Jump to content
IGNORED

MUSES 02 vs Burson Audio Supreme Sound V5i Dual vs OPA2134 jakie różnice?


Prewwit
 Share

Recommended Posts

Proszę o opinie, jak wypada MUSES 02 i Burson V5i w porównaniu do OPA21234, którego bardzo lubię, ale zastanawiam się nad czymś co zachowa jego przyjemne granie + np. poprawi jeszcze przestrzenność grania. Średnica i niskie tony mi bardzo pasują i tutaj nie wiem czy coś bym jeszcze poprawiał, chyba że ze średnicy jeszcze da się wycisnąć jeszcze lepszy przekaz emocji. Na jakieś opampy dyskretne nie mam miejsca, a Bursona czy Muses jeszcze wcisnę😉

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze jakąkolwiek zabawę w wymianę wzmacniaczy należałoby zacząć od przeanalizowania schematu by sobie po prostu nie strzelić w kolano.

Patrząc na karty katalogowe, to po wymianie, parametry techniczne się pogorszą. Oczywiście może być tak że wprowadzone zniekształcenia przypadną ci do gustu i stwierdzisz że gra ładniej ale chyba nie o to chodzi w tej zabawie. Jak już bardzo chcesz wymieniać to zastanów się nad OPA1612 to naprawdę znakomity wzmacniacz i co najważniejsze w karcie katalogowej znajdziesz rzetelne wyniki jego pomiarów a nie jak w przypadku Bursona jakąś enigmatyczną tabelkę z której tak naprawdę niewiele wynika.

Kolejna rzecz to ocena twoich modyfikacji a tu wchodzimy na bardzo grząski grunt...

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, KrisNext napisał:

Kolejna rzecz to ocena twoich modyfikacji a tu wchodzimy na bardzo grząski grunt...

Bylo konkretne pytanie...i odpowiedz jak zawsze na tym forum...

Opera Callas, Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2,
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, DIY
Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, rafa napisał:

Było konkretne pytanie...i odpowiedz jak zawsze na tym forum...

Przepraszam... Wolałbyś odpowiedź "kup bursona bo u mnie zagrał super to na pewno u ciebie tez bedzie super"?

Czegoś nie rozumiem, nie podoba ci się moja sugestia, że ciężko zweryfikować takie zmiany na ucho ale oczekujesz że ktoś inny ci powie co lepiej zagra w twoim systemie i z twoimi uszami.

Masz rację nie powinienem się odzywać na ten temat:)

Kup najdroższe wzmacniacze jakie są na rynku nie zwracając uwagi na ich parametry. Wymieniaj gdzie i jak popadnie nie zwracając uwagi na miejsce pracy i funkcję jaką pełnią w układzie i ciesz się znakomitą poprawą brzmienia swojego systemu:) 

Miłej zabawy i satysfakcji z wykonanych modyfikacji:)

 

Link to comment
Share on other sites

To jak finalnie zagra w moim sprzęcie to wiadomo tylko osobiste sprawdzenia, ale chciałem uzyskać informację, czy jest to granie w stylu OPA2134, czy raczej przeciwieństwo, gdzie jest postawione na maksymalizację detali, przestrzeni jak LME49990 np. kosztem barwy, płynności, muzykalności, to wtedy w ogóle nie będę sobie nimi głowy zawracać?

Chcę zawęzić obszar poszukiwać, bo nie mam czasu, kasy i nerwów na testowanie wszystkich wzmacniaczy operacyjnych na rynku🙂

6 godzin temu, KrisNext napisał:

ak już bardzo chcesz wymieniać to zastanów się nad OPA1612 to naprawdę znakomity wzmacniacz i co najważniejsze w karcie katalogowej znajdziesz rzetelne wyniki jego pomiarów a nie jak w przypadku Bursona jakąś enigmatyczną tabelkę z której tak naprawdę niewiele wynika.

Wezmę pod uwagę, a jakie szczególne cechy brzmieniowe ma? Jak wypada na tle OPA2134? Przykładowo DACi Toppinga wypadają super w pomiarach, a to nie jest całkowicie moje granie.

