Jump to content
IGNORED

Monitory studyjne vs hi fi


biniek
 Share

Recommended Posts

55 minut temu, BlueDot napisał:

Normalnie. Cztery koncowki mocy, kazda do jednego z glosnikow i juz.

Lampowe na gore a AB albo D na bas dla przykladu.

Tylko jeżeli zwrotnice pasywne mają zostać to każda końcówka musi mieć taką samą moc, co "trochę" utrudnia.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dataOK:
TopicOK: 0
---
Flaga: 1

nagrywamy.com

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, przemak napisał:

Tylko jeżeli zwrotnice pasywne mają zostać to każda końcówka musi mieć taką samą moc, co "trochę" utrudnia.

Niby tak, ale czy efekt nie bedzie taki sam?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dataOK:
TopicOK: 0
---
Flaga: 1

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, BlueDot napisał:

Niby tak, ale czy efekt nie bedzie taki sam?

Na pewno efekt będzie inny.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dataOK:
TopicOK: 0
---
Flaga: 1

nagrywamy.com

Link to comment
Share on other sites

Jezeli glosnik konsumecki przenosi pasmo w zakresie od 40Hz do 20kHz +/-3dB a glosnik studyjny od 40Hz do 20kHz +/-3dB to jaka moze byc miedzy nimi roznica poza cena i tym ze w pasywny trzeba wpompowac troche wiecej mocy?

1 minutę temu, przemak napisał:

Na pewno efekt będzie inny.

Jezeli glosnik konsumecki przenosi pasmo w zakresie od 40Hz do 20kHz +/-3dB a glosnik studyjny od 40Hz do 20kHz +/-3dB to jaka moze byc miedzy nimi roznica poza cena i tym ze w pasywny trzeba wpompowac troche wiecej mocy?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dataOK:
TopicOK: 0
---
Flaga: 1

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, przemak napisał:

Tylko jeżeli zwrotnice pasywne mają zostać to każda końcówka musi mieć taką samą moc, co "trochę" utrudnia.

Zwrotnice pasywne mogą zostać, ale trzeba by je umieścić przed końcówkami mocy, przecież nie musi być zwrotnica w wykonaniu aktywnym. Takie pasywne zwrotnice w tym miejscu jak wyżej będą mieć takie same zalety jak aktywne czyli małe stabilne elementy pracujące przy niskich prądach i napięciach.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dataOK:
TopicOK: 0
---
Flaga: 1

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Link to comment
Share on other sites

55 minut temu, Lech36 napisał:

Zwrotnice pasywne mogą zostać, ale trzeba by je umieścić przed końcówkami mocy, przecież nie musi być zwrotnica w wykonaniu aktywnym. Takie pasywne zwrotnice w tym miejscu jak wyżej będą mieć takie same zalety jak aktywne czyli małe stabilne elementy pracujące przy niskich prądach i napięciach.

Zostać w takiej postaci jak w zestawach głośnikowych nie mogą. W zestawach głośnikowych głośnik jest istotnym elementem zwrotnicy, w zwrotnicy niskopoziomowej, pasywnej czy aktywnej, obciążenie jest zasadniczo rezystancyjne.

Godzinę temu, BlueDot napisał:

Jezeli glosnik konsumecki przenosi pasmo w zakresie od 40Hz do 20kHz +/-3dB a glosnik studyjny od 40Hz do 20kHz +/-3dB to jaka moze byc miedzy nimi roznica

Jeżeli są takie same to znaczy że nie ma różnic. To zdaje się jest wręcz definicja. Jeżeli są różnice, to nie są takie same.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dataOK:
TopicOK: 0
---
Flaga: 1

nagrywamy.com

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, przemak napisał:

Zostać w takiej postaci jak w zestawach głośnikowych nie mogą. W zestawach głośnikowych głośnik jest istotnym elementem zwrotnicy, w zwrotnicy niskopoziomowej, pasywnej czy aktywnej, obciążenie jest zasadniczo rezystancyjne.

