Skocz do zawartości
IGNORED

Kolumny aktywne


Adi777
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A propos basu to co myślicie o tej płycie, czy ona jest źle nagrana czy po prostu do dobrego odtworzenia potrzeba na prawdę dużych głośników/suba?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, audiofan01 napisał:

A propos basu to co myślicie o tej płycie, czy ona jest źle nagrana czy po prostu do dobrego odtworzenia potrzeba na prawdę dużych głośników/suba?

 

Tu jest konkret 😉 Tylko że kontrabas z klawisza, to można sobie przestrajać jak się chce.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do Przemaka

Zainstalowalem sobie Audacity. Jestem „nowicjuszem“.

Aby popatrzec na spektrum roznych kawalkow (w kontekscie ostatnich dyskusji), zaladowalem powyzsze Rimshot (intro) z plyty Live i wystartowalem Analyze (Plot Spectrum). Aby widziec zakres od 20Hz podnioslem Size do 4096

Czy to wszystko jest OK? Czy to wlasciwa metoda?

A moze polecasz cos innego / inny program (ktory uzywasz do twoich filmikow)

Thanks in advance


Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tu jeszcze jeden kawalek z typem basu ktory bardzo lubie

IMG_1576.jpgIMG_1574.jpg

 

IMG_1577.jpgIMG_1578.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Wuelem napisał:

Te kolumny, to zdaje się kosztują 300 000 zł.

Chyba koło 500 000 zł 😬

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, xajas napisał:

Aby widziec zakres od 20Hz podnioslem Size do 4096

Czy to wszystko jest OK?

Nie, okno FFT musi być dużo mniejsze. Teraz masz dokładność rzędu 11Hz plus przecieki i inne takie. Daj jak największe, 64k albo 32k. Ja używam do filmików SPN, darmowa wtyczka Voxengo

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jesteśmy jeszcze w temacie basu, subwooferów. Czy takie przetworniki, jak na przykład:

 BMS18N862                                                                                                                                                                             

 B&C 21SW152-4
 B&C 21DS115-4
 Eminence NSW6021-6 

 Lavoce SAN214.50

Nadają się do użycia w kolumnie, także aktywnej, czy są typowo "subwooferowe"?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Adi777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, przemak napisał:

Ja używam do filmików SPN, darmowa wtyczka Voxengo

SPAN oczywiście, A zabrakło 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Nie, okno FFT musi być dużo mniejsze. Teraz masz dokładność rzędu 11Hz plus przecieki i inne takie. Daj jak największe, 64k albo 32k. Ja używam do filmików SPN, darmowa wtyczka Voxengo

Dzieki, podnioslem do 65536 (mam nadzieje ze to jest to, co miales na mysli

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Span znalazlem i zainstalowalem (Win 64Bit VST i VST3), ele nie znalazlem w Audacity opcji gdzie je moge dodac

IMG_1580.thumb.jpg.6862b5272454110fd5261acf6541ec40.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, soundchaser napisał:

Są wg. Ciebie jakieś nagrania, w których można usłyszeć bas poniżej 40Hz?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Niestety nie wysili się podać częstotliwości dokąd sięga nagranie ale warto posłuchać. 

Np James Blake – Limit To Your Love

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, xajas napisał:

nie znalazlem w Audacity opcji gdzie je moge dodac

W audacity trudno będzie, trzeba od nowa kompilować czy cośtam. Załaduj jakikolwiek program, nawet darmowy, albo reapera, dłuuugo działa w wersji trial bez żadnych ograniczeń 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Adi777 napisał:

Skoro jesteśmy jeszcze w temacie basu, subwooferów. Czy takie przetworniki, jak na przykład:

 BMS18N862                                                                                                                                                                             

 B&C 21SW152-4
 B&C 21DS115-4
 Eminence NSW6021-6 

 Lavoce SAN214.50

Nadają się do użycia w kolumnie, także aktywnej, czy są typowo "subwooferowe"?

21 cali 😄

18 cali to już spoooro a Ty chcesz jeszcze więcej?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, soundchaser napisał:

Coraz bardziej rozumiem czemu dla "hi-endowców" najważniejszy w brzmieniu jest ten najniższy, zatykający uszy bas. Temat o aktywnych kolumnach został zdominowany przez gloryfikację niskiego basu, olbrzymich wooferów, subów po jednym do każdej kolumny i w ogóle im większe gabaryty, tym lepiej.
Tak jakby tylko to miało największy wpływ na najlepsze brzmienie. 

