Skocz do zawartości
IGNORED

Szybki konturowy sub do zestawów podstawkowych MBL


barni

Rekomendowane odpowiedzi

Nawiazując jeszcze do tematu klasa D vs wszystko inne, ciekaw jestem czy w ślepych (tfu, tfu, precz diable) długich odsłuchach melomańskich klasa D będzie taka fuj?
W razie czego oferuję do zabawy zmostkowane monobloki w klasie D.

P.S. Jak włączę sprzęt i przyłożę ucho do mojego Accutona CELL C30, to tez nie słyszę żadnych szumów. Przy innych wzmacniaczach zawsze coś było, mniej lub bardziej. Wygląda na to, że moich wzmacniaczy dotyka lokalna fizyka kwantowa :-)

Wysłane z Commodore 64

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

----------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.11.2020 o 08:47, misiomor napisał:

Jeżeli konstruktor robi cały system - zarówno kolumny, subwoofery jak i wzmacniacze, oraz filtry łączące to wszystko, wtedy możliwości (prawidłowego amplitudowo i fazowo połączenia wszystkiego do kupy) są dużo większe niż w przypadku łączenia klocków różnych producentów. Wszystkie 3 podane opcje są do ogarnięcia w sensie prawidłowych fazowo podziałów.

Jedyne zastrzeżenie jakie mógłbym mieć, to eksploatacja 18cm midwooferów aż do 70Hz. Niby takie midwoofery bywają używane pełnopasmowo do samego dołu, a potraktowane highpassem ograniczającym ich pasmo do tych 70Hz mają szansę osiągnąć (w warunkach częstotliwościowego "przemiatania" sygnałem 0dBfs o amplitudzie dającej moc znamionową na Re głośnika) wytrzymałość na poziomie swojego liniowego Xmax, jednak praktyka pokazuje, że żeby mieć pełną swobodę dźwięku, trzeba trzymać się wychyleń mniejszych. Zwłaszcza dla głośników 18cm i mniejszych, gdzie nie ma miejsca na duże zawieszenie dolne itd. Pomiary zniekształceń nie pozostawiają tu wątpliwości - poniżej 200Hz zniekształcenia rosną dość dramatycznie (zwłaszcza jak się wyjdzie ponad kilka W z amplitudą). Sam raczej staram się dzielić 18cm midwoofery (nawet z górnej półki, używane w roli średniotonowych) powyżej 200Hz i poniżej 1/4 Xmax (liniowego) w teście "przemiatania 0dBfs na pełnej kurtyzanie". Oczywiście zdaję sobie sprawę z zalet ustawienia subów pod ścianą, wtedy jednak wzorowany na THX podział sub-sat 80Hz albo nawet niżej, jest koniecznością z uwagi na znaczną różnicę odległości. No i zabezpieczenie midwooferów przed wychyleniami jest o ileś klas lepsze niż w przypadku klasycznych systemów z BR puszczonym pełnopasmowo bez filtru subsonicznego. Zamiast zniszczenia nawet nie przester powyżej Xmax.

Chciałem jeszcze dopytać co daje użycie dwóch midwooferów w naszej sytuacji cięcia przy 70-100Hz, zakładamy, że są ładnie zabezpieczone w OZ. Czy to nie jest tak, że problem pojawia się przy na prawdę głośnym graniu i jeżeli ktoś nie słucha głośno to ten problem jest praktycznie pomijalny?

Dzięki temu wyższy bas jest grany z 18cm głośnika o dużo niższym mms niż relatywnie ciężki głośnik subbasowy. Do tego prezentacja panoramy dźwiękowej powinna też być lepsza.


Druga sprawa, z tematu obok, że jeżeli mamy głośniki wysokoskuteczne to w praktyce (mając na myśli słuchanie muzyki w salonie, nie dyskotece) i podpinając do nich wzmacniacz tranzystorowy powiedzmy 150W, (pomijając na chwilę lampy małej mocy z którymi owe głośniki są często parowane) marnujemy ten parametr bo w warunkach domowych nigdy tak głośno nie będziemy słuchać?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, S0nic napisał:

Chciałem jeszcze dopytać co daje użycie dwóch midwooferów w naszej sytuacji cięcia przy 70-100Hz, zakładamy, że są ładnie zabezpieczone w OZ. Czy to nie jest tak, że problem pojawia się przy na prawdę głośnym graniu i jeżeli ktoś nie słucha głośno to ten problem jest praktycznie pomijalny?