Jeżeli są takie same to znaczy że nie ma różnic. To zdaje się jest wręcz definicja. Jeżeli są różnice, to nie są takie same.

Czyli jezeli mam do wyboru glosnik aktywny lub pasywny o takich samych parametrach jak z przykladu wyzej, to nie ma znaczenia ktory kupie bo i tak beda graly tak samo?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dataOK:
TopicOK: 0
---
Flaga: 1

Link to comment
Share on other sites

Dobrze się czujesz? Chyba serio trollujesz taki ciekawy wątek.

Wpisz w Google monitory studyjne i poczytaj czym są. 

Lechu mozliwe że u mnie regulacja cyfrowa źródłem spisałaby się lepiej podpięta pod zbalansowany dac..z wyłączeniem kontrolera pasywnego.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dataOK:
TopicOK: 0
---
Flaga: 1

Link to comment
Share on other sites

39 minut temu, miętowy napisał:

 

Wpisz w Google monitory studyjne i poczytaj czym są. 

 

Czuje sie wysmienicie.

Watek nie jest o monitorach studyjnych tylko o tym czy studyjne sa lepsze od hifi.

Google powiedzial mi ze monitory studyjne sa narzedziem pracy realizatorow dzwieku, ale nic nie bylo napisane o tym ze sa lepsze i w czym.

I nie troluje tylko staram sie zglebic temat w watku ktory jest do tego przeznaczony.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dataOK:
TopicOK: 0
---
Flaga: 1

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, AndrzejPiaseczno napisał:

W wielkim skrócie - zaletą monitorów Pro jest ich cena.  Proszę idź gdzieś do sklepu tzw. muzycznego i rzuć uchem na np: Eve SC207, albo Dynaudio BM 5. Gwarantuję że w ich cenach x2 nie znajdziesz nic lepszego z rynku konsumenckiego.

Nie mam takiej mozliwosci, ale zdecydowalem sie kupic z Thoman.ie te Dynaudio. Jest mozliwosc zwrotu wiec nic nie ryzykuje.

Zastanawia mnie jednak jak to jest ze te firmy jak Focal, Dynaudio robia tanie monitory studyjne ktore graja tak jak kilka razy drozsze hifi, to przeciez sami robia sobie szkode bo jak sie audiofile o tym dowiedza to przestana kupowac glosniki hifi tych firm.

No i po co Dynaudio ma w ofercie i studyjne i hifi jezeli studyjne sa lepsze i tansze?

Dynaudio BM 5 kosztuja jakies 800e i jezeli graja jak kilka razy drozsze hifi to musimy je porownac do Dynaudio Special 40.

Jak to mozliwe ze Special 40 sie sprzedaja?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dataOK:
TopicOK: 0
---
Flaga: 1

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, przemak napisał:

Zostać w takiej postaci jak w zestawach głośnikowych nie mogą. W zestawach głośnikowych głośnik jest istotnym elementem zwrotnicy, w zwrotnicy niskopoziomowej, pasywnej czy aktywnej, obciążenie jest zasadniczo rezystancyjne.

Oczywiście że nie byłoby sensu zostawiać te z reguły wielkie elementy pasywnej zwrotnicy pracującej w domenie często dużych prądów zmiennych, ale można zachować strukturę takiej zwrotnicy tylko dopasować elementy do wymagań danego miejsca w układzie, nawet zachowując elementy indukcyjne. Tylko że w przypadku przeniesienia zwrotnicy przed końcówkę mocy takie działanie też jest mało sensowne, ale może ktoś uznać je za dobre w stosunku do rozwiązania czysto aktywnego zrealizowanego na WO+RC. W końcu podobno WO potrafią dokonać spustoszenia w dźwięku 😉.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dataOK:
TopicOK: 0
---
Flaga: 1

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, BlueDot napisał:

Nie mam takiej mozliwosci, ale zdecydowalem sie kupic z Thoman.ie te Dynaudio. Jest mozliwosc zwrotu wiec nic nie ryzykuje.

