Skocz do zawartości
IGNORED

Kolumny aktywne


Adi777
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, przemak napisał:

Zresztą standardowa praktyka - brak argumentów i foch. Też standardowo - był czas przywyknąć. 

pisal ci też o takich działaniach misiomor , ale nikt nie ma obowiązku rozumienia wszystkiego

poza tym nie mam żadnego obowiązku uczyć cię czegokolwiek

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, slawek.xm napisał:

poza tym nie mam żadnego obowiązku uczyć cię czegokolwiek

Owszem. Się też nie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
oczywiscie możesz go traktowac jako niereprezentatywny ale ponawiam pokaż lepszy

A ja uwazam, ze ten przyklad jest reprezentatywny. Ale na co innego. Pokazuje, jak w kolko upierdliwie szukasz dziury w calym i przy tym poslugujesz sie szyderczymi i dyskredytujacymi komentarzami

Ale powrocmy do przytoczonego pomiaru.

widzisz drogi kolego
jesli zgranie fazowe jest dobre charakterystyka wypadkowa zawsze biegnie powyzej charakterystyk filtrowanych glosników




Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

teraz pytanie do Ciebie czy rozumiesz co te wykresy pokazują ?


A teraz spojrzyj i porownaj te na fioletowo zaznaczone zekresy

IMG_2107.thumb.png.3d082a28f90675883eb3fef3a313189a.png

Czy charakterystyka wypadkowa biegnie powyzej charakterystyk filtrowanych glosnikow?

Jak widzisz kolego, zarowno cyfrowo jak analogowo filtrowane charakterystyki wypadkowe biegna powyzej.

Teraz pytanie do Ciebie, czy ty sam wogole rozumiesz, co te wykresy (ktore sam przytaczasz !!!) pokazuja?

Moim zdaniem, dalsze przyklady sa zbedne, wszystko jasne

PS1.
Przerabialismy to juz dziesiatki razy, ze przebieg charakterystyki wypadkowej ponad charakterystykami filtrowanych glosnikow nie jest jedyna wlasciwa metoda strojenia zestawow. Podawalem/opisywalem ci kilka innych metod projektowania zwrotnic cyfrowych, ktore nie gwarantuja optymalnego sumowania charakterystyki wypadkowej. Niestety, albo w dalszym ciagu nie zrozumiales , jak one dzialaja, albo w dalszym ciagu zaparcie je ignorujesz.
Sloma, siano. sloma, siano…

PS2.
Ja nie mam o lampkach zielonego pojecia i zadnego doswiadczenia, wiec unikam fachowych dyskusji i wypowiedzi o lampach jak diabel swieconej wody.

Przemysl to, czy takie podejscie przy niektorych tematach nie jest warte nasladowania

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, slawek.xm napisał:

jesli zgranie fazowe jest dobre charakterystyka wypadkowa zawsze biegnie powyzej charakterystyk filtrowanych glosników

Która charakterystyka, ta mierzona z 1m czy ta mierzona z miejsca odsłuchu?

17 godzin temu, slawek.xm napisał:

to był tylko przyklad na to , że przy pewnych założeniach bardziej sprawdza się filtr pasywny

i była to ilustracja pod kątem "niezlomnego " w swych poglądach Lecha

Niezłomność w poglądach to nie jest moja wada, ale u niektórych innych ją rzeczywiście dostrzegam. To oczywiście tylko moja subiektywna opinia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Ktora charakterystyka…


Mowa o strojeniu zestawu glosnikowego, wiec pomiary z miejsca odsluchu raczej odpadaja

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, xajas napisał:

Mowa o strojeniu zestawu glosnikowego, wiec pomiary z miejsca odsluchu raczej odpadaja

 

Akustyczne zgranie fazowe może się różnić przy tych dwóch pozycjach mikrofonu pomiarowego. Strojenie z 1m to tylko do korespondencyjnych porównań.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Akustyczne zgranie fazowe może się różnić przy tych dwóch pozycjach

Skad ta roznica?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, xajas napisał:


