Jump to content
IGNORED

Budowa pokoju kinowego


długi89
 Share

Recommended Posts

No chyba dobrze .
Pamiętam że kolega od subwooferów tu pisał, żeby przy takim ustawieniu, (przód, tył) odwrócić polaryzację na jedynym.
Muszę to sobie sprawdzić.



nie wystarczy odwrocic polaryzacje, musisz go tez opoznic o ich odlegloc
Link to comment
Share on other sites

Tutaj widac dlaczego (fala wypromieniowana przez przedni sub musi najpierw dotrzec do tego tylnego, zanim zostanie przez niego „wchlonieta“

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, sebna napisał:

Odważny jesteś 🙂

Dlaczego?

Co do gromadzenia filmoteki na NAS. Oprócz chęci wracania do lubionych tytułów jest jeszcze powód czysto kolekcjonerski. Jedni zbierają kartki pocztowe, drudzy znaczki, nie widzę powodu by tak samo traktować chęć posiadania filmoteki na wygodnym serwerze.

Amp - Denon AVC-X4700H; Końcówka mocy - ATOLL AM 200se; FL/FR - 2x Klipsch RP6000F; C - Klipsch RP504C; SL/SR 2x Klipsch THX-502-L; SBL/SBR - 2x Klipsch PRO-250RPW ; TFL/TFR/TRL/TRR 4x Klipsch PRO-18RC; sub 2x SVS-SB3000

Link to comment
Share on other sites

Rozszerzenie przy pomocy stacji dokujących, to nie za dobry pomysł. Raz że koszty, dwa to hałas. W szawce tego nie zamkniesz bo zrobi ci się piekarnik. Po trzecie na każdej stacji musisz mieć utworzony oddzielny wolumen ( na wypadek awarii stacji). W tym momencie tracisz dysk(jego pojemność) który jest awaryjny. Według mnie, to najlepiej kupić dysk sieciowy na 6-8 zatokowy , 2 dyski 6-8 TB  na początek i jak zajdzie potrzeba dokładać dyski i poszerzać wolumen. 
Nie wiem o jakich stacjach dokujących ty piszesz.
Ja piszę o odbudowie poszerzającej qnapa.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nie wystarczy odwrocic polaryzacje, musisz go tez opoznic o ich odlegloc
Czyli jak teraz w kalibracji oba są ustawione na 3.5m, to mam w tym drugim (z tyłu), ustawić 7m zamiast 3.5m a pierwszy (z przodu), zostawić jak jest, czyli 3.5m.
Dobrze zrozumiałem?
Link to comment
Share on other sites

Dlaczego?
Co do gromadzenia filmoteki na NAS. Oprócz chęci wracania do lubionych tytułów jest jeszcze powód czysto kolekcjonerski. Jedni zbierają kartki pocztowe, drudzy znaczki,…


… a potem je scanuja kolorowym scanerem i ogladaja je na wygodnym komputerze w fotobibliotece ?
Link to comment
Share on other sites

Czyli jak teraz w kalibracji oba są ustawione na 3.5m, to mam w tym drugim (z tyłu), ustawić 7m zamiast 3.5m a pierwszy (z przodu), zostawić jak jest, czyli 3.5m.
Dobrze zrozumiałem?

Tylko po czesci

Calosc jest troszke bardziej skomplikowana.
Dobrze jest ze mozesz podac indywidualne wartosci dla dwoch subwooferow. Ale standartowa kalibracja takiego procesora KD nie „rozumie“ systemu DBA i probuje zgrac czasowo wszystkie glosniki (takze obydwa subwoofery) traktujac jako punkt referencyjne miejsce sluchacza.

Np jesli podasz dla przedniego suba L1=4m a dla tylnego L2=1m, to wtedy przedni bedzie opozniony o L1-L2 czyli o 3m, aby sygnaly z obydwu dotarly do sluchacza rownoczesnie

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ale w przypadku DBA my nie chcemy, by sygnaly dotarly do sluchacza rownoczesnie. To nas nie interesuje. My nie chcemy opozniac przedniego subwoofera. My chcemy opoznic tylny subwoofer w stosunku do przedniego (czyli punktem odniesienia nie jest sluchacz tylko przedni subwoofer).
Aby to osiagnac musial bys uzyc malego matematycznego tricku.

