Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  343 członków

Sonus Faber Klub
IGNORED

Sonus Faber CLUB


mike27
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Było blisko magii Guarnierii. Guarnierii słuchałem kiedys w Niemczech u audiofila który miał pomieszczenie 18 m.kw, wspaniale zaaranżowane i wytłumione w którym tylko słucha muzyki. To było blisko sześć, lat temu.

Po prostu tego dzwięku nie da sie zapomnieć. To była prawdziwa muzyka i porażająca neutralność i jakość przekazu. Ze wzruszenia łzy napływały mi do oczu. Takiego dżwięku nie słyszałem nigdy póżniej. Miał końcówki ONGAKU Audio Nota, transport i przetwornik Wadii. Kable o ile pamiętam to chyba jakieś koszmarnie drogie Transparenty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było blisko magii Guarnierii. Guarnierii słuchałem kiedys w Niemczech u audiofila który miał pomieszczenie 18 m.kw, wspaniale zaaranżowane i wytłumione w którym tylko słucha muzyki. To było blisko sześć, lat temu.

Po prostu tego dzwięku nie da sie zapomnieć. To była prawdziwa muzyka i porażająca neutralność i jakość przekazu. Ze wzruszenia łzy napływały mi do oczu. Takiego dżwięku nie słyszałem nigdy póżniej. Miał końcówki ONGAKU Audio Nota, transport i przetwornik Wadii. Kable o ile pamiętam to chyba jakieś koszmarnie drogie Transparenty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście to zestawy dla melomana a nie audiofila szukającego skrzypiącego krzesła w piątym rzędzie i wielkiego kotła 20 metrów za ścianą pokoju. Odbieram je jako jedne z nielicznych konstrukcji gdzie nie skupiasz się na barwie, stereofonii, paśmie takim owakim po prostu przyjmujesz muzykę w naturalny sposób nie zadając więcej pytań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Broda

Moze za bardzo "pojechalem" po Guarneri :) Nie sa kiepskie (ale dzis ich bym poprostu nie wybral...)

Co do sprzetu, to sorry ale sluchalem je na wielu zestawach. Pierwszy raz, wtedy kiedy na nie zachorowalem, bylo to u Jasika na Gryphonie Antileonie + wadia. Zmienialismy tez wzmak na Pathosa Twin Tower (kupilem go wtedy od niego). Zmienilismy tez kolumny a Acapella Violin 1, okazaly sie sporo lepsze od Guarneri (ale Jasik chcial wtedy za Acapelle jakies 44 tys. DEM o ile pamietam, wiec byly drozsze od Guarneri). Z Pathosem Guarneri graly dziarsko, gora byla lepsza jak z Gryphona, reszta tez b. dobra (Gryphon mial potezniejszy basior). Potem dlugo chorowalem na te mebelki, i w 1993 r. juz prawie je kupilem....

Dzis mam zupelnie inne wymagania ad. kolumn, ale np. jesli chodzi o male monitorki uwazam, ze Guarneri poprostu sie troche zestarzaly i pojawily sie lepsze konstrukcje (jak np. Harbeth 7ES-2 czy thiel MCS1) - choc nie tak piekne oczywiscie. Jesli ktos chce dobrac wzmacniacz do Guarneri, to najlepszy jaki znam do nich to AirTight ATM-2. Bezkonkurencyjny jak na razie!

Fabrycznie ma trafa Tamury, Black Gaty w zasilaniu, lampy KT88 (ale mozna wsadzic 6550). Do Guarneri to numero uno. Za AirTight ATM-2 (ktorego ciezko kupic) postawilbym Audio Research VT-100 mkIII, a na 3 miejscu McIntosh MC2102.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

americano

troche mi cie żal. Thiel 2.2 porównujesz z Guarnieri. Albo jestes głuchy, albo nigdy nie słuchałes obu kolumn, albo nigdy nie byłeś na koncercie- takim ze skrzypkami a nie ogromnymi kolumnorami podłączonymi do prądu.

amerykanie robią najlepszy sprzęt, a np. głośniki kupuja w malutkim państewku w środku Europy. To ciekawe. zresztą porównaj krella i Gryphona za te same pieniądze. bez komentarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mike27

Czy ty jestes na prochach? Cremony porownywalem do thieli 2.2 ...

Harbethy 7ES2 porownywalem A/B do Guarneri i wybralbym Harbethy (moze taki mam gust, ale gluchy nie jestem).