Dla mnie odtwarzanie niskiego basu w pomieszczeniu mieszkalnym ( wszytko jedno czy 20m2 czy 80m2)  jest zakłóceniem dźwięku , a nie hi-endem.

pozdrawiam

Arkadix

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, Arkadix napisał:

Dla mnie odtwarzanie niskiego basu w pomieszczeniu mieszkalnym ( wszytko jedno czy 20m2 czy 80m2)  jest zakłóceniem dźwięku , a nie hi-endem.

pozdrawiam

Arkadix

 

niskiego basu?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Dla mnie odtwarzanie niskiego basu w pomieszczeniu mieszkalnym ( wszytko jedno czy 20m2 czy 80m2)  jest zakłóceniem dźwięku , a nie hi-endem.
pozdrawiam
Arkadix
 

A w jakim nie jest zakloceniem?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.07.2022 o 21:56, misiomor napisał:

Żeby zagrać niski bas, potrzeba dużo większych inwestycji w głośniki i wzmacniacze, więc większość nagłośnieniowców i realizatorów macha ręką nawet na te nędzne 33Hz. I żeby pozbyć się dysonansu poznawczego, opowiadają historie że niskiego basu nie ma

Można chyba napisać, że wydatki na bas rosną wykładniczo wraz z obniżaniem częstotliwości. Ale negowanie istnienia czegoś, co można usłyszeć, jest zwykłym zaprzeczeniem, które jest już objawem klinicznym (?) 🙂 

Dysonans poznawczy odczuwam, czytając wpisy niektórych userów o subwooferach za 250,- 

Rozciągnięcie pasma własnego systemu daje wgląd w nagranie. Tradycyjne elementy muzyki ciągle wypisane na Wiki powinny zostać uzupełnione o realizację jako część dzieła. Była ważna od zawsze, ale przed epoką zapisu/odtworzenia miała bardziej charakter klimatu związanego z miejscem, ludźmi, czasem. Dziś realizacja może być sztuką, równoprawnym a nawet dominującym (nagrania Stockfisch, samplery, muzyka współczesna) elementem muzycznym. 

Brak najniższej oktawy zmusi do domyślania się co "tam mogło być" i zaburza wszystko, cały spektakl. Myślenie kategoriami niski=dominujący, niski=zakłócenia albo niski=nierzeczywisty, wiele mówi o systemie piszącego a może więcej o piszącym 😉 

Poniżej skan zrobiony po wczorajszym odsłuchu. Respighi. Antiche danze et arie (III suite), Gli uccelli, La boutique fantasque (Marriner) 1986. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 hours ago, Adi777 said:

Skoro jesteśmy jeszcze w temacie basu, subwooferów. Czy takie przetworniki, jak na przykład:

 BMS18N862                                                                                                                                                                             

 B&C 21SW152-4
 B&C 21DS115-4
 Eminence NSW6021-6 

 Lavoce SAN214.50

Nadają się do użycia w kolumnie, także aktywnej, czy są typowo "subwooferowe"?

Nie znajdziesz wielu, którzy budowali kolumny na wooferach 21". Jest w tym ileś możliwych pułapek.

B&C 21DS115-4 jest zdecydowanie "subwooferowy" - za dużo warstw uzwojenia cewki (skutkujące również za niskim Qts), koszmarne Levc, od tego mogą być zniekształcenia, jako że jest to zjawisko ferromagnetyczna a więc nieliniowe. Wystarczy sprawdzić dla jakiej częstotliwości moduł impedancji osiąga 3x Re i porównać z innymi głośnikami. "Górka" na SPL przy 150Hz też nie wygląda zachęcająco, a jest objawem tego właśnie problemu. To samo Lavoce SAN214.50 (wykres impedancji "oszukuje" skalą, 3xRe = 15.6ohm jest gdzieś przy 300Hz). Eminence NSW6021-6 też ma z tym lekki problem.

BMS18N862  - mniejszy niż pozostałe, ale wygląda dość dobrze do podziału 150Hz albo podobnego - brak "pipków" na impedancji poniżej 300Hz należy docenić, ma też naturalnie dobre zejście w BR, 27Hz jest raczej bezproblemowe.

To jednak mniej znaczy, jeżeli robimy OZ z EQ. Wyżej efektywne o "słabym" zejściu będą dawać mniej kompresji termicznej przy 100Hz, za to trzeba będzie wcisnąć im więcej mocy na samym dole - niby napięciowo (ale względem Re) to zależy głównie od objętości obudowy, ale większe Mms skutkuje tym, że peak rezonansowy impedancji sięga niżej i wspomagamy się trochę reaktancją. Napęd w klasie D skorzysta na tym, AB - grzanie przejdzie z głośnika na wzmacniacz.

 B&C 21SW152-4 - Levc znośne, ale może już dobarwiać 200Hz modem własnym membrany, więc podział (raczej na pewno aktywny) trzeba będzie zrobić mocno niżej. To oznacza problemy z doborem odpowiedniego midwoofera do 4-way. Mało który zejdzie do tych 100Hz z nawiązującym "wykopem". Trudny projekt by z tego był.

