Skocz do zawartości
IGNORED

RME ADI-2 Pro FS R - przetwornik AD i DA z rynku pro


pmcomp
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, marcinmarcin napisał:

Trochę tłumaczenie na siłę... Z innego porównania o włos tańszy Cyrus One (parę stówek różnicy w cenie) zagrał lepiej niż Atoll 100. Odsłuchane kilka razy. Żona zapytana co lepiej gra wskazała również na One. Mam pomiary Rew . Są praktycznie identyczne... One zagrał naprawdę dobrze, 100 z Quadralami kłuła w uszy. Po 10 min dyskomfort. W pomiarach nic istotnego... 

A wystarczy precyzyjnie wyrównać poziomy wyjściowe i wynik będzie taki jak na początku tego wątku przy porównywaniu plików nagranych z różnym samplingiem z tego samego materiału wyjściowego. Syndrom wielkopolski 😉.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Lech36 napisał:

A wystarczy precyzyjnie wyrównać poziomy wyjściowe i wynik będzie taki jak na początku tego wątku przy porównywaniu plików nagranych z różnym samplingiem z tego samego materiału wyjściowego. Syndrom wielkopolski 😉.

Przy każdym poziomie głośności Atoll grał źle (ostro, sucho i nieprzyjemnie) z tymi kolumnami, więc tutaj wspominanie o wyrównaniu głośności jest wręcz śmieszne. To nie porównywanie na zmianę i przełączanie dwóch urządzeń w ulamku sekundy. 

Co ciekawe na poprzednich kolumnach Atoll grał zupełnie inaczej, ciepło ale dynamicznie 

Wyrównałem idealnie poziom głośności do pomiarów Rew 😁 (efekt dalej taki sam był, Atoll z tymi kolumnami grał źle i koniec) 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez marcinmarcin

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, marcinmarcin napisał:

Przy każdym poziomie głośności Atoll grał źle (ostro, sucho i nieprzyjemnie) z tymi kolumnami, więc tutaj wspominanie o wyrównaniu głośności jest wręcz śmieszne.

Jeżeli po wyrównaniu poziomu głośności w porównaniu odbierzesz te w/w cechy to wtedy już wiesz co jest lepsze, ale określenie ostro na pewno będzie miało swoją odpowiedź na charakterystyce częstotliwości. Wyrównanie poziomów to podstawa w porównaniach, nie wiem co może być w tym śmiesznego. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Lech36 napisał:

Jeżeli po wyrównaniu poziomu głośności w porównaniu odbierzesz te w/w cechy to wtedy już wiesz co jest lepsze, ale określenie ostro na pewno będzie miało swoją odpowiedź na charakterystyce częstotliwości. Wyrównanie poziomów to podstawa w porównaniach, nie wiem co może być w tym śmiesznego. 

Problem w tym że pomiary które wielokrotnie wrzucałem tutaj są praktycznie identyczne... Amplituda, zniekształcenia, impuls. Wszystko podobne bez większych różnic. Czyli są elementy których nie mierzymy, a które wpływają na nasz odbiór dźwięku. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, marcinmarcin napisał:

Czyli są elementy których nie mierzymy, a które wpływają na nasz odbiór dźwięku. 

Zrób test różnicowy to dowiesz się czy te w/w elementy pochodzą ze sprzętu czy ze zjawisk które leżą poza sprzętem. Tak się zastanawiam dlaczego hobbyści nie dopuszczają do siebie wiedzy że istnieją zjawiska nie przypisane do sprzętu które potrafią zmienić obraz dźwiękowy? Nie dopuszczają pomimo wielokrotnego zwracania uwagi na nie, łącznie z prezentacjami przykładowymi ich działania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Lech36 napisał:

Zrób test różnicowy to dowiesz się czy te w/w elementy pochodzą ze sprzętu czy ze zjawisk które leżą poza sprzętem.

Ręce opadają... czym innym jest właściwie pomiar REW w tych samych warunkach. Różnice pomiarów były stosunkowo niewielkie, a najmniejsze w zakresie amplitudy. Tylko że różnica w brzmieniu była kolosalna. Dwa całkowicie różne systemy. Nie do pomylenia. Dla żony to były ślepe testy bo nie wiedziała nawet co gra. Wnioski miała identyczne jak ja. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, marcinmarcin napisał:

Czyli są elementy których nie mierzymy, a które wpływają na nasz odbiór dźwięku. 

Nawet nie mierzymy odbioru dźwięku...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, marcinmarcin napisał:

Ręce opadają...

