Skocz do zawartości
IGNORED

Dziura na 98 Hz


paprykarz18

Rekomendowane odpowiedzi

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dzień dobry,

Mam problem z dziurą na 98 Hz. Z czego ona może wynikać? Coś mi zjada dźwięk o tej częstotliwości. Co to może być? 

Próba wyciągnięcia equalizerem tej dziury skutkuje dużym pogłosem o tej częstotliwości (1,5 sekundy i więcej).

Co tu można poradzić? 

Czy Rezonatory Helmholtza coś dadzą w takiej sytuacji, czy one nie jest od wyciągania dziur, ale od obcinania gór?

Pozdrawiam!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez paprykarz18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znoszenie się fali bezpośredniej i odbitej będącej w przeciwfazie, związane z wymiarami pomieszczenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, paprykarz18 napisał:

Czy Rezonatory Helmholtza coś dadzą w takiej sytuacji, czy one nie jest od wyciągania dziur, ale od obcinania gór?

Na jedno wychodzi, ten dołek spowodowany jest znoszeniem się sygnałów, więc trzeba "obciąć górkę" jednego z nich, tego odbitego. Czyli tak, strojony rezonator niestety. To nie jest łatwa batalia niestety. 

Czy jest tylko jeden taki dołek, czy resztę już opanowałeś korektorem? Bo problem może leżeć oktawę niżej... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Resztę dołków i górek udało się opanować Equalizerem APO. Z tym jeszcze też powalczę. Bez korektora było tak (na zielono, obecnie niebiesko):

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Między innymi był dołek na 51 Hz, więc ten byłby odpowiadający niezwalczonemu na 99 Hz? 

Najpierw się pobawię z rurami kanalizacyjnymi i zobaczę, jak strojone rezonatory w ogóle działają. Docelowo mam do zabudowania ścianę za kolumnami, w tym rogi, gdzie spróbuję zbudować rezonatory, jeśli będą konieczne. Miała tam być wełna, ale pogłos już mam odpowiedni, więc nie chcę przegłuszyć pokój.

 

Pozdrawiam!  

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pozbyles sie dziur przy 51Hz i 250Hz?

Dales ostro gazu czyli podbiles poziom odpowiednim EQ?
Jesli tak to o ile dB?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, paprykarz18 napisał:

Resztę dołków i górek udało się opanować Equalizerem APO. Z tym jeszcze też powalczę. Bez korektora było tak (na zielono, obecnie niebiesko):

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Między innymi był dołek na 51 Hz, więc ten byłby odpowiadający niezwalczonemu na 99 Hz? 

Najpierw się pobawię z rurami kanalizacyjnymi i zobaczę, jak strojone rezonatory w ogóle działają. Docelowo mam do zabudowania ścianę za kolumnami, w tym rogi, gdzie spróbuję zbudować rezonatory, jeśli będą konieczne. Miała tam być wełna, ale pogłos już mam odpowiedni, więc nie chcę przegłuszyć pokój.

 

Pozdrawiam!  

 

Czy jeden rozmiar pomieszczenia to około 3,4m? 😉 

Adaptację lepiej robić przed korekcją, wtedy wiadomo, o co chodzi. Masz problem na 50 i 100, nie wiem, czy to to samo czy dwie sprawy, oprócz pomiarów wrzuć sobie do REWa wymiary i zobaczysz. Można obliczyć ręcznie, ale po co 😉

Pułapki muszą mieć powierzchnię i kubaturę, zabawy z jakąś rurą czy małą skrzyneczką tylko zniechęcają, bo zysk jest na poziomie powtarzalności pomiaru. Tak tylko wspominam, żeby nie było...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, xajas napisał:

Jak pozbyles sie dziur przy 51Hz i 250Hz?

Dales ostro gazu czyli podbiles poziom odpowiednim EQ?
Jesli tak to o ile dB?

Przy któreś z rzędu próbie sam korektor wbudowany w REW "match response to target" zaproponował mi takie filtry, że górki i dołki, nawet te trudne (np. 51Hz) zaczęły znikać bez wywoływania pogłosu. Robiłem kolejny pomiar i znowu generowałem filtry. W ten sposób wszystko poznikało. Gdy próbowałem samodzielnie "ręcznie" dobierać filtry ta sztuka mi się nie udawała. Ba. Miałem przez chwilę nawet dwa suby 12" i nimi też nie udawało się dodać "gazu". Aktualnie na 51Hz mam +13 dB. Na 250 Hz +5 dB.