Skad ta roznica?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Prezentujesz dwudrożny zestaw w którym łatwo jest ustawić wysokość względem pozycji odsłuchowej, nie zawsze jest tak idealnie, nawet ustawienie głośników w obudowie nie w osi symetrii będzie powodować różnice. Nie zapominaj że zestaw odsłuchowy to dwa ZG. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie stroisz zestawow dla dwoch uszu
stroisz na sensownej osi

tylko ktos, kto samemu majstruje/stroi swoje zestawy DIY w wlasnym pomieszczeniu z uwzglednieniem ich ostatecznego ustawienia i miejsca siedzenia, moze uwzglednic te roznice

Tych, ktorzy maja ta mozliwosc i robia z tego uzytek, mozesz policzyc na palacach jednej reki

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, xajas napisał:

nie stroisz zestawow dla dwoch uszu
stroisz na sensownej osi

Zgadza się, ale to tylko w produkcji, w DIY można inaczej. Myślę że tak jest precyzyjniej, choć różnice nie są duże. Większe różnice wynikają z różnic w pokoju pomiędzy lewym a prawym ZG. Nawet suma dwóch ZG pracujących mono potrafi się mocno różnić w stosunku do każdego mierzonego z osobna. Film prezentujący ten problem pewnie oglądałeś, był zamieszczany jakiś czas temu.

P.S. Czasem sensowna oś dla ZG też bywa problematyczna.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzebuje filmu. Mierzylem to juz setki razy. Jedna z podstawowych funkcji mojego DSP, to mierzenie i wyrownanie tych roznic. Wynik mozna zawsze sprawdzic. U mnie nazywa sie to IACC (koherencja miedzy lewym i prawym kanalem, takze w funkcji czasu)


Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Btw.

Dobra wartosc to 80%

W odgrodach BESTA (zaleznie od ustawienia/setupu) osiagalem wartosci ponad 80%

W obudowie zamknietej 3Cube osiagalem ponad 90%.


To „dowod“ na to, ze precyzja odwzorowania sceny przy OZ jest znacznie wyzsza niz przy OB.
Dla mnie logiczne. Tylne fale OB z przypadkowymi rozproszonymi odbiciami zaklocaja koherencje L/R, powodujac bardziej dyfuzyjna reprezentacje sceny

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, xajas napisał:

To „dowod“ na to, ze precyzja odwzorowania sceny przy OZ jest znacznie wyzsza niz przy OB.

OB nigdy nie dłubałem, ale na średnich tonach zawsze stosuję OZ. 

52 minuty temu, xajas napisał:

Tylne fale OB z przypadkowymi rozproszonymi odbiciami zaklocaja koherencje L/R, powodujac bardziej dyfuzyjna reprezentacje sceny

ZG elektrostatyczne których słuchałem pomimo tego że to OB i wielkie powierzchnie zawsze scenę budowały w mojej opinii świetnie, ale fakt że takie LS3/5A robiły to chyba jeszcze lepiej, choć mogę się mylić z powodu tego że słuchałem ich bardzo dawno.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, xajas napisał:


Skad ta roznica?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Choćby z różnych interferencji nakładających się fal z poszczególnych głośników przy różnych odległościach od głośników a co za tym idzie innym słyszanym przez słuch brzmieniem muzyki

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Choćby z różnych interferencji nakładających się fal z poszczególnych głośników przy różnych odległościach od głośników a co za tym idzie innym słyszanym przez słuch brzmieniem muzyki

Przy takich pomiarach/strojeniu probujemy stworzyc warunki, ktore eliminuja wplyw pomieszczenia/interferencji (czyli warunki „komory beuechowej, bramkowanie itp.)

