Jump to content
IGNORED

Wzmacniacze lamp do odtwarzania muzyki wysokiej jakości


SVS
 Share

Recommended Posts

... wysokie potencjały ? Na lampie wejściowej- podwójnej jest założone sprzężenie bezpośrednie między stopniami, coś jak w dawnym Amplifonie.

Bardziej nurtuję mnie transformator. Ciekawe, czy te dodatkowe uzwojenie wtórne w obwodzie katody jest nawinięte na wierzchu cewki normalnie skonstruowanego transformatora. Czyli robimy trafko na 5,9 kila, potem na wierzchu dowijamy brakującą 1/12 wtórno-anodowego i gitara. Tak zrobiony transformator oczywiście zadziała poprawnie, ale czy właściwie ? 

 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Wiem, że jest zapas tych 50V DC dla obu lamp ..dla 6SN7 Uhk 200V, a dla 6S19P Uhk 250V, ale przy rozgrzanej i długo pracującej lampie zmienia się nieznacznie geometria elementów wewnątrz lampy i łatwiej o przebicie h-k.

Edited by MSki

Takie jest moje zdanie, taką mam opinię.

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, MSki napisał:

Wiem, że jest zapas tych 50V DC dla obu lamp ..dla 6SN7 Uhk 200V, a dla 6S19P Uhk 250V, ale przy rozgrzanej i długo pracującej lampie zmienia się nieznacznie geometria elementów wewnątrz lampy i łatwiej o przebicie h-k.

... sądzę, że konstruktorzy obu lamp przewidzieli takie problemy i lampy najsampierw przepracowały tysiące godzin przed wdrożeniem do produkcji.

Co do lamp z CCCP - o ile nie były robione w ramach Czynu  Partyjnego a dla ichnej armii to powinny wytrzymać takie warunki pracy. 

W praktyce chyba / ? / można podnieść potencjał żarzenia względem katody.

Poza tym widzę największy problem w wykonaniu TG.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Lisor napisał:

Poza tym widzę największy problem w wykonaniu TG

Tg jest podobny do tego, który zastosowano w Sansui AU70.

Dla ukraińskiego ampa na 811 i dla GU72 są nawinięte uzwojenia katodowe. Całkiem możliwe, że zastosowanie tego typu rozwiązania rzutuje na ilość, obniżenie zniekształceń dla całego pasma audio, ale może również przekładać się na sam dźwięk, bardziej zbliżony do urządzeń tranzystorowych. Ja wolę jednak auto-bias od fixed-biasu (w GU72).

Dla znacznie mniejszych mocy i innych lamp (noval) można spróbować, bez zbytniego kombinowania, wykorzystać Tg z dodatkowym uzwojeniem dla wyjścia słuchawkowego 300 ohmowego, w roli katodowego ..ale to są dywagacje poza tematyczne, choć związane z DIY 😄

Takie jest moje zdanie, taką mam opinię.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, MSki napisał:

Tg jest podobny do tego, który zastosowano w Sansui AU70.

Dla ukraińskiego ampa na 811 i dla GU72 są nawinięte uzwojenia katodowe. Całkiem możliwe, że zastosowanie tego typu rozwiązania rzutuje na ilość, obniżenie zniekształceń dla całego pasma audio, ale może również przekładać się na sam dźwięk, bardziej zbliżony do urządzeń tranzystorowych. Ja wolę jednak auto-bias od fixed-biasu (w GU72).

Dla znacznie mniejszych mocy i innych lamp (noval) można spróbować, bez zbytniego kombinowania, wykorzystać Tg z dodatkowym uzwojeniem dla wyjścia słuchawkowego 300 ohmowego, w roli katodowego ..ale to są dywagacje poza tematyczne, choć związane z DIY 😄

... no właśnie te dodatkowe ma służyć do zmniejszania zniekształceń. Rozwiązania znane od dziesięcioleci, przykłady zastosowań są w ruskich książkach przedrukowanych w latach 50-tych. No i Kład, podobnie 😊. W sumie nic nowego.

Problem tylko w tym, żeby obliczyć i wykonać transformator, który spełni współczesne wymagania. A do tego już potrzeba sporej wiedzy teoretycznej i praktycznej. 

