Jump to content
IGNORED

RME ADI-2 Pro FS R - przetwornik AD i DA z rynku pro


pmcomp
 Share

Recommended Posts

Będzie sie działo.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Wreszcie wpadł w moje ręce. Dzięki uprzejmości firmy MUSICTOOL bedę miał wreszcie okazję po pierwsze porównać część DACa do mojego dCS Debussy i po drugie dzięki części przetwornika AD dokonać konwersji materiału analogowego z taśmy matki do PCM 16/44, 24/192, DXD i DSD i mieć pewność, że potem w odsłuchach dokonuje porównania tego samego materiału. A mając np. krążek CD, SACD, plik gęsty 24/192 i plik DSD64 nigdy nie ma pewności, że wejściowy materiał był ten sam i żaden domorosły inżynier dźwieku kiedyś przy nim nie grzebał. Szczególnie zależy mi na porównaniu DXD (24/352,8) i DSD128.

Na razie muszę pudło rozpakować i grzać, grzać, grzać bo to totalnie zimna dziewica jest.

Śledźcie ten wątek, będzie się działo ? . A może wpadnie do mnie złotouchy mirek24, który słyszy wszystko w materiale cyfrowym i wydaje dobre wyroki ? .

 

 

 

Oczywiście miało być: dzieki uprzejmości firmy MUSICTOOLZ ... niestety edycja postów szwankuje, cos jest z silnikiem forum

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam - przetworniki DAC: dCS Debussy, Audio Note DAC4, Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; dużo kabli Transparent i MIT (RCA, XLR, głośnikowe).

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Marek.S napisał:

Czekaj....czekaj....o! 
NIE TA ZAKŁADKA, PROSZĘ MODERACJĘ O PRZENIESIENIE TEMATU. 

?

Tak na poważnie, którą wersję dostałeś? Ponoć są dwie, idzie je rozpoznać po pilotach. Druga wersja ma minimalnie lepszy spec.

Cooo ... Ty ....baba jesteś ???

To chyba najnowsza bo jest FS R? Czyli z pilotem. Czy czegos nie wiem?

Zaraz zrobie unboxing to sie wypowiesz ... ja się nie znam.

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam - przetworniki DAC: dCS Debussy, Audio Note DAC4, Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; dużo kabli Transparent i MIT (RCA, XLR, głośnikowe).

Link to comment
Share on other sites

Hm, z tego co czytam to były dwie wersje ale zwykłego ADI-2. 

This has been discussed already on this forum a couple of times:

The updated model has the new
- MRC (Multi-Remote Control)
- AK4493 DAC chip with the new D/A filter mode "SD LD" (Short Delay Low Dispersion)

Older ADI-2 DAC devices got already in one of the last (or the last) firmware upgrade support for the new MRC.

It should be the new device when the new MRC is included in the delivery.
You can check it then at home additionally by looking for the SD LD D/A filter mode.

Link to comment
Share on other sites

Tak to wygląda:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )


Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )


Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pilota programuje się do ADI-2 DAC albo do ADI-2 Pro FS R.

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam - przetworniki DAC: dCS Debussy, Audio Note DAC4, Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; dużo kabli Transparent i MIT (RCA, XLR, głośnikowe).

Link to comment
Share on other sites

Nie przeczę.

Ale mi on jest "potrzebny" głównie jako przetwornik AD do zgrywania analogu do DXD i DSD, bo do max. 24/192 to juz mam całkiem niezłego Apogee Duet 2.

 

Środowisko testowe zapodane, grzeje się.

Na szczęście do testu dostałem sztukę przechodzoną, a nie dziewicę, to dobrze ? . Zasilacz to moja porządna 60-o watowa maszyna na MOSFETach, a nie wyjęta z pudełka impulsowa plastikowa kosteczka.