Kazdy rozumie co innego przez „swietne odwzorowanie sceny“. Jeden lubi scene od ucha do ucha (np. wynikajacych z dyfuzjnej reprezentacji, duzych odbic itd.) a inny raczej waska ale bardzo precyzyjna „w punkt“)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Lech36 napisał:

Która charakterystyka, ta mierzona z 1m czy ta mierzona z miejsca odsłuchu?

odleglość pomiaru nie ma znaczenia

 

7 godzin temu, Lech36 napisał:

 

Niezłomność w poglądach to nie jest moja wada, ale u niektórych innych ją rzeczywiście dostrzegam. To oczywiście tylko moja subiektywna opinia.

zapomniałeś o cudzysłowiu? 🙂

5 godzin temu, Lech36 napisał:

Akustyczne zgranie fazowe może się różnić przy tych dwóch pozycjach mikrofonu pomiarowego. Strojenie z 1m to tylko do korespondencyjnych porównań.

tylko jeśli pomiar z miejsca odsłuchu nie jest w osi konstrukcji kolumny

5 godzin temu, Lech36 napisał:

Czasem sensowna oś dla ZG też bywa problematyczna.

idealne zgranie fazowe jest tylko dla jednej osi konstrukcyjnej kolumny

nie potrafisz konstruować kolumn Lechu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, xajas napisał:

uwazam, ze ten przyklad jest reprezentatywny. Ale na co innego. Pokazuje, jak w kolko upierdliwie szukasz dziury w calym i przy tym poslugujesz sie szyderczymi i dyskredytujacymi komentarzami

Problem leży gdzie indziej. Mają go zwłaszcza ci użytkownicy, którzy coś wiedzą, więcej niż średnia albo po prostu dużo (nie będę wymieniał, wiemy). Nie przychodzi im mianowicie do głowy, że ktoś mógłby kwestionować ich tezy, nawet żartem. Po prostu uważają to za niedopuszczalne, bo oni wiedzą. W podtekście niestety oni wiedzą więc ktoś twierdzący inaczej jest głupi. @slawek.xm wprost pisze "caly czas szukasz dziury w całym". Tak!  Nieważne, czy twierdzący "wiedzą" dobrze, czy źle, kwestionowanie tez jest warunkiem postępu. W nauce wprost nazywa się obroną obronę prac naukowych, też publiczną. Takie jest  wojenne słownictwo i nikt się nie dziwi. Obrona doktoratu polega na obronie swoich tez z doktoratu. Wszyscy atakują, ty bronisz, tak to jest. Jeżeli się nie obronisz, to znaczy, że nie obroniłeś tez, zabrakło argumentów, eksperymenty były niewiarygodne, obróbka danych naciągana. Jeżeli nie chcesz bronić swoich tez to ich nie wygłaszaj, nie przystępuj do obrony. W dyskusji naukowej to, że ktoś coś kwestionuje jest oczywistością i koniecznością, bez tego nie ma nauki. Nikt się nie obraża i nie bierze zabawek do domu, a przecież teoretycznie każdy laik może na publicznej obronie zadać pytanie i kilkudziesięciu kolegów słucha, co i jak odpowiesz. Do tego jesteś wręcz szczęśliwy, gdy ktoś zada sensowne pytanie - to znaczy że zadał sobie trud i docenia,  interesuje się. Nie chce pognębić, chce lepszej wiedzy, lepszej nauki,  może też czegoś się dowiedzieć. Jednocześnie w tego typu dyskursie jak ktoś popełni oczywistą pomyłkę, to szybko się z niej wycofuje i jedziemy dalej, dla dobra nauki. Obrona jakiejś głupoty kolejną głupotą tylko dlatego, że ktoś to zauważył, jest bez sensu i nic nie daje. Trzeba się szybko wycofać,  drążenie "co autor miał na myśli" nic dobrego nie przynosi. 

