Skocz do zawartości
IGNORED

zmiana subow z zamknietych na otwarte + nieco przemyslen :-)


T

Rekomendowane odpowiedzi

OTWARTE WROCILY ! A wraz z nimi nieco subwooferowych finalowych przemyslen, może komus się przyda 🙂

Dla kontekstu wspomne ze od okolo 6 lat jestem szczesliwym uzytkownikiem drugiego już dedykowanego kina 🙂 A z racji na to ze jestem także maniakiem basu uwazajacym ze dobry bas to absolutna podstawa dobrego kina, przez ten okres przewinelo się u mnie kina ponad 15 roznych modeli subow 🙂 Jako ze budzet był i jest nieco ograniczony, suby były z nizszej i sredniej polki, od 3 do 10 tysiecy za sztuke - poczawszy od malutkich jak REL Quake czy Paradigm Seismic 110 poprzez B&W ASW610, Velodyne DB12, REL HT1205 czy SVS PB2000PRO az do Klipsch 115RW, Jamo D600 czy SVS PB4000.

Po tych wszystkich dość ekstensywnych doswiadczeniach, doszedlem do wniosku ze:

1. Niskie zejscie w kinie jest BARDZO wazne 🙂 Dla tego właśnie tez i zmieniam z powrotem na SVS PB2000PRO 🙂 Ci którzy pamietaja moja subwooferowa sage, wiedza ze w koncu w nowym kinie ze wszystkich modeli wybralem 2 x SVS SB3000 🙂 Uznalem ze graja wystarczajaco dobrze, a ze rozmiar gral duza role, odpuscilem otwarte i nizej schodzace ale o wiele wieksze PB2000PRO 🙂 Po dwoch miesiacach grania niestety ciagle pamietam to niskie zejscie otwartej wersji i jak duza roznice robia te niby niewiele znaczace na papierze 2Hz 🙂 SB3000 schodzi bardzo nisko jak na zamknieta obudowe bo do 18Hz (-3dB) wedle producenta, więc na papierze te 16Hz które daje SVS PB2000PRO nie wyglada jakos bardzo znaczaco 🙂 ALE przy odsluchach jest to wyraznie nie tylko slyszalne, ale i odczuwalne 🙂 W jednej z moich ulubionych scen do testowania kina, poczatek filmu Oblivion, Tom Cruise laduje na stadionie swym latajacym pojazdem, a przy ladowaniu zatacza kolo nad glowa i laduje przed nami 🙂 Przy zamknietcyh SB3000 czuc wyraznie przelatujace nad nami potezny ryk silnikow, efekt jest swietny 🙂 Ale te 2 dodatkowe Hz i energia jakie daja porty w PB2000PRO sprawia ze czuje się jak by Tom Cruise ladowal na dachu kina, który za chwile się zarwie prosto na mnie 😄 Jest na prawde duza roznica w odczuciach 🙂 Dla tego tez właśnie meczyla mnie swiadomosc i wspomnienia tego jak może być i co odpuscilem decydujac się na zamkniete 🙂 Z racji na to poprzestawialem panele, zrobilem miejsce i jak widac na zdjeciu, 2 x PB2000PRO wrocily ! 🙂

