Jump to content
IGNORED

Kolumny Equilibrium - nowa seria designerskich kolumn.


Recommended Posts

Przy kosztach materiału, driverów, zwrotnic, obudów robionych na CNC, to 25 tys.jest nie realne. Na pewno będą wielokrotnie tańsze niż porównywalne zachodnie.


6 tys euro kosztują porównywalne niemieckie 3-drożne:
Gegentakt-GGNTKT-M12-0220.jpg

Cała obudowa zrobiona na CNC. Drivery są nieco tańsze i obudowa jest mniejsza, ale cena już zawiera wzmocnienie.

Zgadzam z opinią wyżej, że do 25 tys są ciekawe. Gdy będą droższe, to może być trudniej je sprzedać.

Link to post
Share on other sites
49 minut temu, Ivan Nikitin napisał:

Zgadzam z opinią wyżej, że do 25 tys są ciekawe. Gdy będą droższe, to może być trudniej je sprzedać.

Byle chłam zachodni, najczęściej robiony w Chinach, kosztuje 50 tys.i więcej. Dobre, duże zachodnie kolumny, to cena 300-500 tys. Jeśli uda się zrobić równie dobre polskie, za 1/3 czy 1/4 tej ceny, to będzie to oferta godna rozważenia. Zachodnie kolumny mają przelicznik wartości kosztów użytych elementów do ceny detalicznej od 1:10 do 1:20. Gdyby polski produkt miał wyraźnie korzystniejsze proporcje np 1:5, to była super dobra opcja. Cena 25 tys.oznaczałaby, że budżet na obudowy, drivery, zwrotnice itd byłby 5 tys. A tu same obudowy wychodzą więcej. Same drivery to ok 4 tys. A gdzie reszta? Polskie kolumny S16hz-Ethos Arctico Signature....cena....250’000 pln!

Edited by sly30

  Wpis dekady! Jamówię napisał: Na koniec po proszę o podanie naukowej metodologii,której poddałeś się "testując" wzmacniacze. Jeśli ogranicza się ona do słuchania sobie jednego wzmacniacza po drugim,to w zasadzie możesz sobie darować.

Link to post
Share on other sites

Sorry za mały offtop, ale mam pytanie odnośnie odsłuchów kolumn. Czy można odsłuchiwać dowolne kolumny w salonie audio? Czy sklepy nie robią z tym problemu? Powiedzmy, że chciałbym zobaczyć, a raczej usłyszeć jakieś kolumny z 2x15 na basie, żeby sprawdzić, czy takie brzmienie to moja bajka. Czyli na przykład JBL Everest DD67000, albo ATC SCM300? Pewnie zależy od sklepu. 

Jak z wypożyczaniem tego typu kolumn do domu? 

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Adi777 napisał:

Sorry za mały offtop, ale mam pytanie odnośnie odsłuchów kolumn. Czy można odsłuchiwać dowolne kolumny w salonie audio? Czy sklepy nie robią z tym problemu? Powiedzmy, że chciałbym zobaczyć, a raczej usłyszeć jakieś kolumny z 2x15 na basie, żeby sprawdzić, czy takie brzmienie to moja bajka. Czyli na przykład JBL Everest DD67000, albo ATC SCM300? Pewnie zależy od sklepu. 

Jak z wypożyczaniem tego typu kolumn do domu? 

Wątpię czy gdzieś w Polsce stoją takie kolumny. Jedyna pewna opcja to show w Monachium. Może jakiś poważny sklep audio na terenie Niemiec po wcześniejszym umówieniu odsłuchu z dystrybutorem danej marki. Wożenie tego do domu pewnie też jest możliwe ale koszty pakowania , przewożenia, wnoszenia i to wszystko 2x to przy dużych kolumnach trzeba liczyć ok 10tys.koszt, który na dzień dobry musisz pokryć. Do tego kaucja i umowa użyczenia z odpowiedzialnością za ewentualne nawet drobne uszkodzenia. Taniej i łatwiej posłuchać gdzieś, gdzie stoją. No ale to nie to samo co w naszym pokoju. 

  • Like 2

  Wpis dekady! Jamówię napisał: Na koniec po proszę o podanie naukowej metodologii,której poddałeś się "testując" wzmacniacze. Jeśli ogranicza się ona do słuchania sobie jednego wzmacniacza po drugim,to w zasadzie możesz sobie darować.

