Skocz do zawartości
IGNORED

Wzmacniacz dla Monitor Audio GS60


admor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, witam.

Mam 10 lat za sobą w audio, ganiam króliczka już trochę..

DAC: 2x4497 w dual mono, Staccato na buforze, bo lubię ocieplać dźwięk na każdym kroku, a poza tym jestem lokalnym patriotą [ze Szczecina] ?

Przewody: MIT MH750 + RCA robione na zamówienie, nie ma lipy!

Źródło: tylko Tidal HiFi, najczęściej MQA

Preferencje: maksymalne ciepło, życie zawsze było mi dz...ą, więc ogrzewam się muzyką ?

Budżet: do 10000zł, niestety musi być nowy, bo biorę na raty.. chyba że masz pewność, że klocek X jest perfekcyjnym wyborem i kosztuje tylko 4500zł max używany

Doświadczenie: Przerobiłem już te swoje GS60 na kilku klockach:

- Rotel 1520, który zagrał bardzo ładną przestrzenią wgłąb nagrania, bogatą, przyjemną średnicą, delikatnymi wysokimi, którym brakowało rozdzielczości wyższej półki oraz bas, który był, ale nie zabijał kontrolą w sensie dynamiki zmian przy szybkich przejściach

-Nelson Pass F5 zagrał lepszą separacją instrumentów (mistrzowską), świetnym lokowaniem na scenie wszerz, bas był również szybszy i bardziej punktowy, ale zagrał chłodniej na średnicy, ochładzając wokal, co w przypadku Monitorów jest najgorszym, co można zrobić, bo już mają neutralną, analityczną średnice; oprócz tego zabrakło oczywiście mocy w sensie brak uderzającej dynamiki

-NAD C350 po modyfikacji "high end' (najdroższej) kolegi muda44.... po około 40 godzin wygrzewania: trudno mi to opisać. z jednej strony brzmi rzeczywiście świetnie, wręcz idealnie: bas jest potężny, ogarnięty, średnica naturalna, bogata, wysokie nigdy nie za ostre.. powiedziałbym, że jest to bardzo fajne, zbalansowane granie, muzykalne, fajnie się tego słucha, jeśli chodzi o całokształt, emocje, to jest super, ale niestety mam z nim kilka problemów: przeciętna separacja instrumentów, przy gęstych utworach zlewają się w bezkształtną masę, a nie coś, co nazywa się sceną; pozycjonowanie wgłąb też jest słabe, coś tam może jest, ale generalnie malutko. mimo że średnica jest na bardzo wysokim poziomie (dzięki tym super kondensatorom, które kolega Marcin zaaplikował), to ogólnie brakuje mi nutki słodkości, którą po prostu lubię
 

Podsumowanie

Dual mono, chyba najlepiej klasa A, koniecznie max ciepłe granie.

Wstępne typy

1. Xindak XA-6950 (II)

Super kontrukcja dual mono! Dwa piękne transformatory, to lubię! Czytałem recenzje - dokładnie takiego brzmienia szukam! Brzmi perfekcyjnie! Tylko w Q21 powiedzieli, że on bywa ostrawy na górze? Gość mi polecił Vincenta SV237MK. Trochę się zdziwiłem.

2. Vincent SV237MK

Tylko jeden transformator, dużo droższy od Xindaka...

PROSZĘ O PORADY i z góry dziękuję!

