Jump to content
IGNORED

Niedrogi kabel coaxial RCA


Recommended Posts

8 minut temu, piotrek7 napisał:

Zdaje się, że ten Amphenol ma 75 omów. Ręki sobie za to uciąć nie dam ale jest to wtyk produkowany do takich połączeń

To wtyki trzymają 75 omów, czy nie. Gdzie sie dowiedzieć ?

Denon PMA-2500NE, Denon DCD-2500NE,  PDA GenesisTannoy Revolution XT 8f ,  Audioquest Rockefeller , Technics SL-1200 MK2  + Ortofon 2M Bronze

Link to post
Share on other sites

Wtyki RCA nie trzymają 75 om. Nie trzymają, bo nie muszą. Dla 75 om wymyslono wtyki F albo BNC. 

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Link to post
Share on other sites
13 minut temu, yayacek napisał:

Wtyki RCA nie trzymają 75 om. Nie trzymają, bo nie muszą. Dla 75 om wymyslono wtyki F albo BNC. 

Przyjdzie Fikus, wywali trafo, opornik i kondensator z toru, i 75 łomów szlag trafi.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • Moderatorzy
47 minut temu, yayacek napisał:

załozyć złącze F + przejscie F->RCA. Tym sposobem bez lutowania dostajemy najlepsze połączenie po RCA jakie może byc wedle normy 75 om.

Polemizowałbym czy aby niklowane wtyki F i przejściówki F->RCA wykonane z jakiegoś nieokreślonego metalu są takie "najlepsze" w stosunku do dedykowanych 75 ohm wtyków DH Labs, Canare, Oyaide albo WM Audio.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

51 minut temu, yayacek napisał:

Wtyki RCA nie trzymają 75 om.

Te pokazane powyżej trzymają. WBT 0114 również. 

WBT-0114Cu_01.jpg

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, McGyver napisał:

Polemizowałbym czy aby niklowane wtyki F i przejściówki F->RCA wykonane z jakiegoś nieokreślonego metalu są takie "najlepsze" w stosunku do dedykowanych 75 ohm wtyków DH Labs, Canare, Oyaide albo WM Audio.

Polemizować możesz 😉 
Nie ma wtyków F - jest złącze F.
W F-ce materiałem przewodzącym jest sam rdzeń przewodu, więc taki przewód nie może być z plecionki! Dlatego trzeba użyć przejscia typu złacze F->RCA. Złącze F to praktycznie goły kabel w gwintowanym kołnierzu - nie da się lepiej i prościej.

Dla zainteresowanych materiał wideo jak założyć złącze F na kabel koncentryczny:

Jak widać tu nie ma nic prócz gołego kabla - co jest wręcz fantastyczne. A przejściówkę nakłada się w sposób zakrecany i nic tego nie ruszy. 
BNC ani F się nie lutuje.

A co do jakiś wykwintnych wtyków za setki złotych to zdania nie mam, ale trzymac 75 om to nie może.
A tak wyglada audiofilski Oyaide za cholera wie ile - żenada.
Żródło: 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  

 

coax.png

Edited by yayacek

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Link to post
Share on other sites
  • Moderatorzy
13 minut temu, yayacek napisał:

W F-ce materiałem przewodzącym jest sam rdzeń przewodu, więc taki przewód nie może być z plecionki! Dlatego trzeba użyć przejscia typu złacze F->RCA. Złącze F to praktycznie goły kabel w gwintowanym kołnierzu - nie da się lepiej i prościej.

Tak jakby masa nie brała udziału w przewodzeniu...taki sam mit jak tzw "ścieżka sygnałowa". 
Tymczasem masa jest tu żyłą powrotną sygnału i ma takie samo znaczenie jak żyła środkowa.

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to post
Share on other sites
  • Moderatorzy
16 minut temu, yayacek napisał:

A co do jakiś wykwintnych wtyków za setki złotych to zdania nie mam, ale trzymac 75 om to nie może.
A tak wyglada audiofilski Oyaide za cholera wie ile - żenada.

Bo to nie ten model wtyku.

