Skocz do zawartości
IGNORED

Wzmacniacze D-klasowe na rynku HIGH-END - stan na rok 2023


Arkadix

Rekomendowane odpowiedzi

28 minut temu, p0is0n napisał:

Pmcomp - mylisz skutek z przyczyną i w dodatku jesteś wojującym analogowcem, który zbłądził. Ostudź głowę 🙂

Pudlo.

W domu jako źródła mam zarowno system cyfrowy oparty na CD i na plikach z serwera (zaden streaming) oraz system analogowy oparty o gramofony, studyjne magnetofony szpulowe oraz magnetofony kasetowe.

Nie jestem wojujacym analogowcem, wojuję jedynie z permanentnymi klamstwami jednego typa podawanymi tu jako prawde ostateczną.

A ze mój system analogowy broni sie przed cyfrą … to slychać. Wystarczy zapuscić to samo z analogu i z cyfry i posluchać.

Skoro moge odtworzyc muzyke zrealizowana i zapisana w erze ananlogu ze zrodel analogowych to tak robę zamiast tą sama muzyke sluchać po dodatkowych konwersjach AD w studio i AD w moim systemie. One nic nie poprawiają, moga jedynie popsuć. Co czesto slychać bardzo wyraźnie.

Mobilnie z DAPa i w samochodzie slucham cyfry i z tym żyję. Nie mam wyjscia. Ale kiedy tylko moge … wybieram jakość, a nie jakoś.

38 minut temu, Arkadix napisał:

pmcomp,

Lubię czytać Twoje wpisy o analogowych nośnikach dźwięku, ale dlaczego akurat postanowiłeś o tym pisać w wątku o wzmacniaczach pracujących w klasie D ?
Przecież na początku wątku wyraźnie prosiłem o opinie osoby które mając systemy zapewniające bardzo wysoką jakość brzmienia miały do czynienia ze wzmacniaczami pracującymi w klasie D !!!

Niestety Twoja aktywność w tym wątku staje się irytująca .... 

Arkadix   

Ja tylko prostuję propagowane tu klamstwa typa, ktory o analogu nie ma pojecia, patrz ponizej z czego to wyniklo:

 

 

W dniu 11.01.2023 o 20:52, sly30 napisał:

We wzmacniaczach tak, w technice zapisu i odtwarzania już nie. 

To sie nazywa moralnosc Pani Dulskiej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, pmcomp napisał:

Skoro moge odtworzyc muzyke zrealizowana i zapisana w erze ananlogu ze zrodel analogowych to tak robę

Skąd bierzesz taśmy? To jakieś 1-wsze kopie taśm matek? Dużo tego masz?
Jak odbierasz płyty winylowe z oficjalnych dawnych dystrybucji (prawdziwe AAA) względem PCM-ów zrobionych z odczytu taśm matek?

Chętnie bym kiedyś posłuchał prawdziwej taśmy matki lub chociaż prawdziwej pierwszej kopii. Doświadczenie pewnie byłoby bardzo ciekawe.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pit80 napisał:

Skąd bierzesz taśmy? To jakieś 1-wsze kopie taśm matek? Dużo tego masz?
Jak odbierasz płyty winylowe z oficjalnych dawnych dystrybucji (prawdziwe AAA) względem PCM-ów zrobionych z odczytu taśm matek?

Chętnie bym kiedyś posłuchał prawdziwej taśmy matki lub chociaż prawdziwej pierwszej kopii. Doświadczenie pewnie byłoby bardzo ciekawe.

 

Nigdy nie wiesz ktora kopia. Nie ma zadnego „oznaczenia”. Nawet jak zdobedziesz cos co na taka tasme „wyglada” bo ma pudelko, metryczke, stara tasme to i tak to moze byc tylko kolejna kopia.

Trzeba sluchać. Wysoką kopię po prostu słychać. Tasm mam ze 200 sztuk.  Moze wiecej. Tasmy mozna kupować od znanaych sprzedawców na eBayu, trzeba wiedziec od ktorych, poza tym mam duzo kontaktow do innych pasjonatow. Mam duzo kopii ze wspolczesnych komercyjnie wydanych tasm np. z Analogue Production.

