Skocz do zawartości
IGNORED

PCM czy DSD? Do jakiego formatu zgrywacie winyle?


klinek

Rekomendowane odpowiedzi

20 godzin temu, wstach1 napisał:

Jaki interface polecacie do zgrywania sygnału analogowego. Tak do 700 PLN.

Ja długi czas zgrywałem przy pomocy Creative Sound Blaster X-Fi HD.

Jak za te pieniądze to działa całkiem nieźle. Zgrywa do PCM 24/96KHz. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez klinek

0 + 2 = 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiałem się trochę nad tym: Focusrite Scarlett 2i2 3rd Gen. Trochę większa funkcjonalność.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)
W dniu 18.05.2021 o 13:33, wstach1 napisał:

zastanawiałem się trochę nad tym: Focusrite Scarlett 2i2 3rd Gen. Trochę większa funkcjonalność.

Nie wiem, jak 3 generacja, ale druga generacja umożliwia odsłuch nagrywanego materiały, niestety, tylko w mono.

Kiepsko 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rutracker.org hulaj dusza.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Megadeth - A House Divided       🤘SENJUTSU🤘         α  Ω  β  λ  μ  ∅  ½  ²  €  $  π         Ⅵ Ⅵ Ⅵ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.05.2021 o 22:06, terminus napisał:

Na rutracker.org hulaj dusza.

Hulaj ... tylko tam hulasz tak jak ci zagrają.

A my konwertując własne analogi hulamy jak chcemy i co chcemy. Ot mała róznica.

Vinyl miał najlepsze antypirackie zabezpieczenie. Trzeba go było kupić. Ew. pożyczyć co w domenie PRLowej nie było takie proste. A kopia na magnetofon nie była już vinylem.

A dziś w domenie cyfrowej i w internecie się ... hula 🙂 .

Heh.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 11.05.2021 o 12:59, mirek24 napisał:

Trzaski płyt lepiej są konwertowane przez DSD. Wiecej detali z kolei jest na PCM. Finalnie wybrałem PCM 24/96 zamiast DSD 128.

DSD 64 systemowo gorsze.

Doświadczenia z Tacama DA-3000.

 

pozdrawiam

 

 

 

Ja bawiłem się Korgiem MR2000S ładnych parę lat temu kiedy nie było jeszcze Tascama DA3000 i poprzestałem na tym urządzeniu . Moje doświadczenie z tamtych lat całkowicie pogrzebało zgrywanie winyli do formatów niższych niż DSD . Co prawda forum na Audio Stereo mało było przychylne temu formatowi . Uważam i będę cały czas twierdził że lepszego formatu do zgrywania winyli bez jakiej kolwiek obróbki cyfrowej różnymi edytorami audio niż DSD nie ma . Do czego służył ten format ? Oto jest pytanie . Służył do archiwizacji cyfrowej analogowych taśm matek w studiach nagraniowych . Ta informacja powinna wystarczyć do tego że lepszego dostępnego formatu do zgrywania winyli nie ma. Bardzo dobrze że ten format zaczyna mieć praktyczne zastosowanie do zgrywania winyli a nie tylko teoretyczne .

Z Wyrazami szacunku Wojtek.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Wojtek 1959 napisał:

DSD (...) Do czego służył ten format ?

Mniej, więcej do tego samego, co dziś MQA, czyli sprzedania 2x tego samego w "lepszej" jakości. W dodatku zbyt dobrze "nie konwertowalnej". Osobiście nigdy nie byłem dobrego zdania o tej wydumie od Sony. Zwłaszcza, że w studiach cała obróbka jest w PCMie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, porlick napisał:

Mniej, więcej do tego samego, co dziś MQA, czyli sprzedania 2x tego samego w "lepszej" jakości. W dodatku zbyt dobrze "nie konwertowalnej". Osobiście nigdy nie byłem dobrego zdania o tej wydumie od Sony. Zwłaszcza, że w studiach cała obróbka jest w PCMie.

