Jump to content
IGNORED

Końcówka mocy używana w okolicach 10k - 15k


Recommended Posts

Może tak być, jak piszesz. A z drugiej strony, chyba nie powinno być tak, że tylko w komplecie działa dobrze. Mój pre. na pewno nie jest ostry itd., a jednak. No cóż, trochę żałuję, że tak wyszło. Wiele atutów jednak Audia ma.

Link to post
Share on other sites

Gdybym miał postawić kasę na to, czy (statystycznie patrząc na temat) lepiej od integry za 50kzł zagra końcówka za 25kzł + pre za 20kzł + dodatkowe 5-10 kzł na kable związane z dzielonką, to wybierałbym opcję z integrą. I to wcale nie mówię teraz o przypadkowych zestawieniach (o które cały czas niestety ociera się autor wątku), ale jak najbardziej dopuszczam wersję z dobranymi komponentami. Czy może się zdarzyć, że będzie jednak inaczej? Owszem, tyle że wymaga to OGROMU poszukiwań, odsłuchów, brania pod uwagę wielu czynników (reszta toru, pomieszczenie, rodzaj muzyki, itp) oraz..... czasu. Czasu, którego niestety nie idzie kupić.

Z mojego doświadczenia, im budżet niższy tym większą mam szansę na zwycięstwo w przyjętym zakładzie. 🙂 

  • Like 4

Słuchając rozumu....

Link to post
Share on other sites

Różnice robi nawet to, czy monobloki sa osobne czy w jednej obudowie. Przed kupieniem 15 lat temu monobloków MBL- a 8011M słuchałem ich w wersji niedzielonej i było tak sobie. Rzekomo w środku było to samo. Monobloki zagrały genialnie i mam je z pre do dzisiaj i jezeli tylko bujną zestawy jakie mam na oku to mają u mnie dożywocie.

Mając kombinacje dzielona mozesz lepiej ulozyc ja pod siebie kablami, w integrze masz to mocno ograniczone. Poza tym jak masz polaczenie zbalansowane to mozesz monobloki postawić bliżej zestawów i dac jakis ekstremalnie dobry kabel glosnikowy, ktory w krótkiej wersji nie wyjdzie tak drogo.

Moim zdaniem absolutnie nie ma żadnej reguły, może byc tak jak mówisz jak i kompletnie odwrotnie, wszystko zalezy od konkretnego sprzetu.

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, foni napisał:

nie mówię teraz o przypadkowych zestawieniach (o które cały czas niestety ociera się autor wątku)

Bardzo chcę posłuchać dobrego lampowego pre z odpowiednio dobrą końcówką. Wiem, że najlepiej mieć możliwość przesłuchania na własne uszy dziesiątek sprzętów i ich różnej konfiguracji, niestety nie mam takiej możliwości. Dlatego założyłem ten wątek, żeby wspomóc się opiniami bardziej doświadczonych kolegów. Za punkt wyjścia obrałem Aesthetix Calypso, o którym słyszałem ogromny zachwyt z ust jednych z najbardziej osłuchanych ludzi na świecie. Jako ewentualny zamiennik obrałem ARC Ref3, o którym również nasłuchałem się wiele dobrego. Następnie poprosiłem Szanownych Kolegów w tym wątku o radę w doborze do tych przedwzmacniaczy odpowiedniej końcówki, lub ewentualną zmianę przedwzmacniacza na jeszcze lepszy. Startowałem z listą dość starych końcówek, które chciałem zrecapować, ale koledzy mnie uświadomili, że jednak warto zaopatrzyć się w coś nowszego. Najwięcej dobrego z wszystkich propozycji naczytałem się o Pass X250.5 i on mi najbardziej utkwił w głowie. Teraz szukam możliwości posłuchania takiego zestawu, który w wyniku tej debaty uznałem za najlepszy w tym przedziale cenowym, lub po prostu zaryzykowania i kupna, a następnie oceny - w wyniku braku innych opcji. Nigdzie mi się nie spieszy. Prosiłem jedynie o pomoc w wyznaczeniu kierunku poszukiwań. Obecnie jest również dobrze, chociaż wiem, że Thiele, które mam zaskoczą mnie jeszcze bardziej, jak tylko podłącze godną nich elektronikę.

