Skocz do zawartości
IGNORED

Czy przetworniki C/A mają znaczący wpływ na jakość dźwięku i charakter brzmienia?


bit33
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, przemak napisał:

Tak, kiedyś to się nazywało ISP czyli inter sample peak

Nie demonizowałbym tego problemu. Zakładając, że za stołem masteringowym siedzi człowiek znajacy się trochę na swoim fachu i dysponujacy odpowiednimi narzedziami cały problem ISP można zmarginalizować.
Już od dawna istnieją limitery z opcją automatycznej korekcji ISP. Mirnik w limiterze pokazuje wartości tzw. rekonstrukcyjne czyli zachodzące przy konwersji D/A i widząc co się dzieje spokojnie można nad tym zapanować. Można reagować ręcznie lub co bardziej polecane automatycznie. 
Sonnox/Sony Oxford Limiter miał i nadal ma zaaplikowaną funkcję 'auto comp'. Po aktywowaniu 'auto comp' wszystko to co wychodzi na mierniku rekonstrukcyjnym powyżej 0dbFS zostaje automatycznie poddane korekcji. Ta korekcja działa jedynie na ISP i tylko wtedy kiedy ISP się pojawia. Można więc całkowicie zapanować na ISP i żadnego problemu przy konwersji D/A w naszym domowym DACu być nie powinno.
Waves L1 posiada opcję ISP/True Peak chyba od niedawna. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, yayacek napisał:

Nie demonizowałbym tego problemu. Zakładając, że za stołem masteringowym siedzi człowiek znajacy się trochę na swoim fachu i dysponujacy odpowiednimi narzedziami cały problem ISP można zmarginalizować.
Już od dawna istnieją limitery z opcją automatycznej korekcji ISP. Mirnik w limiterze pokazuje wartości tzw. rekonstrukcyjne czyli zachodzące przy konwersji D/A i widząc co się dzieje spokojnie można nad tym zapanować. Można reagować ręcznie lub co bardziej polecane automatycznie. 
Sonnox/Sony Oxford Limiter miał i nadal ma zaaplikowaną funkcję 'auto comp'. Po aktywowaniu 'auto comp' wszystko to co wychodzi na mierniku rekonstrukcyjnym powyżej 0dbFS zostaje automatycznie poddane korekcji. Ta korekcja działa jedynie na ISP i tylko wtedy kiedy ISP się pojawia. Można więc całkowicie zapanować na ISP i żadnego problemu przy konwersji D/A w naszym domowym DACu być nie powinno.
Waves L1 posiada opcję ISP/True Peak chyba od niedawna. 

A nie, spoko, w terenie zabudowanym jest ograniczenie do 50 więc nikt nie przekracza, bo nie wolno. W Poznaniu też nie było partyzantki, bo niemcy zabronili ?

Darmowy loudmax ma ISP, tylko co z tego? Pokażesz jakąś współczesną rozrywkową płytę CD z TP równym - 1? Przypomnę, że to jest conajmniej -2dBFS. Dajesz klientowi taki master, który jest o 2 dB cichszy od innych i mówisz, że to jest dobrze, bo "dysponujesz odpowiednimi narzędziami"? ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, przemak napisał:

Darmowy loudmax ma ISP, tylko co z tego?

To trochę nie tak. Załóżmy ze chcemy zrobić master pod CD.
Na przykładzie Oxford Limiter ustawiasz max poziom przykładowo -0,3 dBFS. Limiter bedzie pracował by wartośc szczytowa była -0,3dbFS. Ale na mierniku rekonstrukcynym (a to jest co innego niż miernik czasu rzeczywistego) widać, że pomimo wartości szczytowej ustawionej na -0,3dBFS  pojawiają się możliwe ISP dochodzące do wartości X. Wówczas po zaaplikowaniu 'auto comp' dalej wartość szczytowa będzie -0,3dBFS ale ISP znikną gdyż limiter zastosuje dodatkową obróbkę tylko na wartościach ISP i tylko na tą chwilę kiedy możliwe ISP mogą zaistnieć. To taka dodatkowa kompresja na sygnałach ISP.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, przemak napisał:

w Poznaniu też nie było partyzantki

Wy to spryciarze jesteśta - w sylwajstra prusaków tak dobrze zaskoczyć to wyczyn.

