Skocz do zawartości
IGNORED

Otwarty projekt 3 drożnej kolumny opartej na zwrotnicy 1 rzędu.


#Szakovsky
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, micwoj napisał:

 

Marian, kupiłeś już? Właściwie do metalu mogą być spoko, bo krew z uszu nie będzie leciała. 😉

 

 

 

Kupiłem 🙂

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Marian133 napisał:

Kupiłem 🙂

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A masz może jakieś dokładniejsze pomiary ich? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, #Szakovsky napisał:

A masz może jakieś dokładniejsze pomiary ich? 

Nie posiadam.

Pomiary dopiero we wrześniu. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Marian133 napisał:

Nie posiadam.

Pomiary dopiero we wrześniu. 

No to możliwe, że sam będę mieć już wcześniej. Zobaczymy. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 27.07.2021 o 12:18, misiomor napisał:

Policzmy sobie, ile osób miesięcznie przyjdzie do sklepu audio i coś kupi. Następnie podsumujmy koszty - lokal, prąd, ogrzewanie, pensja subiekta z narzutami - ZUS'y srusy. Wychodzi że jeżeli przychodziłby jeden (płacący) klient dziennie, co jest i tak nadmiarem optymizmu, to na same bieżące koszty musiałby zapłacić dobre 500 - 1000 PLN marży. Nie wiem dokładnie ile, bo nie wynajmowałem powierzchni sklepowej w dobrym punkcie. Do tego sklep musi obsłużyć mulersów i cwaniaków, chcących posłuchać w sklepie, a kupić taniej wysyłkowo.

Z kolei w markecie nie ma mowy o porządnym odsłuchaniu itd. no i strach wstawić sprzęt za więcej dineros.

Wychodzi na to, że jako społeczeństwo nie jesteśmy gotowi do płacenia za możliwość odsłuchowego porównania (choćby powierzchownie) różnych sprzętów bezpośrednio. Kto przykładowo jest gotowy zapłacić dystrybutorom 5 różnych marek żeby przyjechali do niego na raz i zaprezentowali swoje produkty (zwłaszcza kolumny), ale tak żeby albo każdy dostał za fatygę, albo wygrany zarobił tyle, żeby opłacało się zaryzykować.

Więc polski klient "średniak" albo musi dokonywać wstępnej selekcji na podstawie marketingu szeptanego, propagandy ulotkowo - internetowej (który producent najmądrzej gada), albo "rzutu uchem" w nieoptymalnych warunkach np. Audio Show (który nie wiadomo czy i kiedy się jeszcze odbędzie). A tu Bwana Kubwa rządzi, zwłaszcza że polscy klienci lubią znaczki tegoż.

Podsumowując - hi-fi stało się hobby dla bogatych, rozumiejących że za obsługę trzeba zapłacić. A średniaki kupują w gruncie rzeczy przypadkowy sprzęt na podstawie szumu informacyjnego. Często zresztą wielkoseryne byle co. Można to nazywać "przerwą zabronioną" a'la fizyka półprzewodników.

Za dużo tematów poruszyłeś i szkoda czasu nawet pisać :-) bo to i tak nikogo nie interesuję.

Hi FI dla klienta jest tanie jak nigdy ! 

Nie wiem czy pamiętasz czasy gdy najtańszy wzmacniacz kosztował 200-300 $ a zarobek  miesięczny 15 $ czyli  1.5 -  2 lata pracy za nijakiego Technicsa.

Teraz Denon-a HI Fi nie gorszego od tamtego Technicsa  w markecie kupisz za 1/2 najniżej krajowej.

Nie przesadzajmy że przeciętnego Kowalskiego nie stać na sprzęt HI FI i jest to hobby dla bogatych.

Na sprzęt klasy  DENON  DP S1 trzeba było pracować 50 lat :-) teraz na portalach aukcyjnych kupisz go za 15 000 zł 

A nowy podobnej klasy  kupisz za 10-20 pensji.