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to post
Share on other sites

Wtyk RCA nie może trzymac parametrów 75 om, to wynika z konstrukcji fizycznej tego wtyku.
Można kombinować z wymiarami i konstrukcją wtyczki ale nadal będzie to daleko od standardu 75 om.
Przejściówka F->RCA jest najbliższa ideałowi 75 om z racji swej konstrukcji. Zasadniczo złącze F to goły kabel a nakręcana na to przejścwka F->RCA ten goły kabel chowa w siebie z zachowaniem wymaganych odległości pomiędzy przewodnikami (żyłą środkową a ekranem).
Ciekawa dyskusja jest tu:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W ponizszym linku też kilka ciekawostek o konstrukcji RCA:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Jest tam podany wtyk RCA, który zbliża się do standardu 75 om - Canare RCAP. Ale ten wtyk wygląda jak gorsza wersja przejścia F->RCA

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Link to post
Share on other sites
  • Moderatorzy
Teraz, yayacek napisał:

Wtyk RCA nie może trzymac parametrów 75 om, to wynika z konstrukcji fizycznej tego wtyku.

Zapoznaj się z konstrukcją choćby pokazanego wyżej wtyku DH Labs. 

2 minuty temu, yayacek napisał:

Zasadniczo złącze F to goły kabel a nakręcana na to przejścwka F->RCA ten goły kabel chowa w siebie z zachowaniem wymaganych odległości pomiędzy przewodnikami (żyłą środkową a ekranem).

Istnieją także zaciskane wtyki RCA które ten goły kabel chowają w siebie z zachowaniem wymaganych odległości pomiędzy przewodnikami (żyłą środkową a ekranem).

3 minuty temu, yayacek napisał:

 Canare RCAP. Ale ten wtyk wygląda jak gorsza wersja przejścia F->RCA

Wręcz przeciwnie, przynajmniej jest wykonany z jakiegoś sensownego materiału przewodzącego, a nie z niklowanego bliżej nieokreślonego stopu jak F-ki i przejściówki do nich. 

Nadal ignorujesz żyłę powrotną sygnału która ma identyczne znaczenie jak żyła środkowa. 

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, McGyver napisał:

Zapoznaj się z konstrukcją choćby pokazanego wyżej wtyku DH Labs. 

Bym się zapoznał ale nigdzie nie ma noty katalogowej a widnieje jedynie tajemnicze zdanie "optimized for 75 ohm digital cables" co wcale nie znaczy, że wtyk ma 75 om

10 minut temu, McGyver napisał:

Istnieją także zaciskane wtyki RCA które ten goły kabel chowają w siebie z zachowaniem wymaganych odległości pomiędzy przewodnikami (żyłą środkową a ekranem).

I właśnie takim wtykiem jest przejście F->RCA gdzie niczego się nie lutuje ani nie zaciska (samozacisk tam jest). Problemem w RCA jest też ekran. Trzeba ten ekran do RCA lutować co od razu psuje całą konstrukcję kabla - jak na obrazku powyżej - audiofilski cyfrowy (olaboga) Oyaide. Wiem, zaraz wymyślisz wtyki RCA nielutowane z ekranem zaciskanym szczelnie na gwint wokół żyły centralnej 😉

16 minut temu, McGyver napisał:

z jakiegoś sensownego materiału przewodzącego

no cóż, można zawsze kupić F-ke złoconą i przejście F->RCA złocone - tylko po co? Cały świat (szczególnie video) używa do przesyłu sygnałów cyfrowych złącz F wykonanych z jak to określiłeś "bliżej nieokreślonego stopu". No ale pro-video i pro-audio to zasadniczo zupełnie inny swiat niż audiofilskie-audio
 

Trochę mnie to już znudziło - podałem przepis na TANI kabel trzymający parametry 75 om. I tyle.
A jeśli ktoś chce drogi i nietrzymający parametrów kabel to nic mi do tego - każdy kupuje co chce, szczególnie w świecie audiofislkim a już najbardziej w audiofilsko-kablowym, gdzie najbardziej liczy sie oplot, kolor wtyczki, waga i grubość oraz piwniczna produkcja.

