Jump to content
IGNORED

Otwarty projekt 3 drożnej kolumny opartej na zwrotnicy 1 rzędu.


#Szakovsky
 Share

Recommended Posts

czego ja nie rozumie i jest dla mnie absurdalne to te ciagle wskazywanie na pochylenie plyty frontowej jako rozwianie problemu zgrania czasowego. Z takiego pochylenia wynika zawsze takie same opoznienie, a nie wierze, by wszystkie kombinacje przetwornikow i zwrotnic wymagaly tych samych opoznien. To rzeczywiste opoznie to wypadkowa kilku parametrow jak AC, rzad zwrotnicy, zachowanie/typ przetwornika,..

To pchylanie „mydlenie oczu“ dla audiofilow

PS.
jesli sredniotonowy wymaga wiekszego opoznienia niz wysokotonowy,czy pochylamy glosniki do przodu?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
die

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, xajas napisał:

czego ja nie rozumie i jest dla mnie absurdalne to te ciagle wskazywanie na pochylenie plyty frontowej jako rozwianie problemu zgrania czasowego. Z takiego pochylenia wynika zawsze takie same opoznienie, a nie wierze, by wszystkie kombinacje przetwornikow i zwrotnic wymagaly tych samych opoznien. To rzeczywiste opoznie to wypadkowa kilku parametrow jak AC, rzad zwrotnicy, zachowanie/typ przetwornika,..

To pchylanie „mydlenie oczu“ dla audiofilow

PS.
jesli sredniotonowy wymaga wiekszego opoznienia niz wysokotonowy,czy pochylamy glosniki do przodu?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
die

Jeżeli masz sredniotonowy który wymaga większego opóźnienia niż tweeter , to najzwyczajniej przy pochyleniu X ustawiasz go odpowiednio niżej. Ucho masz na np. wysokości 1.2m to tym niżej (lub wyżej) od podanej wysokości, tym większe opóźnienie, bo zwiększa się odległość do ucha. 

Modułowość pomaga również w opcji jakiej mówiłeś, przy zmianie w zwrotnicy, bo równie zmienia się przesunięcie fazy. Dlatego ihmo obudowę powinno się robić już po zaprojektowaniu finalnej wersji zwrotnicy. Aby mieć obliczone odległości po uwzględnieniu zwrotnicy. 

Link to comment
Share on other sites

mhm

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie jestem zwolennikiem teoretycznych dywagacji i onanizowsnia sie takimi rozwiazaniami. Ja lubie realne, rzeczywiste argumenty, „czarno na bialym“

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Podaj mi kilka przykladow opoznien dla kilku 3-droznych zestawow, ktore wyznaczyles pomiarami wielokanalowymi (to sa wartosci, ktorym wierze/polegam) i do tego odleglosci miedzy przetwornikami, a ja je przelicze na wymagane „pochylenia“, to zobaczymy co z tego wyjdzie.

przyklad co ptrzebuje

opoznienie woofer / midrange/ tweeter
odleglosc woofer-midrange / midrange-tweeter
Ucho masz na np. wysokości 1.2m to tym niżej (lub wyżej) od podanej wysokości, tym większe opóźnienie, bo zwiększa się odległość do ucha. 

taa, czyli jesli delays tego wymagaja, zabudujesz sredniotonowy o metr od wysokotonowego?
bzdura
to sa wlasnie te teoretyczne dywagacje ktorych nie traktuje powaznie
Link to comment
Share on other sites


Modułowość pomaga również w opcji jakiej mówiłeś,


to jest „modulowosc, jak ja ja rozumie i realizuje. moge zmieniac ustawienie dowolnego przetwornika w DOWOLNYM kierunku w relacji do pozostalych i to w DUZYM zakresie, a wszystkie sa skierowane na sluchacza.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ile znasz zestawow/gotowcow, dajacych ci takie mozliwosci?

powtorze sie, dla mnie pochylenie zestawu to mydlenie oczu i bajer dla reklamy
Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, xajas napisał:


Nie jestem zwolennikiem teoretycznych dywagacji i onanizowsnia sie takimi rozwiazaniami. Ja lubie realne, rzeczywiste argumenty, „czarno na bialym“

