Skocz do zawartości
IGNORED

Dlaczego wąskie słupkowe kolumny z bass-refleksem zdominowały świat? Kto za to odpowiada? D'Apollito?


VoiceKraft

Rekomendowane odpowiedzi

Dlaczego wąskie słupkowe kolumny z bass-refleksem zdominowały świat? Kto za to odpowiada? D'Apollito?
Tylko nie piszcie że tak jest taniej bo nawet bardzo drogie kolumny mają często taką konfigurację.

Edytowane przez VoiceKraft
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, VoiceKraft napisał:

Dlaczego wąskie słupkowe kolumny z bass-refleksem zdominowały świat? Kto za to odpowiada? D'Apollito?
Tylko nie piszcie że tak jest taniej bo nawet bardzo drogie kolumny mają często taką konfigurację.

39 minut temu, misiomor napisał:

Kobiety.

30 minut temu, xajas napisał:

Slupkowe rozmiary moze kobiety, ale nie Bass-Refleksy, Te znajdziesz takze w superwielkich obudowach 

... Czyli kolumny o słupkowych rozmiarach są dla kobiet i typów jak te kobietki.

A duże kolumny (nie jakieś wąskie słupki) dla mężczyzn.

Z tego brandu co ja mam, nie widzę żadnej dominacji słupków, a wręcz przeciwnie szczególnie w droższych, nie mówiąc o najdroższych, bo nawet w cenach zaczynających się od kilkunastu / kilkudziesięciu tys. złotych, są niewąskie / nie słupkowe systemy głośnikowe.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smukłe wydaje nam się bardziej eleganckie, w sumie tak jest. Nie jest łatwo zaprojektować przednią ściankę żeby była i estetyczna i dobra dla charakterystyki kolumny.

Jak człowiek patrzy na konia i świnię, to koń zdecydowanie jest bardziej elegancki ze sylwetki.

Są rzeczy ładniejsze i brzydsze po prostu. I niestety, jaki kuń jest każdy widzi.

Kolumna może być i ładna i dobra i zgrabna , ale to oznacza cenę x2 i x2 i x2. Czyli 8x w stosunku do  słabej i brzydkiej. Ostatnio pomagałem koledze znaleźć kolumny nowe i to stwierdziłem analizując to co jest na sprzedaż. Padło na Kefy q750 albo 950. Już nie pamiętam. 8 calowe drivery. One mają membrany bierne i dzięki temu są trochę zgrabniejsze. Mógł je też postawić bliżej tylnej ścianie bo nie miały bass portów z tyłu.

Edytowane przez Piotr_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Piotr_1 napisał:

Mógł je też postawić bliżej tylnej ścianie bo nie miały bass portów z tyłu.

jak miały membrany bierne z tyłu ,to wszystko jedno,czy rura,czy membrana bierna,niski bas rozchodzi się sferycznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym sobie sprawił jakieś prawdziwe kolumny jak np. B&W 801 tylko że jeszcze trzeba mieć jakieś 35m2 wolnego wybiegu...i dlatego mamy w domach tzw. słupki.

Audio to nie długopisy żeby całe hobby trzymać w jednym kartonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest generalizacja. Powodem dla którego większe kolumny nie grają w mniejszych pomieszczeniach nie jest szerokość ścianki jako taka, tylko raczej powiązanie równowagi tonalnej z szerokością - "jak duża, to ma nisko schodzić". Bo szeroka ścianka oznacza niżej leżące przejście od omnipolarności do "reflektorowania". A to oznacza mniej odbić w pomieszczeniu dla kolumny szerokiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, VoiceKraft napisał:

Dlaczego wąskie słupkowe kolumny z bass-refleksem zdominowały świat? Kto za to odpowiada?

Krętacze głównie w celu jak największego zmaksymalizowania korzyści, a normalne szerokie kolumny przenieśli do rangi flagowej.

