Skocz do zawartości
IGNORED

Przedwzmacniacz DIY Opamp


lost

Rekomendowane odpowiedzi

Planuje złożyć przedwzmacniacz, męczy mnie coś takiego:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Myślicie, że warto, coś byście zmienili w tym schemacie? 

2 wyjścia + wz słuchawkowy(wyjście potencjometru łączyć bezpośrednio wejścia opampów, czy dzielnik jakiś?

Mniejsze wzmocnienie.

OPA134.

Filtr dolnoprzepustowy na wejściu.

W zasilaczu pojedyncza sekcja stabilizacji plus filtr za stabilizatorem 10ohm i 4700uf.

Przekaźniki bistabilne.

Może szukać innego schematu? Szukałem IC, bo nigdy nie parowałem tranzystorów.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez lost
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • lost zmienił(a) tytuł na Przedwzmacniacz DIY Opamp
15 minut temu, lost napisał:

Planuje złożyć przedwzmacniacz

A chcesz się uczyć/sprawdzić czy robić piękne cacko do salonu?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, żeby zrobić to dobrze, żeby dało się używać, nie mam za dużego doświadczenia, zrobiłem sam wzmacniacz na jakiś scalakach(chyba TDA1516BQ) który wydałem komuś z rodziny, i wzmacniacz słuchawkowy według projektu 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , który używam i jestem zadowolony(pcb termotransfer, obudowa modushop), chociaż dzisiaj stwierdzam że za dużo tam kabli. Do tego jakieś proste zasilacze, prototypy bufora, selektora sterowanego z pilota na arduino itd. 

Mam na stanie Alpsa z silniczkiem, chociaż jak ma być w środku atmega do sterowania to kusi PGA, ale w sterowanie tym się nie zagłębiałem.

pre.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno polecił bym filtr RF na wejściu i zabezpieczenie przed zbyt wysokim napięciem. Dla mnie obowiązkowe ?

Chcesz to robić THT czy SMD? Teraz jest dużo fajnych opampów w SMD, na przykład OPA1612, OPA1656. 

Do sterowania głośnością ciekawy jest MUSES72320, coś na nim dłubie teraz.

Podwójna stabilizacja to moim zdaniem dobry pomysł, a koszt żaden.

Chętnie podłubię taki projekt.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wejściu może kopiując serwis manual od Onkyo P3000R rezystor 100ohm i 100pf do masy, btw Yamaha ma fajne serwisówki, gdzie można podejrzeć układ ścieżek na pcb nawet np w takim A-S3000.

Jako że termotransfer to raczej THT, top layer ma być tylko wylewka masy sygnałowej, no chyba żebym kolegę namówił na cnc, ale nie widzi mi się ten pomysł.

Co do sterowania głośności to scalak komplikuje już układ i sam program na atmedze, do tego opinie różne, prostota przemawia za alpsem RK271, szczególnie, że już go mam, tak jak przekaźniki bistabilne Panasonica.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr na wejściu lepiej zrobić w konfiguracji R-C-R (np 220R - 220...470pF - 220R).

Zanim zaczniesz robić zastanów się do czego to podepniesz, bo na tym schemacie układ ma mocno wysokie wzmocnienie (7,6x). Jeśli masz standardowe źródło sygnału z 2V na wyjściu a normalna końcówka ma czułość typu 1-2V to nie jest to potrzebne kompletnie. Co innego do wzmaka słuchawkowego gdzie ma to sens i zmianę można  zrealizować jakimś przekaźnikiem.

R13 i R17 mają po 470k - nieco dużo.

Potek Alps - jak możesz to w tym miejscu stosuj tylko coś na przekaźnikach.  Wtedy bardziej się ta konstrukcja zbliży do high-end (z tytułu projektu z linka). Np coś takiego -

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dużo ciekawych projektów ma na swojej stronie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jak poszperasz w sieci to znajdziesz również projekt pre liniowego Douglas'a Self'a - ciekawe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzmocnienie myślałem dać 2-3, we wzmacniaczu słuchawkowym 5 z moimi słuchawkami wystarczy z zapasem, potencjometr do połowy mogę odkręcić tylko na utworach z wysoką dynamiką.

R13 i R17 stosować przy potencjometrze, czy wzmacniaczu operacyjnym? Jeśli wyjście potencjometru będzie podłączone do wejść 3 wzmacniaczy operacyjnych(2 wyjścia i wzmacniacz słuchawkowy) to wartość połączonych równolegle rezystorów będzie mniejsza, w jaką celować Twoim zdaniem?

