Skocz do zawartości
IGNORED

Cambridge Audio EVO 150 vs Arcam SA30 - ktoś porównał?


MacP

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem swego czasu Arcama SA30 i trochę tu o nim pisałem - brzmienie było b. dobre, ale niedostatki firmware - nieakceptowalne, wręcz obraźliwe dla klienta. Przez prawie dwa lata swego rynkowego bytu umiał bezbłędnie grać tylko materiał 44/16 (i analogowy oczywiście) i to mając nowy chip ES9038. Podobno w końcu to poprawili (ciekawe czy trwale, bo poprzednio też z jednym firmware działało, z nowym - nie działało)... Potem, z pewną przerwą zacząłem używać CA EVO 150 - i tu uroda, funkcjonalność biją SA30 na głowę, ale - właśnie - mam wątpliwości co do brzmienia, przede wszystkim jakości sekcji preampa. Nie wiem nawet, czy to w ogóle ma prawdziwy preamp, czy tylko cyfrowy "ściszacz" (w sieci niewiele o tym detalu konstrukcyjnym). Bo mimo ogromnej na papierze mocy (2x300W przy 4 ohmach) ma trudności z napędzeniem nawet kolumn o nie takiej małej skuteczności 89 dB. Są ścieżki, zwłaszcza klasyczne, przy których trzeba rozkręcać głośność 100/100!... No ja przepraszam, ale coś tu jest nie tak. Takie kolumny powinna napędzić nawet nieco mocniejsza lampa. Zaczynam więc myśleć o przeproszeniu się znów z wreszcie poprawionym SA30, bo tam mocy nigdy nie brakowało (a preamp niewątpliwie jest "prawdziwy"), Dirac zaś mógł pomagać w trudnych sytuacjach. Że to brzydkie i siermiężnie obsługiwane, może mógłbym znów przeboleć...

Ale ciekawi mnie, czy ktoś słyszał te sprzęty obok siebie, jeden po drugim na tych samych głośnikach? W sieci jest trochę porównań zwłaszcza z Atomem Naima (i na ogół Naim podoba się bardziej), ale z Arcamem nie widziałem. Moje wspomnienia SA30 mogą w sumie wskazywać na jego pewną wyższość, ale mogą też być subiektywne i nie sprawdzić się z aktualnymi głośnikami (dość potężne Scansonic MB3.5B - im właśnie EVO trochę nie daje rady...).

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe co piszesz ,że evo nie radzi sobie z kolumnami 89 dB. W nim zamontowany jest jak się nie mylę Hypex NC252MP. Na tym samym module Hypexa mam zrobioną końcówkę + pre lampowe i bez najmniejszych problemów napędza u mnie kolumny 87 db. Barwa , kontrola , atak -wszystko jest jak najbardziej ok. Do porównania mam jeszcze lampowe monobloki na 211 i tutaj barwa jest zdecydowanie ładniejsza ale kontrola gorsza niż przy Hypexie..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Qban napisał:

bez najmniejszych problemów napędza u mnie kolumny 87 db

No właśnie, znam dobrze te moduły, miałem ze dwie końcówki na Hypexach, także na IcePowerach i wszystko jest z nimi OK, dopóki mają sygnał z aktywnego pre.

Zazwyczaj miałem kłopot by je dobrze wysterować np. DACkiem z cyfrową regulacja głośności. Często zbliżał się do końca skali i było cicho. Jak do takiej końcówki podłączyłem wiekowy przedwzmacniacz Cyrusa (czy też NADa), dostawała skrzydeł i "szalała" już w połowie skali.

Tu widzę to samo co z DAC+końcówka, mam więc obawy że Evo nie ma realnego przedwzmacniacza, tylko tłumik w domenie cyfrowej, stąd dość marne wykorzystanie potencjału końcówki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...pewnym środkiem pomocniczym może być funkcja "wyrównania głośności" w aplikacji StreamMagic, która umożliwia też jej podbicie (tak jakby zwiększenie czułości wejścia), ale też nie wiem, czy to nie odbywa się gdzieś na poziomie "bitowym". W każdym razie nieco pomaga, gdy utwór jest b. cicho nagrany i skala wzmacniacza zbliża się do końca. Nie obserwuję jakiejś degradacji dźwięku.