Edytowane przez Krak_oN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krętacze głównie w celu jak największego zmaksymalizowania korzyści, a normalne szerokie kolumny przenieśli do rangi flagowej. A jak wiadomo z większej i szerszej kolumny znacznie tańszym kosztem można uzyskać bardzo dobre rezultaty a w wąskich kolumnach trzeba mocno kombinować żeby zminimalizować ograniczenia fizyczne zarówno w wielkości pudeł rezonansowych jak i trzeba wykorzystywać głośniki które muszą mieć bardzo wyrafinowane i drogie konstrukcje żeby były w stanie w przybliżeniu zaoferować podobny rezultat co prosty i tani głośnik o większym rozmiarze.

Podobne zabiegi z maksymalizacją zysków zrobiono w wzmacniaczach a doskonałym pretekstem była rosnąca sprzedaż amplitunerów do kina domowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie te wszystkie powyzsze argumentacje sa troche z palca wyssane.

Patrz po czesci topowe modele/konstrukcje z waskim frontem, ale z glebokomi bokami, na ktorych znajduja sie wielkie niskotonowce.

Patrz Audio Physics Virgo, Avantera, Caldera, Boenicke, Rega i wiele wiele innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, xajas napisał:

Patrz po czesci topowe modele/konstrukcje z waskim frontem, ale z glebokomi bokami, na ktorych znajduja sie wielkie niskotonowce.

Patrz Audio Physics Virgo, Avantera, Caldera,

Ceny takich  kolumn które podałeś z głębokimi bokami gdzie siedzą wielkie niskotonowce wynoszą od 35 do ponad 80 000 zł, kiedyś ponad 20 lat temu mogłeś kupić w miarę dobre szerokie kolumny już za ponad 2 tysiące zł oraz nowy solidny elegancki wzmacniacz w podobnej cenie z 10 kilo wagi z dużą wydajnością prądową i teraz jak ten sam człowiek który kiedyś kupował takie sprzęty w takich cenach jak wejdzie do sklepu ze sprzętem hi end to mając takie same wymagania od razu widzi że musiałby teraz wydać ponad 30 tysięcy i najczęściej daje sobie święty spokój z kupowaniem (tym bardzie że i tak już od lat się odzwyczaił ale przypadkiem przechodził obok sklepu i sobie przypomniał dawne lata kiedy jeszcze miał przyzwoity sprzęt) a już tym bardziej jak kiedyś był przyzwyczajony że za około 2 tysiące wzmacniacz już miał jakieś fajne wychyłowe wskaźniki itp a teraz widzi jakieś śmieszne małe naleśniki które wyglądowo (są po prostu śmieszne i tragiczne zarazem) i wydajnościowo odpowiadają wyglądem i możliwościami najtańszym modelom wzmacniaczy na które by wtedy nawet nie spojrzał.

Dlatego przeniesienie solidnych konstrukcji dużych szerokich kolumn z odpowiednim basem w jeszcze w miarę budżetowych cenach do działu flagowców oraz przesunięcie wzmacniaczy z wyższej średniej półki w jeszcze w miarę budżetowych cenach w miejsce dzisiejszej hi end klasy za 10 razy większą cenę w momencie wejścia amplitunerów wielokanałowych, kompletnie dobiło zainteresowanie sprzętem audio tej większości ludzi którzy nie chcą się bawić w kupowanie używek które mogą zaraz się zepsuć i najczęściej są zajechane a zarazem nie mogą sobie pozwolić na wydanie lekką ręką tak jak kiedyś kiedy były inne ceny za takie konstrukcje a teraz by musieli zapłacić ponad 30 tysięcy żeby to nie tylko grało ale i cieszyło oko tak jak kiedyś kiedy wzmaki miały wychyły itp we w miarę budżetowych cenach.

Kiedyś jak się szło to często było słychać z okien że ludzie słuchają muzyki na jakichś w miarę dobrych kolumnach i wzmacniaczach i nawet to nie drażniło bo jakość była czysta, nieprzesterowana i dobra a teraz to jest wręcz niezwykła rzadkość żeby w ogóle usłyszeć od kogoś z okna jakąkolwiek muzykę a co dopiero dźwięk o w miarę dobrej jakości, a jak już coś słychać to zazwyczaj jakieś ohydne,  wykastrowane  i mułowate brzmienie od którego aż się niedobrze robi.

