Skocz do zawartości
IGNORED

Kolumny aktywne


Adi777

Rekomendowane odpowiedzi

Inny dodał:

Umieszczenie głośników średnich i wysokich częstotliwości w tym samym miejscu w pomieszczeniu, co głośniki sub/basowe, jest kompromisem, dlatego bezkompromisowy głośnik DIY musi mieć konfigurację sub-sat. Co więcej, potrzebne są rozproszone źródła sub/basów, aby uniknąć kompromisów w gładkości basów, więc załóż konstrukcję z wieloma subwooferami.

To jest chyba to, o czym pisałeś kolego @biniek.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Adi777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem przy ograniczonym budzecie tj tak do 20 tyś zł lepiej kupic dobre monitory dobre suby i software ktore je zintegruje

trzymajac się marki Neumann to bardziej sie oplaca wziac moniotory KH80 DSP z dwoma subami KH750 niz kupic duze trojdrozne monitory KH420

wyjdzie duzo taniej a byc moze lepiej

a jesli ktos ma wiekszy budzet i che isc aktywna drogą, nie ma wiedzy i mozliwosci diy to po prostu kupic Dutch&Dutch 8c

 

tu jest ciekawe porownanie

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez biniek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro zeszliśmy na temat subów to ja mam konkretne pytanie. Gdybym chciał dołożyć 2 sztuki do swoich monitorów aby sięgnąć najniższej oktawy to czy znacie kogoś kto profesjonalnie umiał by to zszyć w całość. Z góry dzięki za pomoc 😁

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ATC SCM150SL // NAIM NDX 2 + NAIM XPS DR + Furutech DPS - 4.1// Musical Fidelity M8Pre + 3 x M8s-500s + 4x GigaWatt LC-2 EVO// GigaWatt PF-2 EVO + Enerr Transcenda Ultimate// Albedo Monolith Reference

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, muzofan napisał:

Skoro zeszliśmy na temat subów to ja mam konkretne pytanie. Gdybym chciał dołożyć 2 sztuki do swoich monitorów aby sięgnąć najniższej oktawy to czy znacie kogoś kto profesjonalnie umiał by to zszyć w całość. Z góry dzięki za pomoc 😁

To proste jak budowa cepa ... odcinasz monitory na 70 Hz a od 70 HZ w dół gra sub.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Buchardt A500 + ARCAM CDS50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa urzadzenia ktore to robia np audifilskie lyngdorf lub minidsp dirac live

Mozna tez uzyc programu sonarworks itp

Moim zdaniem najwazniejsze przynintegracji suba z monitorami jest uzycie filtra high pass (oczywiscie oprocz odpowiedniego zszycia fazowego) 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Piopio napisał:

To proste jak budowa cepa ... odcinasz monitory na 70 Hz a od 70 HZ w dół gra sub.

Super proste. Znasz filtr ktory ciachnie na 70Hz stromo w dół? Bo ja nie.

Poza tym dlaczego 70Hz, a nie 60 czy 80?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to ma grać lepiej niż teraz. Za byle jakie rady dziękuję 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ATC SCM150SL // NAIM NDX 2 + NAIM XPS DR + Furutech DPS - 4.1// Musical Fidelity M8Pre + 3 x M8s-500s + 4x GigaWatt LC-2 EVO// GigaWatt PF-2 EVO + Enerr Transcenda Ultimate// Albedo Monolith Reference

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, pmcomp napisał:

Super proste. Znasz filtr ktory ciachnie na 70Hz stromo w dół? Bo ja nie.

Poza tym dlaczego 70Hz, a nie 60 czy 80?

No filtr w subie. Albo we wzmacniaczu 😉

Oczywiście 70 Hz to tak na oko. Można wypróbować inne wartości. Akurat 70 Hz to dobra wartość dla suba KEF KC62.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Buchardt A500 + ARCAM CDS50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Adi777 napisał:

Tak na marginesie. Napisałem na ASR temat o bezkompromisowych kolumnach. Pomijając odpowiedzi, że nie ma takich, jeden z użytkowników napisał tak:

Nie ma czegoś takiego jak głośnik bezkompromisowy, ale istnieją dla mnie pewne techniczne możliwości głośnika do użytku domowego:

 

1. Głośnik 4- lub 5-drożny z niskimi zniekształceniami dopplerowskimi/IMD.

2. Powinien to być cały aktywny głośnik ze zwrotnicą dsp i korekcją pomieszczenia.

3. Nie są potrzebne żadne falowody, ze względu na wiele punktów przecięcia.

4. Drugi łańcuch komponentów w stereo musi być najwyższej klasy. Nie ma potrzeby stosowania bezkompromisowego głośnika, jeśli źródło dźwięku ma tylko 320 Kbit spotify.