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Podaj mi kilka przykladow opoznien dla kilku 3-droznych zestawow, ktore wyznaczyles pomiarami wielokanalowymi (to sa wartosci, ktorym wierze/polegam) i do tego odleglosci miedzy przetwornikami, a ja je przelicze na wymagane „pochylenia“, to zobaczymy co z tego wyjdzie.

przyklad co ptrzebuje

opoznienie woofer / midrange/ tweeter
odleglosc woofer-midrange / midrange-tweeter
taa, czyli jesli delays tego wymagaja, zabudujesz sredniotonowy o metr od wysokotonowego?
bzdura
to sa wlasnie te teoretyczne dywagacje ktorych nie traktuje powaznie

To znaczy, że różnica odległości pomiędzy centrami akustycznymi tweetera i średnicy musiała wynosić metr. Co jest awykonalne. Przewaznie jest to kilka/nascie cm. Kopułowe średnicę mają stosunkowo blisko frontu swoje centrum akustyczne, przez co czasami nie wymagają pochylenia. Ale za to stożki idą sporo w "głąb" kolumny. 

 

I to nie są dywagacje, a po prostu matematyka. Odległości pomiędzy uchem a głośnikiem musi być taka sama i tyle. A pochylając, oddalamy głośnik. Obrazek który wysłał Melo jest poprawny. Dlatego Thiele miały tak dziwnie nisko woofer. Nie wiem jak w YG, czy to nie "widzi mi się" (albo np. wymuszenie od woofera stronszego zachodzenia pod dużym kątem).

1 minutę temu, xajas napisał:

 


to jest „modulowosc, jak ja ja rozumie i realizuje. moge zmieniac ustawienie dowolnego przetwornika w DOWOLNYM kierunku w relacji do pozostalych i to w DUZYM zakresie, a wszystkie sa skierowane na sluchacza.
powtorze sie, dla mnie pochylenie zestawu to mydlenie oczu i bajer dla reklamy

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Fajnie że można przesuwać głośniki, ale bez wcześniej policzonych ustawień głośników względem siebie, bez większego sensu. Bo aby je ustawić poprawie, to trzeba byłoby przy każdym przesunięciu, mierzyć je ponownie. W Wilsonach flagowych jest to fajnie rozwiązane, przez zdefiniowane miejsca. Gorzej, że nie kojarzę aby Wilson mail już wyliczone w jakie pozycje dać głośniki dla danych odległości miejsca odsłuchowego. 

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy
2 godziny temu, xajas napisał:

jesli sredniotonowy wymaga wiekszego opoznienia niz wysokotonowy,czy pochylamy glosniki do przodu?

Najczęściej nie, bo takie coś zachodzi głównie dla oldschool'owych tub. A one przy pochyleniu słabo grają z uwagi na kierunkowość.

Tuby to jest w ogóle specyficzna działka, rozmawiałem kiedyś z konstruktorem Avantgarde jak oni sobie z tym radzą...

Link to comment
Share on other sites

Fajnie że można przesuwać głośniki, ale bez wcześniej policzonych ustawień głośników względem siebie, bez większego sensu. Bo aby je ustawić poprawie, to trzeba byłoby przy każdym przesunieciu...


„Policzenie“ ustawien mozesz zapmniec. A jesli dokonanie dodatkowych wstepnych pomiarow jest dla ciebie problemem, to nie zabieraj sie za strojenie glosnikow

Najczęściej nie, bo takie coś zachodzi głównie dla oldschool'owych tub. A one przy pochyleniu słabo grają z uwagi na kierunkowość.
Tuby to jest w ogóle specyficzna działka, rozmawiałem kiedyś z konstruktorem Avantgarde jak oni sobie z tym radzą...

nikt nie montuje tub do jednego wspolnego frontu

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , tak ze problematyka pochylania i zwiazanej z nia kierunkowosci nie dotyczy zadnych tub.
no i nie wszystkie tuby sa „kierunkowe“ (patrz tuby sekcjonalne albo „Arschbacke“)
Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, xajas napisał:

Nie jestem zwolennikiem teoretycznych dywagacji i onanizowsnia sie takimi rozwiazaniami. Ja lubie realne, rzeczywiste argumenty, „czarno na bialym“

