Skocz do zawartości
IGNORED

Subwoofer na 20 m2


Tomasz_23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Proszę o doradzenie w kwestii suba, który ma zagrać na 20m2. Bardziej pod kino, filmy niż pod muzykę. Budżet ok 2000 zł. Pomieszczenie to pokój w bloku, w którym spędza się większość czasu i wypoczywa, je, bawi ;).

Coś tam poczytałem i zastanawiam się nad Fyne audio F 3-12/F 3-10, SVS SB 100, Klipsch  R-112 SW, Paradigm 3100, Heco 30a. Jakie różnice w brzmieniu będą pomiędzy tymi sprzętami? Jakieś za i przeciw? Może jeszcze coś innego? Druga sprawa to głośnik centralny nowy lub używany. Czy w okolicach 1000 zł można kupić coś sensownego? 

Będę wdzięczny za wszystkie rady.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Tomasz_23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie jest w stanie czegoś polecić? Nikt nie miał do czynienia z tymi subami albo czymś w tym przedziale cenowym ;)? 

 

Pozdrawiam 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SVS SB1000 to bardzo dobry subwoofer dedykowany głównie do systemów stereo, warto mieć go na uwadze jeśli chcemy słuchać na nim muzyki, mniej efekciarski od pozostałych, ale to zrozumiałe biorąc pod uwagę jego przeznaczenie. W kinie najlepiej według mojej oceny sprawdziłby się subwoofer Klipsch. Potężny i muskularny dźwięk robi swoją robotę doskonale w kinie, w stereo nieco gorzej zbyt długie wybrzmienia powodują zamulenie dźwięku, ale to normalne w tego typu subwooferach. Nieco niżej klasyfikuje pozostałe propozycje, ale nie odrzucałbym ich bo w takim pomieszczeniu poradzą sobie całkiem dobrze.

Pomagamy, doradzamy, wypożyczamy, zapraszamy na indywidualne odsłuchy.

Najlepsze ceny dla forumowiczów magazynu Audiostereo - zapytaj o ofertę! Pełna oferta na stronie www.Q21.pl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Groot napisał:

Dodał bym jeszcze Rel-a HT1003

Autor określił budżet na 2000zł. Trzeba też brać pod uwagę, że mieszkanie jest w bloku wielorodzinnym i bas może być uciążliwy sąsiadom.

Ja ze swojej strony polecę SVS SB1000, niewielkie rozmiary, bas soczysty i dobrze kontrolowany. No i budżet na suba idealnie się spina

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)
19 godzin temu, RobertG7 napisał:

Autor określił budżet na 2000zł.

No a Rel kosztuje 2300 zł i ma głośnik mniejszy niż SVS proponowany przez kolegę i jest słabszy wiec każdy jeden subwoofer wstawiony do tego pokoju będzie powodował problemy z sąsiadami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzięki wszystkim za sugestie. Widzę, że wybór suba to nie taka prosta sprawa ;). Sąsiadów w ogóle nie brałem pod uwagę ;), jak to u Was wyglądało? Rela za 2300 nie widziałem nigdzie i w czym będzie lepszy niż reszta? 

112sw za 2200, Fyne audio za 1900 i 1500 mniejszy, sb 1000 ok 2000, Heco 1700. Co byście wybrali? Mieliście te suby? Z czego obecnie korzystacie? Zadowoleni? 🙂

Pozdrawiam 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suby to bardzo indywidulna sprawa i oczekiwanie są odmienne. Wszystkie co wyżej podałeś są godne uwagi, grają jednak trochę odmiennie i warto je przesłuchać pod kątem własnych preferencji. W tym przedziale cenowym możesz liczyć na solidny bas do 20m2.