2. Zamkniete suby to moim zdaniem sredni pomysl w kinie (nie mowie o modelach po kilkanascie czy kilkadziesiat tysi oczywiscie, z ogromnymi mocami i egzotycznymi rozwiazaniami) 🙂 Znaczy rozumiem jak ktos ma kino w salonie i sasiadow pietro nizej, im nizsze zejscie tym dalejs ie niesie i tym częste wizyty policji 🙂 Ale jeśli sasiadow brak, zamkniety nie da tego efektu WOW, takie moje doswiadczenia 🙂 Kontynuujac powyzszy wywod o tym jak wazne jest niskie zejscie, wspomne tez o moich doswiadczeniach i odczuciach wzgledem zamknietych subow w kinie 🙂 Musze przyznac ze kiedys byłem zniechecony otwartymi konstrukcjami. Przez ponad 20 lat mialem kina jak większość, w salonie, polaczone do tego z zestawem stereo 🙂 Wlasciwie to kino skladalo się z dolozonego centralnego i tylnych do dobrego zestawu stereo 🙂 Z racji na to, zawsze mialem maly 8” zamkniety sub (REL i B&W) który gral swietnie do muzyki a w kinie cos tam dokladal od siebie po prostu 🙂 Ale przyzwyczajony do tego jak graja zamkniete suby, draznily mnie dudniace porty w otwartych subach, a im bardziej budzetowe tym dudnienie było gorsze 🙂 Tak więc w pierszym dedykowanym kinie po testach paru subow otwartych jak i zamknietych, skonczylo się na 2 x Jamo D600SUB (wpierw z calym zestawem D600 THX, potem kolumny zmienilem na JBL Studio L) i generalnie byłem zadowolony 🙂 W 18m2 mialem nadmiar mocy a 38cm membrany schodzily do 20Hz i było dobrze 🙂 Brakowalo mi zejscia otwartego suba, ale z racji na to ze graly bardzo czysto, nie narzekalem 🙂 No ale, po pewnym czasie musialem przeniesc kino do nowej i obecnej lokalizacji i jako ze zmienilem wszystkie glosniki, zaczalem myslec i o zmianie suba 🙂 Za rekomendacja marki SVS przez znajomego (pozdrawiam Lukaszu) trafil do mnie PB2000PRO na testy, które wywarly od razu na mnie duze wrazenie 🙂 Bas oczywiscie był wolniejszy niż w zamknietych, ale w kinie to ma bardzo male znaczenie i nie przeszkadzalo mi to zupelnie 🙂 Co mnie mocno zaskoczylo to to ze porty było czuc na nogawkach (bardzo zabawne uczucie) ale w ogole nie było ich slychac 🙂 Od razu przypadl mi do gustu i odezwala się typowa ciekawosc, jak graja wyzsze modele 🙂 Tak więc po ekstensywnym testowaniu PB2000PRO, SB3000, PB3000, SB4000 i PB4000 skonczylo się na 2x SB3000, powody beda w punkcie nr.3 🙂

3. A więc czemu w koncu zamkniete, po tym nowym oczarowaniu otwartymi SVSami ? No więc glownym powodem było to ze PB2000PRO mi się nie miescily 🙂 Jest u mnie tylko 2,10m wysoko (kino zrobione z garazu) i musialy by lezec na boku, aby się zmiescic 🙂 Do tego jeden z subow wychodzi na drzwiach wejsciowych, więc będzie trzeba go przesuwac (na szynach) przy kazdym seansie, więc i wygoda do tego 🙂 Tlumaczylem sobie ze te 2Hz to nie taka wielka roznica, no ale jak widzicie jednak jest na tyle aby przerobic wszystko aby zmiescic jednak otwarte PB2000PRO 🙂 Trudno, dźwięk w koncu jest najwazniejszy, po to budowalem kino aby mieć jak najlepsze doznania 🙂

4. No i ostatni punkt, za który mi się najbardziej oberwie – jeśli sub nie schodzi ponizej tych 20Hz (-3dB standardowe) to dajcie sobie z nim spokoj w kinie 🙂 Znaczy zaznacze raz jeszcze ze jeśli ktos ma sasiadow i nie teskni za wizytami panow na niebiesko to ta rada nie jest dobra 🙂 ALE jeśli nie masz sasiadow to roznica między 18Hz a 16Hz jest znaczaca, więc tym bardziej te 4Hz do 20 🙂 Oczywiscie jest to subiektywna rada jak i prog, ale takie są moje odczucia po tym jak przez dlugi czas mialem suby które schodzily właśnie do 20Hz 🙂 Jest ok, ale nie zayebiscie, jak przy 16Hz 🙂

To chyba na tyle, niebawem biore się za praktyczne testowanie ogarniecia akustyki basu w malym (20m2) pomieszczeniu i problemu fal stojacych wieksza liczba subow (2 do 4), tym razem już z pomiarami i wykresami 🙂 Milego 🙂

PS. jak zawsze cieple pozdrowienia dla dlugi89 + zyczenia szybkiego powrotu do zdrowia ! 🙂

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tytule - zmiana subów na Otwarte,

w pkt 1- PB2000Pro wróciły!,

a w pkt 2 piszesz "skonczylo się na 2x SB3000, powody beda w punkcie nr.3"

w pkt 3 "Trudno, dźwięk w koncu jest najwazniejszy, po to budowalem kino aby mieć jak najlepsze doznania" co sugeruje jednak PB 2000pro

To jakie w końcu zostały?

