Skocz do zawartości
IGNORED

Wzmacniacze operacyjne, op-ampy, czas obalić mity


terminus

Rekomendowane odpowiedzi

Trafiłem na bardzo ciekawą książkę pt. Small signal audio design, autor Douglas Self.

A jest co czytać, kniga ma 780 stron.

2 cytaty:

1. [Chapter 4]

The LT1028 is not suitable for audio use for reasons described in Chapter 11.

2. [Chapter 11]

You may be wondering what has happened to other well-known opamps, particularly the
OP-27 and the LT1028. Both are sometimes recommended for audio use, because of their
low e n s, but this ignores a serious problem. The OP-27 has a low e n and i n , and in fact gives
a calculated EIN of 123.0 dB, which beats the 5532A noise, but when you measure it in
real life it is actually several dB noisier; I have confirmed this several times. This is due to
extra noise generated by bias-current cancellation circuitry. Correlated noise currents are
fed into both inputs, and will only cancel if both inputs see the same impedance. In this
MM-RIAA application the impedances are wildly different, and the result is much increased
noise. This problem with the OP-27 was originally pointed out to me by Marcel van de
Gevel.

The LT1028 gives a poor performance in MM applications because while it has an
appealingly low e n of 0.85 nV√ Hz, its i n is high at 1 pA√ Hz as a result of running big input
BJTs at high collector currents. The EIN is by calculation 120.9 dBu, making it a shade
quieter than the 5532A. But the LT1028 also has bias-current cancellation circuitry, and the
data sheet explicitly states, ‘the cancellation circuitry injects two correlated current noise
components into the two inputs.’ According to Gevel [9] the effective voltage noise in an MM
application is about 39 nV√ Hz, so even the 741 would be a better choice.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Megadeth - A House Divided       🤘SENJUTSU🤘         α  Ω  β  λ  μ  ∅  ½  ²  €  $  π         Ⅵ Ⅵ Ⅵ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, SomekPoland napisał:

Książka jest super, kupiłem we wrześniu. To jakie mity chcesz obalać?

Może takie, że wszystko pasuje do wszystkiego ;-).

Faktem jest, że ludzie często żonglują wzmacniaczami operacyjnego bez żadnego pojęcia.

Ale jest też faktem, że czasem ciężko znaleźć istotne szczegóły na temat rozwiązań zastosowanych w poszczególnych wzmacniaczach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Jaro_747

Jestem Europejczykiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest absolutnie najlepsza pozycja tego typu, tylko trzeba pamiętać, że Self jest fanatykiem 5534 ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę ostatnio dłubię i bardzo polecam OPA1612, robi robotę aż miło, jak taniej to LM4562/NE5532. Jak JFET potrzebny to OPA1642 i OPA1656.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, SomekPoland napisał:

Trochę ostatnio dłubię i bardzo polecam OPA1612, robi robotę aż miło, jak taniej to LM4562/NE5532. Jak JFET potrzebny to OPA1642 i OPA1656.

Mam gdzies jeszcze kilka kostek NE5532 sygnowanych przez Signetics - musze poszukac. O ile pamietam, dobre 12 lat temu wstawione do bardzo taniego CD, bez jakiejkolwiek ingerencji w zasilanie graly z lepszym konturem i wypelnieniem, anizeli znacznie nowsze i mocno promowane OPA2134, czy OPA2604.

Podobno to (Signetics) byly najlepsze NE5532 ever.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lete napisał:

Podobno to (Signetics) byly najlepsze NE5532 ever.

Były. Muzykalne bardzo, ale bez fajerwerków. Należy pamiętac, ze jeżeli producent sygnuje coś takim , a nie innym oznaczeniem nie oznacza , ze to ta sama struktura w środku. To oznacza tylko zgodność z dataszitem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Krzych 2 napisał:

Były. Muzykalne bardzo, ale bez fajerwerków. Należy pamiętac, ze jeżeli producent sygnuje coś takim , a nie innym oznaczeniem nie oznacza , ze to ta sama struktura w środku. To oznacza tylko zgodność z dataszitem.

Co to dokładnie znaczy "struktura"?