Dzięki temu wyższy bas jest grany z 18cm głośnika o dużo niższym mms niż relatywnie ciężki głośnik subbasowy. Do tego prezentacja panoramy dźwiękowej powinna też być lepsza.


Druga sprawa, z tematu obok, że jeżeli mamy głośniki wysokoskuteczne to w praktyce (mając na myśli słuchanie muzyki w salonie, nie dyskotece) i podpinając do nich wzmacniacz tranzystorowy powiedzmy 150W, (pomijając na chwilę lampy małej mocy z którymi owe głośniki są często parowane) marnujemy ten parametr bo w warunkach domowych nigdy tak głośno nie będziemy słuchać?

2 głośniki sprawiają, że osiągalny jest SPL 6dB wyższy, a przy danym SPL każdy głośnik pracuje z 6dB (4x w mocy, 2x w amplitudzie i wychyleniach) mniejszym wysterowaniem w porównaniu z kolumną na jednym głośniku. No i jeżeli podział jest przy 70Hz, to można liczyć jeszcze na powiedzmy że 5dB odciążenia przy 80Hz.

Tym niemniej były kiedyś (niestety nie zgrałem tego i bardzo żałuję) pomiary różnych głosników autorstwa Marka K, w tym 18cm, pobudzeniami zmodulowanymi (bodajże -3dB 0.9F, F, -3dB 1.1F) na wcale nie jakichś bardzo wysokich poziomach napięć sterujących i konkluzja była jedna - żadna 18-tka nie radziła sobie z 80Hz prawidłowo.

Widziałem też pomiary zniekształceń robione stałym SPL (jak OZ generowała spadek, to wysterowanie się zwiększało) i był duży spadek zniekształceń dla woofera zwiększającego się 18cm -> 22cm -> 26cm w obrębie podobnej technologii.

Przy czym to zależy też od słuchanej muzyki. Najbardziej wymagająca jest klasyka nagrana bez kompresji dynamiki - "pitu pitu" przez większość czasu i z rzadka "walnięcie" ale za to porządnie. Takiej klasyki trzeba słuchać na wysokim wzmocnieniu w sensie dużego SPL odpowiadającego 0dBfs. Skompresowanego popu by się tak nie dało, z uwagi na jazgot.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, misiomor napisał:

2 głośniki sprawiają, że osiągalny jest SPL 6dB wyższy, a przy danym SPL każdy głośnik pracuje z 6dB (4x w mocy, 2x w amplitudzie i wychyleniach) mniejszym wysterowaniem w porównaniu z kolumną na jednym głośniku. No i jeżeli podział jest przy 70Hz, to można liczyć jeszcze na powiedzmy że 5dB odciążenia przy 80Hz.

Tym niemniej były kiedyś (niestety nie zgrałem tego i bardzo żałuję) pomiary różnych głosników autorstwa Marka K, w tym 18cm, pobudzeniami zmodulowanymi (bodajże -3dB 0.9F, F, -3dB 1.1F) na wcale nie jakichś bardzo wysokich poziomach napięć sterujących i konkluzja była jedna - żadna 18-tka nie radziła sobie z 80Hz prawidłowo.

Widziałem też pomiary zniekształceń robione stałym SPL (jak OZ generowała spadek, to wysterowanie się zwiększało) i był duży spadek zniekształceń dla woofera zwiększającego się 18cm -> 22cm -> 26cm w obrębie podobnej technologii.

Przy czym to zależy też od słuchanej muzyki. Najbardziej wymagająca jest klasyka nagrana bez kompresji dynamiki - "pitu pitu" przez większość czasu i z rzadka "walnięcie" ale za to porządnie. Takiej klasyki trzeba słuchać na wysokim wzmocnieniu w sensie dużego SPL odpowiadającego 0dBfs. Skompresowanego popu by się tak nie dało, z uwagi na jazgot.

Dzięki za wyjaśnienie. Jest sporo kolumn które grają 18cm wooferami i gra to całkiem przyzwoicie a w b.dobrej akustyce wręcz wybitnie. Sam słyszałem zestaw na 18cm wooferach gdzie był opad szczęki. Oczywiście jestem absolutnie za realnymi pomiarami zniekształceń. Zdecydowanie.