 

 

Apropos przetworników SB.

W 2016 JH z Harpii stosował już przetworniki SB w najdroższych modelach więc muszą być dobre.

Które trzeba by po-analizować lub zapytać u źródła.

Zresztą wielokrotnie  w swoich kolumnach używał przetestowane przetworniki rożnych firm i nie koniecznie drogich  lub dużo tańszych od wybitnie drogich a niewiele im ustępowały oczywiście w odpowiedniej aplikacji. 


Marcus ( nowe przetworniki SB Acoustics)

Monk - (nowe przetworniki SB Acoustics)

 

 

ZUS-y i inne srusy :-) płacą również producenci sprzętu i to oni ponoszą zdecydowanie wyższe koszty produkcji aniżeli sklep czy dystrybutor u którego w większości towar jest w komisie na odroczonych fakturach, nie wspominając że większość sprzętu która tam stoi to darmowe wystawki producentów z całą otoczką za którą też obciążani są producenci.

 

Wystawy Audio Show to porażka finansowa producentów wchodzących na rynek  i naprawdę ogromne koszty które tak naprawdę chyba niewiele dają i nigdy się nie wracają.

Tysiące oglądających i nigdy nic nie kupujących, zresztą po co kupować klocki za kilkaset tysięcy i słuchać ich okazyjnie jak można pomlaskać na wystawie, posłuchać i mieć odhaczony kolejny rok w kalendarzu Audio że się słuchało najwyższej klasy sprzęt HIGH END.

W domu na wystawce dla gości   wielozadaniowe Audio mulit room sterowane z najnowszego niedrogiego smart fona 

i Wielkogabarytowy Ekran LCD, gdyż to jest wyznacznik luksusu XXI wieku :-) 

( Ekran przy intensywnym oglądaniu szlak trafi po gwarancji :-) a muli room będzie przestarzały po najnowszej aktualizacji. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
56 minut temu, djedryk napisał:

Marcus ( nowe przetworniki SB Acoustics)

Harpia nie wypościła żadnego Marcusa na przetwornikach SB Acoustics. Były tylko ładne rendery na stronie i zapowiedzi. Poza tym, do koncepcji 2.5 way aluminiowe Sba raczej średnio by pasowały, z uwagi na dość duże zniekształcenia Sb17 poniżej 100Hz, a w przypadku Marcusów oba glosniki pracują na basie. Przetworniki są świetne, ale trzeba dobrze przemyśleć ich aplikację.

Godzinę temu, djedryk napisał:

Monk - (nowe przetworniki SB Acoustics)

Monk'a myślę, że tez nie było. Na Sba alu był Nimbus.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, djedryk napisał:

Hi FI dla klienta jest tanie jak nigdy ! 

Nie wiem czy pamiętasz czasy gdy najtańszy wzmacniacz kosztował 200-300 $ a zarobek  miesięczny 15 $ czyli  1.5 -  2 lata pracy za nijakiego Technicsa.

Teraz Denon-a HI Fi nie gorszego od tamtego Technicsa  w markecie kupisz za 1/2 najniżej krajowej.

Tylko że jest tu pewien problem - Kowalski kupuje niewiadomoco na podstawie kompletnego szumu informacyjnego. No bo tego Denona może kupić w markecie albo wysyłkowo. Więc nie jest w stanie porównać odsłuchowo klocków bądź systemów. Ani nawet ocenić rozwiązań technicznych, bo to by wymagało solidnej wiedzy. I producenci z tego korzystają bezwzględnie. Cała para w dizajn oraz przychylne recenzje w czasopismach czy inny marketing tego typu. A w środku bieda.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, misiomor napisał:

A w środku bieda.

często jest jeszcze tzw audiofilskie powietrze 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Ape

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, misiomor napisał:

Tylko że jest tu pewien problem - Kowalski kupuje niewiadomoco na podstawie kompletnego szumu informacyjnego. No bo tego Denona może kupić w markecie albo wysyłkowo. Więc nie jest w stanie porównać odsłuchowo klocków bądź systemów. Ani nawet ocenić rozwiązań technicznych, bo to by wymagało solidnej wiedzy. I producenci z tego korzystają bezwzględnie. Cała para w dizajn oraz przychylne recenzje w czasopismach czy inny marketing tego typu. A w środku bieda.

