Skocz do zawartości
IGNORED

Kolumny vintage hi-end


pmcomp
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, tymek napisał:

Zastanawia mnie na ile system kinowy sprawdzi się w domu. Raczej zdmuchnie z planszy słuchacza. Takie bezkompromisowe granie to włączyć jedna płytę, wysłuchać i wyłączyć sprzęt.

Nie sprawdzi się. Takie systemy są projektowane do zupełnie innego słuchania. Słuchacz jest 10-30m od kolumn , a nie 3m. Do tego system ma zwalać z nóg, ale nie dłużej niż czas trwania filmu. Dłużej byłoby to po prostu męczące. A siedzenie przed takimi kinowymi tubami 3m, to już masochizm level hard dla uszu i głowy. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sly30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są tacy co jak widac słuchaja takich kolumn:

2951391-0a99f3a6-jbl-5674-complete-syste

9903915838_0_g.jpg

56743-jpg.534639

i sprawia im to przyjemność.

 

Są także tacy co słuchają takich jak poniżej:
 

obraz.png

 

a są i tacy co słuchają takich:

 

comment_aKb7T4r3LoxQMPiqnt0yeYRk29u4Xrd1

 

 

Tylko po prostu trzeba to umieć zrozumieć i zaakceptować. A ty @sly30 tego nie potrafisz i chyba w tym życiu już się nie nauczysz 🙂 .

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, pmcomp napisał:

Tylko po prostu trzeba to umieć zrozumieć i zaakceptować.

A dlaczego trzeba akceptować coś czego nie lubię słuchać? Bo co? Czy trzeba zaakceptować, że ktoś po jajka do sklepu chce jeździć 40-to tonową wywrotką? Chce to niech jeździ. Ale nikt nie musi tego akceptować, ani polecać innym. No i właśnie trzeba umieć zrozumieć, że konkretny projekt jest przeznaczony do konkretnych warunków użytkowania. Jeśli kolumny są zaprojektowane tak, że mają być słuchane z 20m i zza ekranu kinowego, to nie są przewidziane do domowego słuchania siedząc 3m od takich kolumn. Ale jeśli ktoś tak lubi, to jego sprawa. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sly30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, sly30 napisał:

A dlaczego trzeba akceptować coś czego nie lubię słuchać? Bo co? Czy trzeba zaakceptować, że ktoś po jajka do sklepu chce jeździć 40-to tonową wywrotką? Chce to niech jeździ. Ale nikt nie musi tego akceptować, ani polecać innym. No i właśnie trzeba umieć zrozumieć, że konkretny projekt jest przeznaczony do konkretnych warunków użytkowania. Jeśli kolumny są zaprojektowane tak, że mają być słuchane z 20m i zza ekranu kinowego, to nie są przewidziane do domowego słuchania siedząc 3m od takich kolumn. Ale jeśli ktoś tak lubi, to jego sprawa. 

Trzeba umieć zaakceptować, że ktoś inny lubi robić coś innego i podoba mu się coś innego niż tobie.

Jak widać z takim ego nawet trudno to zrozumieć, a do zaakceptowania ... baaaardzo daleka droga.

🙂 .

 

00fa635f6d8c5dd7da35e42a13b5ca9c--loudsp

a7e69bbc695062958c2abd730f5a770b--audio-

maxresdefault.jpg

017bf356b026931f8950af8accab6d23.jpg

a9d283d729018d6837530c0484461163.jpg

7e54fba26d2572989ec67be0c4645769.jpg

7562ecaf5492f418f91cc9231ae0524c.jpg

908642cfd35022fb00552290a3eff096.jpg

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, pmcomp napisał:


 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Najnowocześniejsza technika głośnikowa w temacie vinitage.. ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, 747 napisał:

Najnowocześniejsza technika głośnikowa w temacie vinitage.. ?

 

A ty umiesz czytać ze zrozumieniem ???

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, pmcomp napisał:

Trzeba umieć zaakceptować, że ktoś inny lubi robić coś innego i podoba mu się coś innego niż tobie.

Jak widać z takim ego nawet trudno to zrozumieć, a do zaakceptowania ... baaaardzo daleka droga.

🙂 .

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

To może wyglądać przerażająco. Jak sprzęt do zmiatania oddziałów wroga w polu. 😉

Ja bym powiedział, że  w lofcie, wygląda raczej imponująco i muzyka symfoniczna musi brzmieć imponująco.

W filharmonii dźwięk też jest duży i można to przetrwać. Odległość od głośników w lofcie jest mniejsza, więc pewnie nikt nie uruchamia 2x 1000W na maxa.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, sly30 napisał:

Jeśli kolumny są zaprojektowane tak, że mają być słuchane z 20m i zza ekranu kinowego, to nie są przewidziane do domowego słuchania siedząc 3m od takich kolumn. Ale jeśli ktoś tak lubi, to jego sprawa. 

