Skocz do zawartości
IGNORED

Kabel głośnikowy z tzw. twardym basem


WHITESNAKE39
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, 747 napisał:

 

Grubość ma znaczenie tak jak i lokalizacja.

 

Nie mieszałbym żadnych, absolutnie żadnych doświadczeń z wrażeń muzyki słuchanej na żywo, z absolutnie czymkolwiek co dzieje się w pomieszczeniu odsłuchowym podczas jej reprodukcji.

To zbyt odległe światy.

 

Sa dane techniczne izolacji akustycznej beton wata, styropian itd.

 

No właśnie po to tworze środowiskowo aby mieć namiastkę
Dlatego rozstawiam szeroko bazę aby uzyskać separacje źródeł, akustyka wpływam na charakterystykę i dynamike
itd.
 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, 747 napisał:

Tak jak napisałem wyżej - świat reprodukcji rządzi się innymi prawami niż cokolwiek co następuje kiedy ta sama muzyka grana jest na żywo gdziekolwiek i jakikolwiek jej rodzaj.

Niczego nie jestem tak pewien jak takiego stanu rzeczy.

 

 

Też tak uważam. Czasem kolumny w kiepskich, drgających obudowach tłumaczy się, że to jest celowo tak zrobione, bo instrumenty też przecież drgają. Ale to jest błędne myślenie. To dwa różne światy. W jednym wibracje obudów są częścią efektu twórczego, a w drugim wibracje obudów są szkodliwym aspektem efektu odtwórczego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, sly30 napisał:

No wiem, zwykle jest drewniana i pusta z dołu, ale na scenie grają muzycy, tworzą muzykę i używają instrumentów zwykle drgających obudowami. To element tworzenia muzyki. A w domu gramy muzykę na kolumnach, które nie są instrumentami i mają za zadanie tylko odtwarzać muzykę. Obudowy nie powinny drgać. Świat tworzenia i świat odtwarzania muzyki, to zupełnie inne światy.

Nasz cały system ma zaprezentować najlepiej jak może realizacje
jeżeli nagrywano basistę to mam mieć poczucie basisty w domu, inaczej nie ma sensu ta zabawa, radio na lodowce wystarczy

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, .:Gerard:. napisał:

"korekcja", aktywna korekcja

Nie rozumiemy się.

Wyrażenia korekcja nie użyłem jeszcze chyba ani razu podczas pobytu tu na forum.

 

Piszę o skokowym przyroście jakości dźwięku, za pomocą narzędzi dajmy na to eksperymentalnych.

Powoduje to tak silne uwiarygodnienie przekazu, dzięki kontroli, że pokonuje siłą i skalą oddziaływania, przyjęte przez ogół tradycyjne kanony postępowania.

Czyli dźwięk bez owego super trafa czy super kondensatorów, jest ..tak słaby, że..

No właśnie, przełamuje wzory myślowe.

Pokazuje jak latarnia drogę, w sposób tożsamy jak robi to Dan, po prostu po obcowaniu z jakością z takich poziomów, słabszego sprzętu nie chce się już słuchać, ..a więc i ..ustawiać, wytłumiać środowisko etc., co dopiero dobierać najlepsze źródła czy nośniki..

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, sly30 napisał:

Też tak uważam. Czasem kolumny w kiepskich, drgających obudowach tłumaczy się, że to jest celowo tak zrobione, bo instrumenty też przecież drgają. Ale to jest błędne myślenie. To dwa różne światy. W jednym wibracje obudów są częścią efektu twórczego, a w drugim wibracje obudów są szkodliwym aspektem efektu odtwórczego.

Niepotrzebnie rozkładasz na części pierwsze, wiem o czym piszesz, ze pudło rezonansowe kolumn nadaje charakter instrumentu, dla mnie to wada i narzucony charakter kolumn
efekt końcowy sie liczy, zgaś światło i słuchaj

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

Nasz cały system ma zaprezentować najlepiej jak może realizacje
jeżeli nagrywano basistę to mam mieć poczucie basisty w domu

I będzie tak, system pokaże tego muzyka, niemal go zmaterializuje w przestrzeni.

 

Jednak prowadzą do tego stanu rzeczy inne sposoby postepowania, niż przyjęte powszechnie kalki używane na tą okoliczność przez wielu.