Edited by Prewwit
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Prewwit napisał:

jakie szczególne cechy brzmieniowe ma? Jak wypada na tle OPA2134?

OPA2134 ma brzmienie cieplejsze z masywnym basem ale za to mniej klarowne . OPA1612 gra dźwiękiem otwartym i lżejszym , bez takiego dociążenia dołu i niższej średnicy ale nie jest jazgotliwy/agresywny . Po długotrwałym słuchaniu OPA2134  to OPA1612 może się wydać nieco suchy . Ja nie lubię opampów ale jeśli musiałbym wybierać to wolę klarownego 1612 niż lekko zamulonego 2134 . Tylko, że opampy na elementach dyskretnych to jednak wyraźna poprawa w stosunku do takich scalonych ,,zwyklasów " . Bursony Vivid są raczej nieduże i mnie się podobają . Podobno Muzga też świetne . Ewentualnie jeśli zawadzają o kondensatory to można przelutować kondy od dołu płytki .

...there is no spoon...

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, arturp napisał:

OPA2134 ma brzmienie cieplejsze z masywnym basem ale za to mniej klarowne . OPA1612 gra dźwiękiem otwartym i lżejszym , bez takiego dociążenia dołu i niższej średnicy ale nie jest jazgotliwy/agresywny . Po długotrwałym słuchaniu OPA2134  to OPA1612 może się wydać nieco suchy . Ja nie lubię opampów ale jeśli musiałbym wybierać to wolę klarownego 1612 niż lekko zamulonego 2134 .

U mnie OPA2134 z nie ma agresywności, żadnym momencie nic takiego się nie pojawia, ale to może wynika że obok niego siedzą w odprzęganiu kondy Nichicon KA 33uF i Wima 100nf w Nostromo 5H. Wcześniej siedziały 2szt OPA2134 w Xonarze w  I/V w kombinacji z AD8022 zamiennie AD8599 w buforze razem z kondami Nichicon KZ i też było OK.

Co do klarowności to właśnie fajnie by było znaleźć takie OPA2134 z zachowaniem jego cech głównych, na pewno jest lekki zapas w poprawieniu czystości góry🙂 Z dołu (w tej chwili odpowiednia masa i kontrola) i średnicy z dobrym przekazem emocji na pewno nie chciałbym rezygnować. Na górą można popracować😉

Link to comment
Share on other sites

W dniu 15.06.2022 o 18:24, Prewwit napisał:

Na jakieś opampy dyskretne nie mam miejsca

A tekiego extendera nie brales pod uwage? Wtedy mozna na plasko

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Opera Callas, Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2,
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, DIY
Link to comment
Share on other sites

Zaiste ciekawe jest, że te same osoby które przestrzegają przed wymianą opampa na pałę w pierwszej kolejności polecają zamianę oryginalnego z wejściem JFET na takiego wykonanego w technologi bipolarnej. Na dodatek low noise, które lubią się raczej z rezystorami <1k. Akurat zmiana w tę stronę niesie spore ryzyko niedopasowania i najnormalniej nie zagra to dobrze.

OPA2134  to takie  gęste granie, trochę brudne i nierówne. Spróbowałbym AD825 ze scalonych. Oczywiście na przejściówce.

Ile masz tam na wysokość, bo nie wszystkie dyskretne są duże. 🙂

 

W sprawie zegarów/zasilaczy/stabilizatorów proszę pisać na muzgaudio@muzgaudio.com

Sklep: www.muzgaudio.com | Projekty: www.muzgdiy.wordpress.com

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Muzg napisał:

Zaiste ciekawe jest, że te same osoby które przestrzegają przed wymianą opampa na pałę w pierwszej kolejności polecają zamianę oryginalnego z wejściem JFET na takiego wykonanego w technologi bipolarnej. Na dodatek low noise, które lubią się raczej z rezystorami <1k. Akurat zmiana w tę stronę niesie spore ryzyko niedopasowania i najnormalniej nie zagra to dobrze.

Dzięki za zwrócenie uwagi, że OPA1612 to bipolar.