Skoro kolego @foni uważasz, że moje zestawienie jest jednak źle dobrane, przypadkowe, to proszę o merytoryczne odniesienie się do tego argumentu i o wskazanie lepszego zestawu. 

Za wszystkie wypowiedzi i sugestie jestem bardzo wdzięczny, także za wskazanie Audii FLS4 kolego @pantagruel którą bardzo chciałbym posłuchać, ale decyzję o ewentualnym zakupie chciałbym jednak podjąć dopiero po zapoznaniu się z zestawem, o którym mówiłem.

Poza tym myślę, że nikomu nie zaszkodzi na tym forum baza wiedzy o wartych uwagi używanych hiendowych końcówkach w przedziale 10k - 20k spisana przez największych pasjonatów w tym kraju.

 

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję wszystkim za dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem, dla mnie wszystkie te rady są na wagę złota!

Edited by Belfort
Link to post
Share on other sites

W tytule wątku pytasz się o końcówkę, więc nie dziwię się, że jednak większość zaglądających to zwolennicy lub użytkownicy amplifikacji dzielonej. Ja przechodziłem swego czasu przez fascynację dzielonym ampem i mi się po prostu odechciało walczyć z ilością zmiennych, które trzeba brać pod uwagę. Rzecz jasna - im więcej zmiennych tym więcej opcji modyfikacji brzmienia - o czym bardzo słusznie piszą koledzy. Nie podlega to dyskusji. Nadal jednak uważam, że przy dokładnie takim samym budżecie na integrę i dzielonkę, oraz tak samo ograniczonym czasie poświęconym na tę zabawę, szybciej znajdziesz satysfakcję skupiając się na integrze.  

Nie oszukuję się twierdząc, że 20 koła na wzmaka zintegrowanego versus 20 koła na końcówkę mocy plus coś tam na preamp oraz kable to te same budżety. Końcówka za 20 tysi będzie lepsza od integry w tym samym budżecie, tyle że trzeba do tego dobrać jeszcze dobry, a wręcz bardzo dobry (czyt. nie tani) preamp. Końcówka za 20kzł, pre za 20kzł i robi się budżet pod 50 tysi na amplifikację. Do tego przyznajesz, że choć nie słuchałeś żadnego z tych urządzeń, to jednak wierzysz, że jakimś cudem trafisz z tak teoretycznie dobranym combo do swoich Thieli. Rozumiem pomysł, trzymam kciuki, ale w sukces nie wierzę. Bez złośliwości.

Z ostatnich poszukiwań nowych końcówek mocy bardzo przypadł mi do gustu ostatni produkt MF czyli M8s-500s, która z preampem M8s zagrała o niebo lepiej od integry M8xi.  Niestety, to nie te same budżety. Czy ten MF podejdzie do Thieli? Wątpię, ale nigdy nie wiadomo 🙂 Wcześniej grałem przez kilka lat z integrą Vitusa i bardzo dobrze wspominam to urządzenie (mogące również grać jako końcówka). Z dawnych czasów (czyli też z innego doświadczenia w audio) bardzo dobrze kojarzy mi się pre AudioNeta. ARC pre nie miałem okazji słuchać. Jak już wspominałem, Calypso kompletnie mi nie podszedł. O ile pamiętam próbowałem go wówczas łączyć z dzielonym Electrocompanietem oraz monoblokami VTL-a.  

  • Like 3
  • Thanks 1

Słuchając rozumu....

Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, foni napisał:

Do tego przyznajesz, że choć nie słuchałeś żadnego z tych urządzeń, to jednak wierzysz, że jakimś cudem trafisz z tak teoretycznie dobranym combo do swoich Thieli. Rozumiem pomysł, trzymam kciuki, ale w sukces nie wierzę. Bez złośliwości.

