Jump to content
IGNORED

Jbl s3900 lub podobne do 30 tys. Budżetowy highend.


Recommended Posts

Zdecydowanie Vandersteen 3 A Sign - dokładnie w Twoim budżecie, są dostępne i do posłuchania w salonach i u dystrybutora. Szczerze radzę sprawdzić. Chociaż używane Bowersy 802 pewnie ogólnie lepsze, bo też to trochę inna półka.
Jezu!
A dlaczego taki skok w bok? Zupełnie nie rozumiem tego postu.
Link to post
Share on other sites
W dniu 9.01.2021 o 11:49, Na Temat Audio napisał:

A może coś takiego jak Tannoy Arden?

Pozdrawiam,

Michał

Moim zdaniem nie, wątłe paździerzowe obudowy, od środka obsmarowane klejem + gąbką jak w obiciach i siedziskach kanap i foteli 🙂 Filtry fabrycznie bardzo mierne, potencjometry do roboty, okablowanie z lampki nocnej i zarobione stalowymi "oczkami".

Link to post
Share on other sites

Udało mi się posłuchać 4367.  Bardzo fajne kolumny, niestety nie dla mnie.

Bardzo przyjemne granie "po cichu". Potem dominacja niskich rejestrów bardzo przeszkadza. Może dla tych co podłączają subwoofer do stereo to dobre rozwiązanie.

Gdybym miał wzmacniacz lampowy i "dokuczliwych" sąsiadów, nie lubił słuchawek to byłby wybór dla mnie. Może ktoś słuchał Ardento, to dokładnie takie brzmienie. Pewnie, że bardzo dobre. Ale do Głośniejszego posłuchania nie bardzo się nadają. To moje zdanie.

Tak jak pisałem lubię "łupnąć" Yello. I próbowałem...Nie wiem jak to zwizualizować, jak tylko tak jak napisałem wyżej...po cichu "bajka" potem BUM...bum...bum. Za nisko ten bas schodzi. Nie lubię takiego basu "subwooferowego" a to właśnie usłyszałem.

Link to post
Share on other sites
xavian



Udało mi się posłuchać 4367.  Bardzo fajne kolumny, niestety nie dla mnie.
Bardzo przyjemne granie "po cichu". Potem dominacja niskich rejestrów bardzo przeszkadza. Może dla tych co podłączają subwoofer do stereo to dobre rozwiązanie.
Gdybym miał wzmacniacz lampowy i "dokuczliwych" sąsiadów, nie lubił słuchawek to byłby wybór dla mnie. Może ktoś słuchał Ardento, to dokładnie takie brzmienie. Pewnie, że bardzo dobre. Ale do Głośniejszego posłuchania nie bardzo się nadają. To moje zdanie.
Tak jak pisałem lubię "łupnąć" Yello. I próbowałem...Nie wiem jak to zwizualizować, jak tylko tak jak napisałem wyżej...po cichu "bajka" potem BUM...bum...bum. Za nisko ten bas schodzi. Nie lubię takiego basu "subwooferowego" a to właśnie usłyszałem.


To mamy podobny gust. Ja bardzo nie lubię subwooferowego basu a słuchając 4367 absolutnie takiego zjawiska nie zaobserwowałem. Słuchałem na tych kolumnach również Yello "Touch" i grało to genialnie bez tego zjawiska, o którym piszesz.
Napisz gdzie ich słuchałeś i z czym. Może wklej jakieś fotki lub przynajmniej opisz z czym to grało i w jakich warunkach.
Wg mnie były źle zestawione z resztą toru i być może nie przyłożono się do ich ustawienia.
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
50 minut temu, piorasz napisał:

Może ktoś słuchał Ardento, to dokładnie takie brzmienie. Pewnie, że bardzo dobre. Ale do Głośniejszego posłuchania nie bardzo się nadają. To moje zdanie.

a który model?

Altec/Gpa 604 8HIII/Shindo Richerbourg6L6G monoamp/Mbl 1621A,1611F, 6010D  

Link to post
Share on other sites
W dniu 7.01.2021 o 23:42, Sovereign napisał:

Np. @piorasz lubi stonowane uśrednione granie, bardziej ciemne lub podkolorowane ale uśrednione z akcentem na MF (można powiedzieć, że monitorowe); aniżeli równowagę i neutralność z lepszą otwartością, rozpiętością i wyrazistością pasma.