Trafo działające w ogóle każdy może zrobić jak się uprze. Nawet ja- ale nie sadzę, że będzie dobre😅.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
8 godzin temu, MSki napisał:

Wiem, że jest zapas tych 50V DC dla obu lamp ..dla 6SN7 Uhk 200V, a dla 6S19P Uhk 250V, ale przy rozgrzanej i długo pracującej lampie zmienia się nieznacznie geometria elementów wewnątrz lampy i łatwiej o przebicie h-k.

W wariancie stereo stosuję pierwszą i drugą inną lampę, w przypadku monobloków inne typy lamp. 6C2C to kompletny analog, a grają jeszcze lepiej (6J5 z RCA z jakiegoś powodu brzmi gorzej), 6Г1 działa dobrze na wejściu. Tutaj nie ma żadnych problemów.

9 godzin temu, Lisor napisał:

Bardziej nurtuję mnie transformator. Ciekawe, czy te dodatkowe uzwojenie wtórne w obwodzie katody jest nawinięte na wierzchu cewki normalnie skonstruowanego transformatora. Czyli robimy trafko na 5,9 kila, potem na wierzchu dowijamy brakującą 1/12 wtórno-anodowego i gitara. Tak zrobiony transformator oczywiście zadziała poprawnie, ale czy właściwie ? 

 

Możesz to zakończyć, ale nic dobrego z tego nie wyjdzie. Wymagane jest dobre połączenie między uzwojeniem pierwotnym i wtórnym, co wymaga specjalnej konstrukcji transformatora.

6 godzin temu, MSki napisał:

Tg jest podobny do tego, który zastosowano w Sansui AU70.

Dla ukraińskiego ampa na 811 i dla GU72 są nawinięte uzwojenia katodowe. Całkiem możliwe, że zastosowanie tego typu rozwiązania rzutuje na ilość, obniżenie zniekształceń dla całego pasma audio, ale może również przekładać się na sam dźwięk, bardziej zbliżony do urządzeń tranzystorowych. Ja wolę jednak auto-bias od fixed-biasu (w GU72).

Dla znacznie mniejszych mocy i innych lamp (noval) można spróbować, bez zbytniego kombinowania, wykorzystać Tg z dodatkowym uzwojeniem dla wyjścia słuchawkowego 300 ohmowego, w roli katodowego ..ale to są dywagacje poza tematyczne, choć związane z DIY 😄

Uzwojenie katodowe zmniejsza zniekształcenia i rezystancję wyjściową, ale nie wydłuża widma harmonicznych. Długie widmo, choć przy bardzo małych wartościach, jest oznaką brzmienia tranzystora, tutaj charakter dźwięku się nie zmienia. Bez uzwojenia katodowego, na przykład z 6C33C, trudno jest uzyskać więcej niż 6-8 watów jakościowego dźwięku, z uzwojeniem można uzyskać 20 watów lub więcej.

Edited by SVS
Link to comment
Share on other sites

... czy ktoś produkuje i sprzedaje  trafa głośnikowe do 811 ? Sam konstruować czegoś takiego nie zamierzam, bo polegnę. Szkoda czasu i nakładów. 

Pisałem wcześniej, że popełniłem coś na 811, prawdopodobnie powrócę do tematu i zrobię nową odsłonę. Oryginalna wersja zakłada sprzężenie zwrotne, wtedy nie zrobiłem- może to spowodowało umiarkowany zachwyt brzmieniem uzyskanego z tej konstrukcji. Trza to sprawdzić.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Lisor napisał:

... czy ktoś produkuje i sprzedaje  trafa głośnikowe do 811 ? Sam konstruować czegoś takiego nie zamierzam, bo polegnę. Szkoda czasu i nakładów. 

Pisałem wcześniej, że popełniłem coś na 811, prawdopodobnie powrócę do tematu i zrobię nową odsłonę. Oryginalna wersja zakłada sprzężenie zwrotne, wtedy nie zrobiłem- może to spowodowało umiarkowany zachwyt brzmieniem uzyskanego z tej konstrukcji. Trza to sprawdzić.

Sami nawijamy transformatory. Żelazko transformatorowe firmy Waassner.

