Jump to content
IGNORED

Co zamiast Jantzen Alumen? Jasniej, bardziej konturowo...


lete
 Share

Recommended Posts

Posted (edited)

Wy serio wkładacie Alumeny do Alu seasa za 200zł ??
Samochody też tak tuningujecie zamiast kupić lepszy ?

Cross Cap jest dla Niego za dobry 🙂
Prosta zmiana w filtracji - kilka minut kilka pomiarów zmieni więcej niż ta zmiana Konda.
Ja zawsze powtarzam swoim klientom że jak zwrotnice kosztują więcej niż głośniki to znaczy ze mają zmienić kolumny.
Zmierzyłeś gdziekolwiek przynajmniej te kolumny ?? Może problem leży gdzie indziej i nawet o tym nie wiesz.

 

Edited by zapacoustics
Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, lete napisał:

A czy miales okazje posluchac Miflexow KPCU-01? 

Głównie w postaci jako bocznik. Mają wyraźny charakter z akcentem na dole zakresu wysokich.

Ja wole aluminiowe od miedzianych. No i warto podkreślić że Alumen jest jedynym ciemnym z aluminiowych kondensatorów.

Opera Callas, Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2,
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, DIY
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Skoro wy słyszycie tak duże różnice między kondensatorami to zmiana głośnika będzie jak wymiana aparatu słuchowego na nowy - zwariujecie 🙂
Audiofile dzielą się na Takich którzy w ciągu roku
- 4 razy zmieniają kondensatory, kable i podstawki.
- 4 razy zmieniają kolumny 🙂
Ale to Ci pierwsi słyszą większą różnice ...

Sorki nie mogłem się powstrzymać.


spacer.png

Właśnie skończyłem filtracje - Chciałem włożyć Superiora ale Klient dopłaci do Alumena - Będzie Alumen o zgrozo za 300zł na wysokim ale tu Siedzą najdroższe Morele a nie najtańsze Seasy 

Jeśli wydajecie pieniądze na tą biżuterie dla sportu to super każdy musi mieć jakiegoś Bzika.

Ale jeśli Wasz cel to lepsze "Granie" we wszystkich aspektach tego zagadnienia to niestety podchodzicie do tematu od Złej strony. 

Edited by zapacoustics
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, zapacoustics napisał:

Ale jeśli Wasz cel to lepsze "Granie" we wszystkich aspektach tego zagadnienia to niestety podchodzicie do tematu od Złej strony. 

Łatwiej jest wymienić kabel czy kondensator, niż uczyć się na temat projektowania zwrotnic, kupić sprzęt do pomiarów, mierzyć głośniki a potem mozolnie projektować i składać odpowiednią zwrotnicę. 

A tak, kupujesz inny kondensator i cieszysz się że gra inaczej. 

Tyle, że ta różnica jest tak mała, że drogi kondensator opłaca się dopiero wtedy gdy sam głośnik kosztuje kilka razy więcej, jak już Branża wspomniał. 

Ale kto komu zabroni. Tylko się potem nie dziwcie że "biżuteria" do kolumn, np. kable, kosztuje pierdylion, skoro są ludzie którzy z braku wiedzy takie rzeczy kupują. 

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 2.10.2021 o 10:45, Marian133 napisał:

Łatwiej jest wymienić kabel czy kondensator, niż uczyć się na temat projektowania zwrotnic, kupić sprzęt do pomiarów, mierzyć głośniki a potem mozolnie projektować i składać odpowiednią zwrotnicę. 

A tak, kupujesz inny kondensator i cieszysz się że gra inaczej. 

Tyle, że ta różnica jest tak mała, że drogi kondensator opłaca się dopiero wtedy gdy sam głośnik kosztuje kilka razy więcej, jak już Branża wspomniał. 

Ale kto komu zabroni. Tylko się potem nie dziwcie że "biżuteria" do kolumn, np. kable, kosztuje pierdylion, skoro są ludzie którzy z braku wiedzy takie rzeczy kupują. 

 

Bardzo celnie, dosłownie w punkt. To samo jest z żonglowaniem lampami, bezpiecznikami, kablami i nie wiadomo czym jeszcze. Przy lampach nagminnie wtykają cokolwiek co pasuje do gniazda. Punkt pracy - a co to takiego? Gra i nie wybuchło i jak zajebiście teraz graj. Wynika to z braku nawet podstawowej wiedzy o projektowaniu i budowie urządzeń audio. Także wykonanie prostych pomiarów przekracza możliwości większości wymieniaczy. Ale kondensator, czy bezpiecznik wymienić sobie można i potem jeszcze napisać na forum, jak to z przeciętnego sprzętu zrobiłem sobie hajenda 😄.