Jeżeli   słuchamy  MUZYKI a nie SPRZĘTU !      zwykły Denon z marketu do tego wystarczy, 99.99 % Kowalskich będzie z niego zadowolona.

 Bieda, dmuchanie i szum informacyjny  dopiero się zaczyna  w pseudo High Endzie  za średnie i duże pieniądze - więc nie można uogólniać.

Odsłuch klocków ma tylko sens przy rozwiniętym systemie słuchu.

Nawet muzycy którzy mają zdecydowanie lepiej rozwinięty słuch od zwykłego kowalskiego nie słyszą różnic lub  różnica jest na tyle mało zauważalna że szkoda sobie zawracać uszy.

Dokąd audiofil słuchający sprzętu  nie zrozumie w jakim miejscu jest granica, końca niestety nie ma.

Dążenie do doskonałości której nie ma lub kończy się w nieskończoności to zwykłe zaburzenie psychiczne które należy leczyć :-)

Szkoły techniki budowy sprzętu są różne. 

Można komplikować układy i rozwiązania techniczne do granicy bólu jak i projektować urządzenia proste.

Zarówno jedne i drugie mogą grać bardzo dobrze jak i bardzo źle. 

Przykład dmuchania: koszt części  bardzo dobrego wzmacniacza audio to ~ 1000 Euro   cena końcowa sprzedaży 7000 Euro.

Myślę że znani producenci produkujący na wielką skalę ( np. Burmaster, Acuphase, Krell, Macintosh   jeszcze mają obniżone koszty produkcji.

Ale znów nie można uogólniać gdyż niektóre ich konstrukcje mają zaawansowaną konstrukcję wypracowaną przez lata i mogą sobie bez problemu pozwolić nie zwiększenie kosztów produkcji.

Ale zakładając wskaźnik -  sklep ma urządzenie za 50 % ceny końcowej  a po drodze mamy jeszcze dystrybutora to wskaźnik  kosztów produkcji niewiele się zmienia.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, djedryk napisał:

Dążenie do doskonałości której nie ma lub kończy się w nieskończoności to zwykłe zaburzenie psychiczne które należy leczyć 🙂

W punkt 😉

3 godziny temu, djedryk napisał:

Szkoły techniki budowy sprzętu są różne. 

Tylko że niewiele z nich wynika dla tego co jest na wyjściu urządzenia.

3 godziny temu, djedryk napisał:

Można komplikować układy i rozwiązania techniczne do granicy bólu jak i projektować urządzenia proste.

Dawałem przykłady dla końcówek mocy takich konstrukcji. Obie z przykładu były w klasie audiofilskiej.

3 godziny temu, djedryk napisał:

Zarówno jedne i drugie mogą grać bardzo dobrze jak i bardzo źle.

Na jakiej podstawie jest to ustalane? Audiofilskiej czy technicznej?

 

3 godziny temu, djedryk napisał:

Ale znów nie można uogólniać gdyż niektóre ich konstrukcje mają zaawansowaną konstrukcję wypracowaną przez lata i mogą sobie bez problemu pozwolić nie zwiększenie kosztów produkcji.

Pytanie, co zależy (technicznie) od tej "zaawansowanej konstrukcji wypracowanej przez lata"? 

3 godziny temu, djedryk napisał:

Ale zakładając wskaźnik -  sklep ma urządzenie za 50 % ceny końcowej  a po drodze mamy jeszcze dystrybutora to wskaźnik  kosztów produkcji niewiele się zmienia.