Umknęła mi twoja bzdura.

Popatrz sobie jak wygląda sala kinowa, ile jest rzędów i ile jest miejsc w rzędzie. Kolumny musza nagłośnić całe pomieszczenie niezależnie od miejsca widza. Podobnie jak w Filharmonii, akustyka sali musi pozwalać na dotarcie dźwieku we wszystkie miejsca sali. To nie jest twoj hiendowy salonik w jednym właściwym miejscem na odsłuch. Poza tym w wielokanałowym kinie domowym dźwięk w pomieszczeniu buduje sie inaczej niż przy stereo.

BTW co ma do tego umiejscownienie kolumn za ekranem? Zdaje się że budujesz system kina domowego więc powinieneś się już nauczyć, że są na rynku materiały na ekrany przezroczyste akustycznie.

 

13 minut temu, jaszcze1 napisał:

To może wyglądać przerażająco. Jak sprzęt do zmiatania oddziałów wroga w polu. 😉

Ja bym powiedział, że  w lofcie, wygląda raczej imponująco i muzyka symfoniczna musi brzmieć imponująco.

W filharmonii dźwięk też jest duży i można to przetrwać. Odległość od głośników w lofcie jest mniejsza, więc pewnie nikt nie uruchamia 2x 1000W na maxa.

 

Niektórzy słuchają na swoich sprzętach jedynie ałdjofilskich samplerów na trzy instrumenty 🙂 . Bo jak sie słucha sprzętu to muzyka nie jest najważniejsza.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coffee

59d783fdda0a28ccf0d687993dcace0363ea421b

----------

A-comparison-of-successive-large-speakerA-comparison-of-successive-large-speakerA-comparison-of-successive-large-speaker

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) post-28079-0-99759500-1483260107_thumb.jpgpost-28079-0-59610500-1483260584_thumb.png

79ae6263fbf81505c046838e6cf1c820a99a9447dd74cb3b6137301a07619a28d43dd5aa65fe27694bccb565c9937886b4eda5e627224badc3aea3cf6e7588e991b9cb83cc304835656700abd10c5dac

=======

Lansing Manufacturing Co. Shearer Horn Loudspeaker System (1936 r.)

Lansing-Manufacturing-Co-Shearer-Horn-19Lansing-Manufacturing-Co-Shearer-Horn-19Lansing-Manufacturing-Co-Shearer-Horn-19Lansing-Manufacturing-Co-Shearer-Horn-19

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

By 1935, a prototype had been constructed using four LMCo. 15XS bass drivers in a re-entrant, low-frequency horn with a single multi-cellular driven by one LMCo. 285 driver. It proved to be an unqualified success. Testing showed that the bass horn configuration contributed to the overall system design efficiency by as much as 50%. The low-frequency bass horn sensitivity so closely matched the high-frequency that only 2dB of shelving was required to balance the elements.

Frequency response of ±2dB was achieved over a bandwidth of 50Hz to 8KHz. Moreover, by careful mechanical alignment of the HF (high-frequency) and LF (low-frequency) drivers, the relative delay between the HF and LF sections was held to less than one millisecond. The design was significant enough to earn it the Technical Award for 1936 by the Academy of Motion Picture Arts and Sciences.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-28079-0-87574900-1379280236_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Sovereign
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, pmcomp napisał:

Umknęła mi twoja bzdura.

Jak zwykle nie masz pojęcia o czym piszesz. Te wielkie tuby kinowe projektowano przed wojną, gdy wzmacniacze były słabe, ekrany z grubego materiału, nikt nie myślał o dsp, a nagłośnić trzeba było duże sale. I te tuby dawały radę zza grubych ekranów. Teraz są inne czasy. Takich tub nie oferuje się do domowych systemów kinowych, gdzie można mieć mocne wzmacniacze, ekrany neutralne akustycznie i przede wszystkim procesory dsp. 

Zresztą każdy sam może sobie posłuchać takich starych, wielkich tub kinowych na show w Monachium. Co roku, Azjaci mają tam taką wielką salę, a w niej takie mega wielkie gruchoty z pordzewiałymi zaciskami i kablami w kolumnach. Dobrze sobie to kiedyś obejrzałem. Co prawda co roku bywały nieco inne wersje, ale koszmar niezmienny. Do tego mają sprzęty lampowe Silbatone, a te tubowe gruchoty, to Western Electric. No i tam zawsze dużo ludzi wchodzi, ale też szybko uciekają. Gra to tak paskudnie, że wpierw człowiek jest w szoku, o co tu chodzi, później dziwi się jaki to ma sens, następnie jest odruch wymiotny, a później trzeba uciekać, żeby nie zwymiotować na sąsiada. Stare Altusy przy tym, to ultra high end. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

9AC78497-6708-4BA2-A5A1-59391A12F8C3.jpeg

A2415109-74A5-400B-9497-639935EC42A5.jpeg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sly30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, sly30 napisał:

 Western Electric.