9 godzin temu, przemak napisał:

Czy jeden rozmiar pomieszczenia to około 3,4m? 😉 

Adaptację lepiej robić przed korekcją, wtedy wiadomo, o co chodzi. Masz problem na 50 i 100, nie wiem, czy to to samo czy dwie sprawy, oprócz pomiarów wrzuć sobie do REWa wymiary i zobaczysz. Można obliczyć ręcznie, ale po co 😉

Pułapki muszą mieć powierzchnię i kubaturę, zabawy z jakąś rurą czy małą skrzyneczką tylko zniechęcają, bo zysk jest na poziomie powtarzalności pomiaru. Tak tylko wspominam, żeby nie było...

Raczkuję w temacie. Dopiero co nabyłem głośniki. Stopniowo wykańczam salon dokładając kolejne meble i elementy adaptacji akustycznej i robię pomiary, by widzieć, co warto dać, a czego nie dawać. Korektorem bawię się ucząc. 

Nie. Pokój ma 7,99 x 5,29 x 2,92 m (minus sufit podwieszany).

Kalkulatorami modów bawiłem się podczas rysowania projektu budynku tak, by proporcje były najbardziej zbliżone do "złotych", a jednocześnie wymiary odpowiadły funkcjom użytkowym pomieszczenia. Dzięki temu, że jest względnie duże, podstawowe mody mojego pomieszczenia to: 21,5, 32, 58 Hz. W pomiarach najbardziej widoczne były 43 i 64, które są już rezonansami pochodnymi, więc mają dwa razy niższą energię i może dlatego udało się je wyeliminować korektorem. Teoretycznie największy problem mógłby być przy 64 Hz, bo tam nakłada się pierwsza pochodna modu szerokości i bardzo blisko niej jest druga pochodna rezonansu długości, jednak jak widać, nie mam z tym większych problemów.

Wg kalkulatorów:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Tylko z całej powyższej teorii nie wynika, dlaczego największy dołek jest na 99 Hz. Początkowo zacząłem obwiniać konstrukcję trzymającą sufit podwieszany... ale nie wiem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez paprykarz18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj widac jakie wartosci filtrow EQ zostaly przez REW wyliczone

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) IMG_0008.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, paprykarz18 napisał:

z całej powyższej teorii nie wynika, dlaczego największy dołek jest na 99 Hz

Tego nie wie nikt, ale jest jak jest 😉 Osobiście jak coś robię to zaczynam od dołu (rozsądnego rzecz jasna, nie 25Hz czy coś), bo naprawienie dołu często poprawia conieco wyżej. EQ na samym końcu. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem co masz na mysli piszac ze powtarzales pomiary i generowanie filtrow, az dolki/gorki poznikaly.
Przeciez nie mozesz generowac iteracyjnie tych samych filtrow na podstawie filtrowanego pomiaru (chyba ze robisz to tak jak Przemak napisal step-by-step od dolu)

BTW. Jesli ten dolek przy 98Hz jest tak „waskopasmowy“ jak go pokazujesz na pomiarze, to mozesz go zignorowac.
Takie waskopasmowe dipy sa przez „mozg/sluch“ ignorowane/kompensowane

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, xajas napisał:

chyba ze robisz to tak jak Przemak napisal step-by-step od dolu

Miałem na myśli działania akustyczne, nie EQ. 

7 minut temu, xajas napisał:

Jesli ten dolek przy 98Hz jest tak „waskopasmowy“ jak go pokazujesz na pomiarze, to mozesz go zignorowac.
Takie waskopasmowe dipy sa przez „mozg/sluch“ ignorowane/kompensowane

Czyli żeby nie puszczać utworów w G? Polowa Muddy Watersa? 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie gram na zadnym intrumencie i trudno mi te G ocenic, ale w wielu wielu solidnych materialach zajmujacych sie technika/metodami stosowania DSP do korekcji przebiegow charakterystyki czestotliwosciowej spotykalem sie z wypowiedzia odnosnie ignorowania waskopasmowych dipow (wysokie wartosci Q)

BTW.