Aby tylny subwoofer byl opozniony w stosunku do przedniego (odstep miedzy nimi to L3=5m), musisz podac dla przedniego odleglosc od sluchacza o L3 (czyli 5m) wieksza, niz dla tylnego.
Czyli dla przedniego podajesz 9m a dla tylnego 4m

Poniewaz sztucznie podwyzszyles odleglosc przedniego subwoofera o te 5m, musisz tak samo sztucznie podwyzszyc odleglosc wszystkich pozostalych glosnikow (glowne, central, surround…)

IMG_8067.thumb.png.1ff1ddf67512e49a06eb7acfa92b0232.png

Caly ten cyrk z ta matematyczna lamigowka mozna sobie zaoszczedzic uzywajac procesory DSP, gdzie mozna bezposrednio podac poszczegolne opoznienia.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Różnorodność zainteresowań potrafi zaskoczyć. Hobby do puki nikogo nie krzywdzi jest nieszkodliwe. Ty lubisz otworzyć album numizmatyczny i delektować się monetami, ktoś inny będzie czerpać przyjemność z posiadania dziesiątek tysięcy pozycji filmowych na folderze w PC. Zakładam że w przypadku biblioteki na NAS filmy mogą być gromadzone przez niektórych przez wiele lat i pochodzić z różnych źródeł. Przyjemnie sobie obejrzeć np. Lody na Patyku, albo jakieś filmy karate z lat 80. To był klimat, odgłosy przy uderzeniu niczym trzepanie dywanu 🙂

Ponadto zdarza się że ktoś zmienia często miejsca pobytu, np. pracuje w trybie 2 tygodnie praca / 2 tygodnie dom. Masz serwer w domu, będąc poza nim masz dostęp do swoich zasobów.

Amp - Denon AVC-X4700H; Końcówka mocy - ATOLL AM 200se; FL/FR - 2x Klipsch RP6000F; C - Klipsch RP504C; SL/SR 2x Klipsch THX-502-L; SBL/SBR - 2x Klipsch PRO-250RPW ; TFL/TFR/TRL/TRR 4x Klipsch PRO-18RC; sub 2x SVS-SB3000

Link to comment
Share on other sites

Mieszasz jablka z gruszkami.
Albo mowie o zbieraniu (obojetnie czego, kapsli, znaczkow, filmow) albo o wygodzie (ripowanie wszystkiego na komputer).

Punktem wyjsciowym dyskusji byl aspekt kosztow, i okazalo sie ze Ripowanie sie nie oplaca.

Link to comment
Share on other sites

Jabłka i gruszki? Mmm... Polecam kompot, rodzinny przepis przepychota 😄

Chciałem powiedzieć że można łączyć przyjemne z pożytecznym, jedno przecież nie wyklucza drugiego. Gromadzisz muzykę, filmy, zrzucasz je na NAS, filmoteka się rozrasta. Z jednej strony cieszysz się z samego faktu posiadania wielkiej kolekcji (hobby), z drugiej masz nieograniczony dostęp do swoich zasobów (fakt ripowania).

Edited by Butler

Amp - Denon AVC-X4700H; Końcówka mocy - ATOLL AM 200se; FL/FR - 2x Klipsch RP6000F; C - Klipsch RP504C; SL/SR 2x Klipsch THX-502-L; SBL/SBR - 2x Klipsch PRO-250RPW ; TFL/TFR/TRL/TRR 4x Klipsch PRO-18RC; sub 2x SVS-SB3000

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, sebna napisał:

70% z moich płyt to filmy które lubię na tyle że z przyjemnością oglądane 2-5 razy na przestrzeni 10 lat.

Zycie jest zbyt krótkie a dobrych produkcji zbyt dużo żeby oglądać niektóre kilka razy 😉 filmy które oglądałem więcej niż 5 razy policzę na palcach 2 rąk.

Link to comment
Share on other sites

U mnie w domu zabrakło by chyba palców wszystkich osób w rodzinie jakbym miał policzyć ile razy obejrzałem Kevina czy Goonies. Moja córka była fanką Scooby-Doo, syn miał fioła na punkcie serii Auta, mój najmłodszy zaś morduje ciągle Minionki.

