Skocz do zawartości
IGNORED

Kabel optyczny


Adam Nowakowski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kabel optyczny a złącze RCA (cinch)

Który z kabli będzie lepszy do audio i czy słychać wyraźną różnicę w odsłuchu?

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Adam Nowakowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Adam Nowakowski napisał:

Kabel optyczny a złącze RCA (cinch)

Który z kabli będzie lepszy do audio i czy słychać wyraźną różnicę w odsłuchu?

 

 

Optyczny brzmi najgorzej, jednak jak ktoś ma audio budżetowe albo jest przygłuchy to mu obojętne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, jaceknad napisał:

Optyczny brzmi najgorzej, jednak jak ktoś ma audio budżetowe albo jest przygłuchy to mu obojętne.

Nieprawda, zależy od źródeł i wpasowania

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, jaceknad napisał:

Optyczny brzmi najgorzej, jednak jak ktoś ma audio budżetowe albo jest przygłuchy to mu obojętne.

Mylisz się.

Popatrz...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodajmy, że Toslink, o który pewnie kolega pyta, to nie jedyny standard optyczny wykorzystywany w audio.

Jeśli pytanie ma charakter ogólny, to łącze optyczne AT&T czyli ST Glass, będzie zdecydowanie lepsze od RCA.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, patefonik napisał:

Dodajmy, że Toslink, o który pewnie kolega pyta, to nie jedyny standard optyczny wykorzystywany w audio.

Jeśli pytanie ma charakter ogólny, to łącze optyczne AT&T czyli ST Glass, będzie zdecydowanie lepsze od RCA.

Pytam ogólnie, obecnie mam podłączone pc złączem RC (cinch) do Denona rcd m 39, i ciekaw jestem czy jak podłącze przez optyczne czy będzie wyraźnie lepszy dźwięk.

13 minut temu, patefonik napisał:

Dodajmy, że Toslink, o który pewnie kolega pyta, to nie jedyny standard optyczny wykorzystywany w audio.

Jeśli pytanie ma charakter ogólny, to łącze optyczne AT&T czyli ST Glass, będzie zdecydowanie lepsze od RCA.

To sądzisz o tym

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem w oparciu o moje skromne doświadczenie, oczywiście mocno uogólniając, przyjmując, że rozmawiamy o połączeniach w granicach 1-2 m kolejności od najlepszego:

AT&T czyli ST Glass

AES/EBU

BNC

RCA

Toslink

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez patefonik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, Adam Nowakowski napisał:

obecnie mam podłączone pc

Jeżeli jest możliwość, to połączenie optyczne będzie lepsze. Nie zwracaj uwagi na dywagacje brzmieniowe, to mity zasadniczo są. Jednak w standardzie spdif jest na wyjściu transformator separujący masę, natomiast w tanich urządzeniach się go czasem pomija, choć to groszowe sprawy. Wtedy mamy dość uciążliwą pętlę mas, w skrajnych przypadkach uniemożliwiającą działanie, w łagodniejszych powodująca różne przydźwięki. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, przemak napisał:

Jeżeli jest możliwość, to połączenie optyczne będzie lepsze

No tu się zgodzić nie mogę, ale to tylko moje zdanie.

Siedzę właśnie słucham i sobie klikam. Moim zdaniem różnica jest zauważalna na niekorzyść toslinka. ST Glass aktualnie nie posiadam niestety.

Być może różnica w opiniach ma swoje źródło w konkretnych implementacjach. Daleko nie szukając w jakości transformatora wyjściowego SPDiF? Pamiętać też należy, że ten standard zakłada wykorzystanie linii 75 ohm. Wtyki RCA z samej definicji, pomijając dedykowane transmisji cyfrowej wtyki WBT, czy dhlabs nie mają takiej impedancji.

Co do "Reduktora Szumów" bardzo tego Pana szanuję za wiedzę, chęć krzewienia wiedzy w narodzie oraz ciekawą narrację, jednak moje doświadczenia wskazują, że mija się on z prawdą. Czasem tak jest, że szkiełko i oko nie nadąża za praktyką. Czy tw. Pitagorasa nie działało zanim zostało odkryte? Może za kilka, czy kilkanaście lat stwierdzimy, że wszystko fajnie, ale istnieje jeszcze jakiś parametr X o którego istnieniu, a tym bardziej pomiarze nie mieliśmy pojęcia?

Najlepszą odpowiedzią na pytanie z wątku, będzie jak zawsze "weź, sprawdź i podziel się opinią" moja opinia to wynik moich prób i doświadczeń, ktoś może mieć je zupełnie inne. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, patefonik napisał:

Siedzę właśnie słucham i sobie klikam. Moim zdaniem różnica jest zauważalna na niekorzyść toslinka.

Jak wyjaśnisz to:

1:1, zegar odczytany, żadnych błędów. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, patefonik napisał:

No tu się zgodzić nie mogę, ale to tylko moje zdanie.

Siedzę właśnie słucham i sobie klikam. Moim zdaniem różnica jest zauważalna na niekorzyść toslinka. ST Glass aktualnie nie posiadam niestety.

