Jump to content
IGNORED

Jbl s3900 lub podobne do 30 tys. Budżetowy highend.


Recommended Posts

Witam. Szukam kolumn do pomieszczenia 30m2.

Słucham Jazzu (acid jazz), funky jazz, w stylu Jamiroquai. Elektroniki w stylu Yeloo, Kraftwerk. 

Posiadam wzmacniacz tranzystorowy o mocy 500w.

Rozważam Jbl s3900 (nowe),

B&W 802D (używane)

Napiszcie proszę (z doświadczenia) co myślicie o moim wyborze? Może inne propozycje. Budżet 30 tys max.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, .:Gerard:. napisał:

"Kolumny które wymieniłeś to różne klasy w prezentacji muzyki"

A możesz rozwinąć tę myśl? B&W 802D słyszałem, niestety Jbl S3900 nie. Nie na żywo. Na różnych pokazach online, wiem, że wartość merytoryczna takich filmików jest niska dlatego chciałbym przeczytać opinie, spostrzeżenia kogoś kto słyszał. A może kogoś kto miał, ma Jbl s3900. Na "filmikach" w sieci brzmią naprawdę dobrze. Piękny głęboki i kontrolowany bas i szybka bardzo przejrzysta prezentacja wysokich tonów. Ciekawa konstrukcja tubowa. Ciekawie rozwiązany podział zwrotnicy. Wiele rozwiązań które mnie intrygują, ale nie mam możliwości sprawdzenia organoleptycznie jak grają?

Link to post
Share on other sites
xavian
Posted (edited)

m/w tak jak opisałeś, to bardzo "surowy" dźwięk, tuba podkreśla średnice i dodaje lekki charakter estrady, bardziej na wyrazistość zestrojone, nie każdy to lubi
Moim zdaniem potrzebują dobrej elektroniki, dużo prądu i taką z lekkim nalotem analogu inaczej będzie bezbarwnie (mało barwnie)

Te które ja poleciłem to podobny kierunek, tylko mają więcej docieplenia na basie i niższym zakresie średnicy, dynamiczne są

Edited by .:Gerard:.
Link to post
Share on other sites

Miałem już odgrody. Bardzo miło wspominam przygodę z taką konstrukcją. Niestety nie dało się na nich "łupnąć" Yello. Do jazzu instrumentalnego były wybitne. Mam dość szerokie spektrum zainteresowań muzycznych, musze postawić na uniwersalność...Z naciskiem na precyzję. Duże przetworniki! Z doświadczenia wiem, że tu nie chce iść na kompromis. Próbowałem, obiecywano mi, że wielkość nie taka ważna...Nieprawda. Mały wygrywa z dużym tylko w bajkach.

Link to post
Share on other sites

Dla mnie najwieksza wadą tych JBL-i z tym przetwornikiem tubowym jest brak wysokości, masz wrażenia ze dźwięk kończy się na wysokości zestawów, . Poza tym te zestawy brzmią specyficznie i na pewno musisz zweryfikować przed zakupem czy to jest Twój dźwięk. Ja jednak preferuje konstrukcje mniej narzucające swój charakter ... może za wyjątkiem MBL-a :-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
6 godzin temu, bogdanmazur napisał:

Piękny głęboki i kontrolowany bas i szybka bardzo przejrzysta prezentacja wysokich tonów.

Niemalże jakbyś słuchał na żywo. One grają żywym dokładnym w ryzach trzymanym dźwiękiem. 

Bez poluzowania i tzw. ciepłych kluch. Z tańszych w kierunku takim jaki lubię. Nie jakieś rozlazłe i podbarwione.

Zauważyłem, że najnowsze systemy głośnikowe jakie wyszły spod rąk Greg'a Timbers'a mają bardzo neutralne, precyzyjne wyśrubowane pasmo/brzmienie. Tańsze za 10k$. I topowe za 75-90k$.

Z tańszych S3900

10k$ (w USA) w kolorku Cherry. W Black Gloss droższe.