W dniu 8.01.2021 o 08:38, piorasz napisał:

To prawda. W 80% muzyki jakiej słucham [stary Jazz] występują dęciaki. W takich np JBL Classic z metalową kopułką dla mnie to brzmi za bardzo metalicznie i czasem za bardzo zakłuje. Dlatego wolę moje starsze l100 century z papierem na górze ale też jak wiesz z zupełnie inną zwrotnicą. W 4429 choć też jest matalowa kopułka te zjawiska występują o wiele rzadziej a przynajmniej nie tak dosadnie.
Duży przyrost brzmieniowy mamy w modelu 4367 i gdyby nie moje nieco za małe 20m to ja bym te najbardziej brał pod uwagę. Ale to już znacznie wyższy budżet - chyba żeby rozglądać się za używanymi.

L100t3 z tytanową kopułką w 035TiA też nie są jak Twoje L100 Century (Late Model) ''z papierem na górze'' w wysokotonowych LE25. Nowsze L100t3 ogólnie są sporo lepsze, a tym bardziej nowe L100 Classic.

L100t3 posiadają jedne z moich ulubionych (spośród vintage) 12'' wooferów - model 2214H-1 jak w ostatecznych XPL200A.

L100t3 mają takie samo ułożenie przetworników jak L100S Titanium (militarna wersja dla tytanów), które to jak powiadają posiadają crossovery jak w L100t3. Ktoś pokazał woofer z L100S Titanium i był 2214H jak w innych starszych. Nie pokazał crossovera i tweetera - czy 035TiA, czy jak w starszych 035Ti. Inne słabsze, jak L100T GI i L100T/L100TBQ najlepiej zaktualizować o crossovery NL100t3. Najlepsze/najnowsze m.in. mają inny rozstaw przetworników, nowsze skrajne przetworniki, nowy crossover i posiadają dwukrotnie większą rekomendowaną maksymalną moc wzmacniacza wynoszącą 400 Watt.

Są użytkownicy i starszych zaktualizowanych o crossovery jak w L100t3

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
 - czyli można aktualizować. Pięknie się zgadzamy :

Cytat

L100 Century (the speaker used in those Maxell "blown away" ads from the day). I've heard both, and the L100T3 outshines the original in every possible way.

Przy systemie głośnikowym L100t3 z 1989 r. pracował Chris Hagen - ten pan od nowych L100 Classic etc.

L100 Classic są bardzo dobrze wyważone brzmieniowo. Przy nich Harbeth M40.2 Anniversary są uśrednione i pokolorowane. A Yamaha NS-5000 z tych trzech jest najchłodniejsza a zarazem ma bardzo wypolerowaną górę i najsłabszą scenę, za to rozdzielczość najwyższą.

Dęciaki na tytanach kapitalnie, a szczególnie z hornów. Musiałeś stonowanej delikatniutkiej góry nasłuchać z innych kolumn, bo w L100 Classic; bas, średnie, wysokie jak trza.

No tak, toż sam mówiłeś, że wszystko dla Ciebie za konkretne - że poza jakimiś wyjątkami, nie lubisz tytanów w konwencjonalnych kolumnach. Że textile dome Scan-Speak D2905/970000 też Ci daje po uszach :D. Że z metalowych tylko tytanowe pozłacane kopułki jak w Century Gold, 250 Ti Jubilee - te modele mają crossovery z CC 9V DC.

LS3/5a z THD 6.6% sobie kup ;) jak na biurko do PC, albo dynie jak Ty taki delikatny. Papierowe membrany na HF i MF masz stonowane w porównaniu do tego co miałbyś na żywo z prawdziwych instrumentów: perkusji, fortepianu, organów piszczałkowych czy dęciaków grających (w miejscu swoich L100 Century) na żywo przed Tobą. Złapiesz brzmienie/detal/ton Live - ale z wysokimi modelami systemów głośnikowych i to przy świetnym wysterowaniu.

Od kiedy wprowadzili Charge-Coupled Linear Definition™ Crossover System (niemalże od początku lat 90. XX wieku) od wtedy wszystkie EVERESTy i K2 maja CC, a także Studio Monitory - w przypadku Studio Monitorów, tylko dla najwyższych modeli ze swych lat.

A w tańszych (jak np. 4429 Studio Monitor) sobie sam rób, albo zamów custom made za dopłatą. Z tańszych CC dostały starsze: Century Gold, 4425 MkII, 250 Ti Jubilee, S3100 MkII.

revel rev9700.jpg

Revel 9041134-001 - zmodyfikowany Revelator. Mid-woofery Revel. Okablowanie Kimber Kable 4VS. Tylko monitory Revel Ultima Gem z textile dome tweeter - takie tweetery dawali na rozgrzewkę/ na start tzn. tylko do swoich pierwszych kolumn z XX wieku. Podłogowe Revel'e (z pierwszej generacji Ultima) mają aluminiową kopułkę.