Wydaje mi się, że niezrozumienie tej oczywistości, obrażanie się i fochy są podstawą problemów. Oczywiście,  śmiesznie jest, gdy ktoś próbuje bronić jakiegoś oczywistego lapsusa czy pomyłki zamiast po prostu sprostować i iść dalej, a już w ogóle komiczna sytuacja jest, jak ktoś w obronie swoich  pomysłów i nieprawdziwych twierdzeń posuwa się do kłamstw czy ignoruje oczywiste fakty poparte wiarygodnymi linkami. Ale to wszystko jest skutkiem przeświadczenia o własnej nieomylności, podczas gdy to właśnie kwestionowanie tej nieomylności na każdym kroku i z drugiej strony gotowość do ich obrony argumentami jest motorem zmian i przejawem szacunku. Dodatkowo, tak ogólniej, każdy eksperyment musi być powtarzalny, wtedy można wyciągać jakieś wnioski. Jednostkowe przypadki bez możliwości powtórzenia nie mają znaczenia i nie mogą być podstawą do sensownych wniosków. 

Ja wiem, że to groch o ścianę, ale może ktoś przeczyta... 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, xajas napisał:

U mnie nazywa sie to IACC (koherencja miedzy lewym i prawym kanalem, takze w funkcji czasu)

Zapoznaj  się  bardziej dokładnie co to jest IACC .

Czasami dobrze jest  rozumieć  co się pisze .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez JBN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Zapoznaj  się  bardziej dokładnie co to jest IACC .
Czasami dobrze jest  rozumieć  co się pisze .


dobrze mowisz, dlatego tutaj male uzupelnienie

Ten IACC, ktory ty masz na mysli (Interaural Cross Correlation) to nie jest ten sam IACC (Interaural Coherence Coefficient), o ktorym ja pisze (patrz powyzszy screenshot). Na nieszczecie maja ten sam skrot. Pierwszy jest o wiele bardziej kompleksowy. „Moj“ jest o wiele prostszy i bazuje na porownaniu amplitudy/fazy pomiarow impulse response obydwu kanalow.
To prosty parametr/indykator umozliwiajacy np. kontrole/optymalizacje akustyki pomieszczenia albo ustawienia zestawow (problematyka: regaly po lewej, szklo/okna po prawej itd.)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, slawek.xm napisał:

nie potrafisz konstruować kolumn Lechu

Ale te moje bardzo dobrze grają pomimo tego że nie potrafię ich konstruować 🙂. Może dlatego że pomimo braku umiejętności konstruowania układ aktywny, który stosuję, wyrównuje wszystkie straty poniesione w wyniku mojej nie umiejętności. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, Lech36 napisał:

Ale te moje bardzo dobrze grają pomimo tego że nie potrafię ich konstruować 🙂. Może dlatego że pomimo braku umiejętności konstruowania układ aktywny, który stosuję, wyrównuje wszystkie straty poniesione w wyniku mojej nie umiejętności. 

a mnie cieszy , że ciebie cieszy że gra Ci dobrze , podobna sytuacja jest u xajasa , na szczęście nie proponujesz mi swoich usług tak jak on za co jestem Ci wdzięczny 🙂 🙂 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, slawek.xm napisał:

idealne zgranie fazowe jest tylko dla jednej osi konstrukcyjnej kolumny

Jak będziesz jej później pilnował przy ustawianiu ZG w pomieszczeniu to O.K. Poza tym gdzie ustawisz oś konstrukcyjną dla np. dużych wielodrożnych ZG lub dużych elektrostatów? Dwudrożne monitory to wdzięczny zestaw do pomiarów a i tak wyniki testowe bywają mocno różne, nawet takie wykonywane w ramach jednej firmy, przykłady były przytaczane wcześniej. Czyżby pomiarowcy robiący te pomiary się nie znali jak je dobrze wykonać? A może ZG w tych zestawieniach były źle skonstruowane? W takim przypadku pojawia się nisza do zagospodarowania przez Ciebie. Trzeba tylko złożyć propozycję takiej firmie produkcyjnej. Dlaczego pomiary słynnych Grande Utopii robione dwoma metodami dają tak różne wyniki? Zastanawiałeś sią czasem nad tym?   