=======

Z topowych Project EVEREST DD65000 & DD67000

Pasmo neutralne, dźwięk nie do złamania, Live wyśrubowany jak z żadnych innych. Jak do śrubowania/ bicia rekordów - gdy zajdzie takowa potrzeba.

Przy tej samej neutralnej elektrowni, zagrają te lepiej, które dostaną choć trochę lepsze źródło. Są tak blisko siebie.

Cytat

''Pictured here are Jim's DD65000 Everests. Thanks so much for the pictures. These will be collector items down the road. Only a handful of these were sold in USA. These definitely out perform the DD66000's and are only a notch below the DD67000's. There is a long story behind the model #'s of these but won't get into it right now. Thanks again Jim as you are one of our most very valued customers.''

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
 - 10 grudnia 2015 o 18:58

Na te co u Jim'a najtrudniej natrafić. Są na podium jako drugie od góry, tuż za szczytowymi.

Cytat

Như Quỳnh - Chuyện Hoa Sim [3:36 - 5:29]

Zhao Peng - My Grandma and Penghu Bay [5:49 - 7:51]

Northwest Sinfonietta - Carmen Habanera Fantasia (Arr. H. Farberman) [8:21 - 11:30]

5 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

Moim zdaniem potrzebują dobrej elektroniki, dużo prądu i taką z

Grały z No 532. A jak MC601 wysterują S3900?

Nieaktualne, z archiwum 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
 - Zakończona 19.09.2019 r. Opis;

Cytat

Powodem sprzedaży jest fakt, iż moje docelowe monobloki lampowe SE nie są w stanie ich dostatecznie napędzić...

Fanem tranzystora nie jestem.

...a ja jestem :-)

7 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

SPATIAL EUROPE MC Series No.6

5 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

Te które ja polecilem to podobny kierunek, tylko mają więcej docieplenia na basie i niższym zakresie średnicy, dynamiczne są

3 godziny temu, .:Gerard:. napisał:

Ale te ktore ja podałem maja większe przetworniki, większa skuteczność i zejscie

Większe przetworniki w niższym zakresie to i mogą mieć więcej masy, ale czy niepodbarwione/neutralne granie.

https://www.audiostereo.pl/topic/153369-spatial-europe-mc-series-no6/?ct=1609959459

W tytule i opisie masz ten model co tu podajesz, a na Twoich zdj. widać SPATIAL EUROPE
MC Series No.5

Cytat

Frequenzgang: 32 Hz bis 21 kHz  (im Raum)

Wirkungsgrad: 93 dB/W/m

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

Cytat

S3900

Frequency Response 33Hz – 40kHz (–6dB)

Sensivity (2.83V @ 1M) 92 dB

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

Jakie zechce takie weźmie.

7 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

Kolumny które wymieniłeś to różne klasy w prezentacji muzyki

B&W Nautilus 801 mogą się przybliżyć do S3900, ale nie wygrać. Mniejsze Nautilus 802 tym bardziej zdecydowanie nie.

Używane S3900 i 802D w podobnych cenach.

O ile 802D są lepsze od Nautilus 802 i 801.

Czy 802D konstrukcyjnie różnią się od Nautilus 802 na MF (?) - bo te drugie mają duży ''sound power problem'' na MF :

Spinorama-measurements-Bowers-Wilkins-Na

To jest zakres w większości obsługiwany przez przetwornik z membraną ''woven Kevlar®'' (który także jest w 802D). Wysokotonowy od 4kHz.

Edited by Sovereign
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Link to post
Share on other sites

Miałem przez kilka lat B&W 802D (pierwsza generacja z "diamentem"). Grały u mnie z Accuphase (najpierw integra E-408, później dzielony P-7100 + C-2410). Przed nimi były Focal Electra 1027Be.

B&W 802D to świetne kolumny, moim zdaniem najbardziej optymalne z całej serii 800. Diamentowy tweeter jest znacznie lepszy np. od berylowego w Focalach - niemal pozbawiony sybilantów, bardzo dźwięczny ale nie męczący. Bas znakomity, rytmiczny, zróżnicowany, nie rozlazły. Średnica jest dość charakterystyczna i nie każdemu musi odpowiadać. Jeżeli ich słuchałeś to możliwe, że masz podobne odczucia. Do tego dochodzi ponadczasowy design i jakość wykonania.

