Skocz do zawartości
IGNORED

Kolumny aktywne


Adi777
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, misiomor napisał:

wolałbym móc przestroić subsonic monitorów

Zatem ucieszy Ciebie zapewne wiadomość, że sporo monitorów tak ma 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Just now, S0nic said:

Czy 3 way z 12" wooferem + suby w rogach nie rozwiązuje większości problemów? Dedykowana sredniotonowka, wydajny woofer, wnosimy 4 moduły, cenowo też będzie akceptowalne bo można kupić najpierw monitory a potem po 1 subie na stronę.

Takie podejście ma zasadniczą wadę. Jeżeli robimy samostajaszcze 3-way, to ciśniemy na zejście. Jeżeli jednak raptem okazuje się, że kolumna nie musi już schodzić do 27Hz, możemy zastosować inny woofer, optymalizowany pod kątem efektywności, a nie zejścia. Dlatego taka modularność ma ograniczony sens. Sub-sat lepiej projektować jako taki w całości.

2 minutes ago, przemak said:

Zatem ucieszy Ciebie zapewne wiadomość, że sporo monitorów tak ma 😉

Subsonic przestrajalny z 40Hz na np. 100Hz pod podział z subem?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, misiomor napisał:

W życiu by mi zresztą nie przyszło do głowy robić podział sub-sat przy pracującym subsonic'u a'la monitor studyjny

A inni robią i działa 😉 Chyba słowo-klucz to "robią" 😉

2 minuty temu, misiomor napisał:

Subsonic przestrajalny z 40Hz na np. 100Hz pod podział z subem?

Tak, zwykle 80 albo 85, rzadziej 90 - to w estradowych. Zresztą coraz więcej jest cyfrowych, więc jedne problemy znikają a inne się pojawiają. 

Np mały presonus

96a9ca8053eb68ff1c7bcd9df601dbc2.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 minutes ago, przemak said:

A inni robią i działa 😉 Chyba słowo-klucz to "robią" 😉

No cóż, standardy pro są jakie są.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, misiomor napisał:

Takie podejście ma zasadniczą wadę. Jeżeli robimy samostajaszcze 3-way, to ciśniemy na zejście. Jeżeli jednak raptem okazuje się, że kolumna nie musi już schodzić do 27Hz, możemy zastosować inny woofer, optymalizowany pod kątem efektywności, a nie zejścia. Dlatego taka modularność ma ograniczony sens. Sub-sat lepiej projektować jako taki w całości.

 

Ok, to dopowiem, że chodzi mi dokładnie o tą sytuację w której woofer w układzie 3way nie musi grać do 27Hz i jest optymalizowany pod kątem efektywności.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minutes ago, S0nic said:

Ok, to dopowiem, że chodzi mi dokładnie o tą sytuację w której woofer w układzie 3way nie musi grać do 27Hz i jest optymalizowany pod kątem efektywności.

To taka kolumna nie nadaje się do grania bez suba. No może da się zrobić tak, że bez suba sięgnie E-kontra (41Hz) a po lekkim przestrojeniu BR da się połączyć z subem i zyska na jakości wyższego basu, bo wychylenia się zmniejszą.

Trudno powiedzieć jaki system jest optymalny - sub-sat czy 2.0. Obawiam się że to, jak zwykle, bedzie zależało od konkretnych uwarunkowań. No i 2.0 ma przewagę w postaci dopasowania do obowiązujących standardów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, misiomor napisał:

To taka kolumna nie nadaje się do grania bez suba. No może da się zrobić tak, że bez suba sięgnie E-kontra (41Hz) a po lekkim przestrojeniu BR da się połączyć z subem i zyska na jakości wyższego basu, bo wychylenia się zmniejszą.

Trudno powiedzieć jaki system jest optymalny - sub-sat czy 2.0. Obawiam się że to, jak zwykle, bedzie zależało od konkretnych uwarunkowań. No i 2.0 ma przewagę w postaci dopasowania do obowiązujących standardów.