To czego mi zabrakło przy połączeniu, o czym wiedziałem wcześniej, to wejście zegara ? ? ? . Klocek korzysta z własnego bądź przyjmuje z zewnątrz po SPDIF. BTW sprawdzę w instrukcji czy np. po jednym SPDIF nie przyjmie sygnału, a po drugim zegara. 

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Nie mam za duzo wolnego miejsca, postawiłem na phono stage'u ? .

 

Niestety muszę się poczytać, bez instrukcji ciężko to obsługiwać ? .

 

 

 

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam - przetworniki DAC: dCS Debussy, Audio Note DAC4, Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; dużo kabli Transparent i MIT (RCA, XLR, głośnikowe).

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, p0is0n napisał:

I co jest hiend za 4k?wiesz, w mytku tez masz opcje adc..troche nie czuje co za igrzyska urzadzasz, bo moze sie okazac ze dCs jednak nie lepszy albo niewiele lepszy..i napiszesz to szczerze?

A napiszę, a co. Ja piszę co usłyszę i co myślę. Jak mnie poczytasz to zauważysz, że walę życie prosto w ryja prosto, jak Dyzma. Nie wszystkim to się podoba.

Jako DAC moge przetestować jedynie do 24/192 i ew. DSD64 o ile ten RME przyjmie go po DoP. Grać będę z dCS NB i tam moge przesłąć do dCS Debussy sygnały DXD i DSD128 po dwóch SPDIFach. Do RME tylko po jednym SPDIF więc jest ograniczenie. Oczywiscie mógłbym podpiąć do RME jakiegoś swojego PC-a po USB ale ... takie źródło jest u mnie nieprzetestowane, ja nie gram z komputerów.

 

Główny mój test polegać będzie, jak napisałem, na konwersji analogu do róznych cyfrowych formatów i potem porównaniu tych formatów przy graniu z dCS NB podłączonego po dwóch SPDIF do dCS Debussy.

Gdybym chciał zgrywać tylko do DSD64 lub DSD128 to kupiłbym TASCAMa DA-3000 bo on nagrywa na kartę SD i obsługuje się go jak magnetofon bez konieczności podłączenia do PC-a. A mnie kusi DXD bo mam przeczucie, że to będzie strzał w 10-kę.

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam - przetworniki DAC: dCS Debussy, Audio Note DAC4, Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; dużo kabli Transparent i MIT (RCA, XLR, głośnikowe).

Link to comment
Share on other sites

Haaaaaa ... udało mi sie otrzymać dźwięk na wyjściach analogowych 1/2. Męczyłem się okrutnie, a okazuje się, że jednoczesnie sygnał wyjściowy nie jest (nie może być) podawany na wyjście słuchawkowe 3/4. Może można to zmienić, na razie bawię się intuicyjnie bez instrukcji, a obsługa jest wybitnie nieintuicyjna. Trzy pokrętła zmieniające stany funkcji plus pokrętło główne. Podobnie jest w moim cyfrowym kombajnie dCS 480. Tylko tam jest większy wyswietlacz. Tu wyświetlacz jest bardzo czytelny, to chyba jest OLED, ale wielkości dużego znaczka pocztowego.

Jedno jest dobre, że do porównania obu DACów bede mógł sobie ustawić poziomy wyjść w obu z dokładnością do mam nadzieję mniej niż 0,5 dB. Będę chciał zmierzyć mikrofonem sygnały np. 1 kHz z wyjść analogowych obu DACów. Ma byc taki sam poziom. Wtedy porównanie będzie miarodajne.

Jak zauważyłem urządzenie dość wyraxnie się grzeje. A zasilacz jest na zewnątrz.

 

Do usłyszenia ? .

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam - przetworniki DAC: dCS Debussy, Audio Note DAC4, Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; dużo kabli Transparent i MIT (RCA, XLR, głośnikowe).

Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, pmcomp napisał:

Haaaaaa ... udało mi sie otrzymać dźwięk na wyjściach analogowych 1/2. Męczyłem się okrutnie, a okazuje się, że jednoczesnie sygnał wyjściowy nie jest (nie może być) podawany na wyjście słuchawkowe 3/4. Może można to zmienić, na razie bawię się intuicyjnie bez instrukcji, a obsługa jest wybitnie nieintuicyjna. Trzy pokrętła zmieniające stany funkcji plus pokrętło główne. Podobnie jest w moim cyfrowym kombajnie dCS 480. Tylko tam jest większy wyswietlacz. Tu wyświetlacz jest bardzo czytelny, to chyba jest OLED, ale wielkości dużego znaczka pocztowego.

Jedno jest dobre, że do porównania obu DACów bede mógł sobie ustawić poziomy wyjść w obu z dokładnością do mam nadzieję mniej niż 0,5 dB. Będę chciał zmierzyć mikrofonem sygnały np. 1 kHz z wyjść analogowych obu DACów. Ma byc taki sam poziom. Wtedy porównanie będzie miarodajne.

Jak zauważyłem urządzenie dość wyraxnie się grzeje. A zasilacz jest na zewnątrz.

 

Do usłyszenia ? .

Dobra, udało sie mieć dźwięk i na wyjściu analogowym z DACa i na słuchawkowym ?  czyli razem na obu wyjściach 1/2 i 3/4.

Co do kalibracji nie trzeba się bawić mikrofonem. W obu DACach mozna ustawic ten sam poziom.

 

Napiszę tak ... leci sobie jakiś tam Bert Kaempfert w 24/96, mój stary rip z winyla. Na RME gra to bardzo przyzwoicie. Gram na systemie A na JBLach. Przy zmianie DACa z dCSa na RME i odwrotnie, na szybko bez żadnych odsłuchów dźwięk brzmi bardzo podobnie. Nie ma do czego sie przyczepić. Oczywiście diabeł tkwi w szczegółach i jutro czy pojutrze trzeba będzie założyć STAXy i ... wtedy poznamy golasa jak włos rozdzielimy na czworo ? .

 

Jesli chodzi w wyposażenie w wejścia:

- cyfrowe to 1 AES/EBU przez przejściówkę, 1 SPDIF coaxial przez przejściówkę oraz 1 SPDIF optical.

- analogowe to jedna para wejść (zbalansowane albo niezbalansowane)

 

Wyjścia to:

cyfrowe to 1 AES/EBU przez przejściówkę, 1 SPDIF coaxial przez przejściówkę oraz 1 SPDIF optical.

- analogowe to dwa wyjścia zbalansowane i dwa niezbalansowane ale jednocześnie mozna korzystac tylko z dwóch wejść.

 

Oczywiście port cyfrowy USB (wejście/wyjście).

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam - przetworniki DAC: dCS Debussy, Audio Note DAC4, Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; dużo kabli Transparent i MIT (RCA, XLR, głośnikowe).

Link to comment
Share on other sites

Teraz podałem ma na wejście SPDIF coax różne sygnały.

PCM od 44/16 do 24/192 gra normalnie jak PCM.

DSD64 gra ale ... nie wiem czy natywnie jako DoP czy konwertuje w locie do PCM 176,4 albo dCS NB podaje np. jako PCM 24/176.

DSD128 tez gra ale ... nie wiem jak. Cabel coaxialny nie przeniesie DSD128 więc najprawdopodobniej dCS NB robi na wyjściu konwersję do PCM albo do DSD64 musze to sprawdzić. Podobnie jest z DXD, zapewne konwersja do PCM 24/176,4. Ważne że oba gra ? .

BTW przy tych samych ustawieniach na podwójny AES/EBU dCS Debussy gra DSD128 i DXD natywnie.

Najprawdopodobniej musze cos poprzestawiać w parametrach wyjścia dCS NB. A wszystko wyjdzie jak podłączę PC-a po USB bo wtedy na ekranie bedę wszystko widział ? .

