Jump to content
IGNORED

KOSS PORTA PRO, czy KOSS SPORTA PRO ?


tejot

Recommended Posts

KOSS PORTA PRO, czy KOSS SPORTA PRO ? Chcę kupić dobre słuchawki do discmena (dla mojej córki). Zastanawiam się, które wybrać. Nie słyszałem ani jednych ani drugich. Wybrałem je na podstawie testów zamieszczonych w czasopismach. I nie wiem czy gdzieś na Śląsku można je porównać. Może ktoś ma jakieś doświadczenia związane ze słuchawkami do sprzętu przenośnego? Jeśli tak, to proszę o poradę. Z góry dziękuję!

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

KOSS SPORTA PRO po roku praktycznie mi się rozpadły ( kabelek pęka i poduszki - osłonki głośników się rozleciały ) , a gwarancja dożywoynia to WIELKA BZDURA w TOP HI FI zażdali ok.50zł -wtedy wyślą do naprawy.

Te drugie mogą być solidniejsze, ale gwarancją nie kieruj się.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Jedne i drugie grają identycznie bo mają te same głośniki, różnią się tylko konstrukcją - wykonaniem.

Te SPORTA używam do biegania-jak nazwa wskazuje.

Do discmena są doskonałe.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Używam ;o) Sporty Sport(z Walkman CC i MD) i zarówno z cyfry i analogu dzwięk jest dla mnie wyśmienity(oczywiście dla tego rodzaju sprzętu) .Dożywotnia gwarancja-wpłacasz 45 PLN i dostajesz nowe(Top HiFi Wawa-Andersa-pozdrawiam załogę)Miałem problemy z kablem(przy wtyczce przerywał mi jeden kanał)Wymagają wygrzewania!!! :O)Pasują mi jeszcze dlatego,że kabłąk można ustawić z tyłu głowy :O) Znalazłem dobre słuchawki na spacery :O)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

tejot:

O PORTA PRO

Kupilem kiedys te sluchawki do sprzetu przenosnego, skuszony dosc poteznym basem, ktorego mi brakowalo do tej pory.

Dzwiek jest ogolnie mocno przyciemniony.

Sa rzeczywiscie dosyc wytrzymale (ze 2 razy zniosly nadepniecie) i daja sie skladac do malego pakunku.

Mysle jednak, ze do sprzetu przenosnego tak naprawde kiepsko sie nadaja. Slabo trzymaja sie na glowie, kazde dotkniecie kabelka (zdecydowanie za dlugi) zrywa sluchawki z glowy. Trzeba tez pamietac, ze maja impedancje 60 Ohm i w niektorych sprzetach moze zabraknac potencjometru glosnosci, zeby uzyskac satysfakcjonujace natezenie dzwieku.

Uwazam, ze maja kiepski stosunek jakosci do ceny. U mnie w tej chwili leza w szufladzie, a slucham na dousznych Sennheiserach MX400.

Ale, jak zalezy ci na nausznych to moge tanio sprzedac ([email protected])

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Leszek + > czegoś nie rozumiem ,to dostałeś nowe suchawki ? To dlaczego tego mi tego nie zaproponowali w Sopockim TOP HI FI ?

Ok. 50zł jeśli za tą kwotę mam wysłać do naprawy to wolę z Allegro kupić nowe za 150zł. ?!

Sporta mają małą wytrzymałość poza tym bardzo ok.

Cudów po słuchawkach do sprzętu przenośnego się nie spodziewałem ,są troszkę przyciemnione.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za dotychczasowe wpisy. Chciałem dodać że nie upieram się przy jednych ani drugich Koss-ach. Jeśli ktoś zaproponuje mi dobre suchawki do discmena SONY ESP MAX (D-E331), chętnie skorzystam z jego doświadczeń.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

mam Sporta Pro własnie z discmenem Sony, nie pamietam jakim. Dzwiek jest faktycznie ciepławy, ale w codziennym słuchaniu, w warunkach przeciętnego hałasu bas trochę słabnie i jest okej. naprawdę ładnie grają, choć bardzo głośno to się nie da - patrz impedancja. Sprawiają wrażenie jakby miały się rozpaść, ale wbrew pozorom są bardzo solidne. o złym trzymaniu sie głowy to bzdury są. nie miałem wygodniejszych słuchawek. swobodnie można w nich biegać, czy jeździć na rowerze. polecam.