Po pierwsze określ miejsce które masz na skrzynkę by zawęzić kryteria. Po drugie kolor i wykończenie. Są białe, czarne, matowe, piano... Po trzecie weź pod uwagę typ konstrukcji. Suby z BR są większe gabarytowo i zapewniają trochę niższe zejście niż swoje zamknięte odpowiedniki, ale nie są tak rozdzielcze jak zamknięci bracia. Np. Linie SVS : PB vs SB

Ogólnie przyjęte jest (w tym przedziale cenowym), że otwarte lepiej sprawdzają się w kinie, zamknięte zaś cechują się lepszą uniwersalnością bo świetnie nadadzą się także do muzyki. Nie jest to twarda zasada, ale generalnie tak jest.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Svs sb 1000 nie mam tylko sb 1000 pro. Przeszedłem z Velodyne eq max 8. Zmiana bardzo duża na plus mimo że ten Velodyne też nie był złym subwooferem. Pokój w bloku 15 m2. Niestety z powodu sąsiadów sub chodzi max na 50 procent. Czasami na pokazach wśród znajomych dobija do może 75 procent swoich możliwości. I po kilku miesiącach używania dalej ciągle banan na twarzy. Muzyka i kino po połowie. I żona szczęśliwa bo nie jest duży. Między wersją pro i bez pro nie ma zbyt dużych różnic brzmieniowych. Największa to brak sterowania telefonem. Jak nigdy nie miałeś suba z korekcją częstotliwości i sterowaniem głośności z kanapy (Velodyne też to miał) to nie będzie to dużą stratą. Jak posmakujesz tego bajeru to już nigdy nie będziesz chciał się tego pozbyć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Butler napisał:

Po trzecie weź pod uwagę typ konstrukcji. Suby z BR są większe gabarytowo i zapewniają trochę niższe zejście niż swoje zamknięte odpowiedniki, ale nie są tak rozdzielcze jak zamknięci bracia.

Z tym zejściem akurat nie do końca - zwykle jest na odwrót. Zamknięte schodzą niżej / grają głośniej przy najniższych częstotliwościach. Jednak zamknięte grają równo w całym zakresie a otwarte mają podbicie basu przy pewnej trochę wyższej częstotliwości i są przez to dużo głośniejsze w okolicach tej częstotliwości, co dodaje im "potęgi", dodatkowego "kopa". Jednak bas jest w nich cichszy i bardziej gwałtownie ucinany przy najniższych częstotliwościach niż w zamkniętych, które ciągną równo do samego dołu. Jeśli tylko jest wystarczający "zapas" głośności w subie dla naszych wymagań, to zawsze lepiej moim zdaniem wybierać zamknięte. Powinny być tańsze, mniejsze i dokładniejsze. U mnie w SVS gdzie były 3 porty bas reflek, to najfajniej grała właśnie opcja zamknięta, po zatkaniu ich wszystkich, kosztem trochę maksymalnej głośności, ale i tak był wystarczający zapas.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)
7 godzin temu, Tomasz_23 napisał:

Rela za 2300 nie widziałem nigdzie

Wystarczy zadzwonić do jednego sklepu i taką właśnie ofertę otrzymasz. 

U mnie będą dwa SVS Micro 3000 na 12 m2 i też mieszkam w bloku starego typu na dodatek z sąsiadami w podeszłym wieku oraz jedna rodzina ma noworodka dokładnie pod moją mini salką kinową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, don111 napisał:

Z tym zejściem akurat nie do końca - zwykle jest na odwrót. Zamknięte schodzą niżej / grają głośniej przy najniższych częstotliwościach.

SB-1000 Pro - 20-270 Hz ±3 dB

PB-1000 Pro - 17-260 Hz ±3 dB

SB-2000 Pro - 19-240 Hz ±3 dB

PB-2000 Pro - 16-290Hz +/-3dB

SB-3000 - 18-270Hz ±3 dB

PB-3000 - 16-260 Hz ±3 dB

Wg danych technicznych producenta to otwarte schodzą niżej.

17 godzin temu, don111 napisał:

U mnie w SVS gdzie były 3 porty bas reflek

Mój "wywód" dotyczył konkretnego przedziału cenowego. Masz/miałeś 3 porty w SVS to musiał być co najmniej PB-4000. To już inna gadka.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Butler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)

I co myślisz że usłyszysz ta różnice 2-3 Hz pomiędzy konstrukcją otwartą a zamknięta? Prawdziwe kinowe subwoofery schodzą do 30 Hz przy średnicy głośnika 40 cm, i tak to co poniżej to nie słyszysz wiec nie ma to żadnej różnicy, jedynie co to masz radochę jak membrana lata i nic wiec. Dlatego wybieram SVS 3000 micro które są malutkie i grają do 25hz w obudowie zamkniętej i w zupełności to wystarczy jak chcesz mieć wibracje to zamontuj bas sheaker do kanapy i po problemie, owy sub posiadają 800 watt wzmacniacz który ma aż nad to mocy by wysterowac dwa małe 20 cm głośniki tak że nie widze sensu montażu wielkich skrzyń w małych pomieszczeniach. Najważniejsze jest precyzja i szybkość a nie zejście i ciągniecie się jak guma do żucia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda ze ponizej 30Hz się nie słyszy... ale za to się czuje 🙂 i za to lubię suby BR 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Anthem MRX1140 KlipschRP280F RP450 RP500M SVS PB3000 Canton865  Atmos7.4.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Butler" .
 