Już wtedy zrezygnowali z Western Electric. One nie zasługiwały na project Shearer Horn.

Zauważono wiele wad systemu Western Electric.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

The project to design the Shearer Horn had its roots in 1933. In that year, John Hilliard contacted Western Electric (WE), on behalf of his employer MGM, to develop a prototype for a new loudspeaker. The intent was to address deficiencies in the WE "Wide Range" speaker system that was the standard of the day. The "Wide Range" system consisted of two WE 555 compression driver attached to  12' "snail horns" with four 18" bass drivers mounted on an open baffle. Two separate "Bostwick Tweeter" covered the high end to result in a three-way system.

The deficiencies of this system were many. The efficiency and low end response were restricted by the open baffle bass drivers and the distortion of these drivers was high. The most significant deficiency, in John Hilliard's mind, was the phase discrepancies between the WE555's and the other drivers. The 12' horn paths so delayed the midrange response that monitoring tests of a tap dance routine resulted in two taps being heard for every one recorded.

wide-range.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Sovereign
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, Sovereign napisał:

Lansing-Manufacturing-Co-Shearer-Horn-19

Wykonywałem takie i inne połączenia, nie mając świadomości, że są opracowane przez innych, stosowałem symetrie, wszędzie gdzie się dało i jak się dało, by obserwować zachowanie i zjawiska, oczywiście nie miałem narzędzi by to pomierzyć, lecz słuch wystarczał plus nabywane doświadczenie, dla dokonania pobieżnej oceny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, 747 napisał:

oczywiście nie miałem narzędzi by to pomierzyć, lecz słuch wystarczał plus nabywane doświadczenie

Oczywiście.

Reszta świata audio, potrzebuje do pomiarów ultradrogiego, czułego sprzętu, Tobie do tego wystarcza słuch i doświadczenie.

Jesteś (w swojej wyobraźni) Wielki!

Szkoda, że nieznany i niedoceniony, takim też pozostaniesz, snując bez końca na tym forum swoje dyrdymały.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
56 minut temu, iro III napisał:

takim też pozostaniesz

 

To miło że preferujesz dowartościowjące uczty intelektualne, warto poczytać.

 

Godzinę temu, iro III napisał:

Reszta świata audio

Na początku nie było nic, a mimo to świat powstał, powstała cywilizacja, wszyscy widzimy jak chyli się ku upadkowi, a niby tacy mądrzy ludzie nią zarządzają, najlepsi z najlepszych..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, sly30 napisał:

Jak zwykle nie masz pojęcia o czym piszesz. Te wielkie tuby kinowe projektowano przed wojną, gdy wzmacniacze były słabe, ekrany z grubego materiału, nikt nie myślał o dsp, a nagłośnić trzeba było duże sale. I te tuby dawały radę zza grubych ekranów. Teraz są inne czasy. Takich tub nie oferuje się do domowych systemów kinowych, gdzie można mieć mocne wzmacniacze, ekrany neutralne akustycznie i przede wszystkim procesory dsp. 
 

 

@Sovereign podał link i zdjęcia ale nawet nie raczyłeś zajrzeć i poczytać.

Systemy kinowe to nie Western Electric tylko ... JBL. 

Poczytaj: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

O takim np. systemie wspominał @Sovereign:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

page_70.jpg

022847189_1-ba1283fb77996ec10eafb099832f

Jest mnóstwo innych, do dużych, średnich i małych sal kinowych.

Takie najmniejsze miałem okazje słuchać. Dźwięk mało doopy nie urwie. W stereo.

 

images?q=tbn:ANd9GcTRfvn8kabuwSeIAc-xcC4

images?q=tbn:ANd9GcSRKeZL5VSzzx9ylBLnKWl

 

4638.jpg

3722-2T.jpg

IMG_20191009_103258.thumb.jpg.d2c36fd18f

 

Tu przykład adaptacji w kinie domowym:

20170506_113100-jpg.1302164

img_1434-jpeg.3042787

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Cytat

By 1935, a prototype had been constructed using four LMCo. 15XS bass drivers in a re-entrant, low-frequency horn with a single multi-cellular driven by one LMCo. 284 driver. It proved to be an unqualified success. Testing showed that the bass horn configuration contributed to the overall system design efficiency by as much as 50%. The low-frequency bass horn sensitivity so closely matched the high-frequency that only 2dB of shelving was required to balance the elements.

Frequency response of ±2dB was achieved over a bandwidth of 50Hz to 9KHz. Moreover, by careful mechanical alignment of the HF (high-frequency) and LF (low-frequency) drivers, the relative delay between the HF and LF sections was held to less than one millisecond. The design was significant enough to earn it the Technical Award for 1936 by the Academy of Motion Picture Arts and Sciences.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kolejny błąd na soundandcommunications.