 

Na razie się bawie i poznaję mozliwosci i filozofię obsługi tej zabawki. Jutro i w piatek pozgrywam kilka próbek do róznych formatów, aw sobote pewnie wpadnie Mirek i posłuchamy obu DACów oraz porównamy zrobione próbki żeby wreszcie wydac wyrok kto górą ... PCM czy DSD ? ? ? .

 

 

 

18 minut temu, S0nic napisał:

Ten RME w swojej cenie jest bardzo dobry, będzie zabawnie jak zagra podobnie do dCS ?

mialem tego pacjenta na testach i przegrał z lampizatorem Atlantic, niestety nie miałem takiego zasilania jak ty ?

To kup bo warto. Przydaje się.

Coś takiego albo tańsze: 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

albo

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

albo wpisz w eBay.com "PSU audio 12V" czy "power audio 12V".

? 

Edited by pmcomp
  • Like 2

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam - przetworniki DAC: dCS Debussy, Audio Note DAC4, Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; dużo kabli Transparent i MIT (RCA, XLR, głośnikowe).

Link to comment
Share on other sites

36 minut temu, S0nic napisał:

Ten RME w swojej cenie jest bardzo dobry, będzie zabawnie jak zagra podobnie do dCS ?

mialem tego pacjenta na testach i przegrał z lampizatorem Atlantic, niestety nie miałem takiego zasilania jak ty ?

Miałem Atlantica w swoim systemie kiedyś przez tydzień. Porównywałem go do swojego AN DAC4 i grały bardzo podobnie. A nie dzieliłem włosa i nie szukałem zwycięzcy. A teraz przez analogię AN DAC4 przegrywa z dCS Debussy w szczegółach. Więc przez analogię Twoich i moich porównań możemy zakończyć temat porównania ? . 

Ale ... jak to w audio nigdy do końca nic nie wiadomo i jest zabawa. I o to chodzi ? . Bawię się.

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam - przetworniki DAC: dCS Debussy, Audio Note DAC4, Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; dużo kabli Transparent i MIT (RCA, XLR, głośnikowe).

Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, pmcomp napisał:

Miałem Atlantica w swoim systemie kiedyś przez tydzień. Porównywałem go do swojego AN DAC4 i grały bardzo podobnie. A nie dzieliłem włosa i nie szukałem zwycięzcy. A teraz przez analogię AN DAC4 przegrywa z dCS Debussy w szczegółach. Więc przez analogię Twoich i moich porównań możemy zakończyć temat porównania ? . 

Ale ... jak to w audio nigdy do końca nic nie wiadomo i jest zabawa. I o to chodzi ? . Bawię się.

Zupełnie inne kolumny ?

Baw się, baw ?

Link to comment
Share on other sites

Tak słucham i słucham w ... systemie słuchawkowym STAXa. Tam najlepiej słychac róznice.

Ale jeszcze nie o tym. Słuchając przeglądam sobie podręcznik użytkowania. Podręcznik, a nie instrukcja. To urządzenie ma tyle możliwości, że w głowie się nie mieści. Na szczęście można wszystko poustawiac jak chcemy, zapisac w jednej z dziewięciu pamięci i spokój. Np. właśnie doczytałem, że wyświetlacz nie jest OLED tylko IPS ? . Sorry za wcześniejszy błąd. Ale dobrze świeci, jest czytelny i pokazuje wszystkie informacje ... z bliska. 

Podłączyłem też prądożerne słuchawki HD800 do wyjścia słuchawkowego, radzi sobie bez problemu.

 

Jutro próby z nagrywaniem.

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam - przetworniki DAC: dCS Debussy, Audio Note DAC4, Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; dużo kabli Transparent i MIT (RCA, XLR, głośnikowe).

Link to comment
Share on other sites

No dobra, pobawiłem sie połączeniami i dalej jak w funkcji DAC ten klocek radzi sobie z DSD i DXD po wejsciach SPDIF. Sprawdzałem tylko przy coaxial ale przez AES/EBU powinno byc tak samo.

