Skocz do zawartości
IGNORED

Jaka lampka trioda do rocka do 20 kzł


hatori77

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Szukam wzmaka lampowego na triodzie , który oprócz klasyki , vocal pociągnie też rocka i elektro bez utraty magii triody ale z kopem i dynamiką 

Kolumny 87 db 8ohm...ale ze spadkiem do 4 ohm.

Cena do 15 kzł...z możliwością dołożenia .

Ktoś coś doradzi bez przepychanek słownych ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ostatni wzmacniacz, który sobie zrobiłem jest na 300B. To konstrukcja bazująca na AN Meishu, czyli 2x8W w SE. 

Ten wznak radzi sobie doskonale z dość trudnymi trójdrożnymi kolumnami Gradient evidence. 85dB i 4 ohm. Z muzyką rockową nie ma najmniejszego problemu, powiem nawet że radzi sobie lepiej niż 30W PP na el34.

Tak więc polecam  konstrukcje na 300B.

Oryginalny Meishu kosztuje chyba z 60kzł, ale zdarzają się s/h w okolicach 20kzł.  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Chcesz połączyć ogień z wodą... Jak możesz dołożyć to zainteresuj się może Haiku Sensei 211 SE RC lub Cayin Cs845A. Obydwa piece oparte o triody z pewnością warte odsłuchu.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

,,Żyj prawdziwie, kochaj szczerze zanim wszystko śmierć zabierze".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo ostatnio pisze się o wzmacniaczach Line Magnetic ..805, 845...ale jakoś ( może to głupie uprzedzenie )...mam jakąś blokade do chiñczyków.

No właśnie są lampy 805, 845,211...może w tym kierunku niż 300setki?.

Co do Haiku odradzono mi 211 jako, że ponoć słabego ma kopa i nie potrafi w miarę poprawnie oddać dynamiki i odpowiednio kontrolowanego zejścia.

Jestem typowym tranzystorowcem , ale chciałbym spróbować trochę techniki lampowej...

Nie wiem dkaczego uparłem się na triodę ...może to zły kierunek jest przecież kt88, 150 , el34 ...itp itd .. 

Ale chyba tylko ten rodzaj lampy ma to coś...

Przekleñstwem moim  jest to, że tak samo kocham klasyczne instrumenty jak i te elektroniczne ...i wokal...

A wiem że trudno pewne sprawy w audio  pogodzić ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co tam robi za resztę systemu? Czemu szukasz akurat lampy do takiej muzyki? Jaki metraż?  Masz jakieś doświadczenia z trIodą ze tego szukasz ? 

  

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak uniwersalna i do rocka to polecam Synthesis A100 Titan.

Mam i mogę potwierdzić,barwa,wykop,moc,detal-palce lizać ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

AT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, TheOne2005 napisał:

Jak uniwersalna i do rocka to polecam Synthesis A100 Titan.

Mam i mogę potwierdzić,barwa,wykop,moc,detal-palce lizać 😉

Kolega szuka czegoś innego ,tak na dzień dobry? za 15 tyś no może coś  dołożyć.  

Ale to nie moja $ jak tyle ma to da .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bogus18 napisał:

Kolega szuka czegoś innego ,tak na dzień dobry? za 15 tyś no może coś  dołożyć.  

Ale to nie moja $ jak tyle ma to da .

No tak,jak ma to da i może właśnie tego kolega szuka-to zapewne wie już tylko kolega ale nic nie szkodzi sprawdzić różne opcje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

AT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, hatori77 napisał:

ale jakoś ( może to głupie uprzedzenie )...mam jakąś blokade do chiñczyków.

To może coś z Prima Luny firma holenderska... A wzmacniacze produkowane w tej samej fabryce co Cayin... czyli Chinowni 🙂.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez cortes

,,Żyj prawdziwie, kochaj szczerze zanim wszystko śmierć zabierze".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, bogus18 napisał:

A co tam robi za resztę systemu? Czemu szukasz akurat lampy do takiej muzyki? Jaki metraż?  Masz jakieś doświadczenia z trIodą ze tego szukasz ? 

