Jump to content
IGNORED

Cambridge Audio EVO a problem z Chromecast


MacP
 Share

Recommended Posts

Nabyłem to cudo przeczytawszy o nim wiele i wydawało mi się, że jest już niemal idealne, zagra wszystko, każdy streaming, każdy plik itp. no i rzeczywiście wszystko działa niemal idealnie. Niemal, bo nie mogę skonfigurować Chromecasta. W Google Home daje się ustawić, rozpoznaje sprzęt, zauważa urządzenie, przy kręceniu głośnością w apce, na ekranie Evo pojawia się nawet zmiana głośności. Niestety w żadnej aplikacji muzycznej nie widać Chromecasta jako urządzenia odtwarzającego. Gdy zmienię mu nazwę w ustawieniach Chromecasta, to zmienia się też w ustawieniach DLNA oraz  Tidal connected. Ale Chromecasta jak nie było tak nie ma... czy ktoś to przewalczył?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Screenshot_20210524-183039_TIDAL.jpg

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

.... Mały edit: okazuje się że w niektórych programach na przykład HiFi-cast widać również Chromecasta. Natomiast nie widać go w programie, na którym mi najbardziej zależało czyli Idagio, (w Tidalu korzystam z opcji Connect nie Chromecast). To wygląda na jakąś niezgodność tej aplikacji....

Kombinowałem z różną zmianą nazwy urządzenia, bo już kiedyś miałem program, który pod jedną nazwą coś widział, pod inną nie widział, ale tutaj nie widzi pod żadną

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

On z kolei denerwował mnie tym że grał wyłącznie pliki 16/44. Reklamowali go, że zdatny do plików gęstych, mqa a sam chip dekoduje dsd - to już bezczelność ponieważ w ogóle nie zaimplementowali dsd. Kolejna aktualizacje firmware nic nie pomagały, wciąż miałem urządzenie jak z lat 80, które odtwarzało tylko standard CD, każdy inny chrypiał i charczał. ... Kupił go swiadomy nabywca, przed którym niczego nie ukrywałem 🙂

Link to comment
Share on other sites

Mam to samo w cxn V2,też w hi-fi cast zawsze,a w idago jak mu się chce.

Ja włączam idago przy włączonym cxn i jak nie ma go na liście,to cxn wyłączam i zaraz włączam.Po chwili cxn pojawia się na liście.

U mnie to działa zawsze,może u Ciebie zadziała.

 

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, MacP napisał:

Kolejna aktualizacje firmware nic nie pomagały, wciąż miałem urządzenie jak z lat 80, które odtwarzało tylko standard CD, każdy inny chrypiał i charczał. ... Kupił go swiadomy nabywca, przed którym niczego nie ukrywałem 🙂

Dzięki.

A jak dźwiękowo? Pomijając kulejący aspekt funkcjonalny 😉 Pzdr

Link to comment
Share on other sites



.... Mały edit: okazuje się że w niektórych programach na przykład HiFi-cast widać również Chromecasta. Natomiast nie widać go w programie, na którym mi najbardziej zależało czyli Idagio, (w Tidalu korzystam z opcji Connect nie Chromecast). To wygląda na jakąś niezgodność tej aplikacji....

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )


Chromecast do Idagio to i tak średnio udana opcja - biorąc pod uwagę brak gapless. Co jak co - ale w powadze to już znacząca wada.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Drewno 🙂

W ogóle to urządzenie jest naprawdę świetne i gra pięknie lubię końcówki ncore i przerobiłem ich kilka, ale prawie zawsze problemem było dobranie przedwzmacniacza. Ściszane cyfrowo przetworniki DAC nie za bardzo dawaly radę. Tu zas wszystko jest pięknie zintegrowane i naprawdę ładnie współgra. I ten wyświetlacz!... Wreszcie ktoś na tym nie oszczędzał. (W Arcamie jest żenujący)

Edited by MacP
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
10 godzin temu, dedal75 napisał:

Dirac działa z każdym sygnałem, czy  cyfrowym  albo analogowym

Nie używałem w zasadzie analogowego źródła (tylko na chwilę testowo) i nie pamiętam, ale chyba tak. Wejścia analogowe mają tryb "Pure direct", który odłącza wszystkie regulacje i DSP, ale jak się z tego trybu wyjdzie to wydaje mi się że Dirac działa i na tych gniazdach.

