Skocz do zawartości
IGNORED

Bitwa o formaty i wybór DAC-a.


tasimo

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Lech36 napisał:

Nie, na jednym i drugim materiał 16 bit będzie odtworzony na maksa.

A no właśnie : ) dlatego trudno wytykać takiemu rozwiązaniu że jakaś kość mogąc przetworzyć dane 32bity obcina powiedzmy 8 na potrzeby regulacji głośności na materiale i tak 16 lub 24 bitowym

1 godzinę temu, Lech36 napisał:

 Odtwarzacze CD wielu firm już pod koniec lat 80 ubiegłego wieku wyposażano w przetworniki 24 bitowe oczywiście pracujące w systemie bitstream. Mam taki odtwarzacz firmy Sony w którym taki przetwornik pracuje. Działa do dzisiaj. Ubytki zaczynają się dopiero jak zaczynamy realizować regulację głośności w domenie cyfrowej a najgorzej jest jak nie ma rezerwy bitowej na tą regulację.

A może jest tam taka sytuacja jaką widuje się w wielu odtwarzaczach, mianowicie dac 24bit i jest skonfigurowany hardware-owo do pracy na 16? Często widywałem takie kwiatki w nadach, arcamach, vincentach szczególnie na PCM1716 i PCM1710. Odtwarzacze były reklamowane jako odpowiednio 20 i 24bitowe a wejście było na sztywno ustawione 16bit, wtedy jeżeli regulacja głośności była robiona cyfrowo to jedynie stratnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez opteron

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, opteron napisał:

A może jest tam taka sytuacja jaką widuje się w wielu odtwarzaczach, mianowicie dac 24bit i jest skonfigurowany hardware-owo do pracy na 16?

Bity odpowiadają za opis DR przetwornika im więcej tym lepiej bo odstęp od szumów będzie większy. 
Możesz dać przykład takiego hardware-owego skonfigurowania przetwornika? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, opteron napisał:

...wtedy jeżeli regulacja głośności była robiona cyfrowo to jedynie stratnie.

Tu zastanawia mnie jedna rzecz: czy istnieje regulacja głośności bezstratna? Przecież albo zrobimy kompresję, albo najcichsze dźwięki spadną poniżej granicy słyszenia.

A swoją drogą, to jaki najcichszy dźwięk z hifi jestem w stanie usłyszeć, skoro "cisza absolutna" w moim domu to np 35dB? Czy nie jest tak, że przy ściszeniu cyfrowym bity wypadają, ale są to bity odpowiedzialne z dźwięki, których po ściszeniu i tak bym nie usłyszał?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, januss73 napisał:

To jest właśnie sedno. Człowiek włącza koncert, cieszy się muzyką, nie słyszy żadnego dyskomfortu z powodu jakości, potem wchodzi na audiostereo i dowiaduje się, że słuchał mp3, a to najgorsze co może być, a jedyna słuszna droga to nieskompresowane co najmniej 24/96, a najlepiej  DSD. No i się zaczyna ?

Myślałem, że napisał to ten od „zakazanego formatu mp3” ?, przez co moje zrozumienie Twojego komentarza było odwrotne. Dla mnie gęste czy rzadkie ? formaty nigdy nie były wyznacznikiem jakości dźwięku, a przede wszystkim jego realizacja i albumy które lubię. Oczywiście w granicach rozsądku, bo choć kiedyś słuchałem jak zahipnotyzowany np. „Wonderful Life” Blacka z taśmy na ZK 140 to raczej nie tęsknie za tymi czasami, oczywiście patrząc z perspektywy zapisu cyfrowego na jakimś w miarę przyzwoitym sprzęcie. Z sentymentu chciałbym przenieść się na chwilę do tamtych czasów ? O format z dekodera TV zapytałem z ciekawości i jest właśnie tak jak napisałeś. Kiedy np. oglądam live tego kawałka, to jestem rozgrzany jak ta publiczność, nie bacząc ani na jakość video, ani na jakość dźwięku z YT. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, tasimo napisał:

Dla mnie gęste czy rzadkie ? formaty nigdy nie były wyznacznikiem jakości dźwięku, a przede wszystkim jego realizacja...