Jest źle, jeśli do tej grupy należą technicy przygotowujący sprzęt audio do produkcji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, 747 napisał:

Nie rozumiemy się.

Wyrażenia korekcja nie użyłem jeszcze chyba ani razu podczas pobytu tu na forum.

 

Piszę o skokowym przyroście jakości dźwięku, za pomocą narzędzi dajmy na to eksperymentalnych.

Powoduje to tak silne uwiarygodnienie przekazu, dzięki kontroli, że pokonuje siłą i skalą oddziaływania, przyjęte przez ogół tradycyjne kanony postępowania.

Czyli dźwięk bez owego super trafa czy super kondensatorów, jest ..tak słaby, że..

No właśnie, przełamuje wzory myślowe.

Pokazuje jak latarnia drogę, w sposób tożsamy jak robi to Dan, po prostu po obcowaniu z jakością z takich poziomów, słabszego sprzętu nie chce się już słuchać, ..a więc i ..ustawiać, wytłumiać środowisko etc., co dopiero dobierać najlepsze źródła czy nośniki..

 

Ale co da super jakość jak pomieszczenie narzuci przesadnie własny charakter

Ja wiem ze pogłosy w filharmonii są kilku krotnie większe niż w środowisko domowym, ale tam jest duża powierzania i do każdego ma dotrzeć dźwięk 
Porównaj w pustym pomieszczeniu muzykę z telefonu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

narzuci przesadnie własny charakter

Właśnie nie narzuci.

O to toczy się rywalizacja, po to jeździłem z zestawem po różnych miejscach by sprawdzić oddziaływania.

Za miastem u kuzyna w nowym domku z nowymi liniami energetycznymi dźwięk był bajeczny.

W mieście, w bloku - tragedia, na wysokim piętrze z alu instalacją - dramat.

 

Przy tych różnicach, rozmowa o precyzyjnej akustyce, ustrojach, - to jakieś kompletne nieporozumienie.

Najpierw trzeba posiadać fundamentalnie dobre warunki lokalowo - energetyczne.

Następnie sprzęt, dopiero akustyka.

Nie neguję potrzeb adaptacji, zawsze to powtarzam, tylko ostrzegam przed nadmiernymi oczekiwaniami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, 747 napisał:

Posiadasz doskonały kabel, nie znajdziesz lepszego poza wyższymi modelami.

To hi endowy produkt, pomimo ceny.

Gra samą muzyką, cudowną paletą barw, z idealnie zsynchronizowaną microdynamiką, tworząc harmonię - bezcenną wartość w audio.

Jedyną alternatywą jest przewód Audioquest z miedzi polerowanej psc+.

Problem polega na tym, że fantastyczna jest miedź, a nie kabel jako kompletny produkt.

 

Wszystko inne zagra gorzej.

 

Przykro mi że nie pomogłem.

 

 

 

 

Mam mury 70 cm, ściany nośne, nic mi nie drga, nic nie rezonuje, 380 cm wysokości, mam drugie pomieszczenie w bloku, to przepaść pod względem właściwości.

A właśnie bardzo mi pomogłeś. Pisząc o kablu XLO. Czyli nie jest ze mną aż tak źle. Ja także uważam ten kabel za dobry. Wymieniłem VDH Magnum na XLO ( jeszcze w poprzednim zestawie). VDH a XLO to dwie różne szkoły brzmienia.. Moim zdaniem.

Piszecie Panowie o podłodze - beton, panele, parkiet, strop drewniany itp. Nie mam wielkiego doświadczenia ale napiszę jak u mnie było. Wcześniej na betonową podłogę na całej powierzchni miałem położoną dywanowa wykładzinę. Na dwóch ścianach ( za zestawem i na przeciwnej)panele korkowe.  Kolumny stały na podstawach granitowych. Praktycznie zero... zero podskakiwania kolumny i dzwięk nie walił beznamiętnie w dół. Mam na myśli dudniania podłogi aż u sąsiada by było słychać. Naczytałem się że przed kolumnami wystarczy dywan... i to tylko przed zestawem a kolumnami a np. kanapą. Robiąc remont uległem trendom i położyłem panele a między sprzętem a kanapą dywan. Popełniłem fatalny bład. Ogromny bład. Nigdy nikomu paneli nie polecę. W moim przyszłym pokoju odsłuchowym będzie beton i dywanowa wykładzina. Zero desek.

