Skocz do zawartości
IGNORED

Klony / podróbki / "repliki" wzmacniaczy ACCUPHASE - co o nich sądzicie?


Tweeter2016
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, kontomatiego napisał:

Kopia jest kopia tylko z matematycznego punktu widzenia. Są też inne aspekty, które należy rozpatrywać.

Niemniej, w tej sytuacji o kopii mówić nie możemy - urządzenia nie były całkowicie identyczne ?

OK, nie kopia. Siadł, pomyślał, wymyślił. Nazwę też ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Godzinę temu, Chicago napisał:

Badaczem był nie byle kto, bo sam Pitagoras.

I po tym  co czytałeś  - jakie wrażenia ? Jest przydatny jego model ?

PS.

Może ... starczy o komacie pitagorejskim i bliższych czasowo współczesności  (Boecjusz, Stockhausen) znacznie dziwniejszych wynalazkach muzykologicznych.

 

To chyba o wzmacniaczu temat.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xetras
poprawka

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, xetras napisał:

Może ... starczy o komacie pitagorejskim i bliższych czasowo współczesności  (Boecjusz, Stockhausen) znacznie dziwniejszych wynalazkach muzykologicznych.

 

To chyba o wzmacniaczu temat.

Załóż sobie swój wątek o wzmacniaczach i tam sobie rządż i pouczaj. Nie ty jesteś od tego, żeby mi mówić o czym mam pisać lub nie pisać. Jak zwykle męczysz worek chłopaku i nic z tego nie wynika.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, przemak napisał:

OK, nie kopia. Siadł, pomyślał, wymyślił. Nazwę też ?

Bardziej ukradł, niż skopiował. To oczywiste, jak 2+2 ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Chicago napisał:

Jak zwykle męczysz worek chłopaku i nic z tego nie wynika.

To nie odpowiedź.

Wynika wiele, chociażby że to nie ma znaczenia. To był tylko postulat.

Po co o nim tu pisać ?https://maestro.net.pl/index.php/6618-swiat-muzyki-i-matematyka?start=16

Owszem związek jest, ale dla wykonawców jest nieistotny.

EOT.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, kontomatiego napisał:

Bardziej ukradł, niż skopiował. To oczywiste, jak 2+2 ?

Czyli tytułowe chińskie klony są bardziej skopiowane niż ukradzione. OK, może być ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy replika oryginału może być lepsza, lepiej wykonana i cenniejsza niż oryginał? Na pewno tak, ale będzie drogo - drożej niż oryginał. Analogii szukam w instrumentach, a konkretnie w gitarach. Myślę, że z home audio może być taka sama sytuacja, ale priorytetem nie może być niska i atrakcyjna cena repliki oryginalnego produktu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Chicago

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, Chicago napisał:

Czy replika oryginału może być lepsza, lepiej wykonana i cenniejsza niż oryginał? Na pewno tak, ale będzie drogo - drożej niż oryginał. Analogii szukam w instrumentach, a konkretnie w gitarach. Myślę, że z home audio może być taka sama sytuacja, ale priorytetem nie może być niska i atrakcyjna cena repliki oryginalnego produktu.

Tyle że w gitarze masz pare elementów do wymiany/regulacji, a we wzmacniaczu zmiennych jest cała masa, a osiągnięty efekt jest niewiadomą do momentu skończenia takiej konstrukcji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak budijesz czy też robisz gitarę, to też nigdy nie wiesz jak ona będzie brzmiała. Każdy lutnik Ci to powie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Chicago napisał:

Jak budijesz czy też robisz gitarę, to też nigdy nie wiesz jak ona będzie brzmiała. Każdy lutnik Ci to powie.

Jak buduje tak, ale jak tylko poprawiam już nie ? moja niedawno wróciła od lutnika

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Chicago napisał:

Załóż sobie swój wątek o wzmacniaczach i tam sobie rządż i pouczaj. Nie ty jesteś od tego, żeby mi mówić o czym mam pisać lub nie pisać. Jak zwykle męczysz worek chłopaku i nic z tego nie wynika.

