Jump to content
IGNORED

Transmisja HiRes kablem S/PDIF


Recommended Posts

Chciałem się podzielić swoimi obserwacjami, i poznać Wasze, co do ograniczeń jakie obserwuję przy zestawianiu połączeń S/PDIF kablem koncentrycznym/koaksjalnym (nie optycznym).

 

W praktyce wychodzi mi, że transmisja sygnału audio w rozdzielczościach do 2448 (24bit, 48kHz) działa niezawodnie na odległościach do 3m. Dalej nie testowałem. W przypadku rozdzielczości 2496 sygnał bez błędów dał się transmitować jedynie na odległość do ok. 0,5m.

 

Powyżej tego, sprawdzałem dla 1 i 3m z dobrymi dedykowanymi kablami Hosa, występują liczne błędy transmisji odbierane jako trzaski/przerwy. I sprawdzałem to dla różnych nadajników i odbiorników, zawsze było podobnie.

 

Czy macie podobne albo odmienne obserwacje lub doświadczenia?

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, msankowski napisał:

 

Chciałem się podzielić swoimi obserwacjami, i poznać Wasze, co do ograniczeń jakie obserwuję przy zestawianiu połączeń S/PDIF kablem koncentrycznym/koaksjalnym (nie optycznym).

 

W praktyce wychodzi mi, że transmisja sygnału audio w rozdzielczościach do 2448 (24bit, 48kHz) działa niezawodnie na odległościach do 3m. Dalej nie testowałem. W przypadku rozdzielczości 2496 sygnał bez błędów dał się transmitować jedynie na odległość do ok. 0,5m.

 

Powyżej tego, sprawdzałem dla 1 i 3m z dobrymi dedykowanymi kablami Hosa, występują liczne błędy transmisji odbierane jako trzaski/przerwy. I sprawdzałem to dla różnych nadajników i odbiorników, zawsze było podobnie.

 

Czy macie podobne albo odmienne obserwacje lub doświadczenia?

 

Ja przesyłałem tanim koncentrykiem 6m  24/192 bez problemu (zamieniłem na 10m toslink). Wygląda na to, że problem jest w innym miejscu. Co wysyła i co odbiera? 

Edited by init0
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

5 metrów toslink (noname) 24bit/96kHz bez problemu. Kabel wije się za listwą podłogową i działa tak już od około 9-ciu lat łącząc komputer z przetwornikiem C/A

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Link to post
Share on other sites
xavian

Czy materiał w rozdzielczości 2496, 24192, o którym piszecie, to są nagrania zrealizowane/zmasterowane w tych gęstościach, czy też jest to nagranie np z CD po intetpolacji/upsamplingu do wyższej gęstości?

Wyjściem u mnie jest
Lynx aes16e (aes/ebu) przekonwertowany do coaxial w Neutrik NADITBNC-FX albo preamp ART DPS II.

Wejściem jest switch Fostex DS-8 albo Presonus Central Station który ma wbudowany DAC.

Materiał który wykorzystywałem to nagrania zrealizowane w gęstościach 2441, 2448, 2496.

Aha, moje pytanie jest o coaxial, nie o toslink którego dotyczyła jedna z odpowiedzi. Po toslink działało u mnie zawsze bez problemów.

Link to post
Share on other sites
38 minut temu, msankowski napisał:

Czy materiał w rozdzielczości 2496, 24192, o którym piszecie, to są nagrania zrealizowane/zmasterowane w tych gęstościach, czy też jest to nagranie np z CD po intetpolacji/upsamplingu do wyższej gęstości?

Wszystko jedno, bit jest bit, nawet jak zerowy 😉

Nigdy nie miałem z tym problemu, aczkolwiek nie używam na co dzień. 

nagrywamy.com

Link to post
Share on other sites
40 minut temu, msankowski napisał:

to są nagrania zrealizowane/zmasterowane w tych gęstościach, czy też jest to nagranie np z CD po intetpolacji/upsamplingu do wyższej gęstości?

to niema najmniejszego znaczenia

45 minut temu, msankowski napisał:

Lynx aes16e (aes/ebu) przekonwertowany do coaxial w Neutrik NADITBNC-FX albo preamp ART DPS II

Bez sensu ta ekwilibrystyka.

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Link to post
Share on other sites
Bez sensu ta ekwilibrystyka.
Co konkretnie jest bez sensu?
Wszystko jedno, bit jest bit, nawet jak zerowy
Nigdy nie miałem z tym problemu, aczkolwiek nie używam na co dzień. 
Szukam punktu zaczepienia. W przypadku interpolacji wyjściwe widmo sygnału jest bez zmian.
Link to post
Share on other sites
17 minut temu, msankowski napisał:

Co konkretnie jest bez sensu?

Jak masz AES to używaj AES od źródła do odbiornika końcowego. Jeśli się nie da, to użyj najzwyklejszej przejściówki XLR->RCA za kilka zł. Owszem będzie zgrzyt 110 Ohm vs 75 Ohm, ale to nie jest zbyt duży problem i wszystko powinno bezproblemowo działać łącznie z utrzymaniem stabilności i uzyskaniem bit perfect. Kabel kupujesz antenowy 75 Ohm z metra cięty oraz złączki F/RCA.

Sam widzisz, że stosując te dziwadła po drodze w roli konwerterów EBU/konsumencki dostajesz błędy w przesyle.

Edited by yayacek

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Link to post
Share on other sites




Sam widzisz, że stosując te dziwadła po drodze w roli konwerterów EBU/konsumencki dostajesz błędy w przesyle.

To za szybko na takie wnioski. Zwłaszcza, że tłumacząc na język techniki twierdzisz, że przyczyną błędów w transmisji jest dobre dopasowanie impedancyjne linii AES/EBU i coaxial, czyli rozwiązanie prawidłowe elektrycznie. Prędzej rozważyłbym wadę w nadajniku, odbiorniku lub kablu.

W obecnej konfiguracji z krótszymi kablami wszystko działa bez zarzutu. Będę pewnie dalej eksperymentował. Jak coś nowego znajdę to napiszę.
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, msankowski napisał:

Będę pewnie dalej eksperymentował...

i rozbijał się o ścianę 🙂 
Nie kombinuj tylko zastosuj przejściówkę XLR->RCA i kabel antenowy (kilka metrów) z wtykami F/RCA. Wepnij i sprawdź. Koszt kilka złotych. Jeśli nie będzie zerwanej transmisji i będzie utrzymany przesył bitperfect to znaczy, że masz problem z głowy i możesz pozbyć się kilku niepotrzebnych zabawek.

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock podczas używania strony.

Zarejestrowani użytkownicy mogą wyłączyć ten komunikat.