Jump to content
IGNORED

Alternatywa dla używanych Monitor Audio PL300/PL200, Gold300/200


djdom111
 Share

Recommended Posts

Witajcie. Szukam kolumn, które zastąpią moje Pylon Diamond 28. Zastanawiam się po namowie znajomego nad używanymi Monitor Audio PL300/PL200 pierwszej generacji lub Gold300/200 w wersji 5. Szukam w miarę detalicznego ale i ciepłego przekazu ze sporym basem. Dodatkowo skromnie chciałbym aby miały naturalną i głęboką scenę. Czy wg. Was do otwartego 43m2 pomieszczenia 300 czy 200? Czy może jednak inne (do ok 12-15000) Druga kwestia jaki do tego wzmacniacz, także używany (budżet do 7-10000 - najlepiej jakby miał DACa w sobie ze względu na właśnie budżet). Na forum znalazłem propozycję Musical Fidelity M6 500i, ale cieżko go teraz dostać i nie ma DACa. Czy to jest  w ogóle realny pułap cenowy 20000-25000, aby ta inwestycja miała sens?

Edited by djdom111
Link to comment
Share on other sites

Pierwsza generacja PLatinum jest dość jasna, więc wydaje mi się, że może Ci nie podjeść. Ale generalnie to kolumny półkę wyżej od Goldów.

Goldy 5G są dość ciepłe i mają sporo basu, a przy okazji są wystarczająco szczegółowe (przynajmniej dla mnie). Scena jest dość dobrze budowana we wszystkich kierunkach. Wydaje mi się, że to może być dobry kierunek przy twoich preferencjach. W takim pomieszczeniu raczej Gold 300.

Jam mam nieco inne zwierzę, go Goldy 100 5G, zestawione z Arcamem SA30 i bardzo fajnie to gra. Bardzo dużym plesem Arcama jest Dirac Live.

Pułap cenowy ok. 25k jest realny, przy założeniu że przynajmniej kolumny będą używane.

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, felix napisał:

Pierwsza generacja PLatinum jest dość jasna, więc wydaje mi się, że może Ci nie podjeść. Ale generalnie to kolumny półkę wyżej od Goldów.

Goldy 5G są dość ciepłe i mają sporo basu, a przy okazji są wystarczająco szczegółowe (przynajmniej dla mnie). Scena jest dość dobrze budowana we wszystkich kierunkach. Wydaje mi się, że to może być dobry kierunek przy twoich preferencjach. W takim pomieszczeniu raczej Gold 300.

Jam mam nieco inne zwierzę, go Goldy 100 5G, zestawione z Arcamem SA30 i bardzo fajnie to gra. Bardzo dużym plesem Arcama jest Dirac Live.

Pułap cenowy ok. 25k jest realny, przy założeniu że przynajmniej kolumny będą używane.

Dzięki za odpowiedź. Niestety nie mam możliwości w okolicy posłuchać PL300, opieram się właśnie na opiniach o nich i ich jasności na podstawie właśnie forum. Myślisz, że taki Arcam w ogóle pociągnąłby 300? Nigdy nie słuchałem wzmacniacza w klasie G, jakie są Twoje wrażenia? POd względem funkcjonalności rzeczywiście jest dla mnie idealny, airplay, dać itd...

Link to comment
Share on other sites

Spokojnie by pociągnął. Niektóre sklepy sprzedają takie zestawy, a sam dystrybutor na 100% zestawiał SA30 z Gold 200.

SA30 ma 220W przy 4 Ohm.

Sam wzmacniacz jak dla mnie gra super. Jest raczej po ciepłej stronie mocy, choć nie jakoś bardzo. Ma bardzo dobrą kontrolę basu i stereofonię. Któryś z recenzentów pisał, że przypomina mu nieco lampowe granie, choć osobiście raczej tego nie słyszę 🙂

Klasa G jest tak naprawdę wariacją na temat klasy AB. Końcówka mocy ma 2 linie zasilające o różnych napięcia, które przełącza w zależności od potrzeb. Przy niskich mocach (do ok. 25W) gra w klasie A na niższym zasilaniu, później przechodzi w klasę AB.