Moja opinia- 

Suby do kina - Otwarte (suby firmy SVS można ustawić w aplikacji charaterystykę zblizona do zamkniętych w razie potrzeby np. słuchania muzyki)

Suby do muzy - Zamkniete. 

Amen.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Anthem MRX1140 KlipschRP280F RP450 RP500M SVS PB3000 Canton865  Atmos7.4.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, donsalieri napisał:

To jakie w końcu zostały?

Moja opinia- 

Suby do kina - Otwarte (suby firmy SVS można ustawić w aplikacji charaterystykę zblizona do zamkniętych w razie potrzeby np. słuchania muzyki)

Suby do muzy - Zamkniete. 

Amen.

 

No w sumie dokladnie to napisalem 🙂 I zostaly PB2000PRO, lub wrocily jak w naglowku, bo juz kiedys byly 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawie się czyta, ale wnioski trochę dziwne. Demonizujesz niskie zejście subów i niejako słyszysz 2 Hz różnicy... nie chce mi się w to wierzyć, że usłyszysz coś takiego. Tu jest istotna cała charakterystyka przenoszenia, a nie jakieś drobne 2 Hz. Pomijasz też inne istotne rzeczy jak odpowiedź impulsowa suba, czyli jego szybkość oraz wykorzystanie lub nie portów. Otwarte dla mnie zupełnie inaczej grają niż zamknięte i na pewno nie chodzi tam o zejście basu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez qbakos

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Loxjie D40 pro; wzm. słuchawkowy: Schiit Asgard 3; słuchawki: AQ NightOwl, AKG K550

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, qbakos napisał:

Ciekawie się czyta, ale wnioski trochę dziwne. Demonizujesz niskie zejście subów i niejako słyszysz 2 Hz różnicy... nie chce mi się w to wierzyć, że usłyszysz coś takiego. Tu jest istotna cała charakterystyka przenoszenia, a nie jakieś drobne 2 Hz. Pomijasz też inne istotne rzeczy jak odpowiedź impulsowa suba, czyli jego szybkość oraz wykorzystanie lub nie portów. Otwarte dla mnie zupełnie inaczej grają niż zamknięte i na pewno nie chodzi tam o zejście basu.

Nie za bardzo wiem co mam odpisac 🙂 Opisalem moje subiektywne odczucia na podstawie moich subiektywnych doswiadczen 🙂 To nie opracowanie naukowe przecie, slysze to co slysze, lubie to co lubie i tyle 🙂 Przyda sie cos dobrze, nie przyda to zmarnowales iles tam minut na czytanie 🙂

Acz jak chcesz wiedziec czemu, no to zacytuje kolege z innej grupy ktory wytlumaczyl to tak:

"
Bo 16hz +25% to 20hz. A już różnica między 20hz a 24hz to tylko 20%. A 30hz plus 10% to tylko 3hz więcej. Wiec im niższa częstotliwość tym większa odczuwalna różnica bo procentowo to jest bardzo dużo. I dla uszu także. w książce o akustyce tj podstawa. Im wyższa częstotliwość tym mniej ludzkie ucho jest w stanie odróżnić. 10000 a 10030hz (końcówka 30hz jak przy subwooferze) jest nie do usłyszenia. Herc hercowi nie równy chyba ze procentowo dodamy tyle samo."

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, T napisał:

Opisalem moje subiektywne odczucia na podstawie moich subiektywnych doswiadczen

Subiektywne odczucia są ok, ale uważam, że mogłeś też potestować te suby na muzie (albo chociaż jakiś koncert wrzucić) i zobaczyć jaka będzie różnica między zamknięta, a otwartą konstrukcją. Tam to ładnie słychać.

7 minut temu, T napisał:

Herc hercowi nie równy chyba ze procentowo dodamy tyle samo

Nie wiem o co dokładnie chodziło koledze z tymi procentami, ale czy to przypadkiem nie chodzi o czułość naszego słuchu? 16 Hz to jest na granicy słyszalności, niektórzy takiego dźwięku mogą nie usłyszeć, ale poczujesz go jak najbardziej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Loxjie D40 pro; wzm. słuchawkowy: Schiit Asgard 3; słuchawki: AQ NightOwl, AKG K550

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, qbakos napisał:

Subiektywne odczucia są ok, ale uważam, że mogłeś też potestować te suby na muzie (albo chociaż jakiś koncert wrzucić) i zobaczyć jaka będzie różnica między zamknięta, a otwartą konstrukcją. Tam to ładnie słychać.