Załóżmy w takim razie że kupujemy cały zestaw 2.2 🙂 tak na potrzeby dyskusji. Ważne, że wnosimy 4 moduły a nie 2 kolumny. Oczywiście preferujemy wszystko w obudowie zamkniętej 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, misiomor napisał:

systemy sub-sat projektowane jako całość. Dają one wręcz oszałamiające możliwości w wielu dziedzinach

Jeszcze, o czym się zapomina, w takim systemie można wyłączyć sub i filtry i mieć w zasadzie "drugi zestaw" do niezobowiązującego plumkania, albo w nocy żeby sąsiadom nie buczeć. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, przemak napisał:

Jeszcze, o czym się zapomina, w takim systemie można wyłączyć sub i filtry i mieć w zasadzie "drugi zestaw" do niezobowiązującego plumkania, albo w nocy żeby sąsiadom nie buczeć. 

Nie da rady tego wyłączyć 🙂

po 5 min biegusiem lecisz włączyć suby

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez S0nic

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 hour ago, S0nic said:

Załóżmy w takim razie że kupujemy cały zestaw 2.2 🙂 tak na potrzeby dyskusji. Ważne, że wnosimy 4 moduły a nie 2 kolumny. Oczywiście preferujemy wszystko w obudowie zamkniętej 🙂

W przypadku 2.2 sub-sat vs 2.0 (na tych samych przetwornikach tylko że z obudowami ustawionymi jedna na drugiej na stałe) różnica sprowadza się do obligatoryjnie niższego pierwszego podziału, żeby pozwolić na ew. ustawienie subów gdzie indziej niż kolumn. Ma to zalety (głównie po stronie braku przenoszenia drgań zakresu 300 - 500Hz na dużą obudowę sub-basową) a miewa też wady - zestawiając suba z kolumną czasem dochodzimy do wniosku, że optymalny z punktu widzenia podziału mocy, wychyleń i zniekształceń podział chciałoby się mieć wyżej, np. przy 150Hz a nie 80.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez misiomor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Mysle ze Gerardowi chodzi o wyrownywanie charakterystyki w procesorze DSP podczas ktorego „poglasniasz i sciaszasz” podzakresy w celu ich wyrownania. 

Tylko sciszasz, a to jest dokladnie to samo co robi pasywna zwrotnica (to sie nazywa linearyzowanie przetwornikow). Linearyzacja przebiegu charakterystyki czestotliwosciowej obok linearyzacji przebiegu impedancji to podstawy projektowania zwrotnicy.
Tylko ktos, kto nie ma zielonego pojecia, moze sie tego czepiac

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, biniek napisał:

Suby wstawia sie nie po to zeby masowaly klate tylko zeby odciazyc zestawy od grania najnizszych czestotliwosci

Co to znaczy odciążyć? Jeśli dobrze zaprojektowane głośniki mają wszystko co w dźwięku jest i powinno być, to na czym polega to odciążenie? Sub odejmuje oryginalny bas z monitora i zastępuje go swoim. I jaki jest efekt tego eksperymentu?
Kompletnie inny dźwięk. Moim zdaniem - "przebasowiony". Takie miałem doświadczenia z subami.
 

 

23 godziny temu, biniek napisał:

Wyobraz sobie o ile Twoje Opale gralyby lepiej gdyby glosnik nisko-sredniotonowy nie musial odtwarzac najniższego basu

Właśnie nie mogę sobie tego wyobrazić. Gdyby mi czegoś w dźwięku brakowało to pewnie zacząłbym sobie wyobrażać, ale od czasu gdy mam Opale niczego mi nie brakuje.
Wszystkim Wam życzę takiego zadowolenia. 