Nie porównywałem bezpośrednio B&W 802D z JBL S3900 ale słuchałem tych drugich w Audio Stylu w Katowicach (wówczas miałem już Bowersy). Z tego, co pamiętam to S3900 nie zagrały źle, ale nie ujęły mnie w żadnym aspekcie. Może jedynie średnica była bardziej "naturalna" niż w 802D.

Żałuję, że sprzedałem swoje B&W 802D.

  • Like 1

What we do in life, echoes in eternity.

Link to post
Share on other sites

Może ja dorzucę nieco swojego.
S3900 słuchałem też w Audio Stylu. Miałem też u sobie w domu przez jakiś czas jbl 4429.
Wg mnie to jbl 4429 zasługują na dużo większą uwagę. Powiem więcej. Dla mnie po prostu to bardziej udane kolumny. Dźwięk bardziej spójny, bardziej naturalny. Bas rewelacyjny w żadnym stopniu nie dominujący pod warunkiem, że zadba się o podstawy pod kolumny i odpowiednie ustawienie (to bardzo ważne w przypadku tych kolumn). Średnica jak to z hornem zaznaczona ale z umiarem. Całość pasma przyjemna i bardzo zszyta. Świetne zarówno do rocka z wykopem ale i do spokojnego jazzu z dużą ilością detali ale i muzykalnością.
U mnie jest tylko pokój 20m ale w 30m byłoby tylko lepiej.
Kosztują też mniej niż S3900. Osobiście między tymi dwoma kolumnami wybrałbym zdecydowanie 4429.
Grają świetnie z lampą i tranzystorem - wg preferencji.
Możliwość upgrade zwrotnicy co może im dać dużo wyższy poziom.

Link to post
Share on other sites

Gdzie z monitorami 4429 na jednej 12''-e do podłogowych S3900 z dwiema 10''-mi. Z podłogowych konkretniejsze granie, z lepszym basem, górą, dynamiką, rozpiętością, wyrazistością itd.

4429 będą bardziej uśrednione, na średnie bardziej zestrojone Studio Monitory.

1 godzinę temu, navy1 napisał:

Może jedynie średnica była bardziej "naturalna" niż w 802D.

Może u siebie zestawili S3900 pod tzw. bezpieczne granie (pod większość klienteli) - nie wiedząc co kto lubi, robią bezpieczne/pośrednie granie, szczególnie u siebie w salonie.

Np. @piorasz lubi stonowane uśrednione granie, bardziej ciemne lub podkolorowane ale uśrednione z akcentem na MF (można powiedzieć, że monitorowe); aniżeli równowagę i neutralność z lepszą otwartością, rozpiętością i wyrazistością pasma.

Jakieś Cardaski i ''Maki'' (?) były podpięte.

  • Confused 1
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Sovereign napisał:

Gdzie z monitorami 4429 na jednej 12''-e do podłogowych S3900 z dwiema 10''-mi. Z podłogowych konkretniejsze granie, z lepszym basem, górą, dynamiką, rozpiętością, wyrazistością itd.

4429 będą bardziej uśrednione, na średnie bardziej zestrojone Studio Monitory.

Jak wiesz na papierze co innego a w realu co innego. Mam swoje zdanie bez patrzenia w papiery. S3900 to niewypał w stosunku do mniejszych bratów i pozwól mi na moje osobiste zdanie, gdyż słuchałem i porównywałem te kolumny w tych samych warunkach. W domu tylko się potwierdziło co piszę. A teraz mnie możesz zlinczować. Będzie mi jednak przykro, gdyż myślałem, że mamy w tej materii jednomyślność. 

Dwa głośniki 10“ nie oznacza lepiej. 

Nowe JBL Classic to wg mnie też niewypał (napewno cenowy bo gdyby kosztował 1/3 ceny mniej..) 