Prototyp w 1935 r. był z driverem 284 (a nie z 285). Seryjne, a już na pewno późniejsze wypusty były z 285.

Pierwszy błąd ''50KHz to 8KHz''.

------------

The new Shearer system was now ready for testing and it proved an unqualified success. The bass horn configuration contributed to an overall system efficiency near 50%. The bass horn sensitivity so closely matched that of the high frequency unit that no more than 2 db of attenuation was required. It achieved a flat frequency response of +/- 2db for a bandwidth of 50-8,000hz. The position of the 284 driver, in relation to the position of the bass drivers, had been carefully designed to result in a phase delay of no more than 1 millisecond.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Na audioheritage także błąd.

Powinno być tak jak na pomiarze systemu Shearer Horn. Czyli od 50Hz do 9kHz.

Lansing-Manufacturing-Co-Shearer-Horn-19

=======

LMCo. 75W5 Loudspeaker System

To ten największy z dwoma driverami w konfiguracji Y.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

shearer4.jpgshearer3.jpgshearer5.jpgproducts.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sly30

Może to te chińskie klony WE/Altec - Line Magnetic? Faktycznie słuchałem kiedyś podobnego systemu i był tragiczny, może to gra tylko w jakies specjalnej aplikacji, jak np. Lowthery?
Już nawet nie chodziło o brak sceny czy coś - to były tylko średnie tony, jak stary patefon.

Osobiście z wysokoskutecznych estradowych zabawek jestem bardziej ciekaw np. EAW 
(niektóre były na berylowych TADach) czy kompletnych systemów jak Apogee/Meyer Sound/Martin z własnym kontrolerem, EQ itp.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Marek.S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, Marek.S napisał:

@sly30

Może to te chińskie klony WE/Altec - Line Magnetic? Faktycznie słuchałem kiedyś podobnego systemu i był tragiczny, może to gra tylko w jakies specjalnej aplikacji, jak np. Lowthery?
Już nawet nie chodziło o brak sceny czy coś - to były tylko średnie tony, jak stary patefon.

Są chińskie i japońskie podróbki Western Electric. Chińskie to Line Magnetic. Japońskie to G.I.P. Laboratory. Może słabo wysterowałeś pod gust sprzedawcy/wystawcy.

Także średnicowo grające były Klangfilmy Eurodyn (oryginały). Nawet stare olejaki pod średnicowe/uśrednione granie.

he12_klan4.jpghe12_klan3.jpg

Staroświeckie granie, nie moje granie. Staroświecko grają kolumny WE i Klangfim.

Ty słuchałeś podróbek 594A z wielkim drewniakiem + podróbka 597A na skraju wysokich. I coś tam od nich na LF.

Ja oryginałów z mniejszym aluminiakiem Western Electric KS-12024 + driver Western Electric 713B na Fenolu. Z amplifikacją Wavac.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) post-28079-0-86664500-1483262431_thumb.jpgpost-28079-0-10996500-1357401536_thumb.jpg

post-28079-0-38702900-1483261093_thumb.pngpost-28079-0-13245600-1483263418_thumb.gif

Taki jak w najstarszych Klipschorn z WE 713.

1112vintkli.promo_.jpgc.jpg

Może te L8 lepsze nawet od ''popierdółek TAD CE1 i CR1''. Na live lepsze były te oryginalne Westerny, ale najlepiej żeby stanęły obok siebie (vs.) w 50m2 i dowalić po całości na maksymalnych obrotach i przeróżnej muzyce. Które z tych speakeraków lepszy Live robią.

Tylko, że to były najbardziej zniekształcające kolumny w zakresie średnio-wysokotonowym z horna Western Electric KS-12024 + driver Western Electric 713B. Gramiak w jakimś stopniu maskował te podbarwienia/zniekształcenia ratując te kolumny. One pewnie były tworzone przy lampiakach z gramiakiem! I w takim towarzystwie mogą czuć się najlepiej przy topowych realizacjach Jazzowych z tamtych lat. I mniejszych składach.

W jakimś stopniu była: średnica, góra i bas. Średnica i góra to średnio-wyższy zakres grający strasznie na front, na twarz ze swoim podbarwieniami i zniekształceniami zachodzącymi w uszy. W 16m2 zasuwały na mid-bassie. A w kinie na pewno kiedyś grały w większym metrażu. Miał bodajże jeszcze taką centralną na front.

Sub-basu tam nie było, tam był mid-bass z 30 cm Jensen P-12N (z papierową membraną samą sobie zawieszeniem) - króciutki szybciutki ''basik''. I z tych całych kolumn najbardziej podobał się mid-bass, krótkie szybkie punktowanie na wyższym basie. Do muzyki wymagającej więcej LF i większej rozpiętości, więcej detalu, mocy, rozdzielczości itd. - to się nie nadają. Ale jak coś dorzucisz na LF, to różnie może być i może pop-iku posłuchasz.