Kiedyś znajomy, który długo mieszkał w Australii podawał mi orientacyjny wzrost ceny od producenta w Japonii do sklepu w Australii. Współczynnik był powalający, ale oczywiście nie dotyczył wszystkich grup sprzętowych. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, djedryk napisał:

Nawet muzycy którzy mają zdecydowanie lepiej rozwinięty słuch od zwykłego kowalskiego nie słyszą różnic lub  różnica jest na tyle mało zauważalna że szkoda sobie zawracać uszy.

Bo muzycy słuchają inaczej - dla nich liczy się czy właściwa nuta została zagrana we właściwym momencie, z odpowiednim tonem, długością i głośnością względem innych dźwięków.

Paradoksalnie to muzyk orkiestrowy ma słabe pojęcie o brzmieniu orkiestry, bo on słyszy wszystko w zupełnie dziwnych proporcjach. Własny instrument głośno, inne z sekcji ciszej, a inne sekcje to są słabiej słyszalne. Nawet pianista ma zupełnie inny odbiór niż jego słuchacze.

4 godziny temu, djedryk napisał:

Jeżeli   słuchamy  MUZYKI a nie SPRZĘTU !      zwykły Denon z marketu do tego wystarczy, 99.99 % Kowalskich będzie z niego zadowolona.

Zgadzam się - ale z zastrzeżeniem że Mahomet pofatygował się do góry. Tzn. muzyka popularna zaczęła być nagrywana tak, żeby słaby sprzęt ją przeniósł w miarę zjadliwie. A więc z poświęceniem dynamiki.

Tylko że to nie ma wiele wspólnego z wysoką wiernością. Ja wiem mniej więcej jak wyglądają zniekształcenia głośników, słuchałem tego i owego, skonstruować też się zdarzyło i wiem jedno - system zdolny przenieść np. "Rok 1812" Czajkowskiego z należytym wykopem na wystrzałach z dział i jednocześnie poprawnością "tonalną" na cichszych pasażach, to jednak trzeba składać z czegoś lepszego niż komponenty dostępne w markecie. Podobnie z dynamicznym przeniesieniem np. fortepianu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, misiomor napisał:

Paradoksalnie to muzyk orkiestrowy ma słabe pojęcie o brzmieniu orkiestry, bo on słyszy wszystko w zupełnie dziwnych proporcjach. Własny instrument głośno, inne z sekcji ciszej, a inne sekcje to są słabiej słyszalne. Nawet pianista ma zupełnie inny odbiór niż jego słuchacze.

Dokładnie, dopiero jak siądą na miejscu do słuchania na sali to wszystko lub prawie wszystko się zmienia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, misiomor napisał:

Bo muzycy słuchają inaczej

Muzycy, a przynajmniej duża część w odbiorze muzyki koncentruje się na zupełnie innych aspektach reprodukcji dźwięku. Im niejednokrotnie nie przeszkadza słuchanie na bumboksie, czy telewizorze. Dla nich podstawa to zawartość merytoryczna nagrania, jego analiza pod kontem harmonii i wiele innych aspektów. Resztę, czyli to co osoba słuchająca muzyki, a w szczególności zgranie frazowe głośników pasmo przenoszenia i liniowość mało ich interesuje, aczkolwiek zdają się wyjątki, gdzie muzyk jest zainteresowany jakością reprodukcji dźwięku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, djedryk napisał:

Dążenie do doskonałości której nie ma lub kończy się w nieskończoności to zwykłe zaburzenie psychiczne które należy leczyć 🙂

Dążenie do doskonałości to jedna najbardziej pozytywnych cech człowieka i nie ma nic wspólnego z upośledzeniem. Raczej brak tej cechy u niektórych to upośledzenie.

