Skocz do zawartości
IGNORED

Zwrotnica / crossover aktywny analogowy


msankowski

Rekomendowane odpowiedzi

18 minut temu, msankowski napisał:


 


Zniekształcenia ze zwrotnicy za 15USD nie zaszkodzą subwooferowi. One "zagrają" w górkach.

Tylko te zwrotnice analogowe są wszystkie takie same... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko te zwrotnice analogowe są wszystkie takie same... 
Czy możesz rozwinąć?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Wuelem napisał:

W sprzęcie PRO

Behringer jest sprzętem pro tylko dla audiofila - bo zasadniczo poza dwoma-trzema produktami z tysięcy jest zaprzeczeniem pro 😉

Teraz, msankowski napisał:
2 minuty temu, przemak napisał:
Tylko te zwrotnice analogowe są wszystkie takie same... 

Czy możesz rozwinąć?

Tam nie ma filozofii w sensie nietypowe rozwiązania układowe, specjalne zasilanie czy duże o odpowiednim brzmieniu kondensatory. Jak działa to działa, jak stare i popsute to pierdzi, brumi i trzeszczy. O zniekształceniach nieliniowych (bo dla liniowych go potrzebujemy) na normalnych poziomach nie ma mowy. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Ponadto audio trzeba najpierw do domeny cyfrowej wprowadzić a następnie wyprowadzić co dotyka problemu konwersji a/c i c/a oraz części analogowej. Typowo crossover posiada 2 konwertery a/c i 6 c/a dlatego żeby być urządzeniem dobrym nie może być tani.

Przeszło przez moje ręce co najmniej kilkanaście analogowych i cyfrowych modułów audio Behringera i dzięki nim dużo się nauczyłem.



Przeszlo przez twoje rece tyle procesorow, a nie zauwazyles, ze mozesz je zasilic cyfrowo i wstepna konwersja a/c jest zbedna?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Przeszlo przez twoje rece tyle procesorow, a nie zauwazyles, ze mozesz je zasilic cyfrowo i wstepna konwersja a/c jest zbedna?
Weź przeczytaj to ze zrozumieniem.
Tam nie ma filozofii w sensie nietypowe rozwiązania układowe, specjalne zasilanie czy duże o odpowiednim brzmieniu kondensatory. Jak działa to działa, jak stare i popsute to pierdzi, brumi i trzeszczy. O zniekształceniach nieliniowych (bo dla liniowych go potrzebujemy) na normalnych poziomach nie ma mowy. 
Oj, chyba się jednak różnią. I rozwiązaniami i elementami użytymi do budowy. Tylko to są konstrukcje z lat 90-tych. Cyfra je współcześnie wyparła.

A z THD pewnie faktycznie cudów tutaj nie ma.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, msankowski napisał:

Oj, chyba się jednak różnią.

Można wierzyć, kto zabroni 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DBX nie opublikował schematów.
Ale na przykład BSS FDS-310 od 360 się jednak sporo różni. W pierwszym filtry są przestrajane opornością. W drugim budowane z dyskretnych elementów. W drugim przypadku można uzyskać więcej w zakresie parametrów filtru, chociaż użytkowo jest to bardziej kłopotliwe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, msankowski napisał:

DBX nie opublikował schematów.
Ale na przykład BSS FDS-310 od 360 się jednak sporo różni. W pierwszym filtry są przestrajane opornością. W drugim budowane z dyskretnych elementów. W drugim przypadku można uzyskać więcej w zakresie parametrów filtru, chociaż użytkowo jest to bardziej kłopotliwe.

Z dyskretnych elementów? A ta "oporność" to jest scalona? I oczywiście, jeżeli się różnią funkcjonalnością, to się różnią, ale jak filtry są takie same to są takie same. No chyba, że wierzysz, że rodzaj zastosowanego wzmacniacza operacyjnego ma wpływ na wszystko włącznie z modami pomieszczenia. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dyskretnych elementów? A ta "oporność" to jest scalona? I oczywiście, jeżeli się różnią funkcjonalnością, to się różnią, ale jak filtry są takie same to są takie same. No chyba, że wierzysz, że rodzaj zastosowanego wzmacniacza operacyjnego ma wpływ na wszystko włącznie z modami pomieszczenia. 

Z dyskretnych elementów R i C.
A wzmacniacze operacyjne czymś się jedak różnią. Są lepsze i gorsze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, msankowski napisał:


Z dyskretnych elementów R i C.
A wzmacniacze operacyjne czymś się jedak różnią. Są lepsze i gorsze.

A to się różni od przełączników oprócz że trudniej zmieniać? 😉

Wzmacniacze operacyjne się różnią trochę, ale w filtrach to nie za bardzo, jeżeli to nie są 741. Chociaż 4558 to jest zasadniczo 741, a stosują chętnie do dziś. Stół mikserski na którym uczyłem się sztuki, a który jest ogólnie uznanym vintydżowym urządzeniem (MCI JH-500C) były miliony wzmacniaczy 748, tylko w preampach mikrofonowych i w sumatorze 5532. Nikt do dzisiaj nie narzeka...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



A to się różni od przełączników oprócz że trudniej zmieniać?

A czy znasz rozwiązania zwrotnic aktywnych z takimi przełącznikami?
Typowo owa "oporność" to potencjometr a filtr RC czy RLC przestrajany tylko R ma ograniczenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, msankowski napisał:

czy znasz rozwiązania zwrotnic aktywnych z takimi przełącznikami?

Jakiś bryston pokazywany miał pstryczki. Sporo zwrotnic oprócz potencjometrów ma przełączniki. Większość zwrotnic ma konkretne przeznaczenie i nie jest potrzebna ich każda konfiguracja i każde ustawienie. Jednak po ustawieniu - gałką, pstryczkiem czy modułem - jeżeli mają być takie same to są takie same. To nie są czary, to prosta elektronika. 