Struktura półprzewodnikowa w sensie chipa jest inna, bo producent jest inny. Natomiast co do schematu to szczerze wątpię żeby były jakieś różnice.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jestem Europejczykiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Krzych 2 napisał:

a nie innym oznaczeniem nie oznacza , ze to ta sama struktura w środku.

Struktura musi też być taka sama inaczej oznaczenie będzie fałszywe. Za to mogą grozić poważne konsekwencje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Mam gdzies jeszcze kilka kostek NE5532 sygnowanych przez Signetics - musze poszukac. O ile pamietam, dobre 12 lat temu wstawione do bardzo taniego CD, bez jakiejkolwiek ingerencji w zasilanie graly z lepszym konturem i wypelnieniem, anizeli znacznie nowsze i mocno promowane OPA2134, czy OPA2604.
Podobno to (Signetics) byly najlepsze NE5532 ever.


Ja używam 2134 w końcówkach mocy (w buforze) ale nie powiedziałbym o nich, że grają z wypełnieniem czy też mają jakiś konturowy bas. Wręcz przeciwnie. Wydają się u mnie grać dość linowo bez fajerwerków i sztuczności. Odkrywają dużo szczegółów w muzyce ale myślę, że właśnie dlatego, że żadne pasmo nie stara się wychodzić przed szereg.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.12.2020 o 08:46, lete napisał:

Podobno to (Signetics) byly najlepsze NE5532 ever.

Według szkoły otwockiej. A według falenickiej - Philipsy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, piorasz said:

Ja używam 2134 w końcówkach mocy (w buforze) ale nie powiedziałbym o nich, że grają z wypełnieniem czy też mają jakiś konturowy bas. Wręcz przeciwnie. Wydają się u mnie grać dość linowo bez fajerwerków i sztuczności. Odkrywają dużo szczegółów w muzyce ale myślę, że właśnie dlatego, że żadne pasmo nie stara się wychodzić przed szereg.

A czy charakterystyka opampa w zakresie częstotliwości akustycznych nie jest przypadkiem płaska?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, McGyver napisał:

Według szkoły otwockiej. A według falenickiej - Philipsy.

Warszawiak ???

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już miałem nadzieję, że będą obalane mity. Człowiek napisał w książce, że popularny scalaczek o bardzo dobrych parametrach szumowych podawanych na pierwszej stronie dokumetacji w samochwałce niezbyt fortunnie zaaplikowany szumi więcej niż bardzo. Jednak dyskusja nowych mitów nie podaje i nie obala. Powodów łatwo sie domysleć. Za to pewnie powstanie nowa saga o tym kto co wsadzał, co usłyszał i że elementy sprzed 30lat nie istniejących firm  są najlesze, Ale jest tez poztyw, może sobie tą książkę kupię ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.12.2020 o 12:58, Jaro_747 napisał:

Natomiast co do schematu to szczerze wątpię żeby były jakieś różnice.

Ależ jasne. Dataszit podaje przecież schemat struktury. Jednak różnice są w technologii wykonania struktury i tu jest pies pogrzebany.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.12.2020 o 15:06, McGyver napisał:

Według szkoły otwockiej. A według falenickiej - Philipsy.

Sygnetics to też Philips.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.12.2020 o 16:07, randomizer napisał:

A czy charakterystyka opampa w zakresie częstotliwości akustycznych nie jest przypadkiem płaska?

Zależy jakiego i przy jakim wzmocnieniu.

Akurat pasmo w określonej dla m.cz. grupie jest mało istotne wobec istnienie głębokiej pętli USZ. 

A w ogóle to wzmacniacze operacyjne są szeroką grupą elementów. Takie dedykowane do m.cz. (elektroakustyki) stanowią zdecydowaną mniejszość.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, Grzegorz7 said:

Zależy jakiego i przy jakim wzmocnieniu.

Akurat pasmo w określonej dla m.cz. grupie jest mało istotne wobec istnienie głębokiej pętli USZ. 

A w ogóle to wzmacniacze operacyjne są szeroką grupą elementów. Takie dedykowane do m.cz. (elektroakustyki) stanowią zdecydowaną mniejszość.

Otóż to. Więc jak mam rozumieć takie zdanie:

On 12/29/2020 at 2:55 PM, piorasz said:

żadne pasmo nie stara się wychodzić przed szereg.