🙂

I wybacz ale ja się nie posiłkuję opiniami z gazety czy z internetu. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, piorasz napisał:

Nowe JBL Classic to wg mnie też niewypał (napewno cenowy bo gdyby kosztował 1/3 ceny mniej..) 

🙂

I wybacz ale ja się nie posiłkuję opiniami z gazety czy z internetu. 

Nowe L100 Classic nawet bez CC w różnych aspektach pokonują Harbeth M40.2 Anniversary i TAD Micro Evolution One. Brzmieniowo w tej samej lidze. To co by było po zaimplementowaniu CC 77VDC || 77VDC dla L100 Classic :)

L100 Classic mają znakomitą wydajność/brzmienie do ceny. A za różnicę w cenie można im zaimplementować system CC 77VDC || 77VDC. I jeszcze zostanie :) na jakieś akcesorium audio, czy inny drobiazg.

Stare L100 Century itp. przeróżne ich odpowiedniki monitory 3-way z tamtych lat (z papierowymi przetwornikami na MF i HF) bez CC lepiej nie konfrontować z powyższymi.

Do pokonania tych starszych, nie potrzeba aż L100 Classic. Wystarczą L100t3 :)... Bez blokady na basie i z lepiej rozciągniętą i doświetloną górą z tytanu.

  • Confused 1
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Link to post
Share on other sites

Jeżeli możesz, to weź S3900 na kilkudniowy odsłuch w domu. Z nowymi kolumnami nie powinno to być trudne do załatwienia. 

W tym samym czasie spróbuj umówić się na odsłuch używanych 802D (będzie jednak inna akustyka i elektronika).

W 802D sprawdź dokładnie stan diamentowej kopułki pod kątem uszkodzeń mechanicznych (wystarczy zdjąć tę czarną siatkową osłonę z przodu).

Odsłuch jest niezbędny. Ale to pewnie dobrze wiesz.

 

 

What we do in life, echoes in eternity.

Link to post
Share on other sites




Np.@piorasz lubi stonowane uśrednione granie, bardziej ciemne lub podkolorowane ale uśrednione z akcentem na MF (można powiedzieć, że monitorowe); aniżeli równowagę i neutralność z lepszą otwartością, rozpiętością i wyrazistością pasma.



To prawda. W 80% muzyki jakiej słucham występują dęciaki. W takich np JBL Classic z metalową kopułką dla mnie to brzmi za bardzo metalicznie i czasem za bardzo zakłuje. Dlatego wolę moje starsze l100 century z papierem na górze ale też jak wiesz z zupełnie inną zwrotnicą. W 4429 choć też jest matalowa kopułka te zjawiska występują o wiele rzadziej a przynajmniej nie tak dosadnie.
Duży przyrost brzmieniowy mamy w modelu 4367 i gdyby nie moje nieco za małe 20m to ja bym te najbardziej brał pod uwagę. Ale to już znacznie wyższy budżet - chyba żeby rozglądać się za używanymi.
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
4 godziny temu, piorasz napisał:


 

 


To prawda. W 80% muzyki jakiej słucham występują dęciaki. W takich np JBL Classic z metalową kopułką dla mnie to brzmi za bardzo metalicznie i czasem za bardzo zakłuje. Dlatego wolę moje starsze l100 century z papierem na górze ale też jak wiesz z zupełnie inną zwrotnicą. W 4429 choć też jest matalowa kopułka te zjawiska występują o wiele rzadziej a przynajmniej nie tak dosadnie.

 

W swoich 4343 też mam dwie metalowe membrany. W hornie 2420 i szczelinowcu 2405. I robiąc po mojemu zwrotnice też bałem się wspomnianej przez ciebie metaliczności czy lepiej ostrości wysokich. Dlatego zdjąłem na obu na rezystorach po 2 dB. I teraz żałuję. Ta metaliczność czy ostrość moim zdaniem dotyczy tylko po prostu złych przetworników, a może w przypadku JBLa złych i tanich chińskich zamienników samych membran. Na szczęście można jeszcze kupić oryginały, choc nie są tanie:

D16R2405-Box.jpg

 

Oryginał i zamiennik:

KSfZWrAAUX0r1uUiuovUcla3SwdkR4JryM5Ef557

 

 

 

Moim zdaniem dęciaki w big bandach brzmią z tych metalowych przetworników dokładnie tak jak na żywo na scenie bez żadnych przetworników 😉 .

