Skocz do zawartości
IGNORED

Transmisja HiRes kablem S/PDIF


msankowski

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem się podzielić swoimi obserwacjami, i poznać Wasze, co do ograniczeń jakie obserwuję przy zestawianiu połączeń S/PDIF kablem koncentrycznym/koaksjalnym (nie optycznym).

 

W praktyce wychodzi mi, że transmisja sygnału audio w rozdzielczościach do 2448 (24bit, 48kHz) działa niezawodnie na odległościach do 3m. Dalej nie testowałem. W przypadku rozdzielczości 2496 sygnał bez błędów dał się transmitować jedynie na odległość do ok. 0,5m.

 

Powyżej tego, sprawdzałem dla 1 i 3m z dobrymi dedykowanymi kablami Hosa, występują liczne błędy transmisji odbierane jako trzaski/przerwy. I sprawdzałem to dla różnych nadajników i odbiorników, zawsze było podobnie.

 

Czy macie podobne albo odmienne obserwacje lub doświadczenia?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, msankowski napisał:

 

Chciałem się podzielić swoimi obserwacjami, i poznać Wasze, co do ograniczeń jakie obserwuję przy zestawianiu połączeń S/PDIF kablem koncentrycznym/koaksjalnym (nie optycznym).

 

W praktyce wychodzi mi, że transmisja sygnału audio w rozdzielczościach do 2448 (24bit, 48kHz) działa niezawodnie na odległościach do 3m. Dalej nie testowałem. W przypadku rozdzielczości 2496 sygnał bez błędów dał się transmitować jedynie na odległość do ok. 0,5m.

 

Powyżej tego, sprawdzałem dla 1 i 3m z dobrymi dedykowanymi kablami Hosa, występują liczne błędy transmisji odbierane jako trzaski/przerwy. I sprawdzałem to dla różnych nadajników i odbiorników, zawsze było podobnie.

 

Czy macie podobne albo odmienne obserwacje lub doświadczenia?

 

Ja przesyłałem tanim koncentrykiem 6m  24/192 bez problemu (zamieniłem na 10m toslink). Wygląda na to, że problem jest w innym miejscu. Co wysyła i co odbiera? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez init0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 metrów toslink (noname) 24bit/96kHz bez problemu. Kabel wije się za listwą podłogową i działa tak już od około 9-ciu lat łącząc komputer z przetwornikiem C/A

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam metr coax, który sam skleciłem z taniego Sommera. Normalnie działa do 192Hz, DSD nie podaje już. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 metrów coaxa ,najtańszego WireWorlda 24/192 bez problemu ,DSD nie wiem bo Oppo oo coxie nie wypuszcza tego sygnału.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy materiał w rozdzielczości 2496, 24192, o którym piszecie, to są nagrania zrealizowane/zmasterowane w tych gęstościach, czy też jest to nagranie np z CD po intetpolacji/upsamplingu do wyższej gęstości?

Wyjściem u mnie jest
Lynx aes16e (aes/ebu) przekonwertowany do coaxial w Neutrik NADITBNC-FX albo preamp ART DPS II.

Wejściem jest switch Fostex DS-8 albo Presonus Central Station który ma wbudowany DAC.

Materiał który wykorzystywałem to nagrania zrealizowane w gęstościach 2441, 2448, 2496.

Aha, moje pytanie jest o coaxial, nie o toslink którego dotyczyła jedna z odpowiedzi. Po toslink działało u mnie zawsze bez problemów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, msankowski napisał:

Czy materiał w rozdzielczości 2496, 24192, o którym piszecie, to są nagrania zrealizowane/zmasterowane w tych gęstościach, czy też jest to nagranie np z CD po intetpolacji/upsamplingu do wyższej gęstości?

Wszystko jedno, bit jest bit, nawet jak zerowy ?

Nigdy nie miałem z tym problemu, aczkolwiek nie używam na co dzień. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, msankowski napisał:

to są nagrania zrealizowane/zmasterowane w tych gęstościach, czy też jest to nagranie np z CD po intetpolacji/upsamplingu do wyższej gęstości?

to niema najmniejszego znaczenia

45 minut temu, msankowski napisał:

Lynx aes16e (aes/ebu) przekonwertowany do coaxial w Neutrik NADITBNC-FX albo preamp ART DPS II

Bez sensu ta ekwilibrystyka.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez sensu ta ekwilibrystyka.
Co konkretnie jest bez sensu?
Wszystko jedno, bit jest bit, nawet jak zerowy
Nigdy nie miałem z tym problemu, aczkolwiek nie używam na co dzień. 
Szukam punktu zaczepienia. W przypadku interpolacji wyjściwe widmo sygnału jest bez zmian.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, msankowski napisał:

Co konkretnie jest bez sensu?

Jak masz AES to używaj AES od źródła do odbiornika końcowego. Jeśli się nie da, to użyj najzwyklejszej przejściówki XLR->RCA za kilka zł. Owszem będzie zgrzyt 110 Ohm vs 75 Ohm, ale to nie jest zbyt duży problem i wszystko powinno bezproblemowo działać łącznie z utrzymaniem stabilności i uzyskaniem bit perfect. Kabel kupujesz antenowy 75 Ohm z metra cięty oraz złączki F/RCA.

Sam widzisz, że stosując te dziwadła po drodze w roli konwerterów EBU/konsumencki dostajesz błędy w przesyle.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez yayacek

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




Sam widzisz, że stosując te dziwadła po drodze w roli konwerterów EBU/konsumencki dostajesz błędy w przesyle.

To za szybko na takie wnioski. Zwłaszcza, że tłumacząc na język techniki twierdzisz, że przyczyną błędów w transmisji jest dobre dopasowanie impedancyjne linii AES/EBU i coaxial, czyli rozwiązanie prawidłowe elektrycznie. Prędzej rozważyłbym wadę w nadajniku, odbiorniku lub kablu.

W obecnej konfiguracji z krótszymi kablami wszystko działa bez zarzutu. Będę pewnie dalej eksperymentował. Jak coś nowego znajdę to napiszę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, msankowski napisał:

Będę pewnie dalej eksperymentował...

i rozbijał się o ścianę ? 
Nie kombinuj tylko zastosuj przejściówkę XLR->RCA i kabel antenowy (kilka metrów) z wtykami F/RCA. Wepnij i sprawdź. Koszt kilka złotych. Jeśli nie będzie zerwanej transmisji i będzie utrzymany przesył bitperfect to znaczy, że masz problem z głowy i możesz pozbyć się kilku niepotrzebnych zabawek.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 20

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.