Zastanawia mnie jednak jak to jest ze te firmy jak Focal, Dynaudio robia tanie monitory studyjne ktore graja tak jak kilka razy drozsze hifi, to przeciez sami robia sobie szkode bo jak sie audiofile o tym dowiedza to przestana kupowac glosniki hifi tych firm.

No i po co Dynaudio ma w ofercie i studyjne i hifi jezeli studyjne sa lepsze i tansze?

Dynaudio BM 5 kosztuja jakies 800e i jezeli graja jak kilka razy drozsze hifi to musimy je porownac do Dynaudio Special 40.

Jak to mozliwe ze Special 40 sie sprzedaja?

Z tymi Special 40 to przesadziłeś :)... . ale Emit 20 spokojnie przeganiają - które defacto z byle czym nie zagrają. Trzeba chociaż CA CXA 80, bo 60 jest za słaba. Więc 4k kolumny + 4k wzmacniacz.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dataOK:
TopicOK: 0
---
Flaga: 1

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Brak reklam studyjnych głośników w audiofilskiej prasie, brak recenzji w prasie innej niż branżowa, inne kanały dystrubucji, nie kupisz ich ani nie posłuchasz w sklepie z konsumenckim Hi-Fi i wreszcie szereg utrudnień, z którymi trzeba się po drodze uporać (inne standardy połączeń, wygląd nie bardzo pasujący do salonu czy choćby problemy z wygodną regulacją głośności w niektórych zestawieniach). W efekcie większość audiofilów odpuszcza, nie mają odwagi, wytrwałości ani wiary we własne uszy. Są przecież karmieni informacjami przemycanymi w recenzjach sprzętu konsumenckiego jak to sprzęt studyjny jest bezlitosny i tnie po audiofilskich uszach. Więc po co w ogóle podejmować wysiłek?

To są dwa zupełnie różne światy: świat audiofilskich baśni i wróżek oraz świat realny, opierający się na prostych, łatwych do zweryfikowania, niezmiennych zasadach. Dlatego tak rzadko się one spotykają.

22 minuty temu, BlueDot napisał:

Zastanawia mnie jednak jak to jest ze te firmy jak Focal, Dynaudio robia tanie monitory studyjne ktore graja tak jak kilka razy drozsze hifi, to przeciez sami robia sobie szkode bo jak sie audiofile o tym dowiedza to przestana kupowac glosniki hifi tych firm.

No i po co Dynaudio ma w ofercie i studyjne i hifi jezeli studyjne sa lepsze i tansze?

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edited by Drizzt

dataOK:
TopicOK: 0
---
Flaga: 1

This ain't no party, this ain't no disco • This ain't no fooling around • No time for dancing, or lovey dovey • I ain't got time for that now

Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, AndrzejPiaseczno napisał:

Z tymi Special 40 to przesadziłeś :)... . ale Emit 20 spokojnie przeganiają - które defacto z byle czym nie zagrają. Trzeba chociaż CA CXA 80, bo 60 jest za słaba. Więc 4k kolumny + 4k wzmacniacz.

Emit 20 kosztuja 4k a mialy byc 2 x drozsze 😉

To jak to jest?

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dataOK:
TopicOK: 0
---
Flaga: 1

Link to comment
Share on other sites

52 minuty temu, BlueDot napisał:

I nie troluje tylko staram sie zglebic temat w watku ktory jest do tego przeznaczony.