Sugeruje ono, że tak jest dla konkretnego typu opampa, w tym wypadku 2134. Czy dla innych jest inaczej?

Nie rozumiem też tego zdania:

On 12/29/2020 at 2:55 PM, piorasz said:

Ja używam 2134 w końcówkach mocy (w buforze) ale nie powiedziałbym o nich, że grają z wypełnieniem czy też mają jakiś konturowy bas. 

Chodzi mi o ową konturowość i wypełnienie.

Albo:

On 12/28/2020 at 10:23 AM, Krzych 2 said:

Były. Muzykalne bardzo, ale bez fajerwerków. 

Lub:

On 12/28/2020 at 8:46 AM, lete said:

Mam gdzies jeszcze kilka kostek NE5532 sygnowanych przez Signetics - musze poszukac. O ile pamietam, dobre 12 lat temu wstawione do bardzo taniego CD, bez jakiejkolwiek ingerencji w zasilanie graly z lepszym konturem i wypelnieniem, anizeli znacznie nowsze i mocno promowane OPA2134, czy OPA2604.

O co tu chodzi?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.12.2020 o 08:46, lete napisał:

Mam gdzies jeszcze kilka kostek NE5532 sygnowanych przez Signetics - musze poszukac. O ile pamietam, dobre 12 lat temu wstawione do bardzo taniego CD, bez jakiejkolwiek ingerencji w zasilanie graly z lepszym konturem i wypelnieniem, anizeli znacznie nowsze i mocno promowane OPA2134, czy OPA2604.

Podobno to (Signetics) byly najlepsze NE5532 ever.

Wymieniałem w kilku odtwarzaczach 5532 na 2134, wszelkie Musesy itp. i zawsze 5532 były najgorsze. Zwykłe 8820 dawały przestrzeń i mięsko, 2134 dawały wgląd w nagranie....

Są jeszcze droższe i lepsze układy, te dopiero grają.

Oczywiście są wyjątki takie jak badziewny 2604 grający płasko i chłodno.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpewniej układy są projektowane pod konkretne opampy, bywa że i te najtańsze, a wtedy wkładanie "lepszych" często daje gorszy efekt.

Zastanawia też subiektywny odbiór równowagi totalnej dźwięku. Uklad składa się z wielu części elektronicznych towarzyszących opampow. Zastanawia mnie z czego wynikają tak duże różnice w odbiorze równowagi tonalnej: charakterystyki pasma przenoszenia, THD...?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minutes ago, jamess8 said:

Najpewniej układy są projektowane pod konkretne opampy, bywa że i te najtańsze, a wtedy wkładanie "lepszych" często daje gorszy efekt.

Zastanawia też subiektywny odbiór równowagi totalnej dźwięku. Uklad składa się z wielu części elektronicznych towarzyszących opampow. Zastanawia mnie z czego wynikają tak duże różnice w odbiorze równowagi tonalnej: charakterystyki pasma przenoszenia, THD...?

Z subiektywnych odczuć osób. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele osób pewnie zauważyło bawiąc się układami prototypowymi wzmacniaczy dyskretnych jak silniejsze sprzężenie zwrotne wpływa na parametry i jak na dźwięk - to się nie zawsze pokrywa. A wzmacniacze operacyjne są robione pod kątem pomiarów, mają pełno tranzystorów z malutkimi prądami i ogromne wzmocnienie po 130dB aby uzyskać świetną liniowość. Tylko to nie jest droga do uzyskania najlepszego dźwięku, bo najlepsze układy dyskretne w klasie A grają naturalniej, nawet jak nie mają tak wyśrubowanych parametrów jak np. 0.00001% THD jak np LME49990.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie.

Ale producenci wkładają w tor wiele WO a w nich dziesiątki tranzystorów i nie widziałem rankingu aby więcej "tranzystorów przeliczeniowych" dyskwalifikowało wzmacniacz. Podobnie jest w każdym innym klocku audio...

Szczerze mówiąc to w takim poważnym WO zazwyczaj są dwa stopnie wzmocnienia a reszta to stabilizacja, dopasowania poziomów,...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, randomizer napisał:

Z subiektywnych odczuć osób. 