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, rafa napisał:

szach...i mat... 😄 

przejście z czysto inżynierskiego podejścia na audiofilskie kiedy ma sie masę pracy i codzienny biznesowy kontakt z projektami kolumn nie jest łatwe

i naprawdę wiem , że mała zmiana parametrów zwrotnicy wnosi znacznie wieksze zmiany niz zonglowanie elementami , ale rozumiem tez tych , ktorzy nie chcac ingerować w konstrukcję chca jakis aspekt poprawić i każda zmiana jest dla nich warta wysiłku i kasy

tym bardziej ,że malo kto wie ,że optymalizacja zwrotki mozna zrobić zupełnie inaczej brzmiace kolumny i ,że mozna konstrukcja zwrotnicy dopasować dxwiek do upodoban odbiorcy

Ekonomiczne podejście Adama też jest sluszne , bo nie naraża klienta  na ponadnormatywne wydatki, kilka projektów ktore mi pokazywał poza tym co publikuje na forach jest absolutnie ciekawych a nawet odjazdowych i warto wg mnie z nim wejść we współpracę jesli chce się wycisnać z własnych paczek maksymalna jakość

kwestia zastosowanych elementów w wrotnicy zalezy tylko od zasobności kieszeni bo bardzo łatwo jest wydac na nie więcej niz na całą kolumnę

dlatego jest to kwestia wyboru

poza tym , jesli  ktoś ma wątpliwości co do rzedu zmian dźwieku za pomocą innych elementów a przekonstruowaniem zwrotnicy ,to każda zmiana konda , cewki czy rezystora na inny jakościowo i cenowo ale o takich samych parametrach co w oryginalnym projekcie nie pokaże na wypadkowej charakterystyce kolumny absolutnie żadnych zmian

za to przekonstruowanie zwrotnicy najczęściej wnosi zmiany widoczne na przebiegu charakterystyki i sa one znacznie bardziej dosadne niż przy zamianie elementu

 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
Godzinę temu, rafa napisał:

szach...i mat... 😄 

  

W dniu 2.10.2021 o 13:47, slawek.xm napisał:

to opisz jakie różnice wnosi zamiana superiora na alumen 🙂


Hahaha - podpuszcza podpuszcza ... 🙂

Edited by zapacoustics
Link to comment
Share on other sites

58 minut temu, slawek.xm napisał:

przejście z czysto inżynierskiego podejścia na audiofilskie kiedy ma sie masę pracy i codzienny biznesowy kontakt z projektami kolumn nie jest łatwe

I to jest zrozumiałe. Każdy kto próbował tematu wie że pochłania masę czasu i inwestycji w drogie komponenty. A jak się zarabia na tym pieniądze to ten czas jest znacznie mniej produktywny.

Tylko jak ktoś otwarcie przyzna dlaczego nie ma na to czasu to jedno, a zaklinanie rzeczywistości to drugie 🙂 

Opera Callas, Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2,
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, DIY
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Ja nie zaklinam rzeczywistości 🙂 Ale pracując z kolumnami codziennie wiem jak działają i znam wszystkie zależności.
I wiem ile zmienia zmiana Konda czy opornika naprawdę 🙂 

I zwróciłem uwagę ze dawanie droższych elementów pasywnych niż sam głośnik jest bezsensowne bo zmiana głośnika na lepszy za te same pieniądze wydane na elementy pasywne da kilka razy więcej korzyści we wszystkich aspektach brzmienia


Nie twierdze że zmiana kondów na lepsze nie wpływa na odbiór brzmienia i nie wprowadza zmian z reguły na lepsze.
Często słychać różnice i to od razu ale te różnice są nieporównywalnie mniejsze niż te które można zmieniając inne rzeczy 

Wiecie że niekiedy zmiana balansu tonalnego całej kolumny potrafi odmienić jest odbiór o 180 stopni a do tego niekiedy wystarczy przestrojenie rezonatora, lub zmniejszenie kompensacji czy chociażby założenie pułapki na pik pod bijący buczący wyższy bas ( koszt kilkanaście złotych na części )

Więc najpierw upewnijcie się ze ubranie jest uszyte idealnie a dopiero potem je perfumujcie.

 

Edited by zapacoustics
Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, zapacoustics napisał:

Ja nie zaklinam rzeczywistości 🙂 Ale pracując z kolumnami codziennie wiem jak działają i znam wszystkie zależności.
I wiem ile zmienia zmiana Konda czy opornika naprawdę 🙂

to opisz te różnice pomiędzy superiorem a alumenem

to naprawdę może być interesujące jak Ty to słyszysz

58 minut temu, rafa napisał:

Tylko jak ktoś otwarcie przyzna dlaczego nie ma na to czasu to jedno, a zaklinanie rzeczywistości to drugie

nie wiem czemu nie chce pisać na temat różnic ,może boi się przejścia na naszą stronę mocy bo konsekwencje mogą być spore 🙂

Link to comment
Share on other sites

Powoli zapominacie w ferworze "mojsza jest lepsza" że cyzelowanie barwy dotyczy

Seasa, który po włożeniu do kolumny jest lepszy, niż gwarantował producent ....