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Adi777 napisał:

ATC SCM300?

tych z powodów finansowych nie brałem pod uwagę, ale gdy kupowałem ATC scm 150, to z posłuchaniem w doma nie było problemu, podobnie jak z scm 100. Wpłacam kaucję i heja. Ale jest jeszcze jeden aspekt, bo gdy dystrybutor/ sprzedawca widzi, ze kto jest poważnie zainteresowany, a nie marudzący, to jest inna rozmowa, a jeszcze inna, gdy klient od lat kupuje u danego dystrybutora, to i ten mu przywiezie do doma. "stare" graty oddaje w rozliczeniu i dopłaca do nowych. 

  • Like 2

Altec/Gpa 604 8HIII/Shindo Richerbourg6L6G monoamp/Mbl 1621A,1611F, 6010D  

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, sly30 napisał:

Byle chłam zachodni, najczęściej robiony w Chinach, kosztuje 50 tys.i więcej. Dobre, duże zachodnie kolumny, to cena 300-500 tys. Jeśli uda się zrobić równie dobre polskie, za 1/3 czy 1/4 tej ceny, to będzie to oferta godna rozważenia. Zachodnie kolumny mają przelicznik wartości kosztów użytych elementów do ceny detalicznej od 1:10 do 1:20. Gdyby polski produkt miał wyraźnie korzystniejsze proporcje np 1:5, to była super dobra opcja.

Trudno zgodzić się z tą opinią. Z pewnością są produkty o których piszesz. Jednak te z którymi ostatnio miałem do czynienia mają wskaźnik koszt materiałowy/cena korzystniejszy od 1:5, a wiadomo również, iż cena transakcyjna znacząco jeszcze go "poprawia". I tak naprawdę to do tej ceny należałoby się odnosić, by uzyskać porównywalne dane, właśnie ze względu na odmienne polityki producentów w tym zakresie. 

Wydaje mi się, że z przedstawionego punktu widzenia to jednak zbyt pobieżna ocena. 

Edited by Profi
Link to post
Share on other sites
18 minut temu, Profi napisał:

Z pewnością są produkty o których piszesz.

Miałem różne kolumny w cenach po kilkaset tysięcy i koszt użytych tam części, driverów itd nigdy nie był korzystniejszy niż proporcje 1:10, a zwykle był jeszcze mniej korzystny. To co piszesz, to marzenia i pobożne życzenia. Nawet nie ma takiej możliwości żeby był korzystniejszy, bo po drodze są jeszcze koszty dystrybucji, marketingu, marża dystrybutora itd. Ty jesteś początkującym adeptem w tym hobby i tak jak ja kiedyś, myślisz, że kolumny za 200 tys.mają super części, drogie podzespoły itd. Muszę Ciebie zmartwić. Na pewno łączny koszt wszystkiego użytego do produkcji tych kolumn, nie przekracza 10% finalnej ceny kolumn. 

27 minut temu, Profi napisał:

właśnie ze względu na odmienne polityki producentów w tym zakresie. 

Nie ma nic takiego. Wszyscy producenci muszą swoje zarobić. I wszyscy mają podobne przeliczniki. 

  • Thanks 1

  Wpis dekady! Jamówię napisał: Na koniec po proszę o podanie naukowej metodologii,której poddałeś się "testując" wzmacniacze. Jeśli ogranicza się ona do słuchania sobie jednego wzmacniacza po drugim,to w zasadzie możesz sobie darować.

Link to post
Share on other sites

Sylwku, 

w tym co napisałeś zgadza się jedynie, że jestem początkującym adeptem w tym hobby. Jednak w biznesie mam 30 lat doświadczeń. I to co obserwuje w tej branży jest dla mnie rynkowym standardem. Jak wszędzie, nic zaskakującego. 

A teraz konkret: policz wartość (oczywiście po cenach detalicznych - transakcyjnych) samych użytych przetworników w np. DARC100 wersja z diamentowym tweeter'em - konkretne dane. A gdzie cała reszta, w tym obudowa, co do której zasadności konstrukcji nie sposób mi się odnieść, to w zakresie jakości i kosztów jej wykonania, w tym widocznego rzemiosła jestem w stanie zdecydowanie to zrobić.

I nie ulega dla mnie żadnej wątpliwości, że wszelkie wskaźniki należy tworzyć na bazie faktycznych cen transakcyjnych a nie oficjalnych cennikowych, gdyż poziom rabatowania jest bardzo różny. 