Doskonałości nie sposób osiągnąć , ale zawsze można zrobić coś jeszcze lepiej w każdej dziedzinie i o to chodzi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 31.07.2021 o 16:58, jurek1 napisał:

Muzycy, a przynajmniej duża część w odbiorze muzyki koncentruje się na zupełnie innych aspektach reprodukcji dźwięku. Im niejednokrotnie nie przeszkadza słuchanie na bumboksie, czy telewizorze. Dla nich podstawa to zawartość merytoryczna nagrania, jego analiza pod kontem harmonii i wiele innych aspektów. Resztę, czyli to co osoba słuchająca muzyki, a w szczególności zgranie frazowe głośników pasmo przenoszenia i liniowość mało ich interesuje, aczkolwiek zdają się wyjątki, gdzie muzyk jest zainteresowany jakością reprodukcji dźwięku.

Beethoven'owi nawet ogłuchnięcie nie przeszkadzało przeżywać muzykę czy ją tworzyć. Muzyk wiele rzeczy sobie "dopowiada".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba nie wszystkim muzykom jest wszystko jedno na czym słuchają. 

Tomasz Zeliszewski z Budki Suflera ma nieźle przygotowany akustycznie pokój i na co dzień używa JMLab Utopia

Cytat : 

"Kolumny francuskiej wytwórni JMlab, która działa obecnie pod nazwą Focal – wymienia składowe zestawu Zeliszewski: – Model nazywa się Utopia – drugi od góry, jeśli chodzi o moc i spektrum częstotliwości. Napęd biorę z końcówki stereofonicznej australijskiej firmy Halcro, którą założyli dwaj emerytowani inżynierowie współpracujący wcześniej z NASA. Do tego dochodzi liniowy przedwzmacniacz japońskiej firmy Accuphase – kultowy model, tzw. dwieście osiemdziesiątka. Źródła dźwięku cyfrowe: odtwarzacz CD brytyjskiego DCS. Z tym że ja używam tylko transportu (czyli napędu) DCS-a. Natomiast mój przetwornik cyfrowo-analogowy no-name (śmiech)… jest unikatową, w pełni spersonalizowaną konstrukcją polskiego inżyniera Piotra Nykla, moim skromnym zdaniem wizjonera elektroakustyki. Na jego autorskich pomysłach opierają się też wszystkie kable w moim systemie (i to nie tylko łączeniowe, ale też zasilające). Posiadam również kable markowych producentów – np. AudioQuest czy Kondo – ale one leżą sobie – bidulki – w pudełeczkach, bo nie wytrzymują konkurencji z wynalazkami inżyniera Nykla. Na koniec o źródłach analogowych. Pierwsze to gramofon SME, tzw. trzydziestka, tyleż brzydki wizualnie, co fenomenalnie brzmiący. Przetwornik, czyli wkładka, jest produkcji Micro Benz (model LP). Drugim źródłem jest po prostu magnetofon szpulowy Studera. Profesjonalny model z końca lat 80., który znajdował się na wyposażeniu niemieckiej rozgłośni radiowej. Daje świetne brzmienie. "

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez robert19091990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 31.07.2021 o 09:10, djedryk napisał:

Dokąd audiofil słuchający sprzętu  nie zrozumie w jakim miejscu jest granica, końca niestety nie ma.

A może ty masz ochotę wyznaczać innym granicę? 😁

 

Każdy słucha jak chce i nikt nie będzie za niego decydował gdzie leży jego własna granica w dążeniu do doskonałości!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
53 minuty temu, robert19091990 napisał:

No chyba nie wszystkim muzykom jest wszystko jedno na czym słuchają. 