Ze swojej strony polecam, bo to bardzo fajny wzmacniacz i przede wszystkim ten Dirac Live robi świetną robotę.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, felix napisał:

 

Jam mam nieco inne zwierzę, go Goldy 100 5G, 

 

Tak z ciekawości, słuchałeś PL100 lub PL200/300? Jeżeli tak to wg. Ciebie duża jest różnica pomiędzy nimi? Mam straszny dylemat wydanie już nastu tysięcy na kolumny w klasie "Goldów" czy to MA czy innych czy właśnie dołożenie do używanych w klasie Platinum

Link to comment
Share on other sites

Odpuść sobie MA! To nie jest granie ani naturalne, ani ciepłe. Stereo, detaliczność ok, a nawet super, ale męczą i nie dają prawdziwego dźwięku. To dobre dla fanów najlepszych radiowych przebojów. Wykonanie fantastyczne, ale co do reszty, to cały tor musi być bardzo pod nie ustawiony. Kilkanaście tysięcy za nie to ukłon w stronę Małżonki, bo są śliczne, ale dla ucha wyrobionego to dramat.

Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, EmilioE napisał:

Odpuść sobie MA! To nie jest granie ani naturalne, ani ciepłe. Stereo, detaliczność ok, a nawet super, ale męczą i nie dają prawdziwego dźwięku. To dobre dla fanów najlepszych radiowych przebojów. Wykonanie fantastyczne, ale co do reszty, to cały tor musi być bardzo pod nie ustawiony. Kilkanaście tysięcy za nie to ukłon w stronę Małżonki, bo są śliczne, ale dla ucha wyrobionego to dramat.

Rozumiem, chociaż słuchając Gold300 seria 5, wydawały mi się bardzo ciepłe. Z drugiej strony wszyscy mówią, że ta seria jest inna od poprzedniej która była chłodna. Co masz na myśli poprzez męczenie i braku prawdziwego dźwięku? Co proponujesz w zamian w podobnej cenie. Będę wdzieczny jak byś podał z czym można byłoby również je zestawić.

Link to comment
Share on other sites

MA ma taką opinię i już. Oczywiście nie wzięła się ona znikąd, ale wszyscy wypowiadają się pisząc o starych seriach.

Nowe Goldy są inne - sam słyszałeś zarówno kolumny, jak i opinie o nich. I ja też to mogę potwierdzić, jako posiadacz Gold 100 5G - one grają inaczej, niż stare serie. Są ciepłe i muzykalne, a nie jasne i szczegółowe. Owszem, góra jest szczegółowa, ale nie przesadnie i nie w męczący sposób. I dlatego wydaje mi się, że Tobie może bardziej pasować niż poprzednie Platinum.

Zmęczenie zwykle wynika z przejaskrawionej góry/jasnego grania. Dużo szczegółów, ale mało w tym muzyki. Natomiast nowe Goldy takie nie są. Ogólnie bardzo udana seria.

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, bronx99 napisał:

Jeżeli miał bym wybierać pomiędzy Gold a Platinum ver I to oczywiście wybrał bym Platinum. Używam pl100 i bardzo je lubie. 

Mówisz o nowej serii Gold (5) i Patinum I czy obu wcześniejszych? Góra w jedynkach nie jest męcząca dla Ciebie?

@felixtak jak wspomniałem słyszałem gold (5) z moim wzmacniaczem teraźniejszym było nawet za ciepło, właściwie mdło, ale to była wina wzmacniacza, z innym grały już ciepło ale miło. Nie słyszałem niestety pierwszych PL.

Przeczytalem kilka forum anglojęzycznych z początku istnienia PL200/300 i tam jest dużo więcej pozytywnych opinii niż na polskich, co tez jest ciekawe. Czyżby innne gusta?

Kolejna kwestia na otwarte 42m2 z aneksem (ale miejsce odsłuchowe Ok 19m2) 200 czy 300? 

Edited by djdom111
Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, djdom111 napisał:

Mówisz o nowej serii Gold (5) i Patinum I czy obu wcześniejszych? Góra w jedynkach nie jest męcząca dla Ciebie?