Amp - Denon AVC-X4700H; Końcówka mocy - ATOLL AM 200se; FL/FR - 2x Klipsch RP6000F; C - Klipsch RP504C; SL/SR 2x Klipsch THX-502-L; SBL/SBR - 2x Klipsch PRO-250RPW ; TFL/TFR/TRL/TRR 4x Klipsch PRO-18RC; sub 2x SVS-SB3000

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, PawelMitsu said:

Zycie jest zbyt krótkie a dobrych produkcji zbyt dużo żeby oglądać niektóre kilka razy 😉 filmy które oglądałem więcej niż 5 razy policzę na palcach 2 rąk.

Ja na to patrzę inaczej. Życie jest zbyt krótkie żeby oglądać chłam i papkę dla niepiśmiennych Amerykanów czyli 50%+ (?) tego co wychodzi z popularnych wytwórni.

Ja bym się kłócił że ciężko znaleźć dobry film w tych czasach.

Edited by sebna

“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”

― Oscar Wilde

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, xajas said:

Mieszasz jablka z gruszkami.
Albo mowie o zbieraniu (obojetnie czego, kapsli, znaczkow, filmow) albo o wygodzie (ripowanie wszystkiego na komputer).

Punktem wyjsciowym dyskusji byl aspekt kosztow, i okazalo sie ze Ripowanie sie nie oplaca.

Nie bardzo rozumiem dlaczego mnie można mieszać wygody ze zbieraniem? Jak dla mnie wygoda ze wszystkim łączy się fenomenfenomenalnie 🙂

Ja niczego nie zbieram, kupuje filmy, które lubię (lub mam nadzieję że będą przynajmniej przyzwoite jeżeli ich jeszcze nie widziałem) po to żeby a) oglądnąć je w max jakości b) być niezależnym od abonamentów c) być niezależnym od fantazji tego kto decyduje o tym co będę oglądać w streamingu poprzez losowe usuwanie rzeczy z platform d) być niezależnym od dostępności i jakości internetu.

U mnie wystarczy że jest prąd i możesz oglądać miesiącami bez wydawania złotówki i potrzeby ruszania się z domu.

To jest dla mnie wygoda.

 

Edited by sebna

“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”

― Oscar Wilde

Link to comment
Share on other sites

Teraz, sebna napisał:

Ja na to patrzę inaczej. Życie jest zbyt krótkie żeby oglądać chłam i papkę dla niepiśmiennych Amerykanów czyli 70% tego co wychodzi z popularnych wytwórni.

Sebna, wydaję mi się, że zbyt bardzo spłycasz temat. Jak już używamy niczym nie popartych procentów i subiektywnej oceny co jest papką, a co nie to uważam, że ilość założonych przez Ciebie 30% wartościowych produkcji jest tak dużo, że i tak mi zabraknie czasu na ich zobaczenie. Ostatnio miałem taką rozkminę, że mogliby przestać produkować nowe filmy, a i tak miałbym pewnie tematów do końca życia.

Mi chodzi w zasadzie o to, że jest dosłownie kilka filmów, które oglądnąłem niezliczoną ilość razy i pewnie jeszcze kilka razy w życiu zobaczę. Są to zarówno w mojej opinii dzieła jak i czysta rozrywka bez zacięcia artystycznego. Tylko właśnie to jest kilka wybranych produkcji. Większość nawet dobrych filmów, które klasyfikuje jako sztukę, które robią/zrobiły na mnie wrażenie nie wracam bo wiem, że jest dużo innych, które też zrobią na mnie wrażenie i pokażą coś czego nie widziałem, skłonią mnie do kolejnych refleksji, pokażą świat inaczej niż ja go widzę będą kolejną płaszczyzną do dyskusji z żoną itd. itd.

 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, PawelMitsu said:

Sebna, wydaję mi się, że zbyt bardzo spłycasz temat. Jak już używamy niczym nie popartych procentów i subiektywnej oceny co jest papką, a co nie to uważam, że ilość założonych przez Ciebie 30% wartościowych produkcji jest tak dużo, że i tak mi zabraknie czasu na ich zobaczenie. Ostatnio miałem taką rozkminę, że mogliby przestać produkować nowe filmy, a i tak miałbym pewnie tematów do końca życia.

Mi chodzi w zasadzie o to, że jest dosłownie kilka filmów, które oglądnąłem niezliczoną ilość razy i pewnie jeszcze kilka razy w życiu zobaczę. Są to zarówno w mojej opinii dzieła jak i czysta rozrywka bez zacięcia artystycznego. Tylko właśnie to jest kilka wybranych produkcji. Większość nawet dobrych filmów, które klasyfikuje jako sztukę, które robią/zrobiły na mnie wrażenie nie wracam bo wiem, że jest dużo innych, które też zrobią na mnie wrażenie i pokażą coś czego nie widziałem, skłonią mnie do kolejnych refleksji, pokażą świat inaczej niż ja go widzę będą kolejną płaszczyzną do dyskusji z żoną itd. itd.