Schemat

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) opiera się na informacjach zwrotnych. Dawno nie korzystałem z ogólnego sprzężenia zwrotnego, to śmierć dla dźwięku. Moje uszy to słyszą i nie robię rzeczy, których nie lubię. Oczywiście używam też bardziej melodyjnych trybów lampy, jak to słyszę.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
8 godzin temu, SVS napisał:

Dawno nie korzystałem z ogólnego sprzężenia zwrotnego, to śmierć dla dźwięku.

To zdanie wyrwałem co prawda z kontekstu i jedynie domyślać się mogę, że dotyczy układów  zaprezentowanych powyżej wzmacniaczy. Ale nie można tak generalizować, że globalne ujemne sprzężenie zwrotne, to śmierć dla dźwięku. Jedne lampy zagrają (bez g.u.s.z), a inne nie.

SVS, wzmacniacze które prezentujesz i sprzedajesz mają chyba jedną przewagę konstrukcyjną nad innymi i jest to transformator głośnikowy, który (jak przypuszczam), pełni poza podstawową, jeszcze dwie role, a mianowicie dopalacza i to na nim jest realizowane to sprzężenia zwrotne.

Czy Twoja firma jest w stanie wykonać Tg z uzwojeniem katodowym dla różnych typów lamp i jaki byłby orientacyjny koszt takiego transformatora ? Myślę, że tym pytaniem nieco "rozbujam" temat i zajrzy tu więcej chętnych na budowanie własnych urządzeń.

Edited by MSki

Takie jest moje zdanie, taką mam opinię.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Lisor napisał:

... z uwagą przejrzałem zapodaną wyżej stronę, jak dla mnie to zawiera kawał dobrej, inżynierskiej roboty😊.

A jak w praktyce wygląda zakup transformatora głośnikowego / to zdaje jakieś Tango... /, no i ile za parę trzeba zapłacić ?

Cieszę się, że moje informacje Ci pomogą.

Nie powiem jak i gdzie kupić transformatory, bo sam wszystko obliczam i nawijam.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, MSki napisał:

To zdanie wyrwałem co prawda z kontekstu i jedynie domyślać się mogę, że dotyczy układów  zaprezentowanych powyżej wzmacniaczy. Ale nie można tak generalizować, że globalne ujemne sprzężenie zwrotne, to śmierć dla dźwięku. Jedne lampy zagrają (bez g.u.s.z), a inne nie.

SVS, wzmacniacze które prezentujesz i sprzedajesz mają chyba jedną przewagę konstrukcyjną nad innymi i jest to transformator głośnikowy, który (jak przypuszczam), pełni poza podstawową, jeszcze dwie role, a mianowicie dopalacza i to na nim jest realizowane to sprzężenia zwrotne.

Czy Twoja firma jest w stanie wykonać Tg z uzwojeniem katodowym dla różnych typów lamp i jaki byłby orientacyjny koszt takiego transformatora ? Myślę, że tym pytaniem nieco "rozbujam" temat i zajrzy tu więcej chętnych na budowanie własnych urządzeń.

Teraz trudno cokolwiek obiecać, za żelazko transformatorowe Waassner zapłaciłem we wrześniu 2021 r., zrobiłem w kwietniu 2022 r. i planuję dostać do końca tego miesiąca. W tym samym czasie Niemcy dwukrotnie przesuwali termin. Z powodu COVID na świecie występują obecnie duże problemy z materiałami i komponentami.
Ponadto, aby wykonać osobne transformatory, trzeba rozszerzyć produkcję. Chcemy to zrobić, ale musimy mieć stabilne zamówienia. Bezproblemowo kompletujemy nasze wzmacniacze.

 

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie o cenę. Cena zależy od mocy, rezystancji wewnętrznej lampy, niższej częstotliwości pracy i innych czynników. Transformatory do SE wzmacniaczy tego typu i mocy (które dobrze odtwarzają wszystkie gatunki muzyczne) będą kosztować co najmniej 500 euro.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, SVS napisał:

Cieszę się, że moje informacje Ci pomogą.

Nie powiem jak i gdzie kupić transformatory, bo sam wszystko obliczam i nawijam.

... to super😊, bo już się bałem, że mogą być Tanga- uniwersalne i wieloomowe, od 4 do 16 omów😥. A te uśrednione 500 euro to za sztukę,  czy za parę?