A kto pisał że wszystkim?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, robert19091990 napisał:

Tomasz Zeliszewski z Budki Suflera

Perkusista najlepszym przyjacielem muzyka 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
4 godziny temu, robert19091990 napisał:

Tomasz Zeliszewski z Budki Suflera

Miałem przyjemność gościć jego oraz jego przyjaciela z zespołu Mieczysława Jureckiego kilka razy u siebie na odsłuchach i z pewnością są to audiofile z krwi i kości. Co ciekawe przy doborze sprzętu kierują się nie ceną i marką sprzętu ale przede wszystkim jego walorami brzmieniowymi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wśród muzyków są audiofile i są tacy którym odsłuch muzyki jest lekko obojętny. Jak każdy człowiek może być różny ale dawanie ich jako wyrocznie w sprawach systemów audio jest nieporozumieniem lekko mówiąc...

Ale temat odjeżdża coś od meritum..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, robert19091990 napisał:

którą założyli dwaj emerytowani inżynierowie współpracujący wcześniej z NASA.

Zajebiście!

Typowe leczenie kompleksów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@djedryk co do całościowej Twojej wypowiedzi to zgoda. 

Ale nie dezawuujmy dłubania w tym szmelcu celem poprawy "brzmienia", bo poprawić parametrów już się praktycznie nie da. 

A poprawianie "brzmienia" to psucie parametrów i swoista schiza...

Są oczywiście w audio pewne absoluty. 

Wzmacniacz musi mieć mocny zasilacz, musi móc dać czadu,...

Wracając do tematu wątku; zespoły głośnikowe maja mieć duży woofer i jeszcze ze dwie drogi cięte filtrami wyższych rzędów. 

Bo inaczej się nie da... 

A w ramach "poprawy" można sobie już oblepiać membrany, robić dziury, wymieniać to i owo...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Grzegorz7 napisał:

@djedryk co do całościowej Twojej wypowiedzi to zgoda. 

Ale nie dezawuujmy dłubania w tym szmelcu celem poprawy "brzmienia", bo poprawić parametrów już się praktycznie nie da. 

A poprawianie "brzmienia" to psucie parametrów i swoista schiza...

Są oczywiście w audio pewne absoluty. 

Wzmacniacz musi mieć mocny zasilacz, musi móc dać czadu,...

Wracając do tematu wątku; zespoły głośnikowe maja mieć duży woofer i jeszcze ze dwie drogi cięte filtrami wyższych rzędów. 

Bo inaczej się nie da... 

A w ramach "poprawy" można sobie już oblepiać membrany, robić dziury, wymieniać to i owo...

 

Słuszna koncepcja... Jak na kino domowe. 

Wysokie rzędy powodują zniekształcenia impulsu, zniekształcenia w miejscu pocięcia, faza robi brakedance etc etc. A jedyne co zyskujemy, to prostotę (bo praktycznie wtedy nie musimy się martwić RLC i rezonansem głośnika) i power handling. Który power handling jest w praktyce bezużyteczny. Bo jeżeli ktoś normalnie słucha muzyki, dłużej niż 10 min dziennie, to raczej nie rozkręca głośności do poziomów imprezy na remizie. Jeżeli kolumna ma koło 87-88db spl, to przy odsłuchu z 2/3 metrów nie trzeba więcej niż 5W, co i tak jest już głośnym graniem. 30-40W peaku w warunkach domowych to aż naddto. No chyba, że zakładamy, że ktoś ma 40db utratę słuchu, ale wtedy to nawet altusy z radmorem nie pomogą. 

Duży woofer to słuszna koncepcja, oczywiście, ale główną zaletą dużego basu jest wysoka efektywność, a tym wyższa efektywność, tym jeszcze mniej prądu nam potrzeba. A jak mamy okolice 90db, to już możemy grać z co mocniejszej "emetrójki". Mi przy kolumnach powyżej 90db jeszcze się nigdy nie udało rozkręcić do ponad 4W. 