Z winylami bywa roznie. Zalezy od tloczenia. I od wytworni. Prawie zawsze podpicencje brzmia gorzej niz wczesniejsze „oryginaly”. Najlepiej brzmia pierwsze wydania (first pressy) i początki matryc. Kazda dekada czyli lata 50-e, 60-e, 70-e i 80-e brzmia inaczej. Slychac ze panowaly wtedy inne „mody” w studiach nagraniowych. Swiat i muzyka sie zminialy i ma to odbicie w nagraniach. Latwo rozpoznac na sluch czy vinyl zrobiono w latach 60-ych czy 80-ych.

Vinyli tloczonych od polowy lat90-ych do dzis najlepiej sie nie dotykac choc … zdarzaja sie wyjatki. Ja muzyke z tego okresu wole na cyfrze bo na cyfrze zostala zrobiona i nagrana. I zadna dodatkowa konwersja DA plus tloczenie nic dobrego do niej nie wniesie. Pewnie z 98% mojej vinylowej kolekcji stanowia czarne placki z epoki. Tam tez zdarzaja sie knoty. Mam duzo vinyli, krore nigdy nie zostaly komercyjnie wydane na cyfrze.

Co do porownania np. PCMów na CDkach nigdy nie wiesz jak zrobiono master. Sa dobre mastery i zle mastery. Nie ma reguly. Mozna zrobic wspaniala cyfre i wspanialy analog, mozna zrobic to do doopy. Jak napisalem, bardzo dobrze zrobiony analog zazwyczaj brzmi fajniej niz jego cyfrowa kopia. Mam duzo samodzielnie zdigitizowanych plikow ze swoich tasm. Jak jest dobra tasma to plik tez wyjdzie dobry.

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie to szczęście,że mam lampę w czystej klasie A,która gra cudownie,i nie muszę czytać tych bzdetów
 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Pseudodrummer

Nie wierzę w pesymizm. Jeżeli coś nie idzie po Twojej myśli, przebijaj się do przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Pseudodrummer napisał:

Jakie to szczęście,że mam lampę w czystej klasie A,która gra cudownie,i nie muszę czytać tych bzdetów
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

wrzuć ten plik w pdf

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, slawek.xm napisał:

wrzuć ten plik w pdf

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie wierzę w pesymizm. Jeżeli coś nie idzie po Twojej myśli, przebijaj się do przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Pseudodrummer napisał:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

myślałem , że to cuś o Twjej absolutnie niesamowitej A-klasowe ciepłej i jaśniejącej perełce

a tu uuuu buję sie 🙂

obraz.thumb.png.f5c030c8e60a9c1e8e449eb381cbd152.png

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, slawek.xm napisał:

myślałem , że to cuś o Twjej absolutnie niesamowitej A-klasowe ciepłej i jaśniejącej perełce

a tu uuuu buję sie 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Nie ma czego.
Zwykła klasa A,SE EL34 (choc lepiej mi gra 6CA7)-Haiku Origami + Arachne (dzielony)
A najładniej mi gra stary Phoenix Audio na dwóch ECL86-po prostu czarownie...Taki misiu do cichego słuchania.

Żaden kosmos.
jestem po prostu zadowolony ze swojego sprzętu do słuchania muzyki:)
 


PS.Barton Fink.Genialny film.Goodman-życiowa rola.
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie wierzę w pesymizm. Jeżeli coś nie idzie po Twojej myśli, przebijaj się do przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.01.2023 o 17:49, Arkadix napisał:

Mamy rok 2023 , wzmacniacze w klasie D stają się coraz bardziej popularne w hi-fi, a na rynku PRO stają się standardem. 
A jaka jest sytuacja wzmacniaczy pracujących w klasie D na rynku HiGH-END w roku 2023 ?  

Proszę o opinię osoby które posiadają wysokiej klasy system audio i używają wzmacniaczy pracujących w klasie D. Jakie cechy dźwięku o tym zadecydowały ? Jakie modele wzmacniaczy używacie lub rekomendujecie ?