Przepraszam xetrasiku za te ostre i nieprzyjemne słowa - nie powinienem tak zareagować. Niemniej jednak mój drogi, nie przygotowujesz się do tematu, ale trzy grosze musisz wtrącić, zresztą przeważnie na swoją niekorzyść. Nawet do własnego wątku się nie przygotowałeś i masz tam mess jak diabli. Jednak każdy ma prawo wypowiedzi i każde słowo powinno być przynajmniej wysłuchane - i działa to w dwie strony. Więc Ja Ciebie przepraszam za ten ordynarny wpis, a Ty mnie przeproś za swoje nieprzygotowanie do tematu i za swój passive aggressive charakter. Więc jak sam widzisz, żebyśmy byli even, to powinieneś mnie przeprosić dwa razy. Ale raz też będzie ok.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, rochu napisał:

i przekonasz się jak bardzo błądzisz.

skoro jest inaczej linka do wcześniejszych artykułów poproszę , gdzie pada słowo prat.

 

7 godzin temu, rochu napisał:

Artykuł Collomsa , na który się powołujesz był jego osobistą interpretacją pojęcia PRAT

zauważ nie padło tam ani jedno słowo prat , dopiero po tym artykule skrót prat trafił do obiegu. Używał innych określeń - ale nie skrótu prat. Tak dla ścisłości i jak widzisz odnosiły się też te rozważania do nagrań , potem już wszystko co angielskie miało u niego prat.

 

5 godzin temu, nowy78 napisał:

charakterystyki bodego,

w rewie masz faze i charakerystyki widmowe w skali log . db to też skala log.

5 godzin temu, nowy78 napisał:

odpowiedź impulsowa.

czas pogłosu jest pochodną odpowiedzi w środowisku realnym , więc też jest.

5 godzin temu, nowy78 napisał:

transmitancja

po co ci to ? , skoro kolumny nie mają parametrów stałych , ani środowisko w którym są badane. 

5 godzin temu, nowy78 napisał:

A skoro jest to informacja niepełna o funkcji jaką realizuje, zatem nie mówi jednoznacznie, czego spodziewać się na wyjściu, przy danym pobudzeniu.

to ty tak sądzisz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypisałem te pojęcia jako odnośniki do pewnych zagadnień, gdyż nie zgadzam się ze zdaniem, które padło wcześniej, tj: Jak uzyskasz idealnie te same charakterystyki amplitudowe w miejscu odsłuchu to dźwięk odbierany przez słuchacza będzie taki sam

Chodziło mi o zwrócenie uwagi, że charakterystyka amplitudowa nie opisuje w sposób wyczerpujący i jednoznaczny odpowiedzi układu i przypuszczam, że jednak nie tylko ja tak sądzę. Ponadto nie zauważyłem, aby ktoś wspominał o REW'ie i innych charakterystykach, które za jego pomocą można uzyskać.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, nowy78 napisał:

Chodziło mi o zwrócenie uwagi, że charakterystyka amplitudowa nie opisuje w sposób wyczerpujący i jednoznaczny odpowiedzi układu i przypuszczam, że jednak nie tylko ja tak sądzę.

to że nie tylko ty tak sądzisz nie czyni z tego faktu , że to co piszesz jest prawdą. 

A czego nie opisują pomiary to sam nie wiesz , sytuacja dokładnie podobna jak z twoim przedmówcą . Tylko tamten umiał się przyznać , że pomiarami się nie zajmuje . 

 

8 godzin temu, nowy78 napisał:

Wypisałem te pojęcia jako odnośniki do pewnych zagadnień

no wypisałeś , ale co to ma wspólnego z pomiarami ?. Chcesz je liczyć ?

 

8 godzin temu, nowy78 napisał:

Jak uzyskasz idealnie te same charakterystyki amplitudowe w miejscu odsłuchu to dźwięk odbierany przez słuchacza będzie taki sam

prawdę powiedziawszy , to jak nie spróbujesz to się nie przekonasz , a spieranie bez argumentów jest trochę niegrzeczne , zwłaszcza że rozmawiamy o organie słuchu , który jest bardziej ułomny niż wielu osobom się wydaje. Inaczej się nie przekonasz.