Czy mógłbym jeszcze się odnieść do akapitu 2 i 3?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez S0nic

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, S0nic napisał:

Dzięki temu wyższy bas jest grany z 18cm głośnika o dużo niższym mms niż relatywnie ciężki głośnik subbasowy. Do tego prezentacja panoramy dźwiękowej powinna też być lepsza.

Mms to jest tylko parametr. Wiadomo że łączy się z wieloma innymi jednak w oderwaniu nie znaczy wiele. Równie dobrze można mówić o Sd i BL w połączeniu z Re - im większe Sd tym większa "swoboda" dźwięku na basie. Co prawda nie idzie za bardzo dostać Sd bez Mms, ale odpowiednio mocny napęd (też niestety wymagający masy uzwojenia, wchodzącej do Mms) to w znacznym stopniu kompensuje. Bugatti Chiron ma masę ruchomą 3x większą niż kaszlun, a jest o wiele szybszy. Można niby mówić że 126p wciśnie się w wąskie przejazdy, ale 80Hz to bynajmniej nie jest wąsko w tej analogii.

Z panoramą to akurat prawda w przypadku systemów sub-sat z geometrycznym oddaleniem jednego od drugiego.

12 godzin temu, S0nic napisał:

Druga sprawa, z tematu obok, że jeżeli mamy głośniki wysokoskuteczne to w praktyce (mając na myśli słuchanie muzyki w salonie, nie dyskotece) i podpinając do nich wzmacniacz tranzystorowy powiedzmy 150W, (pomijając na chwilę lampy małej mocy z którymi owe głośniki są często parowane) marnujemy ten parametr bo w warunkach domowych nigdy tak głośno nie będziemy słuchać?

Moc wzmacniacza nie jest celem, tylko środkiem. Poza tym nawet pobieżna analiza parametrów wzmacniaczy operacyjnych małej mocy i końcówek dużej mocy pokazuje, jak moc i prąd kosztują w jakości. Więc możliwość słuchania na wzmacniaczu mniejszej mocy jest zaletą a nie wadą. Kiedyś były w modzie szybkie wzmacniacze niewielkiej (50W typowo) mocy, jednak hi-end się z nimi rozprawił. 

Oczywiście wysoka efektywność kosztuje - w objętości obudowy, zejściu i modach własnych dużych membran, więc nie jest to czysty zysk. Jednak nawet 15" woofery nie mają modów własnych przy 80Hz, tylko znacznie wyżej. Co najwyżej mogą się pojawić fale stojące przy tej częstotliwości jeżeli przegniemy z wysokością komory basowej, w pogoni za objętością, dającą jednocześnie bas i efektywność.

1 godzinę temu, S0nic napisał:

Jest sporo kolumn które grają 18cm wooferami i gra to całkiem przyzwoicie a w b.dobrej akustyce wręcz wybitnie. Sam słyszałem zestaw na 18cm wooferach gdzie był opad szczęki. Oczywiście jestem absolutnie za realnymi pomiarami zniekształceń. Zdecydowanie.

Gdyby tak było, przestałbym się w ogóle zajmować konstruowaniem kolumn. Bo na rynku jest wielka obfitość sprzętu na 18cm wooferkach, głównie z powodu WAF i wypierania pieniądza lepszego przez gorszy. Jednak jeżeli ktoś usłyszał dobrą aplikację woofera 30cm obsługującego zakres do 200Hz, to powrotu raczej nie ma. Robiłem też kolumny na 22cm łączonych z kopułkami średniotonowymi i mają przewagę nad 18cm w mojej skromnej opinii.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, misiomor napisał:

Mms to jest tylko parametr. Wiadomo że łączy się z wieloma innymi jednak w oderwaniu nie znaczy wiele. Równie dobrze można mówić o Sd i BL w połączeniu z Re - im większe Sd tym większa "swoboda" dźwięku na basie. Co prawda nie idzie za bardzo dostać Sd bez Mms, ale odpowiednio mocny napęd (też niestety wymagający masy uzwojenia, wchodzącej do Mms) to w znacznym stopniu kompensuje. Bugatti Chiron ma masę ruchomą 3x większą niż kaszlun, a jest o wiele szybszy. Można niby mówić że 126p wciśnie się w wąskie przejazdy, ale 80Hz to bynajmniej nie jest wąsko w tej analogii.