Proszę również o opinie osoby które testowały wzmacniacze D-klasowe w swoich HIGH-END-owych systemach ale ostatecznie nie zdecydowały się na kupienie. Jakie cechy dźwięku wzmacniacza D-klasowego o tym zadecydowały. Jakie konkretnie modele wzmacniaczy się nie sprawdziły ? 

Proszę o opinię WYŁĄCZNIE osoby mające sprzęt wysokiej klasy ( to jest zakładka HI-END )  i  proszę nie zaśmiecać wątku rozważaniami o parametrach technicznych .   
Fajnie byłoby przeczytać, że ktoś zamienił klasyczny wzmacniacz w cenie 100000-pln na D-klasowy wzmacniacz za 10% tej ceny ... ale obstawiam, że nikt taki się nie znajdzie. A może się mylę ?  Zapraszam do dyskusji 🙂

pozdrawiam
Arkadix
 

Proponuje wszystkim wrócić do meritum.
dajmy szansę @Arkadix na poznanie odpowiedzi na zadane pytanie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie wierzę w pesymizm. Jeżeli coś nie idzie po Twojej myśli, przebijaj się do przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W ubiegłym tygodniu był u mnie znajomy z końcówką w klasie D (nie mogę sobie przypomnieć jej nazwy). Była okazja posłuchać jej w kilku konfiguracjach. Końcówka była sterowana przez przedwzmacniacz lampowy (dwa modele do porównania, w tym jeden to też pełnoprawny wzmacniacz). Końcówka okazała się bardzo "przeźroczysta". Grała tak jak została skonfigurowana przez towarzyszące komponenty. Bez problemów oddawała pełny charakter i rodzaj lamp oraz okablowania zawsze z właściwą dla siebie dynamiką. Potwierdza to, że budując dobry system audio należy patrzeć całościowo. Nie oczekiwać od jednego urządzenia wszystkiego ale umiejętnie dobrać wszystkie komponenty. Zwłaszcza urządzenia neutralne bez swoich charakterystycznych cech mogą zostać źle ocenione gdy inne elementy systemu zaczną dominować.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypowiedz bez sensu, brak nazwy testowanej koncowki mocy przekreśla celowość tego wpisu.

BTW ja pamietam nazwy wszystkich sprzętów jakie testowałem w ciągu ostatnich kilku lat , więc jak ktoś wkleja zdjęcie i pisze , ze nie pamieta , to czuję ściemę 😞

TUX

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, TUX napisał:

brak nazwy testowanej koncowki mocy przekreśla celowość tego wpisu.

Ale jest na zdjęciu. Wiele firm robi końcówki na Hypex Ncore lub Purifi. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Buchardt A500 + ARCAM CDS50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
W ubiegłym tygodniu był u mnie znajomy z końcówką w klasie D (nie mogę sobie przypomnieć jej nazwy). Była okazja posłuchać jej w kilku konfiguracjach. Końcówka była sterowana przez przedwzmacniacz lampowy (dwa modele do porównania, w tym jeden to też pełnoprawny wzmacniacz). Końcówka okazała się bardzo "przeźroczysta". Grała tak jak została skonfigurowana przez towarzyszące komponenty. Bez problemów oddawała pełny charakter i rodzaj lamp oraz okablowania zawsze z właściwą dla siebie dynamiką. Potwierdza to, że budując dobry system audio należy patrzeć całościowo. Nie oczekiwać od jednego urządzenia wszystkiego ale umiejętnie dobrać wszystkie komponenty. Zwłaszcza urządzenia neutralne bez swoich charakterystycznych cech mogą zostać źle ocenione gdy inne elementy systemu zaczną dominować.
Dokładnie tak samo grały moje dawniejsze monobloki Ncore NC500. Wszystko zależało od całej reszty toru. Nigdy jednak nie zagrało to jak bezpośrednio ze wzmaka na lampach 300B, 805 czy el34.
Ale jest na zdjęciu. Wiele firm robi końcówki na Hypex Ncore lub Purifi. 
Lampy ze zdjęcia to zdaje się WBA - przynajmniej ta z lewej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
26 minut temu, piorasz napisał:

Nigdy jednak nie zagrało to jak bezpośrednio ze wzmaka na lampach 300B, 805 czy el34.