Nie wiem o co dokładnie chodziło koledze z tymi procentami, ale czy to przypadkiem nie chodzi o czułość naszego słuchu? 16 Hz to jest na granicy słyszalności, niektórzy takiego dźwięku mogą nie usłyszeć, ale poczujesz go jak najbardziej.

Kino obecne jest tylko do kina, nie bedzie w nim muzy 🙂 Mialem male zamkniete suby do muzy przez 20 lat w kinie, jak wspominalem powyzej 🙂 Tu sa tylko filmy 🙂

A co do slyszenia, jeden z konstruktorow najpotezniejszego suba na swiecie twierdzi ze spokojnie slyszymy ponizej 16Hz, wedle jego testow 🙂


"As you can see in this measurement graph, the TRW-17 can output more than 95dB SPL from 20Hz down to less than 1Hz. Can humans even hear that low? Thigpen says yes, and he has conducted listening tests to prove it. However, very high SPLs are required because our hearing system is so insensitive to such low frequencies. Does this put listeners at risk for hearing damage? I don't know, and neither does Thigpen, but he suspects not. I intend to do more research on this point."

Tak wyglada sub schodzacy do 1Hz 🙂

"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, T napisał:

Kino obecne jest tylko do kina, nie bedzie w nim muzy 🙂 Mialem male zamkniete suby do muzy przez 20 lat w kinie, jak wspominalem powyzej 🙂 Tu sa tylko filmy 🙂

Mów co chcesz, ja najlepsze basowe efekty słyszę właśnie w ścieżce dźwiękowej, jakoś wybuchy i inne pierdoły nie robią na mnie wrażenia. Z ostatnich filmów zapuść sobie "Don't Worry Darling". Film średni, ale ścieżka dźwiękowa robi niesamowity efekt.

6 minut temu, T napisał:

Tak wyglada sub schodzacy do 1Hz

1 Hz? Zlituj się człowieku... Wiesz jak porusza się membrana przy 1 Hz? Większych głupot dawno nie czytałem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez qbakos

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Loxjie D40 pro; wzm. słuchawkowy: Schiit Asgard 3; słuchawki: AQ NightOwl, AKG K550

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, qbakos napisał:

Mów co chcesz, ja najlepsze basowe efekty słyszę właśnie w ścieżce dźwiękowej, jakoś wybuchy i inne pierdoły nie robią na mnie wrażenia.

1 Hz? Zlituj się człowieku... Wiesz jak porusza się membrana przy 1 Hz? Większych głupot dawno nie czytałem.

Polskie fora sa na prawde mega specyficzne, albo srednia wieku tu to 15 lat 🙂 Na serio jest tak ciezko skopiowac "TRW-17" i wkleic w google, zanim zaczniesz sie wymadrzac ? 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez T

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, T napisał:

Polskie fora sa na prawde mega specyficzne 🙂 Na serio jest tak ciezko skopioewac "TRW-17" i wkleic w google, zanim zaczniesz sie wymadrzac ?

Wkleiłem i co z tego wynika? Traktuję takie rzeczy jako ciekawostki, bo tym jest ten dziwny projekt. Przy jego cenie i fakcie, że to coś przenosi dźwięk tylko do 20 Hz, więc właściwie poza granicą słyszalności i w żadnym razie nie zastępuje klasycznego suba, to pozostaje tylko ciekawostką. I co by nie pisał gość z tej recenzji, to poniżej 16 Hz już nie słyszymy, jedynie odczuwamy drgania powietrza.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Loxjie D40 pro; wzm. słuchawkowy: Schiit Asgard 3; słuchawki: AQ NightOwl, AKG K550

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, qbakos napisał:

Wkleiłem i co z tego wynika? Traktuję takie rzeczy jako ciekawostki, bo tym jest ten dziwny projekt. Przy jego cenie i fakcie, że to coś przenosi dźwięk tylko do 20 Hz, więc właściwie poza granicą słyszalności i w żadnym razie nie zastępuje klasycznego suba, to pozostaje tylko ciekawostką. I co by nie pisał gość z tej recenzji, to poniżej 16 Hz już nie słyszymy, jedynie odczuwamy drgania powietrza.