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Podaj mi kilka przykladow opoznien dla kilku 3-droznych zestawow, ktore wyznaczyles pomiarami wielokanalowymi (to sa wartosci, ktorym wierze/polegam) i do tego odleglosci miedzy przetwornikami, a ja je przelicze na wymagane „pochylenia“, to zobaczymy co z tego wyjdzie.

przyklad co ptrzebuje

opoznienie woofer / midrange/ tweeter
odleglosc woofer-midrange / midrange-tweeter

Mysle, ze nie do konca rozumiesz jak to dziala w programie do symulacji oraz jak realizowane jest pochylenie ( tutaj istotna jest os obrotu! ).

Robiac pomiary metoda dwukanalowa, nie mam potrzeby okreslania dokladnego AC glosnikow, poniewaz ta odleglosc jest wpisana w pomiar i to dla kazdego pomiaru offaxis. W programie do symulacji zwrotnicy, podaje sie odleglosci miedzy glosnikami, ich ewentualne pochylenie w stopniach oraz przesuniecie w osi z jesli przednia scianka posiada stopniowane elementy ( jak w konstrukcjach Troelsa ). Majac te dane z pomiarow oraz podane fizyczne punkty glosnikow w obudowie, program na podstawie analizy pomiarow off axis ( i zapisanych w nich przesuniec fazowych ) analizuje zgranie czasowe/fazowe w dowolnym punkcie w przestrzeni. Np. w SoundEasy masz wirtualnym mikrofon, ktory mozesz sobie ustawic w dowolnym miejscu i z tego miejsca pokaze Ci jak beda wygladaly zaleznosci fazowo/czasowe glosnikow. Ja tego  obliczac nie musze 🙂 robi to za mnie program. Jesli widze, ze na osi tweetera z odleglosci np 2500cm nie mam zgrania czasowego ( zakladajac, ze mi na tym zalezy, bo filtry tego wymagaja ), to program podpowiada ile musialbym wprowadzic przesuniecia fizycznego glosnika, lub elektrycznego za pomoca korekcji DSP.

Wiec biorac przyklad Twoich kolumn modulowych, moge je zmierzyc ustawiajac je rowno, bez pochylenia, aby tworzyly plaska scianke. Nastepnie mierze kazdy glosnik na jego wlasnej osi, wykonujac pomiary off axis minium 0-90 stopni ( jesli to obudowy zamkniete, a nie dipol ). W pomiarach mam juz zapisane rzeczywista odleglosc od AC glosnika, do mikrofonu. Teraz wbijam to wszystko do symulacji i popijajac kawke, czy herbatke sprawdzam ile bede musial przesuwac kazdy z tych modulow, lub je odchylac, aby na odleglosci np 3 metrow na osi glosnika wysokotonowego miec perfekcyjne zgranie czasowe.

15 minut temu, #Szakovsky napisał:

Gorzej, że nie kojarzę aby Wilson mail już wyliczone w jakie pozycje dać głośniki dla danych odległości miejsca odsłuchowego. 

Wystarczy zobaczyc do instrukcji obslugi dowolnej kolumny Wilsona. Wszystko jest opisane.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, xajas napisał:

2 metry odstepu tez sa wykonalne, twetter pod sufitem, a midrange przy podlodze

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) czysta matematyka

I z takim nastawieniem i pomyslami chcesz zabierac sie za projektowanie zestawow glosnikowych?

PS
wielu producentow zaklada kolnierze wysokotonowca na sredniotonowy, by je zblizyc, a ty chcesz je oddalac

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ale to jest poprawne nastawienie. Trygonometria na poziomie szkoły podstawowej. Jak położysz na starą wagę (zapomniałem nazwy) ciężar to druga strona się odchyli, i jakbyś chciał je połączyć sznurkiem, to sznurek będzie pod kątem. I odległości obu stron wagi w stosunku do czubka się zmienią.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Proste jak budowa cepa.

2 minuty temu, meloV8 napisał:

Wystarczy zobaczyc do instrukcji obslugi dowolnej kolumny Wilsona. Wszystko jest opisane.