Dobrej realizacji nawet z mp3/128 przyjemnie się słucha, a kiepskiej hi-res nie pomoże.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, szymon1977 napisał:

Dobrej realizacji nawet z mp3/128 przyjemnie się słucha, a kiepskiej hi-res nie pomoże.

Tak jest z wieloma rzeczami. Mamy w okolicy znajomego, który świetnie wędzi ryby. Kiedy odbierze się od niego np. pstrąga czy węgorza jeszcze ciepłego, to zjadłoby się go na miejscu razem z tym kartonikiem z tektury. W knajpie można zamówić pięknie przystrojoną rybę na porcelanowym talerzu, tylko co z tego, kiedy smakuje jak jakiś marketowy mrożony filet z żaby ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lech36 napisał:

Możesz dać przykład takiego hardware-owego skonfigurowania przetwornika? 

Z pamięci NAD524 PCM1716 (DS/24bit) ale ustawiony na sztywno (nóżką) na 16 bit, NAD 522 PCM1710 (DS 20bit) ustawiony na 16bit. Kiedyś się bawiłem między innymi tymi playerami i się zdziwiłem że reklamowany CD jako 24bit nie ma umpsamplera. Jeżeli taki 24 przetworniku będzie natywnie pracować w 16 bitach to materiał 16bit ściszany będzie stratnie, chyba że będzie pracował na 24 bitach (a więc bez upsamplera 16bit + 8 zer) to ewentualna regulacja będzie miała zapas. W tych nadach nie było regulacji głośności, podałem je tylko jako przykład niewykorzystanych kości.

2 godziny temu, szymon1977 napisał:

Tu zastanawia mnie jedna rzecz: czy istnieje regulacja głośności bezstratna?

Oczywiście, cały czas o tym piszemy.

2 godziny temu, szymon1977 napisał:

Czy nie jest tak, że przy ściszeniu cyfrowym bity wypadają, ale są to bity odpowiedzialne z dźwięki, których po ściszeniu i tak bym nie usłyszał?

Tak, ściszanie odbywa się przez "odejmowanie bitów", ale mając odpowiedni rozdzielczy przetwornik, można dodać więcej bitów, nawet jeżeli będą to same zera i mieć regulację bezstratną.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez opteron

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, opteron napisał:

Oczywiście, cały czas o tym piszemy.

Z technicznego punktu widzenia być może. Ale gdy chodzi o słuchanie, to...

3 godziny temu, szymon1977 napisał:

...albo zrobimy kompresję, albo najcichsze dźwięki spadną poniżej granicy słyszenia.

Idąc dalej, to nawet gdy część bitów wyleci, to może to być bez znaczenia, gdy są to bity dźwięków poniżej granicy słyszenia. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, szymon1977 napisał:

czy istnieje regulacja głośności bezstratna?

Dobre pytanie. ? 

2 godziny temu, opteron napisał:

Tak, ściszanie odbywa się przez "odejmowanie bitów", ale mając odpowiedni rozdzielczy przetwornik, można dodać więcej bitów, nawet jeżeli będą to same zera i mieć regulację bezstratną.

W analogu też ściszanie wiąże się z pogorszeniem stosunku sygnał szum, część szumów elektroniki ma wartość stałą w zależności od miejsca instalacji regulacji głośności a ponieważ każdy DR w danym momencie regulacji możemy opisać ekwiwalentem bitowym to wynika z tego że każda regulacja jest stratna tylko jedna mniej a inna bardziej. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno w analogowych ‚ślizgaczach” minusem jest również problem z balansem na początku skali, a NADzie który posiadam to już norma, czytając skargi użytkowników tych modeli. Zapewne w droższych wzmacniaczach montują również lepszej jakości potencjometry, w których ten problem nie występuje. U siebie jednak tego problemu nie dostrzegam. Czyżby trafił mi się jakiś pechowy potencjometr ...? ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Lech36 napisał:

W analogu też ściszanie wiąże się z pogorszeniem stosunku sygnał szum, część szumów elektroniki ma wartość stałą w zależności od miejsca instalacji regulacji głośności a ponieważ każdy DR w danym momencie regulacji możemy opisać ekwiwalentem bitowym to wynika z tego że każda regulacja jest stratna tylko jedna mniej a inna bardziej. 