pozdro

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites
Guest discomaniac71

(Konto usunięte)

Sporta Pro rzeczywiscie szybko sie rozlatuja odczulem to na wlasnej skorze i zaluje ze nie kupilem Porta Pro. A co do dzwieku - z Porta Pro jest cieplejszy bardziej audiofilski mimo ze to do discmana. Wlasnie rozgladam sie za nowymi sluchawkami. Moze macie jakies doswiadczenia np z Sennheiserami tego typu. Jakie jest porownanie dzwieku do Kossa? Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Ja używam od dłuższego czasu KTX Pro1. Wyglądają może delikatnie, ale w rzeczywistości są bardzo solidne. Już wiele przetrwały (szczególnie kabel i jego mocowanie). Bardzo wygodne. Opierają się na głowie na elastycznej podkładce (czy jak to nazwać) żelowej pod pałąkiem.

 

Przetworniki mają identyczne jak Porta/Sporta pro. Grają ocieplonym, bardzo przyjemnym dźwiękiem. Lekko eksponują bass, ale całość jest spójna. Świetne do discmana i w domu też mi się dobrze sprawiały. Bardzo telerancyjne dla źródła. Już z badziewnego boom-boxa potrafią cos wyciągnąć. Używałem ich z Sony D-EJ611, teraz Grundig 4102 A2 (jest brzydki,ale ma lepszą jakość dźwięku niż Sony :) ).

 

Co do tej głośności to się zupełnie niezgadzam. Dla mnie jest zupełnie wystarczające. Nie muszę rozkręcać na max głośności w discmanie. Też się tego obawiałem zanim je kupiłem,że bedą grały cicho bo są 64Ohmowe, tu się pozytywnie zaskoczyłem dzięki skuteczności na poziomie 103 dB/1mW.

Jestem z nich bardzo zadowolony. To napewno jedne z najlepszych słuchawek przenośnych.

 

pozdrawiam

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Faktycznie:

Wielu uzytkowników kwęka na Sporta że są poprostu niewytrzymałe. PORTA to sprawdzona konstrukcja i sądzę że przy dzisiajeszej cenie nie ma nic lepszego.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

[obrazekLUKASZ-256476_1.jpg]

post-6241-100000009 1170264171_thumb.jpg

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

NIKE PSA=> transakcja nie do przyjęcia facet chce żeby mu wpłacić w ciemno pieniądze.

Obok na Allegro są trochę droższe ,ale pewne bo płatne przy odbiorze.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

w sklepie sluchalem i jednych i drugich. Wybralem PORTA PRO. Sa solidne i maja piorunujacy bas, choc gora juz tak nie zachwyca. Chyba najlepsze mozliwe sluchawki do walkmana/discmana. WARTO

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

gutekbull: "... 50zł jeśli za tą kwotę mam wysłać do naprawy to wolę z Allegro kupić nowe za 150zł..."

 

Twoje prawo.

Ale po dokładnych i skomplikowanych :-) wyliczeniach wyszło mi, że 50, to mniej, niż 150.

A po naprawie słuchawki właściwie też są jak nowe.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Janusz z Torunia

Link to comment
Share on other sites

Jako uzytkownik Porta ( w sklepie odsluchiwalem obu modeli i Sporta zabrzmiala zdecydowanie gorzej) juz od kilku lat stwierdzam ze w tej cenie sa to rewelacyjne, przenosne sluchawki ;-D. Po urwaniu kabelka zostaly naprawione, lacznie z wymiana gabek. ;-D zaplacilem chyba 40 zeta

Pozdr

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites
  • 1 month later...

pawelm=> w tej chwili mam dwie pary słuchawek, KOSS PORTA PRO i KOSS SPORTA PRO.

Troszkę przez przypadek, jedne reklamowałem ,a w miedzyczasie kupiłem nowe bo potrzebowałęm na wyjazd - do pracy. Takze mam mozliwość odsłuchu obu na sprzecie domowym i zapewniam poza zmianami w konstrukcji, dźwiękowo sie nie różnia.