 

Do rzeczy. Po coaxial SPDIF mozna przeslac max. PCM 24/192 i DSD64. I tak dziala dCS Debussy. Takze tak samo działa RME. Jesli podamy sygnaly PCM to display pokaże info o czestotliwosci probkowania i info noDSD. Oznacza to ze jest to PCM. Jesli podamy DSD64 to display pokaze czestotliwośc 176,4 i DSD64. I tez jest OK.

Jesli podamy na wejscie sygnal DSD128 to ... zaczynaja sie jaja, których nie rozumiem. Muzyka jest odtwarzana, przypominam po jednym kablu. dCS Debussy po jednym kablu klęka i nic nie odtwarza. Odtwarza po dwóch SPDIFach jakos dzielac sobie nadmiar informacji na dwa łącza. Po jednym kablu wychodzi z dCS NB do dCS Debussy NIC czyli nie ma dzwieku. PRZY TAKICH SAMYCH USTAWIENIACH w dCS NB do RME „coś” dochodzi bo gra muzyka, tylko nie wiem co. Display dalej z uporem maniaka pokazuje 176,4 kHz i DSD64. Ki diabeł? Co on odtwarza? dCS NB nie zamienia w locie na PCM bo ta opcja jest wylaczona. Przez kabel cyfrowy idzie cos (jakas polowka informacji) ktorej teoretycznie RMF nie powinien rozumieć. Tym bardziej, ze nie rozumie dCS Debussy.

WTF ???

Przy DXD jest identycznie. RME gra muzyke i pokazuje to samo info 176,4 i DSD64.

 

Ktos mnie oswieci?

 

BTW nigdzie w necie nie znalazlem informacji, ze RMR po coaxialu akceptuje DoP z DSD64.

A wszystko gra. Czary.

 

Jutro sparwdze jak to jest po USB.

 

 

 

 

OK. Doczytalem w menu dCS NB. Sygnaly PCM po wyjsciu coaxial SPDIF są downsamplowane do 176,4 i 192. Tyle, ze jest wyraźnie napisane ze dotyczy to PCM. Ale DoP czyli DSD over PCM to kontener PCM i ta zasada downsamplingu tez go moze dotyczyć.

Doczytalem tez ze w przypadku AES/EBU mozna opcje downsamplingu wylaczyć. Wtedy nie powinno byc dźwieku w RME. Sprawdze to jutro bo nie mam dzis połączenia AES/EBU bo oba idą do dCS Debussy.

Jeśli tak jest to tak samo przechodzi DXD po downsamplingu do 176,4 czy 192. Tylko dlaczego na displayu pojawia sie info DSD64? 

Jutro zobaczę też czy nie ma nowszego firmware’u. Zamiast robic porządki przedswiateczne to trace czas na takie zabawy ? .

Edited by pmcomp
  • Like 1

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam - przetworniki DAC: dCS Debussy, Audio Note DAC4, Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; dużo kabli Transparent i MIT (RCA, XLR, głośnikowe).

Link to comment
Share on other sites

Zabawę w nagrywanie czas zacząć:

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Parametry nagrywania PCM 24/352,8 w formacie WAV czyli DXD.

Stary Macbook Pro podłączony przez zwykły kabel USB. Soft to Vinyl Studio.

Materiał to taśma Sinatra Basie:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

grana ze Studera A807.

 

Potem spróbujemy tez DSD.

 

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam - przetworniki DAC: dCS Debussy, Audio Note DAC4, Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; dużo kabli Transparent i MIT (RCA, XLR, głośnikowe).

Link to comment
Share on other sites

OK. 

Dokonałem trzech sesji nagraniowych.

Pierwsza próbna z cyfrową korekcją poziomu w DXD 24/352,8kHz bezpośrednio z magnetofonu na RME.