Dokładnie, ręce opadają jak inteligentni ludzie trzymają się kurczowo tylko jednej koncepcji powstawania różnic.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Lech36 napisał:

Dokładnie, ręce opadają jak inteligentni ludzie trzymają się kurczowo tylko jednej koncepcji powstawania różnic.

Zmieniał się tylko wzmacniacz, co innego wpływało na nasz odbiór? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, marcinmarcin napisał:

Zmieniał się tylko wzmacniacz, co innego wpływało na nasz odbiór? 

Wszystko na forum już było, jak audio traktujesz jako swoje hobby to powinieneś się chociaż interesować tym co koledzy piszą na forum.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Lech36 napisał:

Wszystko na forum już było, jak audio traktujesz jako swoje hobby to powinieneś się chociaż interesować tym co koledzy piszą na forum.

Pisałem wielokrotnie, czasami wygrywał tańszy sprzęt, jak w tym przypadku nie jestem podatny zbytnio na sugestie. A WAŻ już w ogóle nie wiedziała co gra. Więc co wpłynęło na jej odbiór? Moje podświadome przekonanie że lepszy nowy wzmacniacz? Najciekawsze że nie miałem tego przekonania - był koło mnie w super cenie i kupiłem go sobie żeby zmierzyć Rew czy faktycznie Atoll jak piszą podbija bas. Z pomiarów wynika że nie podbija, ale gra jakby podbijał...

Po paru godzinach stwierdziłem że zabawka do pomiarów zostaje, a sprzedalem Atolla, jak pisałem różnica grania była duża 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez marcinmarcin

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, marcinmarcin napisał:

Z pomiarów wynika że nie podbija, ale gra jakby podbijał...

Wybierz ten sprzęt który wskazała małżonka i będzie po sprawie. Skoro nic nie wiesz o zjawiskach fizycznych leżących poza sprzętem, które mają wpływ na postrzeganie brzmienie to decyzja małżonki będzie jak najbardziej prawidłowa 😉.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, marcinmarcin napisał:

Problem w tym że pomiary które wielokrotnie wrzucałem tutaj są praktycznie identyczne... Amplituda, zniekształcenia, impuls. Wszystko podobne bez większych różnic. Czyli są elementy których nie mierzymy, a które wpływają na nasz odbiór dźwięku. 

 

Godzinę temu, marcinmarcin napisał:

Ręce opadają... czym innym jest właściwie pomiar REW w tych samych warunkach. Różnice pomiarów były stosunkowo niewielkie, a najmniejsze w zakresie amplitudy. Tylko że różnica w brzmieniu była kolosalna. Dwa całkowicie różne systemy. Nie do pomylenia. Dla żony to były ślepe testy bo nie wiedziała nawet co gra. Wnioski miała identyczne jak ja. 

Musisz się zdecydować. Albo nie było fizycznych różnic między dwoma urządzeniami a ty je usłyszałeś (więc jednak!), albo różnice po prostu były. Czy i jak je zmierzyć, to inna sprawa, na pewno amatorski pomiar mikrofonowy ze względu na mnogości czynników zakłócających nie da jednoznacznych wyników, choć nacisk na stwierdzenie "stosunkowo niewielkie, a najmniejsze w zakresie amplitudy" raczej świadczy o naginaniu faktów do tezy. Używanie w tym przypadku liczby mnogiej "mierzymy" też jest mocno na wyrost - TY mierzyłeś. Do pomiaru należy też interpretacja wyników, ale to tak poza protokołem. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo pokój odsłuchowy to nie laboratorium by cokolwiek mierzyć 🙂 Jeśli system A jest dla naszych uszu przyjemniej grający niż system B to pozostawiamy ten system, który NAM się najbardziej podoba niezależnie od pomiarów, testów, recenzji itp. Jedynym tutaj ograniczeniem jest cena, ale jeśli poruszamy się w przedziałach cenowych przystępnych dla budżetu to również te ograniczenie znika.
Zmierzenie czegokolwiek w domu to ciężka sprawa, ciężko pomierzyć np. szerokość sceny
nie dysponując odpowiednimi warunkami i sprzętem. Nawet mając dobry goniometr trzeba byłoby robić pomiar naście razy z rzędu by sprawdzić powtarzalność pomiaru.
To moje uszy i mój gust i wyśmiewanie się często gęsto na tym forum z osób lubiących słuchać na tym czy innym sprzęcie jest nie na miejscu. To tak jakby wyśmiewać się z kolegi, że wziął sobie za żonę "brzydką" kobietę - ale jemu właśnie taka kobieta się bardzo podoba!
Co do wyrównywania poziomów - owszem ma to sens jeśli chodzi o pomiary. Ale nie ma sensu jeśli chodzi o nauszne poszukiwania brzmienia. Mamy system A, uczy się go i obcujemy z nim czas jakiś - znamy ten dźwięk. Potem mamy jaką zmienną np. nowy wzmacniacz i znów się wciągamy w brzmienie i uczymy się reprodukowanych dźwięków. Testowanie nauszne z szybkim przełączaniem pomiędzy urządzeniami nie ma sensu. Uszy mają za dużą bezwładność by coś wyłapać, nawet jeśli poziomy są takie same. Dźwięk trzeba zapamiętać, to tak jak z pamięcią zapachową przy szukaniu perfum.
Kiedy muzyk przychodzi na salę koncertową dostaje do dyspozycji kilka fortepianów, robi próby grając na każdym z nich oddzielnie i wybiera ten fortepian, który najbardziej mu leży brzmieniowo, nie gra podczas prób na dwóch fortepianach jednocześnie ani nie skacze z jednego na drugi w połowie taktu, ani nie wyrównuje poziomów grając na każdym z nich innym (mocniejszym/słabszym) naciskiem palców.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, yayacek napisał:

Co do wyrównywania poziomów - owszem ma to sens jeśli chodzi o pomiary. Ale nie ma sensu jeśli chodzi o nauszne poszukiwania brzmienia.

No i wszystko jasne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, przemak napisał:

Musisz się zdecydować. Albo nie było fizycznych różnic między dwoma urządzeniami a ty je usłyszałeś (więc jednak!), albo różnice po prostu były.

Większe niż pomiar by na to wskazywał (minimalne).

 

1 godzinę temu, przemak napisał:

Używanie w tym przypadku liczby mnogiej "mierzymy" też jest mocno na wyrost - TY mierzyłeś.

Mierzymy mówię tu choćby o pomiarach ASR - przy parametrach jakie mają np. Topping D90 czy Adi Fs2 nie powinno być żadnej różnicy między urządzeniami - a grają jednak inaczej. Mam te dwa klocki w domu (D90 wisi na sprzedaż) i nie chce być inaczej. Charakter dźwięku jest zupełnie inny.

 

1 godzinę temu, przemak napisał:

na pewno amatorski pomiar mikrofonowy ze względu na mnogości czynników zakłócających nie da jednoznacznych wyników

Zgadzam się. Choć zaskakująca jest dla mnie powtarzalność pomiaru i np. brak wpływu wzmacniaczy na amplitudę i zniekształcenia - tutaj z kolei różnicę w kolumnach są olbrzymie (choć korekty modów na basie sa prawie uniwersalne u mnie dla różnych kolumn czyli wpływ pomieszczenia). Jako ciekawostka - nie słyszałem w jednej z kolumn zniekształceń kilkakrotnie większych (niż w drugiej) w zakresie 2-6kHz. Wyszło w REW - głośnik został wymieniony w ramach gwarancji. Po otrzymaniu nowego - wydaje mi się że "dopiero teraz to grają" ale czy to już moja nadinterpretacja, zapewne tak, na pewno tu nie ma większej różnicy... niektórzy lubią nawet dźwięk ze zniekształceniami 🙂 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez marcinmarcin

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, marcinmarcin napisał:

Większe niż pomiar by na to wskazywał (minimalne).

No ale skąd to wiesz? Są ludzie, którzy na słuch rozróżniają niemierzalne praktycznie zniekształcenia, a ty piszesz, że "prawie" i "minimalne" i na tej podstawie wyciągasz jakieś wnioski? Albo mierzysz i piszesz ile stopni czy decybeli i procent, albo słuchasz i potem piszesz "prawie" i "ewidentnie". Albo albo. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, yayacek napisał:

Uszy mają za dużą bezwładność by coś wyłapać, nawet jeśli poziomy są takie same. Dźwięk trzeba zapamiętać, to tak jak z pamięcią zapachową przy szukaniu perfum.
Kiedy muzyk przychodzi na salę koncertową dostaje do dyspozycji kilka fortepianów, robi próby grając na każdym z nich oddzielnie i wybiera ten fortepian, który najbardziej mu leży brzmieniowo, nie gra podczas prób na dwóch fortepianach jednocześnie ani nie skacze z jednego na drugi w połowie taktu, ani nie wyrównuje poziomów grając na każdym z nich innym (mocniejszym/słabszym) naciskiem palców.

Pojęcia nie masz jak wrażliwy na nieuchwytne dziś niemierzalne bodźce jest słuch ludzki.

 

Zostaw muzyków w spokoju, oni mają swój własny świat, odleciany niestety, do tego bardzo daleko, przekonaj się polecając muzykowi kabel ethernet za kilo euro do systemu plikowego.