Ma on też prawdę mówiąc pasmo do 13 - 14 kHz więc cała operacja to jak

dobieranie do starego malucha opon choćby wyczynowych Continentala ...

i dopiero wtedy pojedzie, że nikt nie ma pojęcia, co można na nich osiągnąć 😉 

Żeby modelować brzmienie, trzeba mieć COŚ nadające się do modelowania ...

... i zamiast IV RP jest PRL II

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, audioburak napisał:

Żeby modelować brzmienie, trzeba mieć COŚ nadające się do modelowania ...

Z tym ze tematem jest "co zamiast Jantzen Alumen jasniej bardziej konturowo" a nie, pomozcie mi kompletnie przebudowac cale kolumny bo nie gra...

 

Wystarczy trzymac sie tematu 🙂

Opera Callas, Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2,
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, DIY
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, rafa napisał:

Wystarczy trzymac sie tematu 🙂

A widzisz dalej nie rozumiesz co próbujemy przekazać. Posłużę się porównaniem z życia codziennego każdy ma auto i każdy w Nim zmienia serwisuje hamulce.
Temat:
- Proszę zmienić mi klocki Hamulcowe bo coś nie do końca mi się podoba jak Hamują. Zmienione
- Proszę zmienić mi klocki Hamulcowe tak wiem że są nieżuzyte ale chce inne.
- Proszę powiedzieć mi na jakie klocki mam zmienić bo ostatnie zmiany na nowe nic nie dała dalej mi się nie podoba jak hamują. A w poprzednim warsztacie nie powiedzieli panu ze klocki zmienia się razem z Tarczami i najlepiej przy zmianie sprawdzić termin wymiany płynu Hamulcowego bo szybko się starzeje przez właściwości hydrofobowe.
-Proszę Pana trzymajmy się Tematu ja chce zmienić znowu klocki tym razem na inne i nie interesuje mnie że tarcze mogą być już wyjechanie i krzywe. i co mnie interesuje Jakiś płyn nikt normalny nie zmienia płynu Hamulcowego - zmienia to się tylko olej i filtr powietrza. Trzymajmy się tematu powiedziałem

 

Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, zapacoustics napisał:

A widzisz dalej nie rozumiesz co próbujemy przekazać.

Rozumiem dokladnie. Tylko nie sadze ze to jest ten przypadek.

Moze zapytajmy wlasciciela czy uwaza ze jego kolumny kompletnie nie graja 🙂

Bo ja jego zapytanie z pierwszego posta rozumiem tak ze szuka pewnej zmiany w sposobie prezentacji dzwieku. I w zadnym miejscu nie napisal ze kolumny graja bardzo zle.

Opera Callas, Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2,
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, DIY
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, rafa napisał:

 

Bo ja jego zapytanie z pierwszego posta rozumiem tak ze szuka pewnej zmiany w sposobie prezentacji dzwieku. 

Ja też to rozumiem, ale chyba właściciel tych kolumn nie rozumie, że nie wymianą kondensatora na "lepszy", droższy, rozwiąże ten problem. 

 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Marian133 napisał:

Ja też to rozumiem, ale chyba właściciel tych kolumn nie rozumie, że nie wymianą kondensatora na "lepszy", droższy, rozwiąże ten problem. 

 

ingerencja w zwrotnicę wymaga wiedzy , podobnie wymiana głosnika , bo w obu wypadkach tworzy się nową kolumnę

i by to zrobić dobrze najlepiej zlecić komus kto się na tym zna lub poświęcić sporo czasu na własną naukę

w stosunku do tego wymiana konda jest bardzo prosta i wprowadzenie nawet mikroskopijnych zmian może uszczęsliwic posiadacza

stąd przyczyna powstawania takich wątków i trzeba to zrozumieć

zawsze możesz na pw opisać mu co i jak można robić i polecić własną osobę jako wykonawcę

Link to comment
Share on other sites

Podzielam zdanie osób, które radzą wymianę tweetera na lepszy, jak ma być znaczny postęp to bym szedł w tym kierunku, wymiana samemu jak ma się wiedzę lub zlecenie odpowiednie osobie obeznanej w temacie. U mnie zmiana konda noname foliowego na CC CSA to delikatna poprawa, takie głaskanie grania, przy zmianie tweetera. Tylko tu kolejny problem, dobrać taki tweeter, którego granie nam podejdzie.

Panasonic DVD-S53(coaxial)/Xonar ST(coaxial)-->Nostromo 5H(OPA2134) + regulator głośności DIY na ALPS RK168 + Hegel H200 po modzie końcówka mocy (kondy Auricap XO + Audio Note Kaisei) + Audio Physic Yara Evolution(SB Acoustics 29RDC)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.