Pozdrawiam serdecznie, Adam

PS

Możliwe, że te GS60 sprzedam w ciągu tygodnia, wystawiłem wczoraj, jeśli tak się stanie, to znaczy, że tak być miało, jeśli nie pójdą, to z nimi zostanę, a NAD pójdzie dalej.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jeszcze znalazłem konkurenta: Atoll IN200se, brzmi równie kusząco co Xindak. Czy ktoś potrafi porównać  te dwa wzmacniacze z doświadczenia?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj posłuchać musical m6si wydaje mi się po twoich opisach, że może Ci wpasować. Nada c350 też miałem nawet został w rodzinie, ale to inny poziom grania.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Ma bardzo dobrą stereofonię, góra fajna nie ostra. Dual mono. Dobra plasacja instrumentów i moc. 220W przy 8ohm.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Staraj się tylko słuchać wygrzanej wersji nie nówki wyjętej z kartonu.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupujesz porządną końcówkę mocy ,a brzmienie zestawu szlifujesz preampem,tyle,że w tym budżecie to tylko używki...ten musical fidelity m6si z postu kolegi powyżej to też może być dobry trop,albo chińska klasa A ,np Jungson  ja 88d( mam i dla mnie trochę za ciepłe misiowate granie),tak czy inaczej bez odsłuchu u siebie nic nie kupuj....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem GS 60,  faktycznie trudne kolumny, aby zagrały klasowo i po audiofilsku, natomiast są niesamowicie spektakularne.

Atoll IN200 to nie jest krok w dobrą stronę. Faktycznie Musical Fidelity chyba warto byłoby wypróbować - to dobry trop.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, szpotek73 napisał:

kupujesz porządną końcówkę mocy ,a brzmienie zestawu szlifujesz preampem,tyle,że w tym budżecie to tylko używki...ten musical fidelity m6si z postu kolegi powyżej to też może być dobry trop,albo chińska klasa A ,np Jungson  ja 88d( mam i dla mnie trochę za ciepłe misiowate granie),tak czy inaczej bez odsłuchu u siebie nic nie kupuj....

 Weź mnie nie dołuj Jungsonem.. miałem okazję kupić go za 2000zł w Szwajcarii, ale kut.s mimo umowy ze mną, sprzedał go gościowi za 200zł drożej, a potem mnie przepraszał.. obecnie Jungson kosztuje jakieś chore pieniądze w Chinach ?

 

Czyli żaden z Was nie komentuje ani Xindaka, ani Vincenta? Jedynie Atolla odrzucić..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz w dobrej cenie Musicala m6si porozmawiaj z Panem Marcinem Wielgusem jest w klubie Musicala, sciąga nówki w bardzo dobrej cenie.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz możliwość wypożyczyć, to hybryda LAR IA200 H mogłaby być ciekawym rozwiązaniem, dochodzi możliwość ewentualnego dostrojenia lampami w sekcji przedwzmacniacza. Ale tu koniecznie odsłuch dla wypróbowania.

Generalnie GS60 mają mocny, ale mało konturowy bas. Aby chwycić go za mordę, trzeba mocnego pieca, dodatkowo średnica wzmacniacza powinna być nasycona (nawet ocieplona), zaś wysokie powinny być nienachalne, ale możliwie szlachetne, aby wydobyć potencjał głośnika wysokotonowego, a nie spowodować bólu uszu.

Już wiem: Vitus Audio!  ?

Przewija się temat Xindaka A600, to też może być dobry trop.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, admor napisał:

Cześć, witam.

Mam 10 lat za sobą w audio, ganiam króliczka już trochę..

DAC: 2x4497 w dual mono, Staccato na buforze, bo lubię ocieplać dźwięk na każdym kroku, a poza tym jestem lokalnym patriotą [ze Szczecina] ?

Przewody: MIT MH750 + RCA robione na zamówienie, nie ma lipy!

Źródło: tylko Tidal HiFi, najczęściej MQA

Preferencje: maksymalne ciepło, życie zawsze było mi dz...ą, więc ogrzewam się muzyką ?

Budżet: do 10000zł, niestety musi być nowy, bo biorę na raty.. chyba że masz pewność, że klocek X jest perfekcyjnym wyborem i kosztuje tylko 4500zł max używany

Doświadczenie: Przerobiłem już te swoje GS60 na kilku klockach:

- Rotel 1520, który zagrał bardzo ładną przestrzenią wgłąb nagrania, bogatą, przyjemną średnicą, delikatnymi wysokimi, którym brakowało rozdzielczości wyższej półki oraz bas, który był, ale nie zabijał kontrolą w sensie dynamiki zmian przy szybkich przejściach