12 godzin temu, przemak napisał:

Są ludzie, którzy na słuch rozróżniają niemierzalne praktycznie zniekształcenia

Oczywiście że tak, do tego rozróżniają je w domenie tzw cyfrowej co jest dla analityków matematyków niewytłumaczalne.

18 godzin temu, marcinmarcin napisał:

nie powinno być żadnej różnicy między urządzeniami - a grają jednak inaczej. Mam te dwa klocki w domu (D90 wisi na sprzedaż) i nie chce być inaczej. Charakter dźwięku jest zupełnie inny

Fizyka materii - mówi Koledze to coś ?

Jak może obiekt inaczej zbudowany posiadać identyczne cechy niż dany ?

 

Fizyka nie pozostawia żadnych absolutnie złudzeń i jest to bardzo proste do przyswojenia nawet przez nastolatka.

21 godzin temu, Lech36 napisał:

Wszystko na forum już było

Nie wszystko.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez 747
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 hours ago, 747 said:

Jak może obiekt inaczej zbudowany posiadać identyczne cechy niż dany ?

W kontekście percepcji przez ludzkie zmysły? Bardzo prosto. Jeśli różnice między obiektami są poniżej progu percepcji, to efektywnie te obiekty mają identyczne cechy 🙂

No chyba że ktoś uważa, że zmysły nie mają progu percepcji, ale na to ciężko już coś poradzić 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, danadam napisał:

No chyba że ktoś uważa, że zmysły nie mają progu percepcji, ale na to ciężko już coś poradzić

Odczytuję że wiesz na temat ludzkich zmysłów więcej niż tu ktokolwiek inny.

 

Zmysły wydają się słabo rozpoznane z racji istoty człowieczeństwa, gdyż jesteśmy istotami duchowymi posiadającymi ciało fizyczne wraz z zmysłami do obsługi funkcji życiowych, natomiast istnieje wyższa forma jaźni wraz z postrzeganiem pozazmysłowym, np intuicja.

 

Ona mi podpowiada, że wzmacniacze dostatecznie potrafią różnić się od siebie, aby w oczywisty sposób traktować je jak różne ustroje fizyczne - oczekując innych właściwości co jest naturalne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez 747
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 hours ago, 747 said:

Odczytuję że wiesz na temat ludzkich zmysłów więcej niż tu ktokolwiek inny.

To źle odczytujesz. Ja tylko kojarzę termin "Just-noticeable difference" (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ).

Ale jak masz jakieś źródła dowodzące, że coś takiego nie istnieje i że zmysły ludzkie potrafią wykryć dowolnie małą różnicę, to chętnie poczytam. Tylko z góry proszę, żeby to było podparte czymś więcej niż tylko intuicją autorów 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, danadam napisał:

Tylko z góry proszę, żeby to było podparte czymś więcej niż tylko intuicją autorów

Czyli jesteś na etapie zdobywania wiedzy, jesteś więc uczciwy w przekazie.

 

Życia nie da się poznać czytając książki, a wiedza, prawdziwie cenna nie jest przekazywana ot tak - w podręcznikach.

Przekaz wiedzy innym, to tylko taki rytuał, mający delikwenta wynieść do grona uprawnionego - środowiska, gdzie jest szansa na więcej.. wiedzy..

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...
W dniu 12.12.2020 o 16:15, pmcomp napisał:

1. porównanie DACów: dCS vs. RME. 

Musze przyznać, że @S0nic wykrakał. Nie stwierdziliśmy żadnych różnic dźwiękowcyh pomiędzy oboma DACami. Jestem w szoku.

Czy w taki razie jest u Ciebie w systemie różnica w brzmieniu między RME a daC'iem AudioNote. Pisałeś kiedyś, że między DCS Debussy a AudioNote jest różnica w dźwieku. 

Wg Ciebie między Debussy a RME nie stwierdziłeś  żadnych różnic dźwiękowych, a między DCS a AudioNote takie różnice w dźwięku stwierdziłeś.   

Pytam (tym razem)  całkiem poważnie 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, babatular napisał:

Czy w taki razie jest u Ciebie w systemie różnica w brzmieniu między RME a daC'iem AudioNote. Pisałeś kiedyś, że między DCS Debussy a AudioNote jest różnica w dźwieku. 

Wg Ciebie między Debussy a RME nie stwierdziłeś  żadnych różnic dźwiękowych, a między DCS a AudioNote takie różnice w dźwięku stwierdziłeś.   

Pytam (tym razem)  całkiem poważnie 

 Nie porównywałem RME i AN bezpośrednio.