Być może to bardzo naiwne, ale jestem bardzo początkujący w tej kwestii więc wybaczam to sobie 😅

Chciałbym po prostu na początku tej całej drogi doświadczyć tego co przeżył ten człowiek, który ma na koncie setki, jeśli nie tysiące odsłuchów różnych konfiguracji sprzętu, podobnie jak jego kolega, u którego ten sprzęt słuchał. Wierzę, że uda mi się doświadczyć czegoś zbliżonego z moimi Thielami i końcówką znalezioną przez doświadczonych kolegów z tego forum 😃

 

Link to post
Share on other sites
z jakim pre i z jakimi kablami?

MBL 5010D, który w środku jest praktycznie 6010 tylko w mniejszej obudowie, nawet PCB już ma oznaczenia 6010. Kable do końcówek w zależności od humoru i muzyki Straight Wire Crescendo lub Wireworld Gold Eclipse 5, pomiędzy pre a DAC chwilowo „pomidor”, bo poluje za drugim takim samym ;-) Aczkolwiek nie wiem czy to dobry trop bo często ten sam kabel ma różne sygnatury w zależności od miejsca wpięcia. Sieciówki do końcówek PS Audio AC12 (oryginał bo 80% w ogloszeniach to podróby) do pre zwykla Wireworld Electra 5.

Druga sprawa jaka komplikuje wybor to fakt, ze kolejne wersje kabla tego samego producenta potrafią brzmieć kompletnie różnie. Mam dwie AES/EBU Gold Starlight 5 i 7, ktore brzmią zupełnie inaczej. Dzwiękowo poziom ten sam tylko zupełnie inaczej rozlozone akcenty. Wiec czym ma się więcej kabli do zabawy tym większa jest frajda z różnorodności efektów otrzymywanych różnymi kombinacjami.,

Natomiast żaden CD z wbudowanym pre, a były to całkiem niezle Audio Aero Capitole 24/192 czy T+A CD 3000R nie zagrał tak dobrze jak po wyjściu stałym i tym pre MBL-a. Więc nie wiem co oni tam dosypują ale towar mają przedni ;-)

PS. Ten pre MBL jak i późniejsze są zbudowane na wzmacniaczach operacyjnych - to tak dla ortodoksów, którzy twierdzą ze opampy to zlo wcielone. Zreszta Burmester ma to tez w ;-)

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Nie trzeba być ortodoksem aby twierdzić , że opampy to zło wcielone. Wystarczy mieć porównanie z dobrym pre zbudowanym bez opampow. No chyba , że tak jak ja ma się wiecej niż 50 lat, to wtedy opampy z każdym rokiem brzmią lepiej ..

TUX

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, foni napisał:

Nie działa firma produkująca najlepsze pre lampowe na świecie? Wow! 😉

Najlepsze na świecie? 🙂 Chciałbym żeby tak było.

Swoją drogą, mógłbyś podzielić się najlepszymi pre lampowymi jakie słyszałeś i z jakimi końcówkami to grało?

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, TUX napisał:

Nie trzeba być ortodoksem aby twierdzić , że opampy to zło wcielone. Wystarczy mieć porównanie z dobrym pre zbudowanym bez opampow. No chyba , że tak jak ja ma się wiecej niż 50 lat, to wtedy opampy z każdym rokiem brzmią lepiej ..

TUX

Burmeter, MBL, Mark Levinson i DCS spalili się ze wstydu, ponoć juz sa ich pierwsze reklamy w periodykach dla głuchoniemych 😉  Jakbyś widział gdzieś stojące na wystawce ML-e No 52 , weź dla mnie jednego 😉

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
  • Redaktorzy
W dniu 29.05.2021 o 19:51, pantagruel napisał:

A mój błąd, po prostu nie znalazłem ich firmowej strony i stąd taki domysł

Internet do Ciebie nie dolatuje? 😉

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

[email protected]

---------------------------------

"I am an audiophile"