11 godzin temu, xajas napisał:

Na chlopski rozum w przenosni: przyczyna alkoholizmu nie jest istnienie alkoholu. Przyczyna jest naduzywanie tego alkoholu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jedno i drugie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W przypadku 2.2 sub-sat vs 2.0 (na tych samych przetwornikach tylko że z obudowami ustawionymi jedna na drugiej na stałe) różnica sprowadza się do obligatoryjnie niższego pierwszego podziału, żeby pozwolić na ew. ustawienie subów gdzie indziej niż kolumn. Ma to zalety (głównie po stronie braku przenoszenia drgań zakresu 300 - 500Hz na dużą obudowę sub-basową) a miewa też wady - zestawiając suba z kolumną czasem dochodzimy do wniosku, że optymalny z punktu widzenia podziału mocy, wychyleń i zniekształceń podział chciałoby się mieć wyżej, np. przy 150Hz a nie 80.

Moze z punktu widzenia podzialu mocy, a z tymi znieksztalceniami nie jestem pewny. Na pewno zalezy to od uzytych przetwornikow, ale…

Poniewaz mam takie mozliwosci i mnie to ciekawilo, przygotowalem sobie wiele setupow z roznymi czestotliwosciami podzialu miedzy Subem (18“) i Wooferem (12“). Poczawszy od 40Hz, co 10Hz az do 200Hz. A potem przez klikniecie mysza mge je przelanczac i porownywac.

I co wyszlo?

Jesli slucham muzyki D&B, EDM i podobne, to najlepiej podoba mi sie podzial przy 120Hz dajacy optymalny „punch“

Jesli slucham bardziej naturalnej muzyki (szczegolnie z wokalami), to lepiej brzmi podzial przy okolo 60Hz.

Te 120Hz (mimo stromego podzialu NT 4. order) byly juz za blisko zakresu meskich glosow i powodowaly pewnego rodzaju „podkolorowanie“. Moze z jednej strony reaguje szczegolnie czule na glosy, a z drugiej strony przetworniki Subbasowe sa subotymalne do odtwarzania tych czestotliwosci.

Long speach short.

W oparciu o moje wszystkie dotychczasowe eksperymenty, moja preferowana konfiguracja to
- duzy glowny zestaw glosnikowy, trojdrozny, z wysokoskutecznym wooferem 15“, ktory od poczatku jest tak dobierany, ze nie musi schodzic do 20Hz (to jest to, o czym pisal misiomor - od poczatku koncepcyjnie uwzglednione)
- dedykowane niezalezne subwoofery, dobrze wspolpracujace z powyzszym Wooferem.

Podzial miedzy glownym zestawem a subwooferami to ok. 60Hz.Tak to mniej wiecej wyglada

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

BESTA2_V2.thumb.jpg.52309116b5db92778831579f71e1ee10.jpg

Ten 12“ midwoofer to pozostalosci z poprzednich projektow, ale mysle ze nastepny krok/eksperyment to zredukowanie go do 10“, gdyz te 15“ Woofery dobrze sobie radza z zakresem do 300-400Hz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, xajas napisał:


Tylko sciszasz, a to jest dokladnie to samo co robi pasywna zwrotnica (to sie nazywa linearyzowanie przetwornikow). Linearyzacja przebiegu charakterystyki czestotliwosciowej obok linearyzacji przebiegu impedancji to podstawy projektowania zwrotnicy.
Tylko ktos, kto nie ma zielonego pojecia, moze sie tego czepiac

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Na szczęście producenci nie mają twojego pojęcia i stroją trzymając się odpowiednich parametrów, nie wymuszają działanie aby sprostować akustyce
Po diabla sprzedawać zestawy zamiast głośniki i procesory DSP, każdy sobie dostroi jak xajas i będzie zadowolony

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Na szczęście producenci nie mają twojego pojęcia i stroją trzymając się odpowiednich parametrów, nie wymuszają działanie aby sprostować akustyce

Trzymajac sie jakich parametrow?