-Nelson Pass F5 zagrał lepszą separacją instrumentów (mistrzowską), świetnym lokowaniem na scenie wszerz, bas był również szybszy i bardziej punktowy, ale zagrał chłodniej na średnicy, ochładzając wokal, co w przypadku Monitorów jest najgorszym, co można zrobić, bo już mają neutralną, analityczną średnice; oprócz tego zabrakło oczywiście mocy w sensie brak uderzającej dynamiki

-NAD C350 po modyfikacji "high end' (najdroższej) kolegi muda44.... po około 40 godzin wygrzewania: trudno mi to opisać. z jednej strony brzmi rzeczywiście świetnie, wręcz idealnie: bas jest potężny, ogarnięty, średnica naturalna, bogata, wysokie nigdy nie za ostre.. powiedziałbym, że jest to bardzo fajne, zbalansowane granie, muzykalne, fajnie się tego słucha, jeśli chodzi o całokształt, emocje, to jest super, ale niestety mam z nim kilka problemów: przeciętna separacja instrumentów, przy gęstych utworach zlewają się w bezkształtną masę, a nie coś, co nazywa się sceną; pozycjonowanie wgłąb też jest słabe, coś tam może jest, ale generalnie malutko. mimo że średnica jest na bardzo wysokim poziomie (dzięki tym super kondensatorom, które kolega Marcin zaaplikował), to ogólnie brakuje mi nutki słodkości, którą po prostu lubię
 

Podsumowanie

Dual mono, chyba najlepiej klasa A, koniecznie max ciepłe granie.

Wstępne typy

1. Xindak XA-6950 (II)

Super kontrukcja dual mono! Dwa piękne transformatory, to lubię! Czytałem recenzje - dokładnie takiego brzmienia szukam! Brzmi perfekcyjnie! Tylko w Q21 powiedzieli, że on bywa ostrawy na górze? Gość mi polecił Vincenta SV237MK. Trochę się zdziwiłem.

2. Vincent SV237MK

Tylko jeden transformator, dużo droższy od Xindaka...

PROSZĘ O PORADY i z góry dziękuję!

Pozdrawiam serdecznie, Adam

PS

Możliwe, że te GS60 sprzedam w ciągu tygodnia, wystawiłem wczoraj, jeśli tak się stanie, to znaczy, że tak być miało, jeśli nie pójdą, to z nimi zostanę, a NAD pójdzie dalej.

 

 

Hejka. Sorki że się wtrące ale mam gs20 i gram z Nada c356 by muda. Szkoda że mieszkamy daleko od siebie bo chętnie bym je sprawdził z moim Nadem.

A co do wzmaka to może ten:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

lub

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie miałem 2 wzmacniacze c350 i c356bee modowane. To nie ta pułka i klasa.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Rozumiem, że m6si jest super, trójwymiarowy i świetnie grający po prostu, ale jeszcze raz mówię: szukam czegoś ciepłego, a wszyscy recenzanci piszą, że m6si jest bardzo neultralny. O tym hybrydowym Xindaku przeczytałem, że jest słodziutko i bardzo dobrze kreuje przestrzeń przy tym. Perfekcyjna kontrola basu i neultralne brzmienie nie są moim priorytetem. Nie zależy mi też na potężnej mocy pokroju Xindaka A600, ponieważ kolumny grają na 25m2.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz jeszcze spróbować Dayens Ecstasy III. Niestety proponuję odsłuch. Bo często pod tymi samymi pojęciami każdy z nas coś innego rozumie i oczekuje. Xindaca żadnego nie miałem i nie wiem jak grają. Rozumiem dlaczego Rotel nie podszedł, zapewne z Naimem mogłoby być podobnie. Musical ma dobrą przestrzeń zarówno w szerz i głąb. Posiadana moc powoduje, że bardzo dobrze kontroluje bas. Kolejna rzecz to jest dość przejrzysty i barwę można kształtować źródłem dla mnie to duży atut.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka



Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taką jedną rzecz bym wypróbował, a mianowicie Hegel H70.