Właściciel po latach powiedział, że grały ostro. A na żywo prawił, co taki delikatny słuch, że aż uszy przysłania się - w momentach podbarwień i przeciągniętych zniekształceń z horna Western Electric KS-12024 + driver Western Electric 713B.

Dopiero po latach noaudiofil zrozumiał, że nie grały równo i neutralnie, mówiąc że wtedy WE grały ostro.

Ktoś inny też słuchał w ogóle innych kolumn u niego, i mówił, że koszmarnie wywalił średnicę.

Ale przy tamtych kolumnach, to średnica nie była wywalona, w porównaniu do tych WE - żeby zelo7 usłyszał te Westerny, to by wiedział, co to znaczy wywalona średnica! i do tego zniekształcenia jak z żadnych innych. zelo7 wtedy zamulonych, ciepłych rozlazłych konfiguracji, kluchonów popierdółek słuchał, to i twardo u noaudiofila jemu z carvera, a noaudiofil: że miękko to żonka zelo7 niech mu pogrywa na fujarce.

A do starego audiofila, który przy głośniejszy słuchaniu, zauważył pierdzenie w basie, zniekształcenia z jego Altec 515A w A7, to noaudiofil powiedział: że pierdziało, ale jemu ze zwieraczy. Tak się lubili, że noaudiofil w swojej radości z tego jak SA odszedł, wrzucił jemu grobową przyśpiewkę video ze stodołą - i dopisał ironicznie żegnaj drogi przyjacielu. A się nie lubili, tak, że noaudiofil obrabiał tył dla SA, coś tam o wzmacniaczu, że się chwalił wszędzie i w hi-fi clubie, czego to nie zrobił. Ponoć po odsłuchach SA wydzwaniał i chciał kupić od niego tamte Alteci, ale dla SA właściciel za dużo sobie cenił jak stary kombinator/handlarz, za stan ze śladami uszkodzeń na papierowych membranach wooferów, i się nie dogadali. Chyba jak i noaudiofil, też z SA się nie lubiłeś, bo jak mówiłeś coś ci prawił, żeś wtedy kilkanaście lat temu był młody i g. się znał - wtedy w czasie teraźniejszym.

SA tam chyba nawet swoje lampiaki przywoził do niego, i coś na forum były właściciel kolumn wspominał, że ze swoim Brookiem 2A3 czy i innym starym g. lampowym miał lepszą średniczkę, tzn. że tamte nowsze lampiaki od SA mogły być bardziej neutralne z lepszym basem, góra i innymi aspektami.

Ty coś noaudiofilowi gdybałeś, że aktywna zwrotnica Westlake pewnie szumi, przy tulu op-amp'ach. A on, że nie szumi, ale koszmarnie zamula tenże aktywny crossover westlake przy HR1-VF.

Horny którymi Marek.S się jarasz, noaudiofil wypierniczył w pierwszej kolejności, jako zdechlaki w parze oryginalnym driverem, także jak w TSM-1. Iwaty jemu zrobiły sieczkę z drewniaków. Trochę na kształt eliptycznych z Paragon, które ustawione frontalnie, u mnie kilkanaście lat temu, były bardzo żywe, detaliczne, przestronne i dziarskie. Wtedy sporo bardziej ofensywne, niż z Hartsfield. Z Paragon wymagały dużego metrażu i dużej, skutecznej i szybkiej wyczynowej sekcji basowej.

Właściciel podpinał do phono czy czego tam, jakiś kabel koncentryczny grający konturowym przejaskrawionym nie-neutralnym dźwiękiem, taki kabel tylko do zamulaczy, bo z innymi kablami, kolumny WE, jak mówił, grały jeszcze bardziej średnicą.

Przy topowych pełnozakresowych uniwersalnych i wyczynowych systemach głośnikowych, te WE to tylko mid-bass i trochę średnio-wyższego zakresu.

John Hilliard już w latach 30. XX w., zauważył ogrom niedoskonałości kolumn Western Electric. W jeszcze innymi modelu rzuciły mu się w uszy, także zniekształcenia i do tego dodatkowe wady.

@pmcomp

Masz TOP-a z vintage!

Pokonasz tym prawie wszystkie vintage i ogrom/mnóstwo różnych nowych. Od pierwszej połowy lat 80. (blisko połowy lat 80.) i lata 90. XX w. To już się robiło inne od starszych i (nowsze ferrytowe i neodymowe z tytanami) jeszcze bardziej dziarskie, szerokopasmowe, wyraziste, mocne, dynamiczne niż stare Alnico V z Alu. Od których są jeszcze lepsze, jeszcze bardziej wyczynowe z jeszcze wyższymi limitami wyczynowego grania/śrubowania aspektów dźwiękowych. Chyba, że w starych driverach z Alnico V, podmienisz membrany alu, na tytany z lat 80. i 90. Tym bardziej i nowsze woofery były/są lepsze już z lat 80. i 90., niż stare z Alnico V. Do takiego grania wszystkie urządzenia elektroniczne, które mocniej narzucają własny styl i swoje ograniczenia, musiałyby odpaść, bo wtedy będzie wyraźnie słychać wpływ starej wintydżowej elektroniki np. coś z WE91B (WE300B), Marantz 7, Thorens Prestige + SME V itd.