@felixtak jak wspomniałem słyszałem gold (5) z moim wzmacniaczem teraźniejszym było nawet za ciepło, właściwie mdło, ale to była wina wzmacniacza, z innym grały już ciepło ale miło. Nie słyszałem niestety pierwszych PL.

Przeczytalem kilka forum anglojęzycznych z początku istnienia PL200/300 i tam jest dużo więcej pozytywnych opinii niż na polskich, co tez jest ciekawe. Czyżby innne gusta?

Kolejna kwestia na otwarte 42m2 z aneksem (ale miejsce odsłuchowe Ok 19m2) 200 czy 300? 

Dla mnie góra nie jest w żaden sposób męcząca (oczywiście w mojej konfiguracji) zresztą kolumny są ze mną już bardzo długo. Tak jak pisałem wszystko zależy do do czego będą podłączone. Pl300 to już niestety wymagają bardzo wydajnego a najlepiej dzielonego wzmacniacza. 

 

Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, bronx99 napisał:

Dla mnie góra nie jest w żaden sposób męcząca (oczywiście w mojej konfiguracji) zresztą kolumny są ze mną już bardzo długo. Tak jak pisałem wszystko zależy do do czego będą podłączone. Pl300 to już niestety wymagają bardzo wydajnego a najlepiej dzielonego wzmacniacza. 

 

A co proponujesz jeżeli chodzi o wzmacniacz?

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, djdom111 napisał:

A co proponujesz jeżeli chodzi o wzmacniacz?

Do Twojej powierzchni...na pewno wydajnego 😁 chociaż ja do 43m2 to ja bym juz poszedł w dzielony. W  Twoim budżecie do tej powierzchni...ciężko - ten Musical może być fajny (nie słuchałem), może jakiś Mac (ma7000) ale to i tak trzeba posłuchać i nie kupować w ciemno bo ktoś go Ci poleci.

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, bronx99 napisał:

Do Twojej powierzchni...na pewno wydajnego 😁 chociaż ja do 43m2 to ja bym juz poszedł w dzielony. W  Twoim budżecie do tej powierzchni...ciężko - ten Musical może być fajny (nie słuchałem), może jakiś Mac (ma7000) ale to i tak trzeba posłuchać i nie kupować w ciemno bo ktoś go Ci poleci.

A propos powierzchni czy myślisz/cie, że 200 dałaby radę w takiej przestrzeni? Bo od tego uzależniam też cały budżet. Z jednej strony teraz gram na pylonach 28, które wielkościowo są odpowiednikiem 200, nie zależy mi na super głośnym słuchaniu tylko na wypełnieniu pokoju w miarę przestrzennym dźwiękiem. 

9 godzin temu, stench napisał:

Rotel 1592

Do Goldów czy PL? Oraz których 200 czy 300? Też o nim myślałem, bardzo podoba mi się Michi x3, oczywiście to nie cenowa bajka dla mnie, czy orientujesz się czy duża pomiędzy nimi jest różnica jakościowa?

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, djdom111 said:

Przeczytalem kilka forum anglojęzycznych z początku istnienia PL200/300 i tam jest dużo więcej pozytywnych opinii niż na polskich, co tez jest ciekawe. Czyżby innne gusta?

Z jakiegoś powodu MA nie cieszy się dobrą opinią na polskich forach. To chyba nie jest kwestia gustu tylko tego, że wiele osób powtarza zasłyszane opinie na temat starych modeli (jasne granie, krew z uszu itp.) bez osobistego sprawdzenia jak dany model rzeczywiście gra. Sam widzisz jak to działa na podstawie Goldów 5G, które grają ciepło, a jednak na naszych forach nadal (prawie) wszyscy twierdzą, że to jasne granie...

5 minutes ago, djdom111 said:

A propos powierzchni czy myślisz/cie, że 200 dałaby radę w takiej przestrzeni?

Jeżeli Goldy, to 300. 200 pewnie dałyby radę, ale po pierwsze 300 poradzą sobie lepiej, po drugie grają lepiej od 200.

6 minutes ago, djdom111 said:

Też o nim myślałem, bardzo podoba mi się Michi x3, oczywiście to nie cenowa bajka dla mnie, czy orientujesz się czy duża pomiędzy nimi jest różnica jakościowa?