Prośba - piszcie językiem dla zwykłych zjadaczy chleba, czyli z polskiego na nasze.

Coś z tego całego: ISP, limitera , dBFS wynika dla użytkownika ?

1 godzinę temu, Sine Metu napisał:

Jak każdy.

Tu dla wątpiących

Czyli że co ?

(Obrazek nie gra ? )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, yayacek napisał:

To trochę nie tak. Załóżmy ze chcemy zrobić master pod CD.
Na przykładzie Oxford Limiter ustawiasz max poziom przykładowo -0,3 dBFS. Limiter bedzie pracował by wartośc szczytowa była -0,3dbFS. Ale na mierniku rekonstrukcynym (a to jest co innego niż miernik czasu rzeczywistego) widać, że pomimo wartości szczytowej ustawionej na -0,3dBFS  pojawiają się możliwe ISP dochodzące do wartości X. Wówczas po zaaplikowaniu 'auto comp' dalej wartość szczytowa będzie -0,3dBFS ale ISP znikną gdyż limiter zastosuje dodatkową obróbkę tylko na wartościach ISP i tylko na tą chwilę kiedy możliwe ISP mogą zaistnieć. To taka dodatkowa kompresja na sygnałach ISP.

Tak i nie tak. Po pierwsze pisałem o normie -1 (nawet nie -2). Po drugie oczywiście sobie dodałem i nie będzie to dodatkowy decbel ;), ale jednak limitery ISP czy TP trochę poziom zmniejszają. Poza tym i to przede wszystkim - praktycznie nie ma takich płyt, bo nawet jak nowe to mają (moje mają, ale nie -1 tylko normalnie bo to faktycznie praktycznie bez znaczenia) to stare są jakie są. Zwłaszcza metal.

15 minut temu, xetras napisał:

Prośba - piszcie językiem dla zwykłych zjadaczy chleba, czyli z polskiego na nasze.

Coś z tego całego: ISP, limitera , dBFS wynika dla użytkownika ?

Się napisałem, chyba ze trzy razy, i nic ?

Pokażę rysunki wieczorem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Sine Metu napisał:

Próbujesz na siłę racjonalizować praktyczny brak wyboru, bo przecież nie kupisz innego daca jeżeli już masz wbudowany.

Nie kupię, bo to po prostu nie ma sensu. Przykładowo za cenę Yamahy a-s300+DAC, mogę mieć nie tylko a-301, ale a-s501 a nawet a-s701, a to oznacza nie tylko lepszy DAC, ale też lepszy wzmacniacz. Na siłę to można próbować nadać racjonalny sens zakupu wzmacniacza bez DAC, ale jak ktoś nie chce audiofilską konfiguracją systemu zgrywać audiofila, ściągając przy okazji na siebie audiofilskie problemy i audiofilsko stawiać im czoła, to wzmacniacz z wbudowanym DAC da za tą samą cenę lepszy dźwięk niż DAC zewnętrzny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Sine Metu

(Konto usunięte)
Nie kupię, bo to po prostu nie ma sensu. Przykładowo za cenę Yamahy a-s300+DAC, mogę mieć nie tylko a-301, ale a-s501 a nawet a-s701, a to oznacza nie tylko lepszy DAC, ale też lepszy wzmacniacz. Na siłę to można próbować nadać racjonalny sens zakupu wzmacniacza bez DAC, ale jak ktoś nie chce audiofilską konfiguracją systemu zgrywać audiofila, ściągając przy okazji na siebie audiofilskie problemy i audiofilsko stawiać im czoła, to wzmacniacz z wbudowanym DAC da za tą samą cenę lepszy dźwięk niż DAC zewnętrzny.
Zdefiniuj "lepszość"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od a-s701 nie zagra lepiej a-s300, choćbym połączył do niej DAC za milion dolców. Ale jak ktoś czuje się audiofilem bo wyrzucił pieniądze w błoto, to jego sprawa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Sine Metu napisał:

Szymon, nadal w Anglii mieszkasz?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A co to ma do rzeczy?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, szymon1977 napisał:

Ale jak ktoś czuje się audiofilem bo wyrzucił pieniądze w błoto, to jego sprawa.