Jestem pewien ze wiesz co mowisz, dobrej nocy 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, T napisał:

Jestem pewien ze wiesz co mowisz

To odpowiem ta jak Ty mnie: trudno wpisać w google: jakie częstotliwości słyszy ludzkie ucho? Jak widać trudno, bo wolisz wierzyć w jakieś opłacone recenzje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Loxjie D40 pro; wzm. słuchawkowy: Schiit Asgard 3; słuchawki: AQ NightOwl, AKG K550

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawie się czyta, ale wnioski trochę dziwne. Demonizujesz niskie zejście subów i niejako słyszysz 2 Hz różnicy... nie chce mi się w to wierzyć, że usłyszysz coś takiego. Tu jest istotna cała charakterystyka przenoszenia, a nie jakieś drobne 2 Hz. Pomijasz też inne istotne rzeczy jak odpowiedź impulsowa suba, czyli jego szybkość oraz wykorzystanie lub nie portów. Otwarte dla mnie zupełnie inaczej grają niż zamknięte i na pewno nie chodzi tam o zejście basu.
Oczywiście. Tam chodzi bardziej o pewnie ze 3db różnicy przy 30-40Hz (czyli dwa razy głośniej),. niż te 2 Hz na samym dole.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to i ja wstawie swoje 2 grosze..... jak Ty chlopie mozesz slyszec 18 czy 16 hz jak to zejscie ponizej granicy slyszalnosci :DDDa juz w ogole jak w tym zakresie mozna sluszec roznice miedzy 16 a 18 :DDDDD co najwyzej mozna je poczuc i wtedy wiadome, ze otwarta kontrukcja powieje i da wieksze cisnienie ktore mozna poczuc na klacie co sam lubie 😄i to cala roznica 😄

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według pomiarów na filmikach YouTube, to SB 3000 schodzi do 10Hz
Więc tak jak mówiłem, tu nie o herce chodzi tylko o decybele przy 30-40Hz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, ryback napisał:

to i ja wstawie swoje 2 grosze..... jak Ty chlopie mozesz slyszec 18 czy 16 hz jak to zejscie ponizej granicy slyszalnosci :DDDa juz w ogole jak w tym zakresie mozna sluszec roznice miedzy 16 a 18 :DDDDD co najwyzej mozna je poczuc i wtedy wiadome, ze otwarta kontrukcja powieje i da wieksze cisnienie ktore mozna poczuc na klacie co sam lubie 😄i to cala roznica 😄

 

 

Hm, dal bym sobie glowe uciac ze napisalem powyzej "jest to wyraznie nie tylko slyszalne, ale i odczuwalne", ale moge sie mylic 🙂 Na tym forum wszyscy maja racje ponad wszelka watpliwosc, wiec nie chce nikogo urazic nawet sugerujac ze moze byc inaczej 😄

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez T

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, T napisał:

Hm, dal bym sobie glowe uciac ze napisalem powyzej "jest to wyraznie nie tylko slyszalne, ale i odczuwalne", ale moge sie mylic 🙂 Na tym forum wszyscy maja racje ponad wszelka watpliwosc, wiec nie chce nikogo urazic nawet sugerujac ze moze byc inaczej 😄

no i ja do tego slyszalne mam ale, tego nie da sie slyszec chyba ze masz super sluch i slyszysz infradzwieki 😄 bo moim zdaniem mozna tylko to poczuc nic wincej 😄

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, ryback napisał:

no i ja do tego slyszalne mam ale, tego nie da sie slyszec chyba ze masz super sluch i slyszysz infradzwieki 😄 bo moim zdaniem mozna tylko to poczuc nic wincej 😄

 