A co dokładnie jest na niekorzyść toslinka ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że na podstawie Twojego materiału nie wyjaśnię różnic w dźwięku. Być może to brak wiedzy, a być może jak pisałem powyżej nie mierzymy jeszcze tego czegoś czego jeszcze nie znamy.

Z tego co Pan usiłował pokazać na filmiku, wszystkie cyfrowe połączenia są takie same? Naprawdę? Nie ma różnicy pomiędzy rodzajami transmisji (kabelki świadomie pomijam)?

A co powiesz na takie zjawisko. Robisz kopię płyty EAC (to chyba najlepszy soft jaki był do tego), a następnie nagrasz ją na 2 różne dyski CDR, wszystkie chechsumy będą się zgadzały, a płyty będą brzmiały różnie. Oryginał zagra inaczej (pomijam tu lepiej/gorzej) niż verbatim, a jeszcze inaczej zagra czarna fuji, czy ceramiczny basf. Sprawdzane wielokrotnie, przy różnych gremiach słuchaczy, na różnych sprzętach także takich "nie za miliony".

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, .:Gerard:. napisał:

A co dokładnie jest na niekorzyść toslinka ?

Jest mniej mikroinformacji i gorszy bas. Cierpi na tym akustyka nagrania, mniejszy realizm. Różnica nie jest powalająca, ale łatwo zauważalna. Tak przynajmniej u mnie w tej chwili to wygląda.

Dodam tylko, że słuchając sobie teraz nie widziałem który jest który. Toslinka wypiąłem z TV i przełączyłem do źródła, a z miejsca gdzie siedzę nie widzę (już nie te oczy) na tyle dobrze wyświetlacza, żeby odczytać literki które wejście gra.

1 minutę temu, glazior napisał:

Odpowiem że dobry technik inżynierii dźwięku słucha tak długa aż tych różnic nie zauważy

To ja odpowiem, że inżynierzy dźwięku bez wielkiego wytężania swoich umysłów te różnicę słyszeli...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, patefonik napisał:

Obawiam się, że na podstawie Twojego materiału nie wyjaśnię różnic w dźwięku. Być może to brak wiedzy, a być może jak pisałem powyżej nie mierzymy jeszcze tego czegoś czego jeszcze nie znamy.

W tym przypadku mierzymy wszystko. Jeżeli ktoś lubi jakieś wynalazki bez bufora, to może mieć kłopoty. Jednak dac z buforem i dobrą regeneracją zegara da identyczny sygnał. 

1 minutę temu, patefonik napisał:

Z tego co Pan usiłował pokazać na filmiku, wszystkie cyfrowe połączenia są takie same? Naprawdę? Nie ma różnicy pomiędzy rodzajami transmisji (kabelki świadomie pomijam)?

Zasadniczo jeżeli kable są sprawne, to tak. Na tym to mniej więcej w założeniu polega. 

2 minuty temu, patefonik napisał:

A co powiesz na takie zjawisko. Robisz kopię płyty EAC (to chyba najlepszy soft jaki był do tego), a następnie nagrasz ją na 2 różne dyski CDR, wszystkie chechsumy będą się zgadzały, a płyty będą brzmiały różnie. Oryginał zagra inaczej (pomijam tu lepiej/gorzej) niż verbatim, a jeszcze inaczej zagra czarna fuji, czy ceramiczny basf. Sprawdzane wielokrotnie, przy różnych gremiach słuchaczy, na różnych sprzętach także takich "nie za miliony".

Nie wiem, odczyt płyt cdr to analogowy proces w czasie rzeczywistym, odtwarzacz musi sobie radzić z różnymi problemami z bardzo badziewnymi płytami cdr. Wprawdzie nie spotkałem się z tym, żeby mi różne poprawnie nagrane surówki różnie brzmiały, ale nie wykluczam tego zjawiska. Jednak w czasach kiedy dużo robiło się płyt, odsłuch mastera był obowiązkiem a schiza w kwestii jakości spora, nigdy nie natknąłem się na jakiekolwiek problemy. Natomiast faktem jest, że bez problemu można poprawnie nagrać wszystkie niezbędne dane na płytę cdr i później odtworzyć, wielokrotnie - to nie ten wątek, ale też mam filmiki ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, glazior napisał:

Che che kopia jeden do jeden z dobrego przetwornika.

Jeżeli dobrze zrozumiałem wywód płyta przegrana - kopia - zawsze będzie brzmiała tak samo jak oryginalny cd w tym samym systemie i w tych samych warunkach lokalowych?

No to ja odpowiem na to że to bzdury a wynika to z mojego empirycznego  doświadczenia.

Źle zrozumiałeś, to nie jest film o kopiowaniu płyt tylko o transmisji cyfrowej. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, glazior napisał:

1.Transmisja 1 : 1

2.  Płyta 1 : 1

3. System i pomieszczenie  1 : 1

Wniosek

Kopia= oryginał

?

Chyba będę musiał dodawać żółte napisy, wtedy nikt nie ma wątpliwości, że to najprawdziwsza prawda ?

Gdzie tam masz płyta 1:1?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, przemak napisał:

W tym przypadku mierzymy wszystko.