Wyrzucanie pieniędzy w błoto nie jest domeną audiofili, każdemu się w zasadzie zdarza. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, szpakowski napisał:

Wyrzucanie pieniędzy w błoto nie jest domeną audiofili, każdemu się w zasadzie zdarza. 

Tak, ale niektórzy tylko dlatego czują się audiofilami, że pieniądze w błoto wyrzucili. Co ich tak boli, że ja racjonalnie dysponuję pieniędzmi? Nie wiem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, szymon1977 napisał:

Tak, ale niektórzy tylko dlatego czują się audiofilami, że pieniądze w błoto wyrzucili. 

To jest tylko i wyłącznie Twoje zdanie. Oni mogą uważać taki zakup za jak najbardziej korzystny i racjonalny w ich odczuciu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, szpakowski napisał:

To jest tylko i wyłącznie Twoje zdanie. Oni mogą uważać taki zakup za jak najbardziej korzystny i racjonalny w ich odczuciu.

 

3 godziny temu, szymon1977 napisał:

Od a-s701 nie zagra lepiej a-s300, choćbym połączył do niej DAC za milion dolców. Ale jak ktoś czuje się audiofilem bo wyrzucił pieniądze w błoto, to jego sprawa.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, xetras napisał:

Coś z tego całego: ISP, limitera , dBFS wynika dla użytkownika

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Powyżej: prostokąt po lewej, po prawej ten sam prostokąt przefiltrowany filtrem o pięciokrotnie wyższej częstotliwości granicznej. Czerwona kreska to umowne zero, max, powyżej nie ma nic. Jak taki prostokąt z lewej wychodzi na starodawny przetwornik, to z przetwornika wychodzi taki sam prostokąt, a potem jest filtr i na wyjściu mamy taki obrazek jak po prawej - mniej więcej decybel-półtora większa wartość szczytowa. Układ analogowy ma headroom i bez problemu może taki sygnał wytworzyć. Natomiast w przypadku przetwornika z oversamplingiem filtr jest cyfrowy, więc filtrowany jest sygnał cyfrowy i na przetwornik podawany jest sygnał nie z lewej, ale z prawej strony, już odfiltrowany. Przy czym powyżej czerwonej kreski... no właśnie. Przetwornik powyżej czerwonej kreski nie może, bo czerwona kreska to jego maks, więc zasadniczo jakby wychodzi z niego prostokąt. Filtr na wyjściu oczywiście jest, ale o dużo wyższej częstotliwości granicznej (dopasowanej do częstotliwości ovesamplingu), więc on już tak ładnie tego nie zaokrągli, i na wyjściu zamiast takiego prostokąta "z przerzutem" mamy prostokąt bez przerzutu. Oczywiście te rozważania są prymitywne, bo oprogramowanie jakoś może/musi sobie z tym problemem radzić (sciszać albo co), ale metody radzenia sobie mogą być różne a może ich w ogóle nie być...

I urządzenia na ostatnim etapie masteringu mogą sobie z tym radzić, ale z moich obserwacji odmiennych od @yayacekwynika, że to nie jest bezkarne i w zależności od algorytmu cały poziom trochę się obniża. To nie są duże różnice, ale są. W poniższym przykładzie z zastosowaniem limitera L1 opoziom szczytowy spada o 0,17dB. W dodatku to nie jest standardem, a już na pewno nie było jeszcze dwa-trzy lata temu.

518630624_truepeakl1.thumb.gif.0bc940167346ad5e0a579ca3c6e304ce.gif

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez przemak

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, szymon1977 napisał:

 

 

A czyimś mniemaniu bardziej audiofilsko wyglądać będzie zestaw składający się z dwóch elementów w dodatku ustawionych jeden na drugim ... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, szymon1977 napisał:

Przykładowo za cenę Yamahy a-s300+DAC, mogę mieć nie tylko a-301, ale a-s501 a nawet a-s701, a to oznacza nie tylko lepszy DAC, ale też lepszy wzmacniacz. 

