Skocz do zawartości
IGNORED

Interpretacja pomiarów w REW?


Prewwit

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, xajas napisał:

Obserwuj te dwa peaki i ten jeden dip -> czy sie zmienia

I jak się zmieni to o czym to świadczy?

26 minut temu, mirfak napisał:

Prewwit,
jakie masz kolumny, bo ciekawi mnie taki gwałtowny spadek poniżej 38 Hz?

Sprzęt jak w sygnaturze.

 

2 godziny temu, J.Jerry napisał:

Da się cofnąć wygładzanie?

Z pojedynczych pomiarów tak.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, xajas napisał:

O czym swiadczy?
Ze wersja z mniejszymi peakami jest lepsza

tylko nudna 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, xajas napisał:

Nie rozumiem. Co maja peaki z nuda?

piki nic 🙂 , mozna je polubic lub znienawidzić  ale nie da sie zignorować 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piki nic , mozna je polubic lub znienawidzić  ale nie da sie zignorować

piki nic, tylko ten bas?
to jestem tego zdania.
na moj gust troche za duzo srednicy, a za malo bums.Ale to kwestja indywiduanych preferencji

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mojemu kuzynowi, bardziej się podoba bas, gdzie wszystko wpada w rezonans. +20dB na 35 Hz naprawdę robi robotę?
Jednak w słuchawkach (tych bardziej liniowych) nie ma takiego dudnienia na basie.


Wysłane z mojego Commodore 64

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

----------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mojemu kuzynowi, bardziej się podoba bas, gdzie wszystko wpada w rezonans. +20dB na 35 Hz naprawdę robi robotę?


Jak go brakuje gdzie indziej, to taki peak „nadrabia“ robote.
Daje wrazenie „pelni“. Nasz sluch bardziej reaguje na peaki niz na dipy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jak go brakuje gdzie indziej, to taki peak „nadrabia“ robote.
Daje wrazenie „pelni“. Nasz sluch bardziej reaguje na peaki niz na dipy

Jasne, to jest poza dyskusją, ale pytanie czy tak ma być? Do czego powinnismy dążyć strojąc zwrotnicę, adaptując akustycznie pomieszczenie?
Zestaw bez większych (>10dB) podbić, będzie brzmiał „nudno”. Więc o co tak naprawdę chodzi?

Osoby przyzwyczajone do „energicznych” zestawów/akustyki pewnie będą źle pisały na temat zestawów bardziej liniowych.


Wysłane z mojego Commodore 64

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

----------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, xajas napisał:


Jak go brakuje gdzie indziej, to taki peak „nadrabia“ robote.
Daje wrazenie „pelni“. Nasz sluch bardziej reaguje na peaki niz na dipy

sam pik to jeszcze nie jest taki problem jak czas wybrzmienia

jesli czas poglosu jest dlugi a pik wysoki to juz nie da sie sluchac niestety

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam pik to jeszcze nie jest taki problem jak czas wybrzmienia
jesli czas poglosu jest dlugi a pik wysoki to juz nie da sie sluchac niestety
 

Z mojego, dodam, że skromnego, doświadczenia najczęściej idzie to w parze. Niestety.


Wysłane z mojego Commodore 64

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

----------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, mirfak napisał:

najczęściej idzie to w parze. Niestety

Prawa fizyki są nieubłagane 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawa fizyki są nieubłagane

I nawet myślenie życzeniowe nie pomaga?


Wysłane z mojego Commodore 64

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

----------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mirfak napisał:

Z mojego, dodam, że skromnego, doświadczenia najczęściej idzie to w parze. Niestety.

Każdy jeden pomiar który zrobiłem u siebie i znajomych lub ktoś wrzucił na forum miał przynajmniej +10dB gdzieś w okolicach 30-100Hz i jednocześnie czas pogłosu w tym peaku prawie pod 1s 😉 najlepsze było plus chyba 15dB przy bodajże 32 czy 34Hz na kolumnach dla których producent podaje - 6dB od 40 Hz 😁

6 godzin temu, mirfak napisał:

Zestaw bez większych (>10dB) podbić, będzie brzmiał „nudno”.

U mnie zaczął brzmieć ciekawie dopiero jak piki "znikły" 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcinmarcin napisał:

U mnie zaczął brzmieć ciekawie dopiero jak piki "znikły" 

Nie wykluczone, że za jakiś czas sprawdzę w końcu APO i jak zabrzmi mój zestaw po korekcji🙂

Co do czasu pogłosu dla niskich częstotliwości, nie wiem czy dobrze myślę, to patrzeć na T30? Jakie maksymalne czasy pogłosu są akceptowane dla niskich przy T30?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zaczął brzmieć ciekawie dopiero jak piki "znikły" 

U mnie jest podobnie, choć butelki w szafce już nie drżą.