Po prostu jak zawsze są dobre przetworniki i złe przetworniki i tyle.

BTW są płyty jazzowe z lat 50-ych znanych męskich wokali np. Nat King Cole, Frank Sinatra, gdzie zasyczy zawsze.

 

 

BTW jak nazywa się taki materiał kopułki wysokotonowej:

V05B_1_201706131140099262.jpg

 

Stare to to, z  lat 60/70, podobne mam w Jensenach. Nie jest to szczyt szczegółowości ale gra całkiem przyjemnie:

s-l1600.jpg

21401084210373_724.jpg

 

 

Pozdro

Edited by pmcomp
  • Like 3

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, piorasz napisał:

S3900 to niewypał w stosunku do mniejszych bratów [4429] i pozwól mi na moje osobiste zdanie, gdyż słuchałem i porównywałem te kolumny w tych samych warunkach. W domu tylko się potwierdziło co piszę. A teraz mnie możesz zlinczować. Będzie mi jednak przykro, gdyż myślałem, że mamy w tej materii jednomyślność. 

Dwa głośniki 10“ nie oznacza lepiej. 

Jak widać na przykładzie różnych systemów głośnikowych, choćby np. L100 Classic. Potrafimy się nie zgadzać.

Bardziej zgadzamy się, co do brzmienia modelu 4367 Studio Monitor i wiem dlaczego takie także Ci się podobają.

Tylko tych 4429 nie znam, ale nie wierzę w Twe opowieści, że monitory 4429 Studio Monitor mogą być ogólnie lepsze.

12 godzin temu, piorasz napisał:

Dwa głośniki 10“ nie oznacza lepiej. 

Czyli uważasz, że dwie dobrze zaaplikowane 10''-ki w kolumnie podłogowej S3900 dają gorszy bas (?) aniżeli jedna 12''-ka w monitorze 4429?

12 godzin temu, piorasz napisał:

I wybacz ale ja się nie posiłkuję opiniami z gazety czy z internetu. 

I wybacz, ale z tych co słuchałem, to zdecydowanie bardziej się potwierdza z tym co piszą w większości ''gazetek'', niż z tym co prawisz Ty. Czyli (poza wyjątkami) żeś jeszcze mniej neutralny niż recenzenci w gazetkach :)

Gazetki można poczytać by wyczytać kto i co usłyszał testując dany sprzęt i porównać z innymi recenzentami testującymi to samo, a następnie zweryfikować z tym co jest rzeczywiście - co pozwala ustalić, czy recenzent także słucha totalnie po ''neutralu'' tzn. bez odstępstw od neutralności pod własne preferencje. Czy tak jak Ty z odstępstwami od neutralności.

Ależ mnie ich łatwo wyłapywać - tak jak i userów z odstępstwami od neutralności - którzy to często mają jeszcze większe odstępstwa od neutralności niż zawodowi recenzenci! Fajna zabawa, ależ łatwizna z wyłapywaniem nieneutralnych słuchaczy :-))

Nawet gdy recenzent prywatnie słucha na skompresowanych popierdółkach z podkolorowującą lampką, to przy recenzowaniu musi mieć słuch skalibrowany perfekcyjnie, jakby pracował w najlepszy Studio na świecie.

  • Confused 1
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jak juz jesteśmy przy JBLach zobaczcie na te 4343:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

 

Jbl-4343-Vintage-Monitor-Speakers-USA-Ca

 

To zbrodnia nazwana prefoesjonalną rewitalizacją. Oba papierowe głosniki zamiast piankowego zawieszenia dostały jakieś dziwne grube i wielkie prezerwatywy. Na średnicy nie wykluczone że to guma, na dole nie jestem pewien, słabo widać.