Doskonały bas, dobra średnica, dość szczegółowa z lekko wycofaną górą, oczywiście to wszystko w ramach ceny.

Wady: słaby kabelek i poduszki, szybko się zużywają i uszkadzają.

KOSS PORTA PRO wydają się solidniejsze, acz poczas biegania pod czapką lepiej leżały KOSS SPORTA PRO ;-)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites
Guest discomaniac71

(Konto usunięte)

Spieszylem sie - to bylo tuz przed wyjazdem na wakacje. Kupilem Sporta Pro i bardzo zaluje. Porta Pro jak sie okazalo pozniej graja bardziej miekko maja wiecej szczegolow a Sporta Pro zdazyly sie juz pare razy rozleciec. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Porta Pro przywiezione koledze (po moich rekomendacjach) przed dwoma tygodniami z USA - kosztowały tam 29 dolarów (bez specjalnego szukania wyprzedaży czy czegoś podobnego). Nóż się w kieszeni otwiera...

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites
  • 3 years later...

Troszkę stary wątek, ale nie chcę zakładać nowego. W jakich "rejonach słuchawkowych" szukać słuchawek o dźwięku podobnym do Sporta Pro tylko o normalnych rozmiarach z dłuższym kablem do stacjonarnego sprzętu? I lepiej żeby były otwarte. pozdrawiam

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites
  • 1 year later...

Dzieki uprzejmości Lukasza (lukrin) testuje sobie wlasnie sportapro i Porta-Pro łeb w leb na wyjsciu sluchakowym z Maca ... tez Pro :) Odniesienie nieco z innej polki - HD600.

 

Przesiadka z HD600 na Porta-Pro

- naprawde niezla przestrzennosc jak na sluchawki,

- podbity dyskotekowy bas jednak bez brumienia ani wpadania w przesterowanie,

- przyciemniona gora z zamazanymi szczegolami.

Subiektywnie duża dynamika, chyba dla mnie za duza, gdyz meczy na dluzsza mete. Brzmienie po prostu odrobine za efekciarskie.

 

Przesiadka z HD600 na sportapro

- nie ma podbicia basu, bas jest przyjemnie miękki i lepiej rozciągniety, nagrania gdzie jest go naprawdę dużo (Korn) słucha sie z przyjemnością i bez zmeczenia.

- zdecydowanie czystsza, bardziej detaliczna i sięgająca wyżej gora

- wrazenie przestrzenności jednak slabsze niz w Porta Pro, wszystko w zasadzie dzieje sie miedzy przetwornikami, nie ma przestrzeni gora dol, przod tyl. Wokale na niektorych nagraniach sa tak płaskie i bez zycia ze az zal sluchac. Niemniej jeżeli je nieco uprzestrzenniono slucha sie juz ich z przyjemnoscia.

 

Wykonanie jednak w sportapro o klase gorsze, plastik sprawia wrazenie zdecydowanie tanszego i mniej wytrzymalego niz w PortaPro, ktore naprawde budza zaufanie. Poza tym palak w sportapro jest krotszy, dzieki czemu na mojej glowie musialy byc sluchane w pozycji lekko zsunietej do tylu.

 

Jednak to wlasnie sportapro zostawaly u mnie zdecydowanie czesciej na uszach. Maja po prostu przyjemniejsze, bardziej fizjologiczne i niemeczace brzmienie.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

gutekbull Jedne i drugie grają identycznie bo mają te same głośniki

 

skrzypek to samo co porta/sporta

 

bartezzz identyczne jak Porta/Sporta pro

 

 

PORTAPRO

Sensitivity 101 dB SPL/1mW

 

SportaPro

Sensitivity 103 dB SPL/1mW

 

 

Identyczne przetworniki. Dokładnie takie same, tylko różnią się skutecznością i inaczej grają. Ale te same. :(

 

A może komus jednak zechciałoby się wejść na stronę producenta i sprawdzić zanim powieli kolejną głupotę?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Archived

    This topic is now archived and is closed to further replies.



    • Recently Browsing   0 members

      • No registered users viewing this page.
    ×
    ×
    • Create New...

                      wykrzyknik.png

    AdBlock blocking software detected!


    Our website lives up to the displayed advertisements.
    The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

    Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

     

    Registered users can disable this message.