Jeżeli jest to spoko, nie wiem czy ktoś realnie o tym wie z użytkowników, bo nigdzie nie słyszałem dywagacji na ten temat, a sam nie zaglądałem. 

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, #Szakovsky napisał:

Jeżeli jest to spoko, nie wiem czy ktoś realnie o tym wie z użytkowników, bo nigdzie nie słyszałem dywagacji na ten temat, a sam nie zaglądałem. 

Na stronie Wilsona mozna pobrac manual do chyba kazdego modelu, jaki wyprodukowali i w kazdym jest opisane dokladnie ustawianie kolumn.

np nowa Sasha DAW

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Albo stary WATT

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, xajas napisał:

 


„Policzenie“ odstepu mozesz zapmniec. A jesli dokonanie dodatkowych wstepnych pomiarow jest dla ciebie problemem, to nie zabieraj sie za strojenie glosnikow


nikt nie montuje tub do jednego wspolnego frontu, tak ze problematyka pochylania nie dotyczy zadnych tub

 

Nie jest problemem dla mnie. Ale jak zrobiłbym taka kolumnę, którą można dobrowolnie przesuwać, to klient musiałby je mierzyć za każdym rozsunięciem. A nie każdy posiada mikrofon pomiarowy, ani umiejętności odczytywania pomiarów. 

Oczywiście, że tuby dotyczy. Tyle, że można wykorzystać głębokość tuby i liczyć jako przesunięcie do tyłu. Ale tuba może być tak głęboko, że będzie "wystawać" 

1 minutę temu, xajas napisał:

to jest poprawne ?

slyszales juz, jak brzmi i co sie dzieje przy takich odleglosciach sredniotonowego i wysokotonowego?

zabierz sie za projektowanie wag

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeżeli offaxis jest zgrany... To nic się nie dzieje. Niektóre głośniki mają tendencję do nadpromieniowanie pod niektórymi kątami (czyli spl pod większym kątem są niż przy mniejszym) i można to wykorzystać. 

Link to comment
Share on other sites

oczywiscie ze tuby NIE dotyczy, bo odleglosci tuby nie korygujesz przez jej pochylenie (o czym byla mowa)

Jeżeli offaxis jest zgrany... To nic się nie dzieje.

poddaje sie, wszelkie dalsze dyskusje sa zbedne
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, xajas napisał:

oczywiscie ze tuby NIE dotyczy, bo odleglosci tuby nie korygujesz przez jej pochylenie (o czym byla mowa)

Ale możesz korygować mid woofer z wooferem jeżeli mamy 3 drogi. A jeżeli kolumna jest niska i 2 drożna, to woofer może być pochylony, aby przybliżyć centra, bo w takich 2 drożnych TADAach na tubie, to koherencja jest... Ale nie wiem czego koherencja, bo na pewno nie czasowa ani fazowa. 

4 minuty temu, xajas napisał:

poddaje sie, wszelkie dalsze dyskusje sa zbedne

Ale to my tobie staramy się wytłumaczyć coś czego nie rozumiesz. 

Oczywiście, że offaxis głośnika ma wyższe zniekształcenia niż Axis. Ale aby tego uniknąć możesz tylko i jedynie zrobić coaxial, bo szerokopasmowy i tak onaxis będzie miał porównywalne zniekształcenia na wysokich tonach jak bardzo mocny offaxis. 

 

Z resztą, kolumny które wrzuciłeś.... Mają (a przynajmniej na to wygląda na zjeciach)pochylone głośniki nisko i sredniotonowe. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 15.07.2021 o 21:04, #Szakovsky napisał:

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Ale mam step z CLIO w miejscu odsłuchowym. 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tutaj wrzucałem pomiar kolumny która była koherentna czasowo/fazowo jedynie przy pochyleniu o kilka stopni, bez cofania pojedynczych głośnikach. 

Więc, także ten tego.