Co sądzicie o łączeniu równolegle dwóch opampów, jeśli mają być dwa wyjścia to można zastosować rozłączaną zworkę sumującą wyjścia obu przez rezystory, ma to sens? Da się to zastosować dla bufora G=1, czy bez wzmocnienie nie będzie żadnej korzyści?

Co do regulacji głośności, to przekaźniki fajna rzecz, ale komplikuje bardzo cały układ, myślę że kolejny przedwzmacniacz już trzeba będzie myśleć o regulacji głośności na przekaźnikach, konstrukcji dual mono i wejściach/wyjściach zbalansowanych, ale na razie nie czuje się na siłach jeśli chodzi o wiedzę, budżet i resztę toru na hi end.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Równolegle dawanie opampów pozwala zmienjszyć szumy, jako że liczą się one jako nieskorelowane. Zwiększa się też wydajność prądowa układu i można używać mniejszych rezystancji w torze, dalej zmniejszając szumy.

Mam Gerbery do preampu Selfa z Elektora, możemy zamówić jeżeli zbierze się trochę osób. 5 kompletów , jlcpcb. Jeżeli ktoś chce pdf to zapraszam na PW.

W temacie potków znalazłem firmę Blore Edwards, która ma niedrogie, przyzwoite potki i za niewielką opłatą sparują ścieżki do 5%. Nie ma problemu przy małej ilości sztuk. 

Gdyby się zebrali chętni to mogę ogarnąć temat od płytek po pasywkę. Od dawna mnie korci ten układ.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez SomekPoland
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.02.2021 o 19:10, SomekPoland napisał:

Na pewno polecił bym filtr RF na wejściu i zabezpieczenie przed zbyt wysokim napięciem. Dla mnie obowiązkowe ?

Chcesz to robić THT czy SMD? Teraz jest dużo fajnych opampów w SMD, na przykład OPA1612, OPA1656. 

Do sterowania głośnością ciekawy jest MUSES72320, coś na nim dłubie teraz.

Podwójna stabilizacja to moim zdaniem dobry pomysł, a koszt żaden.

Chętnie podłubię taki projekt.

To może lepiej jak by kolega "wydłubał" coś na Muses72323, może nawet wersja saute bez opampów jakiś forumowy projekcik -mogłoby być sporo chętnych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mikha'el napisał:

To może lepiej jak by kolega "wydłubał" coś na Muses72323, może nawet wersja saute bez opampów jakiś forumowy projekcik -mogłoby być sporo chętnych.

Tak dłubię w tych MUSESach, że stwierdziłem: "robię drabinkę na przekaźnikach" ? Drogie te scalaki, potrzebują opampa i tak żeby działać. Za takie same pieniądze (około 100zł) można złożyć 8 bitową drabinkę na dobrych przekaźnikach i rezystorach. Nie bardzo widzę przewagę MUSESa nad tym rozwiązaniem z wyjątkiem oszczędzonej powierzchni płytki PCB.

To co warto by było zrobić moim zdaniem to kompleksowy układ od a do z. Pojedyncze płytki można kupić wszędzie tak na prawdę. Nawet na naszym forum są ze 2-3 projekty PVC. Poza tym nie jestem fanem łączenia wszystkiego kilometrami kabli, po co to komu ?

Powiedzmy tak:
Wejścia 2 x RCA, 2 x XLR + phono
Wyjścia RCA i XLR, słuchawkowe
Niewielkie wzmocnienie, 2-3x
Drabinka 8 bit na przekaźnikach
Sterowanie STM32 z ekranem i pilotem
Minimalne szumy i zniekształcenia


Jak wy to widzicie? THT, czy SMD? Jakie funkcje? 
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to koncert życzeń, to widzę płytę główną z selektorem, regulacją głośności, sterowaniem, wzmacniaczem liniowym. Selektor na 5-8 wejść analogowych(w tym może być xlr, ale dla mnie to niekoniecznie) w tym możliwość podłączenia daca i phono  jako oddzielne moduły do płyty głównej na kanapkę, wzmacniacz słuchawkowy może może być na płycie, albo oddzielnie, szczegół. Na płycie zwora gdzie można wpiąć regulację barwy opcjonalnie. Wyjścia proponuje dwa, do tego jedno line out nieregulowane, a z bajerów to co najwyżej tape monitor. Taka opcja na bogato to chyba smd z dodatkiem tht ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacji barwy strasznie nie chce robić, bo masakruje wszystkie parametry. Wiem, wiem, przecież można pominąć. Więc pomijam w fazie projektowej ?