 

dla eksperymentu podłącz dwa różne głośniki w mono i zobacz jakie będzie złudzenie stereo . Serio pisze , zjawisko dobrze znane i stosowane kiedyś w radiach lampowych jak o stereo nikt jeszcze nie marzył.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez bolo_senor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złotousi niestety bardzo często narażają się na śmieszność,choć to fantastyczne hobby i sam czerpię z niego radość,to masa śmieszności pozostaje faktem. Pamiętam ASV,na którym jeden z wystawców podpiął kolumny w przeciwfazie. Nikt z obecnych nie zauważył tego faktu,ale rozmowa dotycząca okablowania tego systemu przeniosła się aż na korytarz.... ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Jamówię
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Jamówię napisał:

jeden z wystawców podpiął kolumny w przeciwfazie

możliwe , że sam bym nie usłyszał pomyłki - jedna raczej tak , obie raczej nie.

szczególnie jak nie wiesz jak to ma grać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, bolo_senor napisał:

możliwe , że sam bym nie usłyszał pomyłki - jedna raczej tak , obie raczej nie.

szczególnie jak nie wiesz jak to ma grać.

Ale kable było słychać i to jak!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Jamówię napisał:

Ale kable było słychać i to jak!

no tak to jest zabawne . Ale kabli bym w to nie mieszał bo wątek może się nadmiernie rozrosnąć ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, bolo_senor napisał:

no tak to jest zabawne . Ale kabli bym w to nie mieszał bo wątek może się nadmiernie rozrosnąć ?

Kable to tylko przykład bzdur,które funkcjonują w tym hobby. Akustyka leży,ale kable grają....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Chicago napisał:

Więc Ja Ciebie przepraszam za ten ordynarny wpis, a Ty mnie przeproś za swoje nieprzygotowanie do tematu i za swój passive aggressive charakter. Więc jak sam widzisz, żebyśmy byli even, to powinieneś mnie przeprosić dwa razy. Ale raz też będzie ok.

Ojej! Reakcje masz nie przewidywalne.

Jestem za bardzo odporny na  wiedzę i nie ukończyłem fakultetów rockendrolowych, bo ich nie ma i nie było.

Zarzuty wobec mnie są bezpodstawne i zmanipulowane ?

Na razie przy tym pozostanę.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, nowy78 napisał:

Otóż nie. Charakterystyka amplitudowa to tylko część informacji, tu już ogólnie, o systemie przetwarzającym sygnał.

Charakterystyka amplitudowa to podstawa. Zacznij robić eksperymenty w czasie rzeczywistym a nie po audiofilsku to wiele spraw związanych z postrzeganiem brzmienia szybko się Tobie wyjaśni. Inne czynniki też są ważne, ale ich waga nie jest taka jak charakterystyki amplitudowej. Opisywałem kiedyś prezentację firmy B&W na wystawie w Berlinie. Bardzo różne kolumny tej firmy od małych monitorów do dużych podłogówek przełączane automatem (kolumny i muzyka) a różnica brzmienia istotna była tylko na niskich tonach bo to były zasadnicze różnice w konstrukcji skrzynek, ilości i wielkości głośników.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, bolo_senor napisał:
21 godzin temu, PioZ napisał:

Bardzo trafne. Każdy powinien sobie stworzyć swój wzorzec muzyki najlepiej od dziecka na podstawie odsłuchu muzyki na żywo. To co się zakoduje zostanie już do końca życia i będzie punktem odniesienia do porównania z odtwarzaniem sprzętowym.

Pozdrawiam

wyczytałem gdzieś , że były robione takie badania naukowe .

Kazali muzycznym analfabetom co instrumentu na oczy nie widzieli , opisywać je po samym dźwięku zza zasłony. Bardzo duży procent potrafił opisać wielkość , materiał i sposób wytwarzania dźwięku.

Także nie potrzebny jest wzorzec.

 

Lata temu, na koncercie muzyki baroku w jednym z krakowskich kościołów byłem świadkiem jak jeden ze słuchaczy, dorosły mężczyzna miał łzy w oczach, a wzruszenie widać było też u innych. Może i muzykę można opisać regułami matematycznymi, ale muzyka jest do wyrażania uczyć i do ich wzbudzania, formuły to tylko narzędzia. A teraz weź ersatz dźwięku jaki oferuje początkującemu słuchaczowi  jego pierwszy wymarzony budżetowy japończyk. Czy z tego brzmienia dowie się jaki jest naprawdę dźwięk saksofonu, fortepianu czy kontrabasu? Sprzęt grający nawet wysokiej klasy, to tylko nieudolne narzędzia próbujące dorównać prawdziwym instrumentom, które są wzorcem brzmienia.  Dla mnie muzyka to jest ten końcowy efekt, to co dociera do mojego mózgu i na podstawie wieloletniego doświadczenia jest akceptowane albo odrzucane.

pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A matematyka nie może opisywać uczuć i wzruszeń?...

