Skocz do zawartości
IGNORED

Dirac or not to Dirac, oto jest pytanie (retoryczne) :-)


T
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zaznaczę od razu na wstępie ze są to moje pierwsze doświadczenia z kalibracja Dirac Live, ale są na tyle ekscytujące ze postanowiłem się z Wami nimi podzielić 🙂 Przed pierwsza kalibracja poświeciłem oczywiście parę godzin na obejrzenie i przeczytanie poradników i tutoriali dotyczących praktycznego podejścia do tematu, ale nadal jestem laikiem więc jak coś pokręciłem to poprawcie 🙂

Już jakiś czas temu zakupiłem Arcama AVR850 po tym jak poczytałem o Dirac Live i jego możliwościach jako systemem kalibracji dźwięku, ale z racji ze robiłem akustykę tylko w wolnej chwili weekendami i w dodatku metoda prób i błędów i na ucho, więc nieco się zeszło zanim owa skończyłem i mogłem przystąpić do finałowego Diracowego etapu 🙂 W materiałach o akustyce w kinie, mój guru audio Anthony Grimani (ale także i inni) doradzał aby maksymalne górki/dołki w pasmie przenoszenia idealnie wynosiły do +/- 6dB i nie przekraczały +/- 12dB. Twierdzi ze skoki większe niż 12dB (szczególnie dołki) są już nie do skorygowania elektronicznie bez utraty jakości czy nawet w przypadkach słuchania głośno, uszkodzenia głośników. A ja definitywnie słucham głośno 😄