Zasadnicza i najwazniejsza roznica jest w zwrotnicach. Kazdy kto kiedykolwiek interesowal sie konstruowaniem kolumn glosnikowych, od razu wie jak wielka korzyscia jest zastosowanie zwrotnic aktywnych w wiekszosci  monitorow studyjnych, w odroznieniu od zwrotnic pasywnych w znakomitej wiekszosci kolumn konsumenckich. Kolejnym bardzo waznym etapem na jaki ostatnio weszlo projektowanie kolumn ze zwrotnicami aktywnymi jest zastosowanie cyfrowej korekcji DSP. DSP + zwrotnice aktywne, to najdokladniejsza obecnie mozliwosc najlepszego dopasowania warunkow pracy poszczegolnych glosnikow w kolumnie. Zwrotnice pasywne wygladaja w takim porownaniu juz troche archaicznie i topornie.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dataOK:
TopicOK: 0
---
Flaga: 1

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
45 minut temu, BlueDot napisał:

Zastanawia mnie jednak jak to jest ze te firmy jak Focal, Dynaudio robia tanie monitory studyjne ktore graja tak jak kilka razy drozsze hifi, to przeciez sami robia sobie szkode bo jak sie audiofile o tym dowiedza to przestana kupowac glosniki hifi tych firm.

No i po co Dynaudio ma w ofercie i studyjne i hifi jezeli studyjne sa lepsze i tansze?

 

Jak to po co?

Wyobraz sobie typowego zaangazowanego audiofila:

- nie moze kombinowac z doborem wzmacniacza

- nie moze kombinowac z kabelkami glosnikowymi

- nie moze kombinowac z platformami i pdkladkami pod wzmacniaczem

- nie moze tuningowac kondensatorow w zwrotnicach

- nie moze kmbinowac z zworkami do bi-wiringu

- nie moze... 

 

Nieee, no to co to za hobby? Nudy na pudy!

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edited by xajas

dataOK:
TopicOK: 0
---
Flaga: 1

Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, Drizzt napisał:

Brak reklam studyjnych głośników w audiofilskiej prasie, brak recenzji w prasie innej niż branżowa, inne kanały dystrubucji, nie kupisz ich ani nie posłuchasz w sklepie z konsumenckim Hi-Fi i wreszcie szereg utrudnień, z którymi trzeba się po drodze uporać (inne standardy połączeń, wygląd nie bardzo pasujący do salonu czy choćby problemy z wygodną regulacją głośności w niektórych zestawieniach). W efekcie większość audiofilów odpuszcza, nie mają odwagi, wytrwałości ani wiary we własne uszy. Są przecież karmieni informacjami przemycanymi w recenzjach sprzętu konsumenckiego jak to sprzęt studyjny jest bezlitosny i tnie po audiofilskich uszach. Więc po co w ogóle podejmować wysiłek?

To są dwa zupełnie różne światy: świat audiofilskich baśni i wróżek oraz świat realny, opierający się na prostych, łatwych do zweryfikowania, niezmiennych zasadach. Dlatego tak rzadko się one spotykają.

 

Nic nie stoi na przeszkodzie zeby studyjnym zrobic ladniejsza obudowe i zaczac sprzedawac je audiofilom. Z kablami mozna sobie poradzic.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dataOK:
TopicOK: 0
---
Flaga: 1

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, xajas napisał:

Nieee, no to co to za hobby? Nudy na pudy!

zamiast sie bawic bezsensownymi roszadami duzo wieksza korzyscia dla optymalnego odsluchu byloby zajecie sie akustyka pomieszczenia i ustawieniem kolumn...

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dataOK:
TopicOK: 0
---
Flaga: 1

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, SZROT napisał:

Zasadnicza i najwazniejsza roznica jest w zwrotnicach. Kazdy kto kiedykolwiek interesowal sie konstruowaniem kolumn glosnikowych, od razu wie jak wielka korzyscia jest zastosowanie zwrotnic aktywnych w wiekszosci  monitorow studyjnych, w odroznieniu od zwrotnic pasywnych w znakomitej wiekszosci kolumn konsumenckich. Kolejnym bardzo waznym etapem na jaki ostatnio weszlo projektowanie kolumn ze zwrotnicami aktywnymi jest zastosowanie cyfrowej korekcji DSP. DSP + zwrotnice aktywne, to najdokladniejsza obecnie mozliwosc najlepszego dopasowania warunkow pracy poszczegolnych glosnikow w kolumnie. Zwrotnice pasywne wygladaja w takim porownaniu juz troche archaicznie i topornie.

