Jump to content
.:Gerard:.

Moon Lumin dCS meitner Esoteric

Recommended Posts

7 godzin temu, sly30 napisał:

Sprzęt stojący na mimo wszystko drgającym subie, to słaby pomysł.

i ta ilość płaskich powierzchni...

...brrrrrrr

In my humble opinion

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, babatular napisał:

i ta ilość płaskich powierzchni...

...brrrrrrr

Akurat tam sufit był robiony przez profesjonalistów od akustyki, kompletna powierzania sufitu jest szczelna, tylko w jednym punkcie zrobiony wlot pochłaniający rezonanse, na poczatku myślałem ze to dla klimatyzacji,
tyle jeżeli chodzi o bas

Dlatego ze to wysoko-skuteczne tuby to panele akustyczne są zbędne,
tyle jeżeli chodzi o tuby

 

....brrrrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Dlatego ze to wysoko-skuteczne tuby to panele akustyczne są zbędne

Oj nie. Tak dobrze nie ma. Owszem, gdy mamy tuby, to zależność od akustyki pokoju jest mniejsza, ale nie jest zerowa. To błędne myślenie i z niego wynika częsty problem zestawów tubowych, czyli brak kreacji holograficznej sceny 3D, zależnej w dużym stopniu od odbić dźwięków w danym pokoju. Natomiast w kwestii basu, zależność od akustyki pokoju jest bardzo mocna, tak samo jak przy każdym innym typie kolumn.

Edited by sly30

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian

Oczywiście miałem na myśli sekcje poza subbassem
Jak na zdjęciu widać, system stoi centralnie i mamy ściany boczne dla odbić,
jak wspominałem sufit byl opuszczany + widzimy dywan, pomieszczenie znajduje się w podziemiach wiec chaos zewnątrz i pogłosy zostały wystarczająco wyciszone aby pozostawić "naturalne środowisko"
A co do basu to z tym cholerstwem jest zawsze problem, dlatego w pomieszczeniu które pokazałem zadbano o akustykę niskich zakresów
W sumie wyszło wystarczająco ponad standard

Mozna oczywiście a czasami nawet trzeba wygłuszyć pomieszczenie aby pogłosy nie tworzyły chaosu, natomiast ktoś kto decyduje się na tuby prawdopodobnie jest świadomy wyboru
Byleś zapewne w filharmonii a tam dźwięki z daleka rozpraszają się w każdym kierunku i z dużą dynamiką do odbiorcy, tam jest specyficzna aura i pogłos "naturalnego środowiska"

 

Edited by .:Gerard:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mimo tego w dobrych salach muzycznych, filharmoniach itd są bardzo zaawansowane adaptacje akustyki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy zaawansowana to nie wiem, na pewno pracochłonna i przemyślana,
adaptacja jest tam dlatego aby na tak dużej powierzchni nie było jak w remizie czy kościele

Kiedys myśleli ze dużo drewna zapewni optymalna jakość, moim zdaniem surowe może absorbuje ale lakierowane juz mniej, dlatego w Monachium filharmonie będą kompletnie w środku przebudowywać

Edited by .:Gerard:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, pmcomp napisał:

To by musiało być jakieś trzęsienie ziemi. Mój króliczek kolumnowy jest już złapany. Tyle, że zrobiłem mu "aktywne" Harakiri 🙂 .

A, jak się okaże, że dźwięk z Avantgarde jest lepszy to następne  seppuku się szykuje 😋.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Yasior napisał:

A, jak się okaże, że dźwięk z Avantgarde jest lepszy to następne  seppuku się szykuje 😋.

Oj to inny dźwięk, mało kto się zakochuje 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, .:Gerard:. napisał:

Dlatego ze to wysoko-skuteczne tuby to panele akustyczne są zbędne,

........a to wszystko w zakładce Hi-End

Co tu się wypisuje na tym forum - niesamowite

2 godziny temu, sly30 napisał:

Owszem, gdy mamy tuby, to zależność od akustyki pokoju jest mniejsza,

Sly30

  Co jest ? Chyba wstałeś lewą nogą. Proszę Cię.

In my humble opinion

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jest mniejsza. Tuby przez te wielkie lejki wyrzucają dźwięki z większym ciśnieniem wprost na słuchacza, przez co udział odbić w całym odbiorze jest mniejszy ale kosztem holografii. Niektórzy lubią tak słuchać tub i mają do tego prawo. Dynamika wtedy zwala z nóg i też ma to swój urok. Dla mnie tub można słuchać ale z odległości min.6m, ale wtedy udział odbić od ścian i sufitu pokoju wzrasta. Poprawia się też holografia 3D, no ale znaczenie adaptacji akustycznej też wzrasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozproszenie fal akustycznych i powrót + rezonanse wpływają negatywnie na przetworniki,
ale tuba "Horn" osłania i kieruje bezpośrednio fale dźwięku, "dzięki czemu zazwyczaj można na nich dokonywać pomiarów elektrycznych lub mechanicznych nawet bez komory bezechowej ...."

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, .:Gerard:. napisał:

Rozproszenie fal akustycznych i powrót + rezonanse wpływają negatywnie na przetworniki,
ale tuba "Horn" osłania i kieruje bezpośrednio fale dźwięku, "dzięki czemu zazwyczaj można na nich dokonywać pomiarów elektrycznych lub mechanicznych nawet bez komory bezechowej ...."