Druga docelowa nagrana przez konsolę Studer A779 z poziomem +4dBu w DXD 32/705,6kHz.

Trzecia docelowa nagrana przez konsolę Studer A779 z poziomem +4dBu w DSD256.

Z powyższego docelowego materiału zrobiłem pliki DSD DSF w DSD64, DSD128 i DSD256 oraz PCM flac w 16/44, 24/44, 24/82, 24/176 i DXD 24/352.

Wszystko nagrywane na Macbooku bez podłączonego zasilacza czyli tylko na zasilaniu bateryjnym.

 

A wieczorem spróbuję to sobie porównać w odsłuchach.

 

Ale zanim to nastąpi zgram jw. jeszcze takie dwie pozycje:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

? 

 

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam - przetworniki DAC: dCS Debussy, Audio Note DAC4, Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; dużo kabli Transparent i MIT (RCA, XLR, głośnikowe).

Link to comment
Share on other sites

Teraz trochę matematyki. Oto próbki nagrania o długości 3min 40sek:

 

- DSD64 (DSF) - 146,4 MB

- DSD128 (DSF) - 292,9 MB

- DSD256 (DSF) - 585,8 MB

- PCM (FLAC) 16/44 - 23,2 MB

- PCM (FLAC) 24/44 - 41,5 MB

- PCM (FLAC) 24/88 - 72,9 MB

- PCM (FLAC) 24/176 - 129,1 MB

- PCM (FLAC) 24/352 - 257,1

- DXD PCM (WAV) 24/352 - 440,2 MB

- DXD PCM (WAV) 24/705 - 880,2 MB

- DXD PCM (WAV) 32/705 - 1,4 GB

 

Pliki FLAC wykonane przy współczynniku kompresji 5.

Czy potrzebne są duże dyski ? Oto jest pytanie ? 

 

A w weekend byc może przedstawię moja teorię nt. cyfrowego świata, o której niby wszyscy wiedzą ale nikt się do niej głośno nie przyznaje ???, potwierdzoną moimy badaniami.

Musze raz jeszcze posłuchać zrobionego materiału na spokojnie, i na słuchawkach i na kolumnach i skonsultować temata drugimi, lepszymi uszami.

? 

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam - przetworniki DAC: dCS Debussy, Audio Note DAC4, Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; dużo kabli Transparent i MIT (RCA, XLR, głośnikowe).

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, pmcomp napisał:

 

Ale zanim to nastąpi zgram jw. jeszcze takie dwie pozycje:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

? 

 

 

Żeby nie było wątpliwości że jakieś manipulacje tu się odstawia ...

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )


Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

  • Like 1

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam - przetworniki DAC: dCS Debussy, Audio Note DAC4, Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; dużo kabli Transparent i MIT (RCA, XLR, głośnikowe).

Link to comment
Share on other sites

55 minut temu, pmcomp napisał:

A w weekend byc może przedstawię moja teorię nt. cyfrowego świata, o której niby wszyscy wiedzą ale nikt się do niej głośno nie przyznaje ???, potwierdzoną moimy badaniami.

Twoje badania są błędne i bezwartościowe. Nie masz więc żadnej wiedzy o świecie cyfrowym. Robisz absurdalne porównania i wydaje ci się, że coś odkryłeś. Bierzesz winyle czyli materiał niskiej rozdzielczości i ripujesz go do plików hires, ale informacji od tego nie przybędzie. To jest tak jakbyś na TV puścił film z kasety video i przed tym tv ustawiał różne kamery i nagrywał obraz z tv, wpierw jako full HD, potem jako 4K, a następnie jako 8K. Ale nadal to będzie ten sam, słaby materiał źródłowy z kasety VHS. Co z tego, że ekran kamery pokaże ci rejestracje w 8K skoro materiał źródłowy nie jest nawet full HD. Gdybyś w różnych próbkowaniach plików hires, nagrywał muzykę na żywo, to ok, to by miało sens, a tak, to tylko produkujesz puste bity, coś jak puste pixele na obrazie 8K, na którym nakręcisz Rambo z nędznej kasety vhs.