Oni chcieliby sprostac akustyce, ale nie moga, bo nie wiedza, w jakim pomieszczeniu (z jaka akustyka) beda ich produkty graly. A jak tej akustyki nie znaja, to nie moga jej sprostac. Dlatego musza produkowac w miare neutralne gotowce pasujace do kazdej „akustyki“.

Ale tego tez nie kapujesz.

PS.
Niektore super duper systemy oferuja czasami mozliwosc pomiaru i dopasowania tego fabrycznie neutralnego „gotowca“ do specyficznej akustyki klienta (patrz trinowy, lyngdorfy, lexykony, accusy, DEQxy itd.)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, soundchaser napisał:

Co to znaczy odciążyć? Jeśli dobrze zaprojektowane głośniki mają wszystko co w dźwięku jest i powinno być, to na czym polega to odciążenie? Sub odejmuje oryginalny bas z monitora i zastępuje go swoim. I jaki jest efekt tego eksperymentu?
Kompletnie inny dźwięk. Moim zdaniem - "przebasowiony". Takie miałem doświadczenia z subami.
 

 

Właśnie nie mogę sobie tego wyobrazić. Gdyby mi czegoś w dźwięku brakowało to pewnie zacząłbym sobie wyobrażać, ale od czasu gdy mam Opale niczego mi nie brakuje.
Wszystkim Wam życzę takiego zadowolenia. 

Jedno i drugie.

Tzn ze głosnik ma mniejsze znieksztalcenia pracuje praktycznie w obudowie zamknietej, ma mniejsze wychylenie mniejsze zapotrzebowanie na prad gra swobodniej i czysciej. Nie jest wysilony

Zaden glosnik nie pracuje optymalnie przetwarzajac najnizsze pasmo i jednoczesnie srednice i wyzsze częstotliwości

Suba ustawiasz do optymalnej glosnosci. Nie istnieje cos takiego jak przebasowienie jesli jest poprawnie skalibrowany

Moze masz na mysli mody pomieszczenia ale to problem ktorego nie rozwiazuje sie doborem sprzetu

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez biniek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
23 minutes ago, xajas said:

Poniewaz mam takie mozliwosci i mnie to ciekawilo, przygotowalem sobie wiele setupow z roznymi czestotliwosciami podzialu miedzy Subem (18“) i Wooferem (12“). Poczawszy od 40Hz, co 10Hz az do 200Hz. A potem przez klikniecie mysza mge je przelanczac i porownywac.

To jest pełny luksus. Ja miałem na myśli raczej sytuację typu 15" sub i 7" midwoofery w satelitach. Istnieją drivery z dopracowanym napędem i membraną, takie jak np. Dayton RSS390HF-4 czy SB42FHCL75-6, zdolne sięgnąć 250Hz a może i 350. Wtedy męczenie małych wooferków niskim podziałem typu 80Hz jest dyskusyjne. Jeżeli stać nas żeby postawić satelity na subach, zrobiłbym podział co najmniej 160Hz. Ale jeżeli suby muszą stać pod ścianą z powodu WAF czy jakichś cyfrowych sztuczek ze znoszeniem odbić, to tragedii nie będzie jeżeli się podzieli przy 80Hz. Tu jest esencja dylematu 2.0 vs 2.2.

23 minutes ago, xajas said:



Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Osobiście w takiej koncepcji miałbym pewne obawy o dwie rzeczy:

- podział między AMT a 8" średniakiem - to, że DSP jakoś ogarnie charakterystyki nie znaczy, że mody własne nie będą się odzywać w zniekształceniach nieliniowych, a to że w katalogu obiecują zejście tym AMT poniżej 2kHz też nie gwarantuje, że on nie będzie mocno zniekształcał na głośnym materiale. Ja ileś razy wychodziłem z prezentacji kolumn na tweeterach AMT z wrażeniem trochę jakbym strzelił z broni krótkiej bez ochronników słuchu, choć nie tak silnym.

