Jump to content
IGNORED

Preampy lampowe DIY na bazie PCB Conrad-Johnson Pv12 (kilka wersji)


tom8848
 Share

Recommended Posts

5 godzin temu, andrejos1 napisał:

Ja do Conrada zamawiałem AC 280V 100mA  oraz 8V 2,5A  oraz 8V 0,5A   i to jest optymalne 

Przecież pisał , że na ecc88 chce to zrobić , a nie ecc82 , więc jakie 280V.

 

Dla ecc88 optymalne będzie na uzw. wtórnych -  dla anodowego 150V 0,1A  i  8V 1A dla żarzenia.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy
1 minutę temu, Calyer napisał:

Dla ecc88 optymalne będzie na uzw. wtórnych -  dla anodowego 150V 0,1A

Ciut przymało. Wersja na ECC88 zaprezentowana w tym wątku zasilana jest z 200V a nie 180V jak w większości pozostałych.

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, McGyver napisał:

Wersja na ECC88 zaprezentowana w tym wątku zasilana jest z 200V a nie 180V jak w większości pozostałych.

Fakt – myślałem o 180V zasilającego , a Klimo daje 200V. Ten Klimo to trochę dziwny projekt. Daje 127V na anodę przy prądzie 3,3 mA , a na wtórniku 70V napięcia anodowego przy prądzie 5,9mA. Ale tak to sobie wymyślił dr Klimo , kto wie o co mu chodziło , może tak mu grało lepiej.

Jeżeli chce się to dokładnie skopiować to optymalne napięcie na trafo będzie 160V/0,1A

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Dotarła właśnie musztardowa płytka i chciałem na niej zbudować klona Kondo KSL-M7 na lampie 12AY7    Chciałem wykorzystać elementy które mam                                                                        np. trafo 235 Vac / 7 Vac , wiem ,że polecacie 215 Vac / 7,5V ,czy mogę zastosować na wyższe napięcie ,czy kupić nowe?                                                                                                                                      W dniu 13.04.2021 o 17:36, McGyver napisał:

Potrzebna pojemność kondensatorów sygnałowych C13, C16 zależy od oporności wejściowej współpracującej końcówki mocy. Jeżeli końcówka ma 47kohm lub więcej, wystarczy 0,47µF. 

Moja końcówka ma 22Kohm , jaki dać kondensator ? Wiadomo , czym mniejsza pojemność , tym można sobie pozwolić na kondensator lepszej jakości . W opisie jest 2,2 uf .

I ostatnia wątpliwość. Czy można zastosować potencjometr 50K  , mam taki PVC Relay na dobrych rezystorach 

 

Edited by witek64
Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy
Posted (edited)
17 minut temu, witek64 napisał:

Moja końcówka ma 22Kohm , jaki dać kondensator ?

1µF będzie OK.

 

17 minut temu, witek64 napisał:

W opisie jest 2,2 uf .

W opisie czego? W oryginalnym M7 jest 0,15µF.

 

17 minut temu, witek64 napisał:

Czy można zastosować potencjometr 50K

Można. 

Edited by McGyver

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to comment
Share on other sites

38 minut temu, McGyver napisał:

W opisie czego?

Fakt , zasugerowałem się opisem PV-12                                                                                                                                             Brak odpowiedzi na pytanie o Trafo , interpretuję jako " kup takie jakie powinno być " 😉

czyli 40 W,  I - 215/0,1A   II - 7,5 / 1 A ?

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy
1 godzinę temu, witek64 napisał:

 np. trafo 235 Vac / 7 Vac

Na stabilizacji anodowego będziesz musiał zbić więcej napięcia. Daj większy radiator na tranzystor i będzie OK. 
Gorzej z żarzeniem, nie wiem czy starczy na stabilizację. Kup cztery diody 1N5817 do mostka (mają bardzo niskie VF) i koniecznie stabilizator LDO. Na przykład L4941 5V ma V(dropout voltage) tylko 450mV przy 0,5A. Tyle że będziesz musiał mu nóżki odpowiednio poprzekręcać bo ma inny pinout niż LT1084. W przypadku zastosowania L4941 nie montuj w ogóle ani R6 ani C7, a zamiast R5 wstaw źródło napięcia odniesienia LM385-1.2V. Uzyskasz napięcie żarzenia trochę powyżej 6,2V czyli w sam raz.