Link to comment
Share on other sites

Ale to my tobie staramy się wytłumaczyć coś czego nie rozumiesz. 


ja nie rozumiem?
to wytlumacz mi (a raczej sobie) co sie stanie, jesli przy tak ekstremalnie rozstawionych przetwornikach (w celu wykorzystania pochylenia) sluchacz zmieni/siedzi na innej wysokosci. Czy nic sie nie zmieni (zgodnie z twoja teoria dzieki zgraniu off-axis bez wplywu). To tylko matematyka

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )


Z resztą, kolumny które wrzuciłeś.... Mają (a przynajmniej na to wygląda na zjeciach)pochylone głośniki nisko i sredniotonowe. 


Nie, kolumny maja pochylone nisko i wysokotonowe glosniki, ale wszystkie wskazuja na sluchacza

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  
Link to comment
Share on other sites

36 minut temu, xajas napisał:

 


ja nie rozumiem?
to wytlumacz mi (a raczej sobie) co sie stanie, jesli przy tak ekstremalnie rozstawionych przetwornikach (w celu wykorzystania pochylenia) sluchacz zmieni/siedzi na innej wysokosci. Czy nic sie nie zmieni (zgodnie z twoja teoria dzieki zgraniu off-axis bez wplywu). To tylko matematyka

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )



Nie, kolumny maja pochylone nisko i wysokotonowe glosniki, ale wszystkie wskazuja na sluchacza

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  

 

Oczywiście, że się zmieni. Koherencje da się, jak już z resztą mówiłem. Dopasować tylko pod jedno konkretne miejsce w przestrzeni. Bo któryś z głośników musi wyznaczać axis koherencji, i każde odchylenie w górę, w dół, czy od tyłu (wtedy "przetniemy" poniekąd odległości) pozbędzie nas koherentności. Oczywiście, pewne normy odchylenia od punktu koherencji są akceptowalne, ale dlatego też warto dbać  fazę, żeby już nie była wykotłowana na starcie, bo na "mecie" będzie bardziej przypominać niektóre zaułki w Łodzi. 

Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, xajas napisał:

taa, czyli jesli delays tego wymagaja, zabudujesz sredniotonowy o metr od wysokotonowego?
bzdura
to sa wlasnie te teoretyczne dywagacje ktorych nie traktuje powaznie

Jasne że jeśli różnica centrów jest duża to pochyleniem tego nie załatwisz. Ostatnio sie bawiłem z moimi i różnica wyszła (z pomiarów) między tw a midem wyszła jakies 2cm. Pomimo tego że starałem się zbliżyć do siebie te głośniki ile się dało, to i tak dałem pochylenie, co znakomicie pomogło w robieniu zwrotnicy. Bez pochylenia trudniej mi było wymyśleć jakieś nieskomplikowane filtry. 

Oczywiście że całych 2cm nie pokryłem pochyleniem, ale coś tam dało radę. 

Edited by micwoj

Seas L22+FW146+9950/FW146+WA30TW010/BG9/I-amp/China AK4490+Amanero/Nostromo3+RS headamp+Superlux HD681

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy

To są rzeczy banalne. Robiąc przykładowo 2-way na tweeterze z frontem 104mm i midwooferze 176mm (15cm odległości środków z marginesem forniru) pochylenie o 15 stopni daje ok. 4cm cofnięcia centrum tweetera względem midwoofera w porównaniu z sytuacją z pionowej ścianki. Prawie ćwierć fali 2kHz. A to bardzo ułatwia projektowanie zwrotnicy - łatwiej uzyskać przykładowo zgodność faz powyżej podziału i stosować wyższe rzędy elektryczne, lepiej chroniące tweeter z zachowaniem rzędu akustycznego podziału i związanej z nim nadmiarowości fazy.

Z cewką tweetera bliżej słuchacza niż cewka midwoofera (tak zwykle jest na ściance pionowej) mamy offset odległości przekładający się na rosnące z częstotliwością przesunięcie do tyłu fazy midwoofera i albo przeciwfazy powyżej podziału albo konieczność stosowania pułapek.