Tak czy siak nie widzę zbyt wielu 21" na rynku, które nie miałyby problemów z modami własnymi w okolicach 200Hz. Do subwooferów i niskich podziałów mogą się nadać, do 2.0 - może, ale nie będzie łatwo. Myślę że T&F mogli rozważać 21" do Taliesin'a, ale jednak zdecydowali się na 18".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Załaduj jakikolwiek program, nawet darmowy, albo reapera, dłuuugo działa w wersji trial bez żadnych ograniczeń

Taraaa

Leci! Dzieki!

Czy musze jeszcze na cos uwazac?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, audiofan01 napisał:

A propos basu to co myślicie o tej płycie, czy ona jest źle nagrana czy po prostu do dobrego odtworzenia potrzeba na prawdę dużych głośników/suba?

 

Ona jest po prostu trochę nudna, no ale kto co lubi 😉 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Myślę że T&F mogli rozważać 21" do Taliesin'a, ale jednak zdecydowali się na 18".


18“ T&F brakowal na tej liscie

Mozesz rzucic okiem?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, ASURA napisał:

Ona jest po prostu trochę nudna, no ale kto co lubi 😉 

Nie o wartość artystyczną chodziło tylko o nagranie basu, czy tak to mam być, czy też jest spieprzone, bo u mnie nie bardzo da się słuchać, stąd pytanie dla posiadaczy bardzo dużych zestawów, czy to gra, czy dudni i buczy.😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minutes ago, xajas said:

 


18“ T&F brakowal na tej liscie

Mozesz zucic okiem?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

18Sound robi też kilka 21".

Co do tego od T&F - poza "schodkowym" modem własnym przy 400Hz nie ma za bardzo się do czego przyczepić. Wyżej 150Hz bym nie dzielił. No może jeszcze poza tym, że w porównaniu do BMS18N862 ma słabsze zejście i wymaga mniejszej objętości, a efektywność mocowa jest podobna.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, audiofan01 napisał:

Nie o wartość artystyczną chodziło tylko o nagranie basu, czy tak to mam być, czy też jest spieprzone, bo u mnie nie bardzo da się słuchać, stąd pytanie dla posiadaczy bardzo dużych zestawów, czy to gra, czy dudni i buczy.😉

Na utworze On&On możesz np. mieć takie odczucie jak system Ci nie wyrabia bo jest mocna wymiksowana górka na 40Hz

Za to na pierwszym utworze bas bardzo liniowo gra poniżej 30Hz jeszcze lepiej i aż przyjemnie słuchać pierwszego utworu jest na płycie w wersji specjal edition bo przypuszczalnie bas jest tam nie ograniczony żadnym filtrem subbasowym 

Tak że dudnień żadnych nie zauważam ale bas najfajniej się słucha bo jest fajnie frazowany na pierwszym utworze w wersji SE

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 hour ago, xajas said:


Taraaa

Leci! Dzieki!

Czy musze jeszcze na cos uwazac?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Z takimi narzędziami jest zasadniczy problem - pisał je ktoś jak mu się podobało i niekoniecznie do końca wiemy co jest na wykresie.

FFT to przydatne narzędzie, jednak dobrze byłoby zdawać sobie sprawę co tak naprawdę robi.

Przede wszystkim - jej skala częstotliwości jest liniowa. To znaczy że przykładowo biorąc okno 4096 próbek (przy FS równym 44.1kHz) w kolejnych kanałach jest odpowiednio (zaokrąglając) DC, 11Hz, 22Hz, 32Hz, 43Hz itd. Gołym okiem widać, że dla basu rozdzielczość (10.7666Hz) jest za mała. Za to im wyżej, tym więcej kanałów przypada na logarytmiczny przedział typu oktawa czy półton.

Z kolei biorąc okno na 65536 próbek, dostajemy rozdzielczość lepszą niż 1Hz, ale za to płacimy czasem okna ponad 1s.

Po drugie - do celów projektowania głośników nie zawsze na wykresie jest to, co jest ważne.

Domyślam się, że ten wykres jest zrobiony tak, że dzielimy utwór na "okna" ew. bierzemy je co pół czasu okna (z nakładaniem się), liczymy FFT w każdym z nich, a na wykresie umieszczamy max. każdego kanału (częstotliwości) za wszystkie policzone transformaty. To bardzo dobra metoda, zwłaszcza dla basu, ale w wysokich już niekoniecznie - tweeter ma małą pojemność cieplną i nawet krótkie impulsy mogą mu zaszkodzić. A przy długim oknie krótki impuls "uśredni" się z ciszą w tym kanale i wyjdzie podejrzanie nisko. W ten sposób można też dostać fałszywe wrażenie, że w wysokich niepotrzebna jest amplituda końcówki mocy (gdyby iść w aktywność). Do tego w wysokich częstotliwościach sygnał w oktawie czy półtonie "rozkłada się" na więcej kanałów. Dlatego może być tu pokusa jakiegoś "ulogarytmicznienia" np. przez komasację (przed wybieraniem max'a, oczywiście z sumowaniem mocy, kanały FFT są ortogonalne do siebie z definicji) iluś sąsiednich kanałów do logarytmicznego przedziału typu 1/24 oktawy albo cuś podobnego. W jednym narzędziu może być tak, w innym owak. Na przedstawionym wykresie raczej nie widać takiej "komasacji".