Najlepsze serie Ultima2 (na tytanach i berylach) i PerformaBe (na aluminiowo-ceramicznych [alu pokrytych ceramicznym kompozytem DCC - Deep Ceramic Composite] i berylach). Mają wysoce neutralny dźwięk. Jeszcze bardziej neutralny i Liveowy z wysokich modeli JBL z metalowymi membranami w zakresie MF-HF-UHF i celulozowymi dla LF.

S4600 z dokładnie taką samą sekcją średnio-wysokotonową jak 4429. I najnowszą 14''-ką (LE14H-4) w S4600 zestrojoną bardziej na jakość, niż w 1400 Array o efektywności 89dB (LE14H-3) z LF na ilość i rozciągnięcie. Starsze modele tych 14''-ek masz m.in. w L250, 250 Ti, 250 Ti Limited Edition, 250 Ti Classic Edition, 250 Ti Jubilee.

Ta sama skuteczność systemu głośnikowego S4600, co 4429 Studio Monitor. Inne crossovery, inna obudowa, inne woofery. S4600 u producenta hulały z Halcro dm38. Stare Mark Levinsony No 33/33H etc. były za wolne, za mało neutralne i za mało dokładne, to zostały zastąpione wzmacniaczami mocy Halcro. Później Halcro zostały zastąpione Referencyjnymi No 53 i No 532 do których później doszły jeszcze No 534 i No 536. Takimi to można napędzać systemy głośnikowe.

HAR_4600_01_big.jpgHAR_4600_02_big.jpg

Twoje stare kolumny z papierowymi membranami na HF i MF ratuje system CC 77VDC || 77VDC na który to świetnie reagują nawet stare papierówki - do tego stopnia, że swojej cenie (łącznie z poniesionymi wydatkami na CC) są jak Best Buy. Ale to samo można zrobić z innymi/nowszymi 4312x, 4319 i będzie jeszcze lepiej.

4312x Control Monitor są inaczej strojone, bardziej uśrednione i także (jak L100 Century itp.) nie grają jak L100t3 i L100 Classic które poza lepsza rozpiętością i neutralnością pasma mają większe obudowy. 4312x z nowszych linii posiadają magnezowo-aluminiową kopułkę bardziej delikatną od Tytanów. Tytany są dla L100 Classic 75, L100 Classic, L82 Classic.

To tylko do odczytu/wglądu dla piorasza, o którym wspomniał @Szymon, bo to @piorasza się tyczyło, żeby jemu to uświadomić/ukazać i go nauczyć :

Cytat

Tytuł: Witam Serdecznie

Rozpoczęcie rozmowy: 20 Stycznia 2019 przez Szymon

Jeżeli możesz to naucz troszkę użytkownika piorasz, że JBLi nie podłącza się do gównianego Luxmana i maliny czy lumina mini za parę złociszy. Tym bardziej do przetwornika samoróby Pana Audiosynergia diy na soekris :) Niech pożyczy prawdziwe Everesty to usłyszy co to jest granie live z tych paczek, a nie słucha jakiś popierdywaczek Ti 5000 czy L100 Century.

''Granie Live'' (cz. 1) 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
 - Project EVEREST DD66000 + MC2 Audio S1400 Power Amp. + MSB Diamond DAC V etc.

''Granie Live'' (cz. 2) : 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
 - Project EVEREST DD66000 + MC2 Audio S1400 Power Amp. + MSB Diamond DAC V etc.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Link to post
Share on other sites

Grubo przekraczają budżet widoczny w tytule tematu.

Revel PerformaBe F328Be :

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
 napędzane wzmacniaczem mocy Gryphon Audio Antileon EVO.

Cytat

(...) the F328Bes play music with accuracy and unwavering correctness. However, they manage to pull-off a rare trick – their uncompromising precision also communicates the musicians’ intent with integrity and listener engagement. The F328Bes’ pure truthfulness, ultimately, incites ardent and intense listening. It's an ultra-neutral sound that in some systems may be somewhat of a... umm... Revelation. Ha! See what I did? But I mean it, the F328Be is highly recommended.

… Edgar Kramer

soundstageaustralia.com

 

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Link to post
Share on other sites

Recenzent na tyle dobrze znał B&W 800 Series Diamonds, że bez spinoramy, na ucho wyłapał sound power problem B&W 800D (na wyższej średnicy i niższej górze) do których odniósł się w teście kolumn Revel PerformaBe F228Be.