Jeszcze co do Chromecasta - po to kupiłem EVO by nie mieć plątaniny kabli i dodatkowych urządzeń, ale skoro wbudowany Chromecast nie działał w Idagio, podłączyłem osobny "krążek" - co ciekawe, w programach jak wspomniany HiFi-Cast widać oba Chromecasty do wyboru. W apce Tidala pojawił się też "krążek" (ale nie wbudowany Chromecast), zaś w Idagio - nie ma żadnego, ikonka "Cast" jest nieaktywna. To tym bardziej dziwne, bo ten "krążkowy" wcześniej w nim działał. Coś chyba padło w samej aplikacji serwisu...

Jeszcze z refleksji o funkcjonalności - jest niemal genialna. Po wyjątkowo nieudanych, gigantycznych  i niewygodnych pilotach serii CXN znów mamy eleganckie, metalowe urządzenie (równie ładne jak te do starych Stream Magiców, chociaż całkiem odmienne w układzie). Może jest tu maleńki przerost designu nad wygodą, ale nie narzekam, można to polubić. 

Natomiast dość marna (tradycyjnie) pozostaje natywna aplikacja - ustawień oferuje niewiele, dość irytujący jest zwłaszcza brak możliwości wyłączenia nieużywanych wejść - a jest ich od groma i ciut-ciut! Zmiana odbywa się poprzez ich scrollowanie po kolei, więc jeśli nie używam RCA, XLR, Coax, Opt 1, Opt 2, Arc, Phono, Roon Ready, Spotify, Tidal, Biblioteka mediów, "wbudowanego Chromecasta" (w takiej dopełniaczowej formie pojawia się polska nazwa tego wejścia 🙂) to i tak muszę je przelecieć. W sumie nie bardzo wiadomo po cholerę, bo każda z funkcji streamingowych jest wywoływana zawsze przez swoją aplikację i przełączenie ich jest płynne i bezproblemowe, pilot jest do tego całkowicie zbędny! Wybranie na nim np. Tidala i tak nie daje dostępu do Tidala, tak czy siak trzeba użyć aplikacji. Wybór z pilota mógłby ograniczyć się tylko do wejść fizycznych - używam jednego: optycznego połącznia z TV i znalezienie go wymaga naciskania klawisza na pilocie wiele razy, bez sensu.

 

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edited by MacP
Link to comment
Share on other sites

No dobra, jeszcze jeden edit. Odszczekuję krytykę obsługi źródeł. 😀 Okazuje się że Cambridge wpuścił do sklepu Play dwie całkowicie niezależne aplikacje o b. podobnej funkcjonalności: Cambridge Connect oraz Stream Magic. Obie dość siermiężne, nie do końca dopracowane, w wielu aspektach niewygodne. Okazuje się że ta druga (chociaż urządzenie nie jest już Stream Magickiem) na odrobinę więcej funkcji, między innymi edycję źródeł. Mogłem więc wyłączyć niechciane (praktycznie wszystkie). Teraz wszystko da się obsłużyć z poziomu aplikacji właściwych dla danego serwisu można w sumie nie sięgać nawet po pilota. No i działa to idealnie, pierwszy raz od dawna mam sprzęt w którym nie ma się do czego przyczepić. 

Obszedłem też problemy aplikacji Idagio z chromecastem po prostu.... ją porzucając. Praktycznie ten sam zakres repertuaru i bardzo podobną funkcjonalność ma Primephonic, który w dodatku jest tańszy i oferuje część tracków w jakości hi-res. I śmiga to na Evo bez problemów. 

Co do trackow hi-res, fajnie jest zobaczyć na ekraniku urządzenia takie parametry bez żadnych dodatkowych streamerów, malin, kabli, cudacznych zasilaczy... 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Cambridge zawsze lubił upsampling, nie wiem czy EVO też to ma, ale na Tidalu są też (niezbyt liczne) pliki natywnie w takiej rozdzielczości, to jeden z nich, dobry do testowania urządzeń zgodnych z MQA. 