Pamiętam jak w czasach dobrej jakości hi fi  w rozsądnej cenie zaczęły się pojawiać Chińskie wynalazki mini wież typu Yoko i kosztowało to śmieciowe pieniądze i tak też grało, i wtedy ludzie się śmiali z takiego dźwięku który był dla nich odrażający bo mieli w domach przyzwoite audio więc mieli bezpośrednie porównanie a teraz taki dźwięk stał się normą (z zestawach taniego kina domowego itp) bo teraz kosztuje tyle ile kiedyś kosztowało w miarę dobre hi fi, to też i ludzie nie mają już za bardzo ochoty na częste słuchanie muzyki bo po prostu nie jest to już w żadnym razie przyjemne doświadczenie a o tym jak brzmiał kiedyś ich sprzęt to już nawet nie pamiętają bo już dawno poszedł na śmietnik albo był sprzedany za śmieszne grosze bo już był nie nowoczesny ''w nowej erze niskiej jakości kina domowego z 5.1 kolumnami i subem'' w cenie  przyzwoitej jakości niegdysiejszego hi fi 2.0.

Edytowane przez Krak_oN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, xajas napisał:

Dla mnie te wszystkie powyzsze argumentacje sa troche z palca wyssane.

Patrz po czesci topowe modele/konstrukcje z waskim frontem, ale z glebokomi bokami, na ktorych znajduja sie wielkie niskotonowce.

Patrz Audio Physics Virgo, Avantera, Caldera, Boenicke, Rega i wiele wiele innych

Audio Physic wcale nie dają takich znowu wielkich głośników niskotonowych.

Poza tym koncepcja z wąskim przodem i głębokimi bokami (abstrahując od jej bilansu wad i zalet) słabo klasyfikuje się jako "słupek", pod którym to hasłem większość rozumie kolumny wąskie i nieprzesadnie głębokie. Bo w "grzejnikach" wąski przód to ma być dla słuchacza, że niby dyfrakcji mniej i przestrzenność lepsza. Natomiast z punktu widzenia estetyki wnętrza, dla niezainteresowanej audio kobiety, patrzącej na nie z boku, są fatalne.

Wiadomo że wielu kombinuje jak uzyskać porządny dźwięk z czegoś słupkowatego, ale jak na razie rezultaty są słabe. Jedyną drogą rozwojową wydaje się umiejętne łączenie takich kolumn z subwooferami (ustawianymi pod ścianą), z odciążeniem kolumn od basu poniżej 80Hz. Choć i wtedy oktawa 80 - 160Hz wypadnie kompromisowo, jako że w porządnych kolumnach 3-way raczej daje się ten zakres na duży woofer. A wyższy podział sub-sat raczej nie wchodzi w grę, jako że stereofonia by za mocno ucierpiała, podobnie jak łączenie sub-sat (od przesunięć fazowych).

Edytowane przez misiomor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Jedyną drogą rozwojową wydaje się umiejętne łączenie takich kolumn z subwooferami (ustawianymi pod ścianą), z odciążeniem kolumn od basu poniżej 80Hz. Choć i wtedy oktawa 80 - 160Hz wypadnie kompromisowo, jako że w porządnych kolumnach 3-way raczej daje się ten zakres na duży woofer.



jestem za

a za laczeniem z 3-way z duzym wooferem jestem 2x za
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, xajas napisał:

Patrz po czesci topowe modele/konstrukcje z waskim frontem, ale z glebokomi bokami, na ktorych znajduja sie wielkie niskotonowce.