  

 

Pomieszczenie 20 m2 dobrze zaaranżowane akystycznie. 

Niedawno się przeprowadziłem . Gram na razie na Tannoy dc 10 ti i drugie teżTannoy Precision 6.2 LE naprzemiennie. 

Przetwornik MF mx- dac po ostrym modzie podłączony do lapka. 

Kable własne ..na duelund i WE.

Wzmacniacze 2 trany Leema Tucana 2 i Mac 7000..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, hatori77 napisał:

Pomieszczenie 20 m2 dobrze zaaranżowane akystycznie. 

Niedawno się przeprowadziłem . Gram na razie na Tannoy dc 10 ti i drugie teżTannoy Precision 6.2 LE naprzemiennie. 

Przetwornik MF mx- dac po ostrym modzie podłączony do lapka. 

Kable własne ..na duelund i WE.

Wzmacniacze 2 trany Leema Tucana 2 i Mac 7000..

O widzisz,ja też użytkuje swoją lampkę Synthesis z Tannoy Arden i super się zgrywa naprzemiennie z McIntosh MA9000.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

IMG_20220728_232909.jpg

IMG_20220728_232928.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

AT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, TheOne2005 napisał:

O widzisz,ja też użytkuje swoją lampkę Synthesis z Tannoy Arden i super się zgrywa naprzemiennie z McIntosh MA9000.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

IMG_20220728_232909.jpg

IMG_20220728_232928.jpg

Poczytam trochę na temat tego wzmaka...co to za lampy masz ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, hatori77 napisał:

Pomieszczenie 20 m2 dobrze zaaranżowane akystycznie. 

Niedawno się przeprowadziłem . Gram na razie na Tannoy dc 10 ti i drugie teżTannoy Precision 6.2 LE naprzemiennie. 

Przetwornik MF mx- dac po ostrym modzie podłączony do lapka. 

Kable własne ..na duelund i WE.

Wzmacniacze 2 trany Leema Tucana 2 i Mac 7000..

Ojoj jak takie wzmacniacze robią u Ciebie to raczej sprawdził bym coś mocnego w PP na KT 88 lub innych kt 120 lub 150 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś ogłasza Ayon Spirit III na KT150....za 13 kzł chce..

Poza tym Mastersound PSE 300 B 24W zaproponował mi jeden z forumowiczów lub firmę Air Tight

A mi ciągle trioda chodzi.

Nie idzie o to jakie mocne mam wzmaki trany ...po prostu ciągnie mnie do lamp...

Synthesis A100 Titan ...niestety ponad budżet nawet ten trochę podciągnięty ..do 20 kzł

Ale jest wersja Synthesis Roma 510AC tañszy ale pewnie do A100Titan się umywa.. 

Rock...ale nie typowa metalowa łupanina choć uwielbiam np.ArchEnemy...ale koniec koñców raczej lajtowo.

Dużo słucham ostatnio Kitaro , Vangelis ...i właśnie rocka lat 80-90

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jadę na moich monoblokach PSE 6c33c i jest super. Moim skromnym zdaniem tzw. brzmienie lampowe czy tranzystorowe to mit.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, oxygen napisał:

Ja jadę na moich monoblokach PSE 6c33c i jest super. Moim skromnym zdaniem tzw. brzmienie lampowe czy tranzystorowe to mit.

Żaden mit. W pomiarach widać różnicę. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Buchardt A500 + ARCAM CDS50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Piopio napisał:

W pomiarach widać różnicę

Jak chcesz mierzyć różnice pomiędzy wzmacniaczem lampowym, a tranzystorowym, różnice czego ? Mierząc dwa wzmacniacze na tych samych tranzystorach ale różnych układach wyjdą różnice, to co dopiero porównywać pomiary wzmaków lampowych i tranzystorowych.  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, hatori77 napisał:

Ktoś ogłasza Ayon Spirit III na KT150....za 13 kzł chce..

Jak masz blokadę na ,,chińczyki" to nie patrz na Ayona bo to również chińczyk...