Co do DAC, też o tym myślałem, ale to nie ma sensu moim zdaniem. Co tu wciśniesz? PCM5102? Każdy DIYowiec sobie coś wydłubie sam akurat. Jeden multibita, inny DS.

Mi osobiście bardzo zależy na XLR, więc muszą być ?

Słuchawkowca można zrobić na TPA6120. Kuszą mnie OPA1622 i INA1620, ale są nie do przylutowania niestety. 

Poczekajmy, co inni powiedzą jeszcze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli możliwość podłączenia regulacji barwy i dac/phono, a nie żeby były częścią projektu. Napisałeś o 2 wejściach liniowych, więc to nie było oczywiste. Do regulacji głośności sygnału zbalansowanego potrzeba 4-sekcyjnej regulacji głośności? Pewnie można przekształcić sygnał przed regulacją głośności na liniowy, a po regulacji na symetryczny, ale przy takim rozwiązaniu mam wątpliwości, czy w takim razie warto bawić się w sygnał symetryczny?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, lost napisał:

Pewnie można przekształcić sygnał przed regulacją głośności na liniowy, a po regulacji na symetryczny, ale przy takim rozwiązaniu mam wątpliwości, czy w takim razie warto bawić się w sygnał symetryczny?

Albo zastosować takie pudełeczko, ewentualnie tylko potencjometr z niego:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega SomekPoland nie był usatysfakcjonowany RK271 i stwierdził, że tylko drabinka na przekaźnikach, wiec nawet nie proponowałem potencjometru. Niby można dać dwie drabinki, no ale cena rośnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, lost napisał:

Kolega SomekPoland nie był usatysfakcjonowany RK271 i stwierdził, że tylko drabinka na przekaźnikach, wiec nawet nie proponowałem potencjometru. Niby można dać dwie drabinki, no ale cena rośnie.

Pewnie w Chinach można znaleźć drabinki czterosekcyjne. Nie wiem tylko czy będą ze zdalnym sterowaniem. Trzeba się rozejrzeć, tam robią prawie wszystko i co ciekawe transport z tamtego regionu poza okresem świątecznym jest szybki i często przy drobiazgach bezpłatny. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Preamp nie będzie symetryczny wewnątrz. Moim zdaniem XLRy mają sens i w takim przypadku. Często są traktowane po macoszemu przy desymetryzacji, stąd opinia taka a nie inną. Sygnał symetryczny i filtrowanie RF są jak dla mnie obowiązkowe biorąc pod uwagę ile mamy urządzeń radiowych w naszym życiu. Jak komuś nie leży, wystarczy dać zworkę, a zamiast XLR zamontować gniazdo RCA ?

Generalnie nie jestem usatysfakcjonowany ofertą potencjometrów na rynku. Alps już dawno nie trzyma jakości. O reszcie nie wspomnę. Stąd poszukiwania sensownej alternatywy pod postacią scalaków i drabinek.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, SomekPoland napisał:

Preamp nie będzie symetryczny wewnątrz.

Nie musi być, symetria wewnętrzna nie musi być zaletą bo komplikuje układ.

32 minuty temu, SomekPoland napisał:

Moim zdaniem XLRy mają sens i w takim przypadku.

XLR jest do połączeń zewnętrznych, szczególnie przy długich połączeniach pracujących w otoczeniu silnych zakłóceń.

35 minut temu, SomekPoland napisał:

Alps już dawno nie trzyma jakości.

Nie używam potencjometrów tej firmy, ale chętnie się dowiem czegoś o tej obniżonej jakości ich wyrobów. Możesz przybliżyć temat?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Lech36 napisał:

Nie używam potencjometrów tej firmy, ale chętnie się dowiem czegoś o tej obniżonej jakości ich wyrobów. Możesz przybliżyć temat?

Nowiutkie, lśniące niebieskie Alpsy mają taką nierówność kanałów, że aż wstyd. Co ciekawe, w fabrycznie nowych urządzeniach na rynku audio tak samo, więc nie spodziewam się, że lepsze do dużych klientów, a słabsze dla ludu.

Blore Edwards, producent potków z UK oferuje parowanie ścieżek w potencjometrze do 5% w cenie jakiś 30 pensów. Szkoda tylko, że nie robią potków z silnikiem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, SomekPoland napisał:

Nowiutkie, lśniące niebieskie Alpsy mają taką nierówność kanałów, że aż wstyd.