Patrz Audio Physics Virgo, Avantera, Caldera, Boenicke, Rega i wiele wiele innych

7 godzin temu, Krak_oN napisał:

Ceny takich  kolumn które podałeś z głębokimi bokami gdzie siedzą wielkie niskotonowce wynoszą od 35 do ponad 80 000 zł, kiedyś ponad 20 lat temu mogłeś kupić w miarę dobre szerokie kolumny już za ponad 2 tysiące zł oraz nowy solidny elegancki wzmacniacz w podobnej cenie z 10 kilo wagi z dużą wydajnością prądową i teraz jak ten sam człowiek który kiedyś kupował takie sprzęty w takich cenach jak wejdzie do sklepu ze sprzętem hi end to mając takie same wymagania od razu widzi że musiałby teraz wydać ponad 30 tysięcy i najczęściej daje sobie święty spokój z kupowaniem

Gdzie tam ''wielkie'' np. w Caldera. To już w Cardeas Plus jest 2 x 280 mm na LF.

No to z 20 lat temu było trzeba brać nowe (albo teraz używane) Audio Physic Kronos z 4 x 300 mm wooferami z membranami plastikowymi.

Jeszcze wcześniej były Audio Physic Cerubin.

Niemiaszkom co najwyżej wychodzą przeciętne kolumny i przetworniki. Na ww. niemiaszkowate kolumny, wystarczą lepsze i dużo bardziej rzetelne i neutralne amerykańskie Revel-e Ultima Salon 2, jak i PerformaBe F326Be.

Revel_vs_Isophon_vs_Focal_-_Messen_HorenRevel_vs_Isophon_vs_Focal_-_Audiogramm_-

Mniejsze (Revel Ultima Studio2) mniej wymagające (do ich napędzenia wystarczające topowe integry: Mark Levinson No 585.5, Gryphon Diablo 300). Do dużych Revel Ultima Salon2 potrzeba wzmacniacze mocy Mark Levinson, Theta. Z Jeffa Rowlanda może model 925.

1718612035_RevelUltimaSalon2-MESSLABOR-Audio.denr122007.thumb.jpg.f43f82992df2f03220362c7e0edf3922.jpg

Kolumny Rockport Technologies Arrakis z wooferami po bokach - zostały wycofane jak prototyp. Rockport Technologies Altair - też przeszłość.

post-28079-0-71191300-1514730744_thumb.jpgpost-28079-0-68340100-1514731101_thumb.jpg

Ich topowy model to Rockport Technologies Lyra z przetwornikami na froncie. Z kolumn Rockport'a ten najwyższy model nawet dobrze grał z McIntosh MC 1.25kW, ale do topowego rasowego brzmienia jeszcze za słabo, bo brakowało maksymalnej rzetelności, tonalności, dynamiki, cało-pasmowego detalu, kontroli, równowagi i neutralności, głównie przez za bardzo podkolorowane i poluzowane średnie tony i bass! Sporo słabsze topowe Rockporty (i ze słabszym potencjałem brzmieniowym) przy EVEREST-ach DD65000 & DD67000 z referencyjnymi Levinsonami No 53 + No 52. Ba, nawet najmniejsze podłogowe Revel-e F226Be z tańszą integrą Levinsona, miały bardziej prawdziwą tonalność, równiutkie pasmo, bez wypychania zakresów, z kontrolowanym, poukładanym i trzymanym w ryzach brzmieniem - z konwencjonalnych zestawów ze świecą trzeba szukać tak rzetelnie, neutralnie, równo i prawdziwie tonalnie grających zestawów głośnikowych. Z konwencjonalnych tak grających, to jeszcze większe i jeszcze lepsze podłogowe Revel-e.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, xajas napisał:

jestem zaemoji106.png

a za laczeniem z 3-way z duzym wooferem jestem 2x za emoji106.pngemoji106.png

Tylko że jeżeli ktoś ma problem z pozwoleniem (od żony) na porządnie kolumny, to myślę że z wynegocjowaniem suba miałby też problemy. Nawet opcja postawienia na nim kwiatków wydaje się za słaba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś słyszałem teorię o lepszej scenie z wąskich przodów. Może to prozaiczna sprawa i chodzi o mozliwości związane z ustawieniem kolumn w pokoju - większość ludzi ma jednak ograniczony metraż.