  • Like 2

  Wpis dekady! Jamówię napisał: Na koniec po proszę o podanie naukowej metodologii,której poddałeś się "testując" wzmacniacze. Jeśli ogranicza się ona do słuchania sobie jednego wzmacniacza po drugim,to w zasadzie możesz sobie darować.

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, sly30 napisał:

Bierzesz winyle czyli materiał niskiej rozdzielczości i ripujesz go do plików hires, 

Uderz w stół a nożyce się odezwą.

Magnetofon na vinyl ... Nobla powinieneś dostać, he, he, he ...

 

Pamiętam analogie do motoryzacji, teraz do sprzętu video. Jak znalazł, jak kulą w płot.

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam - przetworniki DAC: dCS Debussy, Audio Note DAC4, Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; dużo kabli Transparent i MIT (RCA, XLR, głośnikowe).

Link to comment
Share on other sites

Wiedziałem, że i tak nie zrozumiesz. Ripuj dalej sygnał wartości mp3 do 32/705... :-))) Ubaw po pachy. To tak jakby puścić wodę z kranu w kuchni bezpośrednio do rury o średnicy 1m i oczekiwać, że z tej grubej rury chluśnie wielki strumień wody o średnicy 1m...ale próbuj dalej... :-))

  Wpis dekady! Jamówię napisał: Na koniec po proszę o podanie naukowej metodologii,której poddałeś się "testując" wzmacniacze. Jeśli ogranicza się ona do słuchania sobie jednego wzmacniacza po drugim,to w zasadzie możesz sobie darować.

Link to comment
Share on other sites

Naćpałeś się dzisiaj czegoś? Nie powtarzaj bo ci szkodzi. Ten strumień powinien ci chlusnąć w twarz żebys otrzeźwiał bo ci się na mózg rzuciło.

 

Przeczytałeś dokładnie co jest źródłem w tej zabawie? Jeśli odcyfrowałeś wszystkie literki to twój mózg powinien je przetłumaczyć na dwa słowa ... taśma analogowa. A ona ma to do siebie, że przy profesjonalnym kopiowaniu na profesjonalnym i skalibrowanym sprzęcie do pewnego dość dalekiego poziomu nic nie gubi tylko zmniejsza odstęp sygnału do szumu. Na tym polega analog. Każda kopia o max ok. 3dB. Zaczynasz od powiedzmy 75dB. Jak masz trzecią kopię stracisz max 9dB czyli będzie 66 dB. I usłyszysz to zapewne tylko w przerwach pomiędzy nagraniami albo w baaardzo cichych pasażach, co słychać bardzo wyraźnie we wszystkich CD zrobionych ze starych taśm. I to jest normalne zjawisko. W przerwach bardzo czesto stosuje sie szybki mute aby zamaskować to zjawisko.

Tak powstają kopie cyfrowe z nagrań analogowych ubiegłego wieku. Są "ripowane" z taśmy powiedzmy z 72 dB. Prawie dokładnie tak samo jak ja to dzisiaj robię tylko że zapewne na ciut lepszym sprzęcie i z niższych kopii choc tutaj mógłbyś się zdziwić. Led Zeppelin, The Doors, Pink Floyd, The Beatles tak własnie powstawały wersje cyfrowe z analogowych taśm.

I jest tam coś jeszcze co robi moim zdaniem ogromną różnicę ale o tym ... w niedzielę.

 

Poniał !?!

 

 

Edited by pmcomp
  • Like 1

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam - przetworniki DAC: dCS Debussy, Audio Note DAC4, Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; dużo kabli Transparent i MIT (RCA, XLR, głośnikowe).