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Lisor napisał:

... to super😊, bo już się bałem, że mogą być Tanga- uniwersalne i wieloomowe, od 4 do 16 omów😥. A te uśrednione 500 euro to za sztukę,  czy za parę?

Na sztukę te transformatory mają 7-8 Hz przy -3 dB. Tanga ci tego nie da.

Link to comment
Share on other sites

... na koniec pozostało zapytać ile kosztuje wzmacniacz u układzie SET na lampie 811 i czy są lub będą  konstruowane o mocy w granicach 10 W. Moc 20-25 W jest dla nie zdecydowanie za wysoka z racji posiadanie głośników o dużej skuteczności. Mój osobisty, przeciwsobny wzmacniacz o mocy 15 W z triody spoczywa niewłączany o kilkunastu miesięcy😥.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Lisor napisał:

... na koniec pozostało zapytać ile kosztuje wzmacniacz u układzie SET na lampie 811 i czy są lub będą  konstruowane o mocy w granicach 10 W. Moc 20-25 W jest dla nie zdecydowanie za wysoka z racji posiadanie głośników o dużej skuteczności. Mój osobisty, przeciwsobny wzmacniacz o mocy 15 W z triody spoczywa niewłączany o kilkunastu miesięcy😥.

... wzmacniacz SE na lampie 811 kosztuje 4000 euro, w postaci monobloków 4800-5000 euro. Jeśli ograniczysz się do 10 watów i zastosujesz transformatory o mniejszej mocy, cena będzie niższa o 200 euro. Dawniej czas produkcji wynosił 4-6 tygodni, teraz można go nieco wydłużyć. Ale na etapie montażu jest kilka produktów, które można dość szybko wykończyć. Wszystko da się pogodzić.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
On 6/11/2022 at 10:57 PM, SVS said:

Dawno nie korzystałem z ogólnego sprzężenia zwrotnego, to śmierć dla dźwięku. Moje uszy to słyszą 

Czy aby na pewno?

Bo teksty o zgubnym wpływie sprzężenia zwrotnego to zwykła herezja.

 

Edited by bum1234

Myśl miesiąca: "Właśnie zakupiłem swój egzemplarz dCS Network Bridge, także w kolorze czarnym. I to jest chyba najlepsza rekomendacja ;) . Nie ma nic trudniejszego niż głosowanie własną kasą."

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, bum1234 napisał:

Czy aby na pewno?

Bo teksty o zgubnym wpływie sprzężenia zwrotnego to zwykła herezja.

 

Pisałem o ogólnych sprzężenie zwrotnych, a nie po prostu sprzężenie ogólnie w każdym przypadku. Jak nie wiesz, uzwojenie katody też jest sprzężenie zwrotne, ale lokalne. Narysowałem tutaj moje obwody i wszystkie mają uzwojenia katodowe. Dlatego konieczne jest dokładniejsze zbadanie przedmiotu sporu.

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, SVS said:

Pisałem o ogólnych sprzężenie zwrotnych, a nie po prostu sprzężenie ogólnie w każdym przypadku. Jak nie wiesz, uzwojenie katody też jest sprzężenie zwrotne, ale lokalne. Narysowałem tutaj moje obwody i wszystkie mają uzwojenia katodowe. Dlatego konieczne jest dokładniejsze zbadanie przedmiotu sporu.

Dawno temu parokrotnie zamieszczałem na forum (nie tylko ja zresztą i ne byłem pierwszy) linka do znakomitego artykułu na temat sprzężenia zwrotnego i lokalnego i globalnego. Zły wpływ globalnej pętli na pracę wzmacniacza to mit, który funkcjonuje bez przerwy. Jak będę miał chwilę czasu to znajdę ten artykuł. Co prawda można go znaleźć w moich wpisach, ale wyszukiwarka na forum działa tak jak działa.

"uzwojenie katody" nie jest sprzężeniem zwrotnym. Katoda to elektroda, chyba, że masz na myśli lampę bezpośrednio żarzoną. Ale wtedy katoda też nie jest sprzężeniem zwrotnym. Jeśli już coś piszemy, to dbajmy o precyzję sformułowań, bo potem okazuje się, że np. transmitancja czwórnika zależy od jego obciążenia 😄

 

Myśl miesiąca: "Właśnie zakupiłem swój egzemplarz dCS Network Bridge, także w kolorze czarnym. I to jest chyba najlepsza rekomendacja ;) . Nie ma nic trudniejszego niż głosowanie własną kasą."

Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, bum1234 napisał:

Dawno temu parokrotnie zamieszczałem na forum (nie tylko ja zresztą i ne byłem pierwszy) linka do znakomitego artykułu na temat sprzężenia zwrotnego i lokalnego i globalnego. Zły wpływ globalnej pętli na pracę wzmacniacza to mit, który funkcjonuje bez przerwy. Jak będę miał chwilę czasu to znajdę ten artykuł. Co prawda można go znaleźć w moich wpisach, ale wyszukiwarka na forum działa tak jak działa.

"uzwojenie katody" nie jest sprzężeniem zwrotnym. Katoda to elektroda, chyba, że masz na myśli lampę bezpośrednio żarzoną. Ale wtedy katoda też nie jest sprzężeniem zwrotnym. Jeśli już coś piszemy, to dbajmy o precyzję sformułowań, bo potem okazuje się, że np. transmitancja czwórnika zależy od jego obciążenia 😄

Może to moja wina, że znam polski, to wyjaśnię, że uzwojenie katody to uzwojenie transformatora wyjściowego połączonego z katodą lampy wyjściowej.

 

Można przytoczyć kilkanaście artykułów, ale każdy artykuł jest osobistym wyobrażeniem autora o problemie.

W czasie komunikacji z fanami nagrań audio zacząłem dzielić ich na dwie grupy warunkowe: fanów brzmienia „studyjnego” i fanów brzmienia „koncertowego”. I wszyscy myślą, że jego stanowisko jest słuszne.

Z technicznego punktu widzenia pierwszy dźwięk jest charakterystyczny dla wzmacniaczy z głębokim sprzężeniem zwrotnym (obejmującym kilka etapów), drugi - dla wzmacniaczy bez sprzężenia zwrotnego lub z lokalnym sprzężeniem zwrotnym (rezystor w katodzie lampy lub uzwojenie katodowe). Jestem fanem „koncertowego” brzmienia, ale nie uważam za konieczne jego kampanii, każdy dokonuje własnego wyboru. Kontrowersje wokół tego wyboru to bezskutecznie strata czasu.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, SVS said:

Może to moja wina, że znam polski, to wyjaśnię, że uzwojenie katody to uzwojenie transformatora wyjściowego połączonego z katodą lampy wyjściowej.

Przepraszam, masz rację. Nie czytałem twoich wcześniejszych wpisów. Swoją drogą uzwojenie katody to nie jest precyzyjne i poprawne sformułowanie.

 

Nie zmienia to jednak faktu, że traktowanie sprzężenia zwrotnego jako zło wszelakie to typowy audiofilski mit, wynikający z traktowania swojego narządu słuchu jako doskonałego i obiektywnego przyrządu pomiarowego, co jest nieprawdą.

Podziały słuchaczy na różne grupy w taki sposób jak we wpisie wyżej są również dalekie od rzeczywistości ze względu na to co napisałem wyżej. Nie można subiektywnych  opinii traktować jako podstawy do wiarygodnych wniosków.

Myśl miesiąca: "Właśnie zakupiłem swój egzemplarz dCS Network Bridge, także w kolorze czarnym. I to jest chyba najlepsza rekomendacja ;) . Nie ma nic trudniejszego niż głosowanie własną kasą."

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, bum1234 napisał:

Przepraszam, masz rację. Nie czytałem twoich wcześniejszych wpisów. Swoją drogą uzwojenie katody to nie jest precyzyjne i poprawne sformułowanie.

 

Nie zmienia to jednak faktu, że traktowanie sprzężenia zwrotnego jako zło wszelakie to typowy audiofilski mit, wynikający z traktowania swojego narządu słuchu jako doskonałego i obiektywnego przyrządu pomiarowego, co jest nieprawdą.

Podziały słuchaczy na różne grupy w taki sposób jak we wpisie wyżej są również dalekie od rzeczywistości ze względu na to co napisałem wyżej. Nie można subiektywnych  opinii traktować jako podstawy do wiarygodnych wniosków.