 

8 godzin temu, hatori77 napisał:

Nie idzie o to jakie mocne mam wzmaki trany ...po prostu ciągnie mnie do lamp...

Jak masz parcie na lampy, to może najpierw posłuchaj cokolwiek na el34, KT lub triodzie. Będzie to najlepszy sposób odnalezienia swoich preferencji lampowych...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez cortes

,,Żyj prawdziwie, kochaj szczerze zanim wszystko śmierć zabierze".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, oxygen napisał:

Jak chcesz mierzyć różnice pomiędzy wzmacniaczem lampowym, a tranzystorowym, różnice czego ? Mierząc dwa wzmacniacze na tych samych tranzystorach ale różnych układach wyjdą różnice, to co dopiero porównywać pomiary wzmaków lampowych i tranzystorowych.  

"Wiele osób decyduje się na zakup wzmacniacza lampowego właśnie ze względu na ich niepowtarzalne brzmienie. Co takiego urzekającego kryje się w dźwięku tych urządzeń? Odpowiedź na to pytanie jest prosta. To ciepłe brzmienie, które bierze się właśnie z lamp, odpowiedzialnych za wzmacnianie sygnału. Dźwięki składają się w większości przypadków nie tylko z tonu podstawowego, ale także z harmonicznych, które nadają magię instrumentom i wokalom. Konstrukcje lampowe mają podkreśloną drugą harmoniczną, która jest dobrze odbierana przez ludzkie ucho. To właśnie dlatego wzmacniacze lampowe posiadają brzmienie często określane jako niepowtarzalne. Pamiętajmy jednak, że nie jest to dźwięk neutralny. Jest on po prostu przyjemny dla ucha."

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Buchardt A500 + ARCAM CDS50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Piopio napisał:

"Wiele osób decyduje się na zakup wzmacniacza lampowego właśnie ze względu na ich niepowtarzalne brzmienie. Co takiego urzekającego kryje się w dźwięku tych urządzeń? Odpowiedź na to pytanie jest prosta. To ciepłe brzmienie, które bierze się właśnie z lamp, odpowiedzialnych za wzmacnianie sygnału. Dźwięki składają się w większości przypadków nie tylko z tonu podstawowego, ale także z harmonicznych, które nadają magię instrumentom i wokalom. Konstrukcje lampowe mają podkreśloną drugą harmoniczną, która jest dobrze odbierana przez ludzkie ucho. To właśnie dlatego wzmacniacze lampowe posiadają brzmienie często określane jako niepowtarzalne. Pamiętajmy jednak, że nie jest to dźwięk neutralny. Jest on po prostu przyjemny dla ucha."

 

...i niby co to ma wspólnego z pomiarami ?  poza tym zrobię lampę brzmiącą jak żyleta, żaden problem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, oxygen napisał:

...i niby co to ma wspólnego z pomiarami ?  poza tym zrobię lampę brzmiącą jak żyleta, żaden problem.

"żadna lampa nie da THD+N na poziomie 0.01% przy 200W/4ohm, co tranzystory jak najbardziej potrafią."

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Buchardt A500 + ARCAM CDS50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokaż lampę 200W, poza tym pisałem o brzmieniu, Ty że brzmienie wychodzi w pomiarach, posługujesz się cytatami może w końcu napisz coś tak od siebie i określ się o co Ci chodzi ?

...zresztą szkoda tu zaśmiecać temat takimi duperelami

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez oxygen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, oxygen napisał:

pokaż lampę 200W, poza tym pisałem o brzmieniu, Ty że brzmienie wychodzi w pomiarach, posługujesz się cytatami może w końcu napisz coś tak od siebie i określ się o co Ci chodzi ?

...zresztą szkoda tu zaśmiecać temat takimi duperelami

Wyjaśniłam, że są różnice w pomiarach. A brzmienie lampowe to wcale nie mit. Tyle.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Buchardt A500 + ARCAM CDS50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Redaktorzy
7 minut temu, Piopio napisał:

[...] Dźwięki składają się w większości przypadków nie tylko z tonu podstawowego, ale także z harmonicznych, które nadają magię instrumentom i wokalom. Konstrukcje lampowe mają podkreśloną drugą harmoniczną, która jest dobrze odbierana przez ludzkie ucho. To właśnie dlatego wzmacniacze lampowe posiadają brzmienie często określane jako niepowtarzalne. Pamiętajmy jednak, że nie jest to dźwięk neutralny. Jest on po prostu przyjemny dla ucha."