Są dostępne używki 2-3 tys. zł, a być może ma to coś, czego Kolega szuka.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, admor napisał:

Perfekcyjna kontrola basu i neultralne brzmienie nie są moim priorytetem. 

tak gra ten vincent 237

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a Hegel H200? Myślę, że H70 mógłby być fajny, ale nie na lata, a o H200 wyczytałem, że jest klasą high-end i wgniata w fotel? Widzę też jakieś egzemplarze w okolicach 5000zł.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, admor napisał:

a o H200 wyczytałem, że jest klasą high-end

W opisach aukcji tak piszą? ?

Dobry wzmacniacz hi-fi i tyle (aż tyle) Do hi-endu to mu trooochę brakuje

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posłuchaj jeszcze Rotela RA-1592, aktualnie poniżej 10k kosztuje i można wziąć raty 0% Liga wyżej od modelu 1572, 1520. Zdecydowanie lepsza kontrola i zejście na basie. Dużo lepsza barwa niż na niższych modelach i swoboda. O wydajności prądowej nawet nie będę wspominał. 

Opcja druga to Hegel H95, tego można posłuchać u nas dla porównania i może Peachtree Audio Nova300, Pathos Classic One.

Zapraszamy do kontaktu z wybranym salonem celem umówienia odsłuchu. 

Ogólnopolska sieć salonów audio-video Top Hi-Fi & Video Design
30 lat doświadczenia | 20 salonów na terenie Polski | Profesjonalni doradcy | Sale odsłuchowe w każdym salonie
www.tophifi.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
a Hegel H200? Myślę, że H70 mógłby być fajny, ale nie na lata, a o H200 wyczytałem, że jest klasą high-end i wgniata w fotel? Widzę też jakieś egzemplarze w okolicach 5000zł.
Proponuję hegla posłuchać. Jak pisałeś że musical jest neutralny to Ciekaw jestem co powiesz o heglu, jak go kupisz napisz. Tylko najlepiej przed zakupem posłuchaj i poczytaj o serwisie. Ale najważniejsze posłuchaj.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, piotrek7 napisał:

W opisach aukcji tak piszą? ?

Dobry wzmacniacz hi-fi i tyle (aż tyle) Do hi-endu to mu trooochę brakuje

barwy też mu trochę brakuje, nie to co nowe Hegle. To zdecydowanie poprawili i dobrze ?

Ogólnopolska sieć salonów audio-video Top Hi-Fi & Video Design
30 lat doświadczenia | 20 salonów na terenie Polski | Profesjonalni doradcy | Sale odsłuchowe w każdym salonie
www.tophifi.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Wzmacniacz Hegel H95 w stosunku do poprzednika ma znacznie lepszy przetwornik cyfrowo-analogowy oraz oferuje nowe możliwości strumieniowania.

H90 był i nadal jest świetnym wzmacniaczem, jednak jego możliwości cyfrowe oraz transmisji strumieniowej powoli stają się niewystarczające." 

Czyli upgrade dla mnie bez sensu. Nie potrzebuję absolutnie żadnych sekcji cyfrowych. 

Co do H200, to wyczytałem, że bywa sterylny, więc odpada.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

H70 jest ciepły, wręcz dogrzany i emocjonalny. Nijak się ma do innych Hegli. Popełniłem nawet wpis w klubie traktujący o nim. Miałem go i miałem GS 60 (nie w tym samym czasie) i myślę, że warto zaryzykować odsłuch takiego zestawu. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i może ja się odezwę wywołany do tablicy przez kolegów.

Naim - jest wg mnie dobra ale drogą marka chwala im że potrafili się wylansować więc niestety trzeba zapłacić za markę więc jeśli kolega nie chce spłacać kredytu dlugo to może jednak inny trop

Hegel - dla mnie dynamiczne granie, analityczne , z wykopem i kontrola na basie ale jednak zdecydowanie chłodne. Btw nie znam tego o którym kol napisał powyżej

Hybrydy - dobry trop ale ... Jak to z lampami. Trzeba grzać przed odsłuchem , trzeba wymieniać co jakiś czas . Pozycja wzmaka wentylowana ale można "bawić się lampami" co też fajne.
Ja mam hybrydę ale na nuvistorach.

