Jump to content
IGNORED

Tidabie - ściąganie plików z Tidal'a - pytanie o konwersję 96kHz/124kHz ?


adam3city
 Share

Recommended Posts

Może mi pomożecie. Używam sobie od jakiegoś czasu Tidala, w wersji tej lepszej Master, więc rzekomo z dostępem do plików hi-res (zakładam, że 96kHz/24bit ale nie wiem czy tak to jest na 100%...). Ale chciałem jakoś 'ściągnąć' trochę muzy z Tidala na dysk w domu i do przenośnego grajka - znalazłem soft Tidabie (

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ), płatny. Soft działa w ten sposób, że wybiera się określone płyty/utwory z Tidala i następuje ich download na dysk twardy komputera w domu. Natomiast ciekawą opcją jest możliwość zapisu jako pliki w różnych popularnych formatach (WAV, FLAC itd.) oraz jest możliwość ustawienia kHz - 44.1, 96, 124... No i po ustawieniu 96kHz na komputerze ląduje plik 24/96 o słusznej wadze (MB). Z tym, że od supportu z Tidabie otrzymałem info, że Tidabie nie ma możliwości ściągania z Tidala oryginalnych plików HiRes (Master) więc wychodzi mi na to, że natywną rozdzielczością (źródłowym plikiem) jest CD-quality 16bit/44.1kHz. 

Zastanawiam się - jeśli źródłem jest plik 16/44.1 a Tidabie dokonuje konwersji do np. 24/96 to po pierwsze czy to ma w ogóle sens dla użytkownika koncowego, czy nie lepiej pozostać przy 'natywnym' 16/44.1? oraz jeśli oryginlany plik jest 16/44.1 i ma okresloną ilość informacji dot muzyki (co przekłada się na określoną ilość megabajtów oczywiście) to w jaki sposób konwersja do np. 24/96 powoduje zwiększenie ilości tej informacji, w jaki sposób słowo 16bit przekształcane jest na 24bit - przecież żadna dodatkowa informacja nie jest dodawana, ską dodatkowe ilości megabjtów - to 'puste' informacje?

Pytanie zapewne 'laickie' ale staram się zrozumieć co mogę uzyskać i na ile może mieć sens zapychanie dysku plikami 96kHz albo 124kHz czy nie lepiej ograniczyć się do ściągania 16bit/44.1?

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, adam3city napisał:

Pytanie zapewne 'laickie' ale staram się zrozumieć co mogę uzyskać i na ile może mieć sens zapychanie dysku plikami 96kHz albo 124kHz czy nie lepiej ograniczyć się do ściągania 16bit/44.1?

Jak dla mnie nie masensu. Więcej "prawdziwych" danych nie będzie, niezależnie czy dopisywane są zera czy też wykorzystywany jest algorytm uzupełniejący. 

Jak chce się słuchać w większej rozdzielczości to trzezba kupować zpisywane pliki w duzych gęstościach. I to z pewnych źródeł, bo zrobienie konwersji to każdy może sobie zrobić, jak chce. 😉

 

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, adam3city napisał:

Używam sobie od jakiegoś czasu Tidala, w wersji tej lepszej Master,

A tam...... Jakiej lepszej. Droższej

5 godzin temu, adam3city napisał:

znalazłem soft Tidabie

Polecam

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

oraz

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

a jak ktoś lubi DSD

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

5 godzin temu, adam3city napisał:

Zastanawiam się - jeśli źródłem jest plik 16/44.1 a Tidabie dokonuje konwersji do np. 24/96 to po pierwsze czy to ma w ogóle sens

Nie ma. Zwłaszcza gdy cena wzrasta. Takie coś możesz sam sobie zrobić za pomocą darmowych programów do obróbki audio

5 godzin temu, adam3city napisał:

czy nie lepiej ograniczyć się do ściągania 16bit/44.1?

Ja zawsze wybieram tą opcję. Chyba, że nagranie ma oryginalnie wyższe parametry i wyszło z wytwórni nagraniowej jako hi-res.  

Link to comment
Share on other sites



tym, że od supportu z Tidabie otrzymałem info, że Tidabie nie ma możliwości ściągania z Tidala oryginalnych plików HiRes (Master) więc wychodzi mi na to, że natywną rozdzielczością (źródłowym plikiem) jest CD-quality 16bit/44.1kHz. 


A może chodziło im o pełne MQA
Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, piotrek7 napisał:

A tam...... Jakiej lepszej. Droższej

Polecam

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

oraz

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

a jak ktoś lubi DSD

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie ma. Zwłaszcza gdy cena wzrasta. Takie coś możesz sam sobie zrobić za pomocą darmowych programów do obróbki audio

Ja zawsze wybieram tą opcję. Chyba, że nagranie ma oryginalnie wyższe parametry i wyszło z wytwórni nagraniowej jako hi-res.  