Ja z uporem maniaka będę polecał coś z korekcją akustyki, chyba że masz zrobioną dobrą adaptację akustyczną pomieszczenia.

Link to comment
Share on other sites

41 minut temu, felix napisał:

Z jakiegoś powodu MA nie cieszy się dobrą opinią na polskich forach. To chyba nie jest kwestia gustu tylko tego, że wiele osób powtarza zasłyszane opinie na temat starych modeli (jasne granie, krew z uszu itp.) bez osobistego sprawdzenia jak dany model rzeczywiście gra. Sam widzisz jak to działa na podstawie Goldów 5G, które grają ciepło, a jednak na naszych forach nadal (prawie) wszyscy twierdzą, że to jasne granie...

Jeżeli Goldy, to 300. 200 pewnie dałyby radę, ale po pierwsze 300 poradzą sobie lepiej, po drugie grają lepiej od 200.

Ja z uporem maniaka będę polecał coś z korekcją akustyki, chyba że masz zrobioną dobrą adaptację akustyczną pomieszczenia.

Felix a jak działa ta korekcja w SA30? Oczywiście, że akustyka u mnie kuleje. W salonie ciężko w ogóle cokolwiek dużo zamieszać jak się mieszka z drugą połówką ;). Pytanie do Ciebie bardziej jest czy to rzeczywiście coś daje, w jaki sposób i co można tym wykorygować, czy jest jakiś mikrofon czy może inny sposób. No i pytanie czy SA30 pociągnie 300tki.

Co do Goldów to biorę pod uwagę 300, zastanawiam się patrząc na budżet czy wybór 200 PL I ma sens w stosunku Goldów 300

Link to comment
Share on other sites

Są różne systemy korekcji.

Sa30 posiada Dirac Live, czyli jeden z najlepszych obecnie. Robisz kalibrację za pomocą załączonego mikrofonu, podobnie jak w kinie domowym. Na podstawie pomiarów system tworzy filtry i wrzuca je do wzmacniacza (kalibrację robi się za pomocą komputera).

Co poprawia? Kontrolę basu, scenę/stereofonię (źródła pozorna stają się bardziej skupione), górki i (do pewnego stopnia - tu trzeba uważać) dołki w charakterystyce, odpowiedź impulsową i w pewnym stopniu pierwsze odbicia. Ogólnie poprawia bardzo dużo. Dodatkowo w przypadku DL można sobie w pewnym stopniu dopasować brzmienie pod siebie za pomocą "krzywych domowych".

Podobnie skutecznym, choć nieco innym systemem jest Room Perfect Lyngdorfa. Tutaj nie ma krzywych domowych, ale system ogólnie też dużo daje, a jest łatwiejszy w użyciu (pomiarów dokonuje się w miejscach losowych).

Jak już pisałem wcześniej - obecnie nie wyobrażam sobie systemu bez tego, lub podobnego systemu.

Moim zdaniem SA30 spokojnie pociągnie Goldy 300.

Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, felix napisał:

Są różne systemy korekcji.

Sa30 posiada Dirac Live, czyli jeden z najlepszych obecnie. Robisz kalibrację za pomocą załączonego mikrofonu, podobnie jak w kinie domowym. Na podstawie pomiarów system tworzy filtry i wrzuca je do wzmacniacza (kalibrację robi się za pomocą komputera).

Co poprawia? Kontrolę basu, scenę/stereofonię (źródła pozorna stają się bardziej skupione), górki i (do pewnego stopnia - tu trzeba uważać) dołki w charakterystyce, odpowiedź impulsową i w pewnym stopniu pierwsze odbicia. Ogólnie poprawia bardzo dużo. Dodatkowo w przypadku DL można sobie w pewnym stopniu dopasować brzmienie pod siebie za pomocą "krzywych domowych".

Podobnie skutecznym, choć nieco innym systemem jest Room Perfect Lyngdorfa. Tutaj nie ma krzywych domowych, ale system ogólnie też dużo daje, a jest łatwiejszy w użyciu (pomiarów dokonuje się w miejscach losowych).

Jak już pisałem wcześniej - obecnie nie wyobrażam sobie systemu bez tego, lub podobnego systemu.

Moim zdaniem SA30 spokojnie pociągnie Goldy 300.