Kolumny które napędzały mają efektywność 97dB więc słaba lampa napędza je bez problemu, myślę, że gdyby kolumny były trudniejsze do napędzenia różnicę były by większe. Jednak doświadczenie bardzo ciekawe bo nieraz spotykam wiele osób, którym podoba się granie wzmacniaczy SE ale obawiają się, że słaba lampa będzie miała problem z mniej efektywnymi kolumnami i rzeczywiście z takimi takie wzmacniacze nie są w stanie pełni swojego czaru. Połączenie mocnej i przeźroczystej końcówki oraz dobrego preampa lampowego (raczej na dużych lampach) potrafi rozwiązać problem trudnych kolumn. 

36 minut temu, piorasz napisał:

Lampy ze zdjęcia to zdaje się WBA - przynajmniej ta z lewej.

Tak po lewej WBA na lampach 2A3. Po prawej wzmacniacz (który też był podłączany w trybie preampa) na 6s4s a więc konstrukcje trochę podobne.

Godzinę temu, TUX napisał:

więc jak ktoś wkleja zdjęcie i pisze , ze nie pamieta , to czuję ściemę

 

Godzinę temu, Piopio napisał:

Purifi

Dokładne końcówka w klasie D to Purifi Eval 1

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trudnych kolumnach wiedzę to następująco: 300B na wysokie i średnie a na bas klasa D. To oczywiście mój punkt widzenia i moje osobiste doświadczenia, gdzie za niewielkie pieniądze można zdziałać naprawdę wiele. Co ważne na bas w cale nie potrzeba jakiś NC500 bo sprawę zalatwi dużo tańsza końcówka lub dwie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Godzinę temu, TUX napisał:

BTW ja pamietam nazwy wszystkich sprzętów jakie testowałem w ciągu ostatnich kilku lat

Nieraz co tydzień, ktoś coś przywozi (nieraz jest to wiele rzeczy) albo ja gdzieś ze swoimi zabawkami jadę więc musiałbym jakieś zapiski robić by to wszystko zapamiętać. 

1 minutę temu, piorasz napisał:

W trudnych kolumnach wiedzę to następująco: 300B na wysokie i średnie a na bas klasa D

Kilka razy próbowałem takiego układu ale nigdy nie udało mi się uzyskać zadowalającej spójności w dźwięku. Zawsze było słychać, że pracują dwa oddzielne wzmacniacze. Przy preampie łatwiej jest uzyskać całkowitą spójności brzmienia. Oczywiście koszt preampa na dużych lampach jeszcze z transformatorami na wyjściu to koszt identyczny jak wzmacniacza lampowego ale wg mnie (i kilku osób z którymi mogłem takie rozwiązania porównać) to rozwiązanie warto.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka razy próbowałem takiego układu ale nigdy nie udało mi się uzyskać zadowalającej spójności w dźwięku. Zawsze było słychać, że pracują dwa oddzielne wzmacniacze. Przy preampie łatwiej jest uzyskać całkowitą spójności brzmienia. Oczywiście koszt preampa na dużych lampach jeszcze z transformatorami na wyjściu to koszt identyczny jak wzmacniacza lampowego ale wg mnie (i kilku osób z którymi mogłem takie rozwiązania porównać) to rozwiązanie warto.
No tysz prowda
Mnie się łatwo mówi bo mam daca z dwoma wyjscami z regulowanymi napięciami i potek... Łatwo nie jest ale ciągle względnie tanio...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co sadzicie o wzmacniaczach Spec ?  To klasa D i podobno pierwszy krok w strony hi-endu 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Godzinę temu, stanislas60 napisał:

wzmacniaczach Spec ?  To klasa D

Niestety nie miałem jeszcze okazji posłuchać wzmacniacza w klasie D.

Ale dziś mam okazję gościć monobloki wykonane przez samego Shirokazu Yazakiego na lampach DA30

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.01.2023 o 18:13, p0is0n napisał:

Nie ma high-endowych D-klasowych za 10k. Najlepsze, co aktualnie jest to AAVIK, ale kosztuje ponad 100k. Potem dlugo dlugo nic i typowe wzmaki na Hypexach - Mola Mola, NAD, Primare ...