Cytat

Of the speakers I have had in my system, the B&W 800 Series Diamonds were probably the closest to the F228Bes, but the Revels had more energy in the upper midrange/lower treble range, which provided them with more presence than older series of B&W 800 Series Diamonds (...)

Brian Kahn

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

Najlepsze brzmienie osiągnął ze wzmacniaczem mocy Halcro dm38.

Cytat

During my time with the Revels, I tried several different amplifiers and found that the speakers really benefit from a powerful amplifier that can deliver a lot of current. My McIntosh MC501 monoblocks did a good job, but the Halcro dm38 really brought the F228Bes to life.

revel-f228be-cea-2034-spin-from-45-hz-jp

Z podłogowych B&W u HARMAN-a były Bowers & Wilkins 800 Nautilus (te z dużą podstawą), 803 D3, Nautilus 802 etc. Do tego wiele innych od różnych producentów.

Spinoramy w komorze bezechowej.  

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

Te mi pomiarowo i cenowo pasowały do B&W 800D. Chyba że B&W 800 Nautilus mają to samo. Podpisałem Bowers & Wilkins 800D.

Spinorama-measurements-Bowers-Wilkins-80Spinorama-measurements-Bowers-Wilkins-80

Nowsze z serii 800 D3 też mają coś podobnego ale w mniejszym stopniu, do tego dodatek w postaci podkręconej góry. Bas ''troszkę'' odchudzony.

Spin+-+Bowers+%2526+Wilkins+803+D3+raw.pb-w-803-d3_with-tolerance-jpg.2553110

A tu poniżej z polskiego Audio zwykły amatorski pomiar samej cha-ki 803 D3 w jakimś tam pomieszczeniu - pomiarowcy dziurę zrobili dla 803 D3 przy częstotliwości 2700 Hz :

Cytat

Audio.pl (B&W 803 D3) :

d2FjPTExMTZ4MS40Njc=_src_40344-bowers_an

Niemiecki pomiar tych samych zestawów. I bez dziury i bez podbitego basu poniżej 150 Hz. W laboratorium w rzetelności pomiarów Niemcy (z Audio i Stereoplay) są lepsi o Polaków.

Cytat

Stereoplay.de (B&W 803 D3) :

img-20151011-081541_606742.jpg

Lepiej od razu największe 800 D3, bo mniejsze 803 D3 jaszcze bardziej chuderlawe i może wyjść brzdąkanie jak z wychudzonego 2-way monitora. Potężne VTL-e i skrzypce z B&W D3 na wysokich powinny zagrać jak należy.

Martin Logan Prodigy. Z pewnością nie należy do najbardziej neutralnych.

Spin+-+Martin+Logan+Prodigy+raw.pngSpinorama-measurements-Martin-Logan-Prod

Magico A3 do brzdąkania jazzowego na 2-3 dźwięki z podbitym basem.

Spin+-+Magico+A3+raw.pngSpin+-+Magico+A3+%2528old+measurement+sy

To już lepszy 'wygar' ma Paradigm Persona 3F. Dziwnie zestrojone - niższy bas, wokal delikatny i kraniec wysokich podkręcony, a cała reszta poniżej.

Spin+-+Paradigm+Persona+3F+raw.png

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Link to post
Share on other sites

pantagruel-a znowu tył uwiera. Pamięci Ci zabrakło na wszystkie systemy głośnikowe różnych brandów. I jaką to amplifikację im podpinają, dla najlepszego wysterowania/grania.

Jak nie łapiesz neutralu z Vandersteen 3A Signature, to się nie załapiesz.

W dniu 9.01.2021 o 20:02, pantagruel napisał:

Zdecydowanie Vandersteen 3 A Sign - dokładnie w Twoim budżecie, są dostępne i do posłuchania w salonach i u dystrybutora. Szczerze radzę sprawdzić.

W dniu 9.01.2021 o 20:44, piorasz napisał:

Jezu!
A dlaczego taki skok w bok? Zupełnie nie rozumiem tego postu.

Bo on tak ma i takie u siebie ma!

I które bardziej w stylu preferencji autora.

Edited by Sovereign
  • Confused 1
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Link to post
Share on other sites
28 minut temu, pantagruel napisał:

ja pier**l..ę już nawet nic pozytywnego o kimś, jego wiedzy nie można powiedzieć bo sam adresat uważa to za atak, co k..wa z wami?

PETARDA.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.