Jump to content
IGNORED

Niedrogi kabel coaxial RCA


Recommended Posts

Swoją drogą, podejrzewam, że jest spora ilość "audiofilskich" płyt gdzie przy realizacji podłączono zwykły metr czy dwa XLR w miejsce AES/EBU (110 Ohm).
Bo taki się z pudła wyciągnął i działał.

Link to post
Share on other sites

jak na razie skleciłem sobie ten kabelek zaproponowane przez kolegę @yayacek. nie slysze roznicy miedzy nim, a tym przewodem który mam razem z DACiem. w poniedziałek dotrze do mnie MBaudio Clear na test. tak z czystej ludzkiej ciekawosci.

o ile różnice w brzmieniu interkonektow analogowych potrafią być spore, tak w cyfrowym przesyle ich nie ma, albo są bardzo subtelne. pozdrawiam.

 

Link to post
Share on other sites
  • Moderatorzy
1 minutę temu, pucuch napisał:

o ile różnice w brzmieniu interkonektow analogowych potrafią być spore, tak w cyfrowym przesyle ich nie ma, albo są bardzo subtelne. pozdrawiam.

To jest IMHO zbyt daleko idące uogólnienie. Tym bardziej że na razie porównywałeś tylko dwa kable na jednym i tym samym systemie. 
Z moich doświadczeń natomiast wynika że różne urządzenia w różny sposób reagują na wymiany kabla SPDIF. Jedne pokazują bardzo wyraźne zmiany brzmienia, inne ledwo co lub zgoła nic. 
Niewykluczone również że posiadany przez Ciebie kabelek akurat nie jest nic a nic lepszy od kawałka kabla antenowego z nakręconymi eFkami.

  • Like 1

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to post
Share on other sites

Do usłyszenia zmian płynących z zastosowania dobrego przewodu Coaxial trzeba mieć:

1. Bardzo transparentne zestawy głośnikowe;

2. Dobrej klasy wzmacniacz;

3. Dobrej klasy przewody głośnikowe;

4. Dobrej klasy DAC;

5. Dobrej klasy przewody łączące DAC ze wzmacniaczem lub dobry DAC wbudowany we wzmacniaczu;

6. Względnie dobry, wrażliwy słuch.

Dobra klasa nie oznacza, że sprzęt musi być drogi, ale na tanim raczej się tego nie usłyszy.

A na koniec można dobrać dobrej klasy przewody zasilające.

Edited by Franz-007
  • Like 4
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, McGyver napisał:

Twórcy SPDIF byli jednakowoż nad wyraz niekonsekwentni skoro ściśle określili parametry przesyłu, a potem je totalnie zlekceważyli przyjmując jako standard nieodpowiednie złącza RCA podczas gdy mogli przyjąć popularne BNC 75 ohm. 
Być może zrobili to z pełną premedytacją, z przyczyn przytoczonych przez kolegę Przemaka których zapewne byli świadomi. 

W kwestii formalnej - mówimy o linii długiej. Gniazdo czy wtyczka zasadniczo są krótkie. Różnica np. w gniazdach BNC między 50 a 75 polega na różnicy w grubości kabla, który się w niej zaciska, natomiast spora część gniazd tablicowych/panelowych/tht nie ma podawanej impedancji falowej, bo w przypadku złączy nie ma ona większego znaczenia. Są też oczywiście złącza z podawaną impedancją, zwykle droższe 😉 

  • Like 3

nagrywamy.com

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Franz-007 napisał:

Do usłyszenia zmian płynących z zastosowania dobrego przewodu Coaxial trzeba mieć:

1. Bardzo transparentne zestawy głośnikowe;

2. Dobrej klasy wzmacniacz;

3. Dobrej klasy przewody głośnikowe;

4. Dobrej klasy DAC;

5. Dobrej klasy przewody łączące DAC ze wzmacniaczem lub dobry DAC wbudowany we wzmacniaczu;

6. Względnie dobry, wrażliwy słuch.

Dobra klasa nie oznacza, że sprzęt musi być drogi, ale na tanim raczej się tego nie usłyszy.

Z tym się zgadzam, że łatwiej usłyszeć zmiany po podmianie różnych elementów w zestawie audio. Ja od dawna bawiłem się w zmiany wzmacniaczy operacyjnych w DACu. Na moim starym sprzęcie, że tak powiem z dolnej półki cenowej bo cały zestaw kosztował mnie 1,5k było słychać zmiany, ale dopiero na obecnym zestawie, mogę ocenić lepiej potencjał kostek i zmiany w graniu są wyraźniejsze. Np. jak kiepski tweeter, to ma np. swoje ograniczenie w kreowaniu przestrzeni, separacji dźwięków, wzmacniacz operacyjny wprowadza tu zmiany, ale przetwornik nie jest tego w stanie przekazać. Mój obecny tweeter też to nie jest jakiś topowy, więc podejrzewam że użycie jeszcze lepszego coś przede mną odkryje nowego.