Czy miałeś praktycznie styczność z tym formatem , jak tak to podaj fizycznie rekorder który w tym formacie nagrywa . Ja zacząłem zabawę z tym formatem 10 - 15 lat temu jak jeszcze nie było rekorderów nagrywających powyżej 5,6 mhz próbkowania . I powiem ci że Korg MR2000s bo taki posiadałem wtedy i mam go po dziś dzień nagrywał i nagrywa winyle w DSD bez zarzutu i lepiej niż w PCM. Powiem na koniec , że teoretyzowanie bez praktyki mija się z celem. Tu nie chodzi bynajmniej o konwertowanie z formatu na format np z MP3 do DSD bo takie wynalazki też chodzą po świecie tylko o zgrywanie na żywca winyla do DSD i utworzenie z pliki DSD płyty dvd z nagraniem w DSD bądź samego DSD jako pliku do słuchania . Sens ma jeszcze przekonwetowanie do audio CD , nic nie tracąc na jakości nagrania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Wojtek 1959
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie musisz tego obrabiać, czy konwertować, to ok, format jak każdy inny gęsty.

Powiedz jednak, dlaczego cały miks, czy jakakolwiek obróbka dźwięku w studiach nagraniowych prowadzona jest w PCM? To dużo wygodniejszy i bardziej uniwersalny format, w dodatku nie mający problemów z częstotliwościami próbkowania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Wojtek 1959 napisał:

nagrywa winyle w DSD bez zarzutu i lepiej niż w PCM

Jakiej jakości PCM? 

Teraz, porlick napisał:

format jak każdy inny gęsty

No nie, szumy większe niż PCM. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś trochę doświadczeń ze zgrywaniem płyt, ale robiłem to w PCM.

6 minut temu, przemak napisał:

No nie, szumy większe niż PCM.

Trochę, ale głównie w paśmie ponadakustycznym.

Dlatego pisałem, że do mnie ten format nie przemawia.

Z DSD miałem przelotnie do czynienia przy płytach SACD. Jak często bywało w historii, z walki formatów (SACD kontra DVD-AUDIO) zwyciężył gorszy. (Jak VHS pokonał V-2000)

Obecnie ten format mnie nie interesuje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez porlick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, porlick napisał:

Jeśli nie musisz tego obrabiać, czy konwertować, to ok, format jak każdy inny gęsty.

Powiedz jednak, dlaczego cały miks, czy jakakolwiek obróbka dźwięku w studiach nagraniowych prowadzona jest w PCM? To dużo wygodniejszy i bardziej uniwersalny format, w dodatku nie mający problemów z częstotliwościami próbkowania.

Czort jego znajet jak to teraz robią . Słyszałem że zaczynają wyciągać stare Studery ze zniszczonej domeny analogowej , bo te były niezastąpione w nagraniach na małej studyjnej . Niektórzy nagrywają nawet w MP3 w swoich domowych studiach i to jest nieszczęście. Poza tym po co obrabiać DSD ? Samo w sobie jest dobre . Na MR 2000S robiłem testy na PCM i DSD lepiej zgrywało sygnał z wkładki gramofonowej niż PCM. Sprawdzałem to na słuch via słuchawki . W DSD trzaski i tarcie igły o płytę było mniej dokuczliwe niż w PCM. Ale to jest moja sugestia, Proponuję zakup używanego Korga MR2000S gdyż nie jest on już produkowany, lub nowego Tascama DA3000

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Wojtek 1959
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, porlick napisał:

Trochę, ale głównie w paśmie ponadakustycznym

No ale szumi. 

19 minut temu, Wojtek 1959 napisał:

po co obrabiać DSD ?

Przyciąć początek i koniec? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, przemak napisał:

Przyciąć początek i koniec? 

Miałem na myśli mastering, mix, itp- cięcie to nie obróbka.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, porlick napisał:

Miałem na myśli mastering, mix, itp- cięcie to nie obróbka.

A co jak nie obróbka? I ciąć można? 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko odrzucenie wcześniejszych, czy późniejszych danych.