A tak odnośnie drewna. Kiedyś polecano stawiać sprzęt na półkach szklanych a nie na drewnianych. Takie półki kosztowały duże pieniądze bo miały jakiś tam znaczek tzw mercedes wśród półek. Dzisiaj mówią, piszą że szkło jest be  i że tym " mercedesem są półki drewniane, które także nieraz kosztują jak " mercedes" .  Jak rozumiem ... albo się staram... ceny wzmacniaczy, kolumn, kabli to cen półek za cholerę. Czyli co? Jak miałem wzmak Lebena, który wyglądał jak milion dolarów, zrobiłem mu krzywdę albo sobie wstyd że stał na szkle? Za ten stojak, półkę dałem dość sporo kasy porównująć jak widzę jak gość Maca albo Krella stawia na meblu firmy Black Red White.

Warto rozmawiać i nie dać się zwariować.

Ps. Któryś z Panów podesłał mi link do tekstu P. Pszoniaka. Dziękuję. Dobra lektura. P. Pszoniaka chyba " widywałem" tutaj na audiostereo w Klubie Lebena. To było chyba w 2012. Wtedy miałem Lebena.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, 747 napisał:

pisałem na temat kierunkowości stron i azymutu płyt dociążających

Oto jak jednym prostym zdaniem można zwykły problem unieść ponad poziomy, wzlecieć. Ulecieć w rejony dostępne nielicznym, wybrańcom...?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez iro III
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, 747 napisał:

Najpierw trzeba posiadać fundamentalnie dobre warunki lokalowo - energetyczne.

Następnie sprzęt, dopiero akustyka.

Nie neguję potrzeb adaptacji, zawsze to powtarzam, tylko ostrzegam przed nadmiernymi oczekiwaniami.

bo ta ostatnia nie naprawi ułomności tych pierwszych.

Nawet profesjonalne leczenie czy jak kto woli adaptacja zgodna ze sztuką lichej bryły nie przyniesie spodziewanego efektu, a jedynie podleczy pacjenta do stanu jako/ tako. 

Niezgranie systemowe, błędy przyłączeniowe, energetyczne też wyłożą granie, bo nawet w najlepszej filharmonii nie da się słuchać rzępolącego antytalencia.

Te wszystkie elementy wydają się mocno ze sobą zazębione. 

Wesołości, ??

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, 747 napisał:

Relentless

Dzięki z przypomnienie tej nazwy, ostatnio dłużej to trwało i troszku już zatęskniłem. ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, sly30 napisał:

No wiem, zwykle jest drewniana i pusta z dołu

Scena scene nierówna.... Ty piszesz raczej o tzw. scenie teatralnej..... w Filharmoniach i salach projektowanych do wykonywania muzyki scena jest twadra - beton na której jest oczywiście położony dość twardy, lakierowany parkiet.

drewniana i pusta to byłaby dźwiękowa porażka.....

dzisiaj budując/remontując sale koncertowe niezwykle ważną częścią projektu jest akustyka i wtedy "szafa gra"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja pamiętam drewnianą scenę w Katowickim Spodku. Byłem wtedy na koncercie Deep Purple. Brzmiało to trochę jak gra w wielkim pudełku. Tak to odebrałem. Potem zrobiono remont Spodka, sceny, akustyki. Kolejne dwa koncerty Deep Purple, Tool, Rammstein, to zupełnie piękniejsza bajka. A np. Krakowska Arena - nie wiem co mi tam nie pasuje ale zawsze po koncercie wychodzę z bólem głowy. Akustyka, złe nagłośnienie....? Na balkonach mam wrażenie że dzwięk dociera po wielu odbiciach. Nie wiem czy to dobrze czy źle.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.12.2020 o 04:38, WHITESNAKE39 napisał:

Witam.