I jak to ma zagrać? To bedzie zupełnie inny dźwięk. Nt. jakości wykonanej pracy już w ogóle nie chcę sie wypowiadać.

 

BTW jest druga aukcja za dobrą kasę: 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
 gdzie kolumny na pierwszy rzut oka wyglądają przyzwoicie. 

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Link to post
Share on other sites
Gazetki można poczytać by wyczytać kto i co usłyszał testując dany sprzęt i porównać z innymi recenzentami testującymi to samo, a następnie zweryfikować z tym co jest rzeczywiście - co pozwala ustalić, czy recenzent także słucha totalnie po ''neutralu'' tzn. bez odstępstw od neutralności pod własne preferencje. Czy tak jak Ty z odstępstwami od neutralności.
Nie do końca mnie rozumiesz a to co wytłuściłem wyjąłeś, gdzieś z kontekstu w którymś moim wpisie w innym wątku. 
Już postaram się wyjaśnić. 
System składam pod moje preferencje muzyczne a te często to stare płyty nagrywane często nienajlepiej. Wobec powyższego delikatne podkolorowanie w pewnych zakresach jest wg mnie wskazane ale  jest to tylko moje zdanie i nie każdy musi się z tym zgodzić. Również w pewnych zakresach jest wskazane złagodzenie - stąd nie lubię jasnego grania. Lubię czerpać radość ze słuchania i to ja i tylko ja będę decydował co daje mi tą radość. 
Dla przykładu podam płytę, którą właśnie słucham i o (rzekomym wg Ciebie) podkolorowaniu (w końcowym brzmieniu) nie ma mowy. 
Jest równo, gładko i przyjemnie. Płytka dostępna na Tidal lub Qobuz dla sprawdzenia u siebie. 
 

842f191ffd4b31f8298fba571edb5a01.jpg


  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Jak juz jesteśmy przy JBLach zobaczcie na te 4343:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

 
Jbl-4343-Vintage-Monitor-Speakers-USA-Californ-Marka-JBL
 
To zbrodnia nazwana prefoesjonalną rewitalizacją. Oba papierowe głosniki zamiast piankowego zawieszenia dostały jakieś dziwne grube i wielkie prezerwatywy. Na średnicy nie wykluczone że to guma, na dole nie jestem pewien, słabo widać.
I jak to ma zagrać? To bedzie zupełnie inny dźwięk. Nt. jakości wykonanej pracy już w ogóle nie chcę sie wypowiadać.
 
BTW jest druga aukcja za dobrą kasę: 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
 gdzie kolumny na pierwszy rzut oka wyglądają przyzwoicie. 
No tak.... Retrospekcja.. Szkoda mi słów o nich.
Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, piorasz napisał:

Duży przyrost brzmieniowy mamy w modelu 4367 i gdyby nie moje nieco za małe 20m to ja bym te najbardziej brał pod uwagę.

Brałbym 4367. Na 20 m2 też będzie barzo dobrze. Można bez problemu znaleźć w necie opinie na ten temat. 

Sam słucham  jbl s3100 i  darowałbym sobie miejskie legendy o podbarwieniach generowanych przez tubę w jbl, o chłodzie metalowych driverów. Jest naturalna dynamika, przestrzeń i barwa. A trąbki i pochodne to jak na żywo. Moje w każdym razie grają pięknie. Jasne że potrzebują dobrego wzmacniacza ale już niekoniecznie mocarnego. Ja swoje napędzam 12 lampą na przemian z 300w piecykiem...

Jeśli więc  chodzi o 4377, kolumnę dużo nowszą i bardziej zaawansowaną (ich przetworniki inżynierska poezja) to potrafię sobie wyobrazić jak mogą wciągnąć i pochłonąć ich właściciela... 

5 minut temu, jaggo00 napisał:

Duży przyrost brzmieniowy mamy w modelu 4367 i gdyby nie moje nieco za małe 20m to ja bym te najbardziej brał pod uwagę.