Dość zresztą ciekawa jest widoczna tu też opcja "Włącz źródło". Dla tych analogowych jest to istotnie niezbędne, bo nie włączymy wejścia coaxial, optical, czy aux inaczej niż z pilota, panelu albo aplikacji. Ale dla serwisów streamingowych ma to jednak dość ograniczony sens, bo po wybraniu ich np. z pilota nic się nie dzieje, nie można samym pilotem obsługiwać Tidala, czy Spotify. A te serwisy i tak same "wskakują" jeśli się je wywoła w ich aplikacjach, co jest skądinąd wygodne.

Mam więc wyłączone wszystkie z b. licznych wejść poza telewizyjnym HDMI (a i to włącza się samo po uruchomieniu TV, zaprogramowanie go na pilocie służy tylko temu, że jak np. słucham Tidala przepuszczając reklamy w TV, to pilotem właśnie mogę wrócić do TV). Ale nie narzekam, ergonomia tego urządzenia jest w sumie wzorcowa na tle wielu innych znanych mi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ilu metrach słuchasz? Nie jest możliwe, żeby wzmak o takiej mocy nie zagrał głośno z 89 db. Może zagrać słabo - ale żeby nie było słychać? Ostatnio słuchałem PS Audio Strata(icePower) z podłogówkami MA Silver i nie wiem na ilu metrach by to nie dało rady - na pewno nie poniżej 40-50 m.

Albo coś jest źle podłączone albo coś jest zaszyte w ustawieniach. Skontaktowałbym się z dystrybutorem.

Nagrania symfoniki potrafią mieć dużą skalę dynamiczną i w warunkach domowych cięzko się tego słucha - albo jest cicho albo wybija okna. EMI kiedyś miało taką manierę. Co to za nagrania tak słabo brzmią?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie mówię że "nie słychać", tylko że właśnie gra dość słabo. Na pewno nie jest uszkodzony. Objawy są identyczne jak przy połączeniu ściszanego cyfrowo DAC z końcówką, miałem tak nie raz. Dotyczy to małego procenta tracków, głównie z klasyczna muzyką kameralną i w ogóle da się wytrzymać, tylko mówię że EVO gra pod koniec skali tak, jak inne wzmacniacze w połowie.

 

A moje pytanie dotyczy głównie tego, czy ktoś (Branżo?) słuchał obok siebie SA30 i EVO 150 (może też H120?).

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez MacP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam się nie dziwię temu, że teoretycznie dużej mocy wzmacniacz nie daje rady dobrze wysterować głośników. Podłączyłem niegdyś jakąś integrę NuPrime w klasie D, miała bodajże 100 W na papierze, do głośników nominalnie 97 dB skuteczności. No i gdy grało to na normalnych, tj średnio - cichych poziomach, nie byłem zadowolony z brzmienia. Gdy podkręciłem głośność było już lepiej, ale z kolei natężenie dźwięku było nieprzyjemne i nie dało się tak słuchać. Pisałem o tym w klubie NuPrime. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Dotyczy to małego procenta tracków, głównie z klasyczna muzyką kameralną i w ogóle da się wytrzymać, tylko mówię że EVO gra pod koniec skali tak, jak inne wzmacniacze w połowie.
 
 


Muzyka kameralna jest bardzo trudna do odtworzenia - zwłaszcza jeśli sprzęt jest ustawiony na efektowne granie muzyki dynamicznej i rozrywkowej. Wspomniany PS Strata generalnie grał fajnie - ale najsłabiej wypadał właśnie na takiej muzie. Na MA trochę wyostrzał a na Harbethach trochę zamulał.
To nie jest tylko kwestia sprzętu - np. natywne apki Tidala mają z tym problem. Ja osobiście nie mogę na nich słuchać np. kwartetów smyczkowych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, że branża nic nie odpowiada. Zakładam, że wiele salonów ma na stanie zarówno SA30 jak i EVO.