Na podstawie moich porównań można wyciagnąć wniosek jaki opisałeś.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 9.11.2021 o 07:04, babatular napisał:

Wg Ciebie między Debussy a RME nie stwierdziłeś  żadnych różnic dźwiękowych, a między DCS a AudioNote takie różnice w dźwięku stwierdziłeś.   

Zwróć uwagę że porównanie Debussy z RME odbyło się po wyrównaniu głośności a DCS z Audio Note pewnie odbyło się bez wyrównania głośności. Oczywiście to tylko podejrzenie, nic na ten temat nie wiem. Różnice głośności będą nawet w urządzeniach deklarujących na papierze identyczne wartości napięć wyjściowych i będą wynikać z tolerancji toru audio. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Lech36 napisał:

Zwróć uwagę że porównanie Debussy z RME odbyło się po wyrównaniu głośności a DCS z Audio Note pewnie odbyło się bez wyrównania głośności. Oczywiście to tylko podejrzenie, nic na ten temat nie wiem. Różnice głośności będą nawet w urządzeniach deklarujących na papierze identyczne wartości napięć wyjściowych i będą wynikać z tolerancji toru audio. 

Lech daj spokój z tym wyrównaniem głośności, kiedyś wstawiałem link gdzie Profesjonaliści w studio testowali różne DACi, włącznie z RME ale inny (większy) model, każdy DAC zagrał inaczej a RME byl gdzieś na końcu klasyfikacji jakości

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Lech daj spokój z tym wyrównaniem głośności,

Mogę dać spokój, ale to nie zmieni faktu że w porównaniu bezpośrednim głośności muszą być wyrównane, to absolutna podstawa konieczna do wykrycia różnic jakościowych. Bez zachowania tego elementu będziesz często wykrywał różnicę głośności a czy taką różnicę można zaliczyć do różnicy jakości musisz sobie już odpowiedzieć sam.

10 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Profesjonaliści w studio testowali

Może to byli "profesjonaliści" uczestniczący w grze marketingowej? Nic nie wiesz o celach takich porównań. W audio trzeba być ostrożnym w wyborze żeby wydać tylko tyle na ile sprzęt zasługuje a nie tyle ile wymyślił sobie producent i pośrednicy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Lech36 napisał:

Zwróć uwagę że porównanie Debussy z RME odbyło się po wyrównaniu głośności a DCS z Audio Note pewnie odbyło się bez wyrównania głośności. Oczywiście to tylko podejrzenie, nic na ten temat nie wiem. Różnice głośności będą nawet w urządzeniach deklarujących na papierze identyczne wartości napięć wyjściowych i będą wynikać z tolerancji toru audio. 

Odbyło sie tak samo czyli z wyrównaniem głośności.

 

 

Godzinę temu, .:Gerard:. napisał:

Lech daj spokój z tym wyrównaniem głośności, kiedyś wstawiałem link gdzie Profesjonaliści w studio testowali różne DACi, włącznie z RME ale inny (większy) model, każdy DAC zagrał inaczej a RME byl gdzieś na końcu klasyfikacji jakości

Lepiej nie zabieraj już głosu w tej sprawie bo już się w tym wątku wystarczająco skompromitowałeś.

I podobnie jak sly30 proszę nie zasłaniaj się profesjonalistami czy innymi kolegami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, pmcomp napisał:

Odbyło sie tak samo czyli z wyrównaniem głośności.

Czyli pomiędzy DCS a AN była stwierdzona organoleptycznie różnica. Trzeba tylko zapytać czy w procedurze porównawczej uwzględniono eliminację wpływu na wyniki akustycznej filtracji grzebieniowej i wtedy będzie komplet informacji o jakości tego porównania.  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, pmcomp napisał:

Lepiej nie zabieraj już głosu w tej sprawie bo już się w tym wątku wystarczająco skompromitowałeś.

I podobnie jak sly30 proszę nie zasłaniaj się profesjonalistami czy innymi kolegami.

Ja się nie skompromitowałem ? Kompromitacja to wmawiania ze zniekształcenia mikrofonu iPhona to zniekształcenia DACow które testowałem, jak podałem przykłady różnic nagrania z UMIk i iPhona to było przemilczane

Większość słyszy różnice miedzy DACami, okablowaniem itd. tylko w tym wątku niektórym potrafi grac identycznie

PS
Wy ala-estrada fani nawet nie potraficie odróżnić jak brzmi instrument z bliska a jak o odległości, w muzyce szukacie analityczności instrumentów a później nie ma różnić
W ogóle nie potrafię zrozumieć jak można nie słyszeć ze RME to "tłumik" w torze audio

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.