MF - moja prywatna opinia podkreślam - oceniany jest jako neutralny ale przez pryzmat starszych modeli gdzie był nawet nadmiernie ocieplony. Jak dla mnie mając na uwadze modę HiFi na neutralność to on jest ciepły. Kiedyś mi złagodził i ocieplił focal chorus 836v które spadały nawet do 2.5 ohm . Te kolumny poprostu nie grały na basie pomimo baterii przetworników na niskich tonach i góra kłuła po uszach.

Czytając twoje oczekiwania polecam MF i podpisuje się pod opiniami kolegów powyżej m.in. Roberta choć się nie znamy nawet z forum. Piękna scena delikatna góra i słychać źródło które też kształtuje barwę. Nie zapominajmy o tym. Ja mam m.in. cocktail audio x45 - Tidal , Spotyfy , NAS, Ripy - które chłodniejsze jest ale z MF które ociepla jest bardzo dobrze i tak na marginesie dla autora wątku właśnie wymieniłem opamp na Staccato

Możesz wypożyczyć ? Posłuchać ? Ale kolega powyżej napisał - koniecznie wygrzany. Często demo jest nówka z kartonu lub ma parę godzin. M6si musi wg mojej oceny grać min 100 godzin. W klubie MF jeden kolega opisuje swoje cierpienia, płacz i majstrowanie kablami jak kupił nowy i .... Po około 100 godzinach nagle mu się wszystko ułożyło zagrało i już tylko słucha muzyki. Wcześniej był u mnie słuchał MF a później ... Dlaczego u mnie gra inaczej.
Ja jak kupiłem kiedyś M6500i to po pierwszych tonach chciałem oddawać.

Tyle moich doświadczeń. Aha i wg mnie sprzęt bezawaryjny. Przez całe lata klubu MF chyba 2 osoby szukały serwisu jeśli dobrze pamiętam plus wysoka cena odsprzedaży używanych i jest ich mało to też o czymś świadczy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na poważnie

TO

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Do tego lampy 12AU7 Brimar, którymi ustawi się barwę i "balans  tonalny" i będzie grało dokładnie z zapotrzebowaniem

1 minutę temu, Marcin Wielgus napisał:

Trzeba grzać przed odsłuchem

Nie trzeba. Równie dobrze można napisać to o tranzystorach. Nie tylko o klasie A ale także wielu AB. Mam  przedwzmacniacz lampowy tak więc mam jakieś pojęcie o tym

4 minuty temu, Marcin Wielgus napisał:

trzeba wymieniać co jakiś czas

Wszystkie "małe lampki" (ECC82. ECC83, ECC88) są bardzo żywotne. Jeden zestaw wystarczy na wiele lat. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
A tak na poważnie
TO

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Do tego lampy 12AU7 Brimar, którymi ustawi się barwę i "balans  tonalny" i będzie grało dokładnie z zapotrzebowaniem
Wszystkie "małe lampki" (ECC82. ECC83, ECC88) są bardzo żywotne. Jeden zestaw wystarczy na wiele lat. 

Piotrze każdy pisząc bazuje na swoich doświadczeniach w, podkreślam swoim systemie i ze swoimi uszami. jak napisałem powyżej mam nuvistory które bardzo szybko - szybciej od normalnych lamp - ze względu na swoją budowę, osiągają stałe parametry robocze a jednak MF zaleca 15 min i sygnalizuje to kolorem. W dobie księgowych HiFi na pewno by nie robili tego aby zaoszczędzić na budowie .

Czy zimna lampa ma takie same parametry jak ciepła hmmm można to zmierzyć i będzie jasne że nie . Czy ty u siebie to słyszysz to inna bajka. Ja np nie słyszę żadnej różnicy w kablach zasilających u siebie mając jakiegoś Furutecha lepszego niż podstawowy FP-S022N oraz FP-314AgII. Miałem takie za 3k -4k PLN oddalem bo nic nie wniosły. Nie kryje się z tym i szanuje tych którzy słyszą.

Czy tranzystora trzeba grzać ? ależ oczywiście tak - miałem MF AMS35i w czystej klasie A za dużą kasę i grał po rozgrzaniu ale i tak słaby był na basie.