Jeszcze wracając do moich s3100. Przez kilka dni słuchałem ich z powodzeniem na ok 15 m². 

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
Jeszcze wracając do moich s3100. Przez kilka dni słuchałem ich z powodzeniem na ok 15 m². 
Jbl s3100 to świetne kolumny. Gdzie udało Ci się je kupić? To rzadkość w Polsce.
Co do wielkości pokoju to ja mam nieco inne zdanie. Każda kolumna musi mieć odzwierciedlenie w odpowiednim pomieszczeniu. Brzmienie to jedno ale budowa sceny w głąb, jej wieloplanowość w głąb i w szerz ma dla mnie równie ważne znaczenie. Żeby to osiągnąć każde kolumny potrzebują oddechu. W 20m 4367 może zagrać poprawnie, nawet świetnie ale można zapomnieć o w/w.
Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, jaggo00 napisał:

Widziałem coś takiego:  

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
  może faktycznie okazja?

Nie wiem czy to okazja, ale to ogłoszenie wisi chyba z pół roku. Pamiętam bo myślałem o nich, ale mam za daleko, chętnie bym posłuchał.

Link to post
Share on other sites
12 minut temu, piorasz napisał:

Jbl s3100 to świetne kolumny. Gdzie udało Ci się je kupić? To rzadkość w Polsce.

Tez tak uważam👍! Kupiłem w Polsce z jakiegoś ogłoszenia, nie na olx czy allegro. 

Jeśli chodzi o te 20 m to nie jest to tak znowu mało. Na wspomnianych 15 m przy  wąskim rozstawieniu głośników była niesamowita panorama sięgająca poza bazę kolumn (chyba zasługa tubek).  A dobrym wygłuczeniem ściany za głośnikami głębokość sceny też będzie zacna.

Link to post
Share on other sites
Nie wiem czy to okazja, ale to ogłoszenie wisi chyba z pół roku. Pamiętam bo myślałem o nich, ale mam za daleko, chętnie bym posłuchał.
Jest podany nr telefonu. Dzwonić i pytać i wszystko będzie jasne.
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, piorasz napisał:
2 godziny temu, Sovereign napisał:
Czy tak jak Ty z odstępstwami od neutralności.

Nie do końca mnie rozumiesz a to co wytłuściłem wyjąłeś, gdzieś z kontekstu w którymś moim wpisie w innym wątku. 

Z żadnego kontekstu Twego, tylko z Twych preferencji odbiegających od neutralności - czyli z tego co słyszysz.

2 godziny temu, piorasz napisał:

wyjąłeś, gdzieś z kontekstu w którymś moim wpisie w innym wątku. 

To dawaj ten swój wpis. Jak nie chcesz być słabszy od najsłabszych recenzentów z gazetek.

Za rok 2020 najsłabszy recenzent to tamten niemiaszek (Andreas Günther AUDIO-Mitarbeiter), który to podłogę wytarł kolumnami 4367 Studio Monitor (€17,000) wrzucając je niemalże do budżetowego pułapu z kolumnami za €3,000 typu np. Focal Aria 948 :D haha ha.

Takie tanizny i prawie same słabizny dookoła tych kolumn w nr 03/2020, że inny, ale już neutralny recenzent, wstydziłby się :

AUDIO-de-03-2020-Die-Bestenliste-LautsprJBL-4367-Studio-Monitor-Audiogramm-AudioJBL-4367-Studio-Monitor-Messlabor-Audio-

Później Ci dorzucę z aktualnego numeru - to dojdzie jeszcze coś tam z ich okolic.

Rozpuszczę to po całym necie, dorzucając pozostałe recenzje. Ta z audio.de, co widzisz powyżej, odbiega od wszystkich dużo bardziej rzetelnych/neutralnych.

Co innego u innego recenzenta Tom'a Frantzen'a ze Stereo.de. Czy innych recenzentów, choćby Carlo Lo Raso - który mocno zgodnie usłyszał/opisał z tym co faktycznie jest.

  • Confused 1
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.