5. Każdy głośnik powinien być w stanie odtwarzać dźwięk o natężeniu 105 dB w pomieszczeniu oddalonym o 4 metry ze zniekształceniami mniejszymi niż 1%

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Hz.

6.Każdy głośnik powinien być w stanie odtwarzać dźwięk o natężeniu 96 dB w pomieszczeniu oddalonym o 4 metry z mniejszymi zniekształceniami niż 0,5%

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Hz.

Co myślicie o tym Panowie?

Opinia kogoś kto nie słucha, nic dobrego nigdy nie słyszał, za to naczytał się internetów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Piopio napisał:

No filtr w subie. Albo we wzmacniaczu 😉

 

Jasne. I jesli juz to nie albo tylko „i”.

Raz … wzmacniacze nie maja takich filtrow. A jesli jakis ma to egzotyka

Dwa … nie ma filtru tnacego prostopadle w dół. I dlatego najwiekszym wyzwaniem przy zszywaniu jest okres wspolnego pasma grania i suba i kolumn.

 

30 minut temu, Piopio napisał:

Akurat 70 Hz to dobra wartość dla suba KEF KC62.

Dlaczego? Bo ktos tak napisał? I wlasnie z takich powodow amatorskie polaczenie suba z kolumnami skazane jest zazwyczaj na porazke.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, pmcomp napisał:

Raz … wzmacniacze nie maja takich filtrow. A jesli jakis ma to egzotyka

No trend dopiero się zaczyna 😉 KEF LS50 Wireless II mają taki filtr.

22 minuty temu, pmcomp napisał:

Dlaczego? Bo ktos tak napisał? I wlasnie z takich powodow amatorskie polaczenie suba z kolumnami skazane jest zazwyczaj na porazke.

Dlaczego skoro jest odcięcie ? Kolumny i sub nie zachodzą na siebie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Piopio

Buchardt A500 + ARCAM CDS50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Adi777 napisał:

Tak na marginesie. Napisałem na ASR temat o bezkompromisowych kolumnach. Pomijając odpowiedzi, że nie ma takich, jeden z użytkowników napisał tak:

Nie ma czegoś takiego jak głośnik bezkompromisowy, ale istnieją dla mnie pewne techniczne możliwości głośnika do użytku domowego:

 

1. Głośnik 4- lub 5-drożny z niskimi zniekształceniami dopplerowskimi/IMD.

2. Powinien to być cały aktywny głośnik ze zwrotnicą dsp i korekcją pomieszczenia.

3. Nie są potrzebne żadne falowody, ze względu na wiele punktów przecięcia.

4. Drugi łańcuch komponentów w stereo musi być najwyższej klasy. Nie ma potrzeby stosowania bezkompromisowego głośnika, jeśli źródło dźwięku ma tylko 320 Kbit spotify.

5. Każdy głośnik powinien być w stanie odtwarzać dźwięk o natężeniu 105 dB w pomieszczeniu oddalonym o 4 metry ze zniekształceniami mniejszymi niż 1% 100-20000 Hz.

6.Każdy głośnik powinien być w stanie odtwarzać dźwięk o natężeniu 96 dB w pomieszczeniu oddalonym o 4 metry z mniejszymi zniekształceniami niż 0,5% 50-20000 Hz.

Co myślicie o tym Panowie?

3. nie zrozumialem.

Po co sa falowody? Dla zapewnienia poprawnej/rownomiernej charakterystyki promieniowania w calym zakresie czestotliwosci. Podobno dla "profesjonalistow" to jeden z wazniejszych parametrow (patrz DI Directivity Index, Directivity Pattern, Controled Directivity, itd.). Co to ma wspolnego z punktami przeciecia?