Czy M6si trzeba grzać - nie, nie trzeba gra ładnie od włączenia i ma potężne radiatory które są lewie ciepłe po paru godzinach no chyba że impreza

Twojego wzmaka nie znam i chętnie po covid poznam. Jak ktoś chce posłuchać MF Nu-Vista 600 w połączeniu z CA X45 i MF M6CD i JBL L300 lub Tannoy Berkeley, lub Tannoy definition DC10ti, lub JBL 4315 lub JBL L65A Jubal zapraszam ale będzie potrzeba pomoc z targaniem paczek. Na stałe grają JBL L300 lepszych nie znalazłem i chyba już nie będę szukał.
Dla całkowicie zakręconych kolegów uraczę konstrukcja Bartolomeo Aloia z prawdziwego włoskiego HiEnd. Dzielone pre I dzielone stopnie zasilające do pre I do końcówki mocy. Nie uwierzycie jak gra 35 Wat ! Amerykańcy zmierzyli że ma 55-60 ale kto by kupił taka cieniznę na tranzystorze .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może Lyngdorf TDAI-1120 lub Arcam SA30?

Arcam gra po ciepłej stronie, Lyngdorf raczej neutralny, ale oba mają możliwość modyfikacji krzywej z pomocą korekcji akustyki. Oba mają też komplet funkcji sieciowych. 

Arcam pierwsze ok. 30W oddaje w klasie A. 

Ale żaden nie jest dual mono ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zaryzykuję z MF,

chociaż Sphinx mnie kusi. To strasznie podłe ze strony polskich dystrybutorów.. takie ceny windować!!! Cena dla konsumenta w USA to 1600$, czyli dla dystrybutorów kilka stów zielonych mniej, jak nie lepiej.. realna cena zakupu po opłatach z transportem do Polski nie przekracza 8000zł, a cena w salonach - 10400zł. Spoko marża.

Kurde, teraz jeszcze Lyngdorf i Arcam.. a q21 zamknięte.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Marcin Wielgus napisał:

Piotrze każdy pisząc bazuje na swoich doświadczeniach

I o to właśnie chodzi. O wymianę poglądów i dzielenie się swymi doświadczeniami 

Godzinę temu, Marcin Wielgus napisał:

mam nuvistory

Ale to już zupełnie inne pieniądze niż założone przez autora wątku

Godzinę temu, Marcin Wielgus napisał:

Czy zimna lampa ma takie same parametry jak ciepła

Oczywiście, że nie. Musi się rozgrzać. U mnie oceniam czas na jakieś 20 minut (na orzykładzie ECC88 w przedwzmacniaczu) Niemniej grać zaczyna od momentu włączenia. Potem jest już tylko lepiej. 

Dlatego twierdzę, że hybryda (w tym wypadku) jest bardzo dobrym rozwiązaniem a poprzez wymianę lamp można naprawdę sporo zdziałać w zakresie modelowania dźwięku 

2 minuty temu, admor napisał:

chociaż Sphinx mnie kusi.

Daj mu szansę. Warto. Nie twierdzę, że MF jest zły. Po prostu lampy są czymś wyjątkowym 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Daj mu szansę. Warto. Nie twierdzę, że MF jest zły. Po prostu lampy są czymś wyjątkowym 

Widzę że "mówimy to samo" tj. rozumiemy się i doceniamy swoje doświadczenia.
O nuvistorach wspomniałem tylko w kontekście rozgrzewania bo niestety masz rację cena killer. Choć jak ktoś potrzebuje Nu-Vista w łagodnej cenie to dajcie znać pomogę.

A autorowi wątku zazdrościmy rozterek i cierpień. Ważne żeby end game dało satysfakcję. Osobiście zaczekalbym ze sprzedażą kolumn na nowy wzmak bo wierzę - ktoś też o tym pisał - że dużo z nich wyciągniesz. Nie wiem jak Sphinx ale MF nie jest marudny i zgrywa się z większością kolumn. Ludzie mają go z bardzo różnymi.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.