Od spokojnych jazz'owych składów, po hardcorowy metal. Na tym vintage JBL już z lat 50. XX w. grasz wszystko. Do wszystkiego po topowym wysterowaniu tranzystorami. Ta sekcja tubowa z Hartsfield przy świetnym wysterowaniu, łeb urywa, słuch przeszywa - jak komuś, najdzie ochota na bardzo wyczynowe granie.

A to był jeden z grzeczniejszych hornów w zestawie z lensami, ale to tylko taka zmyłka przy słabszym wysterowaniu driverów. Gdyż Extremalne wysterowanie = ekstremalne doznania.

Lata 50. XX. a ten system głośnikowy, potrafi grać zarówno spokojną muzyczkę jak i ekstremalnie wyczynową przy wyczynowym wysterowaniu. I bardziej nowocześniej i wyczynowo, niż ogrom nowoczesnych konwencjonalnych kolumn.

Woofery i drivery masz coś jak w topowych wielkich systemach głośnikowych vintage z lat 50. Jak np. w Jim Lansing No. 6000.

Config o połowę mniejszy i bardziej udomowiony - 1 driver na 2 woofery. 

noaudiofil prawił na żywo, że Hartsfield pewnie jak Western Electric - tylko tak gdybał na żywo. A ja wiem, że w ogóle nie są jak Western Electric - i bdb, że nie są. Taki z tych Westernów, JBL. Jak z Tannoy-i Westminster Royal głęboki bas - jak prawił noaudiofil. A później się okazało na żywca, że grały mid-bassem, krótkim szybkim wyższym basem.

Naborowski to stary handlarz, z własnymi specyficznymi mało neutralnymi preferencjami. Ale czasami mu się zdarzało trafić np. z oceną charakterem basu w jakichś kolumnach gdy w ogóle nie chodziło o sprzedaż, co było zdecydowanie bardziej zgodne z tym co ja słyszałem wcześniej, niż z tym co prawił noaudiofil. Noaudiofil prawił, że elegancki, zróżnicowany, ładny, super bas i głęboki, a Naborowski, że bas zaokrąglony i że zależy od woofera w danej obudowie. Nabor mówił, że tamte byłe carvery silver 7 noaudiofila, to słabizna, i na bas jaki lubię polecał np. topowe Brystony. A o 4343, noaudiofil, że czarna/ciemna dudniąca ciągnąca się buła/bas. Nabor nic nt. basu w 4343 i w ogóle nic w jego stylu.

Nabor wspomniał coś i o L300, że bas podbity i muszą stać na standach o wysokości 50 cm. 4350 to jemu na potęgę i skalę do bardzo dużego metrażu. Najlepsze z tych co Nabor miał, to: K2 S9800, Everest DD55000 i Hartsfield. W nich wszystko jak trza. Co do TAD to mówił że słabe średnie i wysokie, i tylko bas na 4/dobry. Goto niech sobie gdzieś wsadzi bo to słabe i mocno specyficzne jak jego gust. I to nawet nie pasuje tonalnie i brzmieniowo.

Living Voice Vox Olympian posłuchałem na żywca; noaudiofiol zobaczył na zdjęciu i mówi, że angielski szajs Kevina Scotta i się śmieje z Vox-ów. Po latach posłuchał, ale VitaVox-ów CN-191 (zmałpowane konstrukcyjnie stare Klipschorn - nie pod względem przetworników) i och jak cudnie, bo u koleżki gdzieś tam za granicą, czy gdzie. A przy Living Voice Vox Olympian, te Vitavox CN-191 jeszcze bardziej okrojone i też z Vitavoxem S2. Może bardziej niż w Vox Olympian z drewniakiem, by się podobała z oryginalnym aluminiakiem. Ta sekcja z Vitavox też zdecydowanie nie jest jak z Hartsfield. 

Tu masz config z dwoma wooferami z przodu i tak pewnie jeszcze lepiej.

A z tych największych możesz zrobić konfiguracje w stylu Ocean Way Audio HR1. Ale, to Ocean Way Audio HR1 bazuje na tej konfiguracji JBL. Tylko w kabinach na wzór RCA Ubangi. To extremum, jeszcze większe urywanie doopy przy wyczynowym graniu.

page10.jpgattachment.php?attachmentid=37641&stc=1&page11.jpg

W tym customowym TOP vintage (spośród starszych) z dwiema 15''-ami 150-4, to może być OZ. Wyżej driver 375 także z lat 50. przy hornie i lensie jak w Hartsfield z lat 50. Slot tweeter to 077 jak w nowszych spośród starszych vintage - L300 Summit.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Sovereign
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, Marek.S napisał:

Może to te chińskie klony WE/Altec - Line Magnetic? Faktycznie słuchałem kiedyś podobnego systemu i był tragiczny, może to gra tylko w jakies specjalnej aplikacji, jak np. Lowthery?