Link to comment
Share on other sites

Tak, ale nie ripowano starych nagrań z analogu do plików super hires, tylko do 24/96, co i tak jest za dużo, jak na ilość informacji na analogowych taśmach. Tam by spokojnie wystarczyło 16/44, ale że do obróbki trzeba trochę więcej, to ripowano do 24/96. Ze starych nagrań więcej się nie wyciśnie i ripy do 2xDSD czy 4xDSD albo do PCM 32/705 są bez sensu.

  Wpis dekady! Jamówię napisał: Na koniec po proszę o podanie naukowej metodologii,której poddałeś się "testując" wzmacniacze. Jeśli ogranicza się ona do słuchania sobie jednego wzmacniacza po drugim,to w zasadzie możesz sobie darować.

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, sly30 napisał:

Tak, ale nie ripowano starych nagrań z analogu do plików super hires, tylko do 24/96, co i tak jest za dużo, jak na ilość informacji na analogowych taśmach. Tam by spokojnie wystarczyło 16/44, ale że do obróbki trzeba trochę więcej, to ripowano do 24/96. Ze starych nagrań więcej się nie wyciśnie i ripy do 2xDSD czy 4xDSD albo do PCM 32/705 są bez sensu.

Sprawdzałeś osobiscie? Zgaduję ... NIE.

Jeśli ty twierdzisz, ze analogowe nagrania mają mało informacji to ... potwierdzasz tylko, ze nie masz o tym żadnego pojęcia. To tak jakby twierdzić, że koncert orkiestry symfonicznej z Filharmonii to mało informacji. Porównanie mp3 do nagrania analogowego z tasmy matki. Gratuluję inteligencji w zrozumieniu zagadnienia.

I jako totalny ignorant w tym temacie prosze nie zaśmiecaj tego wątku i skończ swoje wpisy bo nic nie wnoszą. W przeciwnym wypadku poproszę moderacje o bana dla ciebie w tym wątku. Dalsza dyskusję z toba uważam tu za zakończoną.

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam - przetworniki DAC: dCS Debussy, Audio Note DAC4, Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; dużo kabli Transparent i MIT (RCA, XLR, głośnikowe).

Link to comment
Share on other sites

Skoro poruszono tu temat wieku czy raczej roku powstania danego nagrania przypominam, ze dzisiejsze moje ripy to rok 1959, 1963 i 1986. Jutro nagram cos z lat 70-ych. Mam jedną pozycje na oku i dodam do niej jeszcze jeden vinyl, ktory juz ripowalem wczesniej do DSD na Tascamie. I dodam może jedna pozycję z poczatku lat 90-ych.

Dlaczego taki rozrzut? Nie ze wzgledu na ilosć nagranej informacji jak twierdzi sly30 tylko na manierę nagrywania i realizacji. Kazde 10 lat róznicy to inny sposóbprezentacji i to słychać. Będę miał mały przegląd epoki analogu. Moze kiedys dorobię sie wiekszej kolekcji. Niestety nagranie i obrobienie takiego materialu zabiera mnóstwo czasu. Kazda taśmę trzeba nagrac dwa razy, w PCM i w DSD a potem obrobić do zyczonego formatu, edytować, opisac i otagować. Jedna pozycja to jakies dwie trzy godziny roboty. Masakra.

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam - przetworniki DAC: dCS Debussy, Audio Note DAC4, Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; dużo kabli Transparent i MIT (RCA, XLR, głośnikowe).

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, pmcomp napisał:

Kazda taśmę trzeba nagrac dwa razy, w PCM i w DSD

A nie możesz przekonwertować? Przecież przetworniki są 24 bitowe a nie jakieś dsd. Z drugiej strony jeżeli polega to na konwersji (w locie czy offline) to pokazuje mizerię dsd i oczywisty fakt, że PCM jest lepszy ?

  • Like 3

nagrywamy.com

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock podczas używania strony.

Zarejestrowani użytkownicy mogą wyłączyć ten komunikat.