- łączne Sd drugiej od dołu drogi (2x 15") jest większe niż sub-basu (1x 18"). Chyba że subwooferów jest więcej niż na rysunku i to pracujących "normalnie", a nie tylko w roli wygaszaczy odbić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, xajas napisał:


Trzymajac sie jakich parametrow?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Oni chcieliby sprostac akustyce, ale nie moga, bo nie wiedza, w jakim pomieszczeniu (z jaka akustyka) beda ich produkty graly. Dlatego musza produkowac w miare neutralne gotowce pasujace do kazdej „akustyki“.

Ale tego tez nie kapujesz.

PS.
Niektore super duper systemy oferuja czasami mozliwosc pomiaru i dopasowania tego fabrycznie neutralnego „gotowca“ do specyficznej akustyki klienta (patrz trinowy, lyngdorfy, lexykony, accusy, DEQxy itd.)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Teraz Adam Audio wprowadzil Sonarworks do swoich nowych monitorow za 6tys zl pozwalajacy na zrobienie pomiaru i dostosowanie do akustyki

Zaraz to bedzie standard

 

Ps wreszcie temat wrocil na odpowiednie tory 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez biniek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Osobiście w takiej koncepcji miałbym pewne obawy o dwie rzeczy:
- podział między AMT a 8" średniakiem - to, że DSP jakoś ogarnie charakterystyki nie znaczy, że mody własne nie będą się odzywać w zniekształceniach nieliniowych, a to że w katalogu obiecują zejście tym AMT poniżej 2kHz też nie gwarantuje, że on nie będzie mocno zniekształcał na głośnym materiale. Ja ileś razy wychodziłem z prezentacji kolumn na tweeterach AMT z wrażeniem trochę jakbym strzelił z broni krótkiej bez ochronników słuchu, choć nie tak silnym.
- łączne Sd drugiej od dołu drogi (2x 15") jest większe niż sub-basu (1x 18"). Chyba że subwooferów jest więcej niż na rysunku i to pracujących "normalnie", a nie tylko w roli wygaszaczy odbić.

Tak, to prawdziwy luksus, prawdziwe „laboratorium dzwieku“, moge ustawiac, kombinowac wszystko, co mnie interesuje, bez koniecznosci zwazania na WAF.

Ale po kolei.

Mialem tez kombinacje gdzie monitor (zarowno w wersji OZ jak i OB) stal bezposrednio na subwooferze. A mimo to wysoki podzial byl niekorzystny

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@xajas

Ty nie wiesz co wnosi dobre okablowanie, źródło, DAC, końcówki mocy itd. Wypisujesz w zakladce Hi-End a nawet nie masz głównego stroju własnych kolumn mierzonych z odpowiedniej odległości, warunkach, stroisz pod gust i akustykę a nie zszywasz z uwzględnieniem możliwości optymalnych przetworników
Ja nie jest konstruktorem ale z tego co wiem to każdy przetwornik ma dużą listę parametrów technicznych które są uwzględnianie w kalkulacji strojenia, dodatkowo obliczenia pudla rezonansowego a nawet kształt i konstrukcja, materialny użyte

Nakupiłeś szafki w IKEA, DSP i błyszczysz

To ze niektórzy drobni producencki klecą w domu kolumny jak ty to później słychać

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, biniek napisał:

Zaden glosnik nie pracuje optymalnie przetwarzajac najnizsze pasmo i jednoczesnie srednice i wyzsze częstotliwości

I dlatego do każdego głośnika, nawet najlepiej skonstruowanego i zapewniającego brzmienie, do którego nie można mieć żadnych zastrzeżeń potrzebny jest jeszcze sub???

Zrozum, że moja opinia na temat Opali nie wynika z tego, że chwalę się nimi, bo je posiadam.