Można też zrobić test takiego narzędzia jakimś przebiegiem o znanych parametrach - np. 50Hz -20dBfs ew. innymi. To pomoże lepiej zrozumieć wykresy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, audiofan01 napisał:

Nie o wartość artystyczną chodziło tylko o nagranie basu, czy tak to mam być, czy też jest spieprzone, bo u mnie nie bardzo da się słuchać, stąd pytanie dla posiadaczy bardzo dużych zestawów, czy to gra, czy dudni i buczy.😉

Mam tę płytę i 10" woofer (Isophon)przy 3 way, zwrotnica na basie chyba do 300 Hz

Basu jest duużo i niskiego ale nie dudni ani nie buczy.

ale to jest (ZG) vintage 40+

...może dlatego?  🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez iro III
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, iro III napisał:

Mam tę płytę i 10" woofer (Isophon)przy 3 way, zwrotnica na basie chyba do 300 Hz

Basu jest duużo i niskiego ale nie dudni ani nie buczy.

ale to jest (ZG) vintage 40+

...może dlatego?  🙂

W moim kolumnach jest 12",  z tym buczeniem i dudnieniem to może przesadziłem, po prostu basu jest moim zdaniem za dużo i niezbyt przyjemnie się tego słucha stąd było moje pytanie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, audiofan01 napisał:

W moim kolumnach jest 12",  z tym buczeniem i dudnieniem to może przesadziłem, po prostu basu jest moim zdaniem za dużo i niezbyt przyjemnie się tego słucha stąd było moje pytanie.

Popatrz na wzmacniacz, pewnie traci kontrolę, ja słucham z 650watowych  monobloków które wygryzły fajne D klasowe 250Watowe monobloki. dobra zamordystyczna kontrola kolumn to podstawa nie tylko przy basie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, audiofan01 napisał:

W moim kolumnach jest 12",  z tym buczeniem i dudnieniem to może przesadziłem, po prostu basu jest moim zdaniem za dużo i niezbyt przyjemnie się tego słucha stąd było moje pytanie.

W tym nagraniu po prostu bas jest obniżony a najniższy dźwięk dodatkowo dość sporo. Wystarczy posłuchać wstępu z basem solo, najniższe C ma inną fakturę szumu. W związku z tym brzmi to bardzo dziwnie i nienaturalnie, jak dwa razy większy czterometrowy kontrabas. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minutes ago, przemak said:

W związku z tym brzmi to bardzo dziwnie i nienaturalnie, jak dwa razy większy czterometrowy kontrabas. 

Kiedyś eksperymentowano z takimi instrumentami, oktobas się toto nazywało. Grało na tym dwóch ludzi - jeden smyczkował / szarpał, drugi dociskał struny na gryfie stojąc na podwyższeniu. Zwolennikiem tego instrumentu był kompozytor Berlioz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez misiomor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, misiomor napisał:

Z takimi narzędziami jest zasadniczy problem - pisał je ktoś jak mu się podobało i niekoniecznie do końca wiemy co jest na wykresie.

Ten komentarz pasuje bardziej do wykresu poniżej, ze składową stałą na absurdalnym poziomie 😉

Generalnie audacity jest ruskie i kradnie dane, znaczy piszą, że już nie kradnie, więc można ruskom wierzyć i ich fft też 😉

Jeżeli projektujesz "kolumny" w oparciu o krzywe F-M, znasz też zatem krzywe ISO 226:2003, to możesz kolegom basolubom wytłumaczyć, jaki poziom muszą mieć składowe poniżej 50Hz żeby przy słuchaniu z normalną głośnością były one słyszalne powyżej tła. 

2 minuty temu, misiomor napisał:

Kiedyś eksperymentowano z takimi instrumentami, oktobas się toto nazywało. Grało na tym dwóch ludzi - jeden smyczkował / szarpał, drugi dociskał struny na gryfie stojąc na podwyższeniu. Zwolennikiem tego instrumentu był kompozytor Berlioz.

Czytałem o tym. Nie sądzę, żeby było na nim słychać jak w tym nagraniu artefakty resamplingu 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.