A powiedz mi jak Ty to mierzysz zdalnie, w sensie kto co slyszy i w jakim zakresie i gdzie u kogos jest granica miedzy tym co jeszcze slyszy, a co juz zaczyna czuc ? 🙂 Ja rozumiem ze jestes z polski i cos takiego jak brak wiedzy w temacie nie stanie Ci na drodze do wyciagania oczywiscie trafnych wnioskow , ale mimo wszystko ciekawi mnie procedura tego jak okreslasz to jak kto slyszy, tym bardziej zdalnie ? 🙂 Domyslam sie ze przeczytales w pierwszym linku z google ze czlowiek slyszy od 20Hz do 20kHz i jak to polak, nie tracisz wiecej czasu na zglebienie tematu, bo i po co 🙂 Przeczytales ze 20Hz i ju, kazdy przeciez czlek jest taki sam wiec i kazdy tak samo slyszy, nie ? 😄 Tak wydedukowales ze NIKT nie jest w stanie slyszec nic ponizej 20Hz, czy Twoj tok myslowy nie byl typowo polski i poswieciles wiecej niz 30 sekund na zglebienie tematu, zanim ta bloga pewnosc w Twej glowie zagoscila, ze wiesz juz wszystko i ponad wszelka watpliwosc masz racje ? 🙂

Bo sa pewni ludzie, oczywiscie nie tak swiatli jak przecietny uczestnik polskiego fora, ktorzy twierdza ze po pierwsze ludzie sa w stanie slyszec ponizej 20Hz, a w dodatku rozni ludzie slysza nieco inaczej 🙂

Przykladowo gosc zwacy sie 
Olson, Harry F. napisal w ksiazce "Music, Physics and Engineering" ze ludzie w sprzyjajacych warunkach moga slyszec i 12Hz 🙂

Ashihara, Kaoru w ksiazce "Hearing thresholds for pure tones above 16kHz" napisal ze niektorzy ludzie sa w stanie slyszec az do 28kHz glosne dzwieki, mimo ze przyjmuje sie ze czlek slyszy do 20kHz.

H Møller 1, C S Pedersen w badaniu pod tytulem "Hearing at low and infrasonic frequencies" pisza ze dzwieki ponizej 20Hz, ogolnie przyjete za nieslyszalne, sa czesciowo slyszane przez ucho a czesciowo odczuwane przez cialo 🙂

Tak wiec niektorzy badacze i naukowcy na podstawie doswiadczen mowia ze mimo ze przyjmuje sie ze 20Hz to jest dolna granica sluchu, to raz ze da sie slyszec nizej a dwa, kazdy slyszy nieco inaczej 🙂
 Wytlumacz mi wiec jak polak z forum jest w stanie okreslic kto slyszy i jak i gdzie u kazdego z osobna przebiega dokladnie granica gdzie konczy sie sluch a zaczyna odczuwanie, uzywajac do pomiaru tylko swego ogromnego mozgu, w dodatku na odleglosc ? 😄

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez T

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, T napisał:

A powiedz mi jak Ty to mierzysz zdalnie, w sensie kto co slyszy i w jakim zakresie i gdzie u kogos jest granica miedzy tym co jeszcze slyszy, a co juz zaczyna czuc ? 🙂 Ja rozumiem ze jestes z polski i cos takiego jak brak wiedzy w temacie nie stanie Ci na drodze do wyciagania oczywiscie trafnych wnioskow , ale mimo wszystko ciekawi mnie procedura tego jak okreslasz to jak kto slyszy, tym bardziej zdalnie ? 🙂 Domyslam sie ze przeczytales w pierwszym linku z google ze czlowiek slyszy od 20Hz do 20kHz i jak to polak, nie tracisz wiecej czasu na zglebienie tematu, bo i po co 🙂 Przeczytales ze 20Hz i ju, kazdy przeciez czlek jest taki sam wiec i kazdy tak samo slyszy, nie ? 😄 Tak wydedukowales ze NIKT nie jest w stanie slyszec nic ponizej 20Hz, czy Twoj tok myslowy nie byl typowo polski i poswieciles wiecej niz 30 sekund na zglebienie tematu, zanim ta bloga pewnosc w Twej glowie zagoscila, ze wiesz juz wszystko i ponad wszelka watpliwosc masz racje ? 🙂

Bo sa pewni ludzie, oczywiscie nie tak swiatli jak przecietny uczestnik polskiego fora, ktorzy twierdza ze po pierwsze ludzie sa w stanie slyszec ponizej 20Hz, a w dodatku rozni ludzie slysza nieco inaczej 🙂

Przykladowo gosc zwacy sie 
Olson, Harry F. napisal w ksiazce "Music, Physics and Engineering" ze ludzie w sprzyjajacych warunkach moga slyszec i 12Hz 🙂

Ashihara, Kaoru w ksiazce "Hearing thresholds for pure tones above 16kHz" napisal ze niektorzy ludzie sa w stanie slyszec az do 28kHz glosne dzwieki, mimo ze przyjmuje sie ze czlek slyszy do 20kHz.