Dasz radę zmiksować np 3 ścieżki nagrane w DSD bez zmiany formatu? To już jest możliwe? Bo o ile wiem, jeszcze niedawno nie było.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, porlick napisał:

To tylko odrzucenie wcześniejszych, czy późniejszych danych.

Przycięcie to jednak obróbka. Wszystko jedno, nie da się. Więc po co bardziej skomplikowane operacje, jak nawet przyciąć i sfejdować nie można? 

Pyramix to robi, przynajmniej "dla klienta" bez zmiany formatu. A że w każdą stronę zmienia w locie na PCM, to co to kogo 😉

Jest jeszcze parę takich wynalazków, ale format nadal jest nieedytowalny. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź na pytanie w tytule jest jedna - do żadnego. Słucham wprost z winyla. Bo i po co inaczej?

A DSD jest bez sensu. I tyle. Technicznie bez sensu. A reszta to tylko audiofilskie bajki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, kazmirz napisał:

Technicznie bez sensu.

Technicznie sens był gdy nie było dostępnych wyższych częstotliwości próbkowania. Teraz są i format jest mocno przestarzały. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.09.2021 o 23:57, przemak napisał:

Technicznie sens był gdy nie było dostępnych wyższych częstotliwości próbkowania. Teraz są i format jest mocno przestarzały. 

Przestarzały nie przestarzały . To nie ma nic do rzeczy . W domenie analogowej do do nagrania matrycy służyła taśma nagrana na małej studyjnej to jest 38 cm/s . Przygotowanie takiej taśmy to było bite parę miesięcy ciężkiej pracy muzyków oraz realizatorów dźwięku żeby taka taśma powstała . Nie było wtedy żadnych cyfrowych wspomagaczy , konwerterów . Wszystko zależało od reżysera dźwięku który jak ustawił konsoletę , pogłosy , korektory wszelkiej maści tak wyszło . Dlatego winyle pod względem dźwięku były niepowtarzalne , każda seria w zależności od producenta była inna. W tym cały urok czarnego krążka. Jak zacząłem swoją zabawę w zgrywanie winyli to była to droga przez mękę do puki nie  zakupiłem odpowiedniego sprzętu . Szukając na forach internetowych informacji na temat najlepszego formatu do zgrywania winyli okazało się że jest to format DSD nagrywany na Korgu MR2000s , Wtedy Tascama DA3000 jeszcze nie było . Nabyłem tego Korga w Polsce przez czysty przypadek w sklepie w którym nie bardzo wiedzieli co mają . Korg w formacie DSD w tamtych czasach był najlepszy i nie było dobrej alternatywy gdyż Tascam w tamtych czasach nie za bardzo sobie radził z tym formatem. Format DSD z samego założenia miał słuzyć do archiwizacji taśm matek , które nagrywa się tylko raz za to powinno je się nagrać bardzo dobrze , a z tym to różnie bywało jak pisałem powyżej . DSD to format studyjny który stał się coraz bardziej dostępny . Tak reasumując Firma Korg dołączała bezpłatnie do rejestratora aplikację Audiogate . Była też aplikacja do zgrywania wielokanałowego DSD za 10 tys $ też dystrybuowana przez firmę Korg.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Wojtek 1959
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Wojtek 1959 napisał:

DSD to format studyjny

DSD to format wymyślony w celach antypirackich. Gdyby to był format "studyjny", musiał by być formatem "obrabianym", a takim nie jest. Nawet płyty SACD były przygotowywane w PCM, dopiero jak już wszystko było na glanc gotowe, materiał był konwertowany na DSD.

Co za sens archiwizować tasmy-matki w formacie, z którym niczego nie można zrobić oprócz odtworzenia, bo każda operacja na nagraniu wymaga konwersji???

Bajek się naczytałeś...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, porlick napisał:

DSD to format wymyślony w celach antypirackich. Gdyby to był format "studyjny", musiał by być formatem "obrabianym", a takim nie jest. Nawet płyty SACD były przygotowywane w PCM, dopiero jak już wszystko było na glanc gotowe, materiał był konwertowany na DSD.

