Jump to content
IGNORED

Beyerdynamic DT 770 PRO ile ohmów?


sajki
 Share

Recommended Posts

cześć

zastanawiam się nad zakupem słuchawek i wybór prawdopodobnie padnie na Beyerdynamic DT 770 PRO. Nie wiem jaką brać wersję, są trzy: 32, 80 i 250 ohmowa. Słuchać będę wyłącznie podpiętych pod wzmacniacz stereo NAD 315bee. W instrukcji wzmaka jest takie info: "Headphones Output Impedance: 68 ohms". To jakie brać? Dadzą radę z 250 czy lepiej będzie wziąć 80 a może nawet 32?

 

Link to comment
Share on other sites

prawdopodobnie  zalecaja podpinac słuchawki  powyzej  68 ohm..... wiec albo 80 ohm albo 250 ........ja mam otwarte dt 990 pro  250 ohm  i bdb zgrywaja sie  z moimi wzmacniaczami. zasada jest taka  by słuchawki miały 8 do 10 raz  wieksza impedancje   niz  wyjscie słuchawkowe.

Link to comment
Share on other sites

To zależy od zasilacza we wzmacniaczu i od tolerancji słuchającego na przester.

.

Wybierałbym te środkowe, te impedancje - kilkaset Ω to jakaś zaszłość ze starej epoki, ale przy osobnym headampie są przydatne. 

Dadzą radę wszystkie, ale przy głośnym słuchaniu na tych niskoomowych wbudowany wzmacniacz może być na przesterze, co szybko  zmęczy.

 .

Zbyt niskie obciążenie wyjścia spowoduje wzbudzanie wzmacniacza.

 

 

Godzinę temu, pinatubo napisał:

zasada jest taka  by słuchawki miały 8 do 10 raz  wieksza impedancje   niz  wyjscie słuchawkowe.

Podobno tak, ale współczynnik tłumienia (DF) dla słuchawek rzadko jest podawany, bo po co ?

 

Edited by xetras
Dopisek

~Way hay and up she rises early in the morning~

 

Link to comment
Share on other sites

Wyjście słuchawkowe w tym wzmacniaczu to dzielnik z rezystorów 220 omów i 100 omów, czyli impedancja wyjściowa wynosi 68 omów. Taka impedancja rzędu 80 omów jest najczęściej spotykaną impedancją wyjściową wzmacniaczy skuchawkowych, bo zapewnia mniej więcej równą głośność na różnych impedancjach obciążenia. Wzmacniacz nie "widzi" praktycznie nic i nie jest obciążony, a przy podobnej głośności na każdych słuchawkach jest podobnie wysterowany. Słuchawki nie zmieniają mocno brzmienia wraz z impedancją źródła, to są różnice w granicach decybela i zasadniczo tradycyjnie pracują właściwie że źródłem o wyższej, niezerowej impedancji. Czyli mogą być jakiekolwiek, ale nawet sam producent podaje, że ten sam model o różnych impedancjach brzmi różnie. Ja osobiście bym brał 32 omowe że względu na uniwersalność w dzisiejszych czasach. 

nagrywamy.com

Link to comment
Share on other sites

Przy wartości wyjścia 68 omów i słuchawkach o impedancji 32 omy to nie będzie podbicie o 1 db. To będzie kilka, albo kilkanaście decybeli niekontrolowanego, lejącego się basu. W tym przypadku tylko 600 omowa wersja będzie grała jako tako. 32 omy też będą grały, ale niekoniecznie to co jest nagrane, a to co zagrają słabo kontrolowane membrany.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Misio38 napisał:

Przy wartości wyjścia 68 omów i słuchawkach o impedancji 32 omy to nie będzie podbicie o 1 db. To będzie kilka, albo kilkanaście decybeli niekontrolowanego, lejącego się basu. W tym przypadku tylko 600 omowa wersja będzie grała jako tako. 32 omy też będą grały, ale niekoniecznie to co jest nagrane, a to co zagrają słabo kontrolowane membrany.