  • Like 1

Xonar ST(coaxial)-->Nostromo 5H(OPA2134) + regulator głośności DIY na ALPS RK168 + Hegel H200 po modzie końcówka mocy (kondy Auricap XO + Audio Note Kaisei) + Audio Physic Yara Evolution(SB Acoustics 29RDC)

Link to post
Share on other sites
  • Moderatorzy
16 minut temu, przemak napisał:

W kwestii formalnej - mówimy o linii długiej. Gniazdo czy wtyczka zasadniczo są krótkie. Różnica np. w gniazdach BNC między 50 a 75 polega na różnicy w grubości kabla, który się w niej zaciska, natomiast spora część gniazd tablicowych/panelowych/tht nie ma podawanej impedancji falowej, bo w przypadku złączy nie ma ona większego znaczenia. Są też oczywiście złącza z podawaną impedancją, zwykle droższe 😉 

W kwestii formalnej, pisałem zasadniczo do kolegi Yayacek który usilnie lansuje tezę o doniosłym znaczeniu impedancji falowej złącz w połączeniach SPDIF nie zważając nawet na to że sami twórcy SPDIF raczyli totalnie tą kwestię olać. A co do długości złącz w kontekście linii długiej, to można chyba powiedzieć że ich długość jest śladowa 😉

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Prewwit napisał:

Np. jak kiepski tweeter, to ma np. swoje ograniczenie w kreowaniu przestrzeni, separacji dźwięków, wzmacniacz operacyjny wprowadza tu zmiany, ale przetwornik nie jest tego w stanie przekazać.

Ja z kolei przekonałem się jak ważny jest głośnik niskośredniotonowy w zestawach dwudrożnych. I według mnie to on jest odpowiedzialny głównie za rozdzielczość zestawów głośnikowych oraz separację instrumentów (przy odtwarzaniu np.: dźwięków gitar czy instrumentów dętych), gdyż to właśnie on odtwarza większe pasmo niż tweeter. A głośnik wysokotonowy faktycznie jest bardzo ważny przy kreowaniu przestrzeni.

Edited by Franz-007
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, pucuch napisał:

jak na razie skleciłem sobie ten kabelek zaproponowane przez kolegę @yayacek. nie slysze roznicy miedzy nim, a tym przewodem który mam razem z DACiem. w poniedziałek dotrze do mnie MBaudio Clear na test. tak z czystej ludzkiej ciekawosci.

o ile różnice w brzmieniu interkonektow analogowych potrafią być spore, tak w cyfrowym przesyle ich nie ma, albo są bardzo subtelne. pozdrawiam.

 

Mam akurat 3 różne kable cyfrowe z tej firmy i różnice słyszę mimo,że wszystkie ze srebrem.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Hybrid bardzo energetyczny,żywiołowy do rocka jak znalazł.

Diamond natomiast wyrównany ,żadne pasmo nie dominuje i mimo że jest tam srebro ,to podobny trochę do cardasa persac ,takie "analogowe" brzmienie.

Black Pearl moim zdaniem najlepszy z nich-pasma bardzo ładnie zszyte,nic nie męczy przy słuchaniu i świetna lokalizacja na scenie.

Wracając do tematu,każdy z tych kabli wnosi do systemu coś innego i przynajmniej ja to słyszę.

A czy trzymają 75oma,czy nie,to zupełnie mnie nie interesuje.

Mam też vdh triaxal na którym pisze jak byk 75om a gra nieszczególnie.

Link to post
Share on other sites

Czy ktoś miał do czynienia z przewodem Real Cable AN99 ?

Denon PMA-2500NE, Denon DCD-2500NE,  PDA GenesisTannoy Revolution XT 8f ,  Audioquest Rockefeller , Technics SL-1200 MK2  + Ortofon 2M Bronze

Link to post
Share on other sites

Dobra zdecydowałem. Przewód Furutech FX - Alpha Ag + wtyki WBT-0114. Może jest ktoś, kto zrobi mi taki kabelek 0,75 cm + wtyki ?