 

Oczywiście że spłycam (swoją drogą zmieniłem na 50% jeszcze przed Twoim postem bo 70% było krzywdzące, 50 pewno też jest ale może już bliższe tego co chciałem przekazać). 

Oczywiście że spłycam bo stukam na telefonie i nie mam się jak rozpisać :D, poza tym tak jak piszesz temat jest złożony i wielowarstwowy.

Co chce powiedzieć że moja kolekcja mnie zaskakuje po jak wiele filmów sięgam raz po raz. Coś co wiem że nie miało by miejsce gdybym nie miał do niej dostępu. W moim przypadku posiadania sporej biblioteki filmów, które w większości lubię zmieniło moją perspektywę na temat pokazując mi jak bardzo lubię wracać do perełek. Co nie znaczy że oglądam te same filmy co roku. Tak by się nie dało. Ale mając 500+ płyt mam do czego wracać i przeważnie nie oglądam tych samych filmów częściej niż raz na 3 lata. Szczególnie tych wybitnych w moich oczach, żeby nie straciły swojej magii. 

Filmy lekki i akcji mogę oglądać częściej. No Thora: Ragnarok(a) 3D widziałem pewno z 5 razy od premiery (IMHO najlepszy film o super bohaterach) i teraz będę miał dłuższą przerwę bo przedawkowałem ;). Podobnie z SW: Rouge One 3D 😄

 

“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”

― Oscar Wilde

Link to comment
Share on other sites


Tylko po czesci

Calosc jest troszke bardziej skomplikowana.
Dobrze jest ze mozesz podac indywidualne wartosci dla dwoch subwooferow. Ale standartowa kalibracja takiego procesora KD nie „rozumie“ systemu DBA i probuje zgrac czasowo wszystkie glosniki (takze obydwa subwoofery) traktujac jako punkt referencyjne miejsce sluchacza.

Np jesli podasz dla przedniego suba L1=4m a dla tylnego L2=1m, to wtedy przedni bedzie opozniony o L1-L2 czyli o 3m, aby sygnaly z obydwu dotarly do sluchacza rownoczesnie

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ale w przypadku DBA my nie chcemy, by sygnaly dotarly do sluchacza rownoczesnie. To nas nie interesuje. My nie chcemy opozniac przedniego subwoofera. My chcemy opoznic tylny subwoofer w stosunku do przedniego (czyli punktem odniesienia nie jest sluchacz tylko przedni subwoofer).
Aby to osiagnac musial bys uzyc malego matematycznego tricku.

Aby tylny subwoofer byl opozniony w stosunku do przedniego (odstep miedzy nimi to L3=5m), musisz podac dla przedniego odleglosc od sluchacza o L3 (czyli 5m) wieksza, niz dla tylnego.
Czyli dla przedniego podajesz 9m a dla tylnego 4m

Poniewaz sztucznie podwyzszyles odleglosc przedniego subwoofera o te 5m, musisz tak samo sztucznie podwyzszyc odleglosc wszystkich pozostalych glosnikow (glowne, central, surround…)

IMG_8067.thumb.png.1ff1ddf67512e49a06eb7acfa92b0232.png

Caly ten cyrk z ta matematyczna lamigowka mozna sobie zaoszczedzic uzywajac procesory DSP, gdzie mozna bezposrednio podac poszczegolne opoznienia.
Nie bardzo rozumiem dlaczego dla tylnego akurat L2=4m?