 

 

nagrywamy.com

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Misio38 napisał:

Przy wartości wyjścia 68 omów i słuchawkach o impedancji 32 omy to nie będzie podbicie o 1 db. To będzie kilka, albo kilkanaście decybeli niekontrolowanego, lejącego się basu

Ale fantazja poniosła kolegę!
Jeszcze nie tak dawno nikt nie słyszał o wzmacniaczach słuchawkowych. Ludzie w domach podpinali swe słuchawki wprost do wzmacniacza hi-fi gdzie wyjscie słuchawkowe było realizowane po rezystorach z końcówki mocy.
Jakoś nikt nie narzekał i nie płakał a producenci słuchawek dobrze o tym wiedząc robili słuchawki pod wysokoomowe wyjścia. Przykładowo stare profesjonalne Sony mdr-7509 z chyba 1999 roku to tylko 25 Ohm i na pewno nie były przeznaczone pod systemy słuchawkowe z impedancją wyjściową bliską 0 (zero).
Beyerdynamic to stara jak koń konstrukcja i też była projektowana pod wysokoimpedancyjne wyjścia słuchawkowe. Te słuchawki świetnie brzmią wprost z dziury zwykłego wzmacniacza hi-fi a dość kiepsko z wzmacniaczy słuchawkowych niskoimpedancyjnych.

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Link to comment
Share on other sites

spiralny kabel mozna rozpeostowac  na kiju od szczotki nawijajac  odwrotnie do zwojów ---- niewiem  nie sprawdzałem ,ale mozna  sprawdzic.

własnie wracam z olx - sprawdzanie cen- jrdna osoba nie poleca  770 -tek do metalu. ale kazdy słyszy inaczej......sajki - dlaczego uparłes  sie  na słuchawy zamkniete ? moim zdaniem bedzie cyrk , ja bym  brał   tylko otwarte  880 tki lub 990 tki pro. zakładasz welurowe pady , staranna korekcja e eqalizerze  i jedziemy.

do rocka moge  polecic 990tki  ale do  metalu to niewiem  bo  nie słucham  metalmanii.

Link to comment
Share on other sites

Teraz, sajki napisał:

Zamknięte bo zależy mi na dobrej separacji od otoczenia w dwie strony. 

DT770 to jest standard i zasadniczo nie bez powodu. Warto posłuchać przed zakupem i nie wierzyć w bzdury o "kilkunastu decybelach niekontrolowanego podbicia". Jeżeli będziesz słuchać tylko na tym wzmacniaczu, to możesz wziąć jakąkolwiek impedancję, wszystkie będą grać podobnie głośno, brzmieniowo będą się różnić bo sam producent przyznaje, że się różnią. 

nagrywamy.com

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, sajki napisał:

Skoro tak, to wezmę najprawdopodobniej 80tkę, pasuje mi z powodu kabla i nauszników. Chyba że ktoś jeszcze zaproponuje lepsze zamknięte słuchawki do metalu w tej cenie. 

Wybór ok. Ale przecież one wszystkie są takie same? 

Słuchawki do metalu to powinny mieć dużo dołu, to 770 będą ok ?

nagrywamy.com

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Misio38 napisał:

Różnią się, bo muszą się różnić na wzmacniaczu z tak wysoką opornością na wyjściu.

Większość wzmacniaczy ma taką impedancję wyjściową. 

Teraz, Misio38 napisał:

Skąd to przekonanie o tym, że słuchawki do metalu powinny mieć dużo dołu?

Bo w metalu nie ma dołu zasadniczo ?

nagrywamy.com

Link to comment
Share on other sites

Bo to nie rap.

4 minuty temu, przemak napisał:

Większość wzmacniaczy ma taką impedancję wyjściową. 

Jeśli piszesz o słuchawkowych to już od jakiegoś czasu producenci przykładają się do tego parametru. Nie piszę o lampowych bo to w dzisiejszych czasach abstrakcja używać czegoś takiego. Chociaż jeśli ktoś lubi? Fani psich zaprzęgów czy jazdy dorożkami zamiast samochodem też istnieją przecież.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.