Skrzynie niczego nie naśladują. One mają reprodukować muzykę. 

Instrumentu na żywo nic nie jest w stanie oddać. 

Taki fortepian to bryła kilku metrów sześciennych, grająca każdym elementem. Podobnie każdy inny instrument. Do tego dynamika przestrzenna wykonawcy.

O organach nie wspomnę, w przypadku których elementem brzmienia jak nigdzie indziej jest pomieszczenie. Tu siedzimy w jednym pudle, niemal w instrumencie.

 

Sam kiedyś wspominałem na Forum o wzorcach brzmieniowych instrumentów. Nawet, z tylko poprawnej reprodukcji, jesteśmy w stanie odtworzyć sobie nie tylko instrumenty, rozkład muzyków ale i atmosferę podczas sesji... 

Byłem kiedyś na koncercie gdzie prezentowano różne gongi, misy i inne różności. Żadnych dotąd wzorców. Po prostu szczena opada, rozpłynąłem się w przestrzeni...

Świetne doświadczenie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Lech36 napisał:

Charakterystyka amplitudowa to podstawa. Zacznij robić eksperymenty w czasie rzeczywistym a nie po audiofilsku to wiele spraw związanych z postrzeganiem brzmienia szybko się Tobie wyjaśni. Inne czynniki też są ważne, ale ich waga nie jest taka jak charakterystyki amplitudowej. Opisywałem kiedyś prezentację firmy B&W na wystawie w Berlinie. Bardzo różne kolumny tej firmy od małych monitorów do dużych podłogówek przełączane automatem (kolumny i muzyka) a różnica brzmienia istotna była tylko na niskich tonach bo to były zasadnicze różnice w konstrukcji skrzynek, ilości i wielkości głośników.

Czyli co? Wychodzi na to ze glosniki kewlarowe, aluminiowe, tytanowe, berylowe, diamentowe i papierowe brzmia tak samo. Ja nie wiem w takim razie po co firma B&W poswieca tyle pieniedzy na badania nad nowymi przetwornikami jezeli i tak wszystkie brzmia tak samo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, BlueDot napisał:

Czyli co? Wychodzi na to ze glosniki kewlarowe, aluminiowe, tytanowe, berylowe, diamentowe i papierowe brzmia tak samo. Ja nie wiem w takim razie po co firma B&W poswieca tyle pieniedzy na badania nad nowymi przetwornikami jezeli i tak wszystkie brzmia tak samo.

Skąd wiesz ile firma B&W poświęca pieniędzy na badania? Kto i gdzie napisał że wszystkie przetworniki brzmią tak samo? 
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, Grzegorz7 napisał:

A matematyka nie może opisywać uczuć i wzruszeń?...

Może, ale to będą takie Bachowe wzruszenia, nie takie słowiańskie jak u Chopina czy Czajkowskiego ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie klonują co się tylko da:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, jurek1 napisał:

Może

Nie - salcesonu sztuczna inteligencja nie wymyśli. (Bo już jest, ale nie o to mi chodzi).

Chodzi o instynkt i "czuja". Podobnie architekt, malarz, muzyk. Nie zastąpi ich robot, bo :

1. Nieomylny.

2. Ograniczony.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, xetras napisał:

Nie - salcesonu sztuczna inteligencja nie wymyśli. (Bo już jest, ale nie o to mi chodzi).

Chodzi o instynkt i "czuja". Podobnie architekt, malarz, muzyk. Nie zastąpi ich robot, bo :

1. Nieomylny.

2. Ograniczony.

Nie mogę edytować, morze oczywiście!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zmienia wiele - morze jest szerokie i głębokie. Tu na forum trzeba mieć refleks, a słownik robi swoje wbrew użytkownikowi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.