Wyjściowo jest L1=4m a L2=1m.
Później zwiększamy L1 o sumę odległości, czyli o 5m. Do tego zwiększamy opóźnienia dla reszty głośników o 5m.
Ale dlaczego L2 zmienia się z 1m na 4m ?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, xajas said:

oczywiscie ze mozna laczyc, nawet jesli sie to finanso nie oplaca. czasami wygoda kosztuje

Wiesz to nie jest inwestycja. To nie ma się opłacać. To ma działać i spełniać swoją funkcję 🙂 (ja oczywiście wszystkie płyty, które zripuje trzymam, nie sprzedaje ich, kopia cyfrowa jest dla wygody, bo paradoksalnie, w obecnym setupie, czyli po przeniesieniu się do dedykowanego pomieszczenia, nie mam ich gdzie trzymać. Wcześniej był to normalny pokój, więc miałem w nim kilka regałów i na nich płytki siedziały. Drugi główny powód to MadVR i HDR. Żeby mieć naprawdę fajny HDR na x7900 trzeba mieć albo Lumagena albo MadVR a jak MadVR to trzeba mieć ripy... osobiście wole fizyczne płytki bo mniej z nimi roboty, kupujesz, oglądasz, masz a z ripami jest już więcej zabawy. Dla przykładu trzeba je zrobić ale też użerać się z MadVR i HTPC... ).

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kasa pal sześć, ale czas na zripowanie 500 płyt... Pandemia w moim przypadku to jest idealny moment. Pracuje z domu, od dwóch lat nie byłem w biurze, więc chodzę sobie kilka razy dziennie jak mi się przypomni po schodach na piętro w trakcie dnia pracy i puszczam kolejny płytki. Nie dość, że ripuje, prawie tego nie zauważając to jeszcze mam zdrową przerwę na minimalny ruch od siedzenia cały dzień przed kompem :). Podobno powinno się co godzinkę wstać i poruszać się na 5 min. U mnie tak raz na 2h sobie przypomnę, że trzeba płyty zmienić w nagrywarkach (bo ripuje na dwóch naraz).

Definicja przyjemnego z pożytecznym, czy też może bardziej, pożytecznego z pożytecznym 😉

Edited by sebna

“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”

― Oscar Wilde

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, xajas napisał:

Np jesli podasz dla przedniego suba L1=4m a dla tylnego L2=1m, to wtedy przedni bedzie opozniony o L1-L2 czyli o 3m, aby sygnaly z obydwu dotarly do sluchacza rownoczesnie

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

mialo byc 

to wtedy tylny bedzie opozniony o L1-L2 czyli o 3m, aby sygnaly z obydwu dotarly do sluchacza rownoczesnie

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, długi89 said:

Wtrącę swoje 5 groszy…

Dlaczego ripujesz, a nie zgrywasz w ISO? Masz bit do bita, jakość praktycznie ta sama, żaden MadVR i Lumagen nie są wtedy potrzebne bo jakość jest taka sama jak z płyty. 

Ripować od ang. Rip, oznacza proces zgrywania z płyty na coś, na dysk np. Jakie zadasz parametru temu procesowi zależy od Ciebie i Twoich potrzeb. Możesz ripować jako obraz ISO, możesz ripować z kompresją do jakiegoś tam wybranego foramtu / kontenra albo możesz tak jak robię ripować bezstratnie do kontenera MKV.

Czyli robię robię bezstratne kopie (czyli bit perfect, czyli bit do bita jak piszesz) tyle, że bez całego bajzlu, z którym przychodzi płyta / ISO czyli bez menu, ścieżek dźwiękowych, które mnie nie interesują itp itd. Tylko to co chce i jak chce.

Ostatecznie tak spreparowane pliki MKV są gotowe do odtwarzania jak na nie kliknę, czy jak wybiorę film w interfejsie front endu jak ktoś lubi takie rzeczy jak cover wall. Film od razu gra. Nadal mam wybór ścieżek dźwiękowych oraz napisów ale tylko tych, które chciałem, żeby tam były. Dodatkowo takie podejście do tematu pozwala na tworzenie nieistniejących wydań 🙂 Wydań dla mich potrzeb doskonałych. Czyli biorę płytkę SW: Rouge One 3D i UHD ripuje obie a potem z płytki UHD wrzucam brakującą ścieżkę Atmos do mojej ukochanej wersji 3D, która w oryginale miała tylko 7.1 i w efekcie mam wydanie 3D z Atmosem.