 

Edited by Profi
Link to post
Share on other sites

To że są jakieś tam rabaty transakcyjne to jest wiadoma sprawa. Tak jest w każdej branży i są wszędzie te same mechanizmy. Ja też w różnych biznesach byłem przez 30 lat. Znam te klimaty.

  Wpis dekady! Jamówię napisał: Na koniec po proszę o podanie naukowej metodologii,której poddałeś się "testując" wzmacniacze. Jeśli ogranicza się ona do słuchania sobie jednego wzmacniacza po drugim,to w zasadzie możesz sobie darować.

Link to post
Share on other sites

Apropos koszty materialowe topowych zestawow glosnikowych.
Kiedys przymierzalem sie do klonowania ponizszego zestawu glosnikowego. Po analizach „reversed engineering“ okazalo sie, ze cena przetwornikow (Beyma) to ok. €3.000 / Para
A cena callego zestawu to ok $120.000.


image003.thumb.jpg.7d713c5268acada69a19d2902800cf3f.jpg

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
21 minut temu, sly30 napisał:

To że są jakieś tam rabaty transakcyjne to jest wiadoma sprawa. Tak jest w każdej branży i są wszędzie te same mechanizmy. Ja też w różnych biznesach byłem przez 30 lat. Znam te klimaty.

Tylko jedni "zawyżają" ceny oficjalne i potem udzielają wysokich rabatów, a inni stosują przeciwną, albo pośrednią strategię. Dlatego wskazałem by te porównania były miarodajne należy odnosić się do cen rzeczywistych. 

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, xajas napisał:

Apropos koszty materialowe topowych zestawow glosnikowych.
Kiedys przymierzalem sie do klonowania ponizszego zestawu glosnikowego. Po analizach „reversed engineering“ okazalo sie, ze cena przetwornikow (Beyma) to ok. €3.000 / Para
A cena callego zestawu to ok $120.000.
 

Czyli 1/40 ceny kolumn poszła na przetworniki, a reszta?

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, sly30 napisał:

Polskie kolumny S16hz-Ethos Arctico Signature....cena....250’000 pln!


chyba już się zorientowali, że powyższa planowana cena była zbyt odlotowa, skoro sam naczelny orędownik napisał:

"Ich smukła sylwetka z pewnością spodoba się płci pięknej.
Jeżeli macie do wydania 150-200kzł koniecznie spróbujcie ich u siebie w systemie."..
.
"Ethos Arctico Signature to wysokiej klasy zespoły głośnikowe,
które w cenie do 150 000zł raczej nie znajdą wielu konkurentów."

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, tomek7776 napisał:

kolega chyba nie zrozumial ....albo matury z matematyki nie zdal,

Fakt, matury nie zdałem, bo nie zdawałem. Mój błąd, czyli 1/20? Jeśli się nie mylę, słaby z matmy w szkole byłem 😋

 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Adi777 napisał:

 😋

 

Dobrze policzyłeś: 1/40. A reszta to pozostałe koszty zawarte w technicznym koszcie wytworzenia oraz inne składowe, o których wspomniał Sylwek. Myślę jednak, iż to jeden ze skrajnych przykładów działalności w tej branży i raczej zakładam, że taki model biznesowy generalnie nie przyniesie nikomu powodzenia w dłuższej perspektywie. Dziś klienci są co raz bardziej wyedukowani, mają łatwy dostęp do wiedzy, a rynek wyjątkowo szybko takie projekty weryfikuje. Chyba, że np. efekty soniczne w wyniku jakiś unikatowych kompetencji pozwolą na ponad normatywne czerpanie korzyści. 

Edited by Profi
Link to post
Share on other sites

Generalnie jest tak jak pisałem. Normą jest współczynnik 1:10 i to i tak nie jest źle, bo bywa czasem mniej korzystny. Dlatego jeśli firma użyje do budowy dobrych podzespołów o łącznej wartości ok 20 tys.to gotowe kolumny w detalu mają cenę ok 200 tys. To że jakiś tam rabat można wynegocjować, to jest wiadomo sprawa, ale jakieś ceny do porównań trzeba przyjąć. I stąd ceny średniej wielkości kolumn zachodnich firm 100-300 tys, dużych kolumn 300-600 tys.a największych w okolicach 700tys.do grubo ponad milion pln. 