Tak, wszystko to co znamy i na co nam naszych urządzeń pomiarowych pozwala.

 

5 minut temu, przemak napisał:

Zasadniczo jeżeli kable są sprawne, to tak

No to zasadniczo kable RCA nie są sprawnym i zgodnym ze standardem SPDiF medium ...

Co do płyt CDR, tak wszystkie były poprawnie nagrane. Jako było nie było inżynier (co prawda nie dźwięku
) też nie mogłem zrozumieć tego zjawiska, ani się z nim pogodzić. Empiryka niestety mnie pokonała, ale to temat poboczny.

Wracając do transmisji, ktoś (absolutnie nie audiofil, zawodowo ocieram się czasem o transmisję cyfrową) kiedyś tłumaczył mi że sygnał cyfrowy, tak naprawdę nie jest cyfrowy. Absurd? Otóż nie. Transmisja polega na zmianach napięć w domenie czasu(znowu upraszczamy), a więc zjawisku jak najbardziej analogowym. To te ANALOGOWE zjawiska są interpretowane przez przetwornik jako sygnały cyfrowe. Sygnał cyfrowy jest więc podatny na zakłócenia, podobnie jak analogowy. To, że za pomocą mechanizmu korekcji błędów odbiornik jest w stanie wygenerować bramkę "z grubsza" poprawną to inna sprawa. Być może sam fakt konieczności użycia tej korekcji powoduje jakieś zjawiska.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, patefonik napisał:

Tak, wszystko to co znamy i na co nam naszych urządzeń pomiarowych pozwala.

Nie, wszystko. Tam nic innego nie ma oprócz tych cyferek. Możesz przepisać je na kartkę a potem na innym komputerze wpisać w Excela i przerobić matlabem na wav i nadal będzie to samo. 

4 minuty temu, patefonik napisał:

sygnał cyfrowy, tak naprawdę nie jest cyfrowy

Przecież to oczywiste. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, patefonik napisał:

Jest mniej mikroinformacji i gorszy bas. Cierpi na tym akustyka nagrania, mniejszy realizm. Różnica nie jest powalająca, ale łatwo zauważalna. Tak przynajmniej u mnie w tej chwili to wygląda.

Dodam tylko, że słuchając sobie teraz nie widziałem który jest który. Toslinka wypiąłem z TV i przełączyłem do źródła, a z miejsca gdzie siedzę nie widzę (już nie te oczy) na tyle dobrze wyświetlacza, żeby odczytać literki które wejście gra.

To ja odpowiem, że inżynierzy dźwięku bez wielkiego wytężania swoich umysłów te różnicę słyszeli...

A u mnie po optyku jest lepsza selektywność dynamiki, poprawa wybrzmień coś co po Coaxial jest tłumione,
dla niektórych u mnie pewnie po Coaxial byłoby lepiej, dla mnie to sztuczne cyfrowe brzmienie z nachalną dynamiką
ale miałem urządzenia które po optyku grały słabo, a niektóre po USB najlepiej

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toslink daje izolacje galwaniczną.
Przy komputerze (jako transport) ta izolacja z powodzeniem rekompensuje ewentualne wady spowodowane brakiem różnic w przesyłanym sygnale.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie toslink działał lepiej tylko przy długich kablach. Miałem kiedyś taką kombinację ponad 3m.

Izolacja galwaniczna jest na pewno plusem. Dla tego jak napisałem dla mnie osobiście idealna była transmisja At&t St glass. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby dane cyfrowe a ciężko wytłumaczyć dlaczego słychać zmiany,
Kiedyś kupiłem na próbę TP-Linki konwertery z Ethernet - podwójny światłowód 
Dźwięk siadł, zrobił się ciemny i wcale nie na granicy percepcji tylko wyraźnie inny

spacer.png  spacer.png

Łączyłem miedzy Routerem a Streamerem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Lech36 napisał:

sprzęt z rynku PRO zawsze ma separację (transformator)

No właśnie niekoniecznie niestety, dlatego o tym piszę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, Jack Frost napisał:

 

Pewnie siadł bo na obudowie wytłoczka TPLink a nie Furutech.

 

 

Strach pomyśleć o przesyłaniu dokumentów przez te pudełeczka, odbiorca mógłby otrzymać inną wiadomość i się obrazić.

Mozna różne ideologie przez internet domawiać, ośmieszać, krytykować
Kup, wypróbuj pogadamy

Tylko jak masz JBL albo system estradowy to możesz sobie darować, są za doskonale i nic im nie przeszkadza

16 minut temu, iro III napisał:

No właśnie!

Dokumenty w PDF, łączność z bankiem, giełdą, jak TO do cholery może poprawnie działać, gdy pliki audio (i tylko one) mają takie "problemy"?! 

Pliki audio to są jakieś "inne"? Jakieś "special limited definitive anniversary edition"? One zawsze muszą mieć pod górke? Co za wstrętny świat!

Wstawię 0,3 m² absorber w odpowiednim miejscu, na żadnych wykresach nie zobaczysz a na ucho wyraźnie słyszalne różnice, u mnie 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.