Są też ułożone z nich playlisty, tu taka klasyczna:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Link to comment
Share on other sites

Czy to prawda, że to urządzenie nie posiada regulacji barwy dźwięku? O co biega z tym Dirac? Czytałem, że brak również korekcji pomieszczenia (czy jak to się tam zwie) a Dirac, chyba do tego właśnie służy...? Z jakimi kolumnami gra to u Ciebie? Czy dźwięk nie jest zbyt cyfrowy? Jak jest z poszczególnymi pasmami, niskie-srednie-wysokie? Czy coś dominuje? Jakiej muzyki słuchasz? Przepraszam za chaotyczne pytania, ale dostałem ciekawą propozycję kupna tego Cambridga i przyznam, że urządzenie jest bardzo ciekawe. 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

W nowej wersji firmware (na razie beta, ale można sobie taką opcję zaznaczyć i pobrać) pojawiła się regulacja wysokie/niskie, działa dość subtelnie i skutecznie, ale nie mam potrzeby jej użycia na razie.

Dirac (którego w EVO nie ma i nie będzie, CA wspominał że jest sceptyczny wobec takich metod) robi mikrofonowy test "odpowiedzi akustycznej" pomieszczenia i wykazuje jego rezonanse, mody, które potem koryguje ingerencją w sygnał, "prostując" charakterystykę częstotliwościową (a także fazową). Efekty są różne - w dobrze wytłumionym pomieszczeniu, niewielkie, w mającym dużo rezonansów - mogą pomóc. Próbowałem tego z SA30 i efekt był zauważalny (i pozytywny), ale bez jakiegoś szczękopadu. Są też opinie, że taka ingerencja właśnie "ucyfrawia" dźwięk. Nie zauważyłem, ale to rzecz subiektywna.

U mnie gra z Sitarami Audio Physica i to fajne połączenie, pokazuje sporo przestrzeni, powietrza, mnóstwo detali. Nie zauważyłem "cyfrowego nalotu", ale w ogóle rzadko go zauważam 🙂 dawno słuchałem jakoś tak uważnie źródeł czysto analogowych, może nie mam porównania. Nie jestem fanatykiem doszukiwania się trzeciego dna i nieustannych porównań. Poza tym wzmak ma dobre wejścia analogowe, w tym zbalansowane i gramofonowe (podobno niezłe), można więc się pobawić w dobór urządzeń towarzyszących. Końcówka mocy na Hypex NCore jest na tyle dobra, że używa jej jako gotowca mnóstwo firm z wysokiej półki, zapewne nie bez powodu, nie bez odsłuchów i nie bez pomiarów. Mają sporo do stracenia - a jednak wybierają taniego Hypexa 🙂

Mam takie wstępne podejrzenia, że mogłaby być lepsza sama sekcja DAC w EVO na nienowym już ES9018 (trochę szkoda, ale też jest to układ doskonale "rozpoznany", podobno problemy Arcama z SA30 i liczne nieudane DACki z Chin na 9038 to efekt b. trudnej implementacji tego układu, choć są i przykłady b. udane jak Topping czy Gustard). Gdybym bardzo chciał się przyczepić, to pewnie mógłbym powiedzieć, że nieco lepsza powinna być głębia sceny, wrażenie "obecności" wykonawców. Ale tu duży postęp wymaga wejścia już na wyższy poziom cenowy (pewnie też lepszych kolumn - Sitary są OK, ale to niższa półka AP, nie da się ukryć - czuję że spory potencjał zmian tkwi właśnie jeszcze w doborze kolumn).

Jednak ewentualne zmiany samego chipa dałyby pewnie bardzo subtelne różnice, to co jest uważam za dobrze zaimplementowane i satysfakcjonujące. To nie jest (i nie miał być) sprzęt hi-end, tylko ładny wzorniczo i ambitny technicznie "samograj" bez większych wad. I taki się twórcom udał. Nie trafiłem na plik, czy stream, którego by nie zagrał, ma gapless, jest harmonijny i zrównoważony, przestrzenny. Można to i owo skorygować kablami głośnikowymi, bawić się zasilającymi, ale w sumie to b. dobry sprzęt i potwierdzają to też recenzje które już o nim opublikowano.