I jedyną opcją by mieć produkt porównywalny ale za znacznie mniejsze pieniądze, to są kolumny polskiej firmy lub małej manufaktury, która z oczywistych powodów musi być bardziej elastyczna i tańsza, a jednocześnie może zaoferować te same, a nawet lepsze podzespoły. Nie zaoferuje znanej, zachodniej marki, ale za to oferuje 50% czy 60% niższą cenę, a w niektórych przypadkach dodatkowe bonusy jak np możliwość dostrojenia kolumn pod wymagania klienta czy jego warunki lokalowe lub/i indywidualizację designu i wykończenia pod wymagania klienta.

Edited by sly30

  Wpis dekady! Jamówię napisał: Na koniec po proszę o podanie naukowej metodologii,której poddałeś się "testując" wzmacniacze. Jeśli ogranicza się ona do słuchania sobie jednego wzmacniacza po drugim,to w zasadzie możesz sobie darować.

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, xajas napisał:

Apropos koszty materialowe topowych zestawow glosnikowych.
Kiedys przymierzalem sie do klonowania ponizszego zestawu glosnikowego. Po analizach „reversed engineering“ okazalo sie, ze cena przetwornikow (Beyma) to ok. €3.000 / Para
A cena callego zestawu to ok $120.000.


image003.thumb.jpg.7d713c5268acada69a19d2902800cf3f.jpg

Mark Levinson i kolumny jego szwajcarskiej firmy Daniel Herz M1

Link to post
Share on other sites

Trzeba wziąc też pod uwage ,że konstruowanie kolumny to nie tylko inżynieria , subtelne dostrajanie subiektywna ocena konstruktora co do jego wrazliwości i artystycznej duszy nie podlega wycenie

kolumny są wg mnie najważniejszym elementem systemu jest to całościowo dzieło sztuki uzytkowej

dlatego nie dziwi fakt ,że Ci , ktorzy uważają się za najlepszych w tej dziedzinie wyceniają swoje produkty wg własnych kryteriów

to ,że konsument nie zawsze zauważa pełnię zdolności i artyzmu ktore konstruktor włozył w kolumny nic nie zmieni 🙂

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, xajas napisał:

Apropos koszty materialowe topowych zestawow glosnikowych.
Kiedys przymierzalem sie do klonowania ponizszego zestawu glosnikowego. Po analizach „reversed engineering“ okazalo sie, ze cena przetwornikow (Beyma) to ok. €3.000 / Para
A cena callego zestawu to ok $120.000.


image003.thumb.jpg.7d713c5268acada69a19d2902800cf3f.jpg

Pół bańki za skrzynkę z MDF i kilka przetworników. Masakra...

 

Tutaj warto wspomnieć o kolumnach tytułowych equlibrium, te które ja słuchałem były na rewelacyjnych przetwornikach. Beryl tweeter, accuton na średnicy i bas SB. Do tego bardzo dobre podzespoły zwrotnicy, między innymi kondensator Duelund za 3 koła! I wszystko to u dystrybutora za 36 000zl. Jeżeli ktoś ma pomieszczenie średniej wielkości i polubi się z accutonem to w zasadzie zamyka temat kolumn bo żeby to przebić to trzeba zapłacić jedno zero więcej.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Pół bańki za skrzynkę z MDF i kilka przetworników. Masakra...
 
Tutaj warto wspomnieć o kolumnach tytułowych equlibrium, te które ja słuchałem były na rewelacyjnych przetwornikach. Beryl tweeter, accuton na średnicy i bas SB. Do tego bardzo dobre podzespoły zwrotnicy, między innymi kondensator Duelund za 3 koła! I wszystko to u dystrybutora za 36 000zl. Jeżeli ktoś ma pomieszczenie średniej wielkości i polubi się z accutonem to w zasadzie zamyka temat kolumn bo żeby to przebić to trzeba zapłacić jedno zero więcej.
A jednak, mimo że firma Athlon czy jakoś tam jak rozumiem ma ogromny potencjał produkcyjny, technologiczny to kolumny Eq. Są cały czas zupełną niszą, nawet bez jakiś opinii wow, że to killer:D

Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, slawek.xm napisał:

jest to całościowo dzieło sztuki uzytkowej

Oczywiście że tak.

 

Wartościowanie na podstawie surowych danych fiskalnych w hi end to jakiś żart.

Niezwykle ponury.

Zajmuję się innowacjami, opracowanie jednego dojrzałego rozwiązania to dekada, samo sprawdzanie, - czy oby istnieje realny postęp to kilka lat.

 

Jak czytam w materiałach że firmę X tworzy Twórca który w przeszłości studiował to i owo oraz zainteresował się jakiś czas temu hi end audio z takiego a takiego powodu - to doceniam wpis Rochu, który porozdawał za darmo wszystkie swe nabytki od rodzimych producentów.