Są subiektywne, ale i powtarzalne w testach odsluchowych. Ten subiektywny odbiór z czegoś wynika.To nie jest chwilowe wrazenie czegos. Potwierdzają to też firmowe konstrukcje gdzie producent celowo kształtuje wrażenia z odbioru dźwięku.  Tam nie ma przypadku, tylko całe zaplecze laboratoryjne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez jamess8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, abandonin napisał:

Wymieniałem w kilku odtwarzaczach 5532 na 2134, wszelkie Musesy itp. i zawsze 5532 były najgorsze. Zwykłe 8820 dawały przestrzeń i mięsko, 2134 dawały wgląd w nagranie....

Są jeszcze droższe i lepsze układy, te dopiero grają.

Oczywiście są wyjątki takie jak badziewny 2604 grający płasko i chłodno.

Mowa była o ne 5532 SIGNETICS , ja nie zauważyłem by te układy były gorsze w stosunku dowyżej wymienionych...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, jamess8 napisał:

Są subiektywne, ale i powtarzalne w testach odsluchowych. Ten subiektywny odbiór z czegoś wynika.To nie jest chwilowe wrazenie czegos. Potwierdzają to też firmowe konstrukcje gdzie producent celowo kształtuje wrażenia z odbioru dźwięku.  Tam nie ma przypadku, tylko całe zaplecze laboratoryjne.

A jaki jest wynik testu różnicowego u tych producentów? Taki test musi potwierdzić istnienie różnic w domenie techniki skoro są stwierdzone na ucho. Jeżeli nie potwierdza to wnioski nie powinny już sprawiać żadnego problemu, ale kto by się przejmował rzetelnością w testach porównawczych, ważna jest dobra zabawa ?.    

13 godzin temu, abandonin napisał:

Zwykłe 8820 dawały przestrzeń i mięsko

Jak zwykły WO może dodać "przestrzeń"? Może ktoś to wyjaśnić technicznie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minutes ago, jamess8 said:

Są subiektywne, ale i powtarzalne w testach odsluchowych. Ten subiektywny odbiór z czegoś wynika.To nie jest chwilowe wrazenie czegos. Potwierdzają to też firmowe konstrukcje gdzie producent celowo kształtuje wrażenia z odbioru dźwięku.  Tam nie ma przypadku, tylko całe zaplecze laboratoryjne.

Z tymi firmowymi konstrukcjami i opisami producentów, to bym uważał. Sytuacja jest podobna jak u producentów kabli. Więcej legendy, mniej rzetelnej techniki w opisie. Czasami zupełnie jej nie ma.

 

10 hours ago, Makgajwer said:

Wiele osób pewnie zauważyło bawiąc się układami prototypowymi wzmacniaczy dyskretnych jak silniejsze sprzężenie zwrotne wpływa na parametry i jak na dźwięk - to się nie zawsze pokrywa.

To mit. Jest taki stary artykuł. Trzeba go koniecznie przeczytać przed wyrażaniem opinii o negatywnym wpływie sprzężenia zwrotnego na brzmienie.

Część pierwsza:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Część druga:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

5 minutes ago, Lech36 said:

Jak zwykły WO może dodać "przestrzeń"? Może ktoś to wyjaśnić technicznie?

Technicznie się nie da.

Odbiór muzyki jest czymś bardzo skomplikowanym, i sądzę, że kwestie czysto techniczne, aczkolwiek ważne nie są najważniejsze. Dlatego też katgoryzowanie i wartościowanie różnych technik na podstawie własnych subiektywnych wrażeń nie jest dobrą metodą i najczęściej prowadzi do błędnych wniosków, będących potem podstawą różnych legend i stereotypów nie mających nic wspólnego z rzeczywistymi faktami. Stąd też to "dodawanie przestrzeni" - efekt powstający w głowie zupełnie nie mający odzwierciedlenia w zmianach wprowadzanych w sygnale przez urządzenie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, randomizer napisał:

To mit. Jest taki stary artykuł. Trzeba go koniecznie przeczytać przed wyrażaniem opinii o negatywnym wpływie sprzężenia zwrotnego na brzmienie.

Czytaj sobie, czytaj, ja znam temat z praktyki, z czasów kiedy nie byłem jeszcze audiofilem, ale zauważyłem pewne zależności.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 14

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.