Co za sens archiwizować tasmy-matki w formacie, z którym niczego nie można zrobić oprócz odtworzenia, bo każda operacja na nagraniu wymaga konwersji???

Bajek się naczytałeś...

Podaj mi choć źródło o tym że jest to format antypiracki . Nagrałeś i wypaliłeś chociaż jakąś płytkę DSD ? Jak tak to powiedz mi ile zajmują w bajtach dwie strony winyla nagrane w częstotliwości próbkowania 2,6 mhz ?  . Powiedz mi a czy jest sens przerabiać taśmy matki ? Ja uważam że nie . Zostały nagrane w konkretnym celu żeby wytłoczyć płytę , przegrać na taśmę do audycji radiowej i tyle . Poza tym nie wiem czy wiesz że wszystkie nośniki magnetyczne , a do nich należą taśmy matki się rozmagnesowują w czasie czego efektem staje się większe zaszumienie nagrania i spadek jego dynamiki. Dla tego stworzono kiedyś format DSD w celu archiwizacji oraz zapobieżeniu dalszej degradacji nagrania. O piractwie i zabezpieczeniu przed kopiowaniem przy zastosowaniu DSD nigdy nie słyszałem . Stosowano natomiast różne algorytmy sposoby ukrywanania ścieżek audio tak aby utrudnić kopiowanie płyt przez goły system Windows bez specjalistycznego oprogramowania . Sam mam takie płyty których na zasadzie kopiuj wklej w Nero za cholerę nie dało się skopiować . To samo z płytami DVD , bez programów takich jak DVD schrink czy Alcochol , konia z rzędem przy kopiowaniu filmów z płyt DVD. Też mam takie płyty . 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Wojtek 1959
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Wojtek 1959 napisał:

Przestarzały nie przestarzały . To nie ma nic do rzeczy

Ma, bo jest przestarzały. W momencie powstawania oferował lepszą jakość od wtedy dostępnego PCM, od dawna już jest gorszy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, porlick napisał:

DSD to format wymyślony w celach antypirackich. Gdyby to był format "studyjny", musiał by być formatem "obrabianym", a takim nie jest. Nawet płyty SACD były przygotowywane w PCM, dopiero jak już wszystko było na glanc gotowe, materiał był konwertowany na DSD.

Co za sens archiwizować tasmy-matki w formacie, z którym niczego nie można zrobić oprócz odtworzenia, bo każda operacja na nagraniu wymaga konwersji???

Bajek się naczytałeś...

Tak g woli ścisłości . Jestem przeciwnikiem przerabiania zwłaszcza taśm matek . Zostały nagrane tylko raz i są unikalnym materiałem do tłoczenia płyt , czy też wykorzystania go w jakiejś audycji radiowej . Poza tym zgrywanie czy konwertowanie z PCM do DSD to tak naprawdę zwiększenie pojemności w tym wypadku pliku z megabajtów do gigabajtów nie wnosząc nic z poprawy jakości . O jakość to powinni zadbać producenci płyt , czy też nagrań , mają ludzi sprzęt i forsę. Żyjemy w czasach że nie mamy gwarancji czy zakupiony w internecie plik nie był przerabiany przez jakiegoś domorosłego informatyka pseudo dźwiękowca , to samo serwisy streamingowe .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Wojtek 1959 napisał:

zgrywanie czy konwertowanie z PCM do DSD to tak naprawdę zwiększenie pojemności w tym wypadku pliku z megabajtów do gigabajtów nie wnosząc nic z poprawy jakości .

No właśnie. Po co więc używać formatu, który drastycznie zwiększa objętość plików nie wnosząc nic z poprawy jakości?

Po co też zgrywać winyle do DSD, skoro PCM zrobi to jakościowo tak samo, bez niepotrzebnego powiększania wagi pliku?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, przemak napisał:

Ma, bo jest przestarzały. W momencie powstawania oferował lepszą jakość od wtedy dostępnego PCM, od dawna już jest gorszy.