Edited by MacP
Link to comment
Share on other sites

O! Dzieki za tak wyczerpujaca odpowiedz...chociaz przyznam, ze zabiles mi "gwozdzia" 😉 musze jednak lepiej przyjzec sie temu urzadzeniu. Podoba mi sie bardzo i mialem nadzieje na cos negatywnego co uspokoilo by moje zapedy 🙂 Faktycznie DAC, moglby byc lepszy, ale umowmy sie, ze kosc sama nie gra i jesli implementacja jest udana, to moze byc przyjemnie... kurde, nie pomogles mi 🙂 Mimo wszystko, dziekuje bardzo.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

No ja bym rekomendował (zwłaszcza że kupiłem w cenie niższej niż ta aktualna sklepowa). Ale to zawsze subiektywne, a w podobnej cenie można już wybierać wśród wielu opcji. Sam rozważałem np. NAD C658 (z Dirac) + końcówka na NCore, NADa M10 (też na NCore i z Dirac), Hegla H120 lub H190.  Przerabiałem też Lyngdorfa TDAI-2170 (nie zachwycił mnie), wspomnianego SA30 (piękne brzmienie - ale niedopracowany). Opcji jest pewnie dużo więcej. Po prostu trzeba posłuchać, żadna opinia nie pomoże, bo to zawsze zabrzmi bardzo różnie w różnych systemach.

 

BTW. w nawiązaniu do samego początku tego wątku - serwis Idagio odpowiedział mi, że po prostu mają generalny problem z Chromecastem i pracują nad nim. Natomiast aplikacje takie jak Tidal czy Spotify "widząc" w sieci EVO pokazują tylko jedną dotyczącą go opcję, czyli tryb "connect", pomijając obecność także Chromacasta, chciaż to osobne protokoły i można by też pokazać obie opcje. Istotnie jednak byłoby to w sumie zbędne, Chromecast to słabszy standard (m.in. przyrodzony brak gapless, ograniczenie do 24/96) więc pewnie dla przejrzystości w tych apkach go nie widać, w innych jak BubbleUPNP czy HiFi-Cast widać opcje do wyboru.

Edited by MacP
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

...ponieważ mój post z narzekaniem na problem Chromecasta w EVO (jak się okazało - niezawiniony przez EVO, ale raczej przez aplikację Idagio) zamienił się w odcinkową recenzję nowego sprzętu, dodam jeszcze jedno spostrzeżenie.

Nie zawsze byłem przekonany do koncepcji "wygrzewania" (i nadal nie do końca wierzę w wygrzewanie np. kabli głośnikowych, nie zaobserwowałem dużych zmian w tym zakresie z nowymi kablami, które przerabiałem), ale co do bardzo złożonych konstrukcji jak integra ze streamerem - mogę uwierzyć, że cały ten układ wymaga jakiegoś "dotarcia". Załączam fotkę wnętrza - jest ciekawa, bo warto zauważyć, że np. 150-watowa końcówka mocy, czyli gotowiec od Hypexa, dość mała (zaznaczona tu) płytka NC252MP, ze zintegrowanym zasilaniem - zajmuje może ledwie 20% powierzchni i objętości. Cała reszta to pre + streamer, jak widać baaaardzo rozbudowany, wielopoziomowy, na niczym tu raczej nie oszczędzano (chociaż przecież są też gotowce, które inne firmy mieszczą w pudełkach wielkości paczki papierosów). Więc ma się tu co grzać 🙂

No więc EVO bardzo wydatnie zyskuje po wygrzaniu. Pierwsze wrażenie było wręcz rozczarowujące. Ściśnięta przestrzeń, pudełkowy bas, nosowe wokale. Ale nie zraziło mnie to i dałem Cambridge'owi trochę pograć, zapuściłem na noc radio internetowe, oglądałem głupie seriale, dopiero po paru dniach wróciłem do bardziej krytycznych odsłuchów i poprawiło się wszystko. Osiągnąłem efekt praktycznie taki sam, jak na na bardzo przejrzystym DAC Gustarda (na ES9068), napędzanym "maliną" z liniowym zasilaczem przez dość wysoki kabel USB (Shunyata Venom, polecam!) i połączonym XLR-ami Tellurium Ultra Black z końcówką na niemal identycznym NCore. Cenowo wszystko to zbliżało się do ceny EVO 150 (z discountem, z jakim udało mi się to nabyć). A to chyba jeszcze nie koniec grzania (nie grał jeszcze w sumie ze 100 godzin).