Dotyczy to głównie konstrukcji Single Ended Triode. Typowy Push-Pull np. na EL34 ze względu na odwracanie fazy kasuje zarówno nadmiar parzystych jak i nieparzystych harmonicznych i tutaj usta wokalistek nie są wielkie jak drzwi od stodoły. Aczkolwiek coś w tych wzmacniaczach lampowych być musi. Ja swój piec cenię bo dodaje mi mięsiwa na niższej średnicy i basie. Pomimo mocy 2x30W, dual mono, ultralinear ze sprzężeniem zwrotnym bardzo dobrze napędza moje staruszki Yamaha NS-1000M. Kilka razy podchodziłem z mocnymi tranzystorami i hybrydami (końcówka tranzystorowa) i dolne pasmo miałem odchudzone, średnica nie była juz tak miękka i gładka, a soprany były głośniejsze (czego w sumie w nadmiarze nie potrzebuję, a nawet nie chcę). Tutaj przekonałem się że do tych kolumn nie jest potrzebna wielka moc. Skuteczność 90dB, 8ohmów z miejscowym spadkiem do 6 (w okolicy 150Hz). Wzmacniacz ma przełączniki 4/8/16 ohmów i kiedyś bawiłem się z przełączaniem 8 na 4 ohmy i tutaj chyba lepiej mi się słucha na 8. Pomieszczenie 25m2, absolutnie brak gołych ścian (jedynie sufit goły), ale nie jest to adaptacja akustyczna z prawdziwego zdarzenia, a z taką adaptacją mogłaby być absolutna rozkosz.

Wracając do tematu. Wg mnie i tego co u siebie słyszę - średnica jest zarówno cholernie szczegółowa, dająca wgląd w nagranie, ale nie męcząca. Do jedwabiście gładkiej i czarującej jej jeszcze brakuje. Słyszałem swoje kolumny u audiofila z Dzierżoniowa. Napędzał je preampem liniowym McIntosha i końcówką BAT Victora Khomenko na diabłach 6S33S i tam średnica była bardzo, ale to bardzo wysokich lotów. Panowie, k.... jak to bajecznie wtedy grało. A salon jakieś 45m2, również brak profesjonalnej adaptacji akustycznej - salon otwarty na kuchnię i schody do dalszej części domu. Miałem wtedy 5-6h słuchania i możliwość posłuchania np. Audio Physic Caldera 1:1 do NS-1000M.

Wracając do brzmienia - dół mam masywny. Rzecz jasna nie ma zejścia poniżej 40Hz ale nie zależy mi na tym. Basy syntezatorowe, nowoczesne u mnie leżą, ale ja cenię sobie bas z instrumentów akustycznych i tutaj czy to stopa perkusji, tom-tomy, czy to kontrabas, czy gitara basowa brzmią znakomicie. Organy kościelne u mnie się męczą jeśli chodzi o dół, natomiast powyżej 40Hz jest naprawdę bez wstydu.

Reasumując: nie przekreślam wzmacniaczy tranzystorowych. Uważam, że są niezastąpione do pracy z większością zestawów głośnikowych na rynku. Jednak należy przekonać się samemu do pewnych spraw i że czasami moce 2x9W (z triody SET 300B) albo 2x30W (z pentody EL34 lub zamiennie z tetrody strumieniowej 6CA7) w zupełności wystarczają w metrażach do 25-30m2. Nawet można grać głośno i nic nie męczy. Nie sztuką dowalić jest 2x200W i mieć jazgot.

Rozpisałem się. Dzięki dla tych którzy dobrnęli do końca. 🙂

13 godzin temu, Tomek 1685 napisał:

Mój ostatni wzmacniacz, który sobie zrobiłem jest na 300B. To konstrukcja bazująca na AN Meishu, czyli 2x8W w SE. 