Z panoramą to akurat prawda w przypadku systemów sub-sat z geometrycznym oddaleniem jednego od drugiego.

Moc wzmacniacza nie jest celem, tylko środkiem. Poza tym nawet pobieżna analiza parametrów wzmacniaczy operacyjnych małej mocy i końcówek dużej mocy pokazuje, jak moc i prąd kosztują w jakości. Więc możliwość słuchania na wzmacniaczu mniejszej mocy jest zaletą a nie wadą. Kiedyś były w modzie szybkie wzmacniacze niewielkiej (50W typowo) mocy, jednak hi-end się z nimi rozprawił. 

Oczywiście wysoka efektywność kosztuje - w objętości obudowy, zejściu i modach własnych dużych membran, więc nie jest to czysty zysk. Jednak nawet 15" woofery nie mają modów własnych przy 80Hz, tylko znacznie wyżej. Co najwyżej mogą się pojawić fale stojące przy tej częstotliwości jeżeli przegniemy z wysokością komory basowej, w pogoni za objętością, dającą jednocześnie bas i efektywność.

Gdyby tak było, przestałbym się w ogóle zajmować konstruowaniem kolumn. Bo na rynku jest wielka obfitość sprzętu na 18cm wooferkach, głównie z powodu WAF i wypierania pieniądza lepszego przez gorszy. Jednak jeżeli ktoś usłyszał dobrą aplikację woofera 30cm obsługującego zakres do 200Hz, to powrotu raczej nie ma. Robiłem też kolumny na 22cm łączonych z kopułkami średniotonowymi i mają przewagę nad 18cm w mojej skromnej opinii.

Fajne są te analogie motoryzacyjne. Skoro mówimy o wyczynowym sprzęcie to jednak na torze (na drodze często też) lekkie konstrukcje, nawet R4 z dużą turbiną, objeżdżają ciężkie samochody z silnikami V12 ? Ale to tylko tak na marginesie.

Wasz klub posiada takie kolumny w Warszawie na 12" wooferze, prawda? Czy istnieje możliwość posłuchania ich?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwość istnieje, jednak skontaktowałbym się w tej sprawie na PW z Kierownikiem Klubu (Twonkiem) - sytuacja epidemiologiczna wywróciła niektóre sprawy do góry nogami.

Co do analogii motoryzacyjnych - tak, lekkie wynalazki I4 turbo potrafią objeżdżać duże maszyny, zwłaszcza na ciaśniejszych torach, jednak nie da się nimi przejechać długiego dystansu szybko i wygodnie, prowadząc przy tym miłą rozmowę z pasażerką.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybki,konturowy i precyzyjny bas,to zapewniał REL 505,którego kiedyś miałem.12" woofer i wzmacniacz w klasie D z tego co pamiętam 500W,obudowa zamknięta.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>S0nic

Siedziba KAiM to na co dzień moje biuro, więc możesz podjechać któregokolwiek dnia, nie czekając na spotkanie klubu, które i tak w obecnych czasach musi się ograniczać do pięciu osób. Napisz PW to się umówimy. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.11.2020 o 09:40, misiomor napisał:

Gdyby tak było, przestałbym się w ogóle zajmować konstruowaniem kolumn.

Jakie są tam (w KAiM-ie i w ogóle) kolumny skonstruowane przez Ciebie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z najnowszych projektów pokazanych publicznie (za ostatnie 8 lat) - dwie konstrukcje 22cm + kopułki (średnie i wysokie) Clockwork i Elica. I dwie 3-drożne z 30cm wooferem dość chytrze zaaplikowanym Alien i Nikita.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez misiomor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Innymi słowy - od dobrych kilku lat wszystkie kolumny, które na stałe grały lub grają w KAiM, są konstrukcjami Misiomora. ? Od czasu do czasu pojawiają się jakieś inne, ale zazwyczaj tylko na jedno spotkanie - do testów, czy porównania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warto poczytac dla chętnych i tych , ktorzy artykułu jeszcze nie znają

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, twonk napisał:

>S0nic

Siedziba KAiM to na co dzień moje biuro, więc możesz podjechać któregokolwiek dnia, nie czekając na spotkanie klubu, które i tak w obecnych czasach musi się ograniczać do pięciu osób. Napisz PW to się umówimy. 