  • Like 5

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Link to post
Share on other sites
  • Moderatorzy
1 minutę temu, yayacek napisał:

I właśnie takim wtykiem jest przejście F->RCA gdzie niczego się nie lutuje ani nie zaciska (samozacisk tam jest).

Tylko że niemal wszystkie wykonane są z jakiegoś byle guana. Czyli nadal ignorujesz żyłę powrotną.

 

3 minuty temu, yayacek napisał:

Problemem w RCA jest też ekran. Trzeba ten ekran do RCA lutować co od razu psuje całą konstrukcję kabla

Nie zawsze. Między innymi w pokazanych na zdjęciach na poprzedniej stronie wtykach DH Labs i WM Audio ekranu się wcale nie lutuje lecz po uformowaniu go podobnie jak dla złączki F zaciska się go przez skręcenie obudowy. 

 

5 minut temu, yayacek napisał:

audiofilski cyfrowy (olaboga) Oyaide.

Już pisałem, że nie o ten model chodzi. Raczyłeś łaskawie mieć to w nosie.

 

6 minut temu, yayacek napisał:

Wiem, zaraz wymyślisz wtyki RCA nielutowane z ekranem zaciskanym szczelnie na gwint wokół żyły centralnej 😉

Ja tego wcale nie wymyśliłem, takie wtyki są produkowane od wielu lat. Pierwszy raz miałem z takimi do czynienia jakieś ćwierć wieku temu. 

 

7 minut temu, yayacek napisał:

no cóż, można zawsze kupić F-ke złoconą i przejście F->RCA złocone - tylko po co?

No właśnie, po co, skoro nawet te złocone są z reguły wykonane z jakiegoś bliżej nieokreślonego stopu...

 

8 minut temu, yayacek napisał:

Cały świat (szczególnie video) używa do przesyłu sygnałów cyfrowych złącz F wykonanych z jak to określiłeś "bliżej nieokreślonego stopu". No ale pro-video i pro-audio to zasadniczo zupełnie inny swiat niż audiofilskie-audio

No bo po co lepiej kiedy można gorzej 😄

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, McGyver napisał:

Tylko że niemal wszystkie wykonane są z jakiegoś byle guana. Czyli nadal ignorujesz żyłę powrotną.

 

Nie zawsze. Między innymi w pokazanych na zdjęciach na poprzedniej stronie wtykach DH Labs i WM Audio ekranu się wcale nie lutuje lecz po uformowaniu go podobnie jak dla złączki F zaciska się go przez skręcenie obudowy. 

 

Już pisałem, że nie o ten model chodzi. Raczyłeś łaskawie mieć to w nosie.

 

Ja tego wcale nie wymyśliłem, takie wtyki są produkowane od wielu lat. Pierwszy raz miałem z takimi do czynienia jakieś ćwierć wieku temu. 

 

No właśnie, po co, skoro nawet te złocone są z reguły wykonane z jakiegoś bliżej nieokreślonego stopu...

 

No bo po co lepiej kiedy można gorzej 😄

Mogło się wydawać, że to taki prosty temat...

De gustibus non est disputandum

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, smax napisał:

Czyli taki będzie ok ?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W takiej cenie to sam się chyba skuszę, aby sprawdzić ten kabelek. Jakie gniazdo polecacie do wstawienia do DACa w jakiejś rozsądnej cenie w stosunku do tego kabla? Gniazdo wyjściowe u mnie obsługuje dwa w jednym coaxial i s/pdif, tego chyba nie ma co ruszać?

Xonar ST(coaxial)-->Nostromo 5H(OPA2134) + regulator głośności DIY na ALPS RK168 + Hegel H200 po modzie końcówka mocy (kondy Auricap XO + Audio Note Kaisei) + Audio Physic Yara Evolution(SB Acoustics 29RDC)

Link to post
Share on other sites
  • Moderatorzy
38 minut temu, Prewwit napisał:

W takiej cenie to sam się chyba skuszę, aby sprawdzić ten kabelek.