6 godzin temu, Muzg napisał:

OPA2134  to takie  gęste granie, trochę brudne i nierówne. Spróbowałbym AD825 ze scalonych. Oczywiście na przejściówce.

Ile masz tam na wysokość, bo nie wszystkie dyskretne są duże. 🙂

Coś przypominam, że kiedyś coś po głowie chodziło to AD825. Na stoliku takim mi wejdzie

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) . Od płytki do góry jedynie 2cm wolnej przestrzeni. Widziałem Twojego opampa zamontowanego w Nostromo Wolf post #337

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) w pozycji poziomej, to ewentualnie opcja u mnie, z tym że musiałby być podwójny, to jakoś bym upchnął😉 Jak dźwiękowo wypada na tle OPA2134 ?

 

Link to comment
Share on other sites

56 minut temu, Prewwit napisał:

Jak dźwiękowo wypada na tle OPA2134 ?

Tego Ci Konrad nie napisze, ponieważ jako jego twórcy mu nie wypada :) Musisz go posłuchać, bo różnica będzie spora, nawet jeśli aplikacja nie do końca będzie odpowiednia. Testowałem go we wzmaku Burson Lycan i w małym DAC-u na PCM1794 x 2 porównując z OPM3320 SE, Staccato OSH oraz Burson Vivid i SIL994. Może ten ostatni mógłby konkurować. Koniecznie powinieneś sam to sprawdzić. 

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, slawsim napisał:

Tego Ci Konrad nie napisze, ponieważ jako jego twórcy mu nie wypada 🙂 Musisz go posłuchać, bo różnica będzie spora, nawet jeśli aplikacja nie do końca będzie odpowiednia. Testowałem go we wzmaku Burson Lycan i w małym DAC-u na PCM1794 x 2 porównując z OPM3320 SE, Staccato OSH oraz Burson Vivid i SIL994. Może ten ostatni mógłby konkurować. Koniecznie powinieneś sam to sprawdzić. 

Jak Konradowi nie wypada, to może Ty zdradzisz😉 jakie ma cechy szczególne, czym się wyróżnia, w Twojej opinii, bo nie wiem czego się spodziewać, ciepła, neutralności, jasności grania, wysokiej analityczności🤔

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Prewwit napisał:

nie wiem czego się spodziewać

Problem w tym, że nie umiem barwnie opisać jak go postrzegam. Jest przestrzennie, słychać wiele szczegółów, równieź w głębi sceny. Bas nie zlewa się, jest czytelny i szybki, może nieco szybciej wygasa niż u konkurentów, ale to nie jest wadą. Z początku wydał mi się nieco "szczupły", ale tak nie jest. Może na razie przetestuj normalną wersję przy otwartej obudowie, a potem dagadacie się co do wersji finalnej. Plusem tego opampa jest też niewielki rozmiar. Kilku forumowiczów go słuchało, może coś podpowiedzą.

Link to comment
Share on other sites

Pamietam że kiedyś jak bawiłem sie opampami w odtwarzaczach CD, wzmacniaczach, pre gramofonowych i DACach to najbardziej mi podpasowały Musesy. Oczywiście trzeba pilnować sie żeby kupić oryginały, czasem ktoś sprzedaje wyciągnięte z Asusa itp.

Musesy nie sprawiały problemów, grały od startu ciepło i muzykalnie, do tego piekna przestrzeń, muzycy przed kolumnami, co pieknie wypada w wiekszych pomieszczeniach itd.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 15.06.2022 o 19:24, Prewwit napisał:

Proszę o opinie, jak wypada MUSES 02 i Burson V5i w porównaniu do OPA21234, którego bardzo lubię, ale zastanawiam się nad czymś co zachowa jego przyjemne granie + np. poprawi jeszcze przestrzenność grania. Średnica i niskie tony mi bardzo pasują i tutaj nie wiem czy coś bym jeszcze poprawiał, chyba że ze średnicy jeszcze da się wycisnąć jeszcze lepszy przekaz emocji. Na jakieś opampy dyskretne nie mam miejsca, a Bursona czy Muses jeszcze wcisnę😉

Najważniejsze pytanie, od którego należy zacząć to co ten opamp robi w układzie?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.