Zadam pytanie podobne do tego, który zadał @Sine Metu. Zdefiniuj „lepszy DAC”, bo właśnie o tym traktuje wątek. Werdykt jeszcze nie zapadł, czy DAC za milion dolców, jak to określiłeś, a taki za tysiaka, dwa, trzy ...,, czy ten wbudowany w Yamahę a-s701, w którym nie spartolono konstrukcji, zasilania czy poziomu wyjściowego, jest lepszy, czy też nie do odróżnienia. Rozumiem, że Ty już znasz odpowiedź. Rozwiń więc dlaczego lepszy i uzasadnij dlaczego. Podziel się swoją wiedzą z laikiem. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, przemak napisał:

i w zależności od algorytmu cały poziom trochę się obniża. To nie są duże różnice, ale są. W poniższym przykładzie z zastosowaniem limitera L1 opoziom szczytowy spada o 0,17dB. W dodatku to nie jest standardem, a już na pewno nie było jeszcze dwa-trzy lata temu.

Obniżenie poziomu o 0,17dB to nie problem. Ale zgadza się, zależy to od algorytmu. Nie mam teraz dostępu do Sony Oxford Limiter (VST) by sprawdzić wartości po zastosowaniu obróbki ISP, ale wedle specyfikacji i tego co pamietam poziom szczytowy nie był naruszany.
Standardem może to nie jest, ale jest dostępne od lat kilku. 
Sony Oxford OXF-R3 wszedł na rynek 1994 roku (chyba) i ten stół posiadał już takie zdolności jak panowanie nad ISP. Zresztą to był dość specyficzny stół, mógł być używany jako pełnoprawny, samodzielny DAW, lub też jako typowa konsoleta. Wszystko co wyszło w postaci VST (i pokrewne) pod marką Sonnox wywodzi się wprost z tego stołu.
Owszem, nie każdy miał dostęp do takich narzędzi, ale jeśli się chciało i dysponowało odpowiednim budżetem nic nie stało na przeszkodzie by wynająć odpowiednie studio. W erze VST wystarcza już zwykły PCet z paczką VST od Sonnoxa - jakieś 2 tyś $ w zależności od potrzeb. 
Sony/Sonnox Oxford Limiter wyszedł w postaci VST bodajże w 2011 roku, więc od tego czasu problem ISP nie powinien istnieć a jeśli istnieje to tylko świadczy o niechlujności produkcji.
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Sine Metu

(Konto usunięte)
A co to ma do rzeczy?
Tyle że wyrzuciłeś pieniądze w błoto na chałupę, bo w Polsce miałbyś taniej.
Tak, ale niektórzy tylko dlatego czują się audiofilami, że pieniądze w błoto wyrzucili. Co ich tak boli, że ja racjonalnie dysponuję pieniędzmi? Nie wiem.
To ile zapłaciłeś za chałupę i gdzie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, yayacek napisał:

Obniżenie poziomu o 0,17dB to nie problem.

Nie problem albo problem. Mowa jest w ogóle o ułamkach decybela.

18 minut temu, yayacek napisał:

problem ISP nie powinien istnieć a jeśli istnieje to tylko świadczy o niechlujności produkcji.

Znajdziesz taką "chlujną" produkcję? Będzie ciężko. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, przemak napisał:

Układ analogowy ma headroom i bez problemu może taki sygnał wytworzyć. Natomiast w przypadku przetwornika z oversamplingiem filtr jest cyfrowy, więc filtrowany jest sygnał cyfrowy i na przetwornik podawany jest sygnał nie z lewej, ale z prawej strony, już odfiltrowany.

Przy czym powyżej czerwonej kreski... no właśnie. Przetwornik powyżej czerwonej kreski nie może, bo czerwona kreska to jego maks, więc zasadniczo jakby wychodzi z niego prostokąt.