Kup lepiej z metra i sam opraw wtyki. Takie: 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
 

Godzinę temu, Prewwit napisał:

Jakie gniazdo polecacie do wstawienia do DACa w jakiejś rozsądnej cenie w stosunku do tego kabla?

Co to jest "rozsądna cena"?

 

Godzinę temu, Prewwit napisał:

Gniazdo wyjściowe u mnie obsługuje dwa w jednym coaxial i s/pdif, tego chyba nie ma co ruszać?

Przecież na wyjściu coaxial masz właśnie SPDIF, więc jakie dwa w jednym?

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, McGyver napisał:

Kup lepiej z metra i sam opraw wtyki. Takie: 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakaś aukcja do perfum mi się wyświetla🙂

6 godzin temu, McGyver napisał:
7 godzin temu, Prewwit napisał:

Jakie gniazdo polecacie do wstawienia do DACa w jakiejś rozsądnej cenie w stosunku do tego kabla?

Co to jest "rozsądna cena"?

Taka, aby cena gniazda nie była wyższa od ceny kabla, a najlepiej max. około połowy ceny kabla. Jak nic nie ma w tym budżecie to nie ruszam🙂

6 godzin temu, McGyver napisał:

Przecież na wyjściu coaxial masz właśnie SPDIF, więc jakie dwa w jednym?

Pomieszało się mi trochę😉 Chodzi mi że gniazdo obsługuje coaxial i optyka(potrzebny wtedy wtyk w formie jack)

Edited by Prewwit

Xonar ST(coaxial)-->Nostromo 5H(OPA2134) + regulator głośności DIY na ALPS RK168 + Hegel H200 po modzie końcówka mocy (kondy Auricap XO + Audio Note Kaisei) + Audio Physic Yara Evolution(SB Acoustics 29RDC)

Link to post
Share on other sites

Co by było gdybym założył nowy temat: Drogi coaxial cyfrowy RCA.

Byłyby takie same dylematy ?

Denon PMA-2500NE, Denon DCD-2500NE,  PDA GenesisTannoy Revolution XT 8f ,  Audioquest Rockefeller , Technics SL-1200 MK2  + Ortofon 2M Bronze

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, szymon1977 napisał:

A tak właściwie to się dzieje gdy kabel nie ma 75Ω? Pytam bo mój nie ma, a gra tak samo jak optyk.

To zależy od długości kabla i konstrukcji odbiornika.
Zasadniczo brak 75 ohm jest sprzeczne ze standardem SPDiF.
Opis 75 ohm jest zawarty w normie IEC 60958-3 pod nazwą Digital Audio Interface, part 3 - Consumer Aplications.
Nieprzestrzeganie 75 om w transmisji prowadzić może do powstawania odbić. Źle terminowane linie przesyłowe powodują, że sygnał się odbija i wraca w stronę źródła co może w skrajnych przypadkach powodować osłabienie sygnału lub nawet jego wygaszenie. Powstają też tzw. duszki czyli sygnały powtarząjace się wynikłe z odbić. W przypadku transmisji wideo daje się to zauważyć na monitorach.

Grać będzie nawet i drut z wieszaka. A jak masz wieszak z haute couture to będzie wręcz zjawiskowo.

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Link to post
Share on other sites

Mój 5m kabel glosnikowy nie spełnial żadnej normy spdif a mimo to DTS 6ch 1500 kbps śmigał aż miło. Duszki i odbicia to powstawały w czasach telewizji analogowej a tu cyfrowy sygnał płynie.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • Moderatorzy
2 godziny temu, Prewwit napisał:

Jakaś aukcja do perfum mi się wyświetla🙂

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  
A teraz?

 

2 godziny temu, Prewwit napisał:

aby cena gniazda nie była wyższa od ceny kabla, a najlepiej max. około połowy ceny kabla.

No to 75ohm nic nie znajdę, chyba że BNC Neutrika.

  • Thanks 1

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to post
Share on other sites
46 minut temu, przmor napisał:

Duszki i odbicia to powstawały w czasach telewizji analogowej a tu cyfrowy sygnał płynie.