MadVR i Lumagen nie mają nic wspólnego z powyższymi czynnościami. Jeden z dwóch jest potrzebny do wprowadzenia obecnie jednego z dwóch najlepszych systemów DTM (Dynamic Tone Mapping) po to, żeby płytka UHD / plik i jej rozpiętość jasności (i / lub kolorów, u mnie chodzi tylko o skale światła) była dynamicznie przeskalowana do możliwości wyświetlacza w moim przypadku bardzo organicznego świetlnie (w porównaniu do możliwości Oledów albo topowych LCD) JVC X7900. Chodzi po prosty o to, żeby HDR na projektorze wyglądał tak jak tego chciał Twórca i jak HDR (w miarę możliwości sprzętu). Chodzi o to, że jak film jest masterowany do 1000nitów (większość) a PJ max świeci 90... no to bez DTM mamy problem. A są filmy masterowane do 10,000 nitów (np Matrix 1-3, Mad Max: Road Furry, Anita Battle Angle itp itd).

Jak kupisz N-serię albo nowszą od JVC to DTM masz wbudowany w PJ. Jest to mega wygodne rozwiązani ale nieco gorsze w efektach niż MadVR albo Lumagen. Gdyby nie to, że nowsze serie JVC mają gorsze parametry niż seria X to bym na pewno patrzył na coś z N-ek tylko po to, żeby mieć wbudowany bardzo dobry DTM. Wtedy pewno nie bawił bym się w NASy tylko został przy używaniu płytek a miejsce bym jakoś znalazł na nie w pokoju.

Mam nadzieję, że powyższe wyjaśnia cały proces i dlaczego robię to tak a nie inaczej ale jak by coś było nie jasne to pytaj.

Edited by sebna

“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”

― Oscar Wilde

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, długi89 napisał:

Wtrącę swoje 5 groszy…

Dlaczego ripujesz, a nie zgrywasz w ISO? Masz bit do bita, jakość praktycznie ta sama, żaden MadVR i Lumagen nie są wtedy potrzebne bo jakość jest taka sama jak z płyty. 

Niestety nie masz pojęcia co z czym się je.

Natomiast w temacie osób które oglądają te same filmy co jakiś czas, to są to prawdziwi "filmozercy". Okazji do oglądania w "nowym" wydaniu filmów jest wiele zmiana sprzętu audio, zmiana tv, nowy remaster.

Edited by bl4ck
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, sebna napisał:

Chodzi o to, że jak film jest masterowany do 1000nitów (większość) a PJ max świeci 90... no to bez DTM mamy problem.

Przy słabo świecących projach to ogólnie zawsze będzie problem z takimi filmami. Nie wiem czy widziałeś film zmapowany takim systemem, ale ogólnie wygląda to słabo. Takie filmy są zbyt ciemne, bo maper musi wyciągnąć tą wysoką jasność, więc żeby był odpowiedni efekt, reszta jest mocno przyciemniana i niestety wygląda to może i efekciarsko, ale nie ogląda się tego dobrze. Efekt to jest dopiero, gdy projektor ma sporą rezerwę mocy lampy i wtedy ustawiasz na full i masz odpowiedni efekt HDR.

Edited by qbakos

Epson LS10000; Cambridge CXU + Arcam FMJ P7; Paradigm Monitor 9 v7 + Center 3 v7 + Studio 10 v5 + sub Paradigm Seismic 110; Schiit Asgard 3

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, qbakos said:

Przy słabo świecących projach to ogólnie zawsze będzie problem z takimi filmami. Nie wiem czy widziałeś film zmapowany takim systemem, ale ogólnie wygląda to słabo. Takie filmy są zbyt ciemne, bo maper musi wyciągnąć tą wysoką jasność, więc żeby był odpowiedni efekt, reszta jest mocno przyciemniana i niestety wygląda to może i efekciarsko, ale nie ogląda się tego dobrze. Efekt to jest dopiero, gdy projektor ma sporą rezerwę mocy lampy i wtedy ustawiasz na full masz odpowiedni efekt HDR.

Widziałem i nie zgadzam się :). Efekt jest fenomenalny. Coś może u Ciebie z ustawieniami da się poprawić albo było nie tak? Używasz MadVR?

U siebie w systemie mam doświadczenie z DTM wbudowanym w Panasy (820 w moim przypadku) i on już robi bardziej niż przyzwoitą robotę jak jest poprawnie ustawiony oraz umiarkowane doświadczenie z MadVR, który robi znacznie lepszą robotę i potrafi dawać fenomenalne efekty. Umiarkowane doświadczenie z MadVR bo mój pokój nie jest jeszcze skończony więc teraz głównie oglądam z HD w SDR a HDR ze streamingu. Płytki HDR czekają głównie jak skończę z pomieszczeniem w przeciągu mam nadzieje najbliższych 3-4 tygodni (jestem w końcowej fazie planowania skończenia całkowitego zaciemnienia pomieszczenia - obecnie jest w 50% czarne). Wtedy też mój plan jest przerzucić się całkowicie na MadVR - jak się dogadam z jego licznymi ułomnościami...