No jeżeli tak do tego podejdziemy to każda jest stratna. Nawet taka idealnie "bezstratna" będzie subiektywnie stratna z powodu czułości słuchu i tego że od pewnego momentu nie będziemy słyszeć najcichszych elementów : -)

2 godziny temu, tasimo napisał:

Podobno w analogowych ‚ślizgaczach” minusem jest również problem z balansem na początku skali, a NADzie który posiadam to już norma, czytając skargi użytkowników tych modeli. Zapewne w droższych wzmacniaczach montują również lepszej jakości potencjometry, w których ten problem nie występuje. U siebie jednak tego problemu nie dostrzegam. Czyżby trafił mi się jakiś pechowy potencjometr ...?

W każdym potencjometrze taki problem występuje (mniej lub bardziej). Dużo lepszym rozwiązaniem jest cyfrowa regulacja głośności realizowana w domenie analogowej. Czyli mówiąc prościej, procesor steruje przełącznikami które włączają / wyłączają rezystory. Są układu rozbudowane do przekaźników / rezystorów (np. w przetwornikach audioGD) ale są też układy zintegrowane do pojedynczego scalaka. Ostatnim rodzajem regulacji (którą od pewnego czasu preferuję) jest całkowicie cyfrowa która nie miesza nic w torze analogowym, nie jest obarczona rozrzutem produkcyjnym potencjometrów czy rezystorów, nie klika, nie zmienia impedancji wyjściowej jak pasywki itd itp. Ale kilka/naście lat temu nie było w zasadzie dobrej cyfrowej regulacji dostępnej dla każdego w domu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez opteron

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, opteron napisał:

No jeżeli tak do tego podejdziemy to każda jest stratna. Nawet taka idealnie "bezstratna" będzie subiektywnie stratna z powodu czułości słuchu i tego że od pewnego momentu nie będziemy słyszeć najcichszych elementów : -)

No właśnie! Jaki jest sens dorabiać bity, żeby zagrały dźwięki, które i tak będą poniżej granicy słyszenia? Jaki najcichszy dźwięk z hi-fi jesteśmy w stanie usłyszeć w "ciszy" domowej, która szumi np 35dB?

Jeśli słuchamy z głośnością 65dB (a jest to baaardzo cicho) nie potrzeba już 120dB dynamiki, bo i tak 60dB wyjdzie poniżej możliwości ludzkiego słuchu, a z pozostałych 60dB część zostanie zagłuszona przez odgłosy dnia codziennego. Więc?

22 godziny temu, Lech36 napisał:

Przy przetwornikach 24 bitowych też tak źle nie jest, zakładając że na niskich poziomach i tak rozdzielczość bitowa spada a minimum audiofilskiej rozdzielczości do 12 bit, czyli przy przetworniku 24 bitowym możemy wykonać w sposób praktycznie bezstratny zakres ca. 72 dB regulacji głośności, to bardzo duży zakres.

Po ściszeniu muzyki do 65dB, dynamika 120dB oznacza granie dźwięków... nie ma co liczyć, znikną w szumach wzmacniacza, zagłuszone zostaną szumami dnia codziennego i będą p9niżej progu słyszenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, opteron napisał:
3 godziny temu, tasimo napisał:

 

W każdym potencjometrze taki problem występuje (mniej lub bardziej)

Sprawdziłem to dzisiaj rano jeszcze raz, bo na ten problem narzekali posiadacze C375. Ustawiłem tak cicho jak to możliwe i z obu kolumn było słychać dźwięk z taką samą głośnością, a raczej cichością ... Może wstawili mi jakiegoś selekta ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, opteron napisał:

No jeżeli tak do tego podejdziemy to każda jest stratna.