 

4. tez nie rozumiem. Nawet te "nienajwyzszej klasy" komponenty przenosza znacznie wiecej niz 320kBit. To kwestja zrodla (pliki/streaming/...) a nie komponentow.

 

Brakuje mi jednego z najwazniejszych aspektow -> koherencji

    

1 godzinę temu, Piopio napisał:

To proste jak budowa cepa ... odcinasz monitory na 70 Hz a od 70 HZ w dół gra sub.

Myslisz?

A co z poprawnym dopasowaniem polaryzacji/fazy?

A co z poprawnym dopasowaniem poziomu glosnosci?

Godzinę temu, Piopio napisał:

No filtr w subie. Albo we wzmacniaczu 😉

Oczywiście 70 Hz to tak na oko. Można wypróbować inne wartości. Akurat 70 Hz to dobra wartość dla suba KEF KC62.

Czy wiesz co to znaczy "stromo"?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, xajas napisał:

A co z poprawnym dopasowaniem polaryzacji/fazy?

A co z poprawnym dopasowaniem poziomu glosnosci?

Robi to apka KEFa 😉 Ok, taka prosta integracja tylko u KEFa i jego produktach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Buchardt A500 + ARCAM CDS50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Piopio napisał:

No trend dopiero się zaczyna 😉 KEF LS50 Wireless II mają taki filtr.

Dlaczego skoro jest odcięcie ? Kolumny i sub nie zachodzą na siebie. 

"Odciecie" i "niezachodzenie" nie wystarcza.

Inaczej brzmi system w ktorym sub gra do 50Hz a glowne glosniki powyzej, a inaczej, gdy sub gra do 100Hz (siegajac do zakresu meskich glosow i wielu instrumentow) 

Inaczej brzmi system w ktorym sub grajacy do 100Hz bez "podkolorowania" gra te wyzsze czestotliwosci, a inaczej taki, w ktorym dodaje swoje "pietno"  

 

Przez sprytny dobor roznych wartosci filtrow HP/LP mozesz tez po czesci redukowac mody (jesli pokrywaja sie z czestotliwoscia podzialu)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, biniek napisał:

Na dobra sprawe kazda kolumna potrzebuje dobrze zintegrowanego suba a najlepiej subow nawet spore podlogowki

Dobrym kolumnom czy monitorom niepotrzebny.
Sub podobno poprawia bas, więc jeśli monitory mają bas poprawny to po co im sub?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, soundchaser napisał:

Dobrym kolumnom czy monitorom niepotrzebny.
Sub podobno poprawia bas, więc jeśli monitory mają bas poprawny to po co im sub?

Powod jest prosty

Monitory zwolnione z grania niskiego pasma graja dużo lepiej. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Adi777 napisał:

Kawał kolumny 🙂

Jeden z użytkowników na ASR ma Neumanny KH 420, te, o których wspomniał @xajas, z trzema subwooferami KH 805. Bardzo sobie chwali takie połączenie.

Można i tak, jak ktoś lubi gdy bas go "pieści" że aż włosy dęba stają.

2 minuty temu, biniek napisał:

Powod jest prosty

Monitory zwolnione z grania niskiego pasma graja dużo lepiej. 

Czyli lepiej przenoszą średnie i wysokie, bo basu nie muszą?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, soundchaser napisał:

Można i tak, jak ktoś lubi gdy bas go "pieści" że aż włosy dęba stają.

Czyli lepiej przenoszą średnie i wysokie, bo basu nie muszą?

Dokladnie graja swobodniej bez podbarwien z bass reflexu z wieksza skutecznoscia i mniejszym wychyleniem membrany czyli mniejszymi zniekształceniami

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez biniek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, soundchaser napisał:

zyli lepiej przenoszą średnie i wysokie, bo basu nie muszą?

No tak. Tak mówią mądrzy ludzie od audio.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Buchardt A500 + ARCAM CDS50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, soundchaser napisał:

Dobrym kolumnom czy monitorom niepotrzebny.
Sub podobno poprawia bas, więc jeśli monitory mają bas poprawny to po co im sub?

To nie tylko kwestja tego czy monitory maja poprawny bas, ale takze tego czy ten bas (jesli go maja) bedzie w tym miejscu gdzie stoja monitory poprawnie reprodukowany. Moze ustawienie subwoofera w innym miejscu niz monitory (albo kilku subwooferow) oferuje bardziej zrownowazona reprodukcje basu?