 

.....

 

Pozdrawiam.

56 minut temu, jamelo napisał:

Jest to moim zdaniem dziedzina pokrewna ze sztuką, a w niej ceny są kreowane dowolnie,a błysk geniuszu jest wartością nie do przecenienia

100 procent zgoda.

Pozdrawiam.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
13 minut temu, maciek36 napisał:

A jednak, mimo że firma Athlon czy jakoś tam jak rozumiem ma ogromny potencjał produkcyjny, technologiczny to kolumny Eq. Są cały czas zupełną niszą, nawet bez jakiś opinii wow, że to killer:D

Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
 

I chyba niszą pozostaną, dla świadomych klientów. Myślę że firma nie będzie chciała iść w masówkę. Jest sporo masówki na rynku i nie warto pchać się w ten segment. Dobra Polska kuchnia oparta o najlepsze zachodnie składniki, zawsze lepiej smakuje niż fast food.

Edited by sly30
  • Like 1

  Wpis dekady! Jamówię napisał: Na koniec po proszę o podanie naukowej metodologii,której poddałeś się "testując" wzmacniacze. Jeśli ogranicza się ona do słuchania sobie jednego wzmacniacza po drugim,to w zasadzie możesz sobie darować.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, jamelo napisał:

Jest to moim zdaniem dziedzina pokrewna ze sztuką, a w niej ceny są kreowane dowolnie,a błysk geniuszu jest wartością nie do przecenienia. Chociaż marketing często potrafi zabić artyzm.

Najwiekszym blyskotliwym geniuszem i artysta byl szef marketingu

Edited by xajas
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, 747 napisał:

Jak czytam w materiałach że firmę X tworzy Twórca który w przeszłości studiował to i owo oraz zainteresował się jakiś czas temu hi end audio z takiego a takiego powodu - to doceniam wpis Rochu, który porozdawał za darmo wszystkie swe nabytki od rodzimych producentów.

 

To taka demagogia. Nic z tego nie wynika. A Serblin to kim był z zawodu? Urodził się konstruktorem kolumn? A gość od Magico czy Wilsonów to co? W kołysce nabrali doświadczenia? Bzdury. Każdy z nich zajmował się czymś innym i na jakimś tam etapie życia zaczął interesować się audio i uczył się na własnych błędach tworząc swoje komercyjne kolumny. Poza tym z jednej strony tworzenie kolumn jest pewnego rodzaju sztuką, ale też nie ma co przesadzać, bo tak na prawdę nie ma tu aż tak wielkiego pola do popisu i artystycznej kreacji. Pomijam oczywiście Design obudowy. Gdyby było tak, że firma tworzy kolumny od podstaw, ale wszystko robi sama, obudowy, drivery, kondensatory itd, to wtedy można by mówić o dużym zakresie i potencjalnie artyzmu. Ale prawda jest banalna. Prawie wszyscy korzystają z driverów innych firm i tak samo z elementów zwrotnic innych firm. W sumie budują jak z gotowych klocków Lego. Wybierają jedynie różne konfiguracje klocków i wsadzają to w swoje obudowy. 

  • Like 1

  Wpis dekady! Jamówię napisał: Na koniec po proszę o podanie naukowej metodologii,której poddałeś się "testując" wzmacniacze. Jeśli ogranicza się ona do słuchania sobie jednego wzmacniacza po drugim,to w zasadzie możesz sobie darować.

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, sly30 napisał:

Ale prawda jest banalna. Prawie wszyscy korzystają z driverów innych firm i tak samo z elementów zwrotnic innych firm. W sumie budują jak z gotowych klocków Lego. Wybierają jedynie różne konfiguracje klocków i wsadzają to w swoje obudowy. 

ha ha ha 🙂

masz tu patent z Alexii z punktu widzenia laika to tylko kawałek dodatkowego magnesu 🙂

image.png.d5eeb4b9de81b0aa3bcdf1fcca19051c.png

skoro to takie banalnie proste to napisz po co?

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

sly

nie zawsze tak jest jak piszesz.a wiekszosc tak jak proac.sonus faber przynajmniej w przeszlosci.w zlotym wieku audio zamawiali glosniki w okreslonych specyfikacjach

i obecnie wszelkie proby klonowania koncza sie zalosna.kosztowna porazka.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock podczas używania strony.

Zarejestrowani użytkownicy mogą wyłączyć ten komunikat.