Czy jest to w miarę proces automatyczny jak w amplitunerach czy trzeba kogoś kto się zna na korekcji wezwać? Nie mam zaufania, chociaż bardziej słowo "przekonania" pasuje do tego typu systemów, po posiadaniu wysokiego modelu amplitunera Denon (Audyssey). Po korekcji dźwięku w moim pokoju wszystko było takie bez wyrazu basu to już w ogóle nie było. tak jakby on słyszał zupełnie co innego niż ja 😉

Link to comment
Share on other sites

Proces jest jednak trochę bardziej skomplikowany niż w przypadku Audyssey, ale do zrobienia samemu. Choć oczywiście specjalista może to zrobić lepiej 🙂

Nie ma co porównywać Audyssey do Dirac Live. Ten drugi jest bardziej zaawansowany i brzmi zdecydowanie lepiej. Poza tym masz możliwość edycji krzywej i/lub użycia gotowych krzywych (np. Harman lub NAD), żeby np. podbić bas, jeżeli Ci go brakuje.

System Lyngdorfe jest łątwiejszy w użyciu. Mikrofon podłącza się bezpośrednio do wzmacniacza i tylko pierwszy pomiar trzeba wykonać w miejscu odsłuchu, a resztę w losowych miejscach pomieszczenia tak, żeby system się go "nauczył". Natomiast tu nie ma możliwości edycji krzywych, bo ten system z nich nie korzysta. Są natomiast tzw. voicings, które działają nieco podobnie.

Z Lyngdorfa w twoim bużecie zmieściłby się TDAI-2170. To już stary model, ale nadal gra dobrze. Przy czym to nie jest all-in-one, więc potrzebowałbyś w razie czego streamer. Lyngdorfy są bardzo neutralne.

15 minutes ago, djdom111 said:

@felix Czytałem przed chwilą także recenzję na atest (pozytywną) zwracają tam uwagę na to, że SA30 gra trochę skrajnie, co do Golda to rzeczywiście będzie ok, obawiam się, że w przypadku wyboru PL może być źle. Ty też masz takie odczucie odnośnie skrajności? 

Nie wiem o co im chodzi z tym skrajnym graniem. Muszę chyba przeczytać tą recenzję, ale ja go tak nie odbieram. Gra raczej równo, z lekkim ociepleniem.

Zarówno Goldy jak i SA30 są dostępne w wielu salonach. Możesz się wybrać na jakiś odsłuch i posłuchać samemu po prostu, czy takie granie Ci odpowiada. Nie przetestujesz raczej w salonie Dirac Live, ale będzie wiedział czy ogólny charakter jest dla Ciebie ok.

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, felix napisał:

Ok, przeczytałem tą recenzję. Może rzeczywiście coś w tym jest, ale jest to naprawdę subtelne. Na pewno nieco podbity jest bas, stąd owo ocieplenie brzmienia. Góra? Sam nie wiem...

Poza tym tak jak napisano w recenzji - jest DL, który ten efekt eliminuje.

Właśnie w zachodniopomorskim nie ma możliwości takiego połączenia w salonie (Gold+Arcam). Zaciekawiłeś mnie bardzo szczególnie jeżeli chodzi o DL. W końcu mógłbym coś zrobić z akustyką w salonie. Mam jeszcze pytanie o klasę G. Ostatnio postanowiłem sobie, że po klasie D będzie typowy AB, stąd też myślałem na początku o MF, Rotel. Poczytałem sobie o G, dla mnie to takie połączenie trochę AB z D. Nie odczuwasz tej inności od A/AB? Dodatkowo moc w 4 Ohm jest spora różnica odpowiednio Arcam 2x220, Rotel 2x367 MF 2x681. Wiem, że brzmię jak "gówniarz" na forum hifi, ale jako nowicjusz (za takiego jeszcze po 2 latach się traktuję) mam taką dziwną jeszcze w głowie konsternację... Nie da też się ukryć, że Arcam jest cyfrowo idealny pode mnie (AirPlay), Rotel ma wystarczający dla mnie wejście cyfrowe pod Apple Music, Musical Fidelity M6 500i to już brak DACa... Tak przy okazji bardzo dziękuję za zaangażowanie się w moją dyskusję.