Chociaż są tacy, którzy przykładowo robiąc LR4 (zgodne polaryzacje) @ 2kHz wręcz wolą tweeter do przodu (pionowa ścianka), bo wtedy mogą użyć filtru elektrycznego 2nd i dać relatywnie mały kondek z jakiejś serii za worek pieniędzy. Elektryczny trzeci rząd Butterworth'a albo i o niższej "dobroci" wymaga proporcji kondów jak 1:3 albo nawet większej, co oznacza szybkie wejście w wartości typu 22uF albo i więcej - a taka pojemność w butikowym wykonaniu to jest fortuna. Na podobnej zasadzie B&W w serii 80xD specjalnie wysunęli tweeter do przodu, żeby móc zrobić podział akustycznie LR4 na filtrze elektrycznym highpass tweetera pierwszego rzędu.

Edited by misiomor
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, #Szakovsky napisał:

Oczywiście, że się zmieni. Koherencje da się, jak już z resztą mówiłem. Dopasować tylko pod jedno konkretne miejsce w przestrzeni. Bo któryś z głośników musi wyznaczać axis koherencji, i każde odchylenie w górę, w dół, czy od tyłu (wtedy "przetniemy" poniekąd odległości) pozbędzie nas koherentności. Oczywiście, pewne normy odchylenia od punktu koherencji są akceptowalne, ale dlatego też warto dbać  fazę, żeby już nie była wykotłowana na starcie, bo na "mecie" będzie bardziej przypominać niektóre zaułki w Łodzi. 

A nie powinno byc "miejsce" jako miejsca w pionie na wysokości każdego przetwornika niezależnie od własnego pochylenia czy umiejscowienia ?

 

Tak amatorsko zobrazuje jak ja to wiedze, aby uzyskać najlepsza spójność to trzeba zrobić pomiar każdemu przetwornikowi oddzielnie, najlepiej obrać 1m aby był mały wpływ otoczenia
Czy chciałbym stroić w miejscu odsłuchowym ? Raczej nie ze względu na zafałszowanie otoczenia i liniowiec w miejscu odsłuchu

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Przypuśćmy ze mamy w miarę zszyte fazy, pomijamy akustykę
Problem to różna elektronika, przepuszczenie przez układ korekcji, filtrow (nawet bez manualnej zmiany) może jakiś podzakres, przesunąć, rozciągnąć, zwęzić, wtedy zmienia sie jego charakterystyka i traci spójność, wydajność urządzeń tez będzie wpływem, zmianą,
następnie spójność, rozdzielczość zaczyna być słyszalna

 

Oczywiście ja sie nie znam i tylko głośno myślę

Czy jest rozwiązanie z doskonałym projektem ? Gdyby było to by tematu nie było 😉

Edited by .:Gerard:.
Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Czy jest rozwiązanie z doskonałym projektem ?

Jakby każdy miał taki sam pokój, do tego idealny akustycznie i każdy by siedział w tym samym miejscu tego pokoju. A fotel musiałby mieć regulacje wysokości pod ten sam jeden punkt dla każdego 🙂

Opera Callas, Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2,
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, DIY
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, .:Gerard:. napisał:

Domyślam się, dlatego tak różnie graja kolumny a każdy producent twierdzi ze jego najlepiej

Nie tylko producent, audio hobbyści twierdzą to samo 😉.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Link to comment
Share on other sites

To może sklepać skrzynkę i wsadzić do niej głośniki bez żadnych dywagacji... i pomiarów rzecz jasna...

Już widziałem jak ludziska odwracają fazę głośnika, na odsłuchach ktoś zrobił to dla draki... Inni kombinują z mieszaniem kanałów przed końcówką... "poprawiając" scenę... 

Może ta zabawa w konstruowanie ZG to mit. Każdy klamot gra najlepiej wg. konstruktora. Bywały ZG grające obudową. Producent, a jakże, przytaczał to jako zaletę i celową ingerencję...

😉 🙂

 

 

Link to comment
Share on other sites

do czego?
co chcesz osiagnac?

mam taki Patex, ktory jest przezroczysty, ale nawet po wyschnieciu „gumowaty“(lekko miekki). Elastyczne pozostaja kleje do gumy albo do podszef do butow

jesli chodzi p obudowy, to robilem tez scianki „sandwich“ z kilku warstw klejonych warstwami akrylu albo silikonu (tuby z magazynu budowlanego OBI, Kastorama,.. )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock podczas używania strony.

Zarejestrowani użytkownicy mogą wyłączyć ten komunikat.