Przekraczają wartości katalogowe? Potencjometry klasyczne zawsze mają nierównomierności. Jak potrzebujesz bardzo dokładnych to musisz zamówić takie selekcjonowane, ale pewnie będzie to wymagało zamówienia co najmniej "kontenera", albo będzie drogo lub w sklepie spróbować wybrać z większej partii, ale to też trudne bez znajomości. U mnie w przedwzmacniaczu (DIY) siedzi potencjometr Telpodu z ubiegłego wieku. Ma nierównomierności, ale ja go nie używam bo wszystkie źródła podłączone do tego przedwzmacniacza mają regulację napięcia wyjściowego jedno w domenie cyfrowej (przetwornik 9018-Sabre) a drugie analogowym potencjometrem z silniczkiem (CD Sony). W systemie cyfrowym mam w zwrotnicy DSP zamontowany mod holenderski (DIY) wykonany na CS3318 który precyzyjnie reguluje wszystkie 6 kanałów wyjściowych zwrotnicy z bardzo dużą precyzją zbieżności (ca. 0,1 dB). Wszystko da się jakość obejść. Niestety czasem tanio nie jest lub trzeba poświęcić na rozwiązanie dużo czasu.  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.02.2021 o 18:10, SomekPoland napisał:

Na pewno polecił bym filtr RF na wejściu i zabezpieczenie przed zbyt wysokim napięciem. Dla mnie obowiązkowe ?

Chcesz to robić THT czy SMD? Teraz jest dużo fajnych opampów w SMD, na przykład OPA1612, OPA1656. 

Do sterowania głośnością ciekawy jest MUSES72320, coś na nim dłubie teraz.

Podwójna stabilizacja to moim zdaniem dobry pomysł, a koszt żaden.

Chętnie podłubię taki projekt.

 

Jeszcze niedawno, w którejś obcojęzycznych wydawalni (mouser?) widziałem OPA1602 poniżej $2 - też wart rozważenia. Co do zasilacza ostatnio ekperymentuję z impulsowym +/-22V @1.5A, który ma odseparowaną  część stałonapięciową (230V - dwa piny). Chcę mimo wszystko na końcu wstawić LDO.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Lech36 napisał:

Przekraczają wartości katalogowe? Potencjometry klasyczne zawsze mają nierównomierności. Jak potrzebujesz bardzo dokładnych to musisz zamówić takie selekcjonowane, ale pewnie będzie to wymagało zamówienia co najmniej "kontenera", albo będzie drogo lub w sklepie spróbować wybrać z większej partii, ale to też trudne bez znajomości. U mnie w przedwzmacniaczu (DIY) siedzi potencjometr Telpodu z ubiegłego wieku. Ma nierównomierności, ale ja go nie używam bo wszystkie źródła podłączone do tego przedwzmacniacza mają regulację napięcia wyjściowego jedno w domenie cyfrowej (przetwornik 9018-Sabre) a drugie analogowym potencjometrem z silniczkiem (CD Sony). W systemie cyfrowym mam w zwrotnicy DSP zamontowany mod holenderski (DIY) wykonany na CS3318 który precyzyjnie reguluje wszystkie 6 kanałów wyjściowych zwrotnicy z bardzo dużą precyzją zbieżności (ca. 0,1 dB). Wszystko da się jakość obejść. Niestety czasem tanio nie jest lub trzeba poświęcić na rozwiązanie dużo czasu.  

Tak ,znacznie przekraczają. Ćwierć obrotu w zakresie i jeden kanał nie gra w ogóle. Nie są to rzadkie przypadki. Tak jak sam piszesz, czasem trzeba to zrobić inaczej i tak właśnie zamierzam zrobić. Szczególnie, że koszt niebieskiego Alps-a z silnikiem jest porównywalny z drabinką na przekaźnikach, więc o czym my w ogóle mówimy.

 

21 godzin temu, lost napisał:

Miałem na myśli możliwość podłączenia regulacji barwy i dac/phono, a nie żeby były częścią projektu.

W formie jakiejś pętli zewnętrznej? Tak czy inaczej musi być jakieś miejsce żeby je wstawić w urządzeniu.

 

17 minut temu, audiostyk napisał:

Jeszcze niedawno, w którejś obcojęzycznych wydawalni (mouser?) widziałem OPA1602 poniżej $2 - też wart rozważenia.