Sprawdź sobie prawdziwe pomiary, nie dane producenta. SB 3000 schodzi do 10Hz.
Zresztą, sam masz takie dwa
To sobie zrób pomiary.




Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę robić pomiary. 🙂 Jeszcze trochę

Tylko ciężko mi tutaj cokolwiek więcej napisać skoro podpierając się o dane producenta koledzy na forum mają mają odmienne zdanie. To że sub schodzi do 10Hz nie będę podważał, zakładam że dane techniczne dotyczą jednak efektywnego przetwarzania pasma ±3 dB, zapewne spadek dB przy tych 10Hz jest już olbrzymi... Zdrowe ucho młodego dorosłego człowieka ma zakres od około 20Hz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygladam sie temu onanizowaniu tym zejsciem do 10-16Hz i zastanawiam sie czy sluchacie generatorow sinusa.

Zastnowcie sie lepiej, co sie bedzie dzialo miedzy 30-80Hz 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Butler napisał:

Będę robić pomiary. 🙂 Jeszcze trochę

Tylko ciężko mi tutaj cokolwiek więcej napisać skoro podpierając się o dane producenta koledzy na forum mają mają odmienne zdanie. To że sub schodzi do 10Hz nie będę podważał, zakładam że dane techniczne dotyczą jednak efektywnego przetwarzania pasma ±3 dB, zapewne spadek dB przy tych 10Hz jest już olbrzymi... Zdrowe ucho młodego dorosłego człowieka ma zakres od około 20Hz.

To bardziej odczuwalny bas. Ale no właśnie - spadek ±3 dB nie pokazuje całego obrazu jak schodzi subwoofer. To  tylko "średnia" spowodowana górką w okolicy strojenia bas reflex, sub słychać efektywnie jeszcze tylko trochę poniżej tego, a zamknięty sub mimo że ma punkt ±3 dB ustalony wyżej, to jednak zapewnia równiejszy bas oraz łagodniejszy spadek poniżej tego punktu. Nakładając oba wykresy dla 2 podobnych subów BR i OZ - w pewnym punkcie niskich częstotliwości krzywe się przetną i od tej częstotliwości to sub zamknięty będzie grał głośniej, czyli niżej odczuwalnie zejdzie. To ma znaczenie przy normalnych subach, ale są tacy zawodnicy w subach z BR (np JTR ULF4000 na 2x 18" o skoku membrany 30mm) co robią ciśnienie mocne do 10hz i lekko niżej, odpowiednik OZ tego suba ( JTR RS2 ) już nie ma za bardzo z czego zejść jeszcze niżej i głośniej, bo tutaj już nawet powoli zaczyna się wytracać ten efekt "odczuwalnego trzęsienia" i widać tylko ruch membrany. Ale to ekstremalny przypadek gdzie dochodzi się do ściany.

 

10 godzin temu, Butler napisał:

SB-1000 Pro - 20-270 Hz ±3 dB

PB-1000 Pro - 17-260 Hz ±3 dB

SB-2000 Pro - 19-240 Hz ±3 dB

PB-2000 Pro - 16-290Hz +/-3dB

SB-3000 - 18-270Hz ±3 dB

PB-3000 - 16-260 Hz ±3 dB

Wg danych technicznych producenta to otwarte schodzą niżej.

Mój "wywód" dotyczył konkretnego przedziału cenowego. Masz/miałeś 3 porty w SVS to musiał być co najmniej PB-4000. To już inna gadka.