No akurat na HDTracks trochę kasy przez lata zostawiłem. Przyznam, że jak dla mnie Tidal daje generalnie dobrą jakość do słuchania - no winyl to to nie jest - ale jak już porównuję Tidal Master do np. pliku z dysku NAS albo płyty CD w transporcie CD to nie odczuwam bynajmniej dyskomfortu a kwestia cena/jakość czy cena/ilość/dostępność/wygoda no to już w ogóle nie ma o czym mówić.

Z HDTracks to miałem ten problem, że tam też de facto nie ma info co jest natywnym źródłem - czy na potrzeby HDTracks ktoś ponownie zgrał materiał z taśm matek w wysokiej rozdzielczości, czy jak, kto robił mastering, z któego to roku itd.? Jest po prostu plik do zakupu i download. 

A jak jest z tym Tidalem - jak się ma abonament Master to natywnym plikiem jest Master/MQA czy też natywny jest wciąż 16/44.1 tylko Tidal jakoś go konwertuje szcztucznie do góry? Wie ktoś?

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, adamgdansk napisał:

Przyznam, że jak dla mnie Tidal daje generalnie dobrą jakość do słuchania

Oczywiście, że tak. Ale od stycznia zrezygnowałem z Mastera i wcale nie odczuwam spowodowanego tym dyskomfortu. Tym bardziej, że wymieniłem streamer z dekodującego MQA na taki, który nie dekoduje tego formatu. O wiele wyższa jakość odtwarzacza zdecydowanie rekompensuje "obniżenie" parametrów odtwarzanego pliku. 

 

2 godziny temu, adamgdansk napisał:

A jak jest z tym Tidalem - jak się ma abonament Master to natywnym plikiem jest Master/MQA czy też natywny jest wciąż 16/44.1 tylko Tidal jakoś go konwertuje szcztucznie do góry? Wie ktoś?

Dobre pytanie. Ale zastanówmy się. Mamy kilka serwisów streamingowych. Każdy ma swoje określone parametry odtwarzania. Czy wytwórnia nagraniowa przygotowuje płytę, nagranie dla każdego serwisu osobno, czy sprzedaje jeden plik o wspólnym dla wszystkich formacie i parametrach. A potem każdy serwis przerabia go dla swoich potrzeb, nadając mu określone parametry. 

Czy ta płyta została zarejestrowana jako master?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Raczej nie. 

Jak dla mnie te wszystkie mastery i hi-resy w serwisach to jedynie sposób na wyciągnięcie kasy niż faktycznie produkt wyższej jakości 

3 godziny temu, adamgdansk napisał:

Z HDTracks to miałem ten problem, że tam też de facto nie ma info co jest natywnym źródłem - czy na potrzeby HDTracks ktoś ponownie zgrał materiał z taśm matek w wysokiej rozdzielczości, czy jak, kto robił mastering, z któego to roku itd.? Jest po prostu plik do zakupu i download. 

Pewnie jest tak samo jak z masterami z Tidala. Komputer i odpowiedni program załatwia wszystko. Zawsze kiedy tylko jest taka opcja, wybieram 44.1/16. Dla "sportu" czasem kupię sobie coś w formacie DXD 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Wracając do tematu. Uzywam sobie tego programu Tidabie (są tez inne w zasadzie takie same w funkcjonalności) do download'owania muzyki z Tidal'a ale zastanawia mnie jedna rzecz. 

1. Ustawiam sobie konwersje na FLAC 44.1kHz - pliki gdy odtwarzam je w odtwarzaczu plików pokazują mi się jako MQA 44.1kHz - zastanawiam się dlaczego i czy to ma jakieś znaczenie dla jakości? Wiem co MQA znaczy - tylko czy taki FLAC 44.1kHz w ogóle może być 'MQA"? 😉

2. Support z Tidabie poradził mi abym używał ustawień 'Auto' wtedy Tidabie ściągnie plik w oryginalnych ustawieniach (ale nie hi-res). I tu już trochę zgłupiałem. Wziąłem jedną piosenkę i ściągnąłem 3 razy w różnych konfiguracjach:

a) 'AUTO' - ściągnęło się jako plik m4a (MPEG-4 AAC), bit rate 320 kBit/s, 44.1kHz

b) 'FLAC 44.1kHz' - ściągnęło się jako FLAC , bit rate 1498 kBit/s; 44.1kHz

c) 'WAV 44.1kHz' - ściągnęło się jako WAV (PCM) file, bit rate 1411 kBit/s; 44.1kHz.

Hmm. Tidal trzyma pliki jako AAC skoro tak mi 'Auto' ściąga? Zgłupiałem już jak najlepiej te pliki ściągać - jakieś porady od lepiej zorientowanych? Myślałem, że pliki natywne to CD-quality WAV, ale może technicznie to jednak inaczej musi działać?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.