Ale co w tych zwrotnicach pasywnych przeszkadza? Przeciez glosniki w ktorych je zastosowano i tak przenosza takie samo pasmo jak te aktywne.

Co trace uzywajac zwrotnicy pasywnej?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dataOK:
TopicOK: 0
---
Flaga: 1

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, BlueDot napisał:

Nic nie stoi na przeszkodzie zeby studyjnym zrobic ladniejsza obudowe i zaczac sprzedawac je audiofilom. Z kablami mozna sobie poradzic.

Sa takie. Porownaj

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Teraz, BlueDot napisał:

Ale co w tych zwrotnicach pasywnych przeszkadza? Przeciez glosniki w ktorych je zastosowano i tak przenosza takie samo pasmo jak te aktywne.

Co trace uzywajac zwrotnicy pasywnej?

Tak, ale przenosza je tak, jak te zwrotnice to pasmo zmanipulowalo

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dataOK:
TopicOK: 0
---
Flaga: 1

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
16 minut temu, BlueDot napisał:

Nic nie stoi na przeszkodzie zeby studyjnym zrobic ladniejsza obudowe i zaczac sprzedawac je audiofilom. Z kablami mozna sobie poradzic.

I to się czasem dzieje, a będzie się działo coraz częściej. Dynaudio Xeo to jeden przykład. Harbeth obecnie pracuje nad nową linią głośników aktywnych z wbudowanym DSP. Będą to głośniki przeznaczone na rynek konsumencki, ale jeszcze ze 2 lata to zajmie. Prototyp został pokazany na ostatniej wystawie w Bristolu. ATC ma od lat w ofercie głośniki aktywne w ładnych okleinach.

Ale ceny nie będą już takie jak za zestawy studyjne. Ładne obudowy i okleiny dużo kosztują. Poza tym każdy chce zarabiać na audiofilach jak już wejdzie na ten rynek.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edited by Drizzt

dataOK:
TopicOK: 0
---
Flaga: 1

This ain't no party, this ain't no disco • This ain't no fooling around • No time for dancing, or lovey dovey • I ain't got time for that now

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
7 minut temu, BlueDot napisał:

Ale co w tych zwrotnicach pasywnych przeszkadza? Przeciez glosniki w ktorych je zastosowano i tak przenosza takie samo pasmo jak te aktywne.

Co trace uzywajac zwrotnicy pasywnej?

sama szerokosc pasma to nie wszystko, a wlasciwie to bardzo malo, wlasciwie to prawie nic jesli chodzi o jakosc i poziom danych konstrukcji, polecam poczytac troche o projektowaniu kolumn, tutaj nie ma miejsca na przydlugie wyklady 🙂 szczegolnie jesli trzeba tlumaczyc osobie bez wyksztalcenia elektronicznego 😉 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edited by SZROT

dataOK:
TopicOK: 0
---
Flaga: 1

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, xajas napisał:

 

 

 

Tak, ale przenosza je tak, jak te zwrotnice to pasmo zmanipulowalo

No ale przenosza. Slychac to samo co na zestawie aktywnym tak, czy nie?

1 minutę temu, SZROT napisał:

sama szerokosc pasma to nie wszystko, a wlasciwie to bardzo malo, wlasciwie to prawie nic jesli chodzi o jakosc i poziom danych konstrukcji, polecam pocztac troche o projektowaniu kolumn, tutaj nie ma miejsca na przydlugie wyklady 🙂 szczegolnie jesli ktos nie ma wyksztalcenia elektronicznego 😉 

Prosto, w kilku slowach wystarczy.