Bardzo lubie Muddy Wtersa -> moja ulubiona muzyka przy gotowaniu 🙂 

 

Piszac o twojej sekwencyjnej metodzie mialem na mysli ze najpierw rozwiazuje peak/dip przy 50Hz (za pomoca EQ) i patrze czy przez to rownoczesnie zmienil sie peak/dip przy 100Hz, gdyz sa czesto ze soba powiazane. Itd.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaptacja akustyczna jest u mnie częścią wykończenia i wyposażenia wnętrza. Wykańczanie i wysposażania trwa kilka tygodni. W tym czasie słuchać się chce, więc po każdym etapie robię pomiary i bawię się korektorem APO. Ustawienie korektora to trzy godziny, a własnoręczne wykonanie sufitu lub paneli to trochę więcej roboczogodzin 😉 Jednak co do zasady się zgadzam, warto zaczynać od dołu.

Aktualnie podstawiłem na zwężenie tego dołka przy 98Hz, gdy zauważyłem, że usunięcie korektorem będzie trudne. Docelowo mam zamiar to naprawić, ale to będzie część zabudowywania ściany i rogów pokoju za głośnikami (m.in. brakuje ekranu projektora i szafki RTV). Co ciekawe, gdy popatrzy się na wykres bez wygładzania to mój problem po korekcji dotyczy raptem 6 Hz (od 96 do 100 Hz). Szczerze mówią to jestem ciekawy, czy ktokolwiek by go wykrył na ucho, bez pomiarów mikrofonem, ale w tym temacie mam za małe doświadczenie 🙂 

APO wygląda u mnie tak i stąd wziąłem dB podane w poprzednim moim wpisie. Dlaczego?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Bo to jest to wypadkowa kilku filtrów z REQ EQ, kilku wstawionych przeze mnie ręcznie oraz kilku korektorów graficznych, dla których wartości obliczałem w Exelu i poprawiałem potem ręcznie 😉

Te wszystkie filtry, włączone jednocześnie sprawiły, że doszedłem do tego, co mam (w tym usunięte górki i dołki inne niż 98 Hz).

Robię pomiar bez equalizera. Generuję filtry automatyczne "match response to target". Włączam te wygenerowane filtry i powtarzam pomiar. Wynik pomiaru znowu wrzucam do EQ REW i znowu robię "match response to target". Dodaję drugi filtr automatyczny, oba są włączone jednoczesnie. Powtarzam pomiar i tak do czasu, gdy automat w EQ REW nie jest w stanie wytworzyć lepszej krzywej (od pewnego momentu zaczyna psuć). Potem działam ręcznie filtrami parametrycznymi oraz graficznymi equalizerami (też kilka tworzę).

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez paprykarz18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, przmor napisał:

Ucho słyszy ten dołek w normalnej muzyce a nie sygnałach testowych?

No przecież tam jest unc, unc, unc i masaż piwnej wątroby podczas nagłaśnianych koncertów

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, teraz rozumie.
Nie zastepujesz poprzednich filtrow nowymi, tylko nakladasz na poprzednie te nowe, az do momentu osiagniecia odpowiedniego wygladzenia.

jaka wartosc dopuszczalnej odchylki (Flatness Target) zadales w REW?

moze wystarczylo by ja obnizyc, to wtedy zwiekszy sie ilosc i dokladnosc wygenerowanych EQ

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie te 98 Hz przypomina raczej syrenę statku 😉 Stąd hipoteza o tym, że to cześtotliwość rezonansowa profili trzymających sufit podwieszany.

Flatness target 1 dB dawałem zawsze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, paprykarz18 napisał:

Flatness target 1 dB dawałem zawsze.

A jaki smoothing?

jestem ciekaw ile fitrow przy tym wysrobowanym wymaganiu jest generowanych

Przy Smoothing 1/6 i Flatnes 3dB dostaje 8 filtrow EQ

Przy Smoothing 1/12 i Flatnes 3dB dostaje 11 filtrow EQ

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Var smoothing najcześciej używam. 