Wysłane z mojego Commodore 64

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

----------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Prewwit napisał:

Nie wykluczone, że za jakiś czas sprawdzę w końcu APO i jak zabrzmi mój zestaw po korekcji🙂

Co do czasu pogłosu dla niskich częstotliwości, nie wiem czy dobrze myślę, to patrzeć na T30? Jakie maksymalne czasy pogłosu są akceptowane dla niskich przy T30?

niski bas czyli 20hz - 40 hz 500milisekund  lub mniej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbicie charakterystyki a wiec
głośniejszy bas to nie tylko buczenia i dudnienia, to tylko więcej basu, a pogłos to można mieć nawet przy wyrównanej charakterystyce

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, marcinmarcin napisał:

Każdy jeden pomiar który zrobiłem u siebie i znajomych lub ktoś wrzucił na forum miał przynajmniej +10dB gdzieś w okolicach 30-100Hz i jednocześnie czas pogłosu w tym peaku prawie pod 1s 😉 najlepsze było plus chyba 15dB przy bodajże 32 czy 34Hz na kolumnach dla których producent podaje - 6dB od 40 Hz 😁

U mnie zaczął brzmieć ciekawie dopiero jak piki "znikły" 

Ja tobie Marcin cos podpowiem, wyobraź sobie ze jesteś na koncercie w hali z estradowym nagłośnieniem, wchodzi bas, perkusja i stopa z ogromnym dociążeniem, pewnie doświadczyłeś wiec wiesz jakie to ciśnienie akustyczne , czy jak skorygujesz " do liniowości" twój system, czy odtworzy taki koncert ? Czy tylko tyle ze akustyka ma mniejszy wpływ na twój system ?

Jakie masz kolumny ?

 

Ludzie, wykorzystujcie akustykę a nie róbcie sobie krzywdy, chyba ze jesteście studio nagraniowe, obok chlopaki o 4 X 18" gadają i im mało ...., a wy z cipk.. "linearyzacje" robicie ..................

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Podbicie charakterystyki a wiec
głośniejszy bas to nie tylko buczenia i dudnienia, to tylko więcej basu, a pogłos to można mieć nawet przy wyrównanej charakterystyce

 

wyobraź sobie elektroniczny niski bas o dlugich wybrzemieniach i do tego pogłos ok 1s

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, slawek.xm napisał:

wyobraź sobie elektroniczny niski bas o dlugich wybrzemieniach i do tego pogłos ok 1s

 

To o tym pisze, żeby skupić sie na pogłosach i je redukować

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, .:Gerard:. napisał:

To o tym pisze, żeby skupić sie na pogłosach i je redukować

ok , widocznie zmęczony jestem, przepraszam Gerard

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, .:Gerard:. napisał:

...., a wy z cipk.. "linearyzacje" robicie ..................

Możesz rozwinąć, bo nie rozumiem o co chodzi?

Mam 4x18" w odgrodach i basu wcale nie jest więcej niż z 4x10", które mam w BR. Jest on natomiast inny. Znacznie bardziej zróżnicowany i duuużo szybszy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

----------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, slawek.xm napisał:

ok , widocznie zmęczony jestem, przepraszam Gerard

Slawku, proszę Cie, ja mam do Ciebie ogromy szacunek wiec nie przepraszaj mnie bo mnie obrażasz 😉

A w temacie Piki, wiadomo że lepiej jak sa mniejsze bo one podkolorowują, ale piki to nie dźwięk składający się z zakresu tylko wąski zakres, a żeby troszkę oszukać i stworzyć większe ciśnienie akustyczne to korzystajmy z natury pomieszczenia, tylko pogłosy maksymalnie zbijać, wtedy monitory zagrają jak duże podlodówki, to iluzja ale kogo to obchodzi ...., efekt się liczy  😉

12 minut temu, mirfak napisał:

Możesz rozwinąć, bo nie rozumiem o co chodzi?

Mam 4x18" w odgrodach i basu wcale nie jest więcej niż z 4x10", które mam w BR. Jest on natomiast inny. Znacznie bardziej zróżnicowany i duuużo szybszy.

Bardzo proszę, podłącz DSP i wyrównaj w nich charakterystykę, wtedy usłyszysz różnice w ciśnieniu akustycznym , bo wyrównasz wpływ akustyki a nie efektywność przetworników

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli mi udostepnisz plik z wynikami pomiaru (xxx.mdat), to ci pokaze o co chodzi z tym spadkiem basu.



Pliki dotarly (dzieki), wiec moge pokazac o co chodzi.