 

7 minut temu, msankowski napisał:

Typowo owa "oporność" to potencjometr a filtr RC czy RLC przestrajany tylko R ma ograniczenia.

Wiadomo. Nie da się zrobić w ten sposób wzmacniacza mocy ;). Ale jeżeli te "ograniczenia" nam nie przeszkadzają, to nie widzę problemu. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, msankowski napisał:

Wszystkie audifilskie modyfikacje Behringerów DEQ, SRC i DCX prowadzą do wyrzucenia analogu i zasilania, żeby fajne możliwości cyfrowe brzmiały dobrze.

Zasilania wyrzucać nie trzeba bo jest bardzo dobre a modyfikację najlepiej zrobić tą holenderską Jana Diddena, która rzeczywiście obejmuje wymianę całej elektroniki analogowej wejść i wyjść z regulacją głośności pilotem wszystkich sześciu kanałów wyjściowych na bardzo precyzyjnym analogowym układzie scalonym CS3318 który zapewnia DR=127dB i współbieżność regulowanych kanałów ca. 0,1dB. Zrobiłem tą przeróbkę ponad 5 lat temu i dzięki niej mogę korzystać z wyjścia S/PDIF a cyfra znika dopiero na przetwornikach wyjściowych DA DCX-a. To rozwiązanie holenderskie jest dosyć drogie i jest to zestaw do samodzielnego wykonania i montażu, ale zestaw jest luksusowo wykonany i nigdy nie żałowałem wydanych na niego pieniędzy. W torze pracuje jeszcze DEQ, ale w zasadzie służy tylko do pomiarów akustycznych i jako przełącznik źródeł, jedno jest połączone kablem XLR a drugie optykiem. W DEQ nie korzystam z analogu tylko z toru S/PDIF. 

2 godziny temu, msankowski napisał:

Dlatego do podziału pasma pomiędzy subwoofer a górki rozsądniejszym wyjściem może być crossover analogowy. Dlatego ten wątek.

  Bardzo ciekawy pod względem rozwiązania jest analogowy crossover CX3400 i jest w bardzo rozsądnej cenie.   

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, msankowski napisał:

Typowo owa "oporność" to potencjometr a filtr RC czy RLC przestrajany tylko R ma ograniczenia.

Nie ma ograniczeń jeżeli jest rozwiązany tak jak CX3400. Tam jest tylko jeden typ filtru dla każdego kanału, druga gałąź tworzona jest przez odjęcie tej pierwszej gałęzi od całego pasma. Dzięki temu przestrajając ten jeden filtr automatycznie przestrajamy drugą część i wszystko cały czas spełnia precyzyjnie warunki dla filtra LR4, 24dB/okt z punktem przecięcia zawsze na -6dB. Oczywiście precyzja jest mniejsza niż w zwrotnicy cyfrowej ale jest na wysokim poziomie dokładności. Zwrotnica cyfrowa ma tą zaletę że wszystkie nastawy wyświetla na wyświetlaczu własnym lub na aplikacji w komputerze. Precyzja ustawień jest bezkonkurencyjna.

Godzinę temu, msankowski napisał:

DBX nie opublikował schematów.

DBX nie, ale na "Elektrotanya" jest schemat a przynajmniej był dbx-a, DSP260. Może są tam też inne choć ostatnio ubyło tam schematów, zwłaszcza Behringerów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




modyfikację najlepiej zrobić tą holenderską Jana Diddena

Czy ta modyfikacja zachowuje wejścia i wyjścia symetryczne?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, msankowski napisał:

Czy ta modyfikacja zachowuje wejścia i wyjścia symetryczne?

Tak, symetria połączenia jest zachowana.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




Stół mikserski na którym uczyłem się sztuki, a który jest ogólnie uznanym vintydżowym urządzeniem (MCI JH-500C) były miliony wzmacniaczy 748, tylko w preampach mikrofonowych i w sumatorze 5532. Nikt do dzisiaj nie narzeka...

Nie uczyłem się sztuki w warunkach takich jak Ty i MCI JH-500C nie znam. Ale poczytałem to co się udało znaleźć. Pierwszy komentarz to taki, że w "przemyśle" inne rzeczy są ważniejsze niż dla hobbystów audio, którzy się czymś muszą pasjonować i mieć pretekst do sprawdzania kolejnych pomysłów.

A drugi..., MCI JH-500C to sprzęt z rodziny która powstała w latach 70tych. Wtedy możliwości techniczne i oczekiwania były inne. Jak przeczytałem specyfikację tej konsoli to wrażenie robi jej szczegółowość ale parametry już nie. Ale, nagrania wtedy były potem tłoczone na płytach winylowych które jako nośnik gwarantowały SNR na poziomie 65dB, zatem o co było walczyć...

Elektroniczne instrumenty z kolejnych dekad jak syntezatory FM Yamahy czy moduły PCM Rolanda miały analogiczny poziom zakłóceń na wyjściu, o aliasingu nie wspominając. Z resztą muzyka którą tym nagrywano sama te śmieci maskowała.

Przyznaj, jak ktoś pyta o radę jaki kupić preamp to piszesz Great River a jak o konwerter to radzisz RME, a nie klocki z lat 70tych :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, msankowski napisał:

Przyznaj, jak ktoś pyta o radę jaki kupić preamp to piszesz Great River a jak o konwerter to radzisz RME, a nie klocki z lat 70tych 🙂

Dotyczy to też zwrotnic - raczej nie z lat '80 - bądźmy konsekwentni 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 13

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.