Dokładnie to mam cylindryczny odpowiednik starszego PB12+, to ciut słabszy od PB 3000. Ale mam też mocniejsze suby DIY na niezłych 18" Dayton i Stereo Integrity (BR i OZ). Dla przykładu masz poniżej wykres SB i PB 3000. Jak widać PB 3000 gra głośniej w całym zakresie aż w okolicach 12-13hz i poniżej tego gwałtownie cichnie, podczas gdy SB3000 jeszcze dość wyraźnie będzie sobie pogrywał.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)
6 godzin temu, donsalieri napisał:

ale za to się czuje 🙂 i za to lubię suby BR 

Nie wiem co w tym ciekawego? Wole kontrole i uderzenie powyżej 30 Hz niż drgające nogawki czy drzwi, okna, szkła czy inne.

 

3 godziny temu, xajas napisał:

Zastnowcie sie lepiej, co sie bedzie dzialo miedzy 30-80Hz 😉

Bardzo dobrze powiedziane, założę się że większość w tym paśmie ma górki i dołki i wspomaga się programami DSP zamiast zająć się akustyką tak jak się należy. Dodam tylko że ta częstotliwość jest najważniejsza w kinie bo najwiecej tam się dzieje.

Jestem ciekaw czy jest gdzieś w internecie lista filmów które są nagrane z najniższa częstotliwością LFE, myślę że poniżej 30 Hz nie ma żadnego filmu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do autora tematu:kompromisem między oz i br są konstrukcje z membraną bierną. Nie wiem co jest obecnie produkowane i dostępne w założonym budżecie. Nie interesuje mnie to, bo ja swojego faworyta już dawno znalazłem jeśli chodzi o markę, niestety jej czasy świetności już raczej minęły. Co prawda są do kupienia nawet chyba nowe suby ale jakoś do mnie nie przemawiają. Mam i poluję na więcej,tych "klasycznych". Mówię o "Sunfire" ale tym produkowanym jeszcze w USA. Kto słyszał, używa ten wie co potrafią te klocuszki. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez freedi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę robić pomiary.  Jeszcze trochę
Tylko ciężko mi tutaj cokolwiek więcej napisać skoro podpierając się o dane producenta koledzy na forum mają mają odmienne zdanie. To że sub schodzi do 10Hz nie będę podważał, zakładam że dane techniczne dotyczą jednak efektywnego przetwarzania pasma ±3 dB, zapewne spadek dB przy tych 10Hz jest już olbrzymi... Zdrowe ucho młodego dorosłego człowieka ma zakres od około 20Hz.
O właśnie o te wykresy z pomiarów mi chodziło, co kolega Don111, zamieścił.
Bardzo dobrze powiedziane, założę się że większość w tym paśmie ma górki i dołki i wspomaga się programami DSP zamiast zająć się akustyką tak jak się należy. Dodam tylko że ta częstotliwość jest najważniejsza w kinie bo najwiecej tam się dzieje.
Jestem ciekaw czy jest gdzieś w internecie lista filmów które są nagrane z najniższa częstotliwością LFE, myślę że poniżej 30 Hz nie ma żadnego filmu 
Jak umiesz czytać wykres, to post powyżej twojego pokazuje, że akurat SB i PB 3000, to mają piękną prostą, między 30-80

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Groot napisał:

Jestem ciekaw czy jest gdzieś w internecie lista filmów które są nagrane z najniższa częstotliwością LFE, myślę że poniżej 30 Hz nie ma żadnego filmu

Myślę, że jest całkiem sporo takich filmów - w kinie akcji to będzie większość. Ale inna sprawa czy to aż tak słychać. Niskie zejście jest ważne, ale nie można tego traktować jako wyznacznik, że dany model jest lepszy, bo ma niższe zejście. Zdecydowanie więcej dzieje się w paśmie 30-80 Hz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Loxjie D40 pro; wzm. słuchawkowy: Schiit Asgard 3; słuchawki: AQ NightOwl, AKG K550

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kinie bardzo dużo się dzieje poniżej 30 Hz. Wszystkie wybuchy i eksplozje, starty rakiet i niskie przeloty samolotów. To się czuje ciałem. Te uderzenie fal dźwiękowych w klatę. Niestety do tego potrzebny jest naprawdę dobry sprzęt i odpowiednie pomieszczenie. Nie do zrealizowania u mnie. Ale raz u kogoś byłem, słyszałem i czułem te infra dźwięki. No..... bardziej czułem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie oszukujmy się sci-fi, kino akcji, wojenne, sensacja, fantasy. Tam subwoofer ma co robić. Melodramaty i komedie.... Tam subwoofer można by rzec jest zbędny. Zauważ że mówimy o subwooferze a nie całym kinie domowym czyli o efekcie przestrzennym.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, freedi napisał:

Do autora tematu:kompromisem między oz i br są konstrukcje z membraną bierną. Nie wiem co jest obecnie produkowane i dostępne w założonym budżecie. Nie interesuje mnie to, bo ja swojego faworyta już dawno znalazłem jeśli chodzi o markę, niestety jej czasy świetności już raczej minęły. Co prawda są do kupienia nawet chyba nowe suby ale jakoś do mnie nie przemawiają. Mam i poluję na więcej,tych "klasycznych". Mówię o "Sunfire" ale tym produkowanym jeszcze w USA. Kto słyszał, używa ten wie co potrafią te klocuszki. 

 

zgadza sie sunfire to jest kozak, mala 33cm kosteczka z dwiema 30stami, jedna bierna, o mocy 900 wat w rmsie i 2700 muzycznej, ale to juz leciwa konstrukcja i sb3000 gra juz lepiej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Groot napisał:

Nie wiem co w tym ciekawego? Wole kontrole i uderzenie powyżej 30 Hz niż drgające nogawki czy drzwi, okna, 

Jestem ciekaw czy jest gdzieś w internecie lista filmów które są nagrane z najniższa częstotliwością LFE, myślę że poniżej 30 Hz nie ma żadnego filmu 

Najlepiej mieć kontrolę i pełne pasmo. Jeśli masz mały sub Rela to tracisz dość sporo fajnych efektów, nawet o tym nie wiedząc. 

Wystarczy sobie puścić sygnał testowy żeby sprawdzić jak odtwarzane są sygnały od 25hz w dół i jak głośno sub jest w stanie je zagrać, to bas który fajniej czuć niż słychać. Nie oszukujmy się, 10-12“ w obudowie zamkniętej to dużo za mało do pełni szczęścia, tym bardziej że Rel nie należy do najmocniejszych subów w swoim rozmiarze. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez don111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliście do czynienia z baffle wall?

Jest sens się bawić w takie coś w 24 m2? Nie za mały metraż? Czy lepiej postawić na tradycyjne subwoofery?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Adi777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)
16 godzin temu, RAF77 napisał:

ak umiesz czytać wykres, to post powyżej twojego pokazuje, że akurat SB i PB 3000, to mają piękną prostą, między 30-80 emoji1.png

Jak kolega taki mądry to niech przeprowadzi test swojego suba w pomieszczeniu. Wtedy będzie mógł kolega napisać że ma piękną prostą pomiędzy 30-80 Hz a ten wykres jest wykonany w przystosowanym pomieszczeniu wiec ni jak się ma do kolegi pokoju. 

I jeszcze jedno odczytywać wykresy potrafię

12 godzin temu, don111 napisał:

Najlepiej mieć kontrolę i pełne pasmo. Jeśli masz mały sub Rela to tracisz dość sporo fajnych efektów, nawet o tym nie wiedząc. 

Wystarczy sobie puścić sygnał testowy żeby sprawdzić jak odtwarzane są sygnały od 25hz w dół i jak głośno sub jest w stanie je zagrać, to bas który fajniej czuć niż słychać. Nie oszukujmy się, 10-12“ w obudowie zamkniętej to dużo za mało do pełni szczęścia, tym bardziej że Rel nie należy do najmocniejszych subów w swoim rozmiarze

Ale ja nie mam Rel-a

Pisałem że planuje kupić 2X SVS 3000Micro do 12m2 i zejścia poniżej 25-30 Hz jest mi nie potrzebne

14 godzin temu, Pejotwroc napisał:

Nie oszukujmy się sci-fi, kino akcji, wojenne, sensacja, fantasy.

No no… 😂

1 godzinę temu, Adi777 napisał:

Mieliście do czynienia z baffle wall?

Jest sens się bawić w takie coś w 24 m2? Nie za mały metraż? Czy lepiej postawić na tradycyjne subwoofery?

Jeżeli masz dużo kasy to Baffle Wall będzie dużo lepsze niż nawet 4 suby rozstawione po kątach, tylko musisz się liczyć z tym żeby otrzymać najlepszy efekt to musiałbyś mieć 8 subwooferów przynajmniej 10 cali i dwa wzmacniacze z DSP by tą baterie obsłużyły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 14

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.