Na świecie nie ma nic tzw. "bezstratnego". Chodzi tylko o to żeby straty były jak najmniejsze ?.  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)
W dniu 19.12.2020 o 18:40, Lech36 napisał:

...choć na co dzień u mnie w domu gra radio internetowe a to jak wiadomo występuje tylko w MP3

Kolego @Lech36, do kolegi nie dotarła jeszcze informacja, że od dobrych kilku lat, stacje radia internetowego nadają w formacie flac ? ?

Czas wreszcie na odmrozić się, zainteresować tematem, a nie wprowadzać w błąd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, shureido napisał:

Czas wreszcie na odmrozić się, zainteresować tematem, a nie wprowadzać w błąd

Radia internetowego jak wspominałem wcześniej słucham tylko w tle do działań codziennych. MP3 jest tu całkowicie wystarczającym formatem. Zresztą na V-tuner nie ma stacji nadających w formacie flac. Jak chcę sobie posłuchać muzyki to korzystam z innych źródeł niż radio internetowe i wtedy korzystam z formatów bezstratnych w możliwie wysokiej formie, ale bez przesady, powyżej 24/96 to już są audiofilskie fanaberie ?.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)
19 minut temu, Lech36 napisał:

Radia internetowego jak wspominałem wcześniej słucham tylko w tle do działań codziennych. MP3 jest tu całkowicie wystarczającym formatem. Zresztą na V-tuner nie ma stacji nadających w formacie flac. Jak chcę sobie posłuchać muzyki to korzystam z innych źródeł niż radio internetowe i wtedy korzystam z formatów bezstratnych w możliwie wysokiej formie, ale bez przesady, powyżej 24/96 to już są audiofilskie fanaberie ?.

Po prostu nie chce Ci się i tyle ?

Ale taka stetryczała postawa, nie usprawiedliwa wprowadzania w błąd innych klubowiczów ?

No i kolejny bzdet, do vtuner można dodać każdą stację wpisując adres url...

Kończę temat, bez komentowania pozostałej cześci wypowiedzi

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, shureido napisał:

Kolego @Lech36, do kolegi nie dotarła jeszcze informacja, że od dobrych kilku lat, stacje radia internetowego nadają w formacie flac ?

Wszystkie stacje jakie mam w ulubionych strumieniują w MP3, a jak już gdzieś widać więcej niż 128Kb/s to już jest wypas.

 

W dniu 24.12.2020 o 11:02, tasimo napisał:

Sprawdziłem to dzisiaj rano jeszcze raz, bo na ten problem narzekali posiadacze C375. Ustawiłem tak cicho jak to możliwe i z obu kolumn było słychać dźwięk z taką samą głośnością, a raczej cichością ... Może wstawili mi jakiegoś selekta

To że nie zauważyłeś u siebie tego problemu nie oznacza że Twój potencjometr jest od niego wolny - bo nie jest na pewno. Mając nisko efektywne kolumny i źródło o małym poziomie wyjściowym możesz nawet nigdy się nie dowiedzieć że coś takiego w ogóle występuje. U kogoś innego może być sytuacja odwrotna, codzienne słuchanie może odbywać się właśnie tak blisko początku skali potencjometru że będzie to u niego w ogóle nie do przeskoczenia bo gdy gra równo to już ma za głośno (ja tak miałem w NAD310). No i na koniec, rozrzut w tym temacie jest całkiem spory a więc możesz mieć sztukę akceptowalną albo po prostu tragiczną.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, shureido napisał:

Po prostu nie chce Ci się i tyle

Niech będzie że się nie chce. Format nie jest najważniejszy tylko treść i jakość realizacji jaką się nim przesyła. 

2 minuty temu, opteron napisał:

a jak już gdzieś widać więcej niż 128Kb/s to już jest wypas.