A co do wzmacniaczy, to oczywiście, że da się lepiej. Wystarczy spojrzeć na nowoczesne klasy D. A jakby porównać dobra klasę D do np. dowolnego Krella to jest przepaść... Na korzyść klasy D oczywiście. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do rynku, to po części się zgadzam. Marże sklepów są drakońskie, ale to nie wina sklepów, ale raczej rynku i klientów. Warunki rynkowe nie są zbyt korzystne. To niestety nie czasy złotej ery HiFi, czy jeszcze nie do końca komunizm. Dziś ludzie mają głośniki w telewizorach, soundbary i (ha tfu) kina domowe. O słuchawkach nie wspominając. Więc ilość sprzedanych sprzętów powyżej np. 3 czy 5kzl jest marginalna. Kolumny potrafią stać w sklepie np. 2 lata. A poza kosztem samej kolumny, to jest również koszt magazynowania, miejsca w glablotce etc. Więc sumarycznie jest to do zrozumienia. 

Już dawno temu wymyśliłem aby stworzyć jakiś fundusz promocji dobrego brzmienia. Tak aby promować poprawny sposób słuchania muzyki. Zrzucić się na tyle, aby można było pojawić się w telewizji, na YT etc. Ale nawet w opcji, jakby to miało znacząco poprawić sytulacje rynkową, to i tak większość branży w PL nie ma takich funduszy. Wbrew pozorom, mało kto w tej branży zarabia dobrze. Milionerów mamy może (w optymistycznej wersji) 5 (w tym, wielość kasy pochodzi ze sprzedaży audio-szmelcu) na cały polski rynek. Reszta klepie nie wiele więcej niż najniższa. A sami producenci w większości przypadków utrzymują się z czegoś innego, audio jest raczej takim dodatkiem do pensji. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
…audiofile z krwi i kości. Co ciekawe przy doborze sprzętu kierują się nie ceną i marką sprzętu ale przede wszystkim jego walorami brzmieniowymi.

Az dziw bierze, ze jeszcze cos takiego istnieje
Chyba musimy zweryfikowac i skorygowac znaczenie slowa „audiofil“

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, xajas napisał:


Az dziw bierze, ze cos takiego istnieje

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mnie tez taki tekst dziwi = "wszyscy jesteście h*je tylko ja nie"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, xajas napisał:

Gerard, czytaj i ucz sie. Czasami naprawde wazniejsza jest jakosc reprodukcji niz marka, typ i cena

Ale ja nie od wczoraj żyje na tym świecie, przynosiłem droższe/tańsze zabawki do domu albo porównywałem gdzieś w studio, wybralem to co mi pasowało a jedynym wyznacznikiem było i jest moje ucho, nawet wykresy i dane techniczne  olałem już dawno

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, #Szakovsky napisał:

uż dawno temu wymyśliłem aby stworzyć jakiś fundusz promocji dobrego brzmienia. Tak aby promować poprawny sposób słuchania muzyki.

Promocji audio u ludu nie ma. Kto ostatnio widział jakikolwiek program w telewizji który promowałby w jakikolwiek sposób słuchanie muzyki jakościowe?

Jeśli już sprzęt pojawia się w jakimś filmie to wyłącznie jako atrybut jakiegoś zdziwaczałego starca lub czarnego charakteru. 

Brak jest wiedzy w sferze popularnej. Kontakt ludzi z audio jest tylko w mediamarkcie i podobnych, 90% społeczeństwa nawet nie wyobraża sobie jak może grać muzyka, dla nich wyznacznikiem najlepszego audio jakie w życiu słuchali to cinemacity czy inne kino. 

A coś na co mi witki opadły i zaczęły się wlec po ziemi. Moja żona ogląda programy o urządzaniu wnętrz ogrodów itp. Widziałem jakąś próbę salonu audio żeby zapromować dźwięk w tego typu programie jako element wystroju. I co z tym w programie zrobili? Jakieś białe podłogówki nie zmieściły się, to postawili je na RTVce. Wysokość wysokotonówki się zrobiła z 1,5m. Do słuchania na stojąco 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.