To wyglądało na bardzo stare i wymęczone sprzęty. Chyba oryginały. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blumenhofer Acoustics DV-3 Loudspeaker System

Z driverem JBL 375 Alnico V z lat 50. XX w.

Bass Horn w opcjach z różną wielkością sekcji LF w zależności od ilości wooferów. Najskromniejsza sekcja LF z 2-ma 16''-ami. Największa z 6-ma 16''-ami. Z najmniejszą, masa kolumny 100 kg. Z największą, 350 kg na stronę.

U Blumenhofera 16''-ka ma 380 mm jak podaje w danych DV-3.

DV-3x16-029.jpgDV-3x16-027.jpgDV-3x16-032.jpgDV-3x16-025.jpg7.jpgTURBO.jpg2021_12_26-2x15-Turbo.jpg2-1.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) dimensions_dv-3.pngDV-3x16-033.jpgBlumenhofer-Acoustics-DV-3.png

Ależ muszą mieć depnięcie/dynamikę, wygar, dziarskość, rozdzielczość, detal, i styl lifelike.

=========

Meyer Sound MSL-4 Self-Powered Reinforcement Loudspeaker (1995 r.)

1995_msl-4.jpg

Driver JBL 2450J/2450J-1 (dużo nowszy neodymowy z nową wtyczką fazy i wszystkim innym), w którejś z wersji Meyer Sound MS-2001 - czyli z aluminiową D16R2441, ew. ''kleikiem Meyera'' na zawieszeniu diamond surround i z ferrofluidem w szczelinie magnetycznej. 

Meyer lubi aluminiowe membrany, przez cały czas - i to najbardziej. Od zawsze aluminiowe. M.in. ze swoimi modyfikacjami, dla ekstremalnych mocy, wytrzymałości i najniższych zniekształceń. Zalewaniem zawieszenia, on stonuje detal. Jeszcze ferrofluid w szczelinie. U Meyer'a to delikatna góra, czystość i moc!

MS-2001 w różnych wersjach, w zależności od modyfikacji/zastosowań. Z dopiskami: N, NR, A, AR - i jeszcze innymi i dłuższymi.

DriverJBL2450J2450J-1.MeyerSoundMS-2001AR.thumb.jpg.cecf6f90b2b030d9a12be2c224aede79.jpgDriverJBL2450J2450J-1.MeyerSoundMS-2001AR_Horn.thumb.jpg.361dfb0edacf951794d38686197a5877.jpgDriverJBL2450J2450J-1.MeyerSoundMS-2001AR_Horn..thumb.jpg.cd3d2706854d017ba68947055ff7bd1a.jpg

MeyerSoundMSL-4650-PSelf-PoweredReinforcementLoudspeakerSubwoofer.thumb.jpeg.8518ae73d6f71b7b34ee28992112f82f.jpegMeyerSoundMSL-4650-PSelf-PoweredReinforcementLoudspeakerSubwoofer.thumb.jpeg.65b5c48a49fe4041282be4a32d1406d0.jpegMeyerSoundMSL-4Self-PoweredReinforcementLoudspeaker(1995r.).DriverJBL2450J-1MS-2001A.thumb.jpeg.ffedef8cfca46f2d7a9325cd0daae010.jpegMeyerSoundMSL-4.DriverJBL2450J-1MS-2001A.thumb.jpeg.78670e58883c3a52de33863724872b45.jpegMeyerSoundMSL-4.DriverJBL2450J-1MS-2001A.thumb.jpeg.219b5cb29c4b03077ef742a0d86dab0f.jpeg

Na LF: 1 x 12''

Do tego subwoofer: Meyer Sound 650-P Self-Powered Reinforcement Subwoofer (2 x 18'')

MeyerSound650-PSelf-PoweredReinforcementSubwoofer.thumb.jpeg.1c0ea13d9db2bd3fb40adc93b7841dbc.jpegMeyer-Sound-MSL-4-650-P.jpgMeyer-Sound-MSL-4-Loudspeaker-650-P-Subw

=========

Ze skromniejszych z mniejszym hornem np.

Meyer Sound X-10 High Resolution Control Room Monitor. Driver z 4'' membraną. Woofer 15''. X-10 były już w 2000 r., a może i wcześniej.

MeyerSoundX-10HighResolutionControlRoomMonitor(2000r.).thumb.jpg.90e40f4e37648eeef8f9f8a4b65f5b05.jpg

Meyer Sound X-800 self-powered subwoofer (2 x 18'') dla X-10.