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, djdom111 said:

Właśnie w zachodniopomorskim nie ma możliwości takiego połączenia w salonie (Gold+Arcam).

Podejrzewam, że może być po prostu problem z Gold 300 na stanie. Generalnie wiele sklepów w ofercie ma to i to, bo to ten sam dystrybutor, tylko pewnie nie ściągają Goldów na stan.

27 minutes ago, djdom111 said:

Zaciekawiłeś mnie bardzo szczególnie jeżeli chodzi o DL. W końcu mógłbym coś zrobić z akustyką w salonie.

Świetna rzecz, gorąco polecam. Choć na upartego można to też zrobić inaczej, za pomocą zewnętrznego pre/procesora jak np. NAD C658 czy któreś MiniDSP. Tylko w sumie wszystko wychodzi drożej, niże taki SA30 (zwłaszcza SA30 po rabatach).

29 minutes ago, djdom111 said:

Mam jeszcze pytanie o klasę G. Ostatnio postanowiłem sobie, że po klasie D będzie typowy AB, stąd też myślałem na początku o MF, Rotel. Poczytałem sobie o G, dla mnie to takie połączenie trochę AB z D. Nie odczuwasz tej inności od A/AB?

Nie, nie odczuwam za bardzo różnicy. Może poza faktem, że przy niskich poziomach SA30 bliżej do klasy A (którą de facto wtedy jest).

Klasa G nie ma nic wspólnego z klasą D. Być może z wyjątkiem tego, że celem jest zastosowania jest m.in. podniesienie sprawności wzmacniacza, żeby zbliżyć się choć trochę do sprawności klasy D.

Ale ogólnie klasa G to czysty wzmacniacz liniowy, nie impulsowy.

31 minutes ago, djdom111 said:

Dodatkowo moc w 4 Ohm jest spora różnica odpowiednio Arcam 2x220, Rotel 2x367 MF 2x681. Wiem, że brzmię jak "gówniarz" na forum hifi, ale jako nowicjusz (za takiego jeszcze po 2 latach się traktuję) mam taką dziwną jeszcze w głowie konsternację...

Tu już musisz sobie sam odpowiedzieć i posłuchać. 220W to nie jest wcale mało i z powodzeniem wystarczy na większość kolumn.

Czy Rotel i MF będą lepsze? Jeśli potraktujesz je jako czyste wzmacniacze, raczej będą. Tylko żaden z nich nie jest all-in-one i żaden z nich nie ma DL, więc trzeba liczyć dodatkowe urządzenia. Może się okazać (i prawdopodobnie się okaże), że zysk z DL będzie większy, niż z lepszego wzmacniacza. Co innego, gdybyś miał porządnie zrobione pomieszczenie...

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, felix napisał:

Podejrzewam, że może być po prostu problem z Gold 300 na stanie. Generalnie wiele sklepów w ofercie ma to i to, bo to ten sam dystrybutor, tylko pewnie nie ściągają Goldów na stan.

Świetna rzecz, gorąco polecam. Choć na upartego można to też zrobić inaczej, za pomocą zewnętrznego pre/procesora jak np. NAD C658 czy któreś MiniDSP. Tylko w sumie wszystko wychodzi drożej, niże taki SA30 (zwłaszcza SA30 po rabatach).

Nie, nie odczuwam za bardzo różnicy. Może poza faktem, że przy niskich poziomach SA30 bliżej do klasy A (którą de facto wtedy jest).

Klasa G nie ma nic wspólnego z klasą D. Być może z wyjątkiem tego, że celem jest zastosowania jest m.in. podniesienie sprawności wzmacniacza, żeby zbliżyć się choć trochę do sprawności klasy D.

Ale ogólnie klasa G to czysty wzmacniacz liniowy, nie impulsowy.

Tu już musisz sobie sam odpowiedzieć i posłuchać. 220W to nie jest wcale mało i z powodzeniem wystarczy na większość kolumn.