Co innego slychac z monitorow aktywnych i dlaczego?

8 minut temu, xajas napisał:

Sa takie. Porownaj

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

 

Ceny tego sprzetu maja chyb malo wspolnego z tymi studyjnymi.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dataOK:
TopicOK: 0
---
Flaga: 1

Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, BlueDot napisał:

Co trace uzywajac zwrotnicy pasywnej?

Za i przeciw.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dataOK:
TopicOK: 0
---
Flaga: 1

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, BlueDot napisał:

Co innego slychac z monitorow aktywnych i dlaczego?

Monitor studyjny musi posiadać opcje dopasowania do zastanych warunków. Są więc wyposażone w podstawowy zakres regulacji. Zawodowiec wie, jak należy z nich skorzystać. Potrafi zweryfikować efekt zmian i wybrać właściwie.

Od zwykłego użytkownika domowego nie można oczekiwać, że będzie potrafił dostroić brzmienie do prawidłowego wzorca. A przecież nie można też napisać, że kupowana kolumna nie jest dobra, czy też nie jest wyjściowo wyregulowana tak, że tylko ją podpiąć i cieszyć się muzyką.

Kolumna konsumencka ma się tak, jak muzyka w radio - bada się oczekiwania uśrednionej grupy odbiorców i oferuje im się właśnie taki produkt. Sprzęt amatorski najlepiej jak się różni między sobą, żeby firmy mogły odmienności wykorzystywać w strategii sprzedaży. Sprzęt PRO najlepiej jak jak jest do siebie podobny. Zamiana "odsłuchu" jednej firmy na drugą nie powinna rujnować dotychczasowej pracy. A "Kowalski" kupuje kolumny innej firmy, żeby muzyki INACZEJ posłuchać. Na NOWO. Potrzebuje tego, to dostaje. Z Himalajami na charakterystyce albo o słodkim środku (i gorzkim braku basu).

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dataOK:
TopicOK: 0
---
Flaga: 1

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, BlueDot napisał:

No ale przenosza. Slychac to samo co na zestawie aktywnym tak, czy nie?

Bez degradacji - Nie. Robią się przesunięcia fazowe, słaba odpowiedz impulsowa, pojawiaja harmoniczne.. itd...

 

28 minut temu, Wuelem napisał:

Sprzęt PRO najlepiej jak jak jest do siebie podobny.

To ja nie miałem szczęścia :) bo każda kolumna PRO jaką słyszałem grała zupełnie inaczej -- przynajmniej na start. Adam A7X, Eve 207, Dynaudio BM 5, Tannoy 5 Gold, Tannoy Gold 8, KRK 6.

 

2 godziny temu, BlueDot napisał:

Emit 20 kosztuja 4k a mialy byc 2 x drozsze 😉

Jak to policzyłeś? BM kosztują 3.3 (bez wzmacniacza) -- czyli mam 7k na zakup kolumn i wzmacniacza.

Special 40 kosztują 12k (bez wzmacniacza).

 

 

2 godziny temu, BlueDot napisał:

Nie mam takiej mozliwosci, ale zdecydowalem sie kupic z Thoman.ie te Dynaudio. Jest mozliwosc zwrotu wiec nic nie ryzykuje.

Zastanawia mnie jednak jak to jest ze te firmy jak Focal, Dynaudio robia tanie monitory studyjne ktore graja tak jak kilka razy drozsze hifi, to przeciez sami robia sobie szkode bo jak sie audiofile o tym dowiedza to przestana kupowac glosniki hifi tych firm.

No i po co Dynaudio ma w ofercie i studyjne i hifi jezeli studyjne sa lepsze i tansze?

Dynaudio BM 5 kosztuja jakies 800e i jezeli graja jak kilka razy drozsze hifi to musimy je porownac do Dynaudio Special 40.