A co to ma wspólnego z holograficznym kreowaniem sceny 3D? Jednym z warunków jest odpowiedni układ i jakość odbić od ścian, sufitu i podłogi. Nie jest to jedyny warunek, bo są też inne jak fazowe kwestie między driverami i cechy samego sprzętu oraz okablowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, sly30 napisał:

A co to ma wspólnego z holograficznym kreowaniem sceny 3D? Jednym z warunków jest odpowiedni układ i jakość odbić od ścian, sufitu i podłogi. Nie jest to jedyny warunek, bo są też inne jak fazowe kwestie między driverami i cechy samego sprzętu oraz okablowania.

Z tego co gdzieś wyczytałem, złe ustawienie lub konstrukcja niektórych Hornow może powodować rezonanse wyższych tonów w rogach, w tedy przydają sie szerokopasmowe pułapki, tyle jeżeli chodzi o odbicia 
 Budowa nie korzysta z bocznych odbić do kreowania sceny jak standardowe przetworniki, ponieważ ich przekaz jest bezpośredni a scena jest zapisana na ścieżce 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, .:Gerard:. napisał:

Dobrze ze mamy różne gusta, świat jest dzięki temu kolorowy, ..... nie o tęczy pisze  🙂

Całe szczęście, bo tak to czerwona książeczka i mundurek jak w CHRL... Tęcza to fajna jest na niebie po burzy 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Budowa nie korzysta z bocznych odbić do kreowania sceny jak standardowe przetworniki, ponieważ ich przekaz jest bezpośredni a scena jest zapisana na ścieżce 

Znów nieprawda. Z tuby fale dźwiękowe są wyrzucane w przód mocniej i nieco dalej od zwykłych, nietubowych driverów, nim zaczną rozchodzić się na boki, w górę i do podłogi ale też rozchodzą się horyzontalnie i wertykalnie. No chyba że usiądziesz 1m przed tubą, to możesz mieć racje ale tak słuchać się nie da. Jeśli usiądziesz 3m od tuby, co jak na tuby, jest odległością bardzo małą, to już dużo dźwięków odbija się od ścian bocznych, sufitu i podłogi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, sly30 napisał:

A co to ma wspólnego z holograficznym kreowaniem sceny 3D? Jednym z warunków jest odpowiedni układ i jakość odbić od ścian, sufitu i podłogi. Nie jest to jedyny warunek, bo są też inne jak fazowe kwestie między driverami i cechy samego sprzętu oraz okablowania.

oraz, zapomniałes dodać, samego zapisu materiału w sesji nagraniowej na nosniku. Przykładem niech będzie osławiona płyta Roger Waters - Amused to Death.

4 godziny temu, .:Gerard:. napisał:

Oj to inny dźwięk, mało kto się zakochuje 

Ja juz mam jeden przetwornik typu horn w swoich kolumnach na pasmo 1,25 - 9 kHz:

images?q=tbn:ANd9GcT6Y39c9aS3aBPcxH4ZzSo

 

A kto mi zabroni mieć takie dwa? 😉 

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, pmcomp napisał:

oraz, zapomniałes dodać, samego zapisu materiału w sesji nagraniowej na nosniku. Przykładem niech będzie osławiona płyta Roger Waters - Amused to Death.

Jasne, to jest oczywiste.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, sly30 napisał:

Znów nieprawda. Z tuby fale dźwiękowe są wyrzucane w przód mocniej i nieco dalej od zwykłych, nietubowych driverów, nim zaczną rozchodzić się na boki, w górę i do podłogi ale też rozchodzą się horyzontalnie i wertykalnie. No chyba że usiądziesz 1m przed tubą, to możesz mieć racje ale tak słuchać się nie da. Jeśli usiądziesz 3m od tuby, co jak na tuby, jest odległością bardzo małą, to już dużo dźwięków odbija się od ścian bocznych, sufitu i podłogi. 

Nieprawda powiadasz, a skąd wiesz 🙂 ?
 

Wyobraź sobie dwa laserowe rzutniki przed tobą które holografują obraz przed tobą
i
dwa rzutniki które pryzmują obraz przed tobą

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolumna to nie rzutnik laserowy, a fale dźwiękowe, to nie lasery. Zależność odbitego dźwięku od bezpośredniego ma zasadniczy wpływ na kreowanie holograficznej sceny 3D. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, pmcomp said:

oraz, zapomniałes dodać, samego zapisu materiału w sesji nagraniowej na nosniku. Przykładem niech będzie osławiona płyta Roger Waters - Amused to Death.

Nie zapisu tylko metody obróbki materiału muzycznego przed zapisem. Sam zapis niczego nie modyfikuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakt.

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Yasior napisał:

Za dużo tych butelek, test jest niemiarodajny...🙈. Musisz powtórzyć 😝

Mylisz się, po wypiciu wczoraj tych butelek dzisiaj z rana przemeblowaliśmy pokój, system stoi na innej ścianie 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Yasior napisał:

Za dużo tych butelek, test jest niemiarodajny...🙈. Musisz powtórzyć 😝

Raczej za słabe ... ilość w samkurat.

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.