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to comment
Share on other sites

McGyver

Dzięki za konkretne odpowiedzi                                                                                                                                                            To ma być projekt na 100% , wiec nie będę kombinował ,tylko zamówię nowy transformator                                                     jest trochę dyskusji na temat jaki powinien być , czy taki będzie optymalny do tej aplikacji ?                                                    40 W,  I - 215/0,1A   II - 7,5 / 1 A   + może jakieś dodatkowe do sterownika , żeby buło wszystko w jednej kostce                                                                 

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, witek64 napisał:

Dotarła właśnie musztardowa płytka i chciałem na niej zbudować klona Kondo KSL-M7 na lampie 12AY7    Chciałem wykorzystać elementy które mam                                                                        np. trafo 235 Vac / 7 Vac , wiem ,że polecacie 215 Vac / 7,5V ,czy mogę zastosować na wyższe napięcie ,czy kupić nowe?                                                                                                                                      W dniu 13.04.2021 o 17:36, McGyver napisał:

Potrzebna pojemność kondensatorów sygnałowych C13, C16 zależy od oporności wejściowej współpracującej końcówki mocy. Jeżeli końcówka ma 47kohm lub więcej, wystarczy 0,47µF. 

Moja końcówka ma 22Kohm , jaki dać kondensator ? Wiadomo , czym mniejsza pojemność , tym można sobie pozwolić na kondensator lepszej jakości . W opisie jest 2,2 uf .

I ostatnia wątpliwość. Czy można zastosować potencjometr 50K  , mam taki PVC Relay na dobrych rezystorach 

 

Z wykorzystaniem PVC do regulacji głośności w pre lampowym może być problem. Pre ma duże wzmocnienie i nawet z użyciem klasycznego potencjometru głośno robi się już na początku skali. W PVC przeważnie pierwszy skok to już dużo, albo nawet dużo za dużo i albo mamy sytuację, że nie gra, albo gra już zbyt głośno. Dalej regulacja już przebiega bardzo płynnie. Tak jest w każdym razie w PVC Pkrecz'a. Można się uprzeć i walczyć z problemem np wstawiając przed PVC rezystor szeregowo, np coś w zakresie 100-500k. Można też zrobić przełącznik gain gdzie będzie możliwość wstępnego ustawienia czułości dla współpracy pre z daną końcówką mocy. 

Pojemność kondensatora na wyjściu pre spokojnie może być w zakresie 0,1 - 4,7uF, przy czym 1uF wydaje się najbardziej uniwersalne. No i w jeszcze przyzwoitych pieniądzach do nabycia. Pamiętaj, że im większy kondensator, tym mniejszy rezystor za nim do masy. Tak więc jeśli np 0,1 uf rozładowujesz np 1M, to 4,7uF już może wymagać 100k, a może i mniej. Jeśli nie spasujesz tego, uaktywnieniu wyjść z pre będzie towarzyszył stuk w głośnikach.

Jeśli masz zamiar zamówić transformator zasilający, a nie posłużyć się typowym, to dlaczego nie zlecić wykonania trafa, które będzie uniwersalne i może posłużyć do realizacji różnych projektów. Każdy z producentów transformatorów bez problemu wykona dodatkowe odczepy z dedykowanymi konkretnym układom napięciami.

Ja do musztardowej płytki zamówiłbym sobie coś np na ten kształt:

pierwotne 0-230-240V

wtórne I      -    0-170-215-235-260-280V/0,1A

wtórne II     -    0-8-13V/1A

wtórne III    -    0-7,5V/0,5A

 

   

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, Robsonik napisał:

A co myślisz o drabince rezystorowej i jeżeli na tak to jaką możesz polecić?

Miałem kiedyś taką niebieską (chińską) 24 pozycyjną z rezystorami dale rn55. Działała prawidłowo, ale po jakimś czasie zaczęła trzaskać przy przełączaniu. Ten sam problem dotyczy również tych hi-end'owych DACT. 

Ogólnie to polecić mogę dobrej jakości potencjometry. Osobiście lubię RK27 i mimo tego że podobno taki nie dobry, stosuję go i nie narzekam. 

 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Tomek 1685 napisał:

Miałem kiedyś taką niebieską (chińską) 24 pozycyjną z rezystorami dale rn55. Działała prawidłowo, ale po jakimś czasie zaczęła trzaskać przy przełączaniu. Ten sam problem dotyczy również tych hi-end'owych DACT. 

Ogólnie to polecić mogę dobrej jakości potencjometry. Osobiście lubię RK27 i mimo tego że podobno taki nie dobry, stosuję go i nie narzekam. 

 

No to zmartwiłeś mnie , bo właśnie miałem zamiar nabyć taką drabinkę na rezystorach Dale . Czy czyszczenie takiego potka preparatem "kontakt" nie pomogła?