Postanowiłem w tym dziale szukać pomocy, porad bo gdy szukałem podpowiedzi w dziale "start"  naczytałem się głupot i tekstu typu że ja chcę sobie kupić gadżet. Mój problem jest tego typu - posiadam kolumny które grają bardzo obszernie, obficie, z mocnym i soczystym basem, nisko ustawioną średnicą i wyrazistą górą. Pytanie - jaki kabel głośnikowy zastosować aby utwardzić /jeśli to dobre określenie/ bas? Kwotę jaką mogę przeznaczyć to 3000 pln za komplet kabli - 2-2,5 metrowe odcinki. Wiem ze to zakładka HI - END i operujecie większymi kwotami i sprzętem..... ale dlatego piszę na tym zacnym forum, bo liczę na to że Wy potraktujecie mnie poważniej a nie jak kogoś kto chce sobie kupić gadżet za 3000 . Liczę także na Wasze doświadczenie, bo pewnie z " niejednego pieca jedliście chleb" i macie dużą wiedzę.

Może jeszcze takie informacje - kolumny stoją na granitowych podstawach.... po Świętach dodam kolce / bo może to trochę utwardzi bas????? / , od tylnej ściany - 1m a od bocznych ok. 2m. Obecnie używam kabla XLO ULTRA 6.

Proszę o podpowiedzi , typy, jakich kabli  spróbować aby osiągnąć zamierzony efekt. A może innego szukać rozwiązania?

Polecam te pieniądze przeznaczyć na prywatną wizytę u lekarza i na recepty które przepisze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, WHITESNAKE39 napisał:

to zupełnie piękniejsza bajka.

No widzisz, tylko potwierdzasz to co wcześniej pisałem, kiedyś nie myślano tak bardzo o akustyce - Filharmonia w Bydgoszczy to raczej przypadek;-)

Z balkonami masz rację - ja nie lubię tam słuchać, a co do nagłośnienia i obsługujących to osób, to niestety bardzo często uważają, że im głośniej i więcej basu tym lepiej;-(

Powoli się to zmienia i zaczynają się tym zajmować świadome osoby, ale niestety czasami "spece od nagłośnienia" potrafią dużo zepsuć

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scena w spodku i innych tego typu miejscach jest budowana czy raczej składana na potrzeby koncertu. Standard, rusztowania i sklejka. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, przemak napisał:

Scena w spodku i innych tego typu miejscach jest budowana czy raczej składana na potrzeby koncertu. Standard, rusztowania i sklejka. 

Ale jednak daje dobry efekt. Podobnie chyba jest np. Plenerowe koncerty sylwestrowe.

23 minuty temu, wit-told napisał:

No widzisz, tylko potwierdzasz to co wcześniej pisałem, kiedyś nie myślano tak bardzo o akustyce - Filharmonia w Bydgoszczy to raczej przypadek;-)

Z balkonami masz rację - ja nie lubię tam słuchać, a co do nagłośnienia i obsługujących to osób, to niestety bardzo często uważają, że im głośniej i więcej basu tym lepiej;-(

Powoli się to zmienia i zaczynają się tym zajmować świadome osoby, ale niestety czasami "spece od nagłośnienia" potrafią dużo zepsuć

Ja uwielbiam koncerty w  filharmonii Katowickiej. Koncert Ive Mendes zawsze będę pamiętał.

Godzinę temu, kapusta7 napisał:

Polecam te pieniądze przeznaczyć na prywatną wizytę u lekarza i na recepty które przepisze.

Zrobię to ale po Świętach. Ok? Tobie także umówić wizytę?

Wesołych Świąt.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, WHITESNAKE39 napisał:

Ja uwielbiam koncerty w  filharmonii Katowickiej.

Polecam wizytę w nowym lokum NOSPR w Katowicach, tuż przy Spodku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, iro III napisał:

wizytę w nowym lokum NOSPR w Katowicach

Możesz na miejscu sprawdzić jak z rezerwacją jest ?

Reglamentacja (podobno) rządzi.

(Sorry za OT)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xetras
Dopisek

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, xetras napisał:

Możesz na miejscu sprawdzić jak z rezerwacją jest ?

Masz internet? Masz wszystko, co potrzeba.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

jeżeli nagrywano basistę to mam mieć poczucie basisty w domu

Lepiej nie.

Zwykle jest w cieniu.

PS.

Sorry, ale w temacie - ma to być "twardy" basista ?