Ale zanim do tego przejde, pare slow wprowadzenia, bo odnosze wrazenie, ze coniektorzy mieszaja pewne pojecia.

1. Pomiar przebiegu charakterystyki czestotliwosciowej zestawu glosnikowego to nie to samo co pomiar przebiegu charakterystyki w miejscu odsluchu (tzw. in room measurement). Te pierwsze zyczymy sobie w miare „liniowe“ (poziome) w calym odtwarzany, zakresie czestotliwosci, z w miare malymi odchylkami. Ale te drugie wcale nie sa liniowe i poziome. Wygladaja zupelnie inaczej. I nie ma jednej uznanej normy/rekomendacji, jak ich przebieg powinien wygladac. Rozne firmy, organizacje, eksperci, naukowcy w tej branzy zakmowali sie tym tematem i ustalily swoj „standard“ czyli tzw. Target Curve albo Home Curve.
Na ponizszym zalaczniku widac kilka takich rekomendowanych przebiegow Target Curve.


Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )


Jak widac kazda jest troche inna, ale wszystkie maja dwa wspolne elementy:

- podwyzszony („podbity“) bas (najmocniej w krzywej Harman Int.)
- lekko spadajace wysokie

Wyprobowalem je wszystkie, podobnie jak dziesiatki innych i najbardziej podobala mi sie krzywa Floyd Toole, ale z mala modyfikacja uwzgledniajaca moje „stare uszy“ -> czyli podbiciem wysokich tonow. To te dwie na dole. dzieki tym „podbiciom“, zarowno basu jak i wysokich, calosc nie brzmi „nudno“

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, xajas napisał:

I nie ma jednej uznanej normy/rekomendacji, jak ich przebieg powinien wygladac.

to prawda i dotyczy również tych pierwszych 🙂

 

6 minut temu, xajas napisał:

Te pierwsze zyczymy sobie w miare „liniowe“ (poziome) w calym odtwarzany, zakresie czestotliwosci

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak wygladaja moje pomiary lewego i prawego kanalu w miejscu odsluchu w porownaniu z tymi krzywymi „Target Curve“. Najpierw „wygladzone“ 1/12

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A potem swiadomie totalnie wygladzone 1/1? Dzieki temu dobrze widac, na ile podazaja mojej ulubionej krzywej

Target_STD4.thumb.jpg.9f8baff398fa9c5c86673d7a8a27cd50.jpg
A teraz przejde do pomiaru ktory podeslal Prewwit (ten na dole) z malym wygladzeniem
Target_STD7.thumb.jpg.d125bf36255db5e4461819120834a82a.jpgPo mocnym wygladzeniu widac, to co ja wspominalem na poczatku piszac o raczej nietypowym spadku poziomu niskich tonow juz ponizej 300Hz, czyli w zasadzie dokladnie tego zakresu, ktory w wszystkich zalecanych krzywych jest „podbity“.
Spadek wysokich jest zupelnie normalny/typowy.

Target_STD6.thumb.jpg.00702b5b84d7680b355f9caf70130e49.jpg


Czyli pozostaje dominujaca srednica w zakresie 200-2000Hz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co moim zdaniem jest troche podejrzane, to dlczego te pomiary tak stromo spadaja ponizej 35Hz. Czy tam nie ma jakiegos bledu w trakcie wykonywania pomiaru

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dwa slowa na temat zalecanych czasow poglosu. Tak, sa normy zalecajace zarowno wartosc czasu poglosu w zaleznosci od typu/zastosowania pomieszczenia (studio, warunki domowe Audio, kino domowe) jak jego wielkosci (czyli inne dla mniejszych i inne dla wiekszych).
Ale na tym nie koniec. Podany jest tez „korytarz“ dopuszczalnych odchylek. Widac to na ponizszym zalaczniku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Czyli wazny jest nie tylko poziom czasu poglosu, ale takze rownomierny przebieg tego poglosu w calym zakresie czestotliwosci i to obydwu kanalow
Tak to wyglada „w praktyce“ czyli pomiar czasu poglosu np. w moim pomieszczeniu, w porownaniu „norma studyjna“ (te dolne wykresy)

IMG_8928.thumb.jpg.9d95fea14aa4df8c3cf6512e52e2627a.jpg

I jeszcze raz jako pomiar w REW

IMG_8929.thumb.png.7a18d520d953fce091689eec8b411a97.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem jeszcze jeden bardziej przejrzysty zalacznik obrazujacy te powyzej wspomniane standardy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jako ciekawostke przytocze tez wyniki badan odnosnie preferowanych Target Curve w zaleznosci od stopnia „zaawansowania“ sluchacza

IMG_0619.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 21

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.