Na stronie v-tuner można sobie włączyć selekcję stacji po bitrate. 320 jest ogromna ilość. W prawie każdej grupie tematycznej ilość 320 przekracza możliwości pamięci mojego tunera (pamięć 30 stacji). Są też stacje nieco ponad 320 AAC+, ale te które próbowałem to dla mnie kiepska jakość pomimo tego że kodek AAC to nieco wyższa forma techniczna od MP3. Widać format nie ma wielkiego wpływu na jakość techniczną stacji tylko materiał jaki stacja oferuje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)
4 minuty temu, opteron napisał:

Wszystkie stacje jakie mam w ulubionych strumieniują w MP3, a jak już gdzieś widać więcej niż 128Kb/s to już jest wypas.

?

Ręce opadają.. ?

Zapewne trafiają Ci się takie stacje gdy wybierasz akurat o tak mizernym bitrate

Może ta strona poszerzy Twoje horyzonty w tym temacie ?

https://www.hiresaudio.online/category/radio/

3 minuty temu, Lech36 napisał:

Niech będzie że się nie chce. Format nie jest najważniejszy tylko treść i jakość realizacji jaką się nim przesyła. 

Na stronie v-tuner można sobie włączyć selekcję stacji po bitrate. 320 jest ogromna ilość. W prawie każdej grupie tematycznej ilość 320 przekracza możliwości pamięci mojego tunera (pamięć 30 stacji). Są też stacje nieco ponad 320 AAC+, ale te które próbowałem to dla mnie kiepska jakość pomimo tego że kodek AAC to nieco wyższa forma techniczna od MP3. Widać format nie ma wielkiego wpływu na jakość techniczną stacji tylko materiał jaki stacja oferuje.

https://www.hiresaudio.online/category/radio/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, opteron napisał:

Wyjaśnij proszę.

Proste. Jakość toru jest ważniejsza od contentu ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, opteron napisał:

Wszystkie stacje jakie mam w ulubionych strumieniują w MP3, a jak już gdzieś widać więcej niż 128Kb/s to już jest wypas.

 

To że nie zauważyłeś u siebie tego problemu nie oznacza że Twój potencjometr jest od niego wolny - bo nie jest na pewno. Mając nisko efektywne kolumny i źródło o małym poziomie wyjściowym możesz nawet nigdy się nie dowiedzieć że coś takiego w ogóle występuje. U kogoś innego może być sytuacja odwrotna, codzienne słuchanie może odbywać się właśnie tak blisko początku skali potencjometru że będzie to u niego w ogóle nie do przeskoczenia bo gdy gra równo to już ma za głośno (ja tak miałem w NAD310). No i na koniec, rozrzut w tym temacie jest całkiem spory a więc możesz mieć sztukę akceptowalną albo po prostu tragiczną.

Faktycznie nie był to początek skali, kiedy wykonałem sobie ten test, bo przez ten turbopotencjomentr, który tak mnie drażni w tym NADzie, tymczasowym rozwiązaniem jest zwarcie Main In z Pre Out 2 i stłumienie głośności tym pokrętłem przy Pre Out 2. Teraz żeby cokolwiek było słychać, potencjometr z przodu musi być odkręcony więcej, niż przy standardowym mostku Main In z Pre Out 1. Teraz przypomina mi się, że ze zworkami w połączeniu z Pre Out 1, dźwięk było słychać dużo wcześniej i prawy kanał grał głośniej. Mój potencjometr więc jest sprawny jak na C375 przystało. Początek skali, to nierówny balans ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.12.2020 o 19:37, szymon1977 napisał:

Dobrej realizacji nawet z mp3/128 przyjemnie się słucha, a kiepskiej hi-res nie pomoże.

Przeginasz. Realizacja czegoś w mp3/128 ma z pewnością swój odpowiednik przynajmniej w flac 16/44, więc tej słucha się jeszcze przyjemniej...chyba że nie odróżniasz.
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.12.2020 o 10:08, szymon1977 napisał:

No właśnie! Jaki jest sens dorabiać bity, żeby zagrały dźwięki, które i tak będą poniżej granicy słyszenia?