Może gdzieś sobie podjedź i porównaj sam? Albo wypożycz SA30 i porównaj w domu, jak masz wolne środki?

W dniu 29.07.2021 o 14:37, MacP napisał:

Przez prawie dwa lata swego rynkowego bytu umiał bezbłędnie grać tylko materiał 44/16 (i analogowy oczywiście) i to mając nowy chip ES9038. Podobno w końcu to poprawili (ciekawe czy trwale, bo poprzednio też z jednym firmware działało, z nowym - nie działało)...

Półtora roku im to zajęło 🙂 Realnie na rynku SA30 pojawił się w styczniu 2020.

Ale rzeczywiście schrzanili to koncertowo 🙂

Tak czy siak już naprawione i będzie dobrze. Tym razem znaleźli prawdziwą przyczynę problemów. Testowałem 2 bety od wprowadzenia fixa i wszystko jest ok. Przy okazji wiele osób (w tym ja) twierdzi, że teraz gra jeszcze lepiej niż na wcześniejszych wersjach i jest to jak najbardzie możliwe, bo fix dotyczy całkowitego przepisania kodu do DSP.

Harman musiał ich mocno przycisnąć, bo właśnie debiutuje oparty na SA30 JBL SA750 i nie mogli sobie pozwolić na powtórkę z rozrywki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




Harman musiał ich mocno przycisnąć, bo właśnie debiutuje oparty na SA30 JBL SA750 i nie mogli sobie pozwolić na powtórkę z rozrywki.


Ten JBL kosztuje tyle samo co Arcam - jestem w szoku...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, dzarro napisał:

Ten JBL kosztuje tyle samo co Arcam - jestem w szoku...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

No i jest śliczny w swoim vintage'owym wyglądzie! Ciekawe, czy pilot jest identyczny jak w SA30, czy się wysilili i też go zmienili? Bo ten Arcama jest okropny - wielki, niewygodny, mało funkcjonalny. Przy nim ten z EVO to naprawdę mistrzostwo świata.

jbl.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...nie znalazłem zdjęcia pilota do JBLa, ale w instrukcji jest poglądowy rysunek i wygląda to o wiele lepiej, bez guziczków do obsługi CD, przejrzyściej. Ciekawe, czy są zgodne, ale pewnie tak - gdybym miał znów mieć SA30, to chętniej z takim uproszczonym pilotem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dzarro napisał:

Ten JBL kosztuje tyle samo co Arcam - jestem w szoku...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jest to ciekawe o tyle, że w Stanach jest droższy.

Ale tak czy siak w tej samej cenie wolałbym JBL, bo po prostu wygląda dużo lepiej, niż Arcam.

Godzinę temu, MacP napisał:

Bo ten Arcama jest okropny - wielki, niewygodny, mało funkcjonalny.

Jest wielki i brzydki, ale czy niewygodny? Tu bym polemizował, dla mnie jest wygodny. Podobnie z funkcjonalnością - to pilot uniwersalny, który teoretycznie może zastąpić kilka innych i działa to całkiem dobrze. To jest de facto pilot do AVR.

Co nie zmienia faktu, że też wolałbym tego pilota z JBL 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, felix napisał:

To jest de facto pilot do AVR

No właśnie, nie lubię pilotów "do wszystkiego". Bardzo kochałem CD, ale nie używam już od dawna (a gdybym używał, to pewnie niekoniecznie tej samej firmy, zawsze je jakoś indywidualnie dobierałem) i nie pojmuję, czemu 3/4 dostawców wzmacniaczy chce mnie koniecznie uszczęśliwić guziczkami numerycznymi powiększającymi pilota do ogromnych rozmiarów. Jeszcze niech otwiera bramę garażową, spuszcza żaluzje i wywołuje Netflixa w telewizorze. Pilot od CA EVO robi wszystko, czego potrzebuję, do tego jest elegancki i mega wygodny.
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, MacP napisał:

No właśnie, nie lubię pilotów "do wszystkiego". Bardzo kochałem CD, ale nie używam już od dawna (a gdybym używał, to pewnie niekoniecznie tej samej firmy, zawsze je jakoś indywidualnie dobierałem) i nie pojmuję, czemu 3/4 dostawców wzmacniaczy chce mnie koniecznie uszczęśliwić guziczkami numerycznymi powiększającymi pilota do ogromnych rozmiarów.

To jest kwestia gustu. Ciebie denerwuje pilot uniwersalny, a kogoś innego jego brak.

Pilot Arcama to pilot do AVR, który tutaj jak najbardziej ma zastosowanie ze względu na HDMI ARC. Klawisze numeryczne są bardziej pod obsługę TV niż CD.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem sobie jakieś filmiki na YT o tym JBL. Trochę topornie to wygląda - dali co najmniej o jedną gałkę za dużo. Generalnie w przypadku all-in-one nieufnie podchodzę do rozbudowanej sekcji analogowej - do niczego to nie jest potrzebne(po co all-in-one skoro podłączymy piramidkę innych klamotów?) a jeszcze jest obawa, że odbywa się to kosztem sekcji cyfrowej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dzarro napisał:

Generalnie w przypadku all-in-one nieufnie podchodzę do rozbudowanej sekcji analogowej - do niczego to nie jest potrzebne(po co all-in-one skoro podłączymy piramidkę innych klamotów?) a jeszcze jest obawa, że odbywa się to kosztem sekcji cyfrowej.

To jest de facto Arcam. Arcam zawsze miał wiele wejść analogowych, ale to w sumie nie oznacza ograniczenia sekcji cyfrowej. Mówimy realnie i kilku gniazdach i scalonym przełączniku wejść...

Sekcja cyfrowa jest całkiem udana. Nie jest to poziom DACów za 5k, ale i nie może być, w urządzeniu all-in-one za 10k...

W każdym razie jest bardzo przyzwoicie.

2 godziny temu, dzarro napisał:

Trochę topornie to wygląda - dali co najmniej o jedną gałkę za dużo.

Kwestia gustu - mi się podoba.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia gustu - mi się podoba.
Na tym zdjeciu z boku wygląda OK..En face - już gorzej. Może na żywo też jest lepiej. Taki radmorek z dawnych lat.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, dzarro napisał:

Taki radmorek z dawnych lat.

Ale właśnie taki jest zamysł 🙂

To ma być styl "retro". On ma przypominać JBL SA600, ale oczywiście nowe wcielenie i funkcjonalności wymagają zmian, typu wyświetlacz.

Tak jak mówię - mi się podoba. Bardziej niż Arcam. Ale nie będę zmieniał SA30 na tego JBL tylko dla wyglądu, a brzmieniowo i funkcjonalnie to raczej na 100% będzie to samo 🙂

Edit: znalazłem jakiś filmik, w którym prezentują SA750 "na żywca". Jest nawet fragment z otwartym wzmacniaczem - ogólnie prawie identyko w środku do SA30. Zniknęło tylko gniazdo Micro USB z tyłu, za to pojawił się włącznik sieciowy przy gnieździe zasilania. Wnioskuję zatem, że ten power z przodu to "przycisk" stand-by, którego w SA30 mi brakuje.

Teraz zauważyłem, że zniknęły też... antenki od WiFi. Ciekawe, czy nie ma w ogóle WiFi? Nie widzę żadnych wewnętrznych antenek. Ciekawe również, czemu nie wykorzystali wysokości, żeby dać większy/wyższy radiator. Jest dokładnie taki sam jak w SA30.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez felix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niepodważalną zaletą Jbl jest to, że jak będzie włam to sprzęt zostanie na miejscu.  Żaden szanujący się włamywacz nie pokusi się na niewiele warty sprzęt z PRL.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konwencja vintage na sobie pewien urok, natomiast nowe wzornictwo Arcama kompletnie do mnie nie przemawia. Ten sprzęt przypomina mi takie "tanie hifi", wzmacniacze noname z Chin oferowane na Allegro za 300 zł. Nie pojmuję też tego parcia na mnożenie guziczków na froncie. Wzmacniacz HiFi to raczej nie jest coś, co ma się stale w zasięgu ręki. Więc większość producentów daje tylko te podstawowe przyciski, które pozwalają na podstawową obsługę gdy na przykład zawieruszy się czy zepsuje pilot. Arcam poszedł na całość. Nie bardzo też wierzę że w 21. wieku nie można było w tej cenie zaprojektować porządniejszego wyświetlacza. Nie mówię nawet o takim "telewizorku" jak w EVO, ale to co tam jest i sposób wyświetlania informacji to naprawdę żenada. Więc mając ten sprzęt kilka miesięcy cały czas miałem mieszane uczucia. Grał ładnie (zakładając, że dostanie pliki które w ogóle potrafi grać, bo długo potrafił tylko podstawowe PCM. Założony brak obsługi DSD to również jakieś kuriozum), ale jego wątpliwa uroda, żenujący wyświetlacz i dyskusyjna funkcjonalność nieustannie mnie irytowały. Oczywiście wiem, ze wzmacniacz ma przede wszystkim grać. Gdybyż Cambridge wypuścił EVO z Dirac i jakimś nowocześniejszym DAC... 

.... no i śmieszą mnie ogromnie materiały prasowe Arcama, który chwali się cudownymi właściwościami chipa, dyskretnie nie wspominając, że ich nie wykorzystał

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wśród wzmacniaczy z korekcją akustyki z podobnej grupy cenowej ciekawie zapowiada się ta nowość Buchardta. Jest chyba na tym samym zresztą znakomitym module Hypex, co Evo 150, plus dość ciekawa sekcja analogowa. Nie ma streamera, ale ma USB, więc można go napędzić choćby malinką. Ciekawe jak skuteczna będzie ta ich autorska korekcja akustyki w porównaniu do Diraca. Myślę że niezawodny Q21 niebawem podzieli się wrażeniami, jak to gra, bo recenzji żadnych chyba jeszcze nie ma. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez MacP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MacP napisał:

Nie bardzo też wierzę że w 21. wieku nie można było w tej cenie zaprojektować porządniejszego wyświetlacza.

Można było, ale z jakiegoś powodu podjęli decyzję (design choice), żeby zastosować takie wyświetlacz, jaki zastosowali. W ST60 jest już "normalny" wyświetlacz graficzny, który wygląda całkiem ok.

Ale wiem o czym mówisz, bo mnie też ten wyświetlacz trochę denerwuje.

Godzinę temu, MacP napisał:

Założony brak obsługi DSD to również jakieś kuriozum)

Jest DoP - DSD over PCM. Dzięki tetmu normalnie odtwarza pliki DSD.

Godzinę temu, MacP napisał:

dyskusyjna funkcjonalność

Co masz na myśli przez dyskusyjną funkcjonalność? To jest akurat dość mocna strona tego urządzenia.

17 minut temu, MacP napisał:

Ciekawe jak skuteczna będzie ta ich autorska korekcja akustyki w porównaniu do Diraca.

Też jestem ciekawy, choć niestety nie spodziewam się cudów. Wielu producentów robi swoje systemy tego typu i sprawdzają się lepiej lub gorzej, ale zwykle jednak nie tak dobrze jak DL. Jedynym chyba producentem z własnym systemem (którego znam) który dorównuje DL jest Lyngdorf.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale właśnie taki jest zamysł
To ma być styl "retro". On ma przypominać JBL SA600, ale oczywiście nowe wcielenie i funkcjonalności wymagają zmian, typu wyświetlacz.
Tak jak mówię - mi się podoba. Bardziej niż Arcam. Ale nie będę zmieniał SA30 na tego JBL tylko dla wyglądu, a brzmieniowo i funkcjonalnie to raczej na 100% będzie to samo
Edit: znalazłem jakiś filmik, w którym prezentują SA750 "na żywca". Jest nawet fragment z otwartym wzmacniaczem - ogólnie prawie identyko w środku do SA30. Zniknęło tylko gniazdo Micro USB z tyłu, za to pojawił się włącznik sieciowy przy gnieździe zasilania. Wnioskuję zatem, że ten power z przodu to "przycisk" stand-by, którego w SA30 mi brakuje.
Teraz zauważyłem, że zniknęły też... antenki od WiFi. Ciekawe, czy nie ma w ogóle WiFi? Nie widzę żadnych wewnętrznych antenek. Ciekawe również, czemu nie wykorzystali wysokości, żeby dać większy/wyższy radiator. Jest dokładnie taki sam jak w SA30.
 
 
Określenie "radmorek" nie miało znaczenia pejoratywnego. Pilot chyba łatdniejszy niż ten od Arcama.
Też jestem ciekawy, choć niestety nie spodziewam się cudów. Wielu producentów robi swoje systemy tego typu i sprawdzają się lepiej lub gorzej, ale zwykle jednak nie tak dobrze jak DL. Jedynym chyba producentem z własnym systemem (którego znam) który dorównuje DL jest Lyngdorf.
Czy rzeczywiście jest znacząca różnica - jeśli chodzi o "intuicyjność" obsługi tych systemów? Z opisów wynika, że chyba BitPerfect jest mniej upierdliwy - no i sprzęt Lyngdorf dodaje kompletny(mikrofon, statyw itd). Choć w tym JBL mikrofon też chyba dodają lepsiejszy niż do Nadów i Arcamów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.08.2021 o 20:04, dzarro napisał:

Czy rzeczywiście jest znacząca różnica - jeśli chodzi o "intuicyjność" obsługi tych systemów? Z opisów wynika, że chyba BitPerfect jest mniej upierdliwy - no i sprzęt Lyngdorf dodaje kompletny(mikrofon, statyw itd). Choć w tym JBL mikrofon też chyba dodają lepsiejszy niż do Nadów i Arcamów.

Porównując DL z RoomPerfect, to system Lyngdorfa jest dużo bardziej intuicyjny. DL nie jest niestety szczególnie intuicyjny i uzyskanie dobrych efektów wymaga nieco wprawy. RP jest tu dużo lepszy.

Nie wiem jaki mikrofon dodają do JBL, ale zawsze można dość tanio kupić UMIC-1 (jeszcze tego nie zrobiłem 🙂 ).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 6.08.2021 o 18:45, felix napisał:

system Lyngdorfa jest dużo bardziej intuicyjny

Nie wiem, czy dużo bardziej, DL można dość szybko opanować i też jest dość intuicyjny. W dodatku obliczenia wykonuje komputer (czy nawet jakaś zdalna placówka połączona siecią) poprzez solidną aplikację, aktualizowaną. W RoomPerfect trzeba zdać się na program we wzmacniaczu, podejrzewam że siłą rzeczy dość słaby. Jak już wspominałem, miałem Lyngdorfa 2170 i RP dawał zauważalną poprawę modów basowych, ale niewiele ponad to. Może to moje subiektywne wrażenie, ale dźwięk z nim stawał się jakiś "sztuczny" i częściej słuchałem bez tej korekcji, chyba że bas mnie naprawdę irytował w niektórych nagraniach. Z DL takiego efektu nie było, dźwięk poprawiał się subtelnie ale jednoznacznie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez MacP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, MacP napisał:

Nie wiem, czy dużo bardziej, DL można dość szybko opanować i też jest dość intuicyjny.

Wydaje mi się, że dla przeciętnego Kowalskiego jednak dużo bardziej. Oczywiście, że DL można dość szybko opanować, ale jak ktoś się na tym nie zna, to nie jest to takie łatwe. I jeszcze zabawa z krzywymi...

Tutaj jednak Room Perfect wygrywa.

Co do skuteczności i wpływu systemu na dźwięk można już dyskutować. Niektórzy wolą DL, inni RP. Chyba kwestia gustu i tego, jak wpisze się system w pomieszczenie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez felix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodałbym do porównania NuPrime Omnia A300 oraz Lyngdorf TDAI1120. Może mniej polularne na rynku, ale można się pozytywnie zaskoczyć 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodałbym do porównania NuPrime Omnia A300 oraz Lyngdorf TDAI1120. Może mniej polularne na rynku, ale można się pozytywnie zaskoczyć
Słyszałeś tego A300?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 24

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.