H Møller 1, C S Pedersen w badaniu pod tytulem "Hearing at low and infrasonic frequencies" pisza ze dzwieki ponizej 20Hz, ogolnie przyjete za nieslyszalne, sa czesciowo slyszane przez ucho a czesciowo odczuwane przez cialo 🙂

Tak wiec niektorzy badacze i naukowcy na podstawie doswiadczen mowia ze mimo ze przyjmuje sie ze 20Hz to jest dolna granica sluchu, to raz ze da sie slyszec nizej a dwa, kazdy slyszy nieco inaczej 🙂
 Wytlumacz mi wiec jak polak z forum jest w stanie okreslic kto slyszy i jak i gdzie u kazdego z osobna przebiega dokladnie granica gdzie konczy sie sluch a zaczyna odczuwanie, uzywajac do pomiaru tylko swego ogromnego mozgu, w dodatku na odleglosc ? 😄

oki fenomenie :DDDD dodaj jeszcze ze slyszysz roznice 1 hz w te czy we wte i nie mam pytan

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ryback napisał:

oki fenomenie :DDDD dodaj jeszcze ze slyszysz roznice 1 hz w te czy we wte i nie mam pytan

 

Nie spodziewalem sie innej odpowiedzi otrzymac 😄 To forum jest ewenementem nawet jak na nasza kraine 😄

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, T napisał:

Nie spodziewalem sie innej odpowiedzi otrzymac 😄 To forum jest ewenementem nawet jak na nasza kraine 😄

ale serio jak slyszysz to napisz, bede mogl sie pochwalic na dzielni ze taki ktos istnieje :DDD
zawsze spodziewaj sie niespodziewanego :w tej naszej krainie :DDDD

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, ryback napisał:

ale serio jak slyszysz to napisz, bede mogl sie pochwalic na dzielni ze taki ktos istnieje :DDD
zawsze spodziewaj sie niespodziewanego :w tej naszej krainie :DDDD

To juz nawet nie jest ignorancja level hard 🙂 Na tym forum jako jedynym, a jestem na paru, czuje sie jak bym rozmawial z grupa 15sto latkow z rozregulowana gospodarka hormonalna i problemami emocjonalnymi 🙂 Udowodnij i zacytuj jednemu z drugim ze nie ma racji, to i tak ma racje bo jak sie przyzna ze nie przed swiatem i co gorsza samym soba, to rozdmuchane na nowo kompleksy przygniota i tak juz mocno rozechwiane ego 🙂 Dobrej nocy 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez T

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, T napisał:

A powiedz mi jak Ty to mierzysz zdalnie, w sensie kto co slyszy i w jakim zakresie i gdzie u kogos jest granica miedzy tym co jeszcze slyszy, a co juz zaczyna czuc ?

Zdalnie? Nie rozśmieszaj mnie tymi teoriami. Włączam generator fali sinus i schodzę do 18 Hz, bo do tylu odtwarza mój sub. I co? Praktycznie nic nie słychać. Odczuwa się, że coś gra, ale to jest odczucie, a nie coś co można usłyszeć. To samo jest w przypadku wysokich tonów: powyżej 16-17 kHz dźwięk zaczyna się urywać. To raczej Ty wymyślasz niestworzone teorie i jeszcze książki jakieś cytujesz... nie ośmieszaj się dalej chłopie.
Byli tu już tacy (może i są nadal) co widzieli różnicę między FHD, a 4K z odległości 5m na małym ekranie i też się zaklinali, że oni są tacy wyjątkowi że widzą.
A jak forum Ci się nie podoba, to kto Cię zmusza, żeby tu pisać? W ramach jakiejś kary to robisz?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Loxjie D40 pro; wzm. słuchawkowy: Schiit Asgard 3; słuchawki: AQ NightOwl, AKG K550

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, T napisał:

To juz nawet nie jest ignorancja level hard 🙂 Na tym forum jako jedynym, a jestem na paru, czuje sie jak bym rozmawial z grupa 15sto latkow z rozregulowana gospodarka hormonalna i problemami emocjonalnymi 🙂 Udowodnij i zacytuj jednemu z drugim ze nie ma racji, to i tak ma racje bo jak sie przyzna ze nie przed swiatem i co gorsza samym soba, to rozdmuchane na nowo kompleksy przygniota i tak juz mocno rozechwiane ego 🙂 Dobrej nocy 😉

juz Cie Qbakos dobrze podsumowal wiec nie bede powielal, sluchaj sobie nawet 15hz :DDD powodzenia nastolatku 😄 bo chyba tylko w tym wieku jest mozliwosc uslyszenia wincej 😄

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, T napisał:

A jak zobaczyles ze sie mylisz, to cos tam zaczales pierniczyc, bo przyznanie sie do tego ze nie masz racji tak jak u rybacka jest opcja nie do przyjecia, bo ego moglo by sie do konca pokruszyc

Brak argumentów = plucie jadem na prawo i lewo. Brawo! To co wkleiłeś to nie jest żaden sub, tylko jakiś mieszacz powietrza (nawet wygląd podobny), który niby ma symulować ekstremalnie niskie tony. Jako ciekawostka jest ok, ale tylko tyle. Poniżej pewnej granicy nie da się odtworzyć dźwięku w domowych warunkach, a po drugie nie ma to już żadnego sensu, sztuka dla sztuki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Loxjie D40 pro; wzm. słuchawkowy: Schiit Asgard 3; słuchawki: AQ NightOwl, AKG K550

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, qbakos napisał:

Brak argumentów = plucie jadem na prawo i lewo. Brawo! To co wkleiłeś to nie jest żaden sub, tylko jakiś mieszacz powietrza (nawet wygląd podobny), który niby ma symulować ekstremalnie niskie tony. Jako ciekawostka jest ok, ale tylko tyle. Poniżej pewnej granicy nie da się odtworzyć dźwięku w domowych warunkach, a po drugie nie ma to już żadnego sensu, sztuka dla sztuki.

Odpowiem Ci najserdeczniej jak sie da, zero jadu, obiecuje 😄 Jak by byly mistrzostwa swiata ignorantow, to gwarantuje CI ze zajal bys miejsce na podium 😄 Dalej nie masz zielonego pojecia o tym temacie, ale WIESZ ponad wszelka watpliwosc ze sie nie da, ze nie ma sensu, ze sztuka dla sztuki 😄 Mistrzostwo swiata, serio, powinienes dostac jakas odznake 😄

Masz tu goscia z PS Audio o ktorej pewnie tez nie slyszales, wkleje Ci wiec link - 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  - gdzie mowi o tym jak kapitalnie gra ten sub ktory nie ma sensu i sztuka dla sztuki 😄 W przeciwientswie do Ciebie nie dosc ze to PS Audio wiec wie co to dobre audio, to zna temat i opowiada dla czego by taki chcial miec, mimo ze nie dziala i nie ma sensu 😄 Coraz bardziej mi sie tu zaczyna podobac 😄 i tak pewnie nie obejrzysz, ale kto wie, czymam kciukasy ! 😄
 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez T

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ku sobie takiego i wielb go jaki jest cudowny, a nam nie zawracaj dalej tym głowy. Dyskusja z Tobą jest bezcelowa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Loxjie D40 pro; wzm. słuchawkowy: Schiit Asgard 3; słuchawki: AQ NightOwl, AKG K550

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, qbakos napisał:

To ku sobie takiego i wielb go jaki jest cudowny, a nam nie zawracaj dalej tym głowy. Dyskusja z Tobą jest bezcelowa.

To my prowadzilismy dyskusje ? 😄 Aby dyskusja miala jakis sens, na przyszlosc Ci wspomne, to owej uczestnicy musza miec na tyle otwarte glowy aby dopuscic mozliwosc ze moga sie mylic 🙂 Wiec nie, to nie byla dyskusja, to bylem ja naswietlajacy Ci na konkretnych przykladach, jak wielkie masz zaparcie w Twej ignorancji 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 11/19/2022 at 2:11 AM, T said:

to bylem ja naswietlajacy Ci na konkretnych przykladach, jak wielkie masz zaparcie w Twej ignorancji 🙂

..ale z Ciebie bije arogancja i pycha 😂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 13

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.