Ten wznak radzi sobie doskonale z dość trudnymi trójdrożnymi kolumnami Gradient evidence. 85dB i 4 ohm. Z muzyką rockową nie ma najmniejszego problemu, powiem nawet że radzi sobie lepiej niż 30W PP na el34.

Tak więc polecam  konstrukcje na 300B.

Oryginalny Meishu kosztuje chyba z 60kzł, ale zdarzają się s/h w okolicach 20kzł.  

Tutaj dałem uśmiech, bo chciałbym zwrócić uwagę na jedną rzecz. SET na 300B taki powiedzmy Audio Note 2x9W z klasycznymi kolumnami Audio Note (J,E) polegnie w mocnej rockowej muzyce w pomieszczeniu powyżej 35m2. Do wokali, muz. kameralnej wręcz ideał. Ale w rocku wyłoży się. Będzie pierdziało. Trzeba sciszać, a wiadomo, że rocka nie da się słuchać cicho. 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Life is too short for boring HiFi..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Redaktorzy
Teraz, DanielKawka napisał:

Harmoniczne nieparzyste nie są kasowane, kasowane są tylko i wyłącznie parzyste.

Dzięki za uwagę. Nie mam monopolu na wiedzę i cieszę się gdy ktoś wyprostuje moje "poglądy".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Life is too short for boring HiFi..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, wstawiam, może się przyda, sprzeżenie zwrotne a poziom harmonicznych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kangie napisał:

Wracając do tematu. Wg mnie i tego co u siebie słyszę - średnica jest zarówno cholernie szczegółowa, dająca wgląd w nagranie, ale nie męcząca. Do jedwabiście gładkiej i czarującej jej jeszcze brakuje. Słyszałem swoje kolumny u audiofila z Dzierżoniowa. Napędzał je preampem liniowym McIntosha i końcówką BAT Victora Khomenko na diabłach 6S33S i tam średnica była bardzo, ale to bardzo wysokich lotów. Panowie, k.... jak to bajecznie wtedy grało. A salon jakieś 45m2, również brak profesjonalnej adaptacji akustycznej - salon otwarty na kuchnię i schody do dalszej części domu. Miałem wtedy 5-6h słuchania i możliwość posłuchania np. Audio Physic Caldera 1:1 do NS-1000M.

Byliśmy  u Krzyśka w podobnym czasie... Ja po tamtej wizycie zachorowałem na lampy...  i do dziś mi nie przeszło, choć finalnie NS-1000M nie kupiłem, ani BAT'a, bo kobieta by mnie z domu pognała z takim wielkoludem... Caldera grała również kapitalnie, ale wokale, drganie powietrza z NS1000 + BAT do tej pory mam pod czachą + chyba jakis filmik mi się z tego ostał 🙂

 

14 godzin temu, hatori77 napisał:

Dużo ostatnio pisze się o wzmacniaczach Line Magnetic ..805, 845...ale jakoś ( może to głupie uprzedzenie )...mam jakąś blokade do chiñczyków.

No właśnie są lampy 805, 845,211...może w tym kierunku niż 300setki?.

Co do Haiku odradzono mi 211 jako, że ponoć słabego ma kopa i nie potrafi w miarę poprawnie oddać dynamiki i odpowiednio kontrolowanego zejścia.

Miałem Line Magnetic 845, miałem 805 , miałem Haiku 211 - choć tego ostatniego tylko na odsłuchu. 

No i teraz tak:
 

Dla mnie trioda i rock to jest troche kiepski mariaż. Większość tak mocnych triod jest zaaplikowana mniej lub bardziej budżetowo - efekt jest taki, ze albo bas jest kiepski, albo jest go mało. Główny koncept uzywania tridy  - czyli liniowość to też nie jest coś, co w rocku sprawdzi się dobrze. Oczywiście można finałowo próbować dociążać źródłem, kablami , etc... ale zazwyczaj wychodzi to tak, że zamulisz dzwiek, popsujesz bas, a mięcha nadal nie ma : ) 

211 Haiku to wzmak już wypowo nastawiony na liniowośc i oddanie tego co w materiale - to jest fantanstyczny piec do jazzu , muzyki live, itp, ale zbyt bardzo obnaży kiepskie rockowe kawałki, no  i na pewno nie doda mięcha. 