50 minut temu, slawek.xm napisał:

a mnie cieszy , że ciebie cieszy że gra Ci dobrze , podobna sytuacja jest u xajasa , na szczęście nie proponujesz mi swoich usług tak jak on za co jestem Ci wdzięczny

Jak gra dobrze to po co mam komuś coś proponować?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Lech36 napisał:

Ale te moje bardzo dobrze grają pomimo tego że nie potrafię ich konstruować 🙂. Może dlatego że pomimo braku umiejętności konstruowania układ aktywny, który stosuję, wyrównuje wszystkie straty poniesione w wyniku mojej nie umiejętności.

Z tego wynika, że dobrze zrobiłeś sam je konstruując, bo żaden fachowiec w ten sposób by ich nie zrobił.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Lech36 napisał:

Poza tym gdzie ustawisz oś konstrukcyjną dla np. dużych wielodrożnych ZG lub dużych elektrostatów?

tam gdzie mi się podoba , naprawdę

tylko oś konstrukcji kolumny to powinna być oś na której znajduje się glowa sluchającego

każde obniżenie lub podwyższenie pozycji odsłuchowej to sluchanie poza idealnym zgraniem fazowym głośników

jak spojrzysz na wykresy charakterystyki kolumn to na osiach pionowych+7st i -7 st masz największe zmiany i dostępy względem charakterystyki glównej ... szczególnie w punktach podziału

 

32 minuty temu, Lech36 napisał:

Dlaczego pomiary słynnych Grande Utopii robione dwoma metodami dają tak różne wyniki? Zastanawiałeś sią czasem nad tym?

pomiar szumem tercjowym to nie jest pomiar ani czystej charakterystyki kolumn ani tego co słyszy słuchacz w jednym punkcie

jest to uśredniony wynik kilkuset pomiarów w roznych miejscach ustawienia kolumny

a Kisiel zrobil go po to by sprawdzić czy wzmocnienie basu bedzie dokuczliwe w warunkach współpracy kolumny z pomieszczeniem

38 minut temu, Lech36 napisał:

W takim przypadku pojawia się nisza do zagospodarowania przez Ciebie. Trzeba tylko złożyć propozycję takiej firmie produkcyjnej

uwielbiam czytać tych ,którzy lepiej ode mnie wiedzą co jest dla mnie dobre 🙂 🙂 🙂

41 minut temu, Lech36 napisał:

Jak gra dobrze to po co mam komuś coś proponować?

nie zrozumiałeś mojego wpisu 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, J.Jerry napisał:

Z tego wynika, że dobrze zrobiłeś sam je konstruując, bo żaden fachowiec w ten sposób by ich nie zrobił.

Wzorowałem się na fachowcach z firmy B&W i firmy Focal, więc to co napisałeś wyżej to musi być jakaś złośliwość pod moim adresem. Oczywiście wiem że najlepsi fachowcy to ci którzy się lansują na tym forum 😉. Czytam ich i jak co co piszą mi odpowiada rozważam do zastosowania w konstrukcjach które użytkuje. Oczywiście najpierw precyzyjnie sprawdzam efektywność tych koncepcji/propozycji w czasie rzeczywistym.
P.S. Sprawdzałeś już zachowanie kondensatorów, oporników i cewek pod wpływem dużych prądów? Małe o ile pamiętam nie dały spektakularnych wyników w dziedzinie THD. 

15 minut temu, slawek.xm napisał:

jest to uśredniony wynik kilkuset pomiarów w roznych miejscach ustawienia kolumny

Jesteś tego pewny że w różnych ustawieniach ZG? Ja sądzę że to pomiar amplitudy szumu różowego filtrami wąsko pasmowymi w przypadku w/w GU w 50 punktach pasma założonego do mierzenia. Tak samo mierzy procesor DEQ2496 tylko że ma 60 filtrów rozłożonych wzdłuż pasma 20Hz-20kHz.

20 minut temu, slawek.xm napisał:

a Kisiel zrobil go po to by sprawdzić czy wzmocnienie basu bedzie dokuczliwe w warunkach współpracy kolumny z pomieszczeniem

I co było dokuczliwe?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Lech36 napisał:

Wzorowałem się na fachowcach z firmy B&W i firmy Focal, więc to co napisałeś wyżej to musi być jakaś złośliwość pod moim adresem. Oczywiście wiem że najlepsi fachowcy to ci którzy się lansują na tym forum 😉.