@McGayver pisał jeszcze o Panasonikach - może tędy droga. Kusi mnie nabyć od Majfrendów gotowego zestawu z pilotem , ale nie mam zaufania do tych Alpsów niby Japan. Dużo komentarzy klientów piszę , że zamiast 100K miernik wskazuje ponad 4K, więc chyba jakieś podróby .

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy
15 minut temu, Robsonik napisał:

Kusi mnie nabyć od Majfrendów gotowego zestawu z pilotem

Używam z powodzeniem. Działa tak jak powinno.

 

15 minut temu, Robsonik napisał:

nie mam zaufania do tych Alpsów niby Japan. Dużo komentarzy klientów piszę , że zamiast 100K miernik wskazuje ponad 4K, więc chyba jakieś podróby .

Jak się nie umie mierzyć to tak wychodzi. Ja takich cudactw nie spotkałem.

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to comment
Share on other sites

Ok, więc zamówię cena nie duża . Mam jeszcze jedno pytanie. Jeżeli dam 7 szt. zenerek 33V i  3 szt. 30V = 321V będzie do przełknięcia?

W dniu 14.04.2021 o 16:18, McGyver napisał:

Pamiętajcie że suma napięć dziesięciu zenerek ma się zgadzać, natomiast napięcia diod wchodzących w skład tych dziesięciu nie muszą koniecznie być sobie równe. 

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy
1 minutę temu, Robsonik napisał:

321V będzie do przełknięcia?

Odradzam przełykanie. Takie napięcie nieźle kopie 😜
Natomiast różnica w napięciu zasilania na poziomie 0,3% jest jak najbardziej do zignorowania.

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
20 godzin temu, tom8848 napisał:

Mam taki problem - po włączeniu nic nie buczy, jak posłucham 5 min pojawia się buczenie. W czym może być problem?

Możesz mieć napięcie wyjściowe zasilacza ustawione z małym zapasem w stosunku do dostępnego na kondensatorze zasilacza. Po nagrzaniu zenery zmieniają parametry i wychodzi ze stabilizacji. Możesz zmierzyć spadek napięcia na regulatorze anodowym?

Kończące się lampy też dają podobny efekt. Jakie napięcie panuje na anodach pierwszej lampy?

Edited by Muzg

W sprawie zegarów/zasilaczy/stabilizatorów proszę pisać na muzgaudio@muzgaudio.com

Sklep: www.muzgaudio.com | Projekty: www.muzgdiy.wordpress.com

Link to comment
Share on other sites

Możesz mieć napięcie wyjściowe zasilacza ustawione z małym zapasem w stosunku do dostępnego na kondensatorze zasilacza. Po nagrzaniu zenery zmieniają parametry i wychodzi ze stabilizacji. Możesz zmierzyć spadek napięcia na regulatorze anodowym?
Kończące się lampy też dają podobny efekt. Jakie napięcie panuje na anodach pierwszej lampy?
W zaznaczonym miejscu mam na początku ok 350-354 później potrafi spaść do 250. Spada stopniowo, towarzyszy temu proporcjonalny przyrost buczenia w głośnikach.e438f668aafc0d07d35961757366f9be.jpg
Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy

Nic nie jest wypalone, te rezystory są z natury brzydkie. 

Godzinę temu, tom8848 napisał:

W zaznaczonym miejscu mam na początku ok 350-354 później potrafi spaść do 250. Spada stopniowo, towarzyszy temu proporcjonalny przyrost buczenia w głośnikach.

No a tam powinno być 330V. 
To jest wersja na lampach 12AU7, tak? Jakie masz napięcie przemienne na złączu ARK?

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, tom8848 napisał:

W zaznaczonym miejscu mam na początku ok 350-354 później potrafi spaść do 250. Spada stopniowo, towarzyszy temu proporcjonalny przyrost buczenia w głośnikach.

Czyli wzrasta pobór prądu albo spada napięcie z innych powodów...  Wzrost przydźwięku oznacza, że rośnie raczej pobór prądu. Trudno w tym coś zepsuć, ale może napięcie stałe z wejścia przełazi na siatkę albo co...

nagrywamy.com

Link to comment
Share on other sites



 
To jest wersja na lampach 12AU7, tak? Jakie masz napięcie przemienne na złączu ARK?


Tak, 12AU7. Z transformatora wychodzi 270V, na złączu ARK mam ok 290. Dzisiaj jak badałem napiecia to w miejcu gdzie powinno być 330V bylo ok 380V. Sytuacja zaczęła sie zmieniać dopiero po włączeniu końcówki, spadło w okolice 280V.
Link to comment
Share on other sites

  • McGyver changed the title to Preampy lampowe DIY na bazie PCB Conrad-Johnson Pv12 (kilka wersji)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.