6 godzin temu, misiomor napisał:

Z najnowszych projektów pokazanych publicznie (za ostatnie 8 lat) - dwie konstrukcje 22cm + kopułki (średnie i wysokie) Clockwork i Elica. I dwie 3-drożne z 30cm wooferem dość chytrze zaaplikowanym Alien i Nikita.

Elegancko, dzięki za zaproszenie, u Was jeszcze nie byłem ?

 

Wiem co to za kolumny bo śledzę wasz temat klubowy. Przy następnej okazji wyjazdu w okolicę Warszawy się odezwę na pewno. Chętnie posłucham waszego sprzętu a i podpatrzę muzykę której słuchacie ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.11.2020 o 06:43, misiomor napisał:

ie widziałem też obiektywnego testu, w którym byłby jakiś wredniejszy przypadek sygnału, na którym modulator (wysokiego rzędu) zwyczajnie zagrozi utratą stabilności i trzeba się ratować osłabianiem jego działania, co daje wzrost zniekształceń.

Taki mechanizm występuje w ncore dla clipu. Raczej w sygnale muzycznym nie wystąpią takie kwiatki.

Jak sytuacja jest tam rozwiązana można zobaczyć w patencie albo na schematach NAD-a.

W dniu 11.11.2020 o 06:43, misiomor napisał:

eż wypadały super, a po podłączeniu do realnego systemu był dysonans poznawczy.

Jeśli chcesz takim interfejsem mierzyć np. MLS-em to tak. Jeszcze jak nie jest on odpowiednio przefiltrowany. Sygnał audio nie powinien zawierać nic po za 20k.

Zresztą nawet jak podasz takie sygnały na wejście zwykłego wzmacniacza z jednobiegunową kompensacją i brakiem nfb dla tych częstotliwości to dostaniesz paskudne zniekształcenia (nie tylko od stopnia mocy ale od pary różnicowej która zwykle nie ma degeneracji i jak nfb nie jest wstanie utrzymać napicia różnicowego blisko 0 to wychodzi w mocno nieliniowy zakres pracy )

W dniu 11.11.2020 o 06:43, misiomor napisał:

Straciła głównie przez ściemę na rynku masowym.

Na rynku pro to samo w szczególności na mniej masowym hi-end.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"We designed our valve (tube) amplifier, manufactured it, and put it on the market, and never actually listened to it. In fact, the same applies to the 303 and the 405" - Peter Walker - Quad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą analogią do pomiarów loopback miałem na myśli raczej współpracę z analogowymi preampami czy innymi DAC'ami. Albo nawet innymi D-klasami w systemie aktywnym. Gwarancja braku zakłóceń jest mocno wątpliwa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z dopasowaniem.....? Włączam dwa RELe T5, wszystko pasuje i jest pięknie ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Tomas20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tomas20 napisał:

Problem z dopasowaniem.....? Włączam dwa RELe T5, wszystko pasuje i jest pięknie ?

Jak ustawiasz fazę, częstotliwość odcięcia i poziom głośności?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez S0nic

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, S0nic napisał:

Jak ustawiasz fazę, częstotliwość odcięcia i poziom głośności?

Zmieniam, siadam, słucham, zmieniam, siadam, słucham....zostawiam, zapominam ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Tomas20 napisał:

Zmieniam, siadam, słucham, zmieniam, siadam, słucham....zostawiam, zapominam ?

A z jakimi kolumnami grają te suby?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, S0nic napisał:

A z jakimi kolumnami grają te suby?

Audio Physic Step. Równie dobrze zgrywa sie z modelem Sitara mimo ze to podlogówki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Tomas20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.11.2020 o 15:47, Tomas20 napisał:

Problem z dopasowaniem.....? Włączam dwa RELe T5, wszystko pasuje i jest pięknie ?

Dla myślących nieśmiało o subie. Podobnie jak u Tomas20 u mnie grają kolumny z dwoma  REL S/2. Bez nich muzyka już nie jest taka jak wcześniej. Nie włączam ich okazjonalnie, startują zawsze razem ze wzmacniaczem. Trochę trzeba powalczyć z ustawieniami, ale zdecydowanie warto. ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Taka ciekawostka ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość messier57

(Konto usunięte)
6 godzin temu, Tomas20 napisał:

Ja jestem fanem takiego rozwiązania odkąd usłyszałem co potrafią zrobić z przestrzenią i głosem dwa Rel G1. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No g1 to potwór.