Ze co Gryphon niby lepszy od Krella? Juz stare Krelle KSA / MDA sa lepsze od Antileona (bardzo dobrego wzmacniacza, nie powiem, ale bez przesady...)

Kwestia doboru dostawcy przetwornikow to kwestia wtorna, zlozenie dobrej kolumny to prawdziwa sztuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

americano

nie jestem zaćpany, po prostu mi sie pomyliło. Przepraszam. Ale nawet porównanie do Cremony jest chore. Jeśli mówisz że thiele2.2 bardzo ci sie podobały to urywam temat bo o gustach się nie dyskutuje. Będe natomiast dyskutował jesli mi powiesz że thiel 2.2 lepije odtwarzają np. skrzypce od Cremony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem glowny mankament Cremony to wlasnie gora -> stozkowa Vifa nie jest najlepszym pomyslem. Audio Research czy McIntosh poprawiaja troche sytuacje bo dysponuja ladna i okragla gora co wygladza nieco zapedy Cremony. Generalnie gora wydawala mi sie moze nie wycofana ale nie dosc 'wypelniona' przy tym wszystkie sybilanty byly dziwnie wyostrzone.

 

Do srednicy nie mam zastrzezen natomias bas jest jak na moj gust szczuply ale szybki i punktualny (na marginesie Serblin uzyl dwoch midbass'ow - 15ki SS co ulatwia wysterowanie kolumn i pozwolilo chyba latwo zastosowac zwrotnice I-go rzedu, z tego co pamietam glosnik sredniotonowy pracuje w dosc waskim zakresie czestotliwosci). Wracajac do basu - z wiekszoscia klockow jest OK., niemniej ostro grajaca szybka koncowka moze byc nienajlepszym wyborem (np. Levinson...).

 

Co do Gurnieri zgadzam sie - do tej pory znalazlem 2 lepsze monitory:

1. JMLab Mini Utopia (na pewno mniej uniwersalny jesli chodzi o sprzet towarzyszacy)

2. ....Extrema

 

Americano -> Mialem okazje porownywac Thiel'e z Amati i nigdy nie wybralbym Thiel'a. Fakt, ze ja w ogole nie przepadam za ich brzemieniem CS7 przegrywa w cuglach z np. Eidolon Diamond... Jesli chodzi o Amati to moim zdaniem brzmia wlasnie nieefektownie i przekonuja do siebie po dluzszym odsluchu. Jest w Amati jedna rzecz, ktora mi lekko nie gra ale nikt z osob odsluchujacych je ze mna tego nie uslyszal wiec pewnie mi sie wydawalo...

 

Mimo wszystko uwazam, ze jest w Europie pare firm, ktore oferuja za podobne pieniadze wiecej - np. ProAc, JMLab czy (to pewnie kontrowersyjna opinia) Dynaudio...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry Mike27.

Guarneri pieknie odtwarzaja skrzypce. Thiele pieknie odtwarzaja wszystko (pod warunkiem dobrego doboru elektroniki). Guarneri tez wymagaja mocniejszego wzmaka, np. Unison Research 845 byl za cienki do nich. Uzyta 13-ka skaaning audio technology w Guarneri jest "nienajlatwiejsza" wbrew pozorom. Esotach 330 bez ferrofluidu jest OK. - eteryczny i delikatny (do skrzypiec super)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybor kolumn jest to duzej mierze kwestia gustu. Nigdy nie przekonal mnie firmowy dzwiek Sonus Faber. Owszem, jest on przyjemny, ale dla mnie na dluzsza mete pozbawiony szczegolow i przejrzystosci. Szczegolnie zauwazalne jest to przy bezposrednim porownaniu Sonus Faber z Martin Logan. Przy nich Sonus brzmi jakby gral w pokoju obok. Nie mam kolumn Martin Logan wiec moja opinia nie jest opinia wlasciciela danej marki kolum.

Posiadanie konkretnego sprzetu nie zawsze wplywa pozytywnie na obiektywizm w opinii wyrazanej na jego temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje wrazenia bazuja na sluchaniu roznych rodzajow muzyki. Owszem, ktos moze dobierac kolumny do okreslonej muzyki. lecz wedlug mnie, kolumny ktore graja dobrze tylko z jednym rodzajem muzyki sa nie do zaakceptowania.

Wiecej sensu mmialoby dobieranie kolumn do brzmienia konkretnego instrumentu, a nie do gatunku muzki, chyba ze ten jest wyjatkowo waski i uzywa ograniczonj liczby instrumentow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.