Chyba że znowu coś skopali . Ja dużo z wykorzystaniem DSD w celu zgrywania winyli zajmowałem się 10 może 15 lat temu jak nabyłem starego Korga MR2000s. Wtedy grało to naprawdę dobrze . Nie wiem czy Tascam DA3000 jest w takim razie lepszy od starego Korga biorąc pod uwagę DSD bo wiem że Tascam miał u siebie w swoim starszym bracie DA3000 , nazwy dokładnie nie pamiętam duże problemy z DSD , i dlatego ci którzy go mieli nagrywali w PCM . Nie mam pewności czy próbowanie powyżej 5 MHz w DSD nie zaczyna być przerostem formy nad treścią . Korg pzry 5,6 Mhz i 2,6 Mhz lepiej zgrywał winyle niż w PCM , fizycznie się o tym przekonałem , nagrywając najpierw w PCM a potem to samo w DSD . To że wkładka gramofonowa jest wrednym przetwornikiem zamieniającym tarcie i drgania na napięcie wiedzą wszyscy konstruktorzy sprzętu audio . Choćby dla charakteru i rodzaju wkładki gramofonowej lepiej brzmienie takiej wkładki wychodzi w DSD iż w PCM . To z moich wieloletnich doświadczeń z DSD .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Wojtek 1959
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Wojtek 1959 napisał:

Korg pzry 5,6 Mhz i 2,6 Mhz lepiej zgrywał winyle niż w PCM , fizycznie się o tym przekonałem , nagrywając najpierw w PCM a potem to samo w DSD

Bez parametrów tego PCM to jest dezinformacja.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, porlick napisał:

No właśnie. Po co więc używać formatu, który drastycznie zwiększa objętość plików nie wnosząc nic z poprawy jakości?

Po co też zgrywać winyle do DSD, skoro PCM zrobi to jakościowo tak samo, bez niepotrzebnego powiększania wagi pliku?

Nie zrozumiałeś mnie do końca . Wkładka gramofonowa zamienia drgania i tarcie z płyty gramofonowej na napięcie . Tarcie o cokolwiek w elektro akustyce jest raczej nie zbyt miłe i chodzi o to by trzaski i szumy z płyty winylowej były jak najmniejsze i jak najbardziej przyswajalne dla ucha ludzkiego . Technika analogowa jakoś sobie z tym poradziła , co innego w domenie cyfrowej . PCM dość kiepsko sobie radzi z trzaskami  i szumem z płyt winylowych , natomiast lepiej radzi sobie z tym DSD ,gdyż tarcie o płytę i trzaski które pochodzą z płyty bliższe są tym generowanym przez tory czysto analogowe , a to dlatego że w DSD jest lepsze odwzorowanie sygnału niż w PCM . 

16 minut temu, przemak napisał:

Bez parametrów tego PCM to jest dezinformacja.

192 Khz maksimum PCM jakie ma Korg . Poza tym nie ma to dla mnie już znaczenia skoro w DSD grało lepiej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Wojtek 1959
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Wojtek 1959 napisał:

w DSD jest lepsze odwzorowanie sygnału niż w PCM . 

To jest nieprawda. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Wojtek 1959 napisał:

Technika analogowa jakoś sobie z tym poradziła

No pewnie, że tak- za pomocą przedwzmacniacza z korekcją wg krzywej RIAA. Tak skorygowany sygnał jest już zwyczajnym sygnałem audio, jak każdy inny i skąd niby konwerter DSD ma wiedzieć, by sobie "lepiej radzić" z trzaskami i smażeniem, jak konwerter PCM? 

Przy tak wyrąbanych parametrach, KAŻDY z nich ma skonwertować analogowy sygnał na cyfrowy z MAKSYMALNĄ DOKŁADNOŚCIĄ. Nieważne, czy smaży, czy nie. Jeśli dsd gubi smażenie i trzaski z płyty, zgubi też miotełki perkusji, które mają bardzo podobny charakter brzmienia, a to już jest poważna wada formatu, wręcz dyskwalifikującą go do konwertowania muzyki w dobrej jakości.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 26

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.