=========

Wersja domowa.

Meyer Sound X-10T High Resolution Linear Monitor Loudspeaker

Jw. 15'' i 4''. Plus info z X-10T, że driver z 1.5'' wyjściem.

20220726061225_2.jpg20220726061225_1.jpgx-10t-jpeg.761503Meyer-Sound-X-10-T-High-Resolution-LineaMeyer-Sound-X-10-T-High-Resolution-LineaMeyer-Sound-X-10-T-High-Resolution-Linea

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Sovereign
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to się liczy do hajendu, ale z takim twitterem i srednim, chyba musi. 😁

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Compress_20230421_225014_4548.jpg

Compress_20230421_225015_5008.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczy się, liczy. To jest ultra high end. Słuchasz 5 min.i umierasz w poczuciu spełnienia!… :-))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, sly30 napisał:

Liczy się, liczy. To jest ultra high end. Słuchasz 5 min.i umierasz w poczuciu spełnienia!… :-))

Oczywiście, jeśli coś wygląda tak paskudnie, to musi grać pięknie. 🤣

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro są tu znawcy kolumn vintage, to chyba właściwe miejsce na pytanie: które kolumny z 60/70 lat, o wielkości ~ 60x30x30 grają najlepiej? Z naciskiem na czarującą średnicę, dającą zjawiskowe wokale, ale żeby na górze i dole nie było niedostatków?

Jensen model 4 - średnica jest piękna, ale góra jest przygaszona (może kond Jantzen obcina) i bas trochę słaby. Może mój egzemplarz ma jakiś problem

Acoustic Research AR3a - pasmo bardziej wyrównane, bas przepastny, ale srednica trochę jasna. Nie za jasna, bo świetna ale brak takiej jak w Jensenie.

Tl800 był już opisany i jest większy. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez jaszcze1
Literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istnieja swietne firmy produkujace juz nowoczesne kolumny w tym stylu,nawet polski producent mieszkajacy w USA to firma Destination Audio ktora prowadzi Sam Wisniewski to jego pierwsza kolumna glosnikowa,byla kiedys prezentowana w Warszawie 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Inna znana firma produkujaca takie kolumny to niemiecka Blumenhofen ktora ma bardzo dobry wybor kolumn tubowych,koledze polecilem i kupil i jest bardzo zadowolony,chetnie posluchalbym ich tych wiekszych kolumn...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

image-asset.jpeg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze ktos by pomyslal ze te wszystkie ustrojstwa produkuja sami mniej znani producenci? prosze tu przyklad bardzo znanej i uznanej firmy swiatowej ,ale te kolumny kosztuja juz krocie...

Magico Ultimate

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

index.webp

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, mirek10 napisał:

Moze ktos by pomyslal ze te wszystkie ustrojstwa produkuja sami mniej znani producenci? prosze tu przyklad bardzo znanej i uznanej firmy swiatowej ,ale te kolumny kosztuja juz krocie...

Magico Ultimate

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

index.webp

Mirku to że coś kosztuje nie znaczy że musi grać a kolumn z fabryką nie musimy kupować..

 

 

55 minut temu, mirek10 napisał:

Istnieja swietne firmy produkujace juz nowoczesne kolumny w tym stylu,nawet polski producent mieszkajacy w USA to firma Destination Audio ktora prowadzi Sam Wisniewski

Też mogę polecić ich kolumny; bardzo przyjemne bez wyczynu granie i to można polubić słuchałem ich w paru wykonaniach i można by już dalej nie szukać

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, mirek10 napisał:

Istnieja swietne firmy produkujace juz nowoczesne kolumny w tym stylu,nawet polski producent mieszkajacy w USA to firma Destination Audio ktora prowadzi Sam Wisniewski to jego pierwsza kolumna glosnikowa,byla kiedys prezentowana w Warszawie 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Inna znana firma produkujaca takie kolumny to niemiecka Blumenhofen ktora ma bardzo dobry wybor kolumn tubowych,koledze polecilem i kupil i jest bardzo zadowolony,chetnie posluchalbym ich tych wiekszych kolumn...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

image-asset.jpeg

Ta górna tuba, to wg.fachowców, najgorsza tuba w historii, zaprojektowana do dawnych systemów kinowych, gdzie miała grać zza ekranu, a słuchacze siedzieli daleko od tych kolumn. 

Godzinę temu, mirek10 napisał:

Moze ktos by pomyslal ze te wszystkie ustrojstwa produkuja sami mniej znani producenci? prosze tu przyklad bardzo znanej i uznanej firmy swiatowej ,ale te kolumny kosztuja juz krocie...

Magico Ultimate

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

index.webp

Akurat tych miałem okazje słuchać. Były całkiem ok, ale z odległości ok 10m. Czym bliżej tym bardziej męczyły.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sly30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.