„Jeśli nie masz co robić, nie rób tego w moim towarzystwie”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od konstrukcji. Całościowy Project się liczy. System głośnikowe Project EVEREST DD65000 & DD67000 (o szerokości 965 mm) mają wybornie realistyczną scenę, pinpoint imaging i stereofonię.

post-28079-0-86013900-1482056470_thumb.jpgpost-28079-0-38329700-1482056538_thumb.jpg

I ogólnie całe brzmienie.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spojzmy na to z innego punktu widzenia.
Jak podchodza do tego amatorzy i profesjonalsci/eksperci.

Uzyje malego „przerysowania“ w oparciu o powyzszy przyklad
Profesjonalisci nie ekscytuja sie tym, ze zestaw ma bassrefleks (i to z tylu!!!). Nie przeszkadza im ze maja dwa poziome przetworniki. Nie przeszkadza im tez, ze przetworniki to „estradowki“. A krawedzie nie sa antydyfrakcyjnie zaokraglone. I nie sprawdzaja jakie wielkie sa kolce, albo jakiej firm kondensatory.
Ale…
Profesjonalisci spogladaja na dobor wlasciwych falowodow poprawiajacych spojnosc charakterystyki promieniowania poszczegolnych torow. Profesjonalisci podaja i sprawdzaja przebieg i wartosci directivity index, radiation pattern.
Profesjonalisci uwazaja na mozliwosc dopasowania poszczegolnych kanalow do pomieszczenia i ueazaja na neutralny przebieg pasma.

A amatorzy/audiofile?

Patrza czy terminale sa rodowane. Czy przetworniki sa ScanSpeaka. I musza byc w obudowie zamknietej, bo BR to syf. Czy da sie wymienic wewnetrzne okablowanie i kondensatory, musza byc koniecznie waskie i zaokraglone, bo przeciez dyfrakcja. No i 2-way bo inaczej niespojne.
A pasmo? A dopasowanie? A directivity, radiation pattern? Co to jest? Po co to komu? Who cares To wszystko mozna zalatwic kablem i stojakiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skorzystam z okazji i spytam się o coś związanego z kolumnami .

Słyszałem teorię że  "duże kolumny duszą się w małym pomieszczeniu" . Co oznacza "duże"? Pojemność samej kolumny ?  średnica głośnika niskotonowego ? moc?.

No i skoro kolumny są za duże , to z automatu są też za małe . Czyli kolumna nadaje się do jednego pomieszczenia o określonej pojemności . Jak wygląda audofilski wzór " wielkość kolumny -----obiętość pomieszczenia". Domyślam że są wzory odnośnie samej konstrukcji kolumny, czyli bass-reflex ma inną niż zamknięta. Co oznacza że kolumna się "dusi" zwłaszcza jeżeli gra na mocy 1-5%. (wzmacniacza )

Edytowane przez berkut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, xajas napisał:

czy terminale sa rodowane.

Pozłacane.

post-28079-0-19883500-1481474741_thumb.jpg

4 godziny temu, xajas napisał:

Czy przetworniki sa ScanSpeaka.

Nie są, bo z amatorskim/tanimi Scan-Speak'ami nie masz czego szukać w tych systemach głośnikowych.

4 godziny temu, xajas napisał:

wewnetrzne okablowanie

Zalecane jest takie same okablowanie (począwszy od kabli głośnikowych, a skończywszy na tychże kablach do przetworników) na całej linii: wzmacniacze mocy -> prądowe zwrotnice głośnikowe z Charge-Coupled Linear Definition™ Crossover System (CC **VDC) -> przetworniki/drivery.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, berkut napisał:

Jak wygląda audofilski wzór " wielkość kolumny -----obiętość pomieszczenia".

Wypożyczyć, odsłuchać najlepiej w kilku konfiguracjach sprzętu współpracującego i jeżeli jest istotnie lepiej niż na starym zestawie, to zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Słyszałem teorię że  "duże kolumny duszą się w małym pomieszczeniu" . Co oznacza "duże"? Pojemność samej kolumny ?  średnica głośnika niskotonowego ? moc?.
No i skoro kolumny są za duże , to z automatu są też za

zapytaj tych teoretykow, co to znaczy „kolumny sie dusza“

pytalem juz dziesiatki razy, ale zero odpowiedzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 32

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.