W takim razie to co napisałem nie odnosi się do ciebie.

13 minut temu, Lech36 napisał:

P.S. Sprawdzałeś już zachowanie kondensatorów, oporników i cewek pod wpływem dużych prądów? Małe o ile pamiętam nie dały spektakularnych wyników w dziedzinie THD.

Nic nie znalazłem z THD poza ceramikami, ale skąd mogłem wiedzieć? - tyle można przeczytać o różnicach w kondensatorach i to w normalnych warunkach pracy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, Lech36 napisał:

Wzorowałem się na fachowcach z firmy B&W

No to nie wiem, czy tak dobrze. Wielu ekspertów uważa, że ich kolumny mają sporo poważnych wad oraz duży bałagan w impedancji, gdzie 8 ohm kolumny, mają spadki nawet do 1.6 ohm i tylko wzmacniacze-potwory radzą sobie z tym jako tako. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, sly30 napisał:

Wielu ekspertów uważa, że ich kolumny mają sporo poważnych wad oraz duży bałagan w impedancji, gdzie 8 ohm kolumny, mają spadki nawet do 1.6 ohm i tylko wzmacniacze-potwory radzą sobie z tym jako tako. 

Wzorowałem się na firmie B&W pod względem wzorniczym, ale tylko z grubsza a na firmie Focal pod wzglądem zaleceń konstrukcyjnych zawartych w ich katalogach głośników. Bałagan impedancyjny występuje tylko w układach pasywnych a ja jak zapewne zauważyłeś raczej ich unikam i stosuje rozwiązania aktywne, choć przejściowo konstrukcje przez jakiś czas zawsze pracowały jako pasywne, ale kłopotów z nisko schodzącymi impedancjami nawet wtedy nie było. Możliwe że to kwestia przypadku. Kariery rozwiązań pasywnych były krótkie i nie zastanawiałem się czy wszystko jest dobrze zoptymalizowane. Przejściówka była używana tylko w czasie powstawania wzmacniaczy i zwrotnic aktywnych.  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
, podobna sytuacja jest u xajasa , na szczęście nie proponujesz mi swoich usług tak jak on za co jestem Ci wdzięczny

Proponowalem kawe nie uslugi. Jak potrzebujesz „uslug“, to musisz ich szukac gdzie indziej. To inna branza

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Lech36 napisał:

Wzorowałem się na firmie B&W pod względem wzorniczym, ale tylko z grubsza a na firmie Focal pod wzglądem zaleceń konstrukcyjnych zawartych w ich katalogach głośników. Bałagan impedancyjny występuje tylko w układach pasywnych a ja jak zapewne zauważyłeś raczej ich unikam i stosuje rozwiązania aktywne, choć przejściowo konstrukcje przez jakiś czas zawsze pracowały jako pasywne, ale kłopotów z nisko schodzącymi impedancjami nawet wtedy nie było. Możliwe że to kwestia przypadku. Kariery rozwiązań pasywnych były krótkie i nie zastanawiałem się czy wszystko jest dobrze zoptymalizowane. Przejściówka była używana tylko w czasie powstawania wzmacniaczy i zwrotnic aktywnych.  

A soft dsp zmienia impedancję głośników? To ciekawe… 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sly30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, sly30 napisał:

A soft dsp zmienia impedancję głośników?

Nie, nie zmienia. Impedancja ZG może się zmieniać tylko na skutek włączenia pomiędzy głośnik a wzmacniacz jakichś elementów, np. zwrotnicy pasywnej. W układzie aktywnym impedancja zmienia się tylko o tyle ile zmienia się impedancja układu głośnik obudowa, żadne inne elementy tego nie zaburzają. Może trochę przewody głośnikowe, ale to niewielkie zaburzenie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.