Faktem jest, że cała branża audio pracuje na ludzi żyjących z ich gustami i upodobaniami. Gdybyś miał rację, byłby jeden model najlepszego wzmacniacza na świecie, jeden model odtwarzacza i wszystkie inne urządzenia najlepszych produktów według niektórych szacunków.

Wszystkie te produkty są stworzone nie do przyrządów pomiarowych, a do słuchania muzyki i tak okazuje się, że bardzo często bardziej poprawny i naturalny dźwięk dla uszu daje produkt, który nie jest najlepszy pod względem pomiarowym.

Istnieje inna ciekawa nauka jak psychoakustyka, która uważa za normalne, że dźwięk o najmniejszych zniekształceniach nie zawsze jest przez człowieka odbierany jako najlepszy. Np. nasz mózg odbiera dźwięk o dość dużym zniekształceniu, ale o krótkim widmie jako naturalny, natomiast sygnał o zniekształceniu 0,00000...%, ale o widmie 40 harmonicznych nieożywionych i sztucznych.

 

Istnieje wiele innych czynników, ale generalnie w naszym przypadku, czy nam się to podoba, czy nie, jest to ważniejsze niż dobro czy zło. Człowiek głosuje portfelem nie na oscyloskop, ale na własna przyjemność

I co jest precyzyjne i poprawne sformułowanie uzwojenie katody?

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, SVS napisał:

Wszystkie te produkty są stworzone nie do przyrządów pomiarowych, a do słuchania muzyki i tak okazuje się, że bardzo często bardziej poprawny i naturalny dźwięk dla uszu daje produkt, który nie jest najlepszy pod względem pomiarowym.

Niestety  pewna część użytkowników tego forum nie ma o tym bladego pojęcia. 

A stosowanie sprzężenia zwrotnego (zwłaszcza obejmującego wiele stopni wzmacniacza) jest jak leczenie dżumy cholerą. Byłem kilka razy na odsłuchu , gdzie można było porównać ten sam wzmacniacz ze sprzężeniem i bez (nawet kilka rodzai sprzężenia) i zawsze znalazł się ktoś komu bardziej podobało się ze sprzężeniem (to jeszcze zależało od gatunku muzyki). Jednak większość głosów była za tym, że lepiej bez sprzężenia.

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Link to comment
Share on other sites

Niestety część użytkowników tego forum nie ma pojęcia o elektronice i teorii sterowania, i powiela poglądy, które z rzeczywistością nie mają nic wspólnego. Część z nich może i ma pojęcie, ale z powodów czysto merkantylnych kracze jak wrony, pomiędzy którymi się znajduje.

A skoro o psychoakustyce mowa, to trzeba wspomnieć, że zajmuje się ona również przypadkami "słyszenia" różnej biżuterii audiofilskiej, a także zmian brzmieniowych, które istnieją tylko  w mózgownicy słuchacza, ponieważ śladów wpływu na sygnał nie ma 😄

 

Myśl miesiąca: "Właśnie zakupiłem swój egzemplarz dCS Network Bridge, także w kolorze czarnym. I to jest chyba najlepsza rekomendacja ;) . Nie ma nic trudniejszego niż głosowanie własną kasą."

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
24 minuty temu, bum1234 napisał:

[...] powiela poglądy, które z rzeczywistością nie mają nic wspólnego. Część z nich może i ma pojęcie, ale z powodów czysto merkantylnych kracze jak wrony, pomiędzy którymi się znajduje.

[...]

 

Proponuję przeczytać choćby to:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Tam rozważono wszystkie za i przeciw, uznając pewne zalety globalnego NFB.

Potwierdzono jednak, że negatywną stroną takiego sprzężenia może być zaburzenie spójności fazowej sygnału. A to, pozornie mało zauważalne zjawisko, skutkuje głównie zaburzeniem odwzorowania efektów przestrzennych podczas odsłuchu.

Zresztą przećwiczyłem to sam. W moim SET-cie 300B wzorem Cary Audio mam możliwość załączania NFB -3dB, -6 dB bądź jego całkowitego odłączenia.

Efekty stosownych ustawień są wyraźnie słyszalne.

Edited by argus
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

A tak niedawno był wzmacniacz do odtwarzania "wysokiej jakości muzyki" w przystępnej cenie i bez sprzężenia zwrotnego -

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Edited by ampman
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.