Czytałeś to? To nie jest marketingowa ściema, tylko dokładnie to, co ja też mógłbym o nich napisać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Poza tym - żaden z Was Opali nie słyszał, więc wszystko co piszecie, to wróżenie z fusów.
W archiwalnych wątkach AS można znaleźć opinie na temat tych monitorów, które napisali ich użytkownicy.
Najbardziej wartościowy jest wpis #5 w tym wątku sprzed 7 lat:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem tez kombinacje z mniejszym midwooferem 8“ zamiast 12“, ale ten przeskok byl dramatycznie niekorzystny -> w porownaniu z 12“ brzmial totalnie anemicznie, wiec go od razu wywalilem. Dlatego mysle ze optymalnym wyborem (dla mnie) jest 10“

Jako tweeter mialem przetwornik kompresyjny (z optymalnym Waveguidem pasownym do tego 12“midwoofera), kopulke i AMT. kompresyjny byl dosc zywotny ale troche za agresywny. Na lepszy (Radian itp.) mnie nie stac .
Kopulka byla za slaba / za nudna, wiec zostal wielki AMT

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Z tym zbyt niskim podzialem AMT masz racje, ale to chwilowy kompromis na rzecz tego wielkiego midwoofera 12“ (nie jest dobry przy wyzszym podziale). Dlatego chce zmienic na 10“ ktore dobrze sobie radza do 1600-2500Hz i podniesc podzial do….

To sie jeszcze okaze
Znowu zrobie serie zwrotnic co 100Hz od 1500Hz do 2500Hz i poslucham co brzmi najlepiej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, misiomor napisał:

To jest pełny luksus. Ja miałem na myśli raczej sytuację typu 15" sub i 7" midwoofery w satelitach. Istnieją drivery z dopracowanym napędem i membraną, takie jak np. Dayton RSS390HF-4 czy SB42FHCL75-6, zdolne sięgnąć 250Hz a może i 350.

Mam dokładnie ten głośnik w OZ w Subie. Gra od 80Hz w dół i jestem bardzo zadowolony chociaż bałem się relatywnie ciężkiej membrany aluminiowej. Natomiast, ciężko mi wyobrazić sobie, że ten głośnik gra do 250Hz. Próbowałem ustawienie od 120Hz w dół i już psuł mi wyższy bas. 80Hz to max do tego projektu który ja mam. Gdybym nie miał pokoju na poddaszu (wełna) to pewnie grałbym od 63Hz lub nawet 40Hz w dół.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem te RSS-y w naprawdę odjechanym hi-endowym systemie i pracowały z podziałem ok. 200Hz albo i wyższym.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, misiomor napisał:

Słyszałem te RSS-y w naprawdę odjechanym hi-endowym systemie i pracowały z podziałem ok. 200Hz albo i wyższym.

W OZ? Zasilane aktywnie?

 

Podobny głośnik jest stosowany w głośnikach Bauta, tylko, że odtwarza tylko subbas.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez S0nic

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako kandydata na 10“ wybralem przetwornik 18Sound 10NDA610 albo 10NW650, ktore widzialem u Troelsa

Co do subwooferor.

Tak mam ich wiecej. 4x18“ + 2x12“, wyprobowane w wszelkich mozliwych kombinacjach, zarowno koncepcyjnych (DBA, SFM) jak i w roznych ustawieniach (w katach, w 1/4, po srodku, po bokach, na ziemi, podniesione,… dziesiatki kombinacji )


Dzieki tym wszystkim eksperymentalnym setupom, i to zawsze w identycznych akustycznie warunkach (nie porownuje glosnika X w pmieszczeniu Y z glosnikiem A w pomieszczeniu B), „wykrystalizowalem“optymalny (dla mnie) zestawu glosnikowego -> duzy aktywny zestaw 2.2.(.2)

Te (.2) to DBA

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, xajas napisał:

Mialem tez kombinacje z mniejszym midwooferem 8“ zamiast 12“, ale ten przeskok byl dramatycznie niekorzystny -> w porownaniu z 12“ brzmial totalnie anemicznie, wiec go od razu wywalilem. Dlatego mysle ze optymalnym wyborem (dla mnie) jest 10“

Jako tweeter mialem przetwornik kompresyjny (z optymalnym Waveguidem pasownym do tego 12“midwoofera), kopulke i AMT. kompresyjny byl dosc zywotny ale troche za agresywny. Na lepszy (Radian itp.) mnie nie stac

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) .
Kopulka byla za slaba / za nudna, wiec zostal wielki AMT

IMG_1600.thumb.jpg.6ea2f1af4c7d6008dffcd7019a953d6f.jpg
Z tym zbyt niskim podzialem AMT masz racje, ale to chwilowy kompromis na rzecz tego wielkiego midwoofera 12“ (nie jest dobry przy wyzszym podziale). Dlatego chce zmienic na 10“ ktore dobrze sobie radza do 1600-2500Hz i podniesc podzial do….

To sie jeszcze okaze

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Znowu zrobie serie zwrotnic co 100Hz od 1500Hz do 2500Hz i poslucham co brzmi najlepiej

Moze kiedyś usłyszysz ze taki AMT narzuca charakterystykę która meczy i nigdy nie daj poczucia wtopienia

19 minut temu, soundchaser napisał:

I dlatego do każdego głośnika, nawet najlepiej skonstruowanego i zapewniającego brzmienie, do którego nie można mieć żadnych zastrzeżeń potrzebny jest jeszcze sub???

Zrozum, że moja opinia na temat Opali nie wynika z tego, że chwalę się nimi, bo je posiadam.

Czytałeś to? To nie jest marketingowa ściema, tylko dokładnie to, co ja też mógłbym o nich napisać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Poza tym - żaden z Was Opali nie słyszał, więc wszystko co piszecie, to wróżenie z fusów.
W archiwalnych wątkach AS można znaleźć opinie na temat tych monitorów, które napisali ich użytkownicy.
Najbardziej wartościowy jest wpis #5 w tym wątku sprzed 7 lat:

 

Wiem ze to nie monitory aktywne ale niedawno testowałem Buchardt Audio S400 z Naimem i źródłem Mac, nawet mam pomiary
Dźwięk wydaje się z obszernym basem, jakby byl gdzieś sub w pobliżu, to złudzenie podbicia i narzuconej charakterystyki, słabe różnicowanie i rozdzielczość na dole, wysokie tak natarczywe az drażnią przy słuchaniu, twoje monitory z bliskiego pola pewnie będą bardziej liniowe ale fizyki nie oszukasz, na dole na pewno masz słabą rozdzielczość 

 

1pomia1.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdybym zaczynal jeszcze raz od zera, to zamiast 2 x 2 (przod/tyl) subwooferow 18“ wybral bym 2 x 4 (pelna matryca DBA) ale mniejsze (12“ albo 15“, np. takie, jak te twoje Daytony)

Czyli zamiast dotychczasowych 2.2(.2) wybral bym 2.4(.4)

To jest dla mnie ultymatywny aktywny zestaw

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Dźwięk wydaje się z obszernym basem, jakby byl gdzieś sub w pobliżu, to złudzenie podbicia i narzuconej charakterystyki, słabe różnicowanie i rozdzielczość na dole, wysokie tak natarczywe az drażnią przy słuchaniu, twoje monitory z bliskiego pola pewnie będą bardziej liniowe ale fizyki nie oszukasz, na dole na pewno masz słabą rozdzielczość 

Zamiast patrzenia na wykresiki i mądrowanie się bez przerwy co może grać, a co nie - proponuję w końcu gdzieś wypożyczyć te monitory i posłuchać.
Tylko uprzedzam - akustyka musi być! Ja walczyłem z nią miesiąc, ale dopiąłem swego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.