Link to post
Share on other sites

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Na sprzedaż RARYTAS w pięknym stanie wizualnym oraz technicznym prod. USA wysokiej klasy końcówka mocy. Końcówka jest z końca produkcji tego modelu już po poprawionym fabrycznie układzie, który wyłączał końcówkę z powodów temperaturowych. Nr serii 2000394 prod. wrzesień 2001r.
W końcówce wymieniłem kondensatory sprzęgające na wysokiej klasy Adyn True Copper Max. Poprawa dźwięku pod każdym względem. Końcówka gra szeroką i głęboką sceną dźwiękową świetną barwą mocnym ale jednocześnie lekko zaokrąglonym wielobarwnym basem.
Oczywiście w każdej chwili można wrócić do oryginalnych kondensatorów, które są w komplecie. Pomiar pojemności wykazał, trzymanie pojemności znamionowej 0,22uF.
Za dodatkową opłatą komplet wszystkich pozostałych kondensatorów elektrolitycznych sprowadzonych z USA Nichiconów, które planowałem w najbliższym czasie wymienić choć pomiary nie wykazały spadku pojemności oryginalnych dlatego nie jest to aktualnie niezbędne.
W komplecie oryginalny karton oraz papierki. Sprzęt zakupiłem 2 lata wstecz w GB po przeglądzie w profesjonalnym serwisie.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Na sprzedaż RARYTAS w pięknym stanie wizualnym oraz technicznym prod. USA wysokiej klasy końcówka mocy. Końcówka jest z końca produkcji tego modelu już po poprawionym fabrycznie układzie, który wyłączał końcówkę z powodów temperaturowych. Nr serii 2000394 prod. wrzesień 2001r.
W końcówce wymieniłem kondensatory sprzęgające na wysokiej klasy Adyn True Copper Max. Poprawa dźwięku pod każdym względem. Końcówka gra szeroką i głęboką sceną dźwiękową świetną barwą mocnym ale jednocześnie lekko zaokrąglonym wielobarwnym basem.
Oczywiście w każdej chwili można wrócić do oryginalnych kondensatorów, które są w komplecie. Pomiar pojemności wykazał, trzymanie pojemności znamionowej 0,22uF.
Za dodatkową opłatą komplet wszystkich pozostałych kondensatorów elektrolitycznych sprowadzonych z USA Nichiconów, które planowałem w najbliższym czasie wymienić choć pomiary nie wykazały spadku pojemności oryginalnych dlatego nie jest to aktualnie niezbędne.
W komplecie oryginalny karton oraz papierki. Sprzęt zakupiłem 2 lata wstecz w GB po przeglądzie w profesjonalnym serwisie.

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Sprzedam końcówkę mocy Mark Levinson 333. ML wyjątkowo zadbany, radiatory idealnie czarne bez fioletu który by wskazywały na długoletnia intensywną pracę urządzenia. ML333 nie wymaga żadnego przeglądu czy recapu. Posiadam oryginalne opakowanie, instrukcję.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Identycznego BATa miałem i tak samo wymienione kondy sprzęgające. To świetna końcówka. Zresztą tę sprzedawaną też znam, bo światek BATów w Polsce jest mały. Człowiek sprzedaje, bo kupił Vk255SE. Zdecydowanie polecam.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Przyłącze się do tematu. Mam okazję od znajomego kupić Musa BAE 400. Co sądzicie o tych monoblokach? Na necie doczytałem że to niesamowita elektrownia. Ale mało o zaletach i wadach. Proszę o wsparcie swoim doświadczeniem. Dzięki  🙂

Ty -- wódkę za wódką w bufecie...

Oczami po sali drewnianej -- i serce ci wali (Czy pamiętasz?)

Link to post
Share on other sites
W dniu 11.06.2021 o 11:10, daru0105 napisał:

Ale mało o zaletach i wadach

Nie idź tą drogą.
Chyba, że szukasz wzmocnienie bez finezji, przestrzeni, wciągającego brzmienia.
Ten wzmacniacz ma jedyną cechę - jest elektrownią i nic poza tym.

  • Like 1

Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.