Tego co będziesz w stanie usłyszeć przy tłumieniu np. o 60dB nie wiesz na etapie projektowania pojedynczego elementu np. przetwornika. Jeżeli ktoś będzie miał go zestawionego z końcówką mocy o wysokiej czułości, kolumny wysoko efektywne to będzie musiał bardzo tłumić wzmocnienie ale i tak mimo wszystko będzie w stanie dużo usłyszeć bo będzie słuchał relatywnie głośno.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, opteron napisał:

Tego co będziesz w stanie usłyszeć przy tłumieniu np. o 60dB nie wiesz na etapie projektowania pojedynczego elementu np. przetwornika. Jeżeli ktoś będzie miał go zestawionego z końcówką mocy o wysokiej czułości, kolumny wysoko efektywne to będzie musiał bardzo tłumić wzmocnienie ale i tak mimo wszystko będzie w stanie dużo usłyszeć bo będzie słuchał relatywnie głośno.

Niższa czułość końcówki mocy lub kolumny o niskiej efektywności, to jak jazda przy lekko zaciągniętym hamulcu ręcznym. Odwrotnie do tego o czym napisałeś. Czy dobrze to porównałem? ? @szymon1977chyba odniósł się do swojego zestawu, a przecież trzeba chyba brać pod uwagę parametry elementów reszty toru, więc na wyswietlaczu jego wzmacniacza (jeśli wzmacniacz ma na myśli) wartość -60dB będzie miała się nijak do głośności, gdyby np. podłączył kolumny o wyższej efektywności ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, opteron napisał:

Jeżeli ktoś będzie miał go zestawionego z końcówką mocy o wysokiej czułości, kolumny wysoko efektywne to...

 

3 godziny temu, tasimo napisał:

@szymon1977chyba odniósł się do swojego zestawu, a przecież trzeba chyba brać pod uwagę parametry elementów reszty toru...

Raczej wziąłem pod uwagę, że jak ktoś łączy monobloki 250W z kolumnami o wysokiej skuteczności, to nie po to by w pokoiku 2x2 usypiać przy plumkaniu na poziomie 50dB. Mylące mogą tu być analogowe gałki Volume, gdzie bywa i tak, że 100% mocy wzmacniacz oddaje jeszcze przed godz 12.00

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, tasimo napisał:

wartość -60dB będzie miała się nijak do głośności, gdyby np. podłączył kolumny o wyższej efektywności ...

-60dB to wartość tłumienia i ma się nijak do głośności : )

24 minuty temu, szymon1977 napisał:

Raczej wziąłem pod uwagę, że jak ktoś łączy monobloki 250W z kolumnami o wysokiej skuteczności, to nie po to by w pokoiku 2x2 usypiać przy plumkaniu na poziomie 50dB

Moc monobloku/wzmacniacza/końcówki niema nic wspólnego z czułością wejściową. To że coś ma dużo mocy to nie znaczy że jest przeznaczone tylko do głośnego grania. Nie tak dawno jeszcze stosowałem estradową końcówkę mocy 1kW/ch w domu i był to jeden z ciekawszych brzmieniowo wzmacniaczy jakie miałem. Wewnątrz miała zworki i można było sobie ustawić czułość wejścia, miałem tak ustawione że mogłem w przypływie emocji spokojnie DAC-u odkręcić na 0.0dB i niczego nie zepsuć. Służył mi ten wzmacniacz chyba z 4-5 lat, zmuszając mnie do sprzedaży krella :))) ale to temat na osobną rozprawkę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, opteron napisał:

Tego co będziesz w stanie usłyszeć przy tłumieniu np. o 60dB

SPL na wyjściu z kolumn też spadnie o 60 dB. Oczywiście musisz ustalić odniesienie, np. przy jakiej maksymalnej głośności SPL słuchasz w domu lub np. to koncertowe 105-110 dB SPL często w porywach występujące na koncertach w szczególności w pomieszczeniach zamkniętych. Oczywiście mowa o miejscu odsłuchu bo SPL będzie różne w różnych miejscach areny koncertowej, ci przy kolumnach głośnikowych mają najgorzej, choć niektórym wydaje się że najlepiej. W młodym wieku nie myśli się o higienie słuchu. 

18 godzin temu, popej napisał:

O gustach się nie dyskutuja, jedni lubią jazz, inni flac.

Ja lubię jedno i drugie ?.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 26

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.