Na youtube przy dobrych słuchawkach można usłyszeć namiastkę tego co potrafi "sześciopak RELi" ? Każdy w zależności od piętra na którym stoi jest inaczej cięty. To jest dopiero pełnozakresowy bas. Słuchacze mówią że wrażenie jest jak na koncercie, stopa perkusji aż masuje żołądek. I nie ma przy tym żadnego dudnienia czy buczenia. Szkoda tylko ze 50k trzeba na to szykować.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Tomas20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, messier57 napisał:

Ja jestem fanem takiego rozwiązania odkąd usłyszałem co potrafią zrobić z przestrzenią i głosem dwa Rel G1. 

Co robią z głosem?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No g1 to potwór.
Na youtube przy dobrych słuchawkach można usłyszeć namiastkę tego co potrafi "sześciopak RELi"  Każdy w zależności od piętra na którym stoi jest inaczej cięty. To jest dopiero pełnozakresowy bas. Słuchacze mówią że wrażenie jest jak na koncercie, stopa perkusji aż masuje żołądek. I nie ma przy tym żadnego dudnienia czy buczenia. Szkoda tylko ze 50k trzeba na to szykować.

Problem „dudnienia“ to problem modow pomieszczenia.
Tego problemu nie rozwiazesz stawiajac zamiast jednego kilka subwooferow jako line array w tym samym miejscu.
Jestem zwolennikiem uzycia kilku subwooferow, ale sa bardziej sensowne koncepcje uzycia wielu subwooferow, niz proste ustawianie ich jako stack (Patrz SFM albo DBA). Niestety nie sa one takie proste i wymagaja sterowania przy pomocy DSP, ktore w wiekszosci przypadkow przerasta mozliwosci i umiejetnosci posiadaczy takich zwielokrotnionych subwooferow.

Apropos wplywu subwooferow na glosy.
Zakres czestotliwosci meskich glosow zaczyna sie od ok 125Hz, a damskich od ok 250Hz.
Gdzie jest czestotliwosc podzialu powyzszych subwooferow?
Sadzac po zdjeciach przy 35/40Hz

Co zreszta pokrywa sie z moimi doswiadczeniami. Mialem kiedys takiego (porownywalnego, topowego) RELa, tez w kombinacji z B&W, ale wplywu na glosy nie zauwazylem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość messier57

(Konto usunięte)
Godzinę temu, S0nic napisał:

Co robią z głosem?

Na demie puścili utwór Barrego White. Dynaudio Contur zagrało bez subow bardzo fajnie. Odpalili suby i nagle pojawił się naturalny ciężar jego głosu, wcześniej tez był ale tylko zarysowany. Tu był po prostu obecny. Najlepsze jest to ze to wszystko było spójne, nie czuło się ze jakiekolwiek suby pracują, po prostu uzupełniły cos, co małe głośniczki z wąskich kolumienek nigdy nie odtworzą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, xajas napisał:


Problem „dudnienia“ to problem modow pomieszczenia.
Tego problemu nie rozwiazesz stawiajac zamiast jednego kilka subwooferow jako line array w tym samym miejscu.
Jestem zwolennikiem uzycia kilku subwooferow, ale sa bardziej sensowne koncepcje uzycia wielu subwooferow, niz proste ustawianie ich jako stack (Patrz SFM albo DBA). Niestety nie sa one takie proste i wymagaja sterowania przy pomocy DSP, ktore w wiekszosci przypadkow przerasta mozliwosci i umiejetnosci posiadaczy takich zwielokrotnionych subwooferow.

Apropos wplywu subwooferow na glosy.
Zakres czestotliwosci meskich glosow zaczyna sie od ok 125Hz, a damskich od ok 250Hz.
Gdzie jest czestotliwosc podzialu powyzszych subwooferow?
Sadzac po zdjeciach przy 35/40Hz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Co zreszta pokrywa sie z moimi doswiadczeniami. Mialem kiedys takiego (porownywalnego, topowego) RELa, tez w kombinacji z B&W, ale wplywu na glosy nie zauwazylem.

Może chodziło tylko o pogłos sali albo coś w ten deseń.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez S0nic

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poglos to parametr wynikajacy z akustyki pomieszczenia, a nie z ilosci (zdublowanych) subwooferow.
Przez inne ustawienie (DBA) mozna by go zredukowac.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 12

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.