No właśnie. Nie twierdzę, że w coaxialu, który nie ma 75Ω nic się nie dzieje, ale dzieje się coś zupełnie innego niż w analogowym RCA. Co?

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Link to post
Share on other sites
  • Moderatorzy
5 minut temu, szymon1977 napisał:

Nie twierdzę, że w coaxialu, który nie ma 75Ω nic się nie dzieje, ale dzieje się coś zupełnie innego niż w analogowym RCA. Co?

Otóż nie. Nie dzieje się nic innego jak w analogowym RCA. W obu płynie całkiem analogowy prąd i podlega równie analogowym zjawiskom.

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to post
Share on other sites

Co się dzieje ze źle zestawioną linią SPiF można poczytać tutaj: 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Lavryengineering raczej zna się na cyfrowym audio i nie jest to firemka co sroce spod ogona wypadła. W skrócie opisałem to w poście powyżej. Mi można nie wierzyć, ale kłócić się/zaprzeczać z Lavry to już wyższa sztuka słownych potyczek inzynieryjnych.

The most effective method to minimize this effect is to maintain as constant an impedance as possible throughout the chain by using impedance-matched connectors and cable, and to use terminating resistors at both ends of the chain which are of the same impedance value as the cable and connectors.

Najskuteczniejszą metodą minimalizowania tego efektu* jest utrzymanie możliwie stałej impedancji w całym połączeniu za pomocą dopasowanych impedancyjnie złączy i kabla oraz użycie rezystorów końcowych na obu krańcach połaczenia, które mają taką samą wartość impedancji jak przewód oraz złącza.

----

* chodzi o odbicia.

Edited by yayacek

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, McGyver napisał:

Otóż nie. Nie dzieje się nic innego jak w analogowym RCA. W obu płynie całkiem analogowy prąd i podlega równie analogowym zjawiskom.

Niby tak, ale kablem analogowym płynie bezpośrednio sygnał, a kablem cyfrowym dane cyfrowe, a sygnał jest dopiero w DAC tworzony z tych danych cyfrowych. Efekt taki, że o ile w kablu analogowym zakłócenia mogą objawić się jako słyszalny szum, to w kablu cyfrowym zakłócenia są bez znaczenia dopóki nie wywołają przekłamania danych. Oczywiście w teorii i uproszczeniu. Niemniej jednak wszelkie analogie z założenia są błędne.

Oczywiście połączenie elektryczne może wytworzyć np pętle masy i inne nieznane mi zjawiska. No i o te nieznane mi pytam.

-----

Godzinę temu, yayacek napisał:

Co się dzieje ze źle zestawioną linią SPiF można poczytać tutaj

Wybacz, ale mój angielski jest zbyt słaby na precyzję języka technicznego.

Edited by szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Link to post
Share on other sites
  • Moderatorzy
8 minut temu, szymon1977 napisał:

kablem analogowym płynie bezpośrednio sygnał, a kablem cyfrowym dane cyfrowe

Nie, nie płyną dane cyfrowe tylko prąd.

 

9 minut temu, szymon1977 napisał:

w kablu cyfrowym zakłócenia są bez znaczenia dopóki nie wywołają przekłamania danych. Oczywiście w teorii i uproszczeniu.

 

11 minut temu, szymon1977 napisał:

Oczywiście połączenie elektryczne może wytworzyć np pętle masy i inne nieznane mi zjawiska. No i o te nieznane mi pytam.

Przy takim założeniu pytanie się o "nieznane zjawiska" jest co najmniej brakiem konsekwencji. Skoro uważasz że mogą wystąpić nieznane Ci zjawiska, to nie możesz jednocześnie upierać się przy tym że zakłócenia są bez znaczenia.

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to post
Share on other sites
17 minut temu, McGyver napisał:

Nie, nie płyną dane cyfrowe tylko prąd.

Jeśli mamy czepiać się słówek to prąd też nie płynie, a bez czepiania to w kablu analogowym jest sygnał a w cyfrowym dane cyfrowe.