Więc zalecam cierpliwość i spokój, nie sugerowanie się pierwszym wrażeniem, bo to może kogoś nawet skłonić do zwrotu sprzętu. 

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edited by MacP
Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, kaaapa napisał:

czy przez HDMI dobrze działa?

Tak, u mnie działa bardzo dobrze. Działa też funkcja wspólnego włączania/wyłączania urządzeń i automatycznego wyboru HDMI po włączeniu TV. Ale ją wyłączyłem (na szczęście można w aplikacji StreamMagic, choć nie w Cambridge Conncect), bo nie przepadam za taką automatyzacją. Oczywiście trzeba pamiętać że to standard HDMI/ARC, nie "zwykłe" HDMI i nie każdy sprzęt to obsługuje.

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, MacP napisał:

Osiągnąłem efekt praktycznie taki sam, jak na na bardzo przejrzystym DAC Gustarda (na ES9068), napędzanym "maliną" z liniowym zasilaczem przez dość wysoki kabel USB (Shunyata Venom, polecam!) i połączonym XLR-ami

Czyli kolejny mit o grających DAC-ch lekko obalony?

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem, czy obalony, nie porównałem bezpośrednio A/B. Pewnie wtedy wyszyłyby jakieś też różnice - ten Gustard jest naprawdę dopracowany, me genialne femtosektundowe zegary, bardzo dobre liniowe zasilanie i pewnie z DUŻO lepszym sprzętem towarzyszącym pokazałby jeszcze trochę lepsze właściwości.

Ale ma też cechy chipów Sabre, czyli dużą precyzję i pewien "obiektywizm" (nie ociepla na siłę "Velvet Soundem" itp. 🙂 ) - stąd przy niemal tej samej, również obiektywnej końcówce NCore efekt jest siłą rzeczy zbliżony, ale bez plątaniny kabli. 

Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, MacP napisał:

Tak, u mnie działa bardzo dobrze. Działa też funkcja wspólnego włączania/wyłączania urządzeń i automatycznego wyboru HDMI po włączeniu TV. Ale ją wyłączyłem (na szczęście można w aplikacji StreamMagic, choć nie w Cambridge Conncect), bo nie przepadam za taką automatyzacją. Oczywiście trzeba pamiętać że to standard HDMI/ARC, nie "zwykłe" HDMI i nie każdy sprzęt to obsługuje.

Czy na wejściu sygnał ma ta samą głośność czy jest ciszej? U mnie na gato DIA 250s npm na dacu po USB gra ciszej, jestem ciekaw jakby ten Evo zagrał z moimi chario ghibli.

Link to comment
Share on other sites

Nie zauważyłem że ciszej, ale w ogóle nie za bardzo czuje się wielką moc tego wzmaka, by dobrze "rozkręcić" moje Sitary (89dB, 4 ohm) trzeba dać głośność tak z 70/100, spodziewałem się że będzie głośno już tak w połowie skali. Natomiast przy cichych odsłuchach nie traci się wiele, co bywa bolączką np. Hegla czy Primare'a

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Posted (edited)

Dziwna sprawa z tą głośnością w Evo 150... teraz mam kolumny ScanSonic 5 ohm/89 db (skądinąd świetne), niemal takie same jak Sitary jeśli chodzi o skuteczność, ale grają jeszcze ciszej. Są takie klasyczne tracki, na których nawet 100/100 jest za ciche, przy ponad 200W (przy tej impedancji) w klasie D! Coś musieli schrzanić w torze preampa, te końcówki Hypex naprawdę robią, co chcą z większością głośników. Wiele słabszych wzmacniaczy dawało radę z bardziej wymagającymi głośnikami 😕 to co, to Evo jest do jakichś przeznaczonych dla lampy konstrukcji 97 db?....

 

Edited by MacP
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.