Miejsce ustawienia monitorow wybieresz z punktu widzenia najlepszej/neutralnej sceny, a miejsce ustawienia subwooferow wybierasz z punktu widzenia najbardziej zrownowazonej charakterystyki (z minimalnymi modami).

Rzadko te dwa miejsca sie pokrywaja   

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, xajas napisał:

4. tez nie rozumiem. Nawet te "nienajwyzszej klasy" komponenty przenosza znacznie wiecej niz 320kBit. To kwestja zrodla (pliki/streaming/...) a nie komponentow.

 

Zapodam może po angielsku.

1. A 4- or 5-way loudspeaker with low doppler/IMD distortion.
2. It should be an all active loudspeaker with dsp crossover and roomcorrection.
3. No waveguides are needed, because of the many crossover points.
4.The other chain of components in the stereo must be of top-class. No need for an uncompromised loudspeaker if the sound source is only 320 Kbit spotify.
5. Each speaker should be able to play 105 dB inroom, 4 metres away with distortion less than 1 % 100-20000 Hz.
6.Each speaker should be able to play 96 dB inroom, 4 metres away with less distortion than 0,5 % 50-20000 Hz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to się chyba sprawdza tylko w większych pomieszczeniach, takich powiedzmy powyżej 20 m kw.
Jeśli chodzi o aktywne monitory bliskiego i średniego pola to nie jest dobre rozwiązanie.
Oczywiście przy założeniu, że te monitory reprodukują bas poprawnie i zadowalająco.

Mam na myśli konfigurację z subami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, soundchaser napisał:

Można i tak, jak ktoś lubi gdy bas go "pieści" że aż włosy dęba stają.

Nie wiem, to jego pomiary:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, soundchaser napisał:

Ale to się chyba sprawdza tylko w większych pomieszczeniach, takich powiedzmy powyżej 20 m kw.
Jeśli chodzi o aktywne monitory bliskiego i średniego pola to nie jest dobre rozwiązanie.
Oczywiście przy założeniu, że te monitory reprodukują bas poprawnie i zadowalająco.

To sie sprawdza w kazdym pomieszczeniu

Prawa fizyki sa uniwersalne

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, muzofan napisał:

Skoro zeszliśmy na temat subów to ja mam konkretne pytanie. Gdybym chciał dołożyć 2 sztuki do swoich monitorów aby sięgnąć najniższej oktawy to czy znacie kogoś kto profesjonalnie umiał by to zszyć w całość. Z góry dzięki za pomoc 😁

Tak, kiedyś rozmawiałem z Arkiem z Sveda Audio to wspominał, że kilka razy łączył swoje suby z kolumnami ATC w studiach nagraniowych. Z tego co pamiętam to byłby to SCM 150 albo SCM 200.

Co do strojenia to stroił mi suby u mnie w domu i jestem bardzo zadowolony z brzmienia. Ciężko to zrobić na ucho. Jest zbyt dużo zmiennych.

31 minut temu, xajas napisał:

To nie tylko kwestja tego czy monitory maja poprawny bas, ale takze tego czy ten bas (jesli go maja) bedzie w tym miejscu gdzie stoja monitory poprawnie reprodukowany. Moze ustawienie subwoofera w innym miejscu niz monitory (albo kilku subwooferow) oferuje bardziej zrownowazona reprodukcje basu?

Miejsce ustawienia monitorow wybieresz z punktu widzenia najlepszej/neutralnej sceny, a miejsce ustawienia subwooferow wybierasz z punktu widzenia najbardziej zrownowazonej charakterystyki (z minimalnymi modami).

Rzadko te dwa miejsca sie pokrywaja   

Dokładnie tak 🙂

 

E: jeżeli ktoś ma duże monitory pokroju ATC SCM 150 i ma ochotę dodać suba to ja bym nic nie obcinał w monitorze. Tam SPL i tak nie zabraknie a jest to o wiele łatwiejsze w realizacji.

Wychodzi 3,5-way.


Co innego jak jest mały monitor, wtedy można byłby się zastanowić nad filtrem górnoprzepustowym dla monitora i ciąć go "umownie" 80Hz w dół.