Denon PMA-2500NE, Denon DCD-2500NE,  PDA GenesisTannoy Revolution XT 8f ,  Audioquest Rockefeller , Technics SL-1200 MK2  + Ortofon 2M Bronze

Link to post
Share on other sites
47 minut temu, smax napisał:

Dobra zdecydowałem. Przewód Furutech FX - Alpha Ag + wtyki WBT-0114. Może jest ktoś, kto zrobi mi taki kabelek 0,75 cm + wtyki ?

Ja pitolę. Jesteście niereformowalne typy. Ten wtyczek to total badziewie. Przecież to jest dalej od 75 ohm niż najgorszy czincz. Wyraźnie wbt bajdurzy że aby było 75  ohm to trzeba mieć od nich ten wtyk i od nich specjalne gniazdo czincz pod ten wtyk! A jak nie ma się od nich tego specjalnego gniazda czincz to wpychanie takiej wtyczki na kabel jest idiotyczne

  • Like 4
Link to post
Share on other sites

Co myślicie o Profigold PROA 4801

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ? Wyjdzie podobny koszt co zrobienie samu kabla na MOGAMI 2964 z wtykami Monacora.

Xonar ST(coaxial)-->Nostromo 5H(OPA2134) + regulator głośności DIY na ALPS RK168 + Hegel H200 po modzie końcówka mocy (kondy Auricap XO + Audio Note Kaisei) + Audio Physic Yara Evolution(SB Acoustics 29RDC)

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Prewwit napisał:

Co myślicie o Profigold PROA 4801

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ? Wyjdzie podobny koszt co zrobienie samu kabla na MOGAMI 2964 z wtykami Monacora.

Absolutnie odradzam. Miałem podłączony taki sam jako RCA. Po wymianie na Neotecha 3004 ze zwykłymi Neutrikami, dopiero usłyszałem, ile sygnału ten Profigold tłumił. A grałem wtedy jeszcze na A-S701.

Edited by Franz-007
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Że będzie czyściej to już wiadomo po przeczytaniu nazwy produktu.

Czekam na dogłębniejszą analizę zmian w brzmieniu systemu.

Edited by Froju
Link to post
Share on other sites

Naiwność audiofili nie zna granic . Na stronie kabli podane jest info, że żadnych danych technicznych kabla się nie udostępnia bo to tajemnica 😄 czyli nie wiadomo nic co do ekranowania czy impedancji,a o innych parametrach już nie wspominając. Żenada i kpina. 

 

IMG_20210427_133415.jpg

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Froju napisał:

Że będzie czyściej to już wiadomo po przeczytaniu nazwy produktu.

Czekam na dogłębniejszą analizę zmian w brzmieniu systemu.

nawet śmieszne.

BTW kupiłem go jako test. nie ma żadnego problemu z wypożyczeniem kabli za kaucją. sznurek zrobił na mnie na tyle dobre wrażenie, że już zostanie. dane i tak mnie nie interesują, bo nic mi nie mówią.

Brzmienie w porównaniu do antenówki, czy taniego kabelka deflautowego:

- lepsza separacja instrumentów

- lepsze, bardziej agresywne ich wybrzmiewanie

- ciut lepsza stereofonia

- bas gęstszy, jest go więcej, pięknie sobie mruczy

bardziej audiofilsko😀 pisać nie umiem, więc już zakończę. wyszło względnie tanio i dobrze. od siebie polecam. pozdrawiam.

Edited by pucuch
  • Like 2
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, pucuch napisał:

 

- lepsza separacja instrumentów

- lepsze, bardziej agresywne ich wybrzmiewanie

- ciut lepsza stereofonia

- bas gęstszy, jest go więcej, pięknie sobie mruczy

bardziej audiofilsko😀 pisać nie umiem, więc już zakończę. wyszło względnie tanio i dobrze. od siebie polecam. pozdrawiam.

Im wyżej ,wszystkiego więcej i jeszcze lepiej.

Tylko im wyżej,to dużo drożej i ceny już niezbyt atrakcyjne,ale te tańsze,mają świetny stosunek jakoś do ceny.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 25.04.2021 o 10:06, Franz-007 napisał:

Absolutnie odradzam. Miałem podłączony taki sam jako RCA. Po wymianie na Neotecha 3004 ze zwykłymi Neutrikami, dopiero usłyszałem, ile sygnału ten Profigold tłumił. A grałem wtedy jeszcze na A-S701.

Podpisuję się. Dość wyraźnie przygasza dźwięk. U mnie nawet jakiś śmieciowy coaxial za 20 zl, zagrał lepiej, a nawet optyk. 

.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock podczas używania strony.

Zarejestrowani użytkownicy mogą wyłączyć ten komunikat.