Jak to mozliwe ze Special 40 sie sprzedaja?

Proszę daj znać jak wypadły te BMy - barwa jest z nich piękna.   Zadbaj o dwie rzeczy dla nich:  dobre rozdzielcze źródło -- może być bardzo jasne. Bas możesz ustawić na 80 Hz ( jest go bardzo dużo jak na monitory a takie ustawienie doda mu szybkości) i Treble +2. Jak by stały na standach z możliwie największą ilością powietrza wokół nich -- nawet po 1m z każdej strony to będziesz zadowolony.  Ale fakt jak masz kłopoty z basem w pokoju to jak u mnie to będzie bardzo rozrywkowo.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dataOK:
TopicOK: 0
---
Flaga: 1

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Wuelem napisał:

Sprzęt PRO najlepiej jak jak jest do siebie podobny. Zamiana "odsłuchu" jednej firmy na drugą nie powinna rujnować dotychczasowej pracy.

A i tak pomimo tego zalozenia roznice sa bardzo duze, wiec mozna dobrac cos dla siebie i dostosowac do swoich upodoban.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dataOK:
TopicOK: 0
---
Flaga: 1

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, BlueDot napisał:

Zastanawia mnie jednak jak to jest ze te firmy jak Focal, Dynaudio robia tanie monitory studyjne ktore graja tak jak kilka razy drozsze hifi, to przeciez sami robia sobie szkode bo jak sie audiofile o tym dowiedza to przestana kupowac glosniki hifi tych firm.

Audiofile nie uwierzą że aktywnie to lepiej w stosunku do pasywnego. A ceny ryku PRO są dyktowane przez ten rynek, na żadne "czary" tam nie ma miejsca. Ma być zgodnie ze specyfikacją, możliwie neutralnie.

15 godzin temu, NRK napisał:

Za i przeciw.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Takich artykułów jest więcej np. te poniższe:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dataOK:
TopicOK: 0
---
Flaga: 1

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, xajas napisał:

- nie moze kombinowac z doborem wzmacniacza

Tylko w przypadku ZG z zabudowanymi wzmacniaczami wewnątrz obudowy ZG. W takich systemach z zewnętrznym zasilaniem jak najbardziej można dobierać wzmacniacze zgodnie ze swoją fantazją i zasobnością portfela.

16 godzin temu, xajas napisał:

- nie moze kombinowac z kabelkami glosnikowymi

Też może, choć w tym celu konieczna jest ingerencja wewnątrz ZG (kable głośnikowe), ale za to z kablem sygnałowym można kombinować do woli.

16 godzin temu, xajas napisał:

- nie moze tuningowac kondensatorow w zwrotnicach

Oczywiście że może, ale tak jak w przypadku kabli głośnikowych wymagana jest ingerencja wewnątrz ZG. Znam takich hobbystów którzy ciągle coś wymieniają w swoich "klockach" na lepsze, "badają" elementy różnych producentów, ich kierunkowość itd.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dataOK:
TopicOK: 0
---
Flaga: 1

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, AndrzejPiaseczno napisał:

 

Proszę daj znać jak wypadły te BMy - barwa jest z nich piękna.   Zadbaj o dwie rzeczy dla nich:  dobre rozdzielcze źródło -- może być bardzo jasne. Bas możesz ustawić na 80 Hz ( jest go bardzo dużo jak na monitory a takie ustawienie doda mu szybkości) i Treble +2. Jak by stały na standach z możliwie największą ilością powietrza wokół nich -- nawet po 1m z każdej strony to będziesz zadowolony.  Ale fakt jak masz kłopoty z basem w pokoju to jak u mnie to będzie bardzo rozrywkowo.

Raczej nie bede ich odcinal na 80Hz bo nie mam suba.

Tutaj filmik dotyczacy tematu

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edited by BlueDot

dataOK:
TopicOK: 0
---
Flaga: 1

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.