17 minut temu, McGyver napisał:

Przy takim założeniu pytanie się o "nieznane zjawiska" jest co najmniej brakiem konsekwencji.

Brakiem konsekwencji byłoby przyjęcie teorii sprzecznej z istotą zagadnienia.

Edited by szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Link to post
Share on other sites
29 minut temu, szymon1977 napisał:

Wybacz, ale mój angielski jest zbyt słaby na precyzję języka technicznego.

Przecież specjalnie przetłumaczyłem kluczowe sformułowanie oraz zamieścilem angielski oryginał. Czego tu nie można zrozumiec?

Tak łopatologicznie mówiąc gdy sygnał jest wysyłany do linii przesyłowej (SPDiF) z transportu, jest to zasadniczo fala prostokątna, składająca się z narastających i opadających zboczy. Zbocza te są jedynie przejściami napięcia od około –250 mV do + 250 mV, zbocze narastające przechodzi od napięcia ujemnego do dodatniego, a zbocze opadające odwrotnie. Jest to czas narastania lub opadania potrzebny na przejście sygnału od 10% do 90% całego wahania napięcia. Czas narastania jest o tyle ważny, że to on powoduje odbicia w linii transmisyjnej. Gdyby narastanie było bardzo wolne, np. 50 nanosekund, nie byłoby żadnych odbić na linii transmisyjnej (z wyjatkami). Bo jeśli przejścia są powolne to odbicia nie mają dużej amplitudy, ale z drugiej strony powolne przejścia to wiekszy jitter w odbiorniku (niepewne rozpoznawanie przejść zboczy).

Przykładowo transporty CD mają około 25 nanosekund wzrostu. Jeśli mamy więc szybkie narastanie przy niezachowaniu zasad 75 om (nadajnik, kabel, odbiornik) zachodzi możliwość odbić. Po chłopsku mówiąc mamy efekt ping-ponga. Odbiornik odbija do nadajnika a ten znów do odbiornika co powoduje nakładanie tzw. reflection voltage. I tu się pojawia ulubione słowo audiofili czyli jitter. Odbicia powodują jitter, bo utrudniają odbiornikowi rozpoznanie stanu przejscia przez zbocza.

Niektórzy producenci specjalnie projektują swe transporty czy klocki z wyjściami SPDiF o duzym czasie narastania. To nie jest audiofilskie ale mniej kłopotliwe. Duzy czas narastania to mniejsze odbicia na lini transmisyjnej. Ci producenci zakładają, ze klienci nie będą uzywali parametrów lini przesyłowej 75 om i będą podpinac kable jakie będą miec pod ręką - zwykłe sznurówki czy cholera wie co ale na pewno nie coax 75 om zakończony złączami F. Taki klient nie słyszał o jitterze i nie przejmuje się zbytnio niczym - ważne by grało.
Audiofilskie (tfu) wypusty chlubia się pieknym prostokątem (szybki czas narastania) co powoduje jak pisałem powyżej duże odbicia przy niezachowaniu transmisji 75 om a te odbicia implikują jitter a potem się mówi, że kable brzmią 😉 

Ogólnie mówiąc - chcesz dobrze, to zastosuj się do normy IEC 60958-3 i zadbaj o poprawną linię transmisyjną 75 om (odbiornik, wtyczka, kabel).

 

 

  • Like 2
  • Thanks 1

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Link to post
Share on other sites
17 minut temu, yayacek napisał:

Tak łopatologicznie mówiąc...

Dziękuję za wyjaśnienie. Te rzeczy faktycznie się dzieją i mniej więcej rozumiem o co chodzi. Tylko nie zapominajmy, że mamy do czynienia z danymi cyfrowymi, więc dopóki te odbicia, zbocza, prostokąty i jittery nie poskutkują przekłamaniem 0 w 1 albo 1 w 0, zniknięciem 0 lub 1, albo pojawieniwm się dodatkowego 0 lub 1, to możemy uznać, że nie było zakłóceń i zniekształceń... a może czegoś nie wiem?

Edited by szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock podczas używania strony.

Zarejestrowani użytkownicy mogą wyłączyć ten komunikat.