Link to post
Share on other sites

Nie zgodzę się. Mam Musa od kilku lat i połączyłem je z lampowy pre. Mam przestrzeń, super wokale i kontrolę na 15 calowych PHL. Moim zdaniem wszystko zależy od amplifikacji. I najważniejsze jest pomieszczenie. Akustyka to podstawa. To ona powoduje, że z Musa słychać przestrzeń. Te monobloki są neutralne z ogromnymi możliwościami w stosunku do kolumn. I mało kto wie konstruktor cały czas je dopieszcza. Za bardzo rozsądne pieniądze i z ogromną wiedzą. Monobloki w normalnych warunkach pracują w tzw. symulowanej klasie A. Na pewno nie jest to klasa A. Ale u kolegi, gdy słucham najwyższych monobloków Accuphase to myślę, że moje nie są włączone. A różnica jest akceptowalna. Na pewno w kwestii kontroli kolumn, dynamiki i przestrzeni. Czytałem wiele lat temu jedyną recenzję w polskiej prasie i się kilku latach ich używania z nią nie zgadzam. Chciałbym widzieć minę redaktora słyszącego u mnie organy na 15’ PHL.

A propos Accuphase chodziło mi o temp. monobloków 😉 Nie o dźwięk. Musa dają radę i się praktycznie nie grzeją

Link to post
Share on other sites

Zawsze byłem ciekaw - ta średnica Podszusa czym się szczególnym wyróżnia od innych przetworników. Raz w zasadzie słyszałem jakieś zestawy na AS z Podszusem ale tam był jakiś wypaczony dźwięk z podkręconą do granic absurdu rozdzielczością, niemniej szybkość i odpowiedź impulsowa zestawów robiła wrażenie.

A zestawy bardzo ładne - gratulacje. Konstrukcją własna czy na bazie jakiegoś projektu

Link to post
Share on other sites
W dniu 11.06.2021 o 11:10, daru0105 napisał:

Mam okazję od znajomego kupić Musa BAE 400. Co sądzicie o tych monoblokach?

 

W dniu 12.06.2021 o 14:01, xniwax napisał:

Nie idź tą drogą.
Chyba, że szukasz wzmocnienie bez finezji, przestrzeni, wciągającego brzmienia

Po stokroć się zgadzam z Xniwax. Ten wzmacniacz ma problemy z takim sterowaniem porządnie kolumn. Ma dość porządne zasilanie, ale mało tranzystorów wyjściowych i ogólnie prostą aplikację, tym bardziej jak na monoblok.   Mam serwisówkę, wiec oprócz brzmienia go poznałem na wylot.

Ten BAE400 ma kopa (pozornego) i zrobi dużo hałasu. Przestrzeń on ma słabiutką, może troche jej tam miał.  Gdy porównywaliśmy z innymi monoblokami w tym samym pomieszczeniu. Wypadał niestety blado, aplikacyjnie już pisałem.

Edited by bertoR
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Mam pytanie do bertoR. Z jakimi innymi monoblokami porównywaliście Musa i jakie były przedwzmacniacze? Zgadzam się, że główną zaletą Musa nie jest kreowanie przestrzeni. Bo na pierwszym planie jest ich szybkość, energia, kontrola basu. To między innymi ludzie łączą je z elektrostatami. Te monobloki wytrzymują bardzo niskie oporności. Osobiście jednak uważam, że o scenie i przestrzeni decyduje akustyka i kolumny. Ważny jest też przedwzmacniacz.  U mnie Musa grają szeroką i głęboką sceną. Kolumny mam teraz ustawione na Nordost Sort Fut. Uważam, że w kwestii separacji instrumentów i ich lokalizacji jest super. Chciałbym też wiedzieć jakie wzmacniacze ( z przeciągu około 10 lat) w cenie Musa mają ich moc + lepszą przestrzeń. Zapomniałbym jeszcze napisać, że Musa są pod względem barwy po cieplejszej stronie mocy. Mi leżą od ładnych kilku lat. Moi kumple od muzy,  „ musy” się nie czepiają. A potrafią być bezwzględnie szczerzy. Ale oczywiście o gustach trudno dyskutować. 

Link to post
Share on other sites

Barni! Kolumny zaprojektował p. Andrzej Witek ( Sonus Oliva). Podszus gra inaczej niż papier. Jest szybszy. Myślę, że jest taki pośrodku, pomiędzy membranami papierowymi, a ceramikami. To dziwna konstrukcja. Z czasów wunderwaffe;)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock podczas używania strony.

Zarejestrowani użytkownicy mogą wyłączyć ten komunikat.