Każdy może wlutować co chce, to nie jest problem. Layout dla większości opampów audio jest taki sam. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko układ wejściowy z zabezpieczeniem przed zbyt dużym sygnałem, prostym filtrem RF, blokowaniem składowej stałej i buforowanym wzmacniaczem różnicowym.

Za cenę pomijalnie wyższych (teoretycznie) zniekształceń, oraz ciut większego szumu można życie sobie uprościć stosując układy serii THAT1200. Radzą sobie one lepiej z CMRR, szczególnie gdy pojawiają się problemy związane z nierówną impedancją od strony źródła. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

input.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, SomekPoland napisał:

Alps-a z silnikiem jest porównywalny z drabinką na przekaźnikach, więc o czym my w ogóle mówimy.

Drabinka na przekaźnikach nie jest zła, ale pewnie będzie trochę "stukać" w trakcie przełączania (regulacji). 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.02.2021 o 23:18, SomekPoland napisał:

Mam Gerbery do preampu Selfa z Elektora, możemy zamówić jeżeli zbierze się trochę osób. 5 kompletów , jlcpcb. Jeżeli ktoś chce pdf to zapraszam na PW.

Czy chodzi o ten z 2012 roku? Tam było 6 płytek, chciałbyś robić wszystkie? Jaki byłby koszt?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, oleq napisał:

Czy chodzi o ten z 2012 roku? Tam było 6 płytek, chciałbyś robić wszystkie? Jaki byłby koszt?

Właśnie o tego. Komplet wszystkich (6) PCB to jakieś 55 zł, jeżeli uzbiera się 5 osób do zamówienia. Można sobie odpuścić płytkę wskaźnika wysterowania, ale to dużo nie zmienia tak szczerze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłbym takim czym wstępnie zainteresowany. Pytanie czy będzie też ktoś ewentualnie zamawiał oprócz PCB komplety części czy każdy na własną rękę?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zobaczmy, czy się zbiorą ludzie. Wszystko jest do dogadania. 

Lista PCB:

1. marep
2. zamar

Lista części:
?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z najdroższych (89 400,00 zł) i być może jeden z najlepszych przedwzmacniaczy na opampach to MBL 6010D.
Ma nieduże wzmocnienie (9dB), wejścia i wyjścia symetryczne i niesymetryczne, dobre opinie i dobrze wypada w pomiarach wiec powinien pasować do potrzeb określonych w wątku ?

Pomijając gałki pokryte 24 karatowym złotem, wielką miedzianą obudowę, transformator ukryty w osłonie z mu-metalu, serwomechanizm przełącznika wejść, potencjometr głośności w kolejnej miedzianej puszce napędzany paskiem klinowym i sprzężonym z woltomierzem, kable z meteorytu i bóg wie co jeszcze tor sygnału moze być nieskomplikowany.

Opierając sie na zdjeciach z netu, wejście symetryczne jest symetryzowane za pomocą AD797. Każde z wejść niesymetrycznych (poza CD) posiada dedykowany bufor na NE5534 (kiedyś producent stosował te układy produkcji Philipsa, obecnie TI). Wejście CD nie jest buforowane, stąd jego niska impedancja.

Główny  potencjometr głośności jest liniowy (a nie logarytmiczny) o wartości 10K ale posiada ślizgacz zwarty do masy za pomocą rezystora 10K co zbliża go nieco do charakterystyki logarytmicznej. Producent podaje tolerancje miedzy kanałami na poziomie 0,8% co nie jest kosmicznym wynikiem. Za nim AD797 pracujący z pewnym wzmocnieniem, a następnie kolejne 2 x AD797 do symetryzacji/buforowania sygnału.

W najprostszym wariancie jest wiec potencjometr, wzmacniacz i bufor wyjściowy (być może również do pominięcia).

Do tego odpowiednie zasilanie i kilka potencjometrów do regulacji offsetu przy wzmacniaczach operacyjnych.

Problemem w klonowaniu jest brak oficjalnego schematu, te krążące po sieci sieja tylko zamęt, a kilka wersji oryginalnego przedwzmacniacza pojawiających się na przestrzeni lat tez nie ułatwia zadania. AD797 lubi sie wzbudzać a zmuszenie go do pracy jako bufor wymaga dodatkowych zabiegów. No ale wspólnymi silami, kto wie, może udało by się zbliżyć do oryginału ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sts
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 13

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.