1 godzinę temu, Piopio napisał:

No filtr w subie. Albo we wzmacniaczu 😉

Oczywiście 70 Hz to tak na oko. Można wypróbować inne wartości. Akurat 70 Hz to dobra wartość dla suba KEF KC62.

To wychodzi z pomiarów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez S0nic

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, soundchaser napisał:

 

Czyli lepiej przenoszą średnie i wysokie, bo basu nie muszą?

Żartujesz czy kpisz?

Srednie i wysokie przenosza tak samo tylko bas, ktory jest ich najslabszym ogniwem przenosza w jakimś ograniczonym zakresie.

Godzinę temu, soundchaser napisał:

Dobrym kolumnom czy monitorom niepotrzebny.
Sub podobno poprawia bas, więc jeśli monitory mają bas poprawny to po co im sub?

Jesli poprawnyoznacza dla ciebie ze zaczynają od 60-70 Hz to OK.

Bo to, ze napisano w specyfikacji ze one przenosza np. 45 Hz toczysty marketing. Jak ktos chce nizszy bas musi albo zmienic komuny albo wspomagac sie modulem niskotonowym.

1 godzinę temu, Piopio napisał:

 

Dlaczego skoro jest odcięcie ? Kolumny i sub nie zachodzą na siebie. 

Nie ma takiej mozliwosci ze nie zachodza na siebie bo … nie ma takich stromych filtrów w rzeczywistosci. To filtr idealny, ktory nie istnieje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, pmcomp napisał:

Żartujesz czy kpisz?

Srednie i wysokie przenosza tak samo tylko bas, ktory jest ich najslabszym ogniwem przenosza w jakimś ograniczonym zakresie.

Jesli poprawnyoznacza dla ciebie ze zaczynają od 60-70 Hz to OK.

Bo to, ze napisano w specyfikacji ze one przenosza np. 45 Hz toczysty marketing. Jak ktos chce nizszy bas musi albo zmienic komuny albo wspomagac sie modulem niskotonowym.

Nie ma takiej mozliwosci ze nie zachodza na siebie bo … nie ma takich stromych filtrów w rzeczywistosci. To filtr idealny, ktory nie istnieje.

To sie nazywa high pass filter i jest powszechnie stosowany w studiach

A w zestwach studyjnych nie ma marketingu. Pomiary musza sie zgadzac ze specyfikacją bo bylyby nie profesjonalne

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez biniek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, pmcomp napisał:

Nie ma takiej mozliwosci ze nie zachodza na siebie bo … nie ma takich stromych filtrów w rzeczywistosci. To filtr idealny, ktory nie istnieje.

Nawet w domenie cyfrowej ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Buchardt A500 + ARCAM CDS50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Piopio napisał:

Nawet w domenie cyfrowej ?

A co za różnica?

14 minut temu, biniek napisał:

To sie nazywa high pass filter i jest powszechnie stosowany w studiach

 

Masz na mysli stromy (prostopadly) filtr odcinajacy wszystko poniżej zadanej czestotliwości? Powtorzę, nie ma takich filtrów.

Są takie, praktycznie korzysta sie z max. 48 dB/oct:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, muzofan napisał:

Z góry dzięki za pomoc

Piotr Machnik "audiosynergia"

Adam Zapotoczny "zap-audio"

3 godziny temu, pmcomp napisał:

Raz … wzmacniacze nie maja takich filtrow. A jesli jakis ma to egzotyka

filtr aktywny 6db na oktawę tworzy się szeregowym kondensatorem ( rzędu nano faradów) dopasowanym do impedancji wejściowej  wzmacniacza

wynikowe filtrowanie to 6db/okt +naturalny roll of głośnika

opis

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

3 godziny temu, pmcomp napisał:

I dlatego najwiekszym wyzwaniem przy zszywaniu jest okres wspolnego pasma grania i suba i kolumn.

z racji przeznaczenia sub powinien byc filtrowany 24 db/ okt

a więc zakres wspólparcy z monitorem to tylko jedna oktawa

problemem jest tylko punkt podziału ale dla monitorów powinien sie on znajdowac między 50hz a 80hz

na dobre ucho da sie ale lepiej zlecic komus jesli to ma byc hi-end

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 14

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.