Aktualnie zastosowane filtry automatyczne z REQ EQ: pierwszy plik 18 filtrów, drugi 20 filtrów, trzeci 8 filtrów 😉 

Jeszcze ciekawostka w temacie tego, czy słychać moją dziurę na 98Hz. Jak dam Graph -> Psychoacoustic to nie ma nawet najmniejszej dziury w tym miejscu 🙂 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te pliki to osobno dla kazdego kanalu L/R czy dla sumy?

Czyli czy robisz pomiary osobno dla kazdego kanalu L/R (i korygujesz kazdy kanal ososbno) czy mierzysz tylko sume L+R? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory tylko sumę. I tylko z jednego miejsca odsłuchowego. Wiem, że można mierzyć za każdym razem np. dla kilku pozycji odsłuchowych, potem obliczać średnią i dla niej się bawić z equalizerem. Ja na razie jestem samolubem i mierzę tylko tam, gdzie siedzę 🙂

Na bardziej szczegółowe wnikanie przyjdzie czas po finalnym wyposażeniu pokoju.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar z wielu miejsc nie jest tak wazny. Wazniejszy jest osobny pomiar dla kazdego kanalu. Dzieki temu mozesz skorygowac asymetrie kanalow i polepszyc precyzje odwzorowania sceny
Zrob osobne pomiary i porownaj je, to sie zdziwisz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki za radę. Wyszedłem z założenia, że skoro mam idealnie symetryczny rozkład w pokoju, meble i kolumny ustawione z użyciem dalmierza laserowego to dużej różnicy nie bedzie. Jednak zachęciłeś mnie do zabawy 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz zrobisz te osobne pomiary, pokaz je, bo zawsze jestem ciekaw, jak to wyglada w praktyce u innych (to taka kolkecja/baza danych w mojej glowie 🙂 )

Jak bedziesz robil te pomiary, wylacz wszystkie filtry -> bez korekcji

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Pozwolę sobie skorzystać z już utworzonego tematu, mam nadzieje że autor nie będzie miał mi za złe .

Mój problem jest większy, coś wycina mi bas jak na poniższym zdjęciu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zastanawiam się co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Pomieszczenie odsłuchowe jest na poddaszu i czy jest możliwe że bas w takim zakresie jest pochłaniany przez standardowe skosy dachowe(płyta gips+ wełna)? Czy raczej niemożliwe? Dodam jeszcze że wędrowanie z kolumnami i miejscem odsłuchowym niewiele zmienia.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez maracz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.06.2022 o 11:02, maracz napisał:

Pomieszczenie odsłuchowe jest na poddaszu i czy jest możliwe że bas w takim zakresie jest pochłaniany przez standardowe skosy dachowe(płyta gips+ wełna)?

Bardzo prawdopodobne. Skosy są na ścianach bocznych?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

www.AcousticLab.pl  Kompleksowe adaptacje akustyczne.
Projektowanie, pomiary, realizacja, doradztwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skos jest za kolumnami i za miejscem odsłuchowym jeśli o to chodzi. 

Jest jeszcze jedna rzecz o której nie wspomniałem, na pałę zrobiłem pseudo pułapki basowe. Jdną mam za ekranem projekcyjnym i jest to pudło po kolumnie o wymiarach 150cmx50cmx70cm ze sklejki 6mm. Całe to pudło wypełniłem twardą wełną mineralną. Są jeszcze dwie pułapki w rogach za miejscem odsłuchowym o wymiarach 120cmx45cmx45cm zrobione z płyty 18mm. W tej płycie są nawiercone otwory i to gęsto a całość oklejona welurem. Wewnątrz oczywiście jest wełna. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To je wywalaj po kolei i mierz, chyba że zabudowane. 

Co do wcześniejszych kilkunastu filtrów u autora, mi się takie podejście niezbyt podoba. Źle dla mnie brzmi nadmierna korekcja. Wyłącznie przycinam podbicia basu. No i pytanie czy zostawiony headroom na taką korekte, bo Apo na czerwono.. 

Pomijam już kwestie że przy plus 13dB na basie przester bedzie momentalnie... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez marcinmarcin

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 24

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.