Z Line Magnetic najblizej chyba 845 do dobrego rocka - ten wzmak lubi grać głosno, jest szybszy od 805 i ma fajny kontur. Noga chodzi sama, ale też nie jest to bardzo mięsiste granie - a mialem kondy sprzęgające miedziane Jenseny i troche tam pobawilem sie lampami. 805 z kolei nie ma takiej szybkosci, ani kontru... lepiej gra ciszej i ma wiecej kontroli, mięcha.... 

Mnie jednak w rocku bardziej siedziały zawsze PP, zazwyczaj grają grubiej, mocniej, bardziej dosadnie. Oczywiscie w wokalach, jazzie, fakturach instrumentów, bryłach itp dostaja kosmiczny wpitol od triody SE, ale... no trzeba wiedziec czego się szuka : )

Z PP miałem Haiku Selene kt150, Luxkita a3550, IA30mk2 lara, Amplifona WT40, chwile goscił AN P1 PP, no i to granie bardziej bawiło na rocku/popie. 

edit: aaaa no i oczywsicie Jadis DA30 z KT88 i KT120 bardzo fajnie w rocku, nie mówiąc o małym wariacie Verdierze 220, ktory grał z takim wygarem i werwą , że 3x cięższe LM mogłyby się powstydzic

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez julius-6

www.wieczorzanalogiem.pl - moj dziennik przygód audio, dużo lamp, troche vintage'u, ale nie tylko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kangie napisał:

Tutaj dałem uśmiech, bo chciałbym zwrócić uwagę na jedną rzecz. SET na 300B taki powiedzmy Audio Note 2x9W z klasycznymi kolumnami Audio Note (J,E) polegnie w mocnej rockowej muzyce w pomieszczeniu powyżej 35m2. Do wokali, muz. kameralnej wręcz ideał. Ale w rocku wyłoży się. Będzie pierdziało. Trzeba sciszać, a wiadomo, że rocka nie da się słuchać cicho. 😉

Zdziwiłbyś się. Słucham czasem naprawdę głośno i nic nie pierdzi. Powoli przymierzam się jednak do jakichś wusokoefektywnych kolumn, bo ten wzmak to jest koniec moich poszukiwań.

59 minut temu, julius-6 napisał:

edit: aaaa no i oczywsicie Jadis DA30 z KT88 i KT120 bardzo fajnie w rocku,

 Tak, Jadis jest super. Mam co prawda tylko coś zrobionego wg schematu JA30 (na el34), ale to i tak najlepsze PP jakie miałem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Redaktorzy
15 minut temu, Tomek 1685 napisał:

Zdziwiłbyś się. Słucham czasem naprawdę głośno i nic nie pierdzi. Powoli przymierzam się jednak do jakichś wusokoefektywnych kolumn, bo ten wzmak to jest koniec moich poszukiwań.

Słuchałem tego zestawienia wiele razy. Nie miej mi za złe. Nie krytykuję. O ile ten sprzęt świetnie gra u mojego znajomego w jego 8,5m2, a tyle na naszych Wrocławskich Audiofilach wykłada się w mocnej muzyce. Mam na myśli większe pomieszczenia, bo w "klitkach" 3-5W zagrają już sensownie.

W zeszłym roku (ostatnia sesja Audiofila) grało pięknie. Niestety na mocnym materiale czuć były niedostatki tych 2x9W. Koniecznie trzeba było sciszać. Fizyka... Nawet regulator głośności na transformatorach (za 25 000zł) nie pomógł. Za mało mocy.

15 minut temu, Tomek 1685 napisał:

[...]bo ten wzmak to jest koniec moich poszukiwań.

Nie dziwię się. Taki piec może być dla wielu końcem poszukiwań. Średnica, barwa - miód malina!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez kangie
Pomyłka

"Life is too short for boring HiFi..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 14

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.