A w Aviku siedzi Pascal jako końcówka mocy, który również siedzi w monacorze za 2000zł 😉 
Czyli płacimy 98 tysięcy za preamp w tym przypadku.
Myślę, że za 98 tysięcy można dostać naprawdę fajny preamp i jeszcze zostanie na kebsa. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 11.01.2023 o 17:49, Arkadix napisał:

Proszę o opinię WYŁĄCZNIE osoby mające sprzęt wysokiej klasy

Czyli to nie ja więc się wypowiem🙃
 1. Na brytyjskim forum Naim 1 były już fan Naima wspominał że wymienił top system Naim 500 (300k pln) na Aavik 280. Tak to argumentował: 

Istnieją trzy poziomy systemów Aavik 180/280/580. Oferują streamery, wzmacniacze zintegrowane, przetworniki cyfrowo-analogowe i przedwzmacniacze MC Phono.

Każda ze 180 skrzynek za 6000 euro, lista 280 skrzynek za 10 000 euro i lista 580 za 20 000 euro.

Posiadałem 252/250 i ND555/NAC552/300DR. Trudno bezpośrednio porównywać SQ. Naim ma swoją własną sygnaturę dźwiękową, przez co często do nich wracałem.

Naim mają cieplejszy dźwięk, ale mniej szczegółowy niż Aavik. Naim wydają się mniej wydajne (i są). Naim ma analogowe regulatory głośności, które w ND555 są trudne w obsłudze w porównaniu z cyfrowymi. Sterowanie głośnością cyfrową w Atom HE to radość w porównaniu z analogowym zestawem Naim.

Wybrałbym dowolny poziom pudełek Aavik zamiast 252/250. Wybrałem Aavik 280 zamiast mojego zestawu 500, ponieważ to 3 mniejsze, lżejsze pudełka w porównaniu z 6 dużymi, ciężkimi. Wybrałem go, ponieważ jest łatwiejszy w użyciu. Wybrałem go, ponieważ mogłem włożyć więcej pieniędzy w kable, a kable mają znaczenie. Wybrałem go, ponieważ kiedyś moja siostrzenica będzie miała do czynienia z tym sprzętem i będzie jej łatwiej poradzić sobie ze sprzętem Aavika.

Jest jeszcze jeden powód. Nowy sprzęt Naima jest bardzo trudny do zdobycia, więc to dobry moment, aby odzyskać trochę pieniędzy.

2. Znajomy (który właśnie wybudował piękny dom Parkowa od MG projekt) z sentymentem do duńskiego audio swój system kina domowego oparł na niemłodych już Dali Euphonia + Lyngdorf Millenium Mk4, MP60 i 6 końcowek mocy do niego. 

Są zwolennicy różnych brzmień, ci najbardziej doświadczeni łączą system na zasadzie kontrastów, np wciągające i angażujące kolumny z analitycznym, bezdusznym lecz wydajnym wzmakiem..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.01.2023 o 08:23, #Szakovsky napisał:

który również siedzi w monacorze

A któryś z Kolegów rozpoznawał może- w boju tego monacora?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)

Chciałem mieć system do muzyki symfonicznej. Po lekturze forów wiedziałem jakie cechy powinien mieć system. Postanowiłem zacząć od wzmaka i na nim zbudować system. Posłuchałem i kupiłem używany Calyx Cti. Wzmacniacz okazał się wybitnie rozdzielczy. Ma też bardzo dobrą przestrzeń i średnice. To dzięki nie mu nie wchodzę w dyskusję kablarskie ponieważ na nim jak na dłoni słychać wymianę kabli. Jego wady to dokładnie jak napisano w jego teście AVtest zaokrąglanie krawędzi. Przez to nagrania rockowe brzmią najsłabiej. Nigdy nie żałowałem jego kupna, dzięki niemu usłyszałem całą maestrię nagrań - pracę w studio, miksy przepastne przestrzenie. Z jego wadami mogę żyć. Mam kilka systemów, każdy brzmi inaczej i każdy ma swoje piękne strony. Nie można mieć wszystkiego to raz a dwa to na końcu miłość do muzyki jest najważniejsza a nie sprzęt. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.05.2023 o 15:23, sidru napisał:

Chciałem mieć system do muzyki symfonicznej. Po lekturze forów wiedziałem jakie cechy powinien mieć system. Postanowiłem zacząć od wzmaka i na nim zbudować system. Posłuchałem i kupiłem używany Calyx Cti. Wzmacniacz okazał się wybitnie rozdzielczy. Ma też bardzo dobrą przestrzeń i średnice. To dzięki nie mu nie wchodzę w dyskusję kablarskie ponieważ na nim jak na dłoni słychać wymianę kabli. Jego wady to dokładnie jak napisano w jego teście AVtest zaokrąglanie krawędzi. Przez to nagrania rockowe brzmią najsłabiej. Nigdy nie żałowałem jego kupna, dzięki niemu usłyszałem całą maestrię nagrań - pracę w studio, miksy przepastne przestrzenie. Z jego wadami mogę żyć. Mam kilka systemów, każdy brzmi inaczej i każdy ma swoje piękne strony. Nie można mieć wszystkiego to raz a dwa to na końcu miłość do muzyki jest najważniejsza a nie sprzęt. Pozdrawiam.

 

Nie zgodzę się z jednym . Jest możliwe skonfigurowanie systemu ( w rozsądnych pieniądzach ) który dobrze gra wszystko, tylko raczej na pewno nie na wzmocnieniu D-klasowym.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Tomek1777

 M1  >Weavelight  >Vanguard /  Xti 2000 > Audiosynergia Pira > Amazonia Miusik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)
16 godzin temu, Tomek1777 napisał:

Nie zgodzę się z jednym . Jest możliwe skonfigurowanie systemu ( w rozsądnych pieniądzach ) który dobrze gra wszystko, tylko raczej na pewno nie na wzmocnieniu D-klasowym.

Możesz dać parę przykładów takich wzmacniaczy do 5k PLN (używane) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypominam, że nie piszemy tu w zakładce START. A do 5 tys jest cały wątek na temat niskobudżetowych wzmacniaczy cyfrowych: 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno warto się zainteresowac oferta apollon audio na purifi (mają dwie serie produktowe premium i normalna) - sam u siebie mam monobloki na purifi 1et400a na płytkach eval2 czyli referencje producenta (oprócz tego mam też denafrips apollo) czy nowym ncorex.

Moje kupiłem z ciekawości i użytkuje zamiennie z apollo jakkolwiek ostatnio można powiedzieć że 80% purifi a 20% apollo 

Ciekawe rzeczy na purifi produkuje też boxem. 

z drugiej strony to miałem nawet chęć brać apolony na  1et7040 z buforem na opampie Weiss engineering i sprzedać apollo ale okazało się że niebawem pojawi się kolejny moduł 1ET9040BA (premiera dziś w Monachium) więc zaczekam jeszcze i pewnie kupię od boxem lub apollon 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, sidru napisał:

Możesz dać parę przykładów takich wzmacniaczy do 5k PLN (używane) ?

Do 5 tys to raczej mission impossible. Minimum 10 tys za klocek / używany. Bądźmy poważni, piszemy w zakładce hiend .

Ja mam łatwe zadanie . Jestem "zakochany" w tym co mi gra a brak czasu nie pozwala chociażby złapać punkt odniesienia do jakieś wypaśnych zestawów. A w swoim wątku tutaj kilka razy wyłuszczyłem co dla mnie znaczy hiend . 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Tomek1777

 M1  >Weavelight  >Vanguard /  Xti 2000 > Audiosynergia Pira > Amazonia Miusik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Tomek1777 napisał:

Do 5 tys to raczej mission impossible

Na aukcji komorniczej? 😉

9 minut temu, Tomek1777 napisał:

Minimum 10 tys za klocek / używany

Lyngdorf SDA-2400. Gdy wchodził do sprzedaży kosztował jakieś 9 tys za nowy

Obecnie w takiej cenie Amphion AMP 700. Podobno bardzo dobry

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 27

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.