Filtr na wyjściu oczywiście jest, ale o dużo wyższej częstotliwości granicznej (dopasowanej do częstotliwości oversamplingu), więc on już tak ładnie tego nie zaokrągli, i na wyjściu zamiast takiego prostokąta "z przerzutem" mamy prostokąt bez przerzutu. 

Czy ta różnica może być słyszalna ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xetras
poprawka

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo słyszalna bo jak wskazywał tu wielokrotnie @Lech36 poziom musi być dokładnie wyrównany aby coś porównywać.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, xetras napisał:

Czy ta różnica może być słyszalna ?

Nie wiem, przecież ja nie słyszę ?

Przykłady:

Sepultura TP +0,8dBFS

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Albo jakiś Children of Bodom, +0,4:

Bodom.thumb.PNG.e197f1679794c819f79e173ef3328286.PNG

Ale np. ta sama Sepultura, ten sam plik, tylko zamieniony na mp3 ma już +2,5...

sepulturamp3.thumb.PNG.bad333b573e061a0f2d0a980b039b77d.PNG

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
50 minut temu, Sine Metu napisał:

Tyle że wyrzuciłeś pieniądze w błoto na...

Ale ja nie piszę, że to było racjonalne, więc co Ci do tego?

-----

Godzinę temu, szpakowski napisał:

A czyimś mniemaniu...

Chcesz abym uznał zakup za bardziej racjonalny, bo ktoś miał  kaprys takiego dokonać? Jesteś prawdziwym miszczem!

-----

Godzinę temu, person napisał:

Zdefiniuj „lepszy DAC”...

Było. BTW chyba nie uważasz, że Yamaha w model a-s701 wsadziła gorszy DAC niż w a-s301?

-----

Ogólnie to kończcie dzieciaki trolować czepialstwem ten wątek, bo się tylko ośmieszacie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, szymon1977 napisał:

Chcesz abym uznał zakup za bardziej racjonalny, bo ktoś miał  kaprys takiego dokonać? Jesteś prawdziwym miszczem!

Audiofilia nie jedno ma imię ... racjonalny dal ciebie nie musi być racjonalny dla innego audiofila ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, przemak napisał:

Znajdziesz taką "chlujną" produkcję? Będzie ciężko. 

Owszem, będzie ciężko bo prawdę mówiąc nikt się tym nie przejmuje. W świecie CD liczy się tylko poziom szczytowy dBFS i raczej nikt nie zważa (bo nie chce, bo nie warto, bo brak softu/hardware, brak wiedzy itp.) na wartości ISP.
Z niechlujnością zapewne przesadziłem bo obraziłbym wówczas wielu uznanych inżynierów dźwięku. Może lepiej nazwać to nieprzywiązywaniem wagi do tego parametru. Nawet Guzauski pracujący niegdyś na Sony Oxford OXF-R3 i chwalący zalety tego stołu (czyli zdający sobie sprawę z ISP) nie przejmował się Inter Sample Peaks przy Daft Punk.
Choć jakby się chciało to by się dało - Simple Minds "Street Fighting Years" remaster cyfrowy z 2002 roku!! by Simon Heyworth.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, yayacek napisał:

Choć jakby się chciało to by się dało - Simple Minds "Street Fighting Years" remaster cyfrowy z 2002 roku!! by Simon Heyworth.

Ta kapela akurat m o g ł a b y dopracować miksy z lat 80.

Czyli że ten remaster lepszy ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, xetras napisał:

Czyli że ten remaster lepszy ?

Lepszy, gorszy to pojęcia rodem ze sportu. Lepszy od czego? od siebie samego? ?
Biegacz X jest lepszy  od biegacza Y - tu sprawa jasna i oczywista. Biega szybciej jest więc lepszy.

Remaster wyżej wzmiankowany jest wykonany zgodnie ze sztuką, ot i tyle. Jest technicznie poprawny. Brzmi jak brzmi. A brzmi odmiennie od wydania pierwotnego. Jednemu może się podobać, innemu nie. Jeden będzie wolał wydanie pierwotne, drugi będzie wolał remaster. Ale nie można powiedzieć, że jest lepszy czy gorszy bo to kwestia gustu słuchacza.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.