Ciekawi mnie co jeszcze z tym "kablem" się zdarzy ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując wypowiedzi kolegów zgadzam się, ze kupowanie kabla za 3 tysie do kolumn za 4 tysie to ... istne szaleństwo. Zakładając sprzedaż tych kolumn za powiedzmy 3 tysie mamy budget 6 tysiów, za co mozna juz poszaleć w używanych kolumnach w nienagannym stanie technicznym, które zagrają jak nowe konstrukcje na poziomie 20 tys zł. Bez potrzeby zmiany wzmacniacza. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, iro III napisał:

Polecam wizytę w nowym lokum NOSPR w Katowicach, tuż przy Spodku.

To miałem na myśli. Podobno akustyka lepsza nawet od filharmonii Wiedeńskiej...

25 minut temu, xetras napisał:

Lepiej nie.

Zwykle jest w cieniu.

PS.

Sorry, ale w temacie - ma to być "twardy" basista ?

Ciekawi mnie co jeszcze z tym "kablem" się zdarzy ?

Z jakim kablem??

18 minut temu, pmcomp napisał:

Podsumowując wypowiedzi kolegów zgadzam się, ze kupowanie kabla za 3 tysie do kolumn za 4 tysie to ... istne szaleństwo. Zakładając sprzedaż tych kolumn za powiedzmy 3 tysie mamy budget 6 tysiów, za co mozna juz poszaleć w używanych kolumnach w nienagannym stanie technicznym, które zagrają jak nowe konstrukcje na poziomie 20 tys zł. Bez potrzeby zmiany wzmacniacza. 

Masz rację. Ja nie ztych co to kupili ode mnie Krella 300 i Ayona cd 07 a do tego dokupili kolumny Dynaudjo Contour 3.4. Po czym kupili okablowanie, listwy i tym podobne za 20 tysi? Kabel grubości węza boa za 5 tysi? Nie nie z tych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, iro III napisał:

Masz internet? Masz wszystko, co potrzeba.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mam bliżej. Gabinet obok?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, wit-told napisał:

Scena scene nierówna.... Ty piszesz raczej o tzw. scenie teatralnej..... w Filharmoniach i salach projektowanych do wykonywania muzyki scena jest twadra - beton na której jest oczywiście położony dość twardy, lakierowany parkiet.

drewniana i pusta to byłaby dźwiękowa porażka.....

dzisiaj budując/remontując sale koncertowe niezwykle ważną częścią projektu jest akustyka i wtedy "szafa gra"

przykladem filharmonia podlaska.akustyka zepsuta na maxa.

cuda .audyty.pomiary tam odstawiaja.i nic.

do przebudowy 300mln zl poszlo wpiz...u

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)
14 minut temu, //// napisał:

Zapytam przewrotnie czy kolumna  niezależnie od przedziału cenowego może mieć jednocześnie miękki i twardy bas? 

Do pewnego stopnia tak, jeśli jest "przejrzysta" dla reszty toru. Nie wiem, jak to wytłumaczyć, ale na swoich głośnikach słuchałem już basu rozlazłego i miękkiego, cokolwiek by to miało znaczyć, bo dla każdego to coś innego trochę. Na słabowitym wzmacniaczu naim tak było - rozlazły, snujący się po podłodze. Na końcówce naim nap 200 krew z uszu i twardy bas. Na końcówce naim nap 250, uważaną za jedną z najlepszych naima (pisałeś - niezależnie od ceny, a to nie bardzo drogie elementy) - dla mnie w pewnym momencie najlepiej. Jednak hybryda audio research wniosła bardzo dużą poprawę - bas o wiele bardziej zróżnicowany, czasem twardy, czasem miękki, jak realizacja. W końcu do tych samych głośników podpiąłem końcówkę mocarną ML - i wszystko było jak walenie młotem w beton, twardo, szybko bez "zbędnych" wybrzmień itd. Nie dla mnie. Tak więc, sam doświadczałem u siebie na tych samych głośnikach różnych "brzmień" w zależności od źródła, końcówek, wreszcie kabli - no ale to właściwie oczywiste. Dlatego bardzo lubię swoje głośniki bo mogą zagrać naprawdę dużo, choć majątku nie kosztują. Inna sprawa, czy autora wątku te głośniki są w stanie oddać podobne różnice - można mieć wątpliwości, a nawet pewność, że niekoniecznie. Stąd poradziłem, żeby może jednak pomyślał o zmianie głośników, jeśli najprostsze sposoby nie pomogą. Same kable - zapewne cudów nie zdziałają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.