Czy Rotel i MF będą lepsze? Jeśli potraktujesz je jako czyste wzmacniacze, raczej będą. Tylko żaden z nich nie jest all-in-one i żaden z nich nie ma DL, więc trzeba liczyć dodatkowe urządzenia. Może się okazać (i prawdopodobnie się okaże), że zysk z DL będzie większy, niż z lepszego wzmacniacza. Co innego, gdybyś miał porządnie zrobione pomieszczenie...

Hm... naprawdę dzięki Tobie coraz bardziej patrzę w DL jako coś co może mi poprawić akustykę. Mam jeszcze pytanie czy  wg. Ciebie  będzie lepszy wspomniany lyngdorf  czy arcam do tych głośników? A i orientujesz się jak wypada roomperfection vs DL? I dodatkowo lungdorf jest w klasie D…

Edited by djdom111
Link to comment
Share on other sites

Tak naprawdę to kwestia gustu. Oba wzmacniacze są bardzo dobre. Wydaje mi się, że Arcam.

Systemy korekcji działają podobnie skutecznie, ale w przypadku Lyngdorfa Room Perfect jest łatwiejszy w użyciu, a znowu DL daje większe możliwości, tylko trzeba się trochę poduczyć jak to robić dobrze.

Znowu - kwestia gustu. Jedni mówią, że DL jest lepszy, inni że RP. Osobiście nie wiem który wolę...

Ja ze swojej strony bardzo polubiłem DSP, bo pozwala osiągnąć naprawdę świetne efekty (stosunkwo) niskiem kosztem.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, felix napisał:

Tak naprawdę to kwestia gustu. Oba wzmacniacze są bardzo dobre. Wydaje mi się, że Arcam.

Systemy korekcji działają podobnie skutecznie, ale w przypadku Lyngdorfa Room Perfect jest łatwiejszy w użyciu, a znowu DL daje większe możliwości, tylko trzeba się trochę poduczyć jak to robić dobrze.

Znowu - kwestia gustu. Jedni mówią, że DL jest lepszy, inni że RP. Osobiście nie wiem który wolę...

Ja ze swojej strony bardzo polubiłem DSP, bo pozwala osiągnąć naprawdę świetne efekty (stosunkwo) niskiem kosztem.

Ok, udało mi się posłuchać najmniejszego lyngdorfa 1120. Hm… Na razie bez korekcji. Ale w weekend spróbuję i zobaczę czy rzeczywiście to co oferuje jest mi potrzebne, tzn jak zachowa się dźwięk po korekcji na starych kolumnach. Co do samego dźwięku to mój wzmacniacz wypada przy nim slabo. Całkiem niezła ta malutka „integierka”. Po teście będę wiedział czy iść ze względu na korekcję w kierunku arkama / lyngdorfa czy będę mógł wybierać też z tego co rozmawialiśmy. Na razie bardzo pozytywne wrażenie. 

Link to comment
Share on other sites

On 9/23/2021 at 9:12 PM, EmilioE said:

Odpuść sobie MA! To nie jest granie ani naturalne, ani ciepłe. Stereo, detaliczność ok, a nawet super, ale męczą i nie dają prawdziwego dźwięku. To dobre dla fanów najlepszych radiowych przebojów. Wykonanie fantastyczne, ale co do reszty, to cały tor musi być bardzo pod nie ustawiony. Kilkanaście tysięcy za nie to ukłon w stronę Małżonki, bo są śliczne, ale dla ucha wyrobionego to dramat.

Hmmm no niestety musze sie zgodzic 😞

Swoje Pl200 wymienilem na Heco 9, ktore graja mniej efekciarsko, ale za to o wiele przyjemniej, nie mecza po kilku utworach no i ta srednica 🙂

 

Polecam uzywane wyzsze modele AP graja naprawde świetnie, tylko drogo jest. 

Edited by hifibloke

Zastrzegam sobie prawo zmiany pogladow bez podania przyczyny.

Link to comment
Share on other sites

Rozważył bym jeszcze używane Dali Epicon. 

Porównywałem swego czasu pl 100 vs Epicon 2

W bezpośrednim porównaniu. 

Nastawiony byłem na pl 100 po odsłuchach na AVS. 

Ale w bezpośrednim porównaniu. Epicon zagrały lepiej. 

Dlatego jak możesz rzuć uchem. 

Heco to też ciekawy kierunek. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.