Natomiast widziałem też dość mocno zmaksymalizowany system MadVR u @darulok (Darka) i jak u mnie już MadVR robi bardzo dobrą robotę ze swoim DTMem to u niego jest to o kilka oczek wyżej (ze względu na skalibrowany PJ oraz zaciemnione pomieszczenie, plus być może trochę ponadprzeciętny egzemplarz x7900 jeżeli chodzi o max jasność) i jak najbardziej wygląda jak najnormalniejszy w świecie HDR (tyle, że o nieco innej charakterystyce niż Oledowy czy LCD).

Zresztą liczby są po naszej stronie (posiadaczy projektorów). Jeżeli pamięć mnie nie myli standardem dla kin i projekcji jest kalibracja do 45 nitów dla SDR (110 dla telewizorów w domach a w wynika to z innej powierzchni ekranu i stanu zaciemnienia). Dlatego jak masz projektor zdolny rzucić 90nitów to masz zapas 45 czyli zapas dwa razy większej jasności na HDR w swojej projekcji co powoduje, że nic się nie przyciemnia i jest zapas na highlighty.

Ale nawet jak by Twój PJ dawał tylko 50 nitów to nadal DTM to przeskaluje tak, że nic się nie przyciemnia (chyba, że sobie tak go skonfigurujesz) tyle, że wtedy efektywnie Twój film HDR zostanie przeskalowany do SDR ale z poprawną gradacją.

3 hours ago, Lolo2 said:

Robiles kalibracje projektora pod madVR? 

Masz jakis standardowy profil / ustawienia w madVR czy jakas kalibracja? 

Mój PJ nie jest jeszcze skalibrowany bo pokój nie jest skończony co powoduje, że kalibracja nie ma sensu. Jak skończę pokój to kolejnym krokiem jest ściągnąć kalibratora z UK (bo nie mamy żadnego w IRL :D).

Także odpowiadając na drugie pytanie - standardowy profil w MadVR, ale obecnie nie używam PC jako głównego źródła.

2 hours ago, bl4ck said:

Okazji do oglądania w "nowym" wydaniu filmów jest wiele zmiana sprzętu audio, zmiana tv, nowy remaster.

To też prawda. Z chęcią się wraca do starszych bardzo dobrych filmów jak np przechodzi się na lepszy system itp itd. Z tego co wiem nie tylko ja tak mam 😉

Pozdrawiam

Edited by sebna

“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”

― Oscar Wilde

Link to comment
Share on other sites

Wyłącznie madVR, nie licząc płyt Blu-ray, które idą w oryginale przez odtwarzacz. Ja się nie bawię w UHD, więc to HDR odpaliłem w ramach testu i efekt był taki jak pisałem - w ciemnych scenach było dla mnie za ciemno i gubiły się detale. Może i dało się to lepiej ustawić, ale mnie też na tym nie zależało, bo ustawiałem proja pod FHD.

Epson LS10000; Cambridge CXU + Arcam FMJ P7; Paradigm Monitor 9 v7 + Center 3 v7 + Studio 10 v5 + sub Paradigm Seismic 110; Schiit Asgard 3

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, qbakos said:

Wyłącznie madVR, nie licząc płyt Blu-ray, które idą w oryginale przez odtwarzacz. Ja się nie bawię w UHD, więc to HDR odpaliłem w ramach testu i efekt był taki jak pisałem - w ciemnych scenach było dla mnie za ciemno i gubiły się detale. Może i dało się to lepiej ustawić, ale mnie też na tym nie zależało, bo ustawiałem proja pod FHD.

Jak warunki są odpowiedni (jasność PJ i zaciemnienie pomieszczenia) to się da to dopieścić. Sam wychodziłem z założenia, że HDR na PJ to strata czasu ale po tym co widziałem o Darka zmieniłem zdanie. Ok highlighty nie są tak jasne jak na Oledach itp itd ale i tak może wyglądać obłędnie (pisze o samym HDR).

Mam nadzieje, że u mnie